Anul trecut voiam să fac update hărții de pe unitatea multimedia de pe mașină. Am încercat eu, apoi am apelat la niște specialiști și nu i-am dat de cap. Soluția finală a rămas să îmi iau unitatea multimedia mai nouă, eventual și cu Android, să fie treaba completă.
După care am descoperit Sygic, care funcționează mai bine decât iGO și fac update la hărți mai repede. Și am lăsat-o baltă cu navigația mașinii, mai ales că pe drumurile din țară folosesc Waze.
Zilele trecute, vorbeam cu un amic pe tema dotărilor pe care să le aibă mașina pe care o căuta, insistând pe navigație, că e frumoasă și arată bine. Dat fiind că mie și conexiunea cu telefonul mi se pare inutilă, vă întreb pe voi: cât de mult contează navigația din bord pentru voi atunci când alegeți o mașină?
Urmăresc de ceva vreme pe aliexpress un dvd player cu navigație, radio, bluetouth, tva analogic și digital, wifi, 3G, și orice își pot imagina chinezii, dedicat pentru mașina mea. Sunt și cu wince și cu android. Mă gândesc că or avea și pentru Subaru. Iar hărțile în IGO se actualizează ușor dacă le ai.
sunt și pentru subaru. eu voiam cu android pentru sygic. 200$ navigația, 100€ transportul.
Ajunge una la mine zilele astea. O sa o testez si ii fac review. Tare sunt curios si ce poate.
Aceste unitati media de la chinezi sunt o alternativa la navigatia dedicata de pe masini. Sunt mult mai ieftine (in cazul meu 90 $ fata de 1900 Ron cat am gasit cea mai ieftina navigatie originala) si au mai multe facilitati (bluetooth, 3G, Wifi, intrare si iesire video, etc) decat cele oferite de producator. Faptul ca sunt incorporate in unitatea media (deci mai putine cabluri si device-uri intinse prin masina) sunt un real avantaj.
Nu se gaseste la 200$ ceva decent si cu suport. Cea mai buna alegere este Newsmy cu android care cu tot cu transport duce la 2000 ron. Dar are suport pe xda-developers si rezolvi rapid chestii la ea.
Fara android nu prea are rost sa iei decat daca are suport Android Auto /Apple CarPlay ca sa iti faci mirror la Waze.
Subscriu la ce zice razorsbk. Iti iau ochii specificatiile dar daca vrei suport si cat de cat sa stii ca-ti merge si pe viitor atunci modele sunt putine si pretul pe masura.
Procesoarele au ajuns deja la 4core si 28nm dar au tot 1GB de ram (ceea ce nu ar fi chiar rau). Insa sunt in continuare bazate pe Android 4.4 (in timp ce 6.0 a aparut deja) si ecranul are maxim 1280×800 sau pe acolo din ce am vazut. Iar la 300+ USD parca mergeau niste specificatii mai bune…
Deloc! O gasesc complet inutilă! Aveam impresia ca mașinile cu navigație care le-am condus pana acum aveau hărțile vechi si din cauza asta nu isi făceau treaba cum o face un TomTom de exemplu(desi unele mărci de mașini folosesc hărțile de la TomTom)… Dar acum am un Volvo XC 60 nou la care sistemul de navigație are Trafic Live. Complet inutil. Prefer sa folosesc Maps sau Google Maps, cel din urma având Trafic Live cel mai bun din punctul meu de vedere.
Revenind la sistemul de navigație al mașinii… Absolut niciodată nu m-a adus la adresa pe care i-am setat-o. Întotdeauna cu una sau doua străzi paralele. Urmează sa ajung săptămana care vine cu problema asta si o alta, indicatorul de la rezervor indica ce vrea el… Problema comuna, am inteles… Vor fi multe rechemări
Ss, ia-ti Logan cu navigatie daca vrei sa nu ai probleme! Ce navigație poti sa ai tu pe Volvo ăla, să nu te fi dus NICIODATA la destinație?!
Pai nu stiu ma Motanes, tu ar trebui sa imi spui… Vad ca tu esti expertul care le stie pe toate! Ma trimiți sa imi iau un Logan cu navigație, vad ca stii foarte multe.
Sunt satul de experți d’astia ca tine… Eu spun ca navigatia de pe mașina pe care o am e aiurea, tu ma trimiți sa imi iau alta mașina. Eu ti-as recomanda sa taci din gura, esti cam prost! Ti-as putea face un video demonstrativ dar, nu meriți efortul…
Volvo au cam multe probleme si astea le-am descoperit in ultima perioada. Nu ma apuc sa le insir ca ar sa apăra alți motani băgători de seama ce or sa ma trimită sa imi iau Trabant.
Pot confirma ca navigatia de pe Logan e pinpoint accurate.
Nimereste inclusiv numarul strazii .
Eu imi fac la honda de pe gpsunderground, daca nu e acolo update, nu e nicaieri. Conteaza mediu, mai mult la aspectul general al masinii, intrucat hartile de pe disp mobile sunt si mult mai repede si mai des actualizate si au si grafica mult mai buna.
Pentru Toyota tot acolo e baza.
Si subaru tot de acolo. Cu hartile de volvo
Nu contează deloc navigația.
navigația pe mașină era o chestie bună acum 8-10 ani, înainte de smartphoane. acum e mișto să ai un display mare, să selectezi muzică, pasagerii să vadă vreun film (dacă pot, că la unele poziționarea nu ajută așa ceva), dar doar dacă vine gratis. n-aș da bani în plus pentru așa ceva.
Mie imi plac si masinile daca vin gratis, nu doar navigatiile :B
Nu prea conteaza, am un gps cel folosesc cand plec din tara, in rest ma descurc fara…
As prefera chiar să fie fără navigație. M-ar enerva să știu că există și că nu merge cum ar trebui (pentru că de obicei sistemele de navigație de pe mașină sug). Mai repede mă interesează ca mașina să aibă mp3 player și gaură de stick usb/card (micro) sd.
