Passatul o să plece în lumea celor drepți în toamna asta și mă gândesc la ce să îmi iau în loc, pentru că nu e deloc simplu. La dotări, ținem cont de cerințele de aici: automată, înaltă, 4×4, senzori parcare, sunet bun (deși ultimele două pot fi instalate).
Faza e așa: 5 zile pe săptămână fac drumuri scurte (10-20 minute), aș vrea aer cald sau rece în mașină rapid. În weekend ies la iarbă verde sau merg în excursii și vreau o mașină pentru șosea și pentru noroi. Nu mă apuc de offroad, nu o am atât de mica, dar vreau un 4×4 și o gardă la sol mai mare. Vreau 4×4 și pentru că e mai ok la drumuri lungi, vara sau iarna.
La ce mă gândesc…
Varianta benzină:
- un Forester sau un XV de 2 litri, 150CP, liniștit, simplu, fiabil. ca alternative, RAV4 sau CRV, care sunt de obicei mașini de șosea, le scoți un pic pe forestier și își dau sufletul. pe locul 3, înainte de astea două, Qashqai, care are și diferențial blocabil.
- un Insignia sau un A4 cu 200CP, care, deși sunt amândouă joase, sunt mai înalte decât Passat-ul. Insignia are interiorul ăla vomitiv, A4 e okish. nu le-aș putea băga pe drumuri forestiere, dar sunt mișto de condus pe șosea și au 4×4, chiar dacă necontrolabil.
Varianta diesel puță mică:
- un X3 3.0, dar trebuie căutat cu atenție sau luat din Germania. varianta autoutilitară îmi face cu ochiul.
- un tractor gen Pajero, 3.2 litri, rupător de coloană, ca ăsta.
Mă mai gândesc la o variantă în care îmi iau un tractor și păstrez și Passatul. Sau vând Passatul și îmi iau o Fabia 1.4 de oraș.
Știu, fac două greșeli mari. Una, că dieselul dispare încet, dar mai sunt minim 10 ani până atunci, și doi, că tendința e spre motoare mici și eu mă îndrept către tractoare.
Audi A4/A6 allroad?
confirm … sau skoda octavia scout <3
Fix aia vroiam sa zic.
A6 pentru spatiu, garda de sol mare , reglabila, motoare misto, o poti baga si pe drumuri nasoale si pe autostrada.
La 3.0 si 260 cai se misca masina. Sau versiuni mai noi, motoare mai mici, masini mai scumpe.
Dezavantaje: impozite mari, consum ridicat in oras.
Ia-o pe aia in care are loc toporul mai usor.
Scout e rigida. A6 doar cu suspensie pneumatica, piesele de schimb sunt f scumpe.
A4 Allroad 190hp 2.0tdi dsg7, distracție totală iarna, te strecori ușor prin oraș, arată bine.
la a6 allroad e problema cu suspensia. cand se duce, si sigur se duce la un moment dat, iti blestemi zilele
Gama Allroad e de apreciat și își face bine treaba
Nu zice nimeni nimic de Mazda?
Noi avem o Mazda 6, model 2009 (2.0 benzina). Masina mai fiabila ca aia, nu cred ca am vazut. In 4 ani, de cand o avem, am schimbat doar consumabile/cauciucuri si e frecata zilnic prin Bucuresti. Vrem sa o schimbam cu o Mazda 6 din 2015- 2016. Tot pe benzina, evident. tot motor 2.0.
Nu zic ca asta e cea mai tare din parcare, ca am eu, dar am vazut ca n-a mentionat nimeni nimic.
Si CX-5 este o varianta buna. Mazda se pricepe doar la motoare pe benzina.
Bine, motorul lor de 2.0 pe benzina, e ala celebru :)))
La diesel sau comparatii cu alte masini, nu ma bag sa discut, ca nu e de mine. Am vorbit doar din experienta proprie.
@Georgi: motorul ăla e de fapt marca Ford, până în 2015 când s-au retras complet. In rest, de acord benzinarele Mazda fiind fiabile iar prețurile cu care te sperie lumea pentru non-europene nu e atât de mare.
Qashqai benzina 4×4 e chiar misto. DIG-T de la Nissan e ok, torque bun pentru un benzinar, si fiind benzina nu stai o eternitate pentru caldura iarna. Fa un drive test cu el daca nu ai apucat. Plus ca nici nu spargi o banca sa ii faci service.
Despre Subaru XV benzinar pot sa iti spun NU. Am condus 2.0 si am fost foarte dezamagit de performante.
Dezamagirea la XV a fost pe CVT? In ce directie a fost dezamagirea, era prea barca, sau nu avea suficienti Nm?
motoru de 150 pe CVT de la subaru e destul de linistit. Ca si Outbackul, stii ca ai un 9-10 secunde la 100km/h.
XVul arata frumos
Din cate stiu eu subaru xv 2.0 vi e doar cu CVT. Una dintre probleme este CVTul dr la Subaru care nu este tocmai cel mai performant si nici foarte bine setat pentru un 2.0 benzina. Alta problema a fost tinuta de drum(stiu ce inseamna compact SUV), care iti dadea senzatia ca spatele masinii este din alta poveste. Cuplul motorului era decent dar nu prea il simteai din cauza CVTului. Masina nu e naspa dar Qashqai da pe plus la total. De noul Forester nu ma exprim pentru ca mi se pare un pas in jos fata de modelul trecut. As mai plusa de testat si Mazda CX3 sau CX5.
comentariul ăsta are azi alt gust
Pot sa-ti spun despre Insignia. Au 2 amici, masini luate de noi, ambele cu 4×4, ambele motoare de 200cp (sau p-acolo). Ambele au avut probleme repetate cu 4×4, au stat cateva sapt in service. Si la partea electrica au fost ceva probleme, insa nu stiu detalii.
