Londra ne arată cum eliberezi traficul și schimbi parcul auto

Primarul Londrei a anunțat o nouă taxă pentru mașini:

Called the T-charge, the 10 pound daily tax applies to diesel and petrol vehicles typically registered before 2006 which do not meet the so-called “Euro 4” 2005 European directive to regulate vehicle emissions.

Ce e amuzant e că taxa asta vine în plus peste taxa normală de traversat centrul:

The new charge will applied during the same 7am to 6pm weekday hours as the existing 11.5-pound congestion tax and could mean some owners paying a combined 21.50 pounds a day to drive in central London. (sursa)

Simplu. Vrei să treci prin centru cu mașina? Nasol. Costă. Ai mașină veche? Costă și mai mult.

Sigur, diferența e că ei au unde să lase mașinile și pot traversa dintr-o parte în alte cu autobuze și metrou, dar nimeni nu vrea să vadă că taxa asta a fost pusă pentru că, deși existau metode de a ajunge peste tot în oraș, oamenii continuau să conducă. Deci românii care o țin pe a lor cu “să îmi facă statul parcări și autostrăzi și după aia să îmi ridice mașina parcată ilegal” sunt în eroare.

Știu, realitatea e tristă. Sau civilizația. Una din ele.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

84 comentarii

  1. Da, dar primarul Londrei nu visează sa ajungă președinte.

    00
  2. Tarile cu apa calda :)

    00
  3. In Torino (daca tot am locuit cativa ani acolo, ce sa fac, va dau stiri de-acolo) au interzis masinile Euro 4. Treaba e groasa rau, poluarea e mai naspa decat in China.
    Text brut, nu mai traduc ca veti intelege:
    –-
    Torino, da oggi fermi i diesel Euro 4, da sabato gli Euro 5
    Lo sforamento dei limiti delle polvere sottili sta diventando sempre più grave.
    giovedì 19 ottobre 2017
    TORINO – Da oggi a Torino non possono circolare le auto diesel Euro 4, uno stop che interessa non meno di 100.000 vetture. I proprietari delle Euro 5, invece, sono ancora in salvo ma devono sperare nella pioggia, perché se entro sabato non scenderanno i livelli delle polveri sottili toccherà anche a loro.
    ––––
    Indicele PM 10 in Torino a fost 220 de unitati; in Beijing, cel mai grav a fost 230 de unitati.
    Azi indicele PM10 e 154 in beijing, 155 in Torino.
    Băbăeți, e grav, pe bune. :(
    Verificati si pentru alte orase, sa intelegeti ce grav e (in dreapta sus e functie de cautare):
    http://aqicn.org/city/italy/piemonte/torino/rubino/

    00
  4. Primaru Chirica, de la iasi, vroia sa puna o taxa de pouare…sau vre…nu mai stiu care e statusul

    00
    • sa puna domle. dar nu vad cum scapa orasu de poluare cand tirurile trec prin mijlocul orasului, unde mai pui ca nici masinile nu incap pe strazile limitate. asta e problema in ro. infrastructura nu exista si nu exista nu de acum ci din 90 cand infrastructura trebuia copiata dupa orase mai cu apa calda, asa a crescut ca o tumoare si in curand va omorâ gazda. legea se da numai cand avantajeaza direct politicianul de la putere.

      00
    • Tirurile sunt majoritatea euro 6

      00
  5. „Sigur, diferența e că ei au unde să lase mașinile și pot traversa dintr-o parte în alte cu autobuze și metrou” nu se pupa cu “să îmi facă statul parcări și autostrăzi și după aia să îmi ridice mașina parcată ilegal”. Zici ca la aia merge pentru ca au parcari si transport in comun, dar daca la noi s-ar baga o taxa din aia, nu ar trebui sa ne plangem de lipsa infrastructurii..

    00
  6. Londra ca exemplu ?! …ahahahahaha. Nu mai cita articolele traduse de toti puturosii si intreaba cum e pe acolo. Cu sau fara taxa lumea nu prea da prin centru cu masina pentru ca nu le-a facut parcari la toti rezidentii, pentru ca traficul e si-asa sufocat de pietoni (strazi inguste), Uber si taxiuri, autobuze si masini de bogatasi. Transportul in comun e scump si de cacat.
    Un exemplu mai bun mi s-a parut a fi cel din Italia

    00
    • Când ai fost in ultima oară în Londra? Eu am fost in februarie și transportul in comun mi s-a parut ieftin/ accesibil , deștept ( plătești chiar și cu cardul 3 curse cu autobuzul și primești reducere la a 3 a plata sistemul transformându-ti plățile Intr-un abonament de 1 zi cu un număr nelimitat de călătorii).

      00
    • Gigi… esti prost. Vezi ca transportul public din londra a fost votat cel mai bun din lume multi ani la rand. Londra avea metrou electrificat subteran pe vremea cand restul lumii era la nivel de caruta…

      Doi la mana, nu uita ca se fac vreo 4 milioane de calatorii cu metroul in fiecare zi! Asta inseamna ca in cateva zile, toata romania s-a dat cu metroul. Daca pui si restul la un loc, in cateva ore transporti de 2 ori popendulatia romaniei. Tot mai crezi ca e scump si de cacat?

      00
    • Ca locuitor in Londra care face naveta in centru din zonele limitrofe pot sa-ti zic ca te inseli amarnic. Transportul in comun nu e perfect, dar e suficient de bun cat sa poti ajunge de oriunde pana oriunde fara sa ai nevoie de masina in timp relativ util (eu fac cam 1h pe o distanta maricica – cam acelasi timp cat imi lua sa ajung din Obor in Pipera cu masina). Cat despre scump – da, e scump dar infrastructura e un monstru imens. Prefer sa dau bani pe transport in comun si sa stiu ca nu imi bat capul cu masina, cu parcari, etc.

      00
    • Scump față de ce? Cu ce compari, cu RATB, cu RATC? Ce înseamnă scump?

      Apoi, in ce sens e bun ca termen de comparație transportul din Italia? Ai mers des prin Italia cu transportul în comun? De câte ori ai pierdut avionul la Roma pentru ca nu mergeau bine autobuzele?
      In afară de Nordul tarii (unde te poți baza serios pe „timingul” afișat in stații), Italia e ca România in materie de transport în comun, uneori chiar mai rău.

      00
  7. Eu cred ca taxa lunară pentru mers cu mașina în București ar trebui să fie un salariu minim pe economie. Daca nu produce atât, înseamnă că nu ai nevoie de mașina aia.

    00
    • Asta ar avea avantajul ca ar revitaliza si Posta Romana, dupa ce s-ar inchide toate firmele de curierat :D

      00
    • De ce ai vrea sa dai iarasi monopol Postei Romane (in forma ei actuala, plina fie de incompetenti, fie de „nu-mi pasa, ce poti sa-mi faci”)?

      00
    • babaetzi nu problema e o taxa mia mare, desi ar fi ok, problema e ca nu are cine sa le colecteze sