Limita maximă de viteză în localităţi ar putea fi 60 km/h, conform unui amendament la proiectul de lege privind modificarea Codului rutier, relatează Mediafax . Comisiile Juridică, pentru Apărare şi Administraţie din Senat au aprobat un amendament al preşedintelui Comisiei pentru administraţie, Darius Vâlcov (PSD), la proiect de lege pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.
Nu e o idee rea. Cu niște limitatoare din alea cu zimți înainte de treceri se poate face treabă bună. Eu rămân în continuare la ideea că limita la 90km/h între orele 22 și 5 ar face minuni.
Intre ora 22 si 5.
Ca sa inteleaga si cei care se prind mai greu, adica eu.
Si sa inchida si carciuma din sat in perioada asta
ar fi si timpul sa mai creasca limitele de viteza, mai ales pentru ca ele au fost stabilite prin anii ’50-’60 cand sistemele de securitate erau mult in urma si distantele de franare ceva mai mari. Sper sa nu protesteze idiotii cu „viteza ucide si hai sa mai limitam ceva ca sa nu fie accidente”
Cand zici „localitate”, te gandesti si la Bucuresti sau Brasov, de exemplu? Adica, si aici 90 km/ora noaptea?
Si in localitatile de pe DN1 ramane 70 sau scade la 60? In acest caz nu mai sunt asa fericit…
eu zic sa puna si limita minima 10km/ora. adica daca mergi pe maghieru cu viteza mai mica sa iti iei si amenda.. ca tot e o parcare imensa la ora cand ies sclavii de la munca…
Creșterea vitezei de rulare scade tipul de reacție și crește distanța de frânare. Distanța de frânare este de 19m la 50km/h și de 78m la 100km/h. Dublarea vitezei crește de 4 ori distanța de frânare.
Pentru titlu si pentru toti debilii de pe aici. Voi nu realizati ca limita de 60 de km/h inseamna 70,80 legal pt smecheri? Limita era de 50 de km cu un scop. SI acela de a „inchide” ochii politistii cand soferii mai depasesc cu 10,15 km pe ora. Hai sa fim seriosi, nimeni nu merge cu 50 de km pe ora si nimeni nu te-a oprit in trafic ca mergi cu 60.
Cand era 50, mergeai cu 59 ca sa fie in limite. De la 60 la 69 nu ar fi mult dar intre 50 si 70 timpul de reactie scade.
Mai corect ar fi ca viteza sa fie adaptata conditiilor din fiecare localitate, daca se poate cu 70 pe o portiune si apoi redus la 50, care ar fi problema? …doar costurile la indicatoare in plus
Baietii astia care scriu articolul si voi toti, oare va mai amintiti ca limita era 60 km/h in urma cu ceva ani? In anii ’80 ai secolului trecut, de exemplu. Va mai amintiti ca a mai fost, nu?
deci, daca nu avem autostrazi sa crestem viteza in bucuresti. Pentru ca Logica
@animal00: nu in bucurești, in boschețeii din deal, sat care se intinde pe 7km și pe care toate mașinile se târâie cu 50 ca să faci 12 ore de la bucurești la oradea. nu mai fi gică contra.
@AlexB: sigur firmele nu se supară la un nou contract, doar voință să fie.
Eu prefer să-mi iasă în față o căruță fără lumini la ora 23:00 atunci când am 50/60 km/h nu 90; mie sau celui din fața mea.
Faza cu „mergi cu cât crezi” nu funcționează când ai o singură bandă pe sens.
peste tot in Europa viteza legala in urban scade doar la noi creste. Mi se pare normal doar stam cel mai bine la siguranta rutiera.
@vlad: peste tot in europa unde există autostrăzi.
60kmh intre 5 si 22 si 90 intre 22 si 5 ok. Dar cu exceptii pe anumite tronsoane (de ex):
– Splaiul Unirii (intersectia cu Calea Vitan) – com. Catelu
– Str. Petricani (de la Lacul Tei pana in Pipera).
