Se montează despărțitoare pe DN1 la Ikea și Băneasa…

Până acum ziceau că pun din astea metalice doar pe pod, din cauza greutății, acum vedem că pun din astea metalice peste tot. Până la urmă nu contează, să fie puse și să fie rezistente.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

44 comentarii

  1. trebuia sa fie gata in 2 nopti totul, dar ei se chinuie de 2 saptamani cu ele

    00
  2. Vezi pe autostrazi cat de rezistente sunt – indoite la fiecare km. Pe de alta parte, daca erau de beton, cine mai lua contract de inlocuire peste 1 an? :)

    00
    • Pe autostrzi le vezi indoite si fara urme de sange. Le vom numi „succes”. Reparatiile si mentenanta… da…

      00
    • plm, scopul lor e sa fie indoite si sa absoarba socul accidentului si sa nu lase autovehicolul sa ajunga pe sensul celalalt. La ce am vazut pe autostrada, chiar si pe kkturile alea de autostrazi ale noastre, eu zic ca isi fac banii

      00
    • Tu esti din aia care zic ca e minune dumnezeiasca ca au supravietuit aia care au intrat cu masina in parapeti, desi caroseria masinii s-a facut praf? Disiparea energiei „boss”, de-asta daca intri cu o Lada 1100 in parapet nu se indoaie tabla decat prin jurul locului de impact iar coloana ta ia tot greul impactului, iar daca intri cu o masina cu „crumple zones” si care se face praf la impact supravietuieti.

      00
  3. Gata, avem autostrada pe DN1. Chiar daca scoteau doar bordura aia nenorocita si tot era bine.

    00
  4. Un camion trece prin ele fara probleme iar un autoturism in derapaj poate „agata” una dintre piesele metalice, mergand pana la penetrarea caroseriei si implicit la poze ca pe site-urile alea cu gory stuff. Beton solid de tip New Jersey, asta e singura solutie reala.

    00
  5. N-ar strica putin ciment in zona aia: https://en.wikipedia.org/wiki/Jersey_barrier

    00
  6. Mi se pare mie sau barile orizontale sunt undeva la nivelul parbrizului.. Sa vezi acum stiri: ” un sofer a fost decapitat pe podul de la ikea”

    00
    • Nu-i nimic, va importa ikea noua gamă de cușciug, denumită ​
      Sårkofäg, cu vase de-alea pictate, în care-ți pune IML-ul organele, separat. Înmormântare de faraon.

      00
  7. NOU
    #12

    Doreau sa puna despartitoare metalice pe pod, dar gaureau podul si constructorul nu dorea sa-si asume efectele gaurilor asupra structurii de rezistenta. Doreau sa puna de beton, dar constructorul le-a zis ca sarcina maxima a podului va fi depasita. De acceea pe pod nu e nimic in poze.

    00
    • Să-i întrebe pe suedezii de la ikea, poate ei au ceva idei în această privință. De ce ar găsi o soluție cineva care se ocupă cu drumurile? Ar fi absurd

      00
  8. Din pacate nu e acelasi lucru… In cazul unui accident masinile pot trece relativ usor pe partea cealalta pentru ca astea metalice nu sunt la fel de rezistente (le vezi pe autostrazi dupa accidente cum arata) iar in cazul unui accident de motocicleta sau scuter riderul este facut arsice in stalpii aia … :(

    00
    • Da, trebuiesc montate airbag-uri și perne atât pe despărțitori, dar și pe caroseriile mașinilor, pentru ”riderii” meseriași care se strecoară prin aceste spații mici. Că, deși suntem pe același teren, regulile nu se aplică acestora; timpul lor e mult mai valoros.

      00
    • @Marte aici e vorba despre separatoarele de benzi, nu despre frustrarile tale, relax…

      00
    • NOU
      #17

      @Marte: cred ca ne-am intalnit azi in trafic, erai ala care stand in coloana a ales sa traga de volan si sa se bage astfel incat sa nu pot sa trec prin dreptul lui. Noroc cu soferul de pe banda cealalata care nu era Neanderthal si mi-a facut mai mult loc. Asta ca sa rezolv partea cu frustrarile. Comentariul lui bogdan b se referea la faptul ca un motociclist sau scuterist (chiar si unul care merge pe mijlocul benzii) care se dezechilibreaza/sperie/wever si loveste bariera aia se va dezintegra lejer. A fost un caz acum niste ani, politia a crezut initial ca erau 2 motociclisti….

