Băiatul de la Mașina Potrivită descrie mai multe experiențe avute cu vânzători de mașini, care știți de ce se poartă așa, da? Pentru că pot. Pentru că știu și ei că oricum vând mașina. Pentru că cumpărătorul face ciocul mic, că așa știe, că dacă ăla are o mașină bună și nu mai vrea să i-o vândă, el ce face? Ratează ocazia vieții lui?
Și toate astea în timp ce cumpărătorul are banii în buzunar. Mie asta mi se pare amuzant. Deci tu latri aiurea și speri ca eu să cumpăr?
Nu e mai simplu sa-ti iei masina noua?
e mai simplu si mai scump…
Pe bune? Dacă omul vrea mașina sh tu crezi ca nu s-a gândit la nouă? Plus că e clar că are un buget până în 10000, unde nici măcar un Logan decent nu mai intră.
E vorba de cât de țăran e omul în general. Și ne mai miram de ce PSD, MCV, plm…
Nu toata lumea are bani de o masina noua …iar una SH daca ai noroc sa gasesti ceva ca lumea poate avea dotari mai bune decat una noua la aceiasi bani.
Personal nu as mai cumpara masina noua, scade valoarea cu cateva sute bune de E in momentul in care ai semnat si ai iesit cu ea de la reprezentata.
Da…abia astept sa dau 400 de lei pe un set de covorase originale de Logan…
Cineva trebuie sa cumpere de noi si masinile astea pe care le vanati voi SH.
Ok, firmele asa fac, dar fugiti mancand pamantul cand auziti de masina de firma. Cum facem?
Omul specifica clar: pt un client. Pe intelesul tau, daca vrei sa-ti cumperi o masina mai veche sau mai noua, pentru un oarecare cost el te sfatuieste dupa ce o vede, daca si cam cat ar trebui sa platesti pe masina respectiva.
@Giovani, covorasele originale s-ar putea să merite. Ce-am găsit până acum sunt o mizerie. Știu 400 e mult, dar… mai vedem, mai căutăm.
Ba da e mai simplu. Dar nu-mi plac lucrurile simple. Imi place sa muncesc pt banii mei. Si uneori observ ca desi am muncit destul nu imi permit unele extravagantze. Gen masina noua. Da stiu. Sunt sarac si nu destul de inteligent cat sa produc mai mult. Stiu si ca masina sh e o loterie. Iar la loterie rata de castig e foarte mica. Ce trebuie sa constientizam cand ne hotaram la masina SH? Ca masina aia necesita o investitie imediat dupa achizitie. Investitia poate fi mai mica sau mai mare decat am estimat in ziua tranzactiei. Important e sa evaluam corect atat valoarea reala a masini cat si valoarea investitiei. Si daca dai de specimene ca in exeplul de mai sus sfatul meu e sa cauti in alta parte. Am patit acum cativa ani cand am luat masina consoartei. Am fost sa vedem una care arata foarte bine la Targoviste. Domnul foarte dragut la telefon. Ajunsi acolo am vazut ca avea ceva pb la suspensia spate. SI ne-am dat in vorba si s-a dat de gol ca tras din germania cu platforma inca o masina. De fapt voia sa laude ca ce bine trage motorul. I-am spus ca eu trebuie sa remediez acest lucru imediat dupa achizitie si i-am oferit cu 200 de euro mai putin decat cerea. A raspuns ca…..” asa suntem noi Bucurestenii, vrem masini impecabile la pret de nimic” . I-am zis ok , i-am multumit pt timpul acordat si ma indreptam spre masina mea. A zis ca a glumit si ca hai sa discutam. Eu mai incapatnat mi-am vazut de drum. Daca ai o asa atitudine cand vinzi e dreptul meu sa refuz sa cumpar de la tine. La nici o saptamana am luat masina de la Cluj intr-o stare tehnica mult superioara si cu 500 de euro mai ieftina decat prima. Important e sa te respecti si sa respecti munca depusa pt banii aia. Mai sunt si masini ok la vanzare.
eu d-asta nu mi-as lua ever masina sh. sunt convins ca exista si masini sh bune, dar pt ca nu ma pricep f bine, adica de ex eu nu m-as prinde ca e plina de chit daca nu e crapata fix in locul ala, prefer sa nu…
am o gramada de cunoscuti care nu concept sa cumperi noua si ne contrazicem mereu.
in plus de asta eu as fi rezervat in a trimite pe cineva sa vada masina in locul meu: daca aia se inteleg intre ei si imi trag o teapa ?!
