- Ministerul e făcut din oameni. Oamenii ăia sunt puși acolo ca să țină lucrurile la suprafață în timp ce sifonează bani prin toate metodele. Orice idee de a face ceva trebuie să conțină o schemă prin care ei să fure. De aceea până acum nu s-a făcut nimic, că nu a venit nimeni cu o idee din care să iasă niște bani pentru oamenii din minister și pentru directorii de școli. De aia se trag pe fund de două luni și nu au făcut nimic.
- Zoom, Meet, Classroom nu sunt soluții pentru învățământ, că nu se poate fura la ele. la școală te mai învârteai de un internet la suprapreț, de niște calculatoare mai puțin dotate pentru școală și unul mai dotat pentru tine, de niște echipamente care nu se găseau în școală, că le țineai tu acasă, de niște telefoane mascate ca “echipamente școlare” și tot așa. Trebuie să vină cineva cu o schemă prin care să vândă școlilor licențe Zoom la suprapreț, ca în cazul Microsoft, și se va aproba rapid dacă suma e corectă.
- Veniturile oamenilor din școli s-au redus, pentru că nema cadouri, nema renovări de școli și de clase, nema manevre cu edituri și manuale. Ei sunt cei care pun presiuni să se redeschidă școlile. Se poate fura la dezinfectant, la noi măsuri de protecție, la alte minuni. Oamenii au rate, nu merge să trăiască din salariul legal.
- La un moment dat s-au dat bani pe niște manuale pe CD, și de către minister, și de către părinți. Schema fiind că banii se împărțeau pe la diverși. Și asta nu acum 10 ani, acum 2-3-4 ani. Am ridicat din umeri când am auzit, dar am cumpărat unul de curiozitate. E cum vă așteptați, meniuri din 2001, funcționalitate tot de atunci. Nu poate fi copiat într-un folder sau pe un stick și nu poate fi rulat decât de pe CD.
- Bullshitul ăla cu “ăia din rural rămân în urmă” e spus de noi, cei de la oraș, ca să ne facă să ne simțim bine. Realitatea din teren e cu mult diferită și se reduce, de multe ori, la teama părinților că niște copii care vor învăța prea multe vor pleca de acasă și ei vor rămâne fără mână de lucru și ajutor la bătrânețe, de aceea ei subminează constant școala și cadrele didactice. Da, da, știu că nu e așa, doar că e.
- Cea mai mare frică a oamenilor din învățământ e că cetățenii realizează că minim 50% din materie e inutilă și e introdusă doar pentru a avea unii ore și pentru a-i zăpăci de cap pe copii. asta ar trebui să spună toți părinții: simplificați nenorocitele alea de manuale!!! De aia copilul tău urăște școala și se ia cu mâinile de cap, că i se îndeasă de 3 ori mai multă materie în cap decât ai învățat tu și, fiind așa de multă, se trece repede prin ea, și normal că nu apucă să o cuprindă. De aia e analfabet funcțional, că n-a avut timp să învețe cuvinte, să învețe adunarea, să învețe să scrie și să citească.
Soluții pentru repararea învățământului sunt, dar trebuie să fie cineva care să le aplice.
- Examene mai dese pentru profesori. Examene de titularizare la 3 ani. Din ce predai. Că predai, trebuie să știi pe de rost. Pici? Pleci. E plin de profesori netestați, care predau în scârbă, că nu le face nimeni nimic.
- Trimis acasă elevii recalcitranți, pe modelul american. Suspendat 2 săptămâni, să stea mă-sa cu el, să îl învețe ea chestiile pe care trebuia să le învețe acasă oricum.
- Manageri în școli. Momentan, școlile sunt conduse de profesori care au făcut, unii, o școală de management. Care și predau între timp, care fac și contabilitate, și administrație, și politică.
Faci astea trei și brusc jumătate din problemele educației au dispărut.
Video:
” Orice idee de a face ceva trebuie să conțină o schemă prin care ei să fure ceva”. E valabil in 99% din institutiile statului. Momentan asta e motto-ul Romaniei: „Mie ce imi iese ? „
Mai nasol e că și pe la privat e la fel. Nu 90%, dar destul de mult.
@ubercool probabil ca si la privat exista in procent mare. Probabil ca 99% la stat e exagerat.
Ideea e ca „Mie ce imi iese” genereaza probleme mai grave la stat decat la privat pentru societate. Si in situatie de criza se vad foarte usor nenorocirile create de aia care se pun de-a curmezisul ca lui nu ii iese ceva (nu neparat ceva material, poate sa fie faima, glorie, putere de decizie, etc ).
Ideea e ca „Mie ce imi iese” genereaza probleme foarte grave la stat si privat, pe spatele tuturor.
