Nu știu dacă ați circulat zilele astea cu taxiul, dar e crimă. Pute de la șofer, pute de la mașină, pute de la lipsa de aer condiționat.
Și totul pentru o economie de 1 litru la 100 kilometri, cât consumă ca să ai răcoare în mașină. Ar trebui dată o lege pe tema asta: orice mijloc de transport în comun trebuie să aibă la interior o temperatură rezonabilă (22-25 grade). Nu poate oferi asta? Să mărească prețurile sau să tragă pe dreapta.
eu nu merg cu aer conditionat. nu pot
prefer sa stau cu geamul deschis.
din fericire acasa am racoare, sunt 24 de grade in termometru.
tehnologie frate!><
Si stai in termometru ?!?
Te trage curentul, nu-i asa?
La astia sensibilosi nu va recomand excursii in Peninsula Araba sau Asia de S-E ca o sa ramaneti marcati pe viata de aerele ce se dau acolo.
Si ca sa vezi, sarmana popendulatie trece de la 35-40 grade la 20 la cat e setata clima cam peste tot fara sa moara de curent sau sa aiba vata cu usturoi in urechi.
Ce oameni domle…
22-25 grade intr’un autobuz? da unde te crezi domnule? Intr’o tara civilizata?
Maine, poimaine o sa scrie pe blog ca vrea apa calda permanenta.
Folosesc o aplicatie pe telefon pentru a chema taxi. La setari pot bifa „aer conditionat”. Prefer sa astept 2 minute in plus pana vine masina si sa las 2 lei extra bacsis (observatie: masinile dotate cu aer de regula vin „dotate” si cu un sofer rezonabil care merita atentia), dar sa merg in conditii decente.
Eu folosesc o alta aplicatie pentru a chema o masina, care nu e taxi. Si nu trebuie sa bifez nimic, pentru ca vine cu aerul conditionat pornit.
De asemenea, nu trebuie sa astept in plus si nici sa ma bucur ca soferul este „rezonabil”, pentru ca nu e loterie. Toti sunt rezonabili.
A, si nu pot lasa „atentii”, ca platesc online, cu cardul, iar politica lor oricum nu le permite sa primeasca „atentii”.
dar taxe, plateste taxe?
Dar „maimuta” sau „cuartul”…au?
N-ajunge la 1 litru la suta. Mai degraba 0.3 l/100 km.
Vorbim de trafic in oras, unde consumul aerului conditionat poate ajunge in anumite conditii mai sus de 1l/100 km.
Asta nu inseamna ca este justificabil sa mergi fara aer conditionat cand afara sunt calduri de peste 35 de grade la umbra.
Ete fleosc. In oras/afara/etc, diferenta e insesizabila. Poate doar la partaitori de 45 de cai e o diferenta sezizabila.
Oare aerul conditionat merge in masinile Uber ? La Black Cab sigur merge.
Nu, că ăia vin cu căruțe. Cu ce reclame proaste umbli.
Mai sunt şoferi de taxi care îşi împing maşina zeci de metri când se eliberează locuri. Nu-şi pornesc motorul, ca să facă economie de benzină. Şi tu vrei să pornească clima? Eşti nebun, ce-i cu risipa asta?
Ai descris taxiurile din Targu Mures
Dude, a descris taxiurile din toata Romania.
majoritatea taxiurilor sunt diesel si la diesel nu e tocmai ok sa pornesti (a se citi „incalzi „bujiile” „) ca apoi sa apoi sa opresti imediat.
cu masina personala daca faci o data/zi asta nu cred sa fie pb dar ma gandesc ca la taxi ai ocazia sa faci manevra asta de cateva ori pe zi si dupa cum ziceam nu este chiar ok..
…asa am auzit .
Nu le tin partea dar ma gandesc ca este unul din motive
Esti taximetrist sau sofer de autobuz? PAC un pendulan peste spinare, si inca unu bonus daca nu ai AC-ul pornit.
Nu mi rusine nici cu aia pe care ii „deranjeaza” AC, e chiar indicat cand te dai cu ceva Mertzan tare, Porsche sau de ce nu… cu un hAudi de neam prost.
Apoi vor apărea articole pe bloguri cum că taxiurile nu curăță aerul condiționat.
