Oamenilor nu trebuie să li se dea ocazia să fie animale

Am descoperit unul dintre motivele pentru care oamenii sunt animale, în trafic și în general. O dată pe an, la începerea școlii, toate străzile din jurul școlilor se umplu de mașini. Se lasă pe avarii, se urcă pe trotuare, se orice, numai să lase mașina cât de cât undeva.

Asta în Brașov. Exceptând această singură zi, poate și pe la festivaluri (nasol să stai în centru), în rest e lejer. Oamenii nu vor să fie animale, dar nu au încotro. Am o mașină, unde o las? Inițial zici că ești om, nu o urci pe spațiul verde, că nu ești un mitic obosit, dar după ce ai dat 2-3 ture pe toate străzile, nu prea mai ai soluții. Și o arunci la întâmplare.

Eh, în București faza asta se întâmplă în fiecare zi. A fi animal nu mai e ceva rezervat pentru 1 zi pe an, e în fiecare zi. Instinctul animalic a devenit norma. Iar cu o parcare nu se face primăvară.

 

fun-predator

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

51 comentarii

  1. Bucureștiul este o enormă parcare !

    00
  2. Amen to that. Asa e si azi in Craiova, doar ca nu am facut prea multe drumuri (deja) prin oras, e soare, e frumos si inca nu au reusit sa ma enerveze bizonii :-)

    00
  3. Asta (nu numai) in Brasov. Stau linga o scoala, inghesuita intre blocuri. Deja parintii care-si aduc plozii cu masina pina fix in poarta (una in spate, pentru elevi, nu cea din fata mpentru derectori si profi) se cearta intre ei. Sa nu mai zic haosul celor trei cozi de masini, ca nu ai unde sa intorci sau sa treci pe linga ei, fiind si o bucla infundata, daca musai trebuie sa pleci la ora inceperii sau terminarii cursurilor. Si tot ei cu gura mare. In fiecare zi aceeasi poveste, nu-i unul care sa priceapa, desi nu vin de la distante mari, maxim 300 metri. Ma mir ca nu intra in scoala, sa-i basculeze direct in banca… Si eu care faceam in „primara” 1,5 kilometri pe jos, fie iarna fie vara…

    00
    • Idem in Bucuresti, Sectorul 6 – Militari, la intersectia dintre Str. Rosia Montană și Str. Cernisoarei, adică la intrarea din spate a Școlii Gimnaziale Constantin Brâncuși…

      00
  4. La noi deschiderea a fost ieri, duminica. O miscare desteapta.

    00
  5. Asa este, daca esti supus zilnic unui chin din ăsta, mârlănia devine doar supaviețuire

    Dat fiind ca parcări nu se pot face, singura soluție este taxarea mașinilor care merg și taxarea dublă a mașinilor care stau (no RCA and ITP)

    Mai mult, nu ar strica o taxare a non-rezidentilor (se zice ca in buc sunt zilnic 6 mil de oameni, din care doar 2 mil cu acte).

    00
    • Te-ai gandit ca poate masina mea nu e pe Bucuresti pentru ca as plati RCA 1500 de lei in loc de 300 cat platesc acum ca e pe numele tatalui care nu locuieste in acelasi oras?

      00
    • NOU
      #14

      Aha! Și te-ai gândit tu să faci o mârlănie să plătești mai puțin în loc să plătești cât ar fi corect? :) Și, ia zi, ai pretenții ca restul să fie corecți?

      00
    • Toată Muntenia e în București zilnic?

      00
    • @Remington Steele – Si faptul ca trebuie sa platesc de 5 ori mai mult RCA doar pentru ca am sub 30 de ani, fara sa fi cauzat accidente, nu ti se pare marlanie?

      00
    • @Zarax Felicitări că benefiiezi de eforturile altora fără să contribui, ai rezolvat secretul șmecheriei. Sunt convins că re revolți teribil când vezi asistați sociali care refuză munca sau săteni inundați care beau râzând de jandarmi. Poate sesizezi și dubla măsură

      00
    • @Cristian De eforturile cui beneficiez mai exact? Da, sunt de acord, am facut tampenii, platesc mai mult. Dar nu doar asa, ca au chef. Eu, daca sunt un sofer responsabil, de ce trebuie sa platesc RCA mai mult ca un alt sofer responsabil dar mai in varsta? Uneori chair mai mult si ca un sofer teribilist mai in varsta! Ti se pare normal?

