Cine a pus farurile pe spate pe Ford Fiesta 2002 a fost un imbecil, cum bate puţin soare în ele nu se mai văd deloc. Am descoperit asta când mi-a pus unul o frână in faţă şi eu nu am văzut asta, pentru că un deştept s-a gândit să le incline un pic în poziţia greşită.
Cred că e important nu numai să vezi, ci şi să fii văzut de ceilalţi participanţi la trafic. Unii nu realizează asta decât când e prea târziu, fie au luat amenda, fie au tipărit pe frunte OVLOV sau NAM. Eu verific maşina înainte să fac un drum în afara oraşului, să nu am becuri arse sau lumini incorect aprinse.
BMWul din imagine avea nişte becuri chioare aprinse în faţă (cred că cercurile alea care ţin loc de poziţii), dar pe spate nu avea aprins nimic. Nici nu-i trebuia, cred, că doar nu veneam din ploaie crâncenă.
nu e „fii vazut”?
ba da. fixed. merci.
nu exista faruri pe spate, cel mult stopuri…
Pentru putin. Inpusem sa ma indoiesc de cunostinele mele de gramatica, atata influenta ai asupra mea
@ps: ah, nu. am procedat cum sper să procedaţi şi voi cu prostiile pe care le citiţi pe aici. citit, trecut prin filtrul propriu, acţionat dacă e cazul.
sunt STOPURI nu FARURI
Si mai sunt stopurile „smoked”, cele care sunt innegrite pentru tuning. Prin care nu vezi nimic, evident!
„avea nişte becuri chioare aprinse în faţă (cred că cercurile alea care ţin loc de poziţii)”
Parca se numeste „Angel Eye”. Sa vezi cocalarii de pe forumul BMW ce mindrii sunt de ele.
@Spock: ah, cercurile alea sunt angel eyes? sunt mişto noaptea, dar ziua nu ajută pe nimeni cu nimic…
Ieri, pe Dorobanti, soare puternic, in fata mea un EOS semnaliza. Abia puteai vedea ledurile. ok, arata bine seara, sunt de efect, dar sa le vedem si noi se poate?
Eu le-as da laxative tuturor idiotilor din trafic care merg prin oras ziua/seara,pe timp frumos cu cer senin cu farurile de ceata aprinse sau cu cele de faza lunga.Tare as vrea sa stiu ce e in mintisoara aia a lor…
Bai, mai e o problema cu stopurile de frana: foarte greu afli ca nu iti mai functioneaza pentru ca s-au ars becurile. Eu am un martor pe bord care se aprinde cand pun contactul si se stinge la prima apasare de frana, in caz ca becurile (inclusiv ledurile de pe luneta) sunt ok. La alte masini n-am mai vazut asta, dar mi se pare util sa te avertizeze ca aia din spate nu or sa stie ca tu opresti.
PS: cum verifici luminile de frana in caz ca esti singur si nu are cine sa stea in spatele masinii? Pui masina cu spatele spre o vitrina de magazin si te uiti in oglinda cand apesi pedala.
@oana, R: nimic
Pe dracu zoso, si noaptea cu ce ajuta… a ca da bine de afara, dar fii convins ca doar cu alea nu vezi nimic.
@baxter: e strada luminată, nu iti mai trebuie. ce naiba, mă, tre să te invăţ eu?
@zoso: bine bre, bine, cum zici ‘mnea-ta
Daca circuli pe ploaie crancena mergi mai incet, ai sanse mai mari sa vezi pe altii printre stergatoare.
In ceea ce priveste vizibilitatea, personal sunt incurcat cand sunt la volan de stalpul din stang fata parbriz si de stalpii de la luneta cand dau in spate, asadar sunt si alte probleme de constructie in afara de cele mentionate de tine.
Bai zoso, ala daca avea doar lumina de zi ( angelsurile )aprinsa, pe spate nu se aprind … asa am si eu la A6 … daca sta pe 0 (inchis ) se aprind luminile de zi ( Daytime running Lights) automat doar pe fata, pe spate stau inchise … daca il pun pe AUTO la fel ( deschide doar DRL pe fata si pe spate nimic ) in caz ca el considera ca afara e destul de intuneric, da drumul singur la xenoane si atunci se aprind si cele de pe spate ( doar cand merg xenoanele – faza scurta ) … daca vrei sa fii sigur ca sunt aprinse mereu, il dai direct pe aprins pe faza scurta ( nu 0, nu auto ) si gata, ai rezolvat.
