Am citit un comunicat de acum 3 zile despre ceva intrare a Peugeot in online cu nu stiu ce comunicare. Un comunicat de 5 paragrafe inutile si imbecile, scrise intr-o limba de lemn, care omite cele mai importate 2 lucruri: care dracu e siteul caruia ii fac reclama si cu cate miliarde de vizitatori a crescut traficul.
Simplu.
Gigel lanseaza campanie. Gigel a colaborat cu X si Y pentru a realiza aceasta campanie, care aduce nou chestiile Z si K. Rezultatele s-au vazut imediat, traficul siteului www.basinidelapeugeot.ro crescand cu 4 milioane de vizitatori pe zi.
Simplu. Nu e chirurgie pe creier. E doar un alt comunicat care a ajuns la gunoi.
Desi ar trebui sa ma abtin, prietenii stiu de ce, nu pot care cum sa…
In fine, se dau urmatoarele: sunt 10 (zece) site-uri auto de continut care conteaza, din care 5 in top 10 trafic.ro. Pe niciunul dintre primele cinci n-a rulat reclama. Sau am eu orbul gainilor si n-am vazut-o. Daca a fost si altundeva pe astea 10, rog dati in cap la subsemnatul cu un obiect tare.
Din cele 10 a fost doar pe sotto.ro, care e nr. 7 ca importanta, si acolo in format 300×250. In rest… a fost pe alte site-uri, nu de auto.
Daca insa cei de la Peugeot dau cautare pe Google pe masina la care au facut reclama (Peugeot 308), vor remarca o pleiada de site-uri care discuta despre ea si pe care publicul-tinta intra sa caute informatii. Pe niciunul nu si-au facut reclama (in fine, unul e fanclubul…).
Desi publicul calificat (peste 5700 de oameni pe luna noiembrie!) in urma campaniei pe media clasica intra fix pe acele site-uri, in urma cautarilor facute in google.ro.
Ma bucur foarte mult ca cei de la Peugeot sunt multumiti de rezultatele campaniei, si ca au facut-o ‘ca la carte’, cu nr. de afisari limitate, targetate pe ore samd. Cred insa ca au pierdut din vedere exact pe cele cateva mii de oameni pe luna care cautau informatii fix despre modelul la care au facut reclama :). In octombrie au fost vreo 2000 de oameni care au cautat acest model, in noiembrie au fost 6000, iar in decembrie se anunta a fi alti 2000 care il cauta. Toti astia sunt neatinsi de campania Peugeot.
Si mai mult, daca tot m-am pornit. Cei 10.000 nu aveau nevoie doar de bannere pe site-urile pe care ajung oamenii din Google (si care sa duca nene la un microsite dedicat!), aveau nevoie de ceva mai mult decat atat. O campanie speciala desfasurata pe fiecare dintre aceste site-uri, cu rezultatul bine definit de a invita la drive-teste, ar fi dus si mai multi oameni in showroom-uri. Concursuri, implicare in brand, porti deschise si asa mai departe!
Mai aveau nevoie de un mini-site dedicat, nu doar de o sectiune din site-ul peugeot.com.ro pentru modelul in cauza. Suntem in 2007, cand si Hyundai Accentul are site propriu, of!
Da’ in fine, bine ca sunt oamenii multumiti si cu ce au reusit, si ca au intrat pe online. Tot e un inceput. Cand vor invata ca pot obtine rezultate de cinci ori mai bune targetand exact zonele in care li se plimba publicul, o sa fie si mai bine. Altii au inteles deja asta
Si ca am ramas neterminat: neexistand microsite dedicat pentru model, normal ca nici linkul oficial despre el nu apare in primele 20 de linkuri din google. De unde si necesitatea unei campanii online care a costat ceva bani.
Daca in campanie ar fi inclus si linkuri catre pagina respectiva (de exemplu pe bloguri), nu doar bannere, atunci poate ca astazi am fi vazut, asa cum era si normal, primul link din cautarea pe model fiind chiar linkul oficial de pe peugeot.com. Iar cei alti 10.000 care o sa mai caute modelul in urmatoarele sase luni ar fi intrat direct acolo, fara niciun fel de publicitate suplimentara.
Asa insa… raman la mana celor care au scris despre el si care apar primii in Google, iar campania va trebui refacuta. Pe alti bani.
Scuze ca m-am intins atat. Poate citeste cine trebuie, ca eu am obosit sa mai educ oamenii din aceasta industrie.
zoso, tu n-ai cum sa intelegi… eu sint client de peugeot si iti zic ca sint o companie speciala, poplata cu oameni speciali, la care daca-ti lasi masina in service (un exemplu doar), cind ii suni sa-i intrebi daca e gata ti se spune ca nu ai adus-o la ei. chestia asta se aplica la oricine face parte din personalul lor, indiferent daca e salahor, pasarica de frontdesk sau injiner. datorez profesionalismului lor faptul ca la ‘peugeot romania” sint pe prima pagina in gugal si saptamini de cosmaruri
campania au facut-o in house sau daca nu, au apelat la unii care sa poata comunica la nivelul personalului susmentionat
acum urmeaza reclama: vrea cineva un peugeot 307 sw? ca tre’ sa-l vind.
zvoner, mai scurt bre, mai scurt. sintetizeaza ce ai vrut sa zici si da-mi un sms
SeMeSe: Peugeot sucks (nu mashina, institutzia RO).
T, shofer de Peugeot cumparat in Romanica