      00
    • Te uiti din directia gresita.

      Cei care platesc putin de fapt sunt recompensati pentru ca au un istoric curat, fara accidente.

      Tu trebuie inca sa dovedesti asta.

      00
    • Foarte bine, Vali, dar nu ai dus rationamentul pana la capat.

      Problema a inceput cu nondecizia de a aplica sistematic amenzi pentru parcarea neregulamentara, atunci cand erau masini putine. Da, mai multi politisti, mai mult efort, vointa. Daca parcarea neregulamentara (adica pe loc nemarcat) ar fi fost taxata, acum nu am fi avut atatea masini in primul rand. La un oras deja aglomerat, taxele mai degraba o sa creeze revolta (“sa ne faca locuri de parcare”), iar la o masa de votanti de sute de mii de posesori de masini niciun politician nu isi va asuma asta.

      Bucurestenii nu sunt neaparat mai rai decat brasovenii. Si brasovenii s-ar comporta fix la fel daca s-ar dubla numarul de masini din oras (adica daca si-ar permite, iar politicienii nu ar face nimic).

      Dar da, in vest asa functioneaza: nu iti dau ocazia sa fii animal, te amendez din prima, adica nu doar pe hartie. Si nimeni nu se mai revolta ca nu sunt locuri de parcare, caci oamenii au inteles ca a detine o masina e pur si simplu prohibitiv daca nu ai unde sa o lasi.

      00
    • NOU
      #21

      Nu, zarax, nu e mârlănie. Se numește LEGE. Există o lege care zice că la semfaorul roșu trebuie sa te oprești. Asta nu e mârlănie? :))

      00
    • Nu e ilegal nici ce fac eu, asa ca…

      00
    • Ce s-au opărit mulți pe aici…
      De ce trebuie diferențiat prețul RCA în funcție de vârstă?!

      00
    • @Denis Asta ma intreb si eu. Ce treaba are? RCA ar trebui calculat fix in functie de cat de responsabil esti ca sofer. Pleci de la o valoare de baza si urci sau cobori in functie de incidente.

      00
  6. Nu pot dom’le sa vina cu autobuzul sau pe jos (sau doamne-fereste de bicicleta, ca le curg mucii pe frigul asta), ei se grabesc sa ajunga la birou, sa iasa la cafeluta si tzigara de rigoare si sa se aprobe reciproc, ‘vai in ce trafic m-am zbatut azi’, uitand ca de fapt ei creeaza traficul ala.

    00
  7. Le pica picioarele odreslelor daca trebuie sa mearga pe jos… eu mergram 3 km pe jos si in liceu mergeam 8 km pe bicla ocazie sau cu autobus daca aveam bani… pizdificarea copiilor, isi rod talpile’ la tenisi

    00
    • asta ai înțeles tu din articol? really?

    • Nu, dar ce ai zis tu (Vali) e o consecinta a ce a zis el (Verdenpom).

      00
    • Așa și ăia de pe vremea lui bunică-tu te considerau pizdă doar fiindcă mergeai la școală

      00
    • Nu vali, schimbarea incepe cu tine ca om prin anularea anumitor obiceiuri… asta e mesajul ce l-am inteles eu. Eu de exemplu la supermarket parchez departe de intrare, altii fac 2-3-4-4-5-6-7-8-9 ture in primii 10 metri patrati ai magazinului si apoi o lasa la intrare ca deh, nu exista carut cu roti.
      Tu crezi ca acele stradute s-ar aglomera daca si-ar lasa pruncii sa mearga putin pe jos? Am lucrat la destule scoli prin oras, toti parintii opresc in fata usii ca la puscarie…
      Marsten nu are nici o legatura scoala cu bunicii si nu, nu te considera nimeni pizda pentru ca mergeai la scoala ci te considerau pizda daca nu stiai da cu grebla si mulge o vaca

      00
    • Eu in clasa a 2-a am fugit pur si simplu pe poarta casei catre scoala, ca sa nu mai vina cu mine si sa ma lase singur.