Dar da, cred că aș înlocui sistemul de pe mașină cu un Android. La ăla, vorba ta, aș putea folosi Waze și Sygic.
Conteaza navigatia, economisesti mult timp cand cauti o adresa, optez pentru navigatie incorporata, nu te stresezi ca o fura cineva.
lol
Nu ai auzit pentru ca o fura cu tot cu masina
Pentru ca de unitati multimedia furate cu totul din masina nu s-a auzit vreodata. Da’ deloc, nu asa…
Am navigatie pe masina (Citroen C5 III), si imi si updatez hartile anual. Prefer totusi la drum lung Waze. Asadar o vad destul de inutila.
La urmatoarea masina, astea sunt dotarile ce le voi vrea:
– scaune, volan (mai rar, da mai stii in vro 2 ani.. ), parbriz, oglinzi incalzite
– cutie automata
– bluetooth (nu stiu de ce il consideri inutil.. ai putea sa detaliezi, eu n-as merge fara el)
– motor pe benzina
am mers de câteva ori cu oameni in mașină care aveauy nevoie să aibă conversații private și nu se putea din cauza BTului integrat. e de porc.
pentru situatiile astea eu am o casca bluetooth.. dar.. cum de cele mai multe ori merg singur sau cu familia, prefer sistemul masinii.. amu ce`i drept.. nu`s nici cel mai sunat om de pe lume 5 minute de telefoane pe luna probabil. ideea e ca ultimul lucru pe care l-as face, ar fi sa conduc cu telefonul la ureche. penultimul ar fi fumatul la volan (ai condus c5, stii cat e de neprietenos cu fumatorii), asa ca fumez doar cand sunt in coloana
crede-mă, nu îți dai seama cât de nasol e când te sună bagabonții și tu ești cu mama sau cu nevasta în mașină și încep ăia cu „coae, să moară mă-ta, ce praf eram aseară”
prefer sa ma feresc de oameni cu asemenea limbaj
Vali, iphone ai , daca raspunzi de pe telefon auzi doar pe telefon daca raspunzi de pe comenzile masini merge pe bt.
Ma, nici eu n-as putea fara BT. Daca e sa am o conversatie privata, comuti sunetul de pe BT pe difuzorul telefonului.
Bluetooth e esential. Daca nu pot vorbi fiindca sunt cu mama / soacra / copiii, nu raspund. Alternativa e neatentie la volan, riscuri asumate inutil etc.
Exact asa fac si eu si nu am iPhone.
Buna.
De unde iti faci update pt Citroen C5?Am si eu modelul 2011-2012 si vreau sa fac un update la cardul sd al masinii , ca e din 2011.
Multumesc.
Dpmdv navigatia schimba un pic design-ul bordului, deci pentru unii e si asta un factor decizional. Eu pe masina mea am, cu harti 2015, o folosesc sa zic o data de 2 ori pe luna. De ce ea si nu telefonul? Comoditate.
In afara a fost mana cereasca.
Nu mult dar conteaza.Si la Renault-ul meu navigatia functioneaza decent.
auto cu navigatia inclusa (fara riscul ca unitatea sa crape vara cand sunt calduri insuportabile)
moto cu garmin (rezistent pe orice vreme si in orice conditii).
am renuntat de mult la improvizatii si chinezarii, desi aparent pare o solutie mai scumpa in final iesi mai ieftin.
asta in cazul in care faci km
Foarte interesant ce au făcut cei de la Nokia .
In Romania nu e cazul, dar sunt unele tari unde ai nevoie de ghidare in tuneluri complexe, de 10-15km sau in cazul drumurilor suprapuse. Ceea ce un telefon nu poate oferi.
Update ul hartilor se va rezolva în 2-3 ani, cand majoritatea producătorilor vor adopta over the air map updates.
HERE, care tocmai a fost cumparat de BMW, Mercedes si Audi.
Frumoasa reclama, insa…
Genul asta de SF-uri nu o sa fie utilizabil nici peste 10 ani.
Chiar si caricatura aia de waze e o porcarie care lucreaza mai mult cu presupuneri decat cu realitati. Eu zic ca raportul de presupuneri e de 70% si realitatea maxim 30%
dpmdv nu mai e utila deoarece telefonul e mult mai bun: rapid si update usor, insa in majoritatea cazurilor intalnite de mine userii insista mult sa aiba aceasta navigatie pe motiv ca imaginile prrzentate pe display sunt mai frumoase.
pe de alta parte, producatorii de masini iti cam baga pe gat aceasta optiune daca vrei sa pui camera mers inapoi, multimedia bla bla….
Am. Nu merge in Romania ca na. N-am simtit vreodata nevoia. Daca inlocuiesti ‘navigatie’ cu ‘sistem multimedia’ ca in general vin impreuna, se schimba treaba. Su eu as pune un android. Nu stiu de ce plm inca nu e standard pe masinile noi.
Ehee. Te intrebi de android. Eu unu ma intreb cum naiba aproape toate chinezariile bat la cur navigatia originala (ma refer la VW). Cum naiba chinezii includ BT in jucaria lor, iar nemtii au nevoie de o cutie sinistra sub scaun (care costa cam cat navigatia) pentru un pisat de BT inclus in orice petarda de telefon.
pentru ca sculele alea din masina sunt facute sa functioneze cel putin 20-30 de ani.
exact navigatie d-aia am eu pe mazda (ca cea din poza articolului), am dat 500 de euro pe card dar sincer iti spun ca imi cam pare rau, e doar ca sa te duca din pct A in pct B. Poate o fi buna in alte tari, cu trafic normal, dar la noi ai nevoie de o navigatie care sa iti ofere si informatii din trafic realtime, asa ca tot la sygic-ul si waze-ul de pe telefon ajung. Strict la prietenul tau, multi cand zic „vreau cu navigatie”, nu se refera strict la navigatia GPS, ci mai mult la display-ul acela prezent pe masina.