eu acum ma pregatesc sa-mi vand rabla si as vrea sa scap oarecum repede de ea fara batai de cap: mi-e groaza cu actele ca nu mi-e clar exact ce masuri trebuie sa iau ca sa nu ma trezesc cu amenzi de circulatie dupa aia, am auzit tot felul de povesti, si ma gandeam sa pun si un pret sub pretul pietii, dupa cum ziceam vreau s-o dau repede, dar mi-e frica ca o sa ridic suspiciuni cu pretul meu. n-as avea nici o pb cu nici un test, nici o verificare.
masina a avut casco semnat pe o perioada mai mare de la inceput, am vopsit fiecare element la cea mai mica zgarietura iar la final de casco I-am dat o vopsea de jur imprejur acum ma gandesc ca poate o sa ridice suspiciuni… asta e #viatadesamsar
mi-am luat SH si sunt foarte incantat de masina. si apropos, pana si neamtul (Munchen, nu in Germania pe stanga, da?) m-a tras in piept, am descoperit eu hibele dupa aceea – noroc ca n-au fost majore (dar tot mi-au mancat vreo mie de euro). masina cu revizii anuale la reprezentanta, km reali verificati.
E normal ca o mașină cu kilometri puțini și preț simțitor sub cel din piață să te facă suspicios. Fiindcă nimeni nu-i atât de idiot încât să piardă bani la o mașină. Ori a fost lovită, ori are mult mai mulți kilometri, ori are un defect ascuns, ceva trebuie să fie. Cele pe bune sunt 1 din 1000, vândute în general din nevoia de bani sau la licitații etc.
Totuși, ar cam trebui să se schimbe imaginea asta despre mașini sh. Nu toate sunt troace vechi și cu rulaj de 500k km. Poți cumpăra o mașină nu mai veche de 2 ani, cu garanție, maxim 50k km la jumate din prețul de listă. O mașină care, în cazul în care nu ești ghinionistul de pe lume, nu-ți va face o gaură în buzunar ulterior achiziției.
Dacă vei căuta o mașină la preț de nimic, dacă se poate fabricată în 2015, plină de dotări, e normal să dai peste samsari și țepe în 110% din cazuri. E chestie de bun simț.
Cât despre mașina ta, dacă nu ai nevoie de bani, pune-o la prețul corect și vei găsi clientul pentru ea. Asta plecând de la premisa din ce ne-ai scris mai sus. Cum îți dai seama care e prețul corect? Studiezi piața, vezi mașini cu dotări similare, rulaj similar, vechime similară și te orientezi de acolo. La nevoie, poți arunca o privire și pe mobile.de. Nu-i rocket science.
Ce masina vinzi?
Ieri cand am repostat anuntul cu masina de vanzare, cred ca cei mai retardati s-au gasit fix atunci online. Ca e prea curata, ca sunt bani bagati in ea si ca ce iese din afacerea asta…nu imi venea sa cred. Unu a intrat chiar pe privat sa bata apropoul ca e pacaleala…pe bune? Cine draaaacu se ocupa de samsareala cu masini din 93???? Da am mai zis undeva, daca o masina veche e intretinuta mai bine ca multe de peste anul 2000 e ceva dubios aparent.
De ce nu dai masina la Mr.Z[bineinteles daca si el accepta] pt test drive[citeva ture si test optic] si sigur gasesti aici pe site un cumparator, fara olx/autovit[chin inutil], BAFTA!
Ai vazut ce forta are si ce a putut face cu o biata foarfeca galbena!
la fel a ridicat si masina mea de teren an 2005 suspiciuni referitoare la kilometraj fiindca li se parea multora ca 160 de mii de kilometri sunt putini pt o masina de 12 ani cand eu le spuneam ca e masina folosita pentru unele deplasari prin tara, nu masina cotidiana
Eu am apelat la băiatul ăsta când mi-am luat mașina! Cei mai bine cheltuiți bani vreodată!
Story time ?
How much?
@me În funcție de timpul alocat. Pe mine m-a ajutat și cu actele. Dacă se uită doar la masina, acum 2ani era 350lei . Oricum, la nivel de servicii, abordarea este la ani lumina fața de ce găsești la noi.
Si eu sunt super multumit de el. 350 lei a fost o evaluare. A meritat fiecare banut!
Eu am fost cu el sa verificam o masina care in acel moment dat urma sa fie vanduta de al doilea proprietar. Cu ocazia asta am aflat si eu dar si acel proprietar ca masina avusese un accident in trecut. Deci da, merita, chiar daca nu e deloc ieftin tipu’.
E 350lei/masina sau daca mergi cu el intr-o zi si vede 4 masini este 4x350lei?