E de toata jena sa pastrezi limita de 60kmh iar dimineata devreme sau seara tz sa plantezi radarul la ciupeala.
In Bucuresti am observat ca mai nou noaptea (dupa ora 22:30) soferii nici macar nu mai tin cont de culoarea rosie a semaforului..de limita de viteza ce sa mai zic..
Complicat… comisii care sa evalueze portiunile de drum si ce viteze se pot aplica, responsabilitati asumate pentru vitezele respective, politia care nu mai poate sta in camp cu radarul pentru ca acolo e pus semnul de iesire din localitate, etc
Este o discutie total aiurea. Eu tot timpul merg in localitate cu 60. Asa ca ce rost are aceasta schimbare legislativa? Niciodata un politist nu m-a oprit pentru ca mergeam cu 55 km/h. Ca dupa aia sa merg cu 70 in oras? Este totusi cam mult tinand cont cat de tampiti sunt pietonii, Eu as mari pe DN si autostrazi limita. Sa fie 130 si 150 pe autostrada.
Preciez ca circul zeci de mii de kilometri pe an cu masina.
Stiu ce inseamna sa petreci mult timp parcurgand o distanta.
Pentru ca asta inseamna 69 km/h pentru cei care merg la limita, sau 79km/h pentru cei care merg „la consum”.
Hai sa discutam pe date concrete.
Sursa 1: https://www.gov.uk/guidance/the-highway-code/general-rules-techniques-and-advice-for-all-drivers-and-riders-103-to-158
Sursa 2:
Si din ambele, hai sa luam worse case scenario.
Pornim de la parcul auto al australienilor nu e mai prost decat parcul auto romanesc, plin de rable la mana a 5-a.
Luam in considerare MAJORITATEA masinilor si worse case scenario pentru ca asa e logic sa gandim intr-o atare situatie.
Adica atunci cand vorbim de vietile oamenilor.
Calculele sunt bazate pe condtii ideale – drum uscat, timp de zi, masina functionala, sofer odihnit si realmente apt pentru condus.
The road is dry, you have a modern vehicle with good brakes and tyres. A child runs onto the road 45 metres ahead of you while you are travelling in a 60km/hour zone. You brake hard.
A vehicle travelling at 70km/hour will travel approximately 57 metres before coming to a complete stop.
A vehicle travelling at this speed would hit the child at 46km/hour
A vehicle travelling at 80km/hour will travel approximately 69 metres before coming to a complete stop.
A vehicle travelling at this speed would hit the child at 66km/hour
In varianta „wet road”:
A vehicle travelling at 70km/hour will travel approximately 67 metres before coming to a complete stop.
A vehicle travelling at this speed would hit the child at 53km/hour
A vehicle travelling at 80km/hour will travel approximately 84 metres before coming to a complete stop.
A vehicle travelling at this speed would hit the child at 70km/hour
Adica 99km/h pentru 99% din soferi romani.
Serios, in localitati? (Cluj, in cazul meu).
Noaptea, cand vizibilitatea e mai redusa?
Poate mai si ploua, poate e ceata, poate tocmai au spalat drumul cei de la salubrizare, poate e unul la volan care vrea s-o impresioneze pe pisi/prietenii/se simte el un mic zeu/etc.
Poate ca, noapte fiind, semafoarele sunt deja pe galben intermitent.
Nu domnule, nu sunt de acord.
E inconstienta sa vrei limita de viteza de 90 km/h noaptea, in localitati.
UK: https://en.wikipedia.org/wiki/Road_speed_limits_in_the_United_Kingdom#National_speed_limits
US: https://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_the_United_States#Speed_limits (vezi built up areas – adica localitati).
Germania: https://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_Germany#City_limits
Franta: https://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_France
In UK = 48 km/h.
In Germania si Franta = 50km/h.
In US depinde de stat, dar media e undeva tot la 48 km/h (30mp/h).
Toti acestia, catre care tragem si ajungem si noi ca si nivel, sunt tampiti, nu?
Si au in general masini mai proaste decat avem noi in Romania, nu-i asa?
Asa. Si?