Here maps pe telefon. Downloadat harta tarii de fiecare data cand plec in deplasare. Mereu la zi.
Here maps am si eu pe navigatia din masina
Cu HereMaps am ajuns pe niste coclauri in Croatia. M-am intors dupa vreo 500m de drum forestier.
Faza dura e alta – povestesc chestia unui coleg croat. Ala ma intreaba: „pe unde erai?”. Zic „langa Karlovac” si il vad cum se inverzeste la fata. Zic „Ce e?”. Zice „Acolo a fost linia frontului. Sunt inca vreo 5000 de mine neexplodate, necunoscute. In viata ta sa nu mai iesi de pe asfalt in zona aia”. Mi-a stat un pic inima, recunosc.
+1 for HERE. direct pe android
@ adi: Nu stiu cum esti tu, dar eu de obicei verific pe unde ma baga navigatia si daca nu imi place, schimb. Uita-te sa vezi sa te bage pe drumurile cat de cat principale si esti OK. Iarta-ma ca iti zic, dar tu ai avut nevoie de 500 m pana te-ai prins ca ceva nu e OK atunci cand te-a bagat pe drum forestier?
Am pe masina ceva cu Android si igo , plus google maps . Nu prea folosesc, ca nu prea merg singur si se ocupa copilotii de navigatie, sau stiu drumurile, sau ma uit pe indicatoare. Cand merg singur imi trebuie , nu imi place pe mobil, nu ca nu ar fi buna, dar nu imi place sa ma chiorasc.
Cand conduc in Germanistan comand intotdeauna masina cu navigatie .
Mie un pic peste mana sa conduc la 180kmh+ si sa urmaresc navigatia pe telefon, in plus se intampla ca dupa o vreme telefonul sa ramana un pic in urma si e enervant.
Se plangea cineva de navigatia proasta in conjunctie cu sistemul media de la VW. Mie sistemul lor mi se pare bun. Asta de pe Golf VII , ultimul Passat , sau Polo. Cele vechi , normal, sunt mi vechi.
Pentru mine e zero. Conteaza mai mult unitatea multimedia sa pot sa-mi pun sunetele mele cand vreau.
Cand am avut nevoie de navigatie am infipt telefonul un bord si asta e. Ba chiar la un moment dat am avut un GPS dedicat care si-a facut treaba foarte bine (Polonia, Austria…), dar update-ul la harti a devenit cam scump si atunci am renuntat la el.
Nu cred ca mai conteaza.
Mai ales ca optiunea pentru unele masini este pe la 2000 euro.
Am preferat fie waze sau garmin nomad pentru un sfert din pretul navigatiei integrate.
Mie mi se pare oarecum inutila doar din prisma faptului ca trebuie sa-mi iau privirea de pe drum ca sa ma pot uita la ea.
Prefer Waze/iGO/GMaps cu telefonul pe parbriz (oricum este in campul vizual!) decat niste harti proprietare pe Toyota/Ford etc.
Spre exemplu pe Priusul din US am navigatie da’ sa ma cac in ea! Nu stie mai nimic. Si costa $450/an update-urile. Folosesc cu succes Waze.
Uite un exemplu unde nu e inafara campului vizual.
Nu as da bani pe navigatia incorporata. Costa prea mult pentru cat face, iar optiunile pe telefonul mobil vor fi intotdeauna mai bune. Bag de seama ca actualizarile sunt un cosmar. Singurul avantaj ar fi ca nu trebuie sa lipesti inca un device de parbriz sau pe altundeva.
In general device-urile din categoria IoT (internet of things) vor fi un cosmar de frustrare si securitate. Producatorii trebuie sa le faca foarte ieftine, din cauza competitiei, asta inseamna ca nu vor investi in actualizari software. Daca sunt conectate la Internet, vor fi inca o vulnerabilitate sau spion de care sa avem grija (vezi smart tvs). Pe langa asta, IoT vor fi marginal utile, parerea mea.
Navigația a fost un factor important de decizie atunci când am căutat mașină, locuind în afara țării, într-o zonă pe care nu o cunoșteam deloc. De curând, revenind în România, am realizat că se poate trăi foarte bine și fără ea. Dar nu regret nicio secundă alegerea făcută.
Mașina e din 2008, dar are hărțile actualizate folosind „librăriile de specialitate” pentru simplu motiv că cele oficiale nu au și țara noastră înclusă.
Ar mai fi de zis ca hardware-ul incorporat pentru navigatie nu are cum sa tina pasul cu durata de folosire a masinii. Probabil ca este scump si pentru ca producatorul trebuie sa actualizeze un soft compatibil – si harti – pentru mult timp.
Ma, pentru mine e destul de importanta. Conteaza mult sa aud indicatiile prin boxele masinii, „acoperind” muzica si nu prin difuzorul unui telefon. In plus, modulul GPS din telefon e mai slabut decat cel din masina, iar la ala din masina ai si antena externa, asa ca gaseste mai repede si fara erori satelitii GPS.
Dar as prefera ca unitatea multimedia din masina sa fie ceva cu Android sa folosesc waze.
Eu folosesc navigatia pe telefon deoarece de obicei inchiriez masini. Cu here maps, destinatiile sunt salvate in telefon si nu mai trebuie sa le introduc in memoria navigatiei masinii. De obicei, contectez telefonul prin usb la masina si ascult muzica de pe telefon prin boxele sistemului audio. La fel si indicatiile navigatiei. Cand vine vorba de modulul GPS, telefonul se conecteaza in cateva secunde si pot sa il pornesc dinainte sa intru in masina.
Nu ma intereseaza acest aspect.
1. In mare parte navigatia care vine cu masina dupa ceva timp trebuie actualizata iar in service se cer sume imense pentru acest lucru.
