Tiberiu Urdăreanu de la UTI dă un interviu absolut halucinant la câteva luni după ce a fost acuzat de ceea ce știa deja toată lumea: că UTI e o companie incompetentă și că are nevoie ca să dea șpăgi pentru a obține contracte.
Eh, în interviu, omul, din nou, complet aerian, spune
Rep.: Și ați pierdut contracte sau altceva?
TU: Da, și contracte, dar se pierd în principal furnizorii de tehnologie și finanțatorii.
Rep.: Dați un exemplu.
TU. Noi, ca să livrăm soluțiile noastre, avem nevoie de parteneri tehnologici, furnziori de tehnologie din America, din Franța, Germania șamd. Partenerii aștia, când văd că un acționar majoritar are probleme, unii continuă sub anumite condiții, alții pur și simplu întrerup colaborarea. Și atunci ți se taie un parteneriat cu un furnizor care îți oferă în piață un avantaj important pentru că îți permite să participi la licitații. Fără finanțatori și fără parteneri tehnologici nu ai cum să prezinți o soluție la licitații.
Rep.: Vi s-a întâmplat să vi se taie vreun parteneriat?
TU: Da, ni s-a întâmplat. Mai multe.
Rep.: Importanți?
TU: Da, foarte importanți. Producători de echipament unicat, greu de înlocuit cu alți producători…
Deci UTI avea echipamente unicat, care îi ofereau avantaje importante când se prezentau la licitații, cam cum avea Irinel Columbeanu centralele telefonice Alcatel: voiai o centrală telefonică, nu exista alt furnizor decât Alcatel, și Alcatel nu vindea decât prin Columbeanu.
Mișto.
Eh, întrebarea simplă e următoarea: de ce avea UTI nevoie să dea șpăgi ca să câștige licitațiile cu echipamente unicat? Înțelegeți ce zic? Nu sunt 12 vânzători de turnicheți de metrou în România, că nu e piața așa de mare. Nu e nici unul, probabil, doar UTI avea contacte prin afară ca să aducă așa ceva.
Și totuși, de 15 ani, aduc marfă proastă, care nu merge, lumea în înjură că sunt proști și scumpi, și ei au o singură strategie de business: nu noi. Chiar dacă e vina lor de la un cap la altul, ei tot o țin pe a lor că ei nu fac nimic greșit și atât.
Citesc de pe pagina lor:
Tehnologie de vârf, pasiune și calitate a soluțiilor oferite sunt atributele principale ale UTI. În ultimii ani, UTI a abordat cu succes proiecte complexe, în România și în străinătate, care contribuie la creșterea calității și siguranței vieții locuitorilor oarașelor, prin dezvoltarea unui portofoliu de soluții reunite sub umbrela SmartCity: solutii de management al traficului și al transportului public, soluții de siguranță publică și centre de management al situațiilor de urgență, soluții de protecție a mediului, soluții de reabilitare urbană, soluții eGovernemnt, infrastructură subterană de comunicații.
De câte ori nu merg aparatele de validat cartele in RATB? De câte ori pică sistemul de monitorizare a traficului din București? Și mizeriile astea au tupeul să spună că tehnologie și pasiune și calitate? Pe bune? De aia trebuiau să dea șpăgi peste tot, că aveau pasiune și calitate?
Sincer, de obicei aparatele de validat merg in Bucuresti, mai gasesti cate unele vandalizate sau foarte rar (n-am mai vazut in ultimul an) cand soferul/vatmanul uita sa activeze sistemul si apare scris Garaj…
Iar sistemul de monitorizare a traficului e picat din cauza lipsei contractului de mentenanta, s-a taiat fibra si n-a avut cine s-o sudeze (din ce-am citit si eu pe net).
Nu ma intelegeti gresit, UTI nu e usa de biserica, probabil ca la banii luati aveam sisteme mai performante, doar exemplele din articol sunt proaste.
As zice mai degraba ca au dat spaga pentru monopolul de la NetCity si pentru a-si lua banii (degeaba castigi pentru ca esti singurul care liciteaza daca banii ti-i iei cu portia cu intarzieri de 3-5 ani).
Legat de Ratb. Am mers cu echivalentul londonez al ratb de foarte multe ori. Niciodată sistemul nu a dat eroare la citirea cardului de plată eliberat tot de ei. Poate am fost norocos.
La RATB mi se întâmplă zilnic ca aparatele să dea eroare la citirea cardului emis de ratb. Poate sunt ghinionist
UTI a strans strans porcarii care strangeau praf prin depozite si le-au imperecheat prost: senzorul nu e in dreptul discului negru, ci mai sus cu vreo 4 cm(cel putin la RATB).
