O nedumerire legitimă cu aglomerația și mașinile autonome

Am făcut vreo 4 ore de la Giurgiu la Brașov în seara asta. Mers lejer, 150 pe autostradă, 70-90 în rest, cu mici ambuteiaje pe Valea Prahovei, unde coada începea, ca de obicei, la Comarnic și se termina la Predeal.

Și m-a pocnit o nedumerire. Cum vor acționa mașinile autonome la faze din astea? Sunt pe drum cu prioritate, cum vor lăsa mașini de pe străzile lăturalnice să se încadreze în trafic? Cum vor lăsa mașini care vin din stânga, printre mașinile staționate, să se încadreze în trafic?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

48 comentarii

  1. Din ce am mai vazut autonomele vor comunica intre ele si masinile se vor integra in fluxul de trafic exact la momentul potrivit, fara sa afecteze semnificativ celelalte masini.
    https://www.youtube.com/watch?v=4pbAI40dK0A

    00
  2. Am văzut un Tool de testare ptr algoritmi mașini autonome . Testau un scenariu din ăsta, cu încadrare pe o altă bandă, și mașina calculează în funcție de viteza ei și a celorlalte distanța după încadrare față de celelalte mașini și dacă e destul de mare o să ia o decizie .

    00
  3. Cam aceeasi problema incearca si google car sa rezolve. Masina lor autonoma a ramas blocata intr-o intersectie nesemaforizata caci masinile cu cedeaza nu prea cedau si sistemul arunca alerta preventiva.

    La un moment dat AI va invata cum sa fii un pic mai agresiv.. :)

    00
    • Mai agresiv decat cine? Decat alt AI mai putin agresiv? Decat omul-sofer?

      00
    • Masinile respective sunt dotate cu camere de filmat. Mai e nevoie doar de un soft care sa uploadeze contraventile si infractiunile depistate pe un server al politiei + bunavointa din partea statului. Un politist urmareste clip-urile video apoi decide ce masuri trebuie luate, de la avertisment pana la inchisoare. Cel putin asta e solutia pe care as vrea eu sa o adopte.

      00
    • @gc, baiete, militianul nu e judecator. Judecatorul decide cine ce pedeapsa ia, militianul doar constata, procurorul incadrreaza fapta si judecatorul decide. Din cauza astora ca tine militienii se cred dumnezeu pe pamant. Si su texte cu „te bag la obstructionarea justitiei” cand nu vrei sa semnezi ce vrea el. Esti un berbec!

      00
    • in state intersectiile nesemaforizate au un semne de stop si macaje pe drum la care trebuie sa stai 3 secunde. Cine ajunge primul in intersectie pleaca primul.
      https://imgur.com/a/i9l64

      00
    • @sorin nu e nevoie de judecator pentru amenda. Treaba cu politia sta in felul urmator, faci ce ti se spune apoi te duci si ii dai in judecata in caz ca ti se pare ca ceva nu a fost in regula. Trebuie sa fi complet tampit sa stai sa te certi cu un politist pe strada, in conditile in care are DREPTUL sa te duca la sectie. Semnezi doar ca ai luat la cunostiinta, ceea ce e adevarat, nu pledezi vinovat. Inainte sa ne facem probleme ca militienii se cred dumnezeu mai bine am arata putin respect, nu doar cu ei. Te comporti ca un ghiolban ai problemele aferente si zici ca militienii sunt prosti.

      00
    • @MP – un pic mai „agresiv” decat cum sunt acum nu fata de alte masini sau alte non-autonome.
      Adica „sa se bage un pic mai repede”, cum s-ar zice la noi, ca altfel nu mai intri in veci pe strazi foarte aglomerate.

      Daca va inteleage si flash-urile.. sa faca diferenta dintre „radar” si „hai ca te las sa te bagi” pot intra in Bucuresti fara probleme :D

      00
    • @Sorin
      ba baiete, tu cand ai luat amenda cine ti-a dat-o, judecatorul sau politistul? Zici ca esti cazut din luna.

      00
    • „Un politist urmareste clip-urile video apoi decide ce masuri trebuie luate, de la avertisment pana la inchisoare.” Vorbim vorbe si auzim voci, este? Nu politistul decide! El crede ca, daca tu crezi ca el, platesti amenda. Treaba cu inchisoarea nu merge asa, chiar daca tu crezi ca el, judecatorul decide. Sunt ghiolban cu astia care nu stiu cum merge statul de drept dar comenteaza. Si mai mult, au si pareri privind legislatia. Vrei sa fii un mic dictator local, intr-un stat politienesc? Asta propui, in subsidiar, berbecule!

      00
  4. Cumpar Passat DSG neautonom.
    Rog seriozitate.