2. Aceste dispozitive se fura ca-n codru, mai ales cele de VW, care nu intra in bord.
Nu contează deloc. Am învățat deja că producătorii tind să abandoneze produsul destul de repede, după care update-urile devin un coșmar. La fel și stresul înlocuirii device-ului cu totul.
Waze rules, sau dispozitiv dedicat, offline și mobil.
daca suntem saraci si nu ne luam masini noi la 2 ani…
lol.mmi 2g a aparut in 2002 (parca). hartie au primit update pe 2016 deja.
Parerea mea e ca navigatia e nice to have, dar nu conteaza. Pentru mine nu a fost niciodata un factor decizional. E frumos sa fie ca schimba putin aspectul bordului, dar il poate schimba si in rau. Gen Mercedes B class sau Ford.
Nici conectivitatea BT nu ma incinta.
Ce ma incinta e mp3, aux in si un sistem de sunet decent cu boxe si pe locurile din spate.
Deci preferi sa stai cu telefonul la ureche in timpul mersului?
Aux in De A2DP ai auzit? Cica ar fi fara fir si cica ar functiona prin bluetooth. Iti apare chiar si numele piesei pe ecran, cine te suna, e transmisie digitala (deci nu mai depinzi de un fir, interferente, etc.)
Welcome to 2016!!
@mishu, chiar sunt în căutarea unui car kit auto. Detaliază, te rog, ce receptor folosești și cum se leagă la mașina.
Depinde foarte mult si de masina, de ex la seria 3 E90, E92 arata ca un cur bordul fara navigatie.
As avea doua intrebari si as dori niste raapunsuri :
1. Ai mers pe un drum necunoscut si ai descoperit ca e foarte denivelat, plin de gropi si te-ai gandit ca „era mai bine daca mergeam pe partea cealalta” ?
2. Si daca ai gasi pe o harta ( navigatie sau site) informatii despre starea drumului / asfaltului , cat de util ar fi pentru tine ?
PS: lucrez la o harta cu informatii despre starea drumului.
Merci
1. Da , mai les cand din navigatia masinii selectez – cel mai scurt drum. Se poate evita asta selectand cel mai rapid drum. In Germania , in Romania e complex :).
2. Ultimele aplicatii de navigatie de pe masini includ astfel de informatii de tip , drum in lucru, sau hazard. Problema e din nou in Romania , legata de update in timp real.
Si mai e o problema legata strict de aplicata de GPS si de modul cum iti semnalizeaza sau nu astfel de probleme inainte de a selecta ruta.
Util este si , cum am spus , deja exista asa ceva.
Orice navigatie nativa pe masina e praf si pulbere versus Waze.
Ca si optiuni am cautat express incalzire auxiliara cu telecomanda, foarte neglijata in romania, imi pare genial sa pornesc masina din casa si sa se incalzeasca/raceasca pana ma imbrac.
Nu poti sa compari o aplicatie care are update in timp real (Waze), inclusiv cu conditiile de trafic, cu una offline, care in cel mai bun caz primeste date despre conditiile de trafic de la infotrafic (acolo unde e folosit, ca in Romania la InfoTrafic canta muzica populara).
Nu poti sa compari o aplicatie care primeste are tot timpul hartile actualizate pentru ca nu le stocheaza offline, ci e conectata la internet, cu navigatia din masina atata vreme cat 99% din dispozitivele de navigatie de pe masini n-au cum sa se conecteze la internet.
Pentru ca, uite, eu as putea sa spun ca Waze suge cuc de magar prin munti, unde nu prea ai semnal GSM. Sau cand vii in vacanta in Romania, mergi in Maramures si treci pe langa granita Ucrainei, iar telefonul, fiind oricum in roaming, decide sa treaca pe o retea din Ucraina, ca are semnal mai bun. Si te fericeste cu un tarif de 12 euro/MB.
Imi place ideea de a avea ceva incorporat in sistemul masinii.
Telefonul sau gps-ul in geam mi se par ca un apendice atasat nenatural. Integrarea sunetului si/sau a indicatiilor cu ecranul din bord pe mine cel putin m-au convins.
In acelasi timp am si eu frustrarile celorlalti. Unitatea face update ca acum 10-15 ani, hartile sunt proaste si conexiunea bt cu telefonul se intrerupe cand vrea ea ca asa e in tenis.
Dar la urmatoarea masina voi alege sa aiba navigatie sau ii voi pune una, insa OEM pe cat posibil. As alege si o chinezarie insa displaiul lor pana acum nu m- convins.
O unitate multimedia cu Android si care poate rula Google Maps si Waze ma tenteaza si pe mine. Cu un sim de date si ecran mai mare, ar inlocui fara probleme navigatia pe mobil plus ca ar fi util fiecarui sofer al masinii.
Navigatia clasica nu poate concura cu aplicatiile mobile care sunt mult mai actualizate si includ si informatiile din trafic „live”.
TomTom din fabrica. E ok – mai ales cand mi se termina bateria la telefon. Are live traffic dar e la ani lunima in urma waze-ului. Pe care il folosesc chiar si cand ies din tara.
Navigația mașinii mă lasă rece, dar conexiunea cu telefonul este un must have pentru mine. Muzica e pe telefon (de fapt e sincronizată automat între telefon, laptop și tabletă) și nici nu mă mai complic cu hands-free.
Chiar si legat prin BT, se poate raspunde in casca din telefon, ce-i mare scofala? In rest, pot spune ca am inteles de ce unele navigatii costa 600€ si altele 50€. Eu am la „bolid” una integrata din fabrica si nu as da-o pe 5 altele cu Android. Si asta pentru simplul fapt ca din Austria incolo iti da informatii din trafic. Nu stiu cum si prin ce sistem, dar esti anuntat daca ai accidente in fata, daca sunt autostrazi blocate pe ruta ta & shit. Altfel, pentru mobil exista Here Maps, care e foarte bun si merge offline in functie de ce harti descarci.