      00
  8. Oamenii sunt nesimţiţi. Aşa sunt ei. Toată viaţa am evitat să parchez undeva unde încurc, chiar şi 1 minut. Punct. Dacă procedezi altfel, înseamnă că eşti nesimţit. Bucureştiul s-a umplut în ultimii 20 de ani de nesimţiţi, mulţi cu bani. În al doilea rând, scoaterea taxei de mediu a însemnat că mulţi oameni needucaţi (ca să mă exprim elegant) şi-au permis să îşi ia hârburi şi să se comporte cum se comportă. Ăstora poţi să le faci 20.000 de parcări, autostrăzi cu 10 benzi, metrouri suspendate, degeaba. Ei tot vor arunca mucuri pe jos, vor lăsa pe avarii pe banda a doua etc. Dacă vii într-o zi cu copilul la şcoală şi vezi că nu ai unde să laşi maşina, a doua zi poate gândeşti un pic, că de aia ai creier, poate găseşti o soluţie, o bicicletă, un mijloc de transport în comun ceva.

    00
    • da, ai dreptate, la needucatii astia poti sa le construiesti oricate parcari, inclusiv gratuite, ei tot vor parca pe avarii unde au treaba sau chef.

      gen, ii stiti pe aia de la Lidl care parcheaza langa usa magazinului la 2m, desi este 9 seara si e parcarea aproape goala si sunt locuri libere de parcare la 8m.

      00
    • Si nesimtitii se educa! Ridicat masini la greu, amenzi, luat permise, etc. Pe langa educatie, politia are un imens venit potential in asta. Dar stau cu fundul pe scaun toata ziua si cand trebuie sa-si faca norma se duc la panda fix in zonele unde nu sunt probleme.

      00
    • eu am inteles asta cu nesimtirea, dar am alta, cat de sarac lipit asfalutlui sa fi sa-ti iei cazane de masini care scot fum dupa ele, da din ala de ulei ars vai de steluta lor, cand cea mai ieftina dacie logan benzina e 500E ish pe acolo si chiar daca e praf si cad tablele pe ea macar motoru merge. Nu am inteles niciodata asta.

      00
    • @Bluehand Se numeste fala! Cum sa il vada pe el vecinii in Logan? Mai bine A4 TDI din ’99. Lasand asta la o parte, daca A4-ul ala ar fi pus la punct si intretinut, probabil ar fi mai ok decat Loganul, dar ca il mentii asa, costa…

      00
  9. In traficul rutier se intimpla la fel ca si pe internet, de cind are acces toata lumea, respectiv toate ghioarlele, greu gasesti loc de parcare, greu gasesti informatie de calitate.

    00
  10. Oamenii SÎNT animale, doar că le-a căzut blana (de la stres…)

    00
  11. Ce inseamna „mitic”? Daca vrei sa fii „baiat” si sa te referi la locuitorii unui oras anume din Romania, afla ca nu esti „baiat” si nici glumet.

    Ca fapt divers: probabil jumatate din cei ce traiesc in Bucuresti provin din alte orase ale tarii, poate chiar si Brasov.

    00
  12. In Brasov e simplu, desfintam prima zi de scoala, copiii sa se duca direct in a doua zi de scoala. Dar ce ne facem in Bucuresti?

    00
  13. Piața Gorjului cu parcare în față în sectorul 6. Pe bulevardul Iuliu Maniu, în fața pieței, pe prima bandă, staționarea interzisă. Când era treaba cu ridicatul mașinilor, nu staționa/parca nici dracu’ acolo. Se știa că vine poliția, dă amenda și ți se remorchează mașina instant. Nu se mai ridică mașini, nu mai apare nici poliția, parcarea pieței a devenit doar pietonală din ordinul primarului Mutu, jumătate din ea fiind ocupată de niște cașcarabete ridicate în timpul primarului Mănescu (dacă nu știți cine sunt ăștia nu-i bai, nimeni din sectorul 6 nu știe). Urmarea? În mai puțin de juma’ de an prima bandă, aia cu interzisul, s-a transformat în parcare permanentă (laterală sau chiar în spic), iar banda a doua e mai mereu ocupată de „avarii” care merg în piață. Practic acolo se face un dop care gâtuie tot traficul spre A1, încetinesc tot fluxul de mașini de pe Iuliu Maniu, intersecția cu Moineștiul și Dezrobirii (Vali, cred că tu știi zona ;)) devenind un infern.
    Unde e poliția? Nicăieri, nu i-am mai văzut acolo, nu există, nu mai interesează pe nimeni. Câteodată stau și mă întreb câți rutieri or lucra pe sectorul 6 că eu nu am reușit să număr mai mult de 10 simultan în tot sectorul până acum (am această posibilitate). Restul unde sunt?
    La fel e și cu școlile. Străzi blocate, haos, „avarii” la greu, nervi. Soluția? Poliție în dreptul școlilor dimineața vreo 2 ore și scris la amenzi până fac scurtă la mână. Problemă rezolvată, bani mai mulți la buget, civilizație. Dar așa ceva nu e posibil fiindcă nu se vrea.