      00
    • NOU
      #18

      Si acum, dupa ce am terminat de citit toate comentariile lui @Marte o sa imi fac mea culpa: am exagerat eu cu replica, tu pari destul de cerebral si ok, probabil ca ai avut experiente neplacute cu unii „colegi” pe 2 roti.

      00
  9. Poate daca nu le-ar monta la ora de varf in trafic ar fi si mai bine..

    00
  10. Conteaza din punct de vedere al rezistentei la intemperii, cat si din punct de vedere al rezistentei la impact. La cele din beton in cazul unei coliziuni masina in cauza ramane pe sensul de mers.

    00
  11. Dacă sunt făcute mai bine, cele din fier sunt mai bine decât cele de beton pentru că amortizează impactul, şi se distribuie pe o porţiune mai mare.

    Acuma de costuri nu ştiu, de calitate nici atât.

    Ca idee, beton vs fier în germania, cu teste reale, la 110 km/h:
    https://www.youtube.com/watch?v=6hpNVfk6fWI

    Parcă mai repede ai vrea să te loveşti de fier se pare.

    00
  12. cand intri in beton cu 100 la ora, parca ti-ai dori ca impactul sa aiba o deformare plastica undeva. nu de alta, dar in cazul betonului, toata energia se sparge in tine

    • Amin, Mosiu. Uite pe cineva care a frecventat cursurile de fizica :))

      00
    • Corect, păi era mai bine când se spărgea energia-n șoferul de pe partea opusă. Nici nu mai contează a cui era vina, aceste despărțitoare sunt discriminatoare față de șoferii care nu-și adaptează șofatul conform condițiilor de trafic. Sunt și ei oameni..

      00
  13. La traficul de acolo or să fie „inaugurate” curând, din păcate. Să sperăm că măcar nu o să mai permită intrarea pe contrasens în caz de ceva, cum se întâmpla până acum.

    00
  14. Parca aia care intrau in parapet erau nebuni sinucigasi si nu ne pasa de soarta lor.

    00
  15. Bani aruncati pe fereastra. In loc sa puna despartitoare mai bine puneau niste camere si cine depasea viteza amenda imediat. Sa vezi ce nu mai erau accidente in zona aia.
    Asa nu s-a rezolvat nimic. Accidente tot vor fi acolo si chiar mai nasoale decat pana acum.

    00
    • Da, camerele rezolvă totul. Când o familie de 4 e spulberată de un meseriaș ce intră pe contrasens, dai restore / respawn din mouse, la fișierul .mpg. Era nasol când murea șoferul și nu mai plătea amenda.

      00
    • Ionut are dreptate. sa puna camere video prin tot bucurestiul, automatizate. adica cine, unde si cat stationeaza, viteza, all that shit. amenzi prin posta, TOT tacamul. atunci sa vezi soferi disciplinati.

      00
    • dude. incetează. parapeții sunt buni, nu te duci ca vita peste ăla de pe sens invers și faci coliziune frontală la 100 la oră.

  16. Încă o dovada ca romanul e ca vita: dacă nu-i pui garduri fiecare merge pe unde îl apuca. :(

    00
  17. Se rezolva numai un sfert din problema… Masinile de pe un singur sens se acroseaa frecvent unele pe altele pentru ca drumul nu e suficient de lat si de multe ori nu apuci sa te incadrezi suficient de repede pe unde trebuie si asa apar acrosajele. Macar e bine ca nu mai zboara unii de pe un sens pe altul… dar e lucrare de mantuiala. Tot parapetii de beton sunt sfinti.

    00
  18. @Marte Si cu despartitoarea astea ce s-a rezolvat? Ah absolut nimic. Chiar a inrautatit situatia. Acuma domnul meserias in loc sa intre pe contrasens omorand o familie de 4, o sa intre in despartitoarea aia iar cei din spate lui vor intra fix in el si aia din spate lor in ei si asa mai departe, omorand mult mai multi oamenii.
    Problema aici nu e impactul ci viteza. D-asta vorbesc de camere. Sa se puna o limita de viteza iar cine depaseste amenda direct fara discutii. Si amenda adevarata si sa vezi cum le intra morcovul in cur la totii meseriasii astia de nu mai depaseste nimeni viteza si merg corespunzator.
    Asta e sistemul in Germania. Ei nu au despartitoare decat pe autostrada in rest nu exista asa ceva la ei.

