Aruncați un ochi aici (Neckermann sunt o subsidiară a Thomas Cook) și gândiți-vă câți au cumpărat pachete de vacanță de la ei. Câți au cumpărat sejururi de Revelion deja? Toate agențiile de turism de acolo vând pachete Thomas Cook.
Momentan nu se știe câți sunt români, se știe că sunt 600.000 la nivel global.
Și apare, desigur, întrebarea: cum dă faliment un operator de turism într-o perioadă în care turismul a explodat?
În alte știri, Senatul a aprobat o lege care interzice site-urilor să promoveze cazări ilegale:
Poriectul de act normativ a fost adoptat pe 24 aprilie de Guvern, printre cele mai importante prevederi ale acestuia numărându-se interdicția impusă site-urilor sau platformelor dedicate închirierii de spații de cazare de a nu promova anunțurile pentru structuri neînregistrate sau neclasificate, dar și o serie de măsuri de descentralizare, precum transferul în competența autorităților locale a clasificării unităților de cazare, a omologării pârtiilor și traseelor turistice sau a autorizării plajelor. (sursa)
Sunt curios cum se va aplica Booking.com, că pentru ei e făcută, la plânsetele hotelierilor români.
https://www.neckermann.ro/contact
SSL-ul mamii ei de treabă, a trebui să mai dau un click în plus, am obosit.
Warning: Potential Security Risk Ahead
Firefox detected a potential security threat and did not continue to http://www.neckermann.ro. If you visit this site, attackers could try to steal information like your passwords, emails, or credit card details.
Websites prove their identity via certificates, which are issued by certificate authorities. Most browsers no longer trust certificates issued by GeoTrust, RapidSSL, Symantec, Thawte, and VeriSign. http://www.neckermann.ro uses a certificate from one of these authorities and so the website’s identity cannot be proven.
credeam ca o sa comentezi ceva legat de articol
A vrut să pară inteligent
„Cum dă faliment un operator de turism într-o perioadă în care turismul a explodat?”
Iti zic eu cum – purtand ochelari de cal si avand impresia ca in epoca „digital disruption” poate sa continue cu acelasi business model ca in anii 90. Doar sa oferi „aeroport – hotel – aeroport, all in” nu mai ajunge. Oamenii mai vor si altceva pe langa – o experienta, o distractie, o maslina, si le gasesc de multe ori singuri, direct si mai ieftin.
Plus faptul ca toate avioanele Thomas Cook erau in proprietatea companiei, deci costuri suplimentare de ownership chiar si in extra-sezon. Plus scaderea masiva a lirei.
Plus un ex-CEO care a facut totul (inclusiv asset stripping) ca sa le fie bine actionarilor, sa aiba ROI mare, sa primeasca bonusuri babane si un „golden handshake” serios la final.
Nu uitați că în statistici și în presa locală economia Angliei duduie … la impactul cu pâmântul. Nu poți da vina neaparat pe Brexit pentru o astfel de situație dar Brexit ascunde multe bombe din astea care încă n-au explodat
mai nasol e ca tot clientii iau golden, doar ca shower.
Dap, @vlad, asa e. Desi aparent clientii directi pe pachete (in pachetul carora era inclusa si asigurarea ATOL de calatorie/zbor) nu sunt asa rau afectati, adica li se vor asigura zborurile inapoi fara probleme. Problema mai mare este cei care au cumparat doar bucati (gen doar zbor, etc.), aia nu sunt acoperiti deci cam mumu putin. Sau apar situatii ca undeva prin Tunisia/Algeria parca, unde hotelul a luat ostatici turistii pentru ca isi vor banii – Thomas Cook are termen de plata 2 luni aparent.
Doar 6 avioane din 27 erau proprietatea lor, două A321 și patru A330, restul sunt în leasing de la mai multe companii specializate (majoritatea lor de la ALC și ACG).