Iar interiorul este ceva groaznic + oamenii de pe bancheta spate care nu pot sta relaxati niciodata.
Ce tot zici acolo. am avut 2 Insignia, unul cand a aparut, vandut la 190k km, cutie automata, niciodata problem. Al doilea vandut la 100k km, a fost din nou impecabil. Interiorul e groaznic in comparatie cu ce? Cu S-klass? Oamenii de pe bancheta de ce nu se relaxeaza?? Or fi avand probleme ceva nu? Urati oameni, conduc Logan si comenteaza de alte masini net superioare
Nu te inteleg de ce sari asa. Am povestit din experientele a 2 oameni, care nu o sa-si mai cumpere niciodata asa ceva. Am stat pe bancheta din spate si nu am suficient loc la genunchi si cap, in plus este cumva taiata vederea laterala daca duci capul pe tetiera.
N-am logan, am un superb. Daca cineva mi-ar spune ca superb-ul e o masina proasta, as respecta punctul sau de vedere fara sa ma ambalez. D-aia exista n modele masini, fiecare cumpara ce-i place si ce-si permite.
Eu mă folosesc de o Insignia cu facelift.
2.0 diesel, 163cp, tracțiune față, ≈55.000km
Știu că ai scris diesel. M-am uitat repede pe autovit și am văzut numai 2 Insignia break benzină și m-am gândit că poate vrei să treci „to the dark side”. NU!
Probleme:
– Motorul se încălzește greu. Foarte greu. Inimaginabil de greu. Iarna, la 0°C apa ajunge la 40-50° după 10 km de condus în oraș. Dacă nu găsești cu Webasto, nu mai lua în considerare.
– văd că în BV sunt 2 reprezentanțe Opel, la fel ca în CT. În CT ambele sunt puse pe japcă și incompetență (montant filtru de habitaclu invers, mufa de la senzori nu a fost cuplată bine – > a intrat apă – > scurt circuitat sistemul de senzori)
– ESP-ul este o aberație. Dacă ieși în depășire și dai de o denivelare mai pronunțată sau un capac de canalizare, îți taie accelerația. Repet, DEPĂȘIRE, mers drept sau aproape drept, nu de mișcări bruște ale volanului. Cei de la service au spus că este pentru a proteja cutia.
– poziția la volan este groaznică. Volanul este foarte jos, tot timpul am impresia că stau ca într-o căruță (aici depinde de cum percepe fiecare) (valabil în toate Opelurile)
– dacă nu te uiți la modelul cu facelift (care are touch screen), NU! Gălăgia aia de pe consola centrală și „usabilitiul” te vor face să plângi după bani
– dacă știi că ai uneori nevoi sportive, NU!
Părți bune:
– Farurile cu xenon. Uau. UAU. UAU. Sunt geniale, corneringul este fenomenal și este o adevărată plăcere să conduci noaptea (dacă tot mai iei în considerare, nu lua fără xenon)
– Confortabilă
– Mai scriu aici ceva să mai fie o liniută în plus, dar nu am ce să mai adaug la părți bune.
„Adică nu-ți permiți un Opel?” 😂
Toyota Land Cruiser? 😈
Sau Nissan patrol, dodge ram și compania.
Neaparat V8
Și stai liniștit, dieselul nu o să dispară. Astea sunt vise hipsterish-ecologiste ale unor cretini de la Comisia Europeană, dar se vor trezi la realitate datorită economiei reale!
n-a zis nimeni sa ne intoarcem la camioane sau vapoare pe benzina, dar in orase dieselul nu are rost. transport in comun, masina pe benzina, electrica, bicicleta, pe jos.
Valentinian, ai dreptate, cata vreme cartelurile corporatiste scot bani grei din petrol nu vom vedea noi motoare de camioane, de concasoare sau de vapoare pe benzina si cu atât mai puțin pe energii noi! Banul dictează, nu ecologia sau prosperitatea săracilor. Ganditiva numai câte invenții de motoare ecologice au îngropat mafiile din energie! Capitalism înseamnă bani, iar banii sunt putere. Doar alta orânduire socială produce schimbari.
Faiantaru, si eu astept a doua pogorire a lui Hristos.
@Valentin: visele alea nu sunt ecologiste si nici macar hipsteresti. Dieselul la masini mici a aparut datorita faptului ca nemtii si frantujii dezvoltasera motoare mici diesel pentru care nu aveau clienti. Si atunci UE le-a facut rost de clienti reducand impozite si accize. Dieselul pe turisme nu are logica decat in cateva cazuri speciale: taxi, masini de firma, furgonete. Dar au scos-o pe aia cu dieselul ecologic si au incurajat vanzarile.
Ei, ghici acum cine nu are clienti pentru tehnologiile hibrid pe care le-au dezvoltat si fac lobby la UE?
TG despre dieseluri cand inca nu erau pasiunea soferului european:
https://www.youtube.com/watch?v=5-XK_z1zUXc
Tineti cont ca anul era 1991, deci unele afirmatii nu se mai potrivesc azi, dar e important de vazut din ce motive au aparut dieselurile pe piata.
Ce părere ai de x-trail (dacă e nou e nasol, ca ai treaba cu service renault) ca am văzut că ai băgat în lista Qashqai și Pajero. Mitsubishi nu as recomanda am avut treabă cu un Outlander și un Lancer și nu prea am fost mulțumit
Cred ca se referea la un pajero modele vechi, care sunt construite ca tancurile!