1 si 6 – de acord. La 1- daca nu fac nimic si tot vine salariul, de ce sa muncesc?
2 – partial de acord. Si daca folosesti solutii free vei plati pentru mentenanta. Profesorul vrea sa porneasca Zoom si sa inceapa lectia. Nu „da’ cum setez asta, eu nu aud, la mine imaginea e verde” samd.
3 – majoritatea traiesc din salariu.(estimez peste 80%)
4 – nu stiu ce sa zic.
5 – in Australia predau la radio din anii ’20 secolul trecut. Daca un professor/invatator preda si biologie/geografie/fizica/chimie/franceza ce calitate finala obtinem?
3. sunt două tipuri de oameni în școli: cei care sug cu toate gurile, și fraierii. nu de fraieri era vorba.
obtinem exact calitatea necesara: pana la nivel de liceu …e cultura generala..poti preda de toate.
plm..nu e nevoie de ecuatii red-ox, n-ai nevoie de passe compose, n-ai nevoie de ecuatia de grad 2..plm…n-ai nevoie de multe pana in liceu
Adica sa intelegem ca profesorii care nu vand, renoveaza sau dau meditatii sunt tampiti?
„3. sunt două tipuri de oameni în școli: cei care sug cu toate gurile, și fraierii. nu de fraieri era vorba.”
Cei mai multi nu pot suge din motive obiective. Cati bani poate castiga extra un prof de desen? Dar unul de sport? Istorie? Biologie? Tehnologie? Religie? Chiar si fizica! Dar o invatatoare de cartier din Bucuresti, Berceni sau Colentina, gen? Ca sa nu mai zic de o invatatoare din Bals sau, mai rau, de una din comuna Salcia-Bacau. Cat pot castiga oamenii astia extra din renovari, contracte cu edituri sau cadouri?
Hai sa fim seriosi, Partea cu renovarile si contractele cu edituri se decide sus, la nivel de inspectorat, maxim director de scoala, nu ajunge tot palmasul la banii aia. Partea cu cadourile e specifica scolilor de fitza din urbanul mare, o minoritate evidenta. Si nici macar acolo nu cred ca poti vorbi de un venit constant si consistent, raportat la veniturile curente.
Veniturile extra in invatamant sunt in cea mai mare parte din meditatii. Meditatiile nu merg decat pentru cateva materii, pentru anumite clase si pentru mediul urban mare. In general mate si romana, poate ceva engleza, chimie si info – pentru diverse examene, bac si admitere in facultate. Nici nu stiu daca ii poti acuza la global pe profesorii care faca asta, poate doar legat de evaziunea fiscala.
Deci, da, cea mai mare parte din cei care lucreaza din invatamant traiesc din salariu.
Punctul 2: 90% din scolile din judetul unde predau eu folosesc google classroom.
Punctul 3: gresesti. Nu profesorii insista sa se redeschida scolile, ci parintii. Si-ti vorbesc din interior. Profesorii vor doar sa primeasca niste instructiuni clare (ex: putem preda lectii noi? notam absentele?)
Punctul 5: am predat in mediul rural si foarte multi elevi (slabi la invatatura) au parasit satul.
Daca tot vorbesti din interior,spune si cate sporuri pierd cadrele didactice cand stau acasa.
Sporul de supralicitare nu s-a pierdut. Indemnizatia de hrana s-a dat pe luna martie.
Nu sunt diriginte si nu pot confirma sau infirma daca s-a pierdut acest spor.
Ce mai doresti sa afli, pif?
spor de suprasolicitare*
Diferenta: cineva comenteaza la subiect, spune ce solutie folosesc scolile din zona, etc. Altcineva nu poate face asta, ca il ustura sporurile pierdute.
Eu nu o sa inteleg niciodata ce e porcaria asta cu sporurile aplicate in mediul bugetar, aplicata pe principul daca nu curge, pica. Spor de ecran, spor de antena, spor de toxicitate, spor de stat in picioare, spor de stat pe scaun si asa mai departe. Cu exceptia unor chestii total obiective (esti obligat sa stai peste program, sa lucrezi in weekend, etc), restul chestiilor astea care umfla salariul de baza ar trebui sa dispara.
Trebuie bagat totul in salariu, care trebuie sa fie calculat in functie de alte chestii clare si obiective: ce grad de titularizare ai, ce vechime ai, etc. Si cu asta, basta.
@silicon, iti dau dreptate cu sporurile, numai ca eu as gandi-o altfel:
– sporul de dirigentie sa nu se mai raporteze la salariu. Unii iau 300 lei, altii 100, desi munca e aceeasi. Sa fie o suma fixa.
– as inlocui sporul de predare in mediul rural cu spor de naveta. Una este sa predai in oras la tine, alta e sa faci naveta 30km. Aici tot o suma fixa sa fie.