@Undeepishcotu’ Nu e chair asa de rau nici de cei care au cumparat doar bucati ( zbor, hotel, etc.). Eu spre exemplu aveam niste zboruri cu ei la inceput de octombrie, am vazut ce s-a intamplat am sunat la banca(cumparat cu card de credit) si mi-au spus sa completez un formular de Claim Dispute (am platit dar nu am cum sa beneficiez de servicii). Plus ca am si asigurare care acopera asa ceva, in cazul in care nu iau banii de la banca inapoi.
Just a copy/paste … “Condor Flugdienst, part of Thomas Cook Group, has 43 aircraft (7% of the German fleet), of which 16 are widebodies” … Am calatorit cu ei si am fost multumit. Au servicii la nivelul Lufthansa.
@RomArian, se referă la faptul că atâtea avioane au în flotă nu că le dețin ei pe toate. Avioanele sunt înmatriculate pe compania care le operează chiar dacă sunt în leasing, vezi cele patru B737-800NG TAROM intrate în ultimii doi ani sau întreaga flotă Blue Air care e la fel închiriată – au înmatriculare românească YR-xxx.
Eu doar vreau un catalog vechi Neckermann. Un „giveaway”, ceva?
Are cineva un catalog din ala vechi de dat?
Multumesc.
Am eu. Dar vezi ca paginile de la lenjerie s-au lipit intre ele.
Eu vreau doar sectiunea de electronice si jucarii.
Pentru „lenjerie” am xvideos si pornhub. :p
Am dat like, oricum.
Lenjerie din cataloage Neckermann… ce vremuri!
(pentru astia mai tineri… atat era, baieti. Atat gaseai pe vremea lui Ceasca la capitolul „pornhub”: paginile de lenjerie intima din cataloage straine. )
Si la paginile cu dușuri mai scapa un crac sa o o țâță.
Les Connoisseurs!
cand eram eu la liceu daca te imbracai de la neckermann erai smecher…. acum aflu ca neckermann sunt agentie de turism, smh
Eu știam de mobilier/amenajări interioare, „are casa ca-n necherman”
Nu s eimbraca nimeni „de la Neckermann”, se imbraca „Neckermann”. Adica, haine croite dupa cataloagele celebre.
cristi, exista fizic magazin cu haine din germania numit „neckermann” ….
bebe, arata-mi trei oameni care aveau haine din magazinul ala…
sa reformulez: trei oameni care nu sunt din Bucuresti (eventual), si care nu erau securisti/turnatori la securitate.
@Cristi multi oameni din Timisoara au avut acces la occident cu mult inaintea Bucurestenilor.
Sunt curios câți din ăia ce acum se plâng că rămân fără concediu au votat pentru Brexit. Că și aici e o chestie.
La o cifră de afaceri de 10 miliarde datorii de 1.5 miliarde sau cât se spuneau că au, nu mi se pare atât de mult.
Oamenii vor experiențe nu să se ducă pe cealaltă jumătate de glob și să facă același lucru pe care îl pot face în Turcia, Egipt sau Tunisia de 3 ori mai ieftin.
Booking iti cere actele si clasificarea, precum dovada sediului si CUI, asa ca nu o sa-i afecteze. Nu stiu de Airbnb.
In plus, nu sunt fraieri, daca trimiti acte false sau declari aiurea e responsabilitatea ta.
In schimb, partea asta cu „transferul în competența autorităților locale a clasificării unităților de cazare” mi se pare o gogoasa enorma. 2 stele la Sovata or sa fie egale cu 2 la Mamaia? Yeah, right…
2 stele la Sovata or sa fie egale cu 2 la Mamaia – nu ma supara descentralizarea.
Booking iti cere actele si clasificarea, precum dovada sediului si CUI, asa ca nu o sa-i afecteze. Nu stiu de Airbnb – mhm, de aia pe booking nu imi puteau elibera factura, sau in praga am stat cu fata la receptie sa ii arat cum se completeaza o factura.
@alxzen Daca tu esti ok ca la 2 stele de sovata sa nu ai nici macar buda in camera, esti ok? Eu personal nu.