375 am dat fix acum 3 luni. Omul e foarte de treaba, si avantajul e ca stie unde sa se uite, ce intrebari sa puna, ceea ce, personal, n-as fi avut habar. Mai bine cu 100$ mai putin in buzunar decat cu cine stie ce epava pe care sa fi dat de 100 de ori mai mult (sau 200, sau 300, in functie de masina). Parerea mea e ca un evaluator bun te scuteste de multe dureri de cap ulterioare. Recomand.
Sincer ma bucur sa mai vad oameni care verifica sau daca nu se pricep iau pe altii cu ei cand cumpara ceva. Fara sa exagerez dar 85% isi doresc teapa. Am o masina de vanzare cu dotari peste medie si pret cu vreo $2500 peste piata. Ma suna si imi zic ca cer prea mult, a mea nu are distributia schimbata dar au vazut cu pret mai mic si distributia schimbata. Pai bădia eu nu am schimbat nimic deoarece masina are km reali si mai e pana la 210k. Daca mai esti si sincer si zici de zgarieturi minore, volan putin uzat, pietre sarite pe capota, etc nu ai nici o sansa sa o vinzi. Multi cumpara masină cu „aceiasi km” la pretul cel mai mic.
Cam ce ar trebui sa fac eu in fata samsarilor? Sa dau km inapoi pentru o sansa? Oricum vand o masina buna
nu știu dacă neapărat își doresc țeapă cât se calicesc la o verificare la service sau deplasarea cu un amic care se pricepe la mașini.
Adica iti cumperi o masina de 10k+ si te calicesti la 100E sau cat o fi o verificare? Tind sa iti dau dreptate avand in vedere ca atatia samsari vand gunoie smenuite la greu.
dacă nu întrebi la mișto, răspunsul este DA. serios. știu oameni care au dat 20+ fără verificare. pentru că 20.000€ nu sunt mulți bani pentru o mașină, dar 100 lei e mult pentru 10 minute de muncă. ce face prostul ăla, se uită la mașina mea de 20.000€ 10 minute și pentru asta vrea 100 lei? păi ce, eu sunt prost, eu nu pot să mă uit? ia uite, mă uit, am câștigat 100 lei. oamenii așa gândesc.
Pentru masina din prima poza (Skoda Octavia), samsarii sunt vreo 3 la numar, o muiere si 2 handralai, polițiști bineinteles. Va baga printre coclaurile din Dobroesti. Eu am fost sa vad un Seat in urma cu doi ani, bineinteles, dauna totala, vopsit in ultimul hal, iar elementele de caroserie nici macar nu erau prinse bine, daramite de aliniere.
Verificati descrierea, au acelasi stil si pentru restul masinilor, iar la numele cu care este dat anuntul veti gasi raluca sau cristian sau ion.
saracule, cum sa n-ai 16k in buzunar? unde mai pui ca dupa legea ue nici nu ai voie sa faci tranzactii de peste 10k cash dar asa ruleaza samsarii evazionisti. cum sa platesti prin banca, vrei sa le inchizi afacerea?
postat numărul de telefon pe un site cu anunțuri, „vând porci un pic sub prețul pieței”, durează 5-7 zile să-l dea jos și nervii sunt garantați
Daca crezi ca numai in Romania sunt astfel de cazuri uite aici patania mea de saptamina trecuta. De vreo luna tot ma uit dupa o masina, sun la un anunt, omul politicos, se numeste Helmut si nu Ali, stabilim detaliile, ajung la fata locului, masina pute incredibil a balegar (cred ca o fi fost al unui crescator de cai), totusi decid sa dau o tura cu ea, apoi poate mai negociez un pic din pret. Cind o scoate din parcare proiectorul dreapta cazut, sta doar in sirma si se vad zgirieturi destul de profunde pe spoiler. Probabil l-a zgiriat el insusi cind l-a mutat ici-colo in parcare, ca pe poze inca era intreg. Cind ii arat se oftica si ma trimite dincolo de drum zicind ca daca vreau masina noua acolo trebuie sa ma duc. Nu credeam ca in Germania, unde la fiecare colt de strada e cit-un handler auto mai supravietuesc si astfel de pokemoni.
Să zic și eu ceva legat de ‘mașina nouă îi scade imediat valoarea cu X’. E ca la femei, era virgină și nu mai e, deci valoare mai puțină. Vă scapă însă ceva, că tu ești ăla care a f…o. Valoarea scade fiind la tine și folosind-o nouă. Dacă o iei să o vinzi, atunci nah, gândește ca mai sus.