– indemnizatia de hrana e bataie de joc .. mai bine nu o bagam.
– sporul de suprasolicitare sa fie iarasi o suma fixa.
Nu cred că se fură-n România. Nu se poate așa ceva. Nu cred, că io n-am văzut.
La punctul 6, mereu am avut o nelamurire: De ce exista nota 5, pentru a trece examenul, la un profesor? Bine, nu doar acolo, ci la orice domeniu unde se presupune ca doar miezurile luminate ajung sa profeseze (gen, medicina).
Adica, cum sa am incredere sa imi las copiii sa fie educati de un profesor de nota 5?
De ce nu se introduce, 8 ca nota minima de trece? Te zbati si inveti pana iei minim 8, abia atunci ai voie sa predai, atunci inseamna ca esti capabil. Adica, tu esti cu un punct peste prost bata si vrei sa-i educi pe altii si sa le dai note pe ce au invatat, cand nu esti in stare TU sa inveti?
Bine, cunosc raspunsul, coruptie, nepotisme, manarii, etc.
Dar, ziceam si eu asa.
PS: Parca stiam ceva de nota 7, dar nu sunt sigura. Intreb pe aici: nota minima e 5 sau 7?
In Medicina nu merge cu 5. Îți trebuie minim 7 la fiecare proba a examenului de medic specialist, respectiv minim 8 la fiecare proba a examenului de medic primar.
Aceeași mizerie e peste tot: invatamant/sănătate/administrație publica/companii de stat/regii/etc.
Examenul de tiutlarizare e impropriu spus, mai degrabă în vară e examen de suplinire. Posturi titularizabile sunt în jur de 1000 pe toată țara, iar cele mai multe la învățătoare și educatoare, restul sunt posturi de suplinire pe un an de zile. Ca un post să fie considerat de titular trebuie să fie 18 ore într-o singură școală iar directorul să fie de acord să scoată postul titularizabil. Am văzut profesori suplinitori și cu 10 la examen. Pentru a fi titular îți trebuie minim 7 și postu titularizabil luat în ședința din vară.
De ce sunt persoane cu 5 la catedră este simplu, lumea nu se înghesuie în unele localități sau pe unele discipline.
Cu nota 8 ai profesori pentru 5 scoli si un liceu/judet. Probabil exagerez dar nu cu mult.
Subestimezi incompetenta celor din minister si supraestimezi hotia lor. Pentru ca daca erau un pic mai competenti, pana acum ar fi gasit modalitati mai smart de a face bani.
Ghici cine da licentele pentru gradinite si scoli particularea ?
Ghici cine au rude bagate pe acolo, pe bani multi si competente egal cu 0
Tu îți dai seama ce spagi se învârt pe acolo ?
Pardon,se învârteau, ca pentru moment sunt in colaps.
Si un exemplu de bune practici , a mai fost dat aici pe blog :
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/directoarea-unei-scoli-din-bucuresti-a-fost-prinsa-in-flagrant-in-timp-ce-lua-mita-21-000-de-euro-1292242
Pe vremea mea mi se parea multa materie. Acum e de 3 ori mai multa?
Exact, nu e.
cu mintea ta de acum nu ți se părea multă materie atunci.
tata, prof de mate de generală, zice că la materia lui la toți anii e mai puțină materie decât atunci când eram eu în școala generală.
La clasele primare, unde am juniorul, e mai multa.
Deja au facut notiuni de geometrie plana si in spatiu, cifre romane, sisteme de ecuatii (la mate), respectiv analiza sintatctica si morfologica la romana. Eu le-am facut in gimnaziu.
„Examene de titularizare la 3 ani. Din ce predai. Că predai, trebuie să știi pe de rost. Pici? Pleci.”
Plus să plece măcar un an, poate doi-trei, nu să încerce alt loz în plic după o lună.
Dupa doua ture de examene de genul asta date pe bune, ramai cu cate 2 profesori intr-o scoala cu 800 de copii.
Examenul de titularizare la 3 ani este ceva crunt, Examenul nu se dă din materia din care predai la școală, către elevi predai simplificat pentru nivelul lor, de exemplu educatoarele primesc examen din gramatica și literatura română deși ele nu predau așa ceva. Stresul de a nu avea un loc sigur de muncă nu îți îmbunătățește performanța ci doar te face mai miserupist, dacă la anul nu mai sunt aici pentru ce să îmi bat capul cu elevii din școala asta. Sunt de 7 ani în învățământ și am fost de 6 ori la examen, doar pentru că aveam nevoie de 3-4 ore să am catedră completă. Nu examenul mă deranjează ci doar incertitudinea locului de muncă și neputința de a lua un credit imobiliar pe numele meu pentru că nici o bancă nu vrea să lucreze cu mine când aude că am contract pe 1 an.