Factura e emisa de hotel, nu de Booking. Ei doar incaseaza comisionul si intermediaza tranzactia.
Chiar in exemplul dat de tine, fata de la receptie iti completeaza/emite factura, nu Booking.
Alxzen … facturile nici nu exista in unele tari si ar cam trebui sa dispara, asa cum a disparut si stampila
boss stiu ca e emisa de hotel, da daca hotelul respectiv opereaza la negru nu poate da factura. desi in platforma apare cu optiunea „emite factura” – nici nu inteleg de ce e optiune.
Xxx – sa moara cinci vecini ca a murit stampila. Dumnezeu sa o ierte. Lucrez mult si cu stat si cu privat, privat inca se incapataneaza la stampile si vad eu cum le arati tu legea ca aia se aplica doar in relatia dintre privat si stat.
La faza cu factura din EU, lasa ca stiu eu ce zic.
Este făcută legea mai mult pentru airbnb și homeaway, care lovesc mult în turismul hotelier, dar impactează mult și viața localnicilor din anumite orașe, pentru că urcă mult chiriile, în timp ce nu se plătesc taxe. Arbnb și Home away au fost amendați mult de Barcelona, PAris etc că nu plătesc taxe și promovează apartamente care nu sunt înregistrate că operează în regim hotelier.
Desigur și Booking, dar într-o măsură mult mai mică.
aia peste 600 de mii sunt doar cei blocati momentan in vacante si care nu au asigurat zbor de intoarcere. cei care au deja cumparate alte pachete sunt mult mai multi.
Btw Commerzbank aici în Germania o să concedieze 4.600 de oameni.
Dar e ok, totul merge strună (•‿•)
+BMW concediaza 6000 de angajati din DE.
@Ciocane, nu crede pina nu citesti stirea originala. Omul a spus ca are in plan reducerea fortezi de munca cu 6000 de locuri. Asta nu inseamna direct concedieri, ci cuprinde si pe cei care pleaca in pensie, schimba locul de munca sau primesc un pachetel sa se retraga mai devreme.
Se schimba modelul de afaceri si dinozaurii dispar ca nu se adapteaza. Cum se intampla si cu firmele de taxi, o iau la vale incet si sigur in fata firmelor de ride sharing si ce o mai fi. La fel si cu lanturile astea, ai booking sau suni direct la hotel ca il gasesti pe net, platesti plin banca si asta este. Sunt doar niste intermediari de 2 bani, niste afaceri „automatizabile” in mare parte sub o forma sau alta. In alta ordine de idei multe hoteluri se tureaza pe Booking&etc. Multa lume intelege deja ca decat sa dau 100-150 de euro pe noapte/camera la hotel mai ok e sa dau 30 de euro/noapte si sa stau la Gigel acasa.
La Gigel acasa am constatat ca pozele nu corespund realității, ca igrasie, ca fire de priza expuse, ca praf gros peste tot unde e mai dificil de bagat ochii (sub pat, pe sifonier).
Gigel nu răspunde la telefon.
Am facut reclamație la Booking, mi-au dat 25% inapoi.
Gigel e in continuare pe Booking.
Aia cu „la Gigel acasa” s-ar putea schimba in curand pentru ca sistemul AirBnb a fost conceput la baza pentru un proprietar care vrea sa inchirieze o camera in locuinta proprie si nu pentru investitori care au 2-10 proprietati care functioneaza ca unitati de cazare insa fara acte.
In diferite orase autoritatile incep sa se miste, sa ia masuri si sa reduca ponderea airbnb pentru diferite modele.
Toti oamenii vor sa fie speciali si sa beneficieze doar ei de un super pret insa este pur si simplu imposibil asa ceva. Nu exista doua produse similare care sa fie pe piata la diferenta de 70% din pret pentru simplul motiv ca nu exista genul ala de adaos astazi.
Ce spui tu e cum ai spune „multa lume intelege ca in loc sa dea 40 de mii pe un Mercedes e mai ok sa dea 8 mii pe un Logan”.