Informatiile din trafic le primeste prin radio iar asta impreuna cu precizia gps-ului mai buna ca in cazul telefonului si cu integritatea bordului (fara fire atarnate, fara telefon cazut de pe bord la o curba) ma fac sa aleg si eu navigatie integrata.
@Claudiu
In Romania e inutila chestia cu InfoTrafic. Romanii pun muzica populara la InfoTrafic.
Acel „InfoTrafic” de care zici tu, probabil e un post de radio care afiseaza pe RDS si acel cuvant.
In Romania, mesajele despre starea traficului se transmit prin EuropaFM si ProFM. Ca nu prea se transmit (nu primesti informatii in sistemul de navigatie despre accidente, ambuteiaje etc) e altceva.
Nu coane. Conduceam linistit, muzica pe de CD, cand zbang! populara. Pe TA.
TA si TMC sunt 2 chestii diferite.
TA vine de la Traffic Announcements. Adica daca un post de radio semnalizeaza ca face anunturi despre trafic si tu ai TA activat la radioul din masina, atunci va trece automat pe acel post in momentul in care acesta incepe sa semnalizeze TA. Ideea (teoretica) este ca daca un post emite stiri despre trafic sa le auzi si tu (repet, daca ai funcia TA activa, bifata).
Informatiile pentru navigatie (TMC) sunt transmisiuni digitale prin canalul (analogic) de radio. Acestea sunt niste codari de forma: Locatia (cativa biti) + evenimentul (cativa biti) + alte auxiliare (undeva la 104 biti, o data la 2-3 secunde) pe care navigatia masinii tale le interpreteaza si te scoate de pe autostrada inainte sa ajungi in zona aglomerata. Acestea NU sunt informatii transmise vocal (emisiune de stiri) ci digital
Si coane, daca la TA imi pun muzica populara, ce te face sa crezi ca totusi, la TMC sunt seriosi si-mi dau date despre trafic?
Iti spun eu ca nu dau, unitatea are functie sa afiseze informatiile din trafic (gen drum blocat, drum in lucru, etc). In Romania nu e nimic, in alte tari am tot felul de informatii. Inclusiv (imi pare rau ca n-am apucat sa fac poza) ca e un nebun pe contrasens pe autostrada.
A, si inca o chestie, ca te-am lasat sa porti discutia aiurea: unde ti se pare tie ca am sustinut ca TA si TMC e acelasi lucru? Eu am zis scurt ca informatiile din trafic sunt inutile in Romania, pentru ca in Romania se da muzica populara in loc de informatii din trafic (pe TA, evident, ca n-o fi pe TMC). De ce tii acum sa subliniezi care-i treaba cu TA si TMC, ma depaseste. Cred ca era destul de evident ca muzica populara am auzit-o pe TA.
Stiu ca nu se transmit, cum ziceam mai devreme:
„Ca nu prea se transmit (nu primesti informatii in sistemul de navigatie despre accidente, ambuteiaje etc) e altceva.”
Sistemul exista, e bine pus la punct dpdv tehnic dar e folosit romaneste.
Cum treci de Debrecen insa…
eu incepusem cu „In Romania e inutil”.
este obsolete ….procesoarele tel mobile au ajuns la 2 ghz , au si 3 gb ram …
Apropo, e sale la Sygic Premium. 70% off pana pe 10.1., 19.99 euro pentru Europa, 29.99 world.
de vreo 2 ani au oferta asta
Problema e ca daca vrei sa faci update la hartile navigatiei integrate (VW, BMW, Subaru, Ford, etc etc) trebuie sa te duci la reprezentanta sau la un alt om care se pricepe si de obicei costa o palarie de bani cu riscul unei defectiuni.
Este posibil ca ultima harta oferita de producatorul masinii sa fie defapt veche de vre-un an sau chiar 2… Avantajul navigatiei este modulul GPS, de obicei mult mai precis decat cel de pe telefon care iti mai arata un „signal loss” cand ti lumea mai draga.
Pentru mine Here Maps + Nokia 520 este arhisuficient (pretul merge undeva la maxim 250 lei cu tot cu suport pentru telefon si incarcator de masina).
Bluetooth e ok, foarte ok in masina, cu conditia sa nu ai amici cu carnea in gura la fiecare 3 cuvinte. Problema e ca nu imi merg 2 telefoane in acelasi timp pe el :).
Prostii. De obicei update-ul inseamna sa bagi un DVD intr-o unitate. Evident, nu vorbesc de unitati 3rd party (Kenwood, Pioneer, etc) ci de cele ce vin direct de la producatorul masinii.
Hai ma Sherlock, sigur ca da, acuma ma duc pana la pravalia din colt sa iau un DVD cu hartile de BMW sau Subaru sau Ford…
Daca e sa o faci oficial si nu esti un priceput cu tras harti de pe net, scris cu un DVDWR fermecat ca altfel nu il citeste… te duci la reprezentata si iti cumperi update’u care nu cred ca scade sub 200 – 300E.
La Ford de ex nu prea gasesti harti pentru navigatia aia cu care vine masina (appropo, hartile sunt pe un stick de memorie MMC) si la reprezentata te costa minim 800 lei daca cunosti pe cineva acolo.
https://gpsunderground.com/forum/
sau, daca iti plac lucrurile legale:
https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xaudi+mmi+maps.TRS0&_nkw=audi+mmi+maps&_sacat=0
Cat despre reprezentante, mai ales cele din Romania, n-are rost sa discutam.
Momentan stau legat de cablul audio, iar telefonul sta prins intr-o gura de ventilatie. Avand in vedere ca Google Auto / Apple CarPlay inca nu au versiuni Waze integrate, urmatoarea masina va avea un sistem cu MirrorLink (nativ sau OEM, nu conteaza). Muzica din telefon, via Bluetooth.