Am urât școala. Ai dreptate, materii multe și fără rost, profesori fără haz, etc. Trist este că și în facultăți este exact la fel. Singura diferența fiind că cei din facultăți au salarii mai mari și muncesc chiar mai puțin pentru banii ăia.
Macar in facultate sunt sanse mai mari sa iti placa toate materiile. Asta daca ai intrat unde ai vrut si daca ai vrut ce te-a atras
La școala fetelor au încercat cu Zoom și Meet învățătoarele, acum văd că trece toată clasa pe Google Classroom, organizat, cu emailuri făcute pe domeniul școlii. Va dura, dar când va mai fi o pandemie sau eveniment major vor fi mai pregătiți. Ai dreptate, s-a întârziat mult și pentru că nu aveau motive să fie productivi cei din învățământ, dar situația e groasă, poporul face scandal că bugetarii nu fac nimic și încasează bani, și cred că profesorii care chiar vor să își facă treaba sunt conștienți că tot ei vor avea de tras, dacă îi lasă pe elevi în voia lor.
La pandemia următoare se va trece la predarea prin holograme și iar vom fi nepregătiți
1 – aia din minister sunt niște incompetenți care nu au mai fost la catedră de câțiva ani buni, sunt acolo doar pentru mișca hârtii și a lua bani.
2- majoritatea profesorilor folosesc googleclassroom.
3 – Da, mie personal mi s-au redus veniturile cu 60 % din cauză că nu fac meditații, nu din cauza cadourilor sau a materialelor de construcție. Redeschiderea școlilor este cerută de către părinți (în special cei care au copii la grădiniță) nu de către profesori. Majoritatea părinților văd educatoarele din postura de babysitter nu de profesor.
5 – În unele zone ruralul s-a pus repede în mișcare, au găsit sponsori sau primăriile au donat tablete pentru elevi.
6 – Aia cu materia inutilă e un bullshit. Eu predau istorie, pentru bacalaureat anul acesta s-au scos 5 capitole din materie, elevii au rămas cu 4 capitole de învățat, maxim 35 de pagini în total și tot se plâng. Sunt subiecte de genul text la prima vedere și pe urmă întrebare – numește regele României din text. Întrebări mai grele erau la capacitatea de acum 15 ani. Am scăzut enorm nivelul de studiu doar pentru a trece clasa pe toată lumea.
Adelin, Adelinaaaaaa…
Eu nu am nimic impotriva meditatiilor. Daca nimeresti un profesor care iti face viata dulce la ore, nu reusesti sa inveti nimic in clasa. Iar daca acasa, parintii nu au cum sa iti prezinte materia, ala esti.
O vara de meditatii m-a salvat la matematica in liceu, trecand de la 4 la 10 in teza, cu rezolvarea ei inca o data, la catedra, linga profesor. Care era „rivalul” celui care ma meditase. Omul ma luase in focuri pentru ca am avut nesimtirea sa scriu cu mina stanga la tabla. Eu fiind stangaci.
Pe vremuri (nu stiu daca mai e actuala treaba), existau si „cercurile”, de mate, de chimie, etc. Tot un fel de meditatii, dar pentru avansati.
@Adellina – pct 6 e corect, este prea multa informatie inutila. In America de Nord cantatitea de informatie este mult mai scazuta si totusi universitatile lor sunt peste cele romanesti iar asta este doar un exemplu.
Poate s-a schimbat ceva in sistem de cand am terminat eu scoala insa pentru mine a fost doar o suma uriasa de informatii fara nici o explicatie sau demonstratie despre aplicarea acelor cunostinte in mod practic.
Apropos de istorie (si alte materii „de tocit”) – de ce avem nevoie sa stim atatea chestii din istorie, geografie, biologie etc astazi cand toti copiii au acces la internet de pe tel, tableta sau laptop?
Sa inteleg ca exista puradei ce fac meditatii la istorie? La istorie? Am mai auzit la o cunostinta, ce isi medita copchilu la toate materiile, inclusv istorie, dar mereu credeam ca face caterinca.
În programele actuale de gimnaziu s-a încercat scăparea de toceală și mersul spre competențe de înțelegere a textului, de a filtra informațiile pe care le citești nu de a spune fiecare silabă pe care ți-a dictat-o profesorul. Că sunt unii profesori care te ridică și dacă nu spui lecția cuvânt cu cuvânt ai 4 nu pot să contest. Iar la întrebarea pentru ce atâta cultură generală prefer să o ignor, dar pot să spun că am elevi care spun că România este vecină cu China și că la noi comunismul a fost o perioadă foarte frumoasă pentru mama și tata că aveau de lucru. Cel mai simpatic am un fost elev care este student la drept, dar în clasa a XII nu făcea diferența între o constituție și o instituție.
