Încă două chestii pe care le vreau dispărute

Pentru că articolul cu serpentine a fost foarte bine primit, reacţiile variind de la “eşti bou” la “ia-ti elicopter” la “de ce să schimbăm ceva prost”, azi vă propun încă două chestii pe care le-aş vrea dispărute de pe şosea:

Trecerile la nivel cu calea ferată
În cazul ăsta particular, trecerea e foarte bună, eu nici măcar nu incetinesc. Sunt însă altele prin ţară unde e nevoie să treci într-a doua ca să răzbaţi, deşi pe acolo nu a mai trecut un tren de la primul razboi de independenţă. Trecerile alea de pe şoseaua de centura a Bucureştiului, de exemplu (nu mai zic de mutatul Gării de Nord la marginea oraşului).

Giratoriile tâmpe
Mânca-v-ar tata de drumari, voi aţi văzut un TIR care abia se strecoară prin mizeria asta de giratoriu din Sinaia? Ce pana mea caută acolo? Cui îi pasă de 100 de oameni de la Penny Market, când orasul e tranzitat de mii de maşini zilnic?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

32 comentarii

  1. sinele de cale ferata sunt chiar oribile, dar exista vreo posibilitate sa le modifice, ma refer la cele peste care mai trec inca trenuri? sa le reduca nivelul sau asa ceva? asta ca si solutie, ca celalalte care nu mai sunt folosite ar trebui desfiintate din start si duse la fiare vechi!

    00
  2. Nu merita macar o mentiune rondurile alea supra inaltate de nu te poti asigura cum trebuie ? Cred ca denumirea tehnica este sens-giratoriu-kinder-cu-surprize, poate oricand sa apara unu’ in ultimul moment.

    00
  3. Recent s-a dat in folosinta o bucata din centura Timisoarei. Bucata asta face legatura intre calea Aradului si Lugojului ca sa nu mai treaca toate tirurile prin centrul orasului. La intersectia cu Lugojului au facut un sens giratoriu atat de mic incat abia trece un tir prin el. E atat de stramt incat un tir blocheaza toata soseaua pana intoarce. Misto, nu?

    00
  4. La Sinaia, pur si simplu nu exista alta solutie. Gandeste-te cat ar fi trebuit sa astepte oamenii la o eventuala trecere de pietoni in zona aia. Ca sa nu mai zic ca ai nevoie sa te duci cu masina la magazin, iti iei apa si alte cele. Cum ar fi facut sa intre in magazin daca veneau din sensul celalalt? Iar cand ieseau, pana unde mergeau ca sa intoarca?

    Putem insa vorbi de amplasarea idioata a magazinului… asta da. Dar sensul giratoriu este cea mai buna solutie pentru accesul acolo.

    00
  5. Trecerile la nivel cu calea ferata sunt o problema in orice tara, mai ales pe-acolo unde chiar circula trenuri, indiferent de viteza. Solutia ar fi „simpla”: sa nu mai fie la nivel: fie ridicarea soselei peste calea ferata, fie coborarea trenului intr-un mic tunel sub sosea. Sensurile giratorii isi au rostul, te obliga sa incetinesti, dar trebuie prevazute astfel incat orice masina sa poata trece, inclusiv un tir. Cat despre articolul cu serpentine, iti dai seama cat de utopice sunt solutiile de a trage drumuri drepte, de a face tunele sau a muta munti si dealuri, avand in vedere cat s-a putut face la nivel de infrastructura in ultimii 20 de ani (autostrada, drumuri reparate si rasreparate (cum naiba numai in Romania e un asfalt prost care se strica chiar din momentul cand e pus?!?) care-n final sunt mai proaste decat drumurile de tara din alte tari…

    00
  6. pe mine ma seaca giratoriul de pe dn1 de la intrarea spre ploiesti. cum kkt sa vezi ce vine din stanga daca aia au facut ditai zidul acolo???

    00
  7. Ai dreptate in ceea ce spui. Voiam sa iti fac o corectura, sper sa nu te superi :) Nu poti sa spui „primul razboi de independenta” pentru ca in total au fost… unu.
    :D Spor !

    00
  8. Unde mai pui ca unele sine de cale ferata, desi nu mai sunt circulabile, inca sunt semnalizate.

    Adica intampini tot felul de semne de circulatie inainte de sina. Iar daca nu incetinesti, nu m-as mira sa vina vreun Garcea si sa te opreasca, chiar daca sina nu mai e circulata de ani de zile.

    00
  9. Io stau si cuget ca astia nu-s prea normali, cel putin prin Brasov si alte orase asociate: NE_AU UMPLUT DE GIRATORII :-t Cel putin in oras in Brasov, pe langa Spitalul Judetean au trantit in drum o mamaliga de giratoriu de fac autobuzele drift ocolindu-l, fac pasagerii rau de invartire pana termina autobuzu’ de incercuit muntele ala.

    00
  10. Zoso, ca om umblat prin tari straine, spune-ne si noua cam cate capitale europene au garile in afara orasului ?