Vezi ca Uber, booking si airbnb cam is dinozauri acum
Autoritatile o sa se miste ca si la taxiuri vs uber. Cei de la Uber au acum un PFA, au masina cu ITP la 6 luni si au standarde minime de masina. Au pus batista pe tambal fara amre efort. In concluzie se cam migreaza in masa de la taximetre: raman angajatii taximetristi prastie ce nu au masina proprie si cam atat. Si de la „casa lui Gigel” i se va cere sa fie inregistrat la fisc si sa aiba conditii decente. De ce sa nu poti inchiria un apartament cu ziua ? Se poate si nu e nimic anormal. Si asa o sa se puna batista pe tambal si cu hotelurile de 150 de euro/noapte sau cu 300 de euro/noapte daca e festival sau targ sau alta suedejie.
@Ciocanul – fix aia e diferenta, intre a respecta o legislatie unitar sau nu. De exemplu tu nu ai voie sa faci ciorba in bucataria ta si sa vinzi cui vrea cu 3 lei portia pentru ca trebuie sa respecti niste norme in domeniul ala. La fel si la cazare, sunt anumite norme. Printre chestiile legale sunt de exemplu imprumutul imobiliar, banca s-ar putea sa iti refuze asta cand afla ca tu il inchiriezi cu ziua, la fel s-ar putea sa ai probleme cu asigurarea care e diferita daca stai tu in casa sau o inchiriezi necunoscutilor cu ziua si apoi trebuie sa ai acordul asociatiei/vecinilor daca stai la bloc ceea ce nu e musai usor de obtinut. De exemplu daca eu am apartament si tu ai apartament pe aceeasi scara si vrei sa il inchiriezi cu ziua eu nu sunt de acord cu asta pentru ca inseamna necunoscuti pe scara, inseamna mai mult zgomot/trafic si mai multa uzura pentru elementele comune ale blocului.
Sigur, poti sa iti cumperi o casa cash si sa faci ce vrei acolo insa culmea e ca nu e rentabil asa.
”Și apare, desigur, întrebarea: cum dă faliment un operator de turism într-o perioadă în care turismul a explodat?”
Cum dă faliment cea mai mare bancă din europa, în timpul celei mai lungi expansiuni economice? Știu, încă nu a dat… încă.
uber traieste din banii investitorilor, au ars > 10 giga pana acum
dar daca esti convins ca modelele de business is defecte ii poti shorta pe tui si de rest sa cumperi uber
Au belit-o bulgarii cu turismul lor cu care se dadeau mari la la la laaa la! Sa mora capra vecinului!
Uite d’aia nu a mai vrut sa ii aduca laba ala de ministrul turismului cum plm il cheama, ala cu parcul Dracula and shit. Nu mai bine sarac si cinstit?
shp-agaton or something
din nefericire au si agricultura mai performanta decat noi… yolo =)))
Sa stii c-au belit-o… Daca si minitrul nostru se plingea ca romanii dau navala in BG la cei 62km de piste de ski intr-o singura statiune, iar noi n-avem in toata tara atita…
In mare au intrat in faliment pentru ca nu s-au adaptat pietei.Au ramas cu multe agentii stradale si personal angajat in loc sa se extinda inspre mediul online.
Oricum concediile lor sunt ATOL protected in UK asa ca toata lumea ori isi recupereaza banii ori aleg un alt sejur la schimb.Mai nasol de personalul lor care era destul de numeros si s-a trezit peste noapte fara servici
Intre timp, patronul de la FAN apare la pro tv, la emisiunea aia „Sef sub acoperire”. Probabil pentru capital de imagine.
O sa ma uit, doar ca sa vad cum face el pe seful bun :))).
probabil sunt tăiate la montaj fazele cu „să-mi bag picioarele ce salariu mic”
Pentru asta am sa ma uit, sa vad :))
Saptamana trecuta a fost patronul de la REBU si cum a fost el eroul zilei la sfarsit, marind bonurile de masa la angajati si ajutand pe unii dintre ei. Tot asa, a facut-o, probabil ca sa dea bine la tv.