Când mi s-a propus prima dată să fac meditații am izbucnit în râs, dar Da, există elevi care au meditații la istorie sau geografie pentru bac. Cei cu care fac eu sunt în special cei care nu au luat bacul din prima sau elevi de la liceele sportive, teologice sau vocaționale. Aceștia sunt genul de elevi care nu trec la școală cu zilele, deci dacă există cerere există și ofertă.
@Adellina – eu vin cumva din latura pragmatica a lumii, cand eram in scoala eram mandru de cultura noastra generala insa apoi nu i-am gasit sensul.
De exemplu eu sunt din Constanta si nu stiu unde e Bucovina, care sunt judetele, care e diferenta intre Banat si Bucovina sau daca Banatul nu e in Maramures. Insa eu sunt in Ct, nu intentionez sa ajung nici acolo nici dincolo, cu ce ma ajuta sa stiu acele informatii? Glad si Menomorut, fanarioti si rascoale, stapanirea otomana sau austro-ungara – toate aceste lucruri nu influenteaza inteligenta, aptitunile sau viata sociala.
Acestea fiind spuse, unde e diferenta intre cel ce stie 100 de lucruri si cel ce stie o mie de lucruri in viata de zi cu zi?
@Adelina: dacă ăia nu erau trecuți de profesori pînă în clasa a XII-a nu aveau pe cine medita.
Același lucru este valabil și pentru cantitatea de informații predată.
big bear, cultura aia generala are alt scop decat aparent crezi tu.
toate informatiile alea ar trebui sa creeze o baza si niste corelatii si structuri cu care copilul sa ajunga sa inteleaga lumea din jurul lui, cu alte cuvinte sa nu ajunga analfabeti functional.
dar pentru ca pe la noi multi profesori sunt la randul lor analfabeti functional in diverse grade iar aia de la minister sunt ori idioti ori ticalosi, ori mai des, amandoua, si deci programa scolara este gandita anapoda, invatamantul romanesc s-a transofrmat si in metoda si in scop in acumularea unor cantitati monumentale de detalii in final nesemnificative. aia nu e cultura generala.
un alt scop al acelei culturi generale, cum as zice ca ar trebui sa iti dea informatii cu picatura dintr-o gama cat mai larga de domenii, ar fi ca cadrele didactice si in final parintii sa isi dea seama ce ii place si la ce cu adevarat bun (astea doua nefiind neaparat aceleasi) copilul lor si astfel sa il indrepte in continuare in educatia lor spre un domeniu potrivit. asa cum e acum… e loterie. si de aia aveti toti in jurul vostru oameni extrem de destepti pe care ii vedeti ca se descurca mult mai greu decat le-ar permite intelectul si oameni cu joburi extrem de bine platite dar care sunt in mod evident depasiti in aproape orice altceva. primii au fost trimisi la scoli de cai verzi pe pereti, ultimii din noroc sau nu, au nimerit singura chestie la care chiar se pricep.
si un al treilea scop ar fi ca atunci cand jobul tau bun, si pentru care esti foarte potrivit si pregatit, devine „obsolete” sa ai o baza pe care sa poti jongla in cautarea de altceva fara sa o iei chiar de la 0 absolut.
Sunt de acord cu aia cu „deschiderea scolii e ceruta de parinti” – motivul e simplu: parintii se vor intoarce la munca in curand, ce fac cu copii? Ii lasi cu bunica de 70 de ani? (aia care au norocul sa nu aiba bunica in alt oras)
Președintele a declarat că părinții care au copiii înscriși la grădiniță și clasele primare, vor primi mai departe șomajul tehnic până la începerea vacanței de vară. Mi se pare firesc să se întâmple acest lucru! Dar, în afara acestei perioade de urgență, ce făceau părinții când venea vacanța de vară? S-a plătit vreodată șomaj tehnic pentru ca părinții să stea acasă cu copilul pe perioada vacanței? Nu cred!
Si cu relaxarea sper sa faca in continuare cat mai multi telemunca. Oricum relaxarea din 15 e pentru plimbat in aer liber si vizite la cine vrei, nu pt format grupuri la birouri, acolo unde se suspendase treaba asta.
Angajatorii ar trebui sa considere in continuare ca nu s-a schimbat absolut nimic deocamdata.