Sunt un pic cam scumpe, dar ce zici de un A4 allroad?
Tocmai ce mi-am luat X1 și se încadrează la cerințele tale. Știu, ai zis de X3, am condus destul și ăla, doar că are o tentă mai sportivă și tinerească X1. Sunt curios de ce nu ai menționat deloc modelul.
PS: când căutam modelul, reviewul de pe blogul tău mi-a fost de ajutor
Nu stiu ce buget ai dar…………https://www.ford.com/trucks/f150/models/f150-raptor/
P.S. sigur apare pentru europeni si varianta cu motor la un litru
Vând fabia 1.4 de oraș 😊
Nu ai fi interesat de un schimb cu seră simplă 3×2? (gratis borcan mare de miere)
Care e faza de sunt alea autoutilitare?
au senzor de incalzire termica in grade celsius
Astea cu motoare peste 2 litri, gen X5, Cayenne, Range Rover se mai omologheaza (daca te iubeste careva la RAR) si ca utilitare pentru ca impozitul e mai mic.
iar dacă esti fată si nu iti place RAR, poti omologa si la DE3ORIPEZI
Incearca un a4 sau un a6 ambele allroad.
Le pun in grilaj si platesc impozit mic.
Zoso, mai usor multumesti o femeie decat pe tine.
da, dar o femeie nu are 20000 de unici pe zi
Umpic de rabdare , in 6-8 luni Romania si Europa de est va fi inundata de diesele premium. Poate iti iei cu Rolls Fantoma cu banii de o benzinara
ceva ştii tu… Rolls Royce făcea şi motoare diesel, dar de obicei pentru locomotive.
Am auzit ca motoarele Rolls Royce pe kerosen sunt mai fiabile…
A4 Allroad 2.0 TFSI rezolva aproape toate problemele, singura chestie e ca au dat chix cu motoarele pe benzina si consuma ulei in draci. Ca sa nu mai consume ulei trebuie refacut motorul cu piese revizuite, chestie care implica 2-3000eur investiti suplimentar.
Trollezi sau chiar vorbesti serios? Cine isi ia masina, sh sau noua, ca sa isi bage set motor? Recomanzi ceva care trebuie ajustat din prima clipa de posesie. Da fuck…
Bune optiuni. Dar nu ar strica un model mai nou.
Eu as scoate RAV4 din lista, pur si simplu nu are ce cauta langa CR-V. La fel si Qashqai daca n-ai nevooe de dif blocabil. CR-V e un all rounder mai bun si se conduce demential.
Apoi, as scoate din lista total Opel si A4, alea nu-s masini. In loc de Opel as alege oricand Ford (nu ca as fi fan, dar fac masini cu sasiu foarte bun, motoare decente, calitate si fiabilitate tot pe acolo). Pe A4 eu nu inteleg de ce da lumea palaria aia de bani: se conduce ca un cur, tractiune fata default, motor transversal situat inaintea puntei fata deci caracter subvirator grav, pur si simplu nu inteleg de ce joaca in aceeasi liga cu seria 3 si clasa C. Macar A4 allroad daca e sau, daca incape in buget, A6 allroad.
Pe X3 ti l-as fi sugerat si eu daca nu-l bagai tu, dar tot e 3l as merge pe 35d evident. In situatia asta am fost si eu, dupa ce vroiam 2l turbo, m-am tot uitat dupa 35d-uri (pe seria 4 GC sau 5) insa pana la urma m-am zgarcit la impozite si RCA-uri si am ramas pe 28i.
Eu m-as mai uita si la Volvo V60, eventual CC sau la XC70, la fel, daca intra in buget.
In concluzie, daca tii la confort (antifonare, dotari, dinamica), puta mica etc ia X3. Daca vrei o masina accesibila la intretinut, mergi pe CR-V. Subaru as lua doar daca as fi fan si daca ti-a placut foresterul anterior iar Volvo doar daca gasesti o oferta buna buna.
Volvo se vinde cand incepe sa pice, si piesele aunt scumpe ca naiba.
O distributie de vw 1.2 TSI o iesit mai scumpa fata de volvo 1.6 diesel.
Am si eu o intrebare: in cazul in care ai certitudinea ca nu e teapa, cam care e limita superioara a kilometrajului masinii pe care vrei s-o cumperi?
Ce A4 ai condus tu de se conduce ca un cur?
@Octav, citez „Pe A4 eu nu inteleg de ce da lumea palaria aia de bani: se conduce ca un cur, tractiune fata default, motor transversal situat inaintea puntei fata deci caracter subvirator grav, pur si simplu nu inteleg de ce joaca in aceeasi liga cu seria 3 si clasa C. ”
Da-ti doua palme.
– A4 are o dinamica peste C-Klasse si usor sub seria 3, daca discutam de quattro, face pipi cu bolta pe ambele.
– Tractiune fata default. Corect, nu va unde e problema aici? In afara de o masina sport nu vad de ce ai vrea propulsie (asa ii spune corect). Ca exemplu, uita-te la toti pustanii cretini cu BMW care nu stiu sa il tina pe drum.
– Motor transversal… Esti prost, doar atat spun. A4 are motor amplasat longitudinal.
– De ce e in aceiasi clasa cu 3er si C-Klasse? Pentru ca specialistii o baga acolo.
Nu inteleg ce e cu masinile „autoutilitare”. Care e avantajul de a inregistra un X3 sau un Pajero ca autoutilitara? Sau chiar este alta model de masina decat cel ce il cumpar din reprezentanta?
La 3 litri nu ma ai 2700 lei impozit, ai 390 lei. Da, trebuie sa faci iTPul anual…
Verifica rovinieta pentru autoutilitare.