Mie mi se pare un interviu foarte ok. Ce vezi halucinant? E mult mai cinstit in raspunsuri decat oricare din alti arestati. Era halucinant daca spunea ca nu l-a afaectat deloc si ca totul e o facatura a politicului. Recunoaste ca a fost un manager prost, lucrur rar (si care nu-l face mai putin prost).
Legat de cartele de RATB ..merg de 4 ori pe saptamana cu ratb-ul si de fiecare data imi valideaza cartela.
Nu stiu daca sistemul de management al traficului e prost sau neplatit. As banui amble.
Cu toata aprecierea pentru continutul blogului tau, adu-ti aminte de cazul Aoro si…adu-ti aminte ca traim intr-o lume in care cand cineva zice de X ca ia spaga si e hotz uneori o face pentru ca nu a luat el lucrarea. Lumea latra..plangeri sau cercetari mai deloc legate de uti. Sau sunt? In afara de dosarul de care vorbim (recunoscut de tovarashul ursareanu) .
ba baiatule! tu ataci capitalul romanesc?
/s
nu exista sistem de monitorizare trafic in bucuresti. i-a expirat garantia.
Pe de altă parte, în interviul acela am văzut pentru prima dată la noi vorbindu-se despre REPUTAȚIE și ce efecte are pierderea ei. Bine, va mai dura câțiva ani până va ajunge și la firul ierbii, dar deja nu mai ai acces la anumiți clienți sau proiecte dacă nu ai o reputație bună pe piață.
da, dar el vorbește de reputația în fața furnizorilor, îl doare in fund de reputația obținută de pe urma muncii lui.
Parțial. UTI avea proiecte cu statul și proiecte cu clienți privați. Așa cum statul nu-ți ia în considerare ca experiență decât proiectele cu statul, nici privații nu se bagă la analizat ce ai făcut tu cu statul (decât când apare buba și-i afectează și pe ei). Pe de altă parte, tot în interviu povestește de o întâmplare în care statul nu i-a dat scrisoare de recomandare
Turnicheti sunt folositi la greu, nu doar la metrou; in orice firma mai mare unde ai acces controlat, ai turnicheti sau usi cu cartela magnetica
Turnichetii de la metrou sunt atât de importanți încât Marilyn Manson le-a și dedicat o melodie, intitulată Tourniquet…
Şi Evanescence la fel. Numa’ că înseamnă garou
Hardware e ok dar sunt probleme pe partea de soft. Și asta pentru ca Sebastian Ghiță a fost foarte ocupat cu alte contracte și nu a avut timp sa facă un soft la nivel de maxim profesionalism.
Comentariile critice sunt binevenite, mai ales in perioada de „autovindecare”. Pe cateva dintre ele le gasesc insa nedrepte si as vrea sa le dezvolta:
– reputatia nu are jumatati de masura. Nu poti sa ai o reputatie buna fata de furnizori si una proasta fata de clienti. Daca ai o reputatie proasta la clienti, aceasta se propaganda si la furnizori si acestia renunta sa mai lucreze cu tine. Acesta nu este cazul nostru: avem un grad de retentie a clientilor printre cele mai mari din Romania, cu clienti majori care lucreaza cu noi de peste 10 ani in mod continuu.
– UTI a dezvoltat echipamente de inalta tehnologie pentru care detine proprietate intelectuala. Unele dintre acestea sunt unicat in Romania: de ex. UTI este singurul producator de tehnologie PKI si apare chiar si in catalogul NATO in acest sens. UTI este singurul producator autohton de echipamente tempest, mai produce si o gama unicat de centrale de securitate si de control access si lista poate continua. Poate pentru unii, asta pare a fi o limba pasareasca, dar va asigur ca sunt produse foarte complexe.
– echipamentele produse de UTI sunt de calitate si se comporta foarte bine. Problema care apare insa si este una generala pentru Romania, este ca sistemele in care sunt incluse produsele noastre nu beneficiaza de mentenanta. Implementezi sistemul de management al traficului dar dupa perioada de garantie, clientul nu mai contracteaza servicii de mentenanta si sistemul de degradeaza. Acesta este si cazul sistemului de ticketing unde validatoarele functioneaza bine de 10 ani, dar sistemul in ansamblu nu.