Primul an ca suplinitor, examen cu nota 8,5, ajung la cucuietii din deal….directorul vine si zice: n-ati vrea totusi sa mergeti la alta scoala, nu de alta dar doamna care era pe post inaintea dumenavoastra, bla, bla; care doamna a luat 4,5, in conditiile in care lucra de 10 ani…matematica si fizica. In al doilea an in toata scoala tot ciclul 2, clasele 5-8, avea ceva de genul vreo 32 de elevi,12 la a-V-a, 3 si 3 la a-VI-a si a-VII-a si 14 la a-VIII-a. Pana si directorul era suplinitor … dar tineau scoala deschisa ca na. Si sate relativ spalate cu destul de multi locuitori. N-am inteles nici acum de ce nu au facut un program de titularizare a suplinitorilor, care oricum lucrau in satele alea de ani de zile, oricum faceau cursuri si examene in fiecare an, iar sansele de a aduce titulari acolo erau aproape zero.
Nu numai asta, dar nu ii lasa nici pe privati, ca sa nu se vada cat sunt ei, guvernantii, de incompetenti si nepasatori. De exemplu, ai mei ar fi putut deschide dupa 15 mai (daca ar fi fost sigur). Puteau avea maxim 10 copii din fiecare clasa, in zile alternative, afara in curte, orice. Copiii nu mai rezista acasa pe zoom, sunt burned out chiar si fara scoala – vor miscare si socializare ca noi toti.
Ei bine, ministerul nu are niciun scenariu, nimic. Hai sa ii timem acasa ca vin alegerile si nu putem sa fim acuzati ca am gresit ceva. Ne comportam de parca bani ar fi la discretie, firmele nu ar fi chemat oamenii la munca dupa 15 mai deja, iar copiii ar fi niste mobile, nu sunt problema noastra – ci cum sa stam noi acasa pe bani de la stat si sa ne facem ca… ceva. Asta e, soarta, nu s-a putut, nu s-a vrut. Altcineva sa vina cu o solutie…
In tot timpul asta, parintii nu sunt toti cu rezerve nelimitate. Daca ar avea de ales intre a tine copiii acasa pe taxa, respectiv a-i inscrie la scoala de stat… Si uite asa, ii omoram si pe privati, cine i-a pus sa aiba initiativa? Sa vina la noi la poarta si vorbim.
3. e greșit: oamenii din școli nu fac bani din cadouri și manuale. nu poți transforma 5% din cazuri în 100%. în schimb, 95% dintre profesori nu au vrut începerea școlii.
există însă cineva care a militat profund pentru susținerea examenelor: rețeaua de meditații. adică tot ăia 5% cu cadourile. și ei sunt cei mai influenți în sistem, populând inspectoratele în primul rând.
6. e la fel, total greșit. toți profesorii urăsc materia îmbâcsită. rămân cei 5% de mai sus.
iar ideea cu examene pe post e naivă. pe examinatori cine-i examinează? dar dincolo de asta, o observație factuală: în educație, experiența bate genialitatea. un profesor foarte prost la clasă, dar cu 15 ani vechime va lua tot timpul note mai bune decât un tânăr absolvent tobă de carte. și asta pentru că știe mult mai bine cum să abordeze examenul, știe exact ce se notează și ce nu, știe cine corectează și cum corectează acesta.
e pentru prima data cand sunt de acord cu tine.
Punctul 6 e de pus in rama.
Trebuie spus ca si calitatea trebuie sa fie alta, nu doar cantitatea.
Degeaba scazi 5 capitole la comunicare daca tot raman chestii invechite de genul – poezii si texte cu limbaj greoi si vechi, personaje de tip Ana, Fane si Gheorghita( nume celebre),etc.
Copiii din ziua de azi, chiar daca suntem de acord, nu il mai suporta pe Greuceanu sau pe Fat Frumos. Nu li se mai potriveste, sunt diferiti, lucrurile au evoluat mai repede in generatia asta.
Faptul ca unii considera invatatoarea/ educatoarea pe post de babysitter e adevarat, dar daca un parinte sau amandoi lucreaza de acasa full-time nu ai cum sa ai grija de copii si sa fii si productiv.
Tot apar studii care zic ca oamenii sunt mai productivi de acasa, dar in nici unul nu am gasit sa detalieze cati copii sunt in casa aia.
PS: faptul ca iti trimiti copilul la scoala sau gradinita nu te absolva de responsabilitatea de a il educa. Educatia se face acasa, nu la scoala.
Total de acord cu tine. Faptul ca grădinița e ca o gură de aer pentru mine nu înseamnă ca evit educația acasă. Fi-miu de 2 ani jumate e turbat, si totusi stam la casa, curte mare, iesit aproape zilnic afara (in funcție de vreme). S-a plictisit teribil doar cu noi si il observ. De la 1 si jumătate e la grădiniță si ii placea, avea activități pe lângă „babysitting” de care spune toata lumea.