Clasic…
Boss, când mașină sta pe loc consumul e calculat în l/h
RATB-ul are aer conditionat montat dar soferii nu pornesc aerul decat in cabina. Pentru calatori ii doare in pix.
Economie de motorina, respectiv furt din rezervor…!
Majoritatea RATB-urilor au aer conditionat doar la sofer.
Fix aceeasi chestie si la Cluj. Si foarte probabil din acelasi motiv. Si aici vb de bus-uri noi bagate anu asta
Măcar pentru asta era bun Uber, pentru ratinguri.
Ar fi tare o aplicaţie cu care să bagi nr de înmatriculare de la taxi şi să poţi da rating-uri, măcar atât cred că ar mai tria din ei.
Pe clever taxi cred ca exista optiunea asta. Dau pe o alta aplicatie…
da, acum am văzut și eu.
A refuzat sa-ti ia banii daca pornea aerul conditionat sau cum?
Eu am intrebat un taximetrist de ce nu tin aerul conditionat deschis si raspunsul a fost urmatorul: „Stam mai mult in statie asteptand client decat pe drum in cursa. Ar trebui sa tinem motorul pornit non stop in statie ca aerul conditionat sa isi faca efectul. Daca il pornim cand urca in masina clientul ajung la destinatie si nu s-a facut racoare, asa ca geamurile deschise permanent sunt unica alternativa.”
aiurea.
AC-ul trebuie pornit din momentul în care se preia comanda iar în cele 3-5 minute până se ajunge la client deja e temperatură decentă. și bineînțeles lăsat pornit și pe durata cursei cu clientul.
dacă’s buni la ceva taximetriștii atunci sunt buni la inventat motive ca să nu facă chestii …
geamu deschis deci masina aerisita, chiar daca e cald, si probabil cu maimuta in ea sta la umbra nu in soare, deci inca un plus.
Cum zicea cineva mia sus, dai ac-ul blana pe rece si impreuna cu cele de mia sus in 2 minute ai frig…
@mobutu: ai zis o chestie interesanta, merita reformulata :
„daca`s buni la ceva romanii ,atunci sunt buni la inventat motive ca sa nu-si faca treaba” . Se aplica everywhere.
M-am suit grabit luni in taxi, sa merg la aeroport. Nu am vazut ca soferul era in pantaloni scurti si slapi.
Am crezut ca vomit pana la Otopeni. M-am dat jos din taxi dupa 1 km, m-am certat cu animalul. Mirosea oribil a picioare si transpiratie.
Nu cred ca e nevoie doar de AC in taxi, maintrebuie sa fie obligati la o minima tinuta sau igiena, a lor si a masinii.
Si cele 2 ore cat sta masina fara client pentru ca a trecut ora de varf, cine plateste combustibilul?
Taximetristul, ca el trebuie sa prezinte masina in conditii decente. Pe logica asta nici nu trebuie spalata.
Stai sa vezi in tramvaie si autobuze, mai ales alea luate de curand, fara AC, ca sa fie loc de spaga.
n-are aer conditionat functionabil un cadavru pe gaz cu 2000000000000 km
Nu e vorba de consum, B0$$, e vorba ca masina nu mai trage la fel de bine…
Te plangi de mersul cu un taxi, dar intr-un autobuz la ora de varf ?
Nici nu poti vorbi de un consum de +1l/100km, cel putin nu la un diesel. Poate pe GPL, care oricum e foarte ieftin dar deh… Mai importanta e economia de cativa bani fata de confortul propriu cat si cel al clientului
E plin si de masini scumpe care circula cu geamurile deschise la maxim la o temperatura exteriora de 39-40 grade. Te mai miri atunci de taximetristi?
Corect
Am ruda care merge cu trapa deschisa la 40grade conducand un seat altea.
Zice ca intrun an economiseste aproape 100euro.
plm.
taMpiti sunt unii
La traficul din orasele mari probabil consuma ceva mai mult. Si oricum, nu e standard 1l/100km, e in functie de motor. Cu cât e motorul mai mare, cu atât a mai mica diferenta de consum atunci cand pornești clima. Dar chiar daca ar fi 3% în plus, pe caldurile astea se merita, nici nu te gândesti de 2 ori. Eu am clima pe auto, la 22 grade, fie vara fie iarna.