    00
  11. In Brasov sunt mai multe giratorii decat intersectii normale. Sunt mai ieftine decat montarea si intretinerea semafoarelor :))

    00
  12. NOU
    #15

    Bun exemplul cu giratoriul, dar e unul si mai bun. Stii giratoriul ala din Codlea, nu?

    00
  13. Nu ca nu-s de acord, dar sa ziceti mersi ca pe romania inca nu i-a apucat mania britanica de a ingusta strazile din localitati- fie ca sa largeasca trotuarele sau sa puna spatii de parcare pe margine

    00
  14. ditto la faza cu trecerile peste cale ferata. daca ai intrat vreodata in tg mures dinspre cluj, este o zona dreeeeeeaaaaptaaaaaa in care ajungi lejer la 140 si brusc apare un gunoi de trecere pe unde nu a mai aparut un tren de cand era mamaia tanara si trebuie sa incetinesti in prima, nu in a 2a.
    poate zici si de denivelarile alea pentru incetinirea vitezei care mi se par de tot rahatul

    00
  15. Incidental, in vest se faceau gari cu diferente de nivel ( calea ferata mai jos decat soselele, sistem de poduri si tunele cum zise zoso) etc acum 100 de ani si mai bine

    00
  16. La englezi (ma rog, la scotieni, da’ tot aia e), mai mult de jumatate de intersectii sunt sensuri giratorii. Alea mari au si semafoare la intrare, dar majoritatea nu. Am mers un pic pe-acolo si tre’ sa le recunosc meritele – intersectiile „in patru” (doua drumuri) nesemaforizate / nesemnalizate sunt nasoale, ca sa faci stanga (respectiv dreapta la englezi) tre’ sa te asiguri din trei directii. Daca e giratoriu, nu tre’ sa te asiguri decat dintr-una.
    Si tot aia au rezolvat elegant si treaba cu giratoriile in spatii restranse. N-a fost loc sa puna un scuar / statuie / fantana / zona incercuita cu borduri in mijloc, nu au mai pus. Au pictat un cerc alb pe asfalt si lumea stie ca e giratoriu si circula in consecinta – iar aia care n-au loc sa se invarta cum trebuie (camioane) pot eventual sa il taie un pic cu rotile din spate fara sa rupa bordura / sparga cauciucul / darame ceva / blocheze intersectia.

    Ca faze distractive, la aia in giratorii se merge invers (in sens orar, nu ca pe continent) si daca nu esti atent la giratoriile astea fara obstacol se poate intampla sa le tai direct cand mergi inainte. Cat despre condusul pe stanga si volanul pe dreapta… fiecare dat cu spatele inseamna un cucui, ca reflexul e sa intorci capul spre dreapta ca sa te asiguri, da’ acolo e geamul. :)

    00
  17. Ce treaba ai ma tu cu Gara de Nord? Cu ce te-ar incalzi mutarea ei la dracu in praznic? Stii ca asta ar falimenta Cfr-u… Cu ce te incurca pe tine trenurile?

    ai fost in Berlin… Ai vazut macar de curiozitate Gara Centrala?

    Stiai ca exista un proiect inca din anii 30 care prevedea constructia unei gari centrale in Bucuresti, care ar fi unit cele 3 mari gari ale Bucurestiului? Nord, Obor si Filaret, ultimele doua ruine in era automobilistica?

    Ba din contra! Nu ar trebui mutata gara de Nord, ci construirea unei Gari centrale in Bucuresti, Fix in Centru, cat si renovarea-reactivarea ultimelor doua

    00
  18. 1. Da, ok, dar de unde atatia bani pentru fiecare pod? Multe linii sunt in conservare, iar pentru celelalte pe care nu se plimba niciun tren iar nu exista suficienti bani pentru a le scoate. In Belgia si Olanda rar am vazut poduri acolo unde se intalneau un drum secundar cu o linie de cale ferata secundara (cum ar fi DN1A cu Ploiesti – Valenii de Munte), insa, intr-adevar, erau nivelate la fel cum e trecerea de pe DN1 dintre Ploiesti si Campina. Ideea cu mutatul Garii de Nord e pur si simplu stupida.
    2. Cand a fost ultima data cand ai vazut un giratoriu blocat? Da, ala de la Sinaia e stupid, dar e o exceptie deoarece a fost facut stupid.

    00
    • @uzunu: nu trebuie sa fie bani pentru fiecare pod, trebuie doar mutata la naiba in praznic, nu in centrul orasului.

  19. Mutarea Garii de Nord ar fi o prostie, vad ca ti-au mai atras si altii atentia. In rest, nefiind sofer, nu imi permit sa te contrazic :D. Buna poanta cu razboiul de independenta :))

    00
  20. Zoso, ziceam in cazul in care n-ar fi fost sens giratoriu, tot ar fi fost nevoie de o trecere de pietoni ca sa ajunga la magazin, nu?