Asta nu justifica sa aplicam regulile de autostrada pe un drum national.
Ei, care au autostrazi, au limitele de viteza in localitate ca si cele exemplificate deja.
Va rog fiti rezonabili in gandire si cititi asta:
Statistici si date exacte. Nu pareri.
Nu stiu cat de buna e masura, dar ideea e ca degeaba fac reguli bune si orientate spre fluidizarea traficului, daca scolile scot in continuare soferi ce invata regulile ca pe poezii si nu au habar care e rostul si logica acestor reguli. Asta neluand in calcul toti semi-analfabetii care si-au luat carnet fara sa deschida in viata lor Codul Rutier sau macar sa rasfoiasca o data regulile de circulatie.
@green Ala de la 18.
Cum sa franezi de la 100 la 0 km/h in 78 de metri? Circuli cu trenu’ sau cu Boeingu’ pe sosele? Majoritatea masinilor se opresc sub 40 de metri. Apasa cu putere pedala, nu se strica nimic.
Soferii romani sunt prea indisciplinati, nu merita 10 km in plus.
Sa fie si 90 la ora, dar peste 100 sa fie incadrata direct la infractiune. Pentru ca la 90 la ora legal, or sa mearga vitejii cu 140.
Pentru cine nu stie, in Brasov limita de 60km/h a fost adoptata de ceva vreme, fara efecte tragice. Plus 70km/h pe bucatile de intrare/iesire din oras (in general sunt cate 2 benzi de mers pe sens acolo, majoritatea sensurilor despartite de scuaruri sau placi de beton) si 30km/h in zonele rezidentiale (bine,a stea sunt cam nedelimitate si nu prea sunt indicatoare, dar teoretic exsta). SIngurul neajuns pe care il vad eu e ca si pe bucata de sosea de centura de la intrarea dinspre Bucuresti e tot limita de 70km/h, desi acolo se merge prin camp pe 2 benzi pe sens. Dar nah, tre’sa traiasca si aia care lucreaza pe masinile cu radar. Nu e Brasovul cine stie ce megalopolis si cu cine stie ce conducere vizionara, dar unele lucruri se pot optimiza cu efort minim de gandire.
daca vrei sa calatoresti de la bucuresti la oradea iei avionul.
Poate ar trebui atunci sa ne coim mai mult in privinta autostrazilor, decat a limitei de viteza.
Pe cand niste manifestari ale TIR-istilor a la Rosia Montana, dar pentru autostrazi cu licitatii transparente si licitatori cu traditie ?
Ho, nu dati cu paru’! Numa’ am intrebat.
In Brno exista limitari frecvente in oras la 60km/h si chiar 80km/h pe anumite sectiuni.
In anii ’90 limita era 60 km/h in localitate si 80 km/h in afara. Apoi s-a schimbat la 50 cu 90.
Problema Romaniei nu e limita de viteza, sunt drumurile care trec prin absolut toate localitatile intre 2 orase mari. In privinta asta pana si bulgarii ne-au intrecut care, chiar daca nu au autostrazi, au drumuri care ocolesc localitatile.
Asa da. Chiar ok si propunerea ca dupa o anumita ora sa poti sa mergi mai repede. Daca se poate.
Pe DN1 s-a putut. Nu vad de ce nu s-ar putea si in alte parti.
Ca idee. Pe splai, in bucuresti, era 60 limita. Au scazut-o la 50 sa poata creste amenda. Kinky sex
mie mi se pare perfect tampita portiunea de drum intre Bucuresti si Giurgiu unde-s sosele ca pe dincolo si limita la 70 km/h
N-ati inteles. Cineva vrea sa cistige o licitatie ca sa se schimbe toate indicatoarele de limita de viteza de la 50 km/h la 60 km/h.
„Soferii incepatori nu pot urca la volan noaptea fara insotitor
Soferii incepatori ar putea fi obligati sa conduca pe timp de noapte masina doar impreuna cu un insotitor adult. Acesta, la randul sau, va trebui sa aiba permis de conducere de cel putin 5 ani.”
Şi asta cum ţi se pare?