Si eu si soția lucram de acasa, eficienta mea e de 25% fara mișto si lucram intermitent (ba eu, ba soția) ca sa stam cu copilul ca nu avem pe altcineva. Soția are si ea problemele ei si compania e de cacat, au luat-o la ochi pt. cateva zile de eficienta scăzută si nu ii ofera nici o soluție, ba mai mult, pe TL nu-l interesează si voalat i-a sugerat sa caute soluții chiar si demisia. Iar cu legea 19/2020, nu se încadrează.
Toate astea in condițiile in care eu deja am stat 10 zile in somaj tehnic in aprilie si voi mai sta in mai la fel, insemnand ca mă ocup de copil.
Poate suntem noi mai proști dar cu un copil mic ce nu înțelege, cum ii poti explica ca trebuie sa muncesti, ca ai o ședință, etc. Ca sa nu mai zic că stă atat de mult pe telefon sau tableta ca sa putem munci, de am cosmaruri noaptea de cat de afectat va fi pana in septembrie.
Si din păcate cel mai rau ma doare ca nu vad soluții, nu știu ce vom face maine sau peste o lună cand ne vor chema înapoi la birou sau rămânem in WFH.
Revenind la educație, înțeleg contextul mai bine decat mulți dar mizeria asta de stat nu oferă soluții minime pt consecințele pe care le generează, scoli sau grădinițe, acolo unde este nevoie.
Ca idee, cam offtopic…
La pct. 4 se poate face o „*imagine* a CD-ului…
Jesus fucking Crist cat poti fi de rupt de realitate….Serios,fa-ti un bine si nu-ti mai da cu parerea in stilul la care ai facut-o la punctul 5 pentru ca ai luat-o razna pe campii urat de tot. Faptul ca ruralul ramane in urma e bullshit ? SERIOS ? Jura-te. Zi zau cu limba scoasa ca asa e. Zi ca nu e adevarat ca la clasa la care preda sotia din 18 elevi doar 2 au calculatoare cu acces stabil la internet prin linie fixa si semnal la telefon in satul ala ai doar pe ici pe colo cate un 3g amarat. Si e un sat la 30 km de Iasi ,la 5 km de drumul european,nu in mijlocul campului ci doar inconjurat de niste dealuri. Nu ai internet pentru toti,nu ai dispozitive pentru toti ,dar vrei sa faci ore online…
e prima oară când sunt prost cu o fază?
Pai, 1. 30km, dar de iasi, nu de brasov
2. Zona metropolitana tine cam pana la 20 km de iasi, asa ca…reinforcing 1.
@Joint
Situația expusa de tine cu mediul rural, este regula sau excepția?
1. Achizitia de orice fel de solutii – informatice sau cele se sters pe jos se face cu „mie ce imi pica”. Cel care nu ia sau e ceva simbolic e considerat fraier. Am vazut solutii de videoconferinta achizitionate cu un purcoi de bani pentru ca asa a vrut inspectoratul cand era mult mai simplu un Skype Meeting si era gratis.
3. Exista ceea ce se numeste „predare cu ora”, adica ore suplimentare pe care profesorul le face, fata de norma sa. Aceste ore sunt platite ca si OT. Astea au fost taiate. Unii traiau frumos cu inca 5/6 saptamanal si rupeau…. Apropos ITM nu se sesizeaza la astia ca muncesc prea mult asa, doar la privat e o problema ?!
Extra: NU exista nici un fel de strategie pentru IT la nivelul ministerului, fiecare scoala se descurca cum poate directorul …. Aici cred ca pentru un arhitect (it tehnology) de la STS/SRI ar fi foarte usor de facut lucru acesta. Acum multe scoli nici macar nu au domeniu si folosesc google sau yahoo. S-ar rezolva multe licente/programe si chestiuni de suport.
„50% din materie e inutila” – hai cu un la matematica la clasa a 7a de exemplu (https://www.google.ro/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://programe.ise.ro/Portals/1/Curriculum/2017-progr/24-Matematica.pdf&ved=2ahUKEwiKis3bqZDpAhVs_CoKHXv8AO4QFjADegQIAhAB&usg=AOvVaw2crfwB0OymyIsyckw-DqlF) ce crezi TU ca este inutil si ca il zapaceste de cap pe copil?
Nu are sens sa discutam de ce invatamantul online fie el zoom, classrom skype e o prostie. La fel si discutia cu manualele /auxiliarele /cdurile etc. Problrma cea mai grava in invatamantul romanesc e calitatea factorului uman. Si la minister si la acoala comunala. Daniel funeriu avea dreptate cand spunea ca cei mai buni profesori pe care i-a avut nu aveau nevoie de manuale / auxiliare / culegeri
Materia de acum e o gluma fata de ce se facea acum 30 de ani. Vad la nasa lu’ fie-mea, e in clasa a VIII-a si ma pufneste rasul, cand vad ce materie fac. Vai de curul lor, cand or intra la un liceu mai decent sau, doamne feri’ la facultate. Sunt si profesori care trag un pic de ei, dar pustanii astia sunt unii atat de tampiti ca nu sunt in stare sa citeasca o lista de cerinte.
