Fiți atenți la poza asta: 34 de sponsori, 21 parteneri media. Înainte de a intra în subiectul parteneriatelor media, mă întreb de ce au 34 de sponsori dacă nu au 300 lei să dea unor oameni ca să facă asta pe bani. Sponsorii asta fac, dau bani în schimbul afișării logo-ului lor la eveniment.
Bun. Care e faza cu parteneriatele media? Ar trebui să fie un troc reciproc avantajos: eu scriu de eveniment, oamenii care mă citesc văd și unii dintre ei se duc la eveniment. Dacă sunt trei parteneri media, oamenii care se duc la eveniment văd și altceva pe afiș și poate cineva care ascultă MagicFM vede logo-ul zoso.ro și intră și la mine pe blog.
Teoretic. În practică, pe afiș e o aglomerație de parteneri media, de multe ori de pe aceeași nișă, și omul n-are cum să asculte 3 radio-uri în același timp sau să țină minte două nume de site-uri. De multe ori nu ține minte nici unul și nu contează nici unul. Duse sunt vremurile când pe afiș erau 3-4 parteneri media, aleși cu grijă, ca să fie o potrivire de public între eveniment și partener.
Și faza e așa: organizatorul nu are bani sau nu vrea să plătească media, așa că le oferă acest parteneriat, iar partenerul nu își dă prea mult interesul, că nu e plătit. Nu că dacă ar fi plătit ar putea mișca munții, că asta e problema, chiar dacă plătesc, impactul e necuantificabil sau minimal, așa că n-au de ce s-o facă.
Primesc câteva cereri de parteneriate pe an. Dacă e ceva ce ar interesa cititorii mei, iau în considerare. Dacă oamenii au bani, dar nu vor să plătească, nu. Dacă nu au bani (organizații studențești, evenimente mici), scriu și gratis.
Așa făceau și preferații tăi de la 4tuning, o gălăgie de sponsori și căutau voluntari să îi ajute la organizarea saloanelor auto de tuning
In zona de productie video, se mai practica: „Ajutati-ne cu chestia asta, pentru portofoliul vostru.” sau „Faceti-ne asta pe gratis, iar la final puteti sa va puneti logo-ul vostru” sau „O sa mentionam de voi pe site/facebook”
Poate as intelege cand astfel de cereri vin catre niste start-up-uri, dar cand trimiti solicitari de ‘da-mi pe gratis’, unor companii de productie care au in portofoliul lor branduri sau nume mari din Ro, mi se pare lipsa de bun simt.
se practică peste tot. am primit mail azi de la o companie cu 100 milioane dolari cifră de afaceri că ar vrea, dacă se poate, să scriu ceva de despre ei.
@vali
e vorba de TelDrum?
nu nu, cu ei am ceva sâmbătă, mă duc până la belina să vorbesc cu șefu cum facem cu autostrada bucurești alexandria.
Acum, iertată-mi fie incultura, dar cine naiba sunt cele 8 personalități care vor să dea sfaturi tinerei generații? Pardon, să inspire personal și profesional.
Bine, eu am așa o vagă impresie că 95% din siglele alea habar nu au de eveniment, probabil le-o fi avut detepistul de undeva și le-a pus acolo să fie frumos.
nu contează. delia duca a fost miss românia.
Daniel Ghigea a terminat teologia si are un canal de youtube „scoala vietii” unde face recenzii la carti de Osho si dezvoltare personala
Nu stiu nici eu cine sunt personajele, dar imi place poza Ioanei Toma. E foarte profi, facuta la coltul casei si se vede si gardul cu uluci de lemn
Intamplarea face sa o cunosc pe Delia. E o tipa ok.
Nu e o tuta. (chiar departe de asta)
E programator de meserie, un iq mare si dimensiuni misto
Are si un master in IT.
Sau poate ca au bani dar vor sa ii pastreze. De ce sa platesti niste oameni cand poti sa cauti voluntari, nu? Se practica chestia asta.
La asta m-am gandit si eu. Chestie romaneasca adica, de ce sa il plateasca pe x-ulescu cu 300 de lei cand pot bea si manca pizza cu ananas cu banii x-ulescului?
Pe vremuri parteneriatele media se făceau la modul următor: o singură TV, un singur ziar generalist, un site de știri și cam atât. Alea aveau informații exclusive și ăla era câștigul. Acum sunt 1.000 de logouri pe bannere la care nu se uită nimeni și poți să intri GRATUIT (LOL) la eveniment… Meh! Dar, ce? Conferințele alea despre online nu au 1.000 de miliarde de bloggări ambasadori? Tot același șpil.
Ha, mi-au trimis și mie ăștia o ofertă de parteneriat, cică îmi puneau blogul pe afiș. Din ce au înțeles ei despre blogul meu aparent îmi plac conferințele. Dar mă alegeam cu expunere, și asta nu e puțin lucru.
am beciul plin de expunere. cred că a prins mucegai.
Să fie oare din cauză că la acele companii de producţie fac voluntariat (intership) niște copchii de bani gata?!
BookLand = More Than Pub
Așa-i ca romanul are memorie scurta ?
știu că ei sunt. am mai incercatg să mai atrag atenția unora, dar știi cum e, trebuie să mergi peste tot unde ești invitat, că altfel uită lumea de tine.