    00
  14. Va invit la: Constanta, Iasi, Cluj, Timisoara …. aceeasi Marie

    00
  15. Eu ii suspectez pe oamenii din B care sunt non stop cu autobuzul în gură, că nu prea au mers cu autobuzul pe bune în B vreodată și doar se oftică că sunt prea mulți săraci în trafic și nu au ei loc cu mașina.

    Uite am o provocare peste băieții cu autobuzul: la prima zapadă încercați să ajungeți cu autobuzul din Vitan în Băneasa (să zicem la Romaero) să vedem ce părere aveți. Traseu: așteptat autobuz pe Calea Vitan, luat metrou de la Unirii la oră de vârf (adică al 3lea, al 4lea metrou), luat alta autobuz de la Aviatorilor. Eu zic că cred că un pronostic de 2 ore pe drum e optimist.

    00
    • In bucuresti la prima zapada/ploaie e apa sau mazga pana al glezne in refugiile RATB, fara cizme de cauciuc esti ars.

      00
    • Da..probabil ca nu prea au mers. Altfel nu ai cum sa indemni pe cineva la asa ceva. Nu e vorba doar de faptul ca faci cinspe ore, e vorba si de populatia din acele autobuze.

      00
    • @Claudiu 2 lumea ii injura pe cei care fac drumuri de pana in 30 min( pe jos) cu masina nu pe cei care sunt nevoiti sa strabata tot orasul.

      Cat despre traseu, eu unul as lua metroul de la mihai bravu/timpuri noi as schimba la dristor si dupa la piata victoriei, e mai lung drumul dar macar nu ma inghesui si cel mai probabil o sa am loc pe scaun.

      00
  16. Nu înțeleg ce e in capul ălora de nu pot sa oprească unde au loc, la 2 strazi mai încolo spre exemplu. Răspuns: Nimic. Nimic nu au in cap.

    00
  17. Eh pula. Si cu parcari si tot sunt animale.
    – Parking Universitate (a tras in buza intrarii si a lasat-o acolo – ii spune paznicului ca revine in 15 minute – mm de curva. am sunat eu la politia locala – amenda)

    – Zona Metrou Pipera – Strada George C-tin are 2 benzi, cate una pe sens – zilnic strada ajungea sa aiba un singur sens si ala din directia Fabrica De Glucoza spre Dimitrie Pompeiu. A facut primaria un parking destul de mare si a bagat, ofc, plata. Daca am retinut bine au si posibilitatea de abonamente lunare. Crezi ca parcheaza careva? S-au mutat toti pe spatiul verde de pe trotuarele lui Dimitrie Pompeiu si pe hartoapele lui Fabrica de Glucoza. MM de animale.

    Politia Locala se straduieste sa mentina trotuarele libere. Dau amenzi, atentioneaza, dar animalele au volum si pe unele zone inca cuceresc. Probabil niste amenzi mai mari, filmulete facute cu politistii in timp ce pun amenzile in geam la vreo 50 masini, promovat pe youtube/tv o luna/doua sa vada toti meltenii ca se poate si probabil multi vor mai renunta la auto (cel putin pe timp de vara) si vor lua metroul sau bicicleta.

    00
    • Degeaba impart amenzi daca nu se pot recupera sumele… mie de exemplu imi poti da cate amenzi doresti, sunt insolvabil, nu am nimic pe numele meu, nu figurez cu venituri in afara de dividende la final de an(daca am). Aici este problema anafului ca nu il intereseaza de banii datorati si in loc sa faca cerere de staruinta tot la 6 luni pentru a nu se perima dosarul acestia fac exact opusul, nu fac si atunci creanta expira. Haide sa fim seriosi, urmaresti debitorul 15 ani, la un momentdat va dori sa cumpere o masina sau va mosteni o casa ceva, cand l-ai prins ii iei toata casa ca na dobanda de 0.02% pe zi continua si se aduna bani frumosi

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.