Imi aduc aminte de momentul in care am fost cu un prieten sa cumpere o masina. Cand a auzit ca vrem sa aruncam o privire mai detaliata asupra automobilului, vanzatorul si-a amintit brusc ca are doar cinci minute la dispozitie. Il astepta un alt client, cica.
Cat despre masina, din ce am vazut in mare, pe-afara era vopsit gardul, inauntru era leopardul. Exteriorul spalat, parfumat si lustruit, in speranta ca discurile ruginite si tapiteria arsa cu tigara (printre altele) vor trece complet neobservate.
Ce parere aveti de o Alfa Romeo 159 1.9 diesel, 150 cp? Ma gandesc sa-mi cumpar una si nu stiu ce aspecte specifice ar trebui sa urmaresc la verificare .
neapărat albastra si cu girofar.
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Alfa_Romeo_159_-_Polizia_di_Stato_(5892097181).jpg
Motorul ala produs de grupul Fiat e fain dar din cand in cand o sa-ti vina sa-i cam dai foc.
Poti detalia? Eu m-am interesat si singurul lucru mai pacatos la ele ar fi volanta.
Ai ramane uimit cat de prosti sunt unii… uita-te la masa de alba neagra, cum scoate unu banul si ii iau oamenii banii din mana si el dupa alege o varianta necastigatoare.
Acum aproape 3 ani, sotia mea a facut accident, conducand o Octavia 3, veche de vreun an jumatate. Lovitura serioasa din lateral dreapta, duc masina la service-ul dealerului, vine tipul de la Casco, se apuca ei sa calculeze pe acolo, iese de dauna totala – trebuia schimbata toata partea dreapta, vreo 5 airbag-uri sarite, la faruri se rupsesera prinderile si trebuiau inlocuite, suspensia si transmisia dreapta fata zob, etc. Deviz total vreo 16k Euro.
Baga Allianz-ul masina in ceva sistem de licitatie, sunt notificat ca vin niste baieti din Tecuci sa cumpere epava, au castigat licitatia cu 7.5k Euro. Buuun, vin aia, facem actele, iau epava (culmea, pe platforma a urcat masina cu fortele ei proprii, stanga fata tragea), cica sa o dezmembreze. Eu fericit, ca ies bine cu banii si Allianz-ul plateste repede, imi vad de treaba mea si comand alta masina.
Dupa 3 luni, pe Autovit, cautand asa la plictiseala, masina mea – primul proprietar, fara accident, km reali, istoric service, 15.2k Euro. Sun de curiozitate, nenea foarte convingator ca el a luat-o direct de la dealer de noua, totul e brici. I-am batut un pic obrazul si am raportat anuntul la Autovit.
Am mai cautat dupa aia, masina are RCA, deci un amarat a cumparat-o si circula cu ea pe undeva, fara sa stie ca daca il atinge un Trabant in dreapta intra direct peste el in masina sau ca nu mai are airbag-uri fata sau ca s-ar putea sa ii pice farurile pe undeva.
Daca e reparata cum trebuie, nu ai nici pe dracu. Cunostinta de familie a aflat la 6 ani dupa ce a achizitionat masina ca aceasta fusese izbita intr-un cap de pod, fiind considerata dauna totala. La urma urmei masinile sunt niste fiare, se indreapta. Sa nu se inteleaga ca sustin circulatia sau repararea epavelor, dar nici sa nu exageram.
O masina reparata de samsari este orice numai reparata „cum trebuie” nu. Iti dai seama ca aia au indreptat stalpii din dreapta, au deconectat senzorii de airbaguri, etc. Nu aveau cum sa o repare „cum trebuie” la 30% din pretul de la reprezentanta a.i. sa le ramana si ceva profit…
La ce preturi au in reprezentante, nu m-ar mira, sincer. Sunt suficiente locuri in care iti poti repara decent o masina cel putin la jumatate din ce dai in reprezentanta. Din nou, nu sustin samsarii si magarerile lor, cu masini dauna totala vandute ca fiind „impecabile, conduse de un avocat care in timpul liber era chirurg si nu avea timp sa mearga la piata”. Eu cred ca o masina avariata poate fi adusa inapoi in stadiul de masina buna, nu cred in zicala aia care zice ca „o masina busita nu mai este masina”. Pentru mine o masina e adunatura de fiare care se indreapta/inlocuiesc. Ca idee, aruncati un ochi pe clubaudi sa vedeti vreo doi nebuni care si-au modificat doua A6 impecabile pentru a le face bodykit de RS6.
E 2017 si citesc de pe mobil. Cum naiba pot vad si eu pozele?!? Chiar nu exista plugin mobile friendly pt poze?!