Sau, nu chiar patronul… ma rog, era Radu Merica, director RER bla bla bla… p’acolo :)).
Ce facatura de kkt deci te filmează aia non-stop cum plm sa nu iti dai seama ca e ceva dubios. Vrei sa iasa misto filmeaza cu camera ascunsă si asuma ti riscul sa iti iei si niste suturi in cur de la maistru sef cat esti tu de patron!
Angajatilor li se spune ca se filmeaza un documentar, despre cum se adapteaza un angajat nou in firma, sau ceva de genul.
Acum am citit si stirea integral. Sa moara zona Bran-Moeciu, nu alta!
am asteptat toata ziua cu sufletul la gura o parere pe paginile consultantilor in turism-piscotarii de serviciu. Noroc ca am vazut pe fluxul mediafax articolul cu unul din specialistii nostri care ne-a asigurat ca managementul defectuos a fost de vina si spatiile largi la bulevard pe care le aveau birourile T.Cook.
o alta stire ce merita discutata e asta:
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/turism/tour-operatorii-israelieni-se-revolta-sa-nu-ne-mai-concentram-pe-turisti-din-tari-sarace-ca-romania-nu-merita-nu-ne-ajuta-un-turist-roman-nu-isi-permite-preturile-din-israel-19116424
ăia care au mușcat porcăria aia cu aeroportul din Tulcea și cu Ovidiu Tender?
Sa fac ceva pe ei din Israel, ca daca ajungi sambata acolo zici ca esti in desert. E Sabat, nimic nu merge. Stateam in aeroport si ma gandeam cum sa ajung in Tel Aviv. Doar cu taxiul, vreo 200 de lei pentru 13 km. Noroc ca am facut share cu inca cineva si am platit jumatate. Pana si la Otopeni e mai bine! Apoi magazinele, majoritatea sunt buticuri mizere, evident cu preturi enorme. Si vor turisti din vestul Europei? Apropo, daca e Sabat majoritatea sunt inchise, muream de sete pe strada la aproximativ 35 de grade la soare. Apoi e stresant sa vezi atatia militari pe strada inarmati si filtre de securitate. Si mai au tupeu sa zica ca romanii sunt saraci si nu-si permit tara lor?! Cred ca e singura tara „dezvoltata” unde intr-un supermarket am vazut o sticla de apa/suc la un pret si acelasi produs, dar la rece, cu circa 10-15% mai scump.
Investitorii si-au scos banii. La fel si directorii.
Clientii? Cui ii pasa de ei? Sigur nu celor care au bagat compania in faliment.
Ba chiar CEO-ul lor a avut curajul sa ceara ajutor de stat, spunand ca guvernul nu poate sa inchida ochii la drama celor x mii de angajati care vor ramane fara loc de munca. Dar cu ce e de vina statul ca acea compania a ajuns in faliment?
întrebarea e cum dă faliment un operator de turism atunci când are 600.000 de clienți?
Aveau foarte multe pachete sub preț. Adaos mult prea mic să susțină toată măgăoaia. AU avut mai puține rezervări vara asta, spun, au scăzut prețurile. S-a spus că într-o lume digitală, TC era o companie analogică. Gradul lor de îndatorare era uriaș de anul trecut, se tot adunau pierderi. Management defectuos, dar culmea, managerii sunt cei care în situațiile acestea tot iau milioane de euro/anual salarii cu bonusuri (într-un an actualul CEO a luat peste 4 milioane de lire sterline cu schema de pensionare cu tot). Cred că și în acest caz cantitatea (numărul mare de turiști) nu a fost relevantă, dacă adaosul pe turist era infim. AU tot pus presiune pe preț de au falimentat alte businessuri mici până au intrat și ei în faliment
Raspunsul e ft simplu. Da faliment cand cheltuielile sunt mai mari decat sumele incasate de la aia 600k