Nu era vorba că au scăzut impozite la cilindree mari ?
La 3 litri ai imoozit 390 ??? Poate 390 pe luna! Nu chiar X 12 dar 390 de lei?? Doar daca vine Trump prim-ministru!
A6 allroad?
Jeep Wrangler hardtop,4 usi-Sahara edition
tinand cont de ce te-ai mai plans ref. masini, insignia nu cred ca o sa-ti placa asa mult pentru ca are un portbagaj destul de aiurea. nu mi se pare practic.
nimic din gama scout/allroad?
pentru masina de oras incearca si o yaris versiunea bigsmall, 1.3. e destul de „modulara” ca sa zic asa. spatii de depozitare peste tot, banchete cu spatar si sezut reglabil…
Zici ca varianta autoutilitară îti face cu ochiul? Verifica mai intai cate locuri are trecute in talon. Sunt foarte rare autoutilitarele cu 4 sau 5 locuri. Aproape toate au 2 locuri.
Eu am vitara > 2015 1.6 benzina şi acoperă cerințele pe care le-ai enumerat.
Parti negative ar fi la puterea motorului şi antifonare.
As zice sa încerci măcar un testdrive, e fun de condus
Motor mic, antifonare proasta…dar fa un test cu ea…
Daca te satisface Grand Vitara mai e varianta 2.4, 4×4, reductor, cutie automata.
Suzuki Romania a dat teapa celor din Timisoara. #rezist sau #nurezist ? Nu sanctionam cu portofelul firmele tepare?
Grand Vitara 1.9 ddis? Modelul mai vechi?
Dealer-ul local din TM a dat teapa. Cei de la Suzuki au reactionat (foarte tarziu) si le-au retras licenta.
Cat despre Vitara – exista varianta S: automata, 4×4, motor de 1.4 140 CP. Cam acopera cerintele tale. Iar spre deosebire de majoritatea masinilor enumerate pe aici chiar e capabila pe niste drumuri forestiere.
Minusurile sunt la calitatea materialelor de prin interior si izolatia fonica.
@Baliverne, nu suzuki a dat teapa ci Sara Motors. E ca si cum tu ai da precomanda la cel de un iphone si dupa te plangi la apple ca nu iti dau aia telefonu.
@baliverne. Nu Suzuki a dat teapa, ci Sara motors. E ca si cum ai face precomanda la cel pentru iphone si dupa sa te plangi la apple ca nu il primesti.
@zis-o Nu sunt de la vânzări, am zis punctele negative din ce am estimat ca-ţi dorești dar nu ai mentionat.
De exemplu şi portbagajul e mic dar ai avut câteva articole despre cum te descurcai cu bagaje puține şi copil mic asa ca nu am menționat.
Îți acoperă restul de cerințe, a şi trecut ceva timp ca sa ai o imagine despre fiabilitate, serios încearcă test drive
Suzuki jimny
Duck off
Tiguan? X1 e prea jos. Q5, daca vrei 3.0d; si 2.0i e ok. Mazda CX5?
E foarte ok motorul 1.8T@180cp de la VWAG, merge combinat pe o Octavia Scout :).
Stiu, VWAG suge, dar sunt singurii la care gasesti alternative care sa bifeze cat mai multe casute..
Renault Koleos 2.0 175cp
Criteriile tale cam amesteca clasele dar :Skoda Scout,Skoda Superb 4×4 alt Passat dar sa fie 4X4 ca e mai inalt, VW Touran Cross, Subaru Outback. Insignia doar daca o iei de noua si o tii doar 5 ani( desi sunt fan Opel). Dieselul in estul salbatic eu zic ca o duce mai mult de 10 ani…( pt calatoriile in vestul civilizat folosesti park and ride) tractoarele mentionate nu par a fi masina familistului din tine. Poti intra si spre Skoda Roomster sau Ford S-Max. Evident nu ai zis nimic de buget… Dar pe scurt cam astea propun toate au in portofoliu dotarile dorite. Spor
Articol cu mașini, mai ales cu „ce mașina să-mi iau?”? 300 de comentarii până maine, 27 pe moment.
Octavia Scout 4×4 diesel, dsg.
Am vândut A6 2.5 tdi quattro de care am mai povestit, după ce am refăcut motorul de 2 ori. Not funny.
TDI-ul nu se cumpara altul decat 2L sau 3L, ca da cu virgula… (no pun intended)
Ca recomandare, A6 allroad (C6) s-tronic. Linistit poti sa mergi pe varianta de 2L, e f fiabila si are cuplu destul pentru bricolaj.
Kuga 1.5 4WD 182CP automata clasica cu convertor de cuplu, masina decenta, pret cinstit.
Insignia CT, pentru ca e putin inaltata, e spatioasa, arata bine, preturile sunt relativ bune. Plus motorul biturbo de 190 cp, dar ma intreb ce fiabilitate are cu motorina din Romania.
A4 allroad sau Passat alltrack ?
Xtrail cu 2.0 dci nu are moarte.
esti in trilema cel putin – nu doar in dilema !
da’ o skoda octavia sau un superb nu-s bune? Au cu 4×4 si automate dsg
jeep compass 1.4 benzina :)))
Die pls
Mi-a luat un pic sa ma prind. Uameni invidiosi domne…
Stai mai ca nu e BF..
Si daca nu a scris nici pana acum un articol despre ea, inseamna ca nu prea e nimic de scris. Nici de condus :)))
am jeep compass 2017, 1.4 benzina, 4×4, limited, automata
Am facut 13,000 km in 5 luni, e perfecta pentru necesitatile mele, urban zilnic + weekend afara.