Adica si in autobuze? Si in trenuri? Buna asta
Speri ca in 10-15 minute de mers se raceste de la +40 la +25 grade Celsius? In rest el trebuie sa stea cu motorul pornit sa mentina AC-ul functional si temperatura scazuta.
Nu e vorba de litru, e vorba ca nu mai trage, ca nu toti avem tractor.
nu mai trage litru’ la canistră, adică.
La liniuta opresti AC-ul
#Concurenta ilegala UBER.
#retarzi cu acces la internet
Știu ca ieși mai ieftin cu taxiul decât cu Subaru dar măcar zilele astea puteai și tu să-ți rupi de la gură sa mergi decent
Taxi … Uber iz da best!
Offtopic: in masinile de la RATB… dimineata, ca seara nu mai am ce sa zic in Bucuresti, jalea este mic copil.
Bosorogi si babe(ce cauta ei dimineata cand lumea se duce la munca?! Le e dor si lor de „munca” si au inlocuit cu piata din capatul celelat al orasului?) care nu vor sa deschida geamul, „se face curent maica! mor aicea!”. Cascada e pe noi, duhoare naturala…
Sunt absolut de acord cu tine, dar sapunul nu-l poate inlocui nimeni!!
Asta e cea mai importanta problema in Romania, restul s-au rezolvat toate. Avem scoli, avem spitale, avem autostrazi, aerul conditionat a mai ramas.
Dintre toate problemele enumerate în comentariul tăi, ghici care este singura care se poate rezolva cu simpla apăsare a unui buton?
Vise, tata, vise. La mine la tara taximetristii isi imping masinile cand pleaca vreunul mai norocos in cursa.
Așa! Ce bine că mi-ai amintit ce fain o să fie săptămâna viitoare când aterizez…
Merit minusuri!
Pe taxiuri ai GPL. La GPL ai pierdere de 20-25% din puterea motorului. Pe lângă asta mă cam îndoiesc că ăia cu taxi-urile s-au deranjat vreodată să reumple instalațiile cu freon, să schimbe filtrele de polen și alte căcaturi de genul ăsta.
Da’ lasă, că Uber e nașpa și o să ne învățăm iarăși cu jegu’
lol, cine te-a invatat ma ca ai pierdere 20-25 %? conduci o masina din secolul trecut?
Instalatia de aer nu are nevoie de reumplere daca e folosita, tine mai mult decat masina.
A dreacu’ motoarele astea pe gpl… Unu’ bun, reglat special pt gaz merge mai ok decat varianta benzinara. Stiai ?
@Meekuu, avem alte pretenții de la tine
bai da nu mai scapam de problemel psihice cu gpl-ul, nuconteaza ca instalatiile de multe ori sunt mia complicate ca masina, exagerez, dar vorbim de injectii si interfete obd de diagnoza, calculatoare si alte kkturi , dar romanii inca cred ca se „pierde” puterea
https://monteazagpl.wordpress.com/instalatii-gpl/
stai sa vezi cand o sa vina alea electrice ce kkt o sa mia zica, ca le explodeaza bateriile sau ce kkt…
Romanii care pun gpl aleg instalatia cea mai ieftina.
uber nu este asa naspa, este doar ilegal.
Si este enervant ca nu exista un tarif standard(ron/km), din ce am inteles, deci la sfarsitul cursei pot sa ma trezesc cu orice suma de plata. Poate am inteles gresit si explica cineva.
Cu cat e motorul mai mic cu atat consuma mai mult, plus ca nu mai trage masina. La mine un 1,9 cdti cam 2 litrii in plus, turez si mai tare masina, iar la 2,7tdv6 nici nu conteaza, oricum ia 15% urban
2 litri in plus? Si trebuie sa o mai si turezi? Sigur nu ai turbina murdara?
2>1 dar totusi „litri” nu litrii.
Da, merge in orice masina cu care am mers.
Pe romani ii trage curentul! Aerul conditionat = curent. Asa ca mai bine fierbi in suc propriu si mirosuri de nespalat ca apa e scumpa.