Acu 2 seri mergeam dinspre Bucuresti spre Ploiesti si pe dn1 un sfert din cei care veneau din sens invers aveau faza lunga… Asa ca „defectele” din fabrica ale unei masini sunt nimic pe langa magaria soferilor
faza cu luminile aprinse in fata si stinse in spate se trage de dincolo, din Germania, Austria. Acolo stiu ca e obligatoriu sa ai luminile aprinse, asa ca mecanicii regleaza sa se aprinda luminile de zi automat, la pornirea motorului (in cazul BMW-urilor angel eyes), dar cele din spate se aprind abia cand pornesti tu faza scurta.
Si nici semnalizatoarele nu stau prea bine. Azi am avut ceva treaba pe-afara si trebuia sa ma uit drept „in ochii” masinii cand treceam pe la intersectii sa ma prind, cu greu, daca semnalizeaza soferu’ sau nu. Si asta tot din cauza soarelui care batea in farurile puse parca d’a’mpulea pe majoritatea masinilor moderne. Cel mai mare blestem din industria auto o reprezinta designerii.
La motoru meu e setat sa porneasca pozitiile si faza scurta la pornirea motorului. Si daca se arde vreun bec pune mesaj de eroare pe display clar, ca becu cutare e dus, mesaj care nu dispare pana nu remediezi. Si in plus routeaza functia becului ars catre altul.
Porcariile de angel eyes nu fac parte din sistemu standard de iluminare al autovehicolului. Is niste gaselnite pentru meltenii la care le e frica ca se roade becu daca merg cu faza scurta pornita. Teoretic ar trebui sa fie legate sa se porneasca odata cu pozitiile, practic fiecare „tiuner” le leaga cum crede in prostia lui.
@ipo: cum verifici stopurile daca esti singur?! Simplu, fixezi cutia triunghiului reflectorizant intre scaun si pedala de frana, pui contactul si te uiti. Nu e mare inginerie. Eu tin mereu in buzunarul scaunului 2 becuri + surubelnita, niciodata nu se stie.
Faza tare, prima oara cand mi s-a arc becul stopului de frana (de la Fiesta… 2007 aka 2002 facelift) m-am dus la un mester de cartier care m-a usurat de 30 de lei (incl. bec).
A doua oara m-am dus in Brico si mi-am luat o surubelnita torx pe care am dat 15/20 lei + becul 3 lei si l-am schimbat.
Asa am rezolvat dilema „cum p…ielea mea vad daca se aprinde becul sau nu!?
PS: cum se face ca de fiecare data cand vreau sa comentez imi da eroare sau nu gaseste serverul?!
@BobbyR0: sau rogi pe cineva să apese frâna, că nu eşti singur pe lume.
ps: probleme tehnice.
nu stiu de ce, dar pentru „ploaie crancena” s-a inventat un fel de sinonim: „stergatoare”.
Cat de scurta sa fie memoria incat sa uiti ce ai vazut de la o trecere a stergatorului la alta?
Si cu ce viteza se merge pe „ploaie crancena” incat sa se schimbe ceva in 2 secunde?
Bine, asta nu insemna ca celalat era ok.
dar de cei cu becuri mult prea puternice nu zice nimeni nimic? ca nu de putine ori pur si simplu tre sa ma uit oriunde numai la drum nu.
cu luminle aprise pe timp de zi este in felul urmator:
– 2 puncte de penalizare +67RON amenda pentru neutilizarea luminilor de zi pe drumuri nationale (din cauza de de masina abia cumparata + uitare+prostie)
– 50 RON reconfigurare calculator pentru a avea tot timpul de la punerea contactului faza scurta si pozitiile pe spate aprinse
-gata.
Concluzia:
O campanie de strangere de fonduri a politiei pe crieriul asta rezolva foarte bine problema asta…