In oras 12%, autostrada 10, romania 7%
Pe cod rosu pe autostrada in ungaria, 120 km/h pe gheata, perfect stabila.
4×4 autoblocabil, mud , snow, doh
Opel Mokka. Motorul de 1.4, 140CP, automata. Nu are treaba pe drumuri forestiere, pe sosea se comporta excelent. Acuma nu stiu, poate pentru ca e primul Crossover pentru mine dar sunt multumit de el. Portbagaj mic ce-i drept, prea mic pentru o familie, pt doua persoane e OK. PS Android Auto e excelent
Mai spatios decat XV si Forester, cu aceeasi motorizare si echipare gandeste-te la Outback (Legacy pe unele piete). Pentru Brasov, sezonul rece este ideal.
Nothx
gasesti si cu motorul schimbat..daca e sh…plus ca facusera un program de inlocuire gratuit…chiar si daca nu picase inca pt seria aia de motoare. Alte motive pt care nothx la outback? serios…
Nici eu nu stiu ce sa aleg: o sa fac naveta 20+20km (4 adulti), pe drum curat si nu foarte aglomerat, plus una-două ieșiri mai lungi în nord după pălincă. Conduc mai molcom decât un dricar, nu fac depășiri si nu trec de 140 pe autostradă. Fabia ar fi ok ?
depinde de buget, depinde de cat de silentioasa vrei sa fie, ce dotari vrei etc.
Hyundai i20 1.2 diesel 6 trepte
L200 dupa 2015 ibdeplineste o foarte mare parte din cerinte, da e utilitara si nu merge frumos ca un x3 dar ai spatiu gramada ptr un gospodar cinstit si fiabilitate cat restul la un loc, ptr Bv si imprejurimi e masina perfecta si nici pe autostrada nu e chiar asa rea, o gramada de tedeisti se uita la kilometraj cand trec pe langa ei la +100mph…din pacate la capitolul prestigiu sufera grav de tot.
Am uitat sa zic de seria 3GT, o gasesti la pret mai mic decat X3. Are garda la sol maricica si e foarte spatioasa la interior pentru ca are ampatament lung de la sasiul de serie 3 chinezesc.
Citesc comentariile, vad ca e o manie, panica, se interzice dieselul. Mie mi se pare o conspiratie si atat. In ultimii ani, am lucrat in proiectarea si constructia unor unitati de rafinarie, pentru a produce diesel de cea mai buna calitate si in cantitati mari. Sumele investite sunt de ordinul miliardelor de euro. Nu se investesc bani in ceva ce va dispare, nu fiti naivi.
Camioanele euro 6 nu mai merg cu orice fel de motorina . Nu interzice nimeni Dieselul, doar ca nu vei mai avea voie cu el in orase.
Forester, ai văzut deja că e altă mâncare de pește.
Tesla SH. Faci un drum pana la Hornbach, iei un cablu mai gros si tragi niste curent pana la poarta. Apoi doar pornesti incalzirea din telefon inainte sa pleci. Easy.
Am avut (si acum am aceeasi dilema ca tine, vreau sa trec la benzina) acum 2 ani aceeasi alegere de facut ca tine; veneam dupa X1 diesel manual (bunicel, dinamica buna, izolare nu prea, distributia dezastru de zgomotoasa la nici 100.000 km, etc). L-am vandut si ma gandeam la benzina automata si 4×4, gasisem un Rav4 (te-am si intrebat despre ea si despre un Forester) nu mi-a placut deloc cum se auzea caroseria, cum se inchideau usile, ce mai, senzatie de ieftn, tabla subtire, usi goale exact ca la Dusterul ce-l avusem mai inainte. Pana la urma am luat un X5 3.0 de afara si acesta este ok, super antifonare pana pe la 130 km/h, consum foarte bun (max 8 l/100 km), scaun comod (mers Buc-Cluj-Buc in aceeasi zi si fara sa resimt oboseala la sfarsit). Dar si eu caut acum sa-l vand si sa-mi iau un benzina 2.0l si automat. Despre 4×4 electronic (care de fapt in 99% din cazuri este 4×2 de fapt) nu stiu daca voi mai fi interesat, poate xDrive pt ca ofera propulsie si senzatie de masina care are grija de tine ca sofer. Problema este ca nu gasesc benzine serioase, si masina noua nu-mi mai cumpar in veci. Daca iei vreo hotarare sa ne anunti pt ca sunt si eu interesat ce ai ales.
E greu sa izolezi un tractor. „Antifonarea” care se pune sub capote blocheaza mult din inalte, dar tot o sa auzi horcaitul motorului care se duce pe medii-basi, n-ai ce sa-i faci. Ca sa izolezi tractorul ala ai nevoie de izolatie fonica de masa si grosime mare care nu poate fi asigurata de un buretel sau vata minerala de 2-3 cm.
Zgomotul de motor de agricultor una din cauzele pentru care n-o sa-mi iau niciodata un diesel. Si X1 de care ai avut tu catzavencu nu mai are nicio treaba cu ce se face acum Imi place de astia care spuneti ca ati avut nu stiu ce model dar nu mentionati ca e ala de acum 10 ani :)) E ca si cum ti-ai trage-o cu Brigitte Bardot acum la 90 de ani sau cat are, dar la prieteni te lauzi doar ca ti-ai tras-o cu ea, fara sa mentionezi si la ce varsta.
Un hibrid plugin 4×4 – pentru drumurile scurte mergi doar pe electric, ai cai putere si cuplu, aplicatie smartphone pentru pornit incalzirea/aerul condiționat, 4×4 mai bun ca orice haldex
As I said: tractor si VAG mic (oras si fuguta pana la mare-Viena-Praga,etc.) is a win4us.