Imi amintesc cind am avut in vizita niste romani si au cerut sa oprim aerul conditionat ca racesc de la curent. Erau 26C in casa si nici macar doua geamuri nu putema deschide ca cica e curent…
Am mers cu un domn de la Uber cu un Sandero, deci efectiv mi-au inghetat toate alea cand am intrat in masina.
Iar pentru contrast: am mers cu altul cu opel astra cu geamurile deschise maxim.
tu esti dement ! majoritatea protozoarelor care conduc taxiuri nu pornesc nici macar ventilatia cand ploua si e aburit parbrizul. Majoritatea nu pornesc caldura iarna. Majoritatea au ventilatia pe 0 de teama curentului care #provoacacancer. Da-i ma si-ncolo ! Zi-le sa dea drumu !
Aham, stii ca prima serie de autobuze Mercedes a fost luata de RATB fara aer conditionat? Dupa care au aflat spagarii ca totusi vara este cald rau si au mai facut o licitatie la care au mai luat un rand de autobuze, de data asta cu aer conditionat.
Ce ar fi interesant de stiut este daca autobuzele Mercedes care sunt trase pe dreapta in autobazele RATB sunt din cele cu aer conditionat sau cele fara. Eu as presupune ca sunt cele cu aer conditionat, pentru ca nu le-am vazut pe traseu.
Peste tot avem problema cu aerele. Lucram la Citibank 2006, vin americanii la noi căldură teribilă, ăia întreabă dacă sunt stricate, iar șefele noastre obeze cu zâmbetul pe buze le spun că fac economie. Le-au făcut ăia cu ou și cu oțet.
Alt job, vara 07, 43c, pornesc aerul la care colegele mele, Bogdan te rog închide aerul că ne-au înghețat picioarele de frig. Așa e cu nespălații și cu nespălatele, preferă să pută . Genu de oameni care niciodată nu fac duș înainte de sex, economie de apă și miros de brânză franțuzească.
In tokyo toate masinile taxi sunt impecabile in exterior si foarte curate in interior. AC -ul e la maxim peste tot iar in statie toti stau cu masinile pornite. Soferii imbracati la camasa si manusi albe. Deosebit de politicosi si curati. De ce aia pot si maimutele astea nu?
In Tokio costa cam 30 ron / km daca vrei sa mergi cu un taxi.
La banii aia e mai usor sa gasesti o maimuta educata.
Am vrut să repar aerul condiționat (Corsa C) – încălzește iarna, dar nu răcește vara. Mă costă peste 1000LEI doar piesa, plus manopera…
Mi-oi lua ventilator, cum se purta pe dacii.
Interesant aspect. Eu nu stiu , spre exemplu, cat consuma masina mea strict pentru aer conditionat . Merg cu el pornit non-stop. Vara- iarna. Nu, iarna nu il pun la -25 de grade ca mi-e prea cald la -10, il tin intre 19-24 de grade tot timpul. Am observat ca ( la orice masina) fara el pornit , aerul care intra in habitclu e umed si miroase mizer. Ma deranjeaza asta la fel de mult precum caldura . Stiu , la unii totul ne pute dom’ne. Eh, asta e .
Filtrul de aer sau curatat instalatia?
Obișnuiam sa schimb filtrul de aer la fiecare 10000km și curat instalația cu spray-uri și chestii cu spuma, măcar de 2-3 ori pe an. Ma rog, la mașina veche. Mirosul nașpa era doar când nu foloseam aerul, deci nu cred ca de la instalație, dar ma rog era o rabla. Am sa vad la asta. Tot asa miroase un pic ciudat când e aerul oprit, ma pregătesc sa fac revizia sa schimb filtrul, eventual sa pun unul cu cărbune activ și sa curat instalația, dar cred ca tot asa va mirosi fără AC, după ce merg mult cu el pornit.
Am înțeles ca dacă mergi mai mult cu el oprit nu ar mai mirosi a umed și ranced după o vreme, dar prefer opusul.
Ce taxiuri infecte aveti in brasov
Taximetriștii opresc motorul la semafor sau în intersecțiile aglomerate. Chiar n-am pretenții de aer condiționat. Dacă merg în București și nu mor până la destinație, deja mi-a depășit așteptările taximetristul ăla.
pai bine boss, platesti tu freonul ?