  5. Pai e simplu… microtranzactii si platesti ca sa ai prioritate, asa, EA style.

    00
    • Loot boxes sheriff… acuma e cu loot crates. Platesti si iei prin tragere la sorti… poate prioritate, poate fix poola. Daca e sa fie EA style.

      00
  6. Ala care are mai mult aur si argint in circuite e mai valoros si are prioritate si cand nu are

    00
  7. NOU
    #27

    Sa vezi smecherie cand o sa-ti dea propria masina amenda ca circuli „lejer, cu 150 kmh pe autostrada” :)

    00
  8. Cum toate masinile devin mai speciale cand ajung in Romania, gen reviziile se fac la 10k km, curele la 60k km, asa se lucreaza si la versiuni diferite de softuri. Mers tare fara semnalizare, mers batraneste cu 70km/h pe autostrada pe banda 2 si tot asa

    00
  9. Cu cat numarul masinilor autonome va fi mai mare cu atat traficul va fi mai fluidizat.
    In viitorul apropiat pe masinile normale se vor monta kit-uri care le vor face partial autonome, un fel de park asistant.
    Masina care o sa vrea sa intre de pe o strada laturalnica o sa se roage de cele aflate pe drumul cu prioritate sa fie lasate sa intre si acestea din urma le vor lasa daca nu pun in pericol alte masini.

    00
  10. Vezi, de aia ideea de autonomie nu e bună nici când vorbești de mașini, nici la unguri

    00
  11. Pai ai grija sa nu iei masina cu AIu dat inapoi.

    00
  12. Am gasit bucata asta de cod in laboratoarele secrete de la goole, poate va ajuta:

    if (car.brand == „bmw” || car.brand == „mercedes” || car.brand == „audi”)
    priority += 5;
    if (car.plate.country == „BG” && car.year < 2000)
    priority += 10;
    if (car.audio.music.genre == "manele")
    priority += 15;
    if (car.model == "logan" && car.lights.fog.active())
    priority += 5;
    if (car.plate.country == "RO" && car.plate.region == "ardeal")
    priority -= 400; //bug 2314, should be 4000
    if ((car.plate.country == "I" || car.plate.country == "E") && car.location == "RO")
    priority +=15;

    00
  13. Foarte simplu nu le vor lasa .Sau in cazul in care sunt autonome se vor bate in coduri……soferii nici nu mai trebuie sa injure.

    00
  14. Google? Că mă gândesc că dacă te-ai gândit tu la problema asta s-o fi gândit și ăia care le fac.

    00
  15. Cele mai tari comentarii ever!

    00
  16. Am auzit că dacă îți faci cont în Bulgaria e mai ieftin.

    00
  17. NOU
    #39

    Ar ma fi o problema. Cand coloana de masini de pe dn1 va fi formata numai din vehicule electrice, bara la bara, autonomia bateriei in trafic aglomerat nu va mai fi conforma cu estimarile initiale (din motive de consumatori, incalzire/racire habitaclu, etc). Ceea ce inseamna ca foarte multe masini vor ramane in pana de curent. De unde (din cur) vei scoate niste amperi ca sa nu stai cu minunea tehnologica in drum?

    00
  18. Poate masinile autonome vor transmite imaginile camerelor de filmat politiei care doar va scrie amenzi pentru „smecheri” din trafic. Dupa 2-3 ani sa vezi ce frumos se va circula pe strazi.

    00
  19. Ce autonomie boss cînd maşinile astea de azi de pe V.PH nu vor fi lăsate la vatră ever-never?! Păi, se poate să lase Buc.distracția de pe drum deoparte :) şi să se bazeze pe un robot? NO way.

    00
  20. circula zilele astea un articol cu nu stiu ce domn din industria auto care spunea ca in 15-20 de ani va fi interzis accesul oamenilor pe autostrada (nu ca .ro va avea autostrazi in 20 de ani) si se va permite doar accesul masinilor fara sofer.

    00
  21. Masini autonome sunt doar in secuime, eu asa stiam.

    00
  22. AI-ul a rezolvat problema asta foarte simplu: https://en.wikipedia.org/wiki/Rock–paper–scissors

    00
  23. Daca totul se va baza pe „cloud” si conectivitate permanenta la internet ca masinile sa poata lua o decizie, ca in filmuletul din primul comentariu, e nasol. Asa ceva nu este full proof si nu va fi niciodata. Poti perturba semnalul GSM cu un jammer relativ simplu. Un singur accident/carambol major si s-a dus dracu increderea in tehnologie. Nu mai zic de hackareala, cititi mai jos.

    http://www.businessinsider.fr/us/driverless-cars-hacking-ricks-2016-12

    Mai nou se pare ca reinventam troleul si punem fire deasupra autostrazii (vezi Volvo) sau in autostrada, gen masinulete de jucarie. Si asta doar doar marim autonomia masinilor electrice. Doamne cate accidente se pot intampla.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.