Touareg? Are diferential blocabil, reductor si garda la sol reglabila.
Kia Sportage diesel 1.6. Mi-a fost teama ca motorul e subdimensionat dar este puternic si ma puternic pe modul sport, cutie automata, se incalzeste repede iarna (m-a surprins), spatiu mai mare fata de Nissan, dotari multe, garantie, pret bun, 6.8l mixt la mine
Octavia scout? Zic si eu 😁
Un Ford Ranger, ca tot zici de utilitare?
Parca ți-a plăcut A4 al meu. Daca mai verifici jurnalul o sa vezi ce poate iarna în zăpadă destul de mare… Consum mixt pe 13k km (peste 50% bucuresti) e 6,3l
Saab 9-3 2.0T Sport-Kombi XWD
Si de unde sa-l ia? Sunt mai rare decat sclipirile de inteligenta a lui Dragnea.
Cred ca tot un Volvo ar trebui sa incerci.
Touareg?
Discovery ?
A6 allroad?
Ml?
Toate pana in 2010.
Vw tiguan modelul nou 4×4 benzina 180 cp dsg
Te unge la suflet
Incearca Golf 7 Alltrack. Exista si passat la fel dar e mai mare si mai scump. Golful bifeaza tot din lista ta si e mai ieftin decat A4 allroad.
Mitsubishi Outlander PHEV?
Da, e scump de cumparat nou, dar vine cu tot ce vrei tu, stai la casa deci poti sa-l incarci la priza zilnic si practic iti faci drumurile zilnice gratis. Plus impozit redus 95%, ca la toate hibridele, parcare gratis (asta nu stiu daca e valabil in Brasov, in Bucuresti este) si e si ceva program la care iti da statul inapoi pana la €6500 cand o cumperi, dar nu stiu mecanismul exact.
și diferența de preț se amortizează vreodată?
E un raspuns complicat cu amortizarea. Depinde foarte mult de cum si cat conduci, daca iei in calcul si valoarea de cand vrei o sa vinzi.
Eu am facut ceva research in directia asta si am luat pana la urma un Prius. As fi vrut tare varianta plug-in, dar din pacate stau la bloc si mi-ar fi complet imposibil sa o incarc in situatia asta. Avantajul e ca am consum 5 in oras, cam indiferent de conditii, dotari mult peste medie si, fiind o Toyota ar trebui sa fie foarte fiabila.
Partea care e un pic de pariu este ca in urmatorii 2-3 ani, impozitele or sa creasca, pretul la benzina la fel, iar masinile non-hibrid / electrice or sa piarda enorm din valoare. Ramane de vazut daca am sau nu dreptate.
Gasesti Outlander PHEV 2014 full, la 15000 euro sub 100.000 km. Bateria tine peste 30 km la o incarcare oricum. Eu am facuti 110.000 fara nici o problema tehnica, ii fac revizia la 20.000 la un service, nu la reprezentanta.
cumpărai ceva pe cng și aveai o mașină care se mișcă decent. altfel, prius-ul tău are o dinamică penibilă. iar toyota hibrid = cățeaua leșinată și mult marketing
Un vot si de la mine pentru Mitsubishi Outlander.
Ia-ti ba a4/a6 allroad. Benzină.
Eu sunt foarte mulțumit de A4 automată pentru familie și drumuri lungi, consumul e ok, confortul interior e bun, mi-aș fi luat Allroad dar nu se încadra în buget.
Despre CR-V: https://www.youtube.com/watch?v=TH8iZpwIt1g
Daca avea automata pe 4×4 Duster era clar prima optiune.
păi bine boss, nu eşti chiar tu unul din cei în măsură să le sugereze asta?
Din cauză de Kadjar cel mai probabil.
Logan Seria Limitată Plus 1.0 SCe 73 CP
6.480 € (TVA inclus)*
5 ani Garanție**
Bonus: proiectoare de ceata .
https://www.dacia.ro/promotii/rabla.html (1. Linkurile utile în context sunt binevenite. )
Proiectoarele de ceata, se știe, sunt absolut indispensabile noapte pe vreme senina.
Grand Cherokee CRD 2004, motor 2.7. Și pentru oraș – ce vrei tu.
A4 nu din principiu. Ma uit la esantionul de soferi cu A4 si nu imi place ce vad. De ce nu XC60 noua? E la un super pret modelul vechi, nou, prin germania.
Nu noua din principiu
Dacă și-ar lua nouă îți dai seama că 4 ani n-ar mai putea să pună articole pe tema asta? Ce să mai zică, cât a costat revizia și atât?
nu mașina face pe om și nu omul face mașina. vrei să vorbim de cei care dețin bmw mercedes. sau ce, dacă cumperi volvo ești cu sânge albastru?
cris, nu, dar nu vreau să suport eu deprecierea mașinii.
Am condus Insignia modelul vechi si cel nou pa benzina si diesel cateva mii de km. Inchiriat.
Pot sa zic ca este o MARE porcarie de masina. Nu o recomand nici dusmanilor.
Șefu, vezi că pe Autovit e o defecțiune tehnică. Francezii abia acum un an au descoperit minunea tehnică 4×4 și cutie automată, de la noul X-Trail (și aliasul său, Koleus). Altfel, nu exista 4×4 și automată. Ori, ori.
PS Mai exista ceva pe Juke, un 1,6 benzină de 190 CP, cu CVT și 4×4, dar nu a fost pe Quashquai.
Skoda Octavia Scout.