Iata niste statistici care nu sunt calculate cu Lincoln Continental MY ’69 privind timpii de franare: http://www.automarket.ro/stiri/top-25-masinile-care-franeaza-cel-mai-bine-de-la-100-la-0-kmh-42371.html. Putem sa afirmam, fara sa gresim, ca o masina moderna franeaza in maxim 40 m de la viteza de 100 km/h. Una performanta, in sub 35 m, aveti 25 de exemple in articol.
Apoi, pentru cine nu stie si nu poate intelege, pe o portiune de drum unde 80% din conducatori nu respecta viteza legala, inseamna ca viteza respectiva este prost stabilita.
Exista o initiativa la nivel mondial de ridicare a limitelor de viteza. Au inteles si politicienii ca suntem in secolul 21. Noi ne intoarcem la ce aveam acum 40 de ani. Nu e rau, avand in vedere ca limitele actuale din oras erau ca acum 60 de ani.
Pentru efeminatii care se tot sperie de accidente si alte pachete cu drob de sare, dati-va seama ca nu toate masinile sunt construite la fel: http://i62.tinypic.com/2crppnb.jpg
(Da, poza inseamna ca o ai scurta si ai si masina proasta. Get over it!)
Ești idiot amice. Cu această modificare și cu noul Cod Rutier, va fi carnagiu pe șosele.
@ Lucil.
Amice, esti cea mai graitoare dovada ca unele exemplare ar trebui cumva eliminate din bazinul genetic. Hai sa-ti explic ceva, SSumacheru’ lu’ tata, ca sa nu mori mai prost decat te-ai nascut: Distantele alea de franare sunt facute intr-un test, la acelasi punct, cu cauciucuri noi si suprafata de rulare perfecta.
Adica exact cum NU ai tu pe strada in Cioflingesti noaptea pe ploaie cand iti iese asa ca din senin un cal in fata sau dai de vreunul care a iesit de la bodega si l-a luat somnu’ langa linia dubla continua.
Si mai e ceva, mai Fernardo Alonzo de Prelungirea Ghencea. Pentru ca din seria surprins si pentru ca reflexe tu nu vei reactiona la fel de repede precum a facut ala intr-un test in care STIA EXACT CAND SA FRANEZE. Si care probabil era un pilot, nu un sofer. Pentru ca distantele si limitele alea nu sunt puse masinilor, pana si Matizu’ fuge cu mai mult de 140 deca te chinui. Sunt puse soferilor, adica zmeilor ca tine care au impresia ca ESP-ul si caii putere tin loc de pregatire, noroc si reflexe.
Doar ca se infasoare pe dupa vreun stalp sau sa zboare cate-un copil de pe trecere.
Cat despre droburi de sare si efeminati, sunt prea satul de AlenProsti conducatori de pisicuta si gornisti de linie dreapta care urla ca o fetita violata de-un puscarias negru cand se suie in spate pe-un supersport.
Adica ala cu care eu ajung de la 0 la „viteza ta maxima constructiva” in 12-13 secunde si la care se uita femei-ta cu jind.
In momentul in care calci peste limita de viteza pentru ca te mananca in cur iti asumi riscul. Am o pasiune nemuritoare sa fac zmei ca tine pe DN sa planga, doar ca sunt constient ca fac o tampenie, nu militez sus si tare ca, daca eu pot sa ajung la suta la ora mai repede decat iei tu prima muscatura din shaorma cu de toate dupa ce-ai postit trei zile ca sa ai bani de gaz, ar trebui sa fie si legala chestia asta.
Sunt convins ca daca mi s-ar confisca talonul la un moment dat as avea sanse sa traiesc mai mult, sau mai intreg. Vrei viteza- te risti, strangi bani de amenda, mergi 3 luni cu bicicleta la birou.
A, si inca ceva. 3000cmc si motorina? Daca tot vroiai combinatia asta, cred ca ti se potrivea mai bine un ARO.
In care puteai sa-ti plimbi din cand in cand si porcu’.