Pentru mine navigaţia integrată în bord a fost un „must” cînd am cumpărat maşina nouă. Mă săturasem de telefonul care mai pierdea din semnal şi bloca hărţile. Iar varianta cu GPS-ul lipit cu ventuză de geam, cu pune-l – scoate-l de teama hoţilor nu mă coafa deloc.
Nu zic, m-a costat ceva dar piticul e mulţumit.
Şi aş avea o întrebare pentru cei care o consideră total inutilă. Dacă ar costa 50 lei, ar da banii ăştia s-o aibă în bord? Că altfel e doar vorba de struguri.
Nu e vorba de struguri „acri”. Dar cand dai cateva sute in plus pt. optiunea aia, dupa care te costa anual (sau mai des) actualizarile… Si de multe ori functionalitatea lasa de dorit… Parca-ti vine sa-ti bagi pendula-n ea.
ce-mi plac comentariile de genul: „bă, sărăcanilor…!” îmi amintește de bancul ălă cu doi îmbogățiți ruși aflați în concurență la cumpărături: „bă, fraiere, uite, am dat 20000 de dolari pe ceasul ăsta. – ba fraier ești tu. eu am dat 50000”.
@Znuff: dă-le-n spanac de actualizări că doar numa la noi mai sunt şanse să apară (auto)străzi noi. Mă rog, nici alea aşa curînd. De funcţionalitate nu mă plîng. De aproape 3 ani merge brici şi m-a dus fără probleme oriunde.
Actualizarea văd (pe site-ul oficial) că merge să o faci si singur. Întradevăr am întrebat şi la reprezentanţă şi au cerut cu neruşinare un preţ de zici că o cumpărai din nou.
@berenger: e doar o chestie de percepţie. Nu mă consider vreun bogat. Dar nici nu consider că trebuie să-mi fie ruşine de opţionalele pe care le-am dorit la maşină.
@krantzro: depinde de marcă. Nu merge la toate să-ți faci actualizarea tu singur direct de la producător, de exemplu.
Dau iarăși exemplul BMW și Audi unde-ți trebuie un cod (FSC) pentru activare.
Iar de la un an la altul, ai să vezi că e din ce în ce mai detaliată harta. Aici vorbim de străzi la nivel de oraș, unde unele se transformă în sens unic, altele apar noi în cartiere în care se construiește etc.
Nu stiu daca ma uit la navigatie.
Pentru mine este important sistemul multimedia in general.
Chestii ca mp3, camera de dat in spate, diverse setari, daca se poate si climatronic in ea mi se pare geniala.
Pe de alta parte, ar trebuii sa fie destul de ok navigatia din fabrica. Am testat la Audi si merge bine atat timp cat ai harti. Modulele lor sunt cu mai multe tipuri de chip-uri GPS si il vanezi pe cel mai ok, sau cu care nu ai probleme.
Cele chinezesti sunt relativ ok. Pana cand va cere google maps update pentru ultima versiune de android pe care tu nu o poti instala ca nu o ai.
Pentru dus din A in B toate fac fix acelasi lucru. Google Maps, Waze, Sygic, etc.. toate au in spate aceiasi provideri de harti: Here, TomTom, Navteq.
Diferenta se face la serviciile oferite de comunitate Waze sau Google, TomTom LiveTraffic, Here Traffic, etc.
Ideea e ca si navigatia masinii si cea a telefonului poate da aceleasi gherle.
De exemplu Sygic cumpara hartile de la TomTom, e logic ca la nivel de harta poate oferi fix acelasi lucru ca o navigatie built in oferita de TomTom.
In RO, imi place sa am navigator pe parbriz, pe mute, ca sa observ drumul inainte (curbe, deal, etc.) ca sa stiu daca are rost sa ma chinui sa depasesc sau nu. Navigatia de pe masina e cam degeaba.
La condus pe autostrada e ok si navigatia de pe masina (care de obicei are ecranul un pic mai jos decât îmi place mie pentru că te anunţă din timp ia ieşirea X în 3 km.
Waze e cam nasol, la venire de la Bacău București, mă băga pe câmp ca să ajung în cartierul Pantelimon. Îl lăsam să se reconfigurare, mă băga pe următorul câmp. Și tot așa, apoi l-am scos și am luat-o pe Colentina Fundeni.
În schimb Navigon m-a dus în turul Europei perfect.
Ia-ti un telefon serios, ala care il ai tu nu are un GPS bun.
Navigatia pe masina e de cacat. De ce?
1. De multe ori e dificil sa faci update la harti (vezi BMW, Audi), si nu e chiar ieftin. Da, ti le poti face singur, sau poti merge „la baieti”, dar eu personal iau ~100€/update, pt. ca… Altfel, vezi ca e la reprezentanta 20mil. Ah, ai Ford cu navigatie pe SD Card? lol
2. Input de cacat. Ca sa bagi o adresa te apuca nervii, chiar si daca ai touchscreen functional pe masina, tot e de cacat.
3. Updateurile, desi costa mult, sunt rare (la BMW e de 2 ori pe an, de exemplu). La Audi e doar o data pe an la cele mai multe modele. Ca o paranteza, unele Audi au functie de Google Earth, dar depinzi de conexiune de date non-stop si/sau pachet de servicii online de la dealer.
Producatorii au inceput sa se prinda de chestia asta, iar viitoarele generatii de masini cu Android Auto ofera functia de Screen Mirroring. Practic, unitatea lor multimedia/navigatie e gen „dumb console”, si iti conectezi telefonul care vine cu softul pt. navigatie and shit (alte aplicatii). E clar ca telefonul tau va fi mult mai actualizat decat masina.
In masina. Se integreaza cu ecranul din bord sau head up display-ul, are semnal mai bun datorita antenei de pe plafon, functioneaza mai bine in tuneluri (stie viteza masinii si te poate plasa corect pe harta) si suporta si trafic live fara internet (in afara romaniei). La mazda poti face singur update la harti.