    00
    • ionuț, tu judeci vreun pic?

    • @ Ionut

      Un aforism al unui contemporan spunea așa: ”Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that’s what gets you”.

      Asta e o glumiță cu sens și logică. Există, desigur, cazuri în care un meseriaș a intrat aiurea pe contrasens și norocul a făcut să nu se ciocnească de nimeni, astfel încât nu a murit nimeni. Dar nu e corect deloc ca un bizon să intre în tine, care circuli ”cu cap”.

      Separatoarele filtrează enorm aceste accidente, protejându-i pe cei care țin la viața lor. Cât despre cei care vor intra în aceste despărțitoare, o parte din ei vor supraviețui, pentru că impactul va fi atenuat pe toată lungimea în care se va crea fricțiune cu parapetul. Vor exista circumstanțe în care aceștia vor mai și muri, dar probabilitatea ca ei să-i omoare și pe alții în acest proces este redusă considerabil.

      În privința celor din spate, te asigur că vor avea ceva mai mult timp de reacție pentru a evita coliziunea, întrucât cel care va intra în parapeți nu se va opri subit. O altă măsură este păstrarea distanței fața de cel din fața ta, iar dacă faci parte din cei care pupă bara celui din față și mă claxonezi pe mine, care păstrez distanța, consideră-te înjurat. Dacă mai mult, ești genul care depășește pe dreapta și reintră în față profitând de distanța de siguranță, consideră-te înjurat de mamă.

      Cât despre nemți, poate la ei epilepticii și retardații nu au drept de conducere.

      00
  19. Bai e un lucru super bun ca le pun. Ramane de vazut cum reactioneaza la accidente desi teoretic nu e un impact frontal si nu ar trebui sa apara probleme. Este oricum un upgrade NET.
    –-
    E ca de la Windows 1.01 din 95 la Windows 7. E cu totul altceva. Parapetii de beton New Jersey ar fi fost un fel de Windows 10. Problema pesemne e ca nu ii tine placa de baza :)) Adica podul.
    –-
    Nota redactiei: Faptul ca unele poduri depasesc gradul de incarcare cu 30 parapeti ma cam pune pe ganduri… Daca trec simultan 5 basculante cu 6 parapeti sa inteleg ca pica? Asta m-a cam indus in eroare. Desi banuiesc ca au niste grade de incarcare gol / si cu trafic in niste intervale super inguste.

    00
  20. Încă o dată avem confirmarea că la noi trebuie să moară cineva ca lucrurile să se miște cât de cât.
    Japoneza pentru taxiurile de la Otopeni, jurnalista pentru despartitoare pe DN1, aia din Colectiv pentru mizeria din spitale, Ionuț pentru strângerea maidanezilor de pe străzi, etc.

    00
    • s-a rezolvat problema cu taxiurile la otopeni? dar mizeria din spitale?
      ca să nu mai amintesc de câți oameni au murit cu elicopterele smurd și nu s-a rezolvat nimic…

      00
  21. Fac pariu pe ce vreti voi ca, imediat dupa montarea separatoarelor vor incepe accidentele pe acelasi sens. Pentru ca se merge tare, pentru ca e ingust si pentru ca toata lumea vrea sa se scoata de pe o banda pe alta, din scurt.

    00
  22. Next stop, Bucuresti-Iasi. Numai supereroi pe drumul ala

    00
  23. Relax, o sa dea ordin Firea sa fie scosi, nu va mai agitati atat…

    00
  24. in suedia am vazut despartitoare cu sarma. Aia ar reduce putin problema cu „intrat parapetu in masina si rearanjat dantura”

    astora cu exemplu de pe autostrada, as dori sa le aduc aminte ca autostrada este un drum cu maxima de 130 pe cand dn1 are 100.

    Stiu, pentru voi viteza maxima nu exista, vine imediat Jordan sa imi explice ca nu e treaba mea cu cat merge el si ca isi asuma amenda…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.