Agenţie: Cât e CPMul la voi?
Publisher: Patru euro mia, conaşule!
Agenţie: Ok, vorbesc cu clientul.
Agenţie: Am vorbit cu proştii ăia, cer 3€, dar cred ca putem scoate la 2.
Clientul: E bine, la 2 euro e bine. Dar sigur e site premium, da?
Agenţie: Da, şefu’, te-aş minţi eu?
Agenţie: Am vorbit cu clientul, a zis că nu dă mai sus de 1€, că sunteţi site de ştiri şi oricum aveţi public prost şi sărac.
Publisher: E cam puţin, mor de foame cu 1€.
Agenţie: Uite cum facem. Îmi vinzi mie afişările care îţi rămân cu 1€, că sigur ai câteva milioane pe care nu le vinzi cu 3€. Şi nu spun la nimeni că mi le-ai dat cu 1€. Ce zici?
Publisher: Da, e bine aşa, numai să nu se afle.
Şi în scurt timp publisherul ajunge să vândă totul la 1€, uneori chiar şi mai jos. Vedeţi mai jos două modele de facturi prin care puteţi înţelege de ce războiul dintre agenţii şi publisheri online şi tv e atât de mocnit:
Lucrurile nu s-au schimbat prea mult din 2009. Nici în televiziune, nici în online. Au fost zvâcniri în 2011, dar acum oamenii par puşi pe treabă: Intact împinge o lege care să separe lucrurile, ProTV face asta pe cont propriu.
Am tot stat să posteze cineva primul, să nu mă mai acuze un băiat că mă grăbesc să comentez. Pînă la urmă îmi iau inima în dinţi şi scriu chair dacă nu am văzut nici un alt comentariu. Poate e în moderare!
În negpocierile de la noi funcţionează prezumţia de prostie. Fiecare din negociatori crede că celălat e prost. Şi cîştigă cel care a crezut mai tare. Ca o chestie colaterală Operatorul de cablu şi internet Free din Franţa a scos, experimental, reclamele de pe site-urile deservite de ei. Şi a fost o discuţie de o seară pe la televiziuni!
Asa sa ne ajute Dumnezeu. Transparenta cat mai multa si interemdiari cati mai putini, sa se mai imputineze pitiponceala din agentii. Si sa invete si ele ca daca vor ceva tre’ sa suga o plua de negru, nu doar sa schimbe doua mailuri si 3 facturi
ia sa vedem cate persoane dau thumbs up la comentariul lui Boris, sustinand astfel suptul penisurilor negre!
Ai uitat partea în care ProTV zice „dacă anul trecut ţi-am dat 2 euro pe mie, îţi dau şi anul ăsta tot atîta dacă-mi aduci cu 10% mai mulţi bani.” Same shit, cu condiţia să vină cu 10% mai mulţi bani la publisherul ProTV.