– pe langa faptul ca nu se face mentenanta asa cum trebuie la sistemul de management al traficului din Bucuresti, sunt parti mari ale acestuia care sunt neplatite de ani de zile, desi acestea sunt instalate si functioneaza. De exemplu, semaforizarea de pe intreaga axa Berzei-Buzesti este neplatita in totalitate. La fel si semaforizarea aferenta podului Basarab… Stiu ca ne injura lumea pe noi pentru faptul ca pe Berzei – Buzesti nu este unda verde, dar lucrarea in intregime nu este platita….
– desigur ca am facut si greseli si compromisuri ca sa ne putem dezvolta. Dar nu am lasat clienti nemultumiti. Am remediat pe banii nostru atunci cand am gresit. Nu ne deranjeaza reprosurile voastre si in masura in care putem, le luam in considerare.
Am dat click pe articol să văd poza cu cele 2 tipe.
https://www.youtube.com/watch?v=Lh9RHH6jG7s
Tot ei au facut si in Timisoara sistemul pe RATT. Niste afisaje care cred ca erau in anii 80 prin occident(pe baza de beculete), probabil ramase nevandute. Sistemul de monitorizare al flotei nu a fost gandit astfel incat sa fie folosit si de public, nu au un api si din ce se zicea nici nu se poate si nici nu se vrea implementat.
Iti dai seama si ca preturile nu au fost mici.
Si in Brasov, cred ca tot ei sunt :).
Nu vreau sa ii iau apararea nu stiu cine e si cu ce se ocupa. Dar contractele cu statul sunt castigate de cea mai ieftina solutie nu de cea mai buna, si nu e doar in RO si in alte state cu mi multa apa calda. Apoi de spaga trebuie sa dai sa iti iesi banii mai repede dupa ce faci ceva lucrari, gen ceva 30 de zile comparat cu 1 an sau mai mult.
Halucinant ar fi daca s-ar face ceva profi in tara asta, asa este doar un interviu, la nivelul asteptarilor.
Nu ne intereseaza pe noi chestiile astea complicate, noi oricum ne pisam pe el de vot, suntem uber-superiori masei de manevra din mainile papusarului Soros, noi suntem daci. Vrem poza cu fetele…
Aveau nevoie de șpagă pentru ca în caietul de sarcini ”sau echivalent” să-i avantajeze pe ei. Mi-e greu să cred că există producători de soluții unicat. Și mai aveau nevoie de șpagă ca să se descopere nevoia publică pentru ceea ce vindeau ei.
Legat de ideea asta cu soluțiile unicat, presupunând prin absurd că ești unic distribuitor al ceva special în România, ce-i împiedică pe competitori să achiziționeze printr-un terț așa ceva de la tine și să-l replice? Ipotetic vorbind, nu că mi s-ar fi întâmplat =)
Prin alte tari producatorul nu ar permite asa ceva, e piata gri a existat in ro pentru calculatoare de prin 90 pana in 2000 si ceva.
Sa zicem ca tu produci caramizi si vinzi prin distribuitori daca vine omul ca vrea sa isi faca casa il trimiti in la distribuitorul local asa ar fi normal, dar in Ro producatorul il intreaba daca are cash si ii vine fara factura la pret mult mai mic decat il vinde la distribuitor, apoi omul merge si spune la prieteni ca uite cum distribuitori trag pielea de pe tine ca la fabrica e doar atat. Cine are de pierdut ? si producatorul si distribuitorul. Prin alte locuri distribuitorii primesc discount-uri in functie de rulaj de la producator, ca una e sa iti vanda unu 10 tiruri pe saptamana si alta e sa iti vanda 1 tir la 3 luni.
Ce au sarit aparatorii pentru el. Hoo mai, ca mai stim si noi cate ceva. Abia astept sa se curete piata de spagari.
Nu cred ca vreti poza cu fetele. Pe una a tras-o curentul rau, da’ rau!
https://zoso.ro/img/2020/09/un-clip-mai-putin-penibil-decat.jpg
Turnichetii ca turnichetii, dar angajatii inca nu si-au luat banii! Au trecut 2 saptamani de la ziua de salariu si sufletul… nimeni nu stie nimic, nimeni nu spune nimic.
Dar de altfel firma merge bine, cum mortii lor….
Am o vaga banuiala ca nu de furnizorii de turnicheti sau validatoare RATB (care inteleg ca sunt fabricate oricum de ei) e vorba. Mai degraba e vorba de furnizorii de echipamente pentru industria de aparare: radare, diversi senzori, echipamente speciale de telecomunicatie etc.
„eGovernemnt” e traducerea in romana a „eGovernment”?