    00
  21. Nu ii inteleg pe cei care se plang de giratoriile din Brasov. Hai sa fim un pic obiectivi, circulatia s-a fluidizat. Singura problema ar fi pentru pietoni, care trebuie sa mearga un pic mai mult pana la prima trecere. A, da, si soferii care nu stiu sa-si tina banda. Dar cu timpul, sper ca vor invata.

    00
  22. daca vreti sa vedeti un oras cu sensuri giratorii la fiecare intersectie treceti prin tg-jiu ..au mai ramas 2 semafoare.
    @uzunu zilnic ai ocazia sa vezi ..depinde pe unde umblii.

    00
  23. Parca pe DN1 pe la Sinaia n-aveau voie tirurile… D-aia n-au dimensionat corespunzator lor giratoriul.

    00
  24. Dragi rumunsku,

    Intervin din logicistan pt a va aduce la cunostinta urmatoarele:

    1. Va plingeti de nu mai puteti de conditiile de trafic din rumunia, dar atunci cind se implementeaza o solutie care merge foarte elegant peste tot in Europa civilizata (sensurile giratorii) incepeti sa bociti ca nu-s bune.

    „ne-au umplut de giratorii” zice rumunsku. probabil ca acum nu mai poate sa-i dea blana p’acolo. e greu, mai ales pt aia care au impresia ca stiu sa conduca doar pt ca pot apasa pe acceleratie. in giratoriu trebuie sa te asiguri la stinga, sa intri, sa te incadrezi dupa care sa iesi pe iesirea care trebuie, si in tot timpul asta sa tii banda ta – greu, dom’le, greu.

    probabil ca ideea de circulatie ideala pt rumunsku e „sa stea toti prostii hailanti acasa, sa pot eu sa merg singur pe sosea. pe unde trec eu sa fie mereu verde, fara pietoni, fara giratorii, fara treceri de pietoni fara nimic ce ar putea sa ma incetineasca pe mine, un zeu al soselei”. in cazul asta draga rumunsku nu vei avea niciodata parte de circulatie decenta si, pt ca mai toti ginditi asa si aveti impresia ca aveti „mai multa prioritate decit ceilalti” o sa va imbulziti ca oile mereu si o sa aveti o circulatie de kkt

    2. nicaieri in lume nu se fac sosele perfect drepte – alea pe care le visau multi in comentariile post-ului despre serpentine. nici acolo unde-s mii de km de autostrazi si unde s-ar putea, neexistind restrictii legate de costuri sau de alta natura. asta pt ca o autostrada dreapta ar fi incredibil de monotona si ar fi probabil fooooaaaarte multi care ar adormi la volan de plictiseala.

    pe unde am vazut ceva cit de cit apropiat de o sosea dreapta a fost in turcia, dar acolo sunt multe dealuri si alea rup monotonia.

    3. in europa nu-s garile in afara orasului. doar ca sunt treceri peste sinele de tren. in bucuresti e doar o singura trecere (podul grant) in conditiile in care gara se afla relativ in centrul orasului.

    de acord ca e nevoie mare de treceri peste calea ferata, dar mutarea garii in afara orasului nu pare prea fezabila. insa asta nu din cauza ca (asa cum sustinea un rumunsku bezmetic mai sus) daca se muta gara cfr da faliment.

    ce s-ar putea insa muta in afara orasului ar fi triajul – sau cum ii spune zonei aleia unde impresia mea e ca e doar mult spatiu ocupat degeaba de zeci de trenuri lasate in paragina si sine pe care nu le mai foloseste nimeni. daca pt intrarea/iesirea din gara s-ar lasa citeva sine, s-ar desfiinta/muta tot ce nu e absolut necesar aproape de gara si apoi s-ar mai face 3-4 treceri peste calea ferata la intervale realtiv egale intre podul grant si soseaua de centura, atunci as zice ca circulatia ar fi ceva mai decenta in bucuresti.

    00
  25. am trecut in Austria o trecere la nivel la care pur si simplu nu am simtit niciun fel de trepidatie, vibratie oricat de mica
    plus ca trenurile lor nu fac zgomotul pe care il fac ale noastre…
    de ce oare?

    00
  26. Pai asa vazusi tu la Berlin? Gara mutata la marginea orasului? Cred ca pot sa-ti insir 5 gari in Berlin care sint in buricul tirgului. Si da, si acolo se ciciie de vreo 5 ani cu o linie de metrou de 2-3 statii. Pun pariu pe orice ca gasesc aceleasi garduri ca in 2006 pe Unter Den Linden in fata la Adlon cind ma duc in septembrie. Gara aia mare si frumoasa din centru au inceput-o in 1999 ca s-o termine in 2006, dar taind la greu din proiect ca sa fie gata pentru campionatul mondial. Nu stiu de ce mi se pare asa la indemina sa ai gara in centru. Pina si la New York sau Washington, tot in centru o tin, desi e patria masinilor acolo. Nici St. Pancras n-o vad la periferie deloc.

    00
  27. NOU
    #32

    Ai perfecta dreptate.

    00

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.