Problema in Romania este ca sunt o mie de manuale tot mai prost scrise, de nu mai stii ce sa-l inveti pe copil. Pe vremuri erau bibliile alea mari (ma gandesc cu ‘draag’ la ala de istorie in special), dar erau scrise totusi de oameni ce aveau habar de materie, spre deosebire de idiotii de acum care scot manuale mai gresite decat daca le-ar scrie fie-mea.
Dar si astea s-ar rezolva cu profesori care sa ia PE BUNE titularizarile si sa fie dati afara daca nu sunt in stare sa ia o nota decenta. Imi amintesc de un vecin, profesor de informatica, care lua constant nota TREI la titularizare. Era suplinitor (probabil si acum) la un liceu bun din oras, ca deschisese corect usa (cu picioarele, ca mainile erau ocupate cu sacose).
Mergeam la el o data la cateva zile sa-i instalez jocuri, sa devirusez calculatorul etc. Prof’ de informatica, da?
Ca duda asta sunt probabil destui care stau bine merci desi nu sunt in stare sa ia nota de trecere la un rahat de examen pe care l-au dat deja de 10 ori.
E cam ciudat ca poti sa-ti faci si laba si poti sa si scrii in acelasi timp…altfel ce om serios e treaz la 2 noaptea? te excita discutiile despre minore? labarule!
Manual de matematica de clasa a VII-a acum
https://manuale.edu.ro/manuale/Clasa%20a%20VII-a/Matematica/U0MgSU5UVUlURVhUIFNS/A821.pdf
vs 1989
http://manualul.info/Alg_VII_1988/Algebra_VII_1988.pdf
http://manualul.info/Geom_VII/Geom_VII.pdf
Bravo, nimeni, pentru efort. Si nu sunt ironic deloc.
Diferenta intre manuale se vede si din avion si e in favoarea manualului de astazi. Dar de ce sa lasam realitatea sa strice o poveste frumoasa? De genul „Problema in Romania este ca sunt o mie de manuale tot mai prost scrise”. Sau „Pe vremuri erau bibliile alea mari (ma gandesc cu ‘draag’ la ala de istorie in special), dar erau scrise totusi de oameni ce aveau habar de materie, spre deosebire de idiotii de acum care scot manuale mai gresite decat daca le-ar scrie fie-mea”
Poveste spusa de cineva care chiar stie ce vorbeste, pentru ca s-a uitat odata cum face temele „nasa lu’ fie-mea din clasa a VIII-a”?
Gresesti complet.
Ti-o spun ca fata de profesir- nu primesc un leu profesorii.
Poate secretariatul sau directorii.
Da, unii vand manuale dar astea-s nimic – nici 1000 lei pe an. Si nu toti vand.
Manualele nu-s deloc pline – copiii nu invata. Hai sa fin sinceri! noi stateam si invatam astia nimic – tin tava, fac livrari etc
plus ca parintii nu se implica deloc. Unu nu su-ar pune copilul sa invete.
Efortul era in favoarea manualului vechi. Cel nou nu are metoda, este un amestec semistructurat de informatii .Asta e motivul pentru care iti pare accesibil. Cel vechi presupune ca nu stii si te invata o metoda de rezolvare. Te invata cum sa faci lucrul ala. Daca tot mai crezi ce afirmi te rog sa faci o comparatie intre manualele de fizica pentru clasa a VIII-a. Cel te atunci si cel de acum. Asta la nivelul la care se presupune ca incepeai deja sa inveti notiunile de baza.
Sifoanele de bani in pandemie sunt mai agitate ca niciodata. In Bucuresti, scolile care admit copiii in clasa a V a pe bazs de concurs, fac cursuri on line cu profesorii din scoala de cateva saptamani bune. Parintii platesc aceeasi taxa ca si cand copilul ar fi in sala. Pana aici, nimic de obiectat (daca crezi ca ai un copil genial), dar in momentul de fata nu exista nicio posibilitate ca acel examen sa se sustina. Cati bani sunt doar in povestea asta? Si cate or mai fi?
Au găsit soluția pentru sifonat bani https://www.agerpres.ro/educatie-stiinta/2020/05/02/anisie-obiectivul-ministerului-sa-asigure-pana-in-toamna-tablete-sau-laptop-uri-elevilor-care-nu-au-astfel-de-dispozitive–497592