Şi în principiu pietonii să nu mai aibă prioritate pe trecere după ora 17 iarna respectiv 20-21 vara.
@Adrian Popa: nu e o idee rea
Iti dai seama cate milioane de euro castiga un Gigel pt toate panourile de la intrare in localitati? Toate se vor schimba din 50 in 60
@Pacanel: Faci 0-250 in 12 secunde?? In ce joc??
România are autostrăzi?!?
Uauuu….
la cj pe o singura strada cu sens unic si 3 benzi in decurs de o luna au fost 3 accidente ( copaci rupti masini rasturnate). nici unu nu avea sub suta. pot pune limita si 30 prosti tot sunt, problema e ca poti muri nevinovat mergand regulamentar.
Bucurati-va cat mai aveti timp, in scurta vreme, toate masinile vor avea GPS, 3G, vor suna singure la 112 raportand anumite date precum decelerarea, si daca s-a rasturnat, iti va masura starea de sanatate ca sofer, miza e pe pupile (vedere proasta, oboseala, alcoolemie droguri, infarct, etc) va putea fi oprita de la distanta printr-o apasare de buton si inca ceva…
Daca te vede nenea Magelan pe drum cu 60 la ora, doar la vale scoasa din viteza va mai depasi viteza asta!
Cam intr-o generatie auto de acum va deveni adevar (2020), UE propunandu-si sa scada dramatic numarul accidentatilor rutieri
Viitorul auto este inlocuirea covrigului cu bara din tramvai, de care sa te tii bine! Succes!
in Franta se discuta reducerea la 30 km/ora in localitate. Motivatia cum ca noi nu avem autostrazi si de asta trebuie sa mergem prin sate cu 69km/ora e stupida. Hai sa le zicem ca sunt autostrazi si sa punem 130 km/ora. Faptul ca este un drum asfaltat nu il face drum european sau autostrada. Daca oamenii aia nu au trotuar, drum secundar dar au in schimb copii si vaci si carute, inseamna ca e necesar o limita de 30 km/ora. Drumul ala din sat nu e drum european, chiar daca a scris cineva pe el ca e.
E ca si cum sari din avion cu o batista pe care legea iti permite sa ii zici ca e parasuta.
Concluzia mea
Nu sunt de acord pentru ca:
1. E demonstrat clar prin teste si scenarii ca probabilitatea de a creste numarul de accidente si rata mortalitatii e mare – cititi mai sus.
2. Cativa baieti destepti vor face bani bun tot pe spinarea noastra.
3. Un calcul simplu arata ca poti „economisi” 85 secunde la 10 KM, adica 14 min. la 100 KM condusi numai prin localitati – merita?
4. Faptul ca nu avem autostrazi nu inseamna ca cineva trebuie sa plateasca cu viata.
5. Pentru unii va insemna diferenta dintre viata si moarte.
@Pacanel: hai sa o luam usor, inteleg ca ai o mobra supersport si ca esti satul de baieti care-o calca pe linie dreapta dar tipa innebuniti odata ce-i duci cu armasarul tau care mananca jaratic.
Din nefericire pentru mine, rabla mea are tot motor de tractor – 3.0 TDI, tractiune integral, vreo 250 CP – dar stii cand am fost ultima data deposit de o motocicleta pe autostrada cand ningea? Exact, niciodata. Stii cand m-a deposit ultima data o motocicleta pe serpentine, cand drumul era liber si puteam merge? Exact, tot atunci, si sunt convins ca pe serpentine nu eu voi fi cel care va urla ca o fetita violata de un negru (sau, ma rog, depinde de ce muzica ascult – sunt antitalent total la cantat da’ nu ma pot abtine). Mai mult, daca cumva ploua sau ninge sau gropi sau nisip sau orice altceva decat drum perfect tu o sa strangi din buci in timp ce eu o sa ajustez putin viteza de deplasare.
Inchei cu o remarca: costumurile de motociclisti sunt ca puii de Gostat vanduti in timpul lui Ceausescu – trebuie doar sa te uiti cu atentie, sigur gasesti ceva carne p-acolo.