Daca masina face conexiunea cu telefonul prin mirrorlink, poti sa accesezi Sygic din telefon si sa ti-l afiseze pe ecranul masinii, ceea ce este un lucru misto.
Daca nu, orice alta navigatie este inutila
Navigatia pe masina in general „da bine” dar ca utilitate Waze este de 100 ori mai bun.
Eu prefer waze, plus ca ma anunta unde sunt gropi/radare/etc.
Daca ar fi de ales intre o masina cu navigatie sau fara, diferenta de bani in loc sa o dau pe aia cu navigatie mai bine iau net nelimitat ptr. telefon (waze, here, google maps), si fac si hotspot wi-fi
Daca n-are touch e degeaba. E buna doar pentru aspect. Te plictisesti pana bagi o adresa. Eu o folosesc doar ca sa vad harta mare cand plec la drumuri lungi. Daca mai adaugi si update-urile scumpe si rare, imaginea e completa. Nu merita de nici o culoare… orice Android de 50 de euro face treaba mai buna. Sper sa realizeze si producatorii mai repede treaba asta si sa puna in loc de sistemele alea care mai de care mai proaste, un Android incorporat in bord, cu un slot de SIM si unul de microSD.
Navigatiile pe masini obisnuite cum le stim noi sunt inutile/lente/greu de utilizat. Unitatea dvd cu touch asemenea.
La masinile noi de anul asta este util sa iti iei optiunea de mirroring cu telefonul ca sa poti folosi waze, sau o navigatie cu android.
Eu cand vreau sa caut fetite folosesc aplicatia GaWaze.
Google maps, net nelimitat pe telefon. De anul asta intra in vigoare si noile tarife pentru roaming deci o sa fie acceptabil sa folosesc si afara.
Navigatiile native de pa masini mi se par lente si cu niste interfete foarte slabe. Vara trecuta am mers cu masina pana in Mongolia si inapoi si m-am descurcat cu Here Maps pe Windows Phone si OSM pe Android.
Nu prea conteaza. Din ce am auzit (nu am sapat prea serios, deci sunt sanse sa spun prostii) sunt greu de actualizat hartile.
Eu folosesc prin tara telefonul. Windows Phone cu Here Maps. Hartile se actualizeaza undeva cam o data pe luna. Merge excelent off-line. Destul de slab pe POI-uri fata de Google Maps, dar una peste alta e o solutie ok: e gratis, nu imi consuma traficul de date, si, oricum, merge si prin zone izolate, unde semnalul GSM e mai mult lipsa.
Mașini: cât contează navigația pentru voi?
R: absolut deloc. Trebuie sa-mi placa masina. Navigatia e doar un accesoriu.Masinile mele nu au o astfel de dotare si nici nu caut urmatoarea sa aiba.Pt cand am nevoie de indrumare am un garmin cu hartile actualizate pt drumurile mai lungi si GoogleMaps pe telefon pt situatiile neprevazute. Incepe sa-mi placa GoogleMaps pentru ca atunci cand caut o adresa pot sa dau si streetview avand astfel posibilitatea de a ma familiariza cu locatia in care trebuie sa ajung.
Ipotetic, daca gasesti 2 masini exact in aceeasi stare tehnica, la acelasi pret, conteaza.
Daca o alegi pe aia care troncane, are rugina si navigatie fata de cealalta care nu troncane si nu are rugina si navi, esti tampit.
Imi place cati experti sunt pe aici.
*Normal ca la un BMW sau VW de 10 ani e dificil sa faci update hartilor. In 2015 pana si la Dacia poti face update in 30 de min cu un stick USB https://dacia.welcome.naviextras.com/ . Toti producatorii premium se indreapta catre over the air map updates.Si cu toate serviciile telematice va fi ceva standard in 2 ani.
** In cat timp se consuma bateria telefonului daca utilizezi navigatia ?1 ora ? Daca vii din Brasov ajunge pana n Bucuresti ?Hardware ul pt industria auto are o alta calitate. Sunt producatori care deja ofera procesoare quad core si SSD si poti accesa navigatia in tabloul de bord digital.
***Singurul avantaj al aplicatiei Waze este comunitatea din spate. De aceea a fost cumparata de catre Google, care au integrat serviciile de trafic in Maps.
****Ceea ce un telefon nu va oferi niciodata este o pozitie precisa. In munti adio semnal, tuneluri la fel. In schimb un sistem embedded
are in spate un sistem ce se numeste dead reckoning. Pe langa clasicul semnal GPS, sunt integrati si alti senzori accelorometru, giroscop precum si alte semnale care vin de la alte calculatoare ale masinii. Sa nu uitam ca masina autonoma are nevoie de o precizie inalta a pozitiei.
*Tot nu se compara cu un update acasa, prin wifi. 30 minute vs 10 secunde. Sau, daca ai uitat sa faci update-ul si esti pe drum, macar poti sa folosesti datele.
**Am folosit GPS-ul pe telefon cel putin 3 ore fara sa se consume bateria (de tot-mai avea putin dar a rezistat eroic pana am ajuns la hotel). Iphone 5s. Asta pentru ca in ziua aia am lasat cablul USB in bagaj si mi-a fost lene sa sap dupa el. In mod normal, il incarci din bord.
***Avantajul ala singur mi se pare destul de important, nu crezi? Daca ai 10 firme care fac acelasi rahat, dar una ii pune si un mot, pe care o alegi?
****Pentru ca accelerometru si giroscop nu exista si in telefon, nu? Pentru ca telefonul nu foloseste si semnalul GSM ca sa obtina o localizare mai rapida, nu? Din experienta, in tuneluri ambele pierd semnalul. Iar in general nu as putea spune ca masina e mai competenta din punctul asta de vedere. Unele au avut un semnal mai stabil, altele nu.