Eu planific sa iau un Rav4 Hybrid in viitorul apropiat. E 4×4, merge pe baterie pe distante scurte, are aproape 200cp si garantia lor de 6 ani sau 200k km ma bucura. Ma gandeam si la un CR-V, dar nu-mi place cum arata.
Cel mai indicat ar fi sa-ti cumperi un SR-114.Ai la el tractiune 4X4,e inaltutz,benzina,motor destul de mare,o poti inmatricula ca autoutilitara,ai loc de persoane,ai loc si de marfa,numai avantaje!
De acord cu Qashqai-ul în lista restrânsă. Foarte confortabilă la drum întins, iar CVT-ul face toți banii.
CVT e o mizerie de cutie.
Qashqai – daca vrei 4wd ai doar cutie manuala, xtronic e doar pe 2wd.
Scoate si Qashqai-ul din lista, pina si portbagajul de bicicleta e mai mare ca al lui.
Ai femeie si copil, stii ce presupune, ca bagaje, o iesire de weekend.
Mie mi-a facut cu ochiul asta: Trage o fuga si fa o testare
salut Vali ,
Am vazut o skoda octavia 2 break
Era din germania adusa, baiatul e vecin cu mine (din brasov)
Aduce masini de regula ok.
Am sa il intreb daca o mai are.
Las un link sa iti faci o ideie https://www.facebook.com/ovy.cox/posts/1739470526112593
Poti lua legatura cu el si vezi ce iti inspira omul.
PS : spune-mi ce parere ai.
Am eu un rav4 2.0 benzina automat, 4×4 cumparat din reprezentata de mine si intretinut periodic. Are 122000 km in momentul de fata si are dotarile pe care le vrei
Sunt dispus sa ma despart de el!
poze si pret pe email pls.
Marti, iti trimit! Scuze pentru intarziere dar sunt in concediu…
Zafira e un pic mai inalta ca Insignia si totusi schimb cauciucul de sub bara de 3 ori pe an, de cate ori ies din oras. Sau daca prind vreun sant lasat de Dorel nesemnalizat.
Eu ma gandesc la Duster, desi ala automat e 2×4. Inca nu m-am decis.
Land Cruiser ( nu Prado)
ML 250 sh. Ai avut un articol cu un ML 350 si ti-a placut. Asta 250 e varianta cu motorul de 2.2l. impozit 780 , consum ok in oras si in afara.
Audi e noul BMW in Romania.Ti-a placut Mercedes in teste.Daca un GLC iti pare prea scump incearca GLA250 4Matic
Uite un A6 all-road. Cunosc proprietarul, masina a fost luata de noua din reprezentanta, condusa doar de el.
https://www.olx.ro/oferta/vand-audi-allroad-IDaHgpL.html
Iar daca te intereseaza o a doua masina de oras, stiu o Fabia care se vinde. Luata de noua din Romania, rulaj mic, vechime max 10 ani, condusa doar de o tipa, care din ianuarie s-a mutat din Ro.
Tucson ala nou, arata bine, inalta, 4×4, Kuga SH sau ce-ti place tie, pejo 5008 sau 3008
Diesel, spațioasă, tracțiune pe toate părțile…
https://youtu.be/U3XCC7j9ee8
mcv stepway
A4 = vreau Audi dar nu am bani de unu adevarat.
Vezi ca Pa$$at vine cu mai multe versiuni de suspensie.Poate ai tu ceva versiune mai moale, mai joasa (fara subintelesuri). Exista versiunea Alltrack daca nu vrei sa bagi cam +30-40% banii intr-un A6 Allroad..
A6 e cam castigator la toate capitolele, mai putin la drumuri mici prin oras, unde ar merge bine un Fiesta, un Sandero etc. Poate tii 2 cazane pe langa casa.
Vin și eu cu 3 recomandări:
1. Skoda KAROK merge și 1.4 Tsi benzina. Model nou, încă scump SH dar foarte spațios și nu asa scump sau greu cum e Kodiak. O alternativa la Nissan Qashqai
2. OCTAVIA SCOUT, preț foarte bun, garda la sol decenta, protecții laterale, se pretează la drumuri grele. Great value for the money ca orice Skoda.
3. BMW X1 generația noua 118xd sau 120xi benzina cutia automata trepte. Motoare excelente, cutie automata Aisin foarte bună și spațiu interior mai mult decât decent pentru o familie, tinuta de drum exemplara pe asfalt pentru un Suv compact, valoare excelenta la revanzare… 120xd e cam scump.
Nici cu Subaru nu dai greș desigur. Bafta la cautari
O struto-camila Hyundai Kona nu iti place?
Sportage/Tucson cu motorul de 1.6 benzina turbo (170 CP), cutie automata cu 7 rapoarte. Consumul e destul de mare, dar altfel bifeaza cam tot ce ai zis.
Nu ne-ai zis si ce buget ai.. ca vad ca oamenii iti recomanda de la masina noua la veche de 10 ani.
da, ai dreptate. 15.000euro.
cx-5 ?
Primul gand e Subaru, pentru ca ai mai avut si nu e o masina care sa te dezamageasca. Apoi vin cu o propunere care nu a mai fost. Mazda CX5 AWD 2,5 benzina, sau Mazda 6 CW AWD (din pacate doar cu diesel 2,2).
De ce nu o Vitara S sh?
Insignia arată bine de afară, dar uite cum scârțâie plasticele din interior… la fel era și pe un model condus de mine, cu 80.000km, cumpărat de nou.
https://youtu.be/dR92odankkI
Și dacă iei Audi, recomand să cauți cu tiptronic, celelalte două cutii auto sunt mai pretențioase și mai cu probleme…
Lexus GX
Te iau la un test cu CRV cand vrei (automat evident ), dar sigur nu o sa-ti placa motorul pe benzina. Si garda la sol e mica in ciuda aparentelor.