Re propunerea legislativa:
1. Viteza e esentiala. Asta e, de asta mor oameni, de asta ne riscam vietile urcand in avion, de asta nu mai avem car cu boi.
2. Reglementarile gen ’60 kmh in localitati’ sunt ok. E evident ca, la fel ca si pana acum, vor fi zone periculoase restrictionate la 40-50 kmh si zone libere unde viteza va fi 70 kmh.
3. Remarcile re accidente sunt adevarate dar irelevante – distanta de franare de la 10 kmh, spre exemplu, e mult mai mica, dar nimeni nu propune introducerea unei limite de viteza de 10 kmh. Cu alte cuvinte, cautam optiunea optima, nu cea mai sigura, si asta e adevarul.
4. Masinile din ziua de azi opresc incredibil de la viteze mai mari. Acum 20 de ani distanta de oprire era semnificativ mai mare.
5. Economiile de timp sunt relevante: 14 minute la 100km / localitati x 5000 masini x 3 oameni in masina = economii totale de 210.000 minute la 100 km. Conteaza.
6. Argumentul ‘nu avem autostrazí’ conteaza, pentru ca mereu trebuie sa ajungem undeva intr-un anume timp, nu avem eternitatea la dispozitie, din nefericire, si statul in ambuteiaj te irita, te oboseste si te face mai predispus la accidente, plus ca odata scapat incerci sa recuperezi, ca asa e omul. Eu merg infinit mai relaxat pe Valea Prahovei la 79 kmh, care e o limita decenta care poate fi respectata, decat pe Pitesti – Ramnicu Valcea, unde e plin de primari cretini care au pus linii duble si limitari la 40kmh.
7. Nu in ultimul rand, pentru ca evolutie.
Eu m-as duce si mai mult de 60 pe unele portiuni de drum. Limitarea la 50 sau la 40 (cum era amu ceva vreme pe E85 in satele de polițiști din zona Urziceni) nu face decat sa ingreuneze traficul, sa provoace aglomeratie.
Pe tot parcursul lui E85 as ridica limita la 80 in localitati (ma refer la sate nu ca in Ramnic sau Adjud unde ai pe distanta de 5 km, trei semafoare, respectiv 5 treceri de pietoni) si la 120 in afara lor (plus interzicerea a orice merge cu mai putin de 60km/h).
Dar si care a sarit de 100 dupa ce se da voie cu 80, trei luni de zile sa nu aiba voie sa puna labele nici pe roaba si nu sa mearga cu ea, nici macar sa o pipaie.
@Jordan
Da tata, ai dreptate, pentru mobra ai nevoie de conditii perfecte de drum, sau aproape. Ai nevoie de asfalt uscat, ai nevoie de soare si caldura.
Stii cu ce seamana conditiile astea? Cu alea in care fac baietii teste prin reviste si publica cifre pe care sa le apere unu’ si altu, ca vezi-doamne evolutie tehnologica.
Si eu vad in chestia asta un avantaj…cand mi se umfla oole de pofta sa fug, ma sui pe mobra si-i dau se sa-i sara pistoanele. Lumea arata altfel dupa ce-o vezi de la 299. Dar eu nu pot face asta decat in anume conditii, autostrada, liber, uscat, cald, cauciucuri bune. Pentru ca altfel risc sa MOR EU PRIMUL.
Si tocmai asta e beleaua voastra a astora. Voi nu va dati zmei doar cand sunt conditiile bune, ci si in drum spre munte, iarna, pe zapada, pe ploaie, noaptea sau in conditii in care cu alte masini ati sta dracului in banca voastra.
Pentru ca inconjurat de-o tona opt sute de fier care se lauda cu multe initiale la „sistemele de siguranta’ si putini metri de franare „in teste” te simti in siguranta, nu ti se poate intampla nimic, si iepele alea sunt acolo oricand vrei tu s-o calci ca te enerveaza fraieru’ cu loganu’.