*Servicii telematice inseamna conexiune 3G/4G in masina. OTA map updates – hartile vor fi impartite in bucatele mici si vei putea alege partea pe care o vrei. Update -uri lunare probabil.
** Cand ai un asa tablou de bord https://europe.autonews.com/ , care contine toate informatiile,fara a lua ochii de la drum, adio telefon cu ecran de 5″
***Da si Google va vinde informatiile de trafic catre OEMs
****Boss degeaba le are si telefonul.Dead reckoning inseamna prezicerea pozitiei. implica filtrare Kalman si alte nebunii
*****PS This is the future
*”Vor fi”, „vei putea”. Cand se va intampla asta va fi un argument valid.
**Aici sunt 3 chestii – nu dezvolta argumentatia bateriei telefonului; nu toate masinile au tabloul ala de bord; nu e HUD deci tot iei ochii de pe drum; folosind telefonul; indicatiile telefonului sunt suficient de clare incat nu am nevoie sa ma uit la ecran decat rar. Bine, 4.
***La fel, argument valid in viitor. Si atunci nu va fi un plus pentru navigatie onboard, ci cel mult egalitate.
****Faraon, irelevant ce implica. Daca merg cu 10 masini, navigatia masinii in paralel cu navigatia telefonului si constat ca telefonul never misses a beat, crezi ca ma intereseaza ca nu are Kalman?
*****Iar cand asta va deveni realitate, parerea mea se va schimba.
*http://www.bmwblog.com/2017/01/06/bmw-offer-air-updates-bmw-navigation-maps/
https://www.autonews.com/article/20150128/OEM06/150129799/over-the-air-auto-software-updates-opens-market-to-acquisitions?CSAuthResp=1%3A273621673461590%3A423310%3A8209%3A24%3Aapproved%3A93F9AADDEF515A857A18AD9F9A5A1C43
Deja exista !!
** Ok, poti incarca bateria telefonului din masina, dar cu totii stim ca are un numar limitat de incarcari. Practic ii reduci viata. Good luck with that.
Dar ce tu ne uitai inainte la tabloul de bord ? Ai condus macar o masina cu asa ceva sa vezi care e diferenta ? HUD e o porcarie, nu ofera nimic util. VW ofera un tablou digital – pe Passat. Nu stiu dc si pe Golf. Cred ca si Renault pe noul Megane. NU mai vorbesc de producatorii premium.
***Nu am negat niciodata comunitatea din spatele Waze.Doar ca nu va mai fi un avantaj in viitor. PS : De unde are Tom Tom informatiile de trafic ? Hint, Sunt parteneri cu Apple. Cate device uri Apple exista ??
****Din nou, daca tu folosesti navigatia in Bucuresti, e ok, un singur tunel drept nu e niciun scenariu dificil. In schimb daca te uiti la „the big picture” orase mari Aglomerate, strazi suprapuse, parcari complexe semnalul de la gps e inutil. Documenteaza te aici.
***** E realitate. Nu e mass production.
*Citit articolul. Se pare ca exista la cativa producatori, ceea ce inseamna ca, atata timp cat te orientezi catre modelele respective, telefonul nu mai are avantajul asta. Raman in schimb alte avantaje inerente unui obiect portabil. In fine, probabil ca in viitor vor fi si ele anulate.
**Iti dai seama ca e un argument firav in contextul schimbarii telefonului la 2 ani.Partea buna e ca e la subiect.
Ideea era ca si acel tablou de bord te face sa iei ochii de la drum. Da, distanta e mai mica si e mult mai usor de folosit. Dar, din punctul meu de vedere, navigatia trebuie sa imi arate (din timp) unde sa fac stanga/dreapta si daca depasesc viteza maxima legala. Pentru asta, indicatiile sonore sunt suficiente. Cat despre producatorii care ofera tabloul asta de bord – argument valid atata timp cat urmaresti sa cumperi modelul respectiv de masina.
***Nimic de comentat aici, se pare ca suntem de acord.
****Folosit navigatia pe telefon (offline) in multe tari din EU si 3 state din US. De la orase mari (inclusiv parcari/autostrazi suprapuse) pana la „hmm, aici nu prea am semnal la telefon”. Inca o data, folosit in paralel cu navigatia masinii la inceput.
*****In contextul intrebarii din articol, inca nu e realitate.
dar de treaba asta ce parere aveti?
Pioneer AVH-4100NEX
https://www.amazon.com/Pioneer-AVH-4100NEX-Multimedia-Receiver-Touchscreen/dp/B00SKJPKGW
Nu am citit toate comentariile sunt prea multe, poate s-a mai mentionat.
Dar eu mi-am luat un chinezism cu Android pe care am instalat Waze. E lux! Nu se termina bateria si porneste cand pornesc masina. Plus ca mai fac si una alta cu ea. Imi sincronizez muzica cu un share de acasa. Ceva automatizari dupa locatia masiniii.
Si ce imi place mie cel mai mult stiu tot timpul unde imi e masina. Asta daca se gandeste careva sa balaureasca cu ea.
mi-as lua si eu o chinezarie dinaia. Da’ atunci adio comenzi pe volan, adio verificare nivel de ulei din masina, adio setari ale masinii.
Banuiesc ca n-ati avut de a face cu NBT de la BMW pana acum…
Saracilor!
Eu am luat o chinezarie cu Android de la Carjoying si sunt foarte multumit. Aveam un Pioneer cu iGo pe el insa foloseam des Waze de pe telefon. Acum am Waze direct pe masina, impreuna cu multe alte bonusuri care le ofera device-ul.
Eu nu am nevoie decat de un suport de telefon si un incarcator auto ca sa functioneze Waze.
Ce stiti despre păstrarea funcțiilor mașini în cazul când mașină are 4 camere ,parcare automată si 360 am înțeles că androidele astea din China nu le văd