Ia tata un accord 2.4 cel pana in 2008. Ai si tu o varsta nu te mai duci pe campii iarna sa te dai pe zapada, ia si tu la copii un sedan bun.
Ca utilizator de Volvo XC60 din 2009, l-aș recomanda, insa am văzut mai sus reținerea fata de marca. Am văzut cateva pe ceva site-uri gen carsontheweb modele după 2013 cu până în 70.000 la preturi competitive… Pentru un drum ocazional pe macadam nu cred că se justifică suv, un break înălțat gen Octavia Scout sau Passat alltrack sunt suficiente. Dintre utilitare, Hilux sau Ranger. Transporter sau Sprinter 4×4 mai pot fi luate în calcul, dar de obicei sunt birjarite extrem… Inspiratie și succes!
Lexus RX400h (2007-)
Benzina 3.3 V6 + 2 motoare electrice ce duc in total ~ 300 cai, automata, impozit redus cu 85% ca e hibrid.. consum verificat personal de 7.6 in afara ~ 8.5 in regim de bara la bara in Bucuresti. Confort maxim (zic eu) si fiabilitate la fel (poti verifica USA unde, lexusul e in top 3 la fiabilitate si multumire clienti.
Sau daca ai de dat ceva $: 450h (2009-) unul din 2010 am eu si e mirific.
da. lexus nx sau rx pot fi variante
hyundai kona in loc de qashqai
A4 normal (mai ales de 200 cp) NU are garda mai mare ca Passat Variant, cel putin in variantele stoc sigur nu.
In locul tau m-as uita la (nu neaparat in ordinea asta)
– Passat (preferabil B8) Alltrack
– Octavia Scout / eventual Yeti (daca iti place)
– Audi A4 Allroad
Oricare din cele de mai sus benzina sau cu Websto daca vrei caldura repede.
Sau daca crezi ca incapeti toti si te doare buzunaru, ia cu incredere un Fiat Panda 4×4 (nu stiu daca exista cu automata, nu cred).
Ford Ranger 2.2 TDCI.
Nu recomand Ranger-ul, cel putin nu varianta de 2.2 150 CP, de la 2011 incoace: ceva probleme cu pompa de ulei (defect de fabrica-fara campanie de rechemare de la Ford), pica din senin si se caleaza motorul daca nu esti atent. Cost aproximativ; 20000 lei. Alte probleme: ambreiaje duse la 10-15000 de km(banuiesc ca e soferul prost la 1-2-5 masini dar nu la 20 😉), arcuri spate rupte pana in 50000 de km, termen de livrare șasiu & elemente de caroserie: 6 luni 😐.
Mama cum sunt astia pe aici, au ei un prieten care are masina X (second hand facuta din bucati de fapt), la care nu se inchid bine usile si se aude naspa, deci masina X e naspa, nu-ti lua masina X.
Ma copii, conteaza statisticile pe service-uri, pe model, pe an, lasati prietenii vostrii cu masini la 400 de mii de kilometri.
Voi ce site-uri externe de masini mai stiti?
In afara de mobile.de ?
PLS
autoscout24.de
alcopa.fr
autohus.de locatia de la Bockel peste 1500 de masini
De ce nu îți iei, boss un pickup? Închizi bena și ai și mega portbagaj
Am eu de vanzare prin toamna-iarna un Forester din 2011, 2 litri, benzina, automat, xenon, piele neagra perforata, 150k real hranit doar cu omv 100.
#doarzic
Sa-mi zici daca dau mai multe detalii in privat.
te rog. poze pls.
ca Subaru nu au cautare, stim, dar un Forester in mintile lui, la pret normal pe piata, cu rulaj decent, care nu s-a vandut de aproape juma’ de an, mie imi ridica semne de intrebare. Cand am luat passat-ul (nu sunt fan deloc, eram chiar hater VAG), am vrut initial Outback sau Forester. Dupa ce am vazut vreo 12-14 „impecabile”, si benzina, si diesel, m-am lasat pagubas. Absolut toate erau praf si pulbere, nu ca masina ar fi proasta, ci intretinerea nu era facuta, plus tras de masina pana la rupere. Am zis ca macar la Passat pot verifica rulajul si istoricul, iar daca pica o pot repara aproape oriunde ca au mai vazut mecanicii asa ceva prin service.
yea, la subaru asta e problema. ce e mai mult pe piață e mașină ruptă.
Subaru , doar stii
Un peugeot 508 RHX ?
Mai era cineva pe un forum cu aceeasi masina , nu mai functiona corect modul hibrid, nimeni nu se baga sa se uite la ea.
Mazda CX-7 2010-2011, motorul de 2.3 turbo de 260 cp. Dar sa nu fie mai vechi de 2010 ca iti blestemi zilele cu lantul de distributie, ambreiajul si discurile.
Noua Dacia Duster, eventual SH ….si un Audi A3 pentru oras?
Un Duster….cand va fi cu EDC si 4×4 ….si 2.0 benzina si 160-170 de cai minim Prin Rusia am auzit ca exista 2.0, nu stiu daca e si automat si are si 4×4
există în țările arabe și mexic 2.0 benzină.
Indiferent ce diesel iti ei, pentru caldura iarna va trebui sa faci cu o ora inainte foc sub el ca sub Aro, deci dieselul iese din discutie. Asa ca ramane varianta benzina, dar nu Fabia, come on, la cerintele tale cea mai apropiata masina e Impreza sau Lancer…
cine mi-a recomandat SUV-uri pe benzină cu motoare de 1.4 sau 1.6 nu e întreg la cap