Prin Braşov au început în unele locuri lucrări, şi asta în condiţiile în care temperaturile scad. Unele dintre ele sunt puse pe seama câştigării de către primar a alegerilor din nou, şi astea sunt de obicei de asfaltare sau de organizare (nu suntem oraşul giratoriilor degeaba). Altele au o motivare mult mai lumească: 59% pierderi în reţeaua de termoficare. Blocurile au apometre, apartamentele la fel, e nasol să se piardă atâta apă pe conductă acum. Înainte era bine, se trecea la comun, dar azi nu mai e aşa rentabil. Proprietarii îşi repară ţevile comune, pierderile s-au redus la capătul lor, mai rămân cele de pe ţevile de transport, care sunt vechi şi crapă şi nu mai pot fi trecute pe cheltuieli comune când se sparg. Şi pentru că vara era ilogic să faci verificările sau reparaţiile astea, companiile le fac acum.
Acum important e sa scoata cat mai repede investitia (in bucuresti la cateva saptamani dupa alegeri s-au schimbat bordurile de la lujerului pana la crangasi) si pe urma sa vina profitul.
Credeam ca doar in Pitesti se intampla asta. Primarii au castigat alegerile si acum e timpul sa-si plateasca si rasplateasca sponsorii.
Si in pantelimon schimba astia borduri, (re)toarna asfalt dupa ce l-au scos p-ala vechi care era impecabil…
Student fiind….acu vreo 10 ani….ma intrebam tamp….ce p.m toarna astai in Cluj asfalt la -3. Ca o sa sara a doua zi……si ghici ce…..5 ani mai tarziu vine raspunsul……si ce daca banii se duc pe p………bugetul trebuie folosit anul asta , altfel la anu’ nu se stie ce mai prindem. Combina asta si cu nitica campanie electorala….e voila
si totusi in brasov e mic copil fata de ce e in bucuresti. in brasov de ani de zile nu am mai vazut decopertari damboulea si strazi „taiate” in doua si plombate apoi cu smoala din aia de ti-e si jena sa o privesti.
din cate stiu, Scripcaru chiar face treaba buna acolo
Pas 1 – economisesti bani si devii mai bun pe ce faci
Pas 2 – pleci din Romania
Pas 3 (optional) – investestesti intr-un fond romanesc cand iesi la pensie (culmea nu au dobanzi foarte rele)
Ta daa
ma pricep la asfalt cat sa spun daca e bun sau rau sa mergi cu masina pe el.Dar ma gandesc ca exista o tehologie atunci cand il pui si poate ca trebuiesc respectate niste conditii(de temperatura,umiditate atmosferica).Constat cu bucurie ca savantii nostriii au descoperit un nou tip de asfalt care poti sa-l torni oricand (chiar si pe ploaie).Singurele conditi ce trebuie sa le indeplinesti tin de politica si nu de tehnologia asfaltarii.
pe de alta parte, la ora 10 incepe lucrul, pana atunci e prea frig, nu pornesc utilajele. de la ora 11 jumate pana la 13 jumate e pauza de pranz si cafea, apoi se mai lucreaza pana la ora 15, ca la ora 16 jumate e deja intuneric. eficienta maxima cu efort minim.
alioja, din pacate ce se lucreza acuma in brasov e peticeala.
De fiecare data cand am trecut prin Brasov se lucra la drumuri, si se simte, n-am dat in gropi pe acolo, hehe.
Dar giratoriile alea la ora de varf…
Lucrarile din lunile octombrie noiembrie si decembrie asigura supravietuirea firmelor de constructii pe perioada iernii.
Sa presupunem ca ai o fima de constructii cu 10 de angajati(o fima mica), si ai de lucru din aprilie pana in septembrie,, 6 luni in care poti contrui case, executa finisaje, invelitori absolut orice tine de constructii. In restul de 6 luni din an nu prea poti lucra la exterior la o casa iar interioare nu sunt asa de multe sa poti tine 10 angajati si vei fi obligat sa opresti activitatea sau sa inchizi pe perioada celor 6 luni (rele). Lucrarile de infrastructura insa iti pot permite sa ti cei 10 oameni angajati, subcontractezi si lucrezi canale de instalatii, asfaltarii, borduri si ce mai este nevoie din bani publici pe baza de licitatie. Cei 10 angajati primesc salariile in continuare, salarii din care cumpara mancare, platesc chiria, platesc servicii si impozite. Bani intra in economie si se invart creand cerere si oferta, aprovizionand piata cu capital.
Vorbesc de o firma mica dar daca aduni aceste multe firme mici ajungem la un numar foarte mare de angajati care ar muri de foame daca nu ar exista aceste lucrari.
Sistemul nu este perfect dar daca nu ar exista lucrarile astea de infrastructura, Romania ar fi intr-o groapa si mai mare. Aceste lucrari aduc bani in economie.
Nu stiu cifrele exacte dar cred ca in lunile de iarna sunt aproape 1 mil o de angajati in sistemul privat de constructii si aici includ si distribuitorii de materiale.
In alta ordine de idei, castgatorii licitatiilor sunt in general marii contribuabili la campaniile electorale si ei sunt cei care castiga cel mai mult.
Nu cred ca am fost foarte cooerent dar cine vrea cred ca poata sa imi inteleaga puctul de vedere.
Ca la noi nu-i nicaieri, lucrari facute in repezeala ca vin alegerile sunt la ordinea zilei si asta se intampla la o scara mult mai mare in orasele mari din tara. Ce conteaza calitatea lucrarii… conteaza sa iasa cine trebuie la alegeri…
mihai
nu, n-ai fost coerent. ai uitat asfaltul turnat acum şi care peste un an va deveni inutilizabil, deci decopertabil, aruncabil, iubibil, etc.
asta reprezintă, de fapt, plusvaloarea.
gîndeşte-te că ai o casă şi în fiecare iarnă te apuci să torni (din bugetul tău propriu) ciment pe aleea din faţă. şi care în fiecare primăvară e varză.
nu iese pe undeva o pierdere? iese. şi ce dacă? te duci la bancă şi te împrumuţi, o să ai deficit. mai mare.