Desi, pana mea, tu esti oricum mai taran ca el pentru ca ti-ai luat masina care „sa fuga” da’ sa pape si putin, ca deh, e singura si n-ai bani de-o masina sport doar pentru distractie si conditii bune. Doar pe asta, cu care te dai si zmeu si mergi si-n Carfur.
Si se intampla sa mai aluneci, sa mai iesi de pe drum, mai intri pe contrasens ceea ce-i ok.
Probabil nu mori tu, dar si mai probabil omori pe altii. Tu zmeul zmeilor, vitezomanu’ Gica cu 30. TDI.
Mai zbori un saracean de pe trecere, mai scurtezi viata cuiva. Pentru ca ESP-ul EBD-ul si alte e-uri nu te apara, doar duc mai sus limitele la care pierzi controlul. Le duc acolo unde nu mai ai nici o sansa sa le recastigi.
Am sa mai explic odata pentru ca se pare ca astia cu 3.0 TDI intelegeti mai greu:
Limitele nu sunt puse pentru masini, sunt puse pentru oameni. Pentru ca, orice ati vrea voi sa credeti, corpul uman nu a evoluat in ultimele mii de ani, si nici ESP n-are.
Timpul de raspuns e ala care te face sa nu poti opri in 40 de metri ci in 70, si n-are legatura cu masina.
Reactia la ceva neasteptat, secunda aia care se traduce in din ce in ce mai multi metri cu cat accelerezi. Daca masina ar opri in 10 metri, tu tot 30 de metri faci pe secunda la 100 la ora. Si ca sa percepi un stimul, sa-l analizezi ca periculos si sa reactionezi ai nevoie de-o secunda cel putin, asta daca esti antrenat si concentrat.
Adica nu Vitezomanu’ Giani care tine sa-i arate lu’ Ginuta ce masina bengoasa are el si caruia tocmai ii aluneca privirea de la decolteul divei la radio ca sa-l schimbe de pe Kiss pe ZU. Acolo sunt cel putin doua.
Da’ e ok el e doar idiot si vrea sa se modifice legea, ca sa castige timp, mult timp. Nu conteaza ca la 10 km/h in plus IN LOCALITATE, pentru un drum Bucuresti – Brasov de exemplu, castiga doar cat sa bage una mare cu de toate in loc de una medie. El e zmeu, el stie, nimeni nu e ca el. asa a auzit el ca e pe Autobahn si vrea si in Corlatele, „saracii” sa mearga pe camp. El a cules capsuni pentru motoru’ ala, trebe sa demonstreze ca poate, ca traieste periculos.
PS: Tipa si pe serpentine, mai ales pe serpentine. Cu acceleratia brusca te mai poti obisnui daca e relativ continua si nu vezi in fata. Nu urla toti. 300 la ora nu-i asa diferit de 200 daca nu vezi in fata si nu se ingusteaza lumea pe langa tine.
In schimb atunci cand vad ca se apropie asfaltu de ei brusc si cu ura iar acceleratia aia vine sa le-o traga dupa fiecare varf de curba, Atunci urla si se-agata cu ghearele de rezervor, si se albesc. Pentru ca nu-i mai apara nimeni, si suntem animale indeajuns de fragile sa nu tinem la tavaleala si sa se declanseze panica aia in cerebel. Aia ramasa acolo de cand te fugarea leul prin savana…si urli. Si tu ai urla.
@liviu berdila – corect, cu singura precizare ca limita minima e greu de impus si trebuie calificata oricum – nu ai voie sa mergi cu mai putin de 60 kmh nejustificat, adica pe drum liber, uscat etc.
La noi la sat drumul este atat de stricat, ca e ca si cum ar fi O SINGURA BANDA, adica e de vreo 3 metri latime… Da, tot drumul !!! Deci, eu zic ca 130 e o limita normala, avand in vedere cum sunt drumurile prin satele din Romania… :))
Okay, crește viteza maximă în localitate. 10km/h nu e mult – crește si eficiența automobilului , ajungem si ceva mai repede si mai odihniți , etc.
DAR , câți din miile de șoferi din România au prezența de spirit să adapteze viteza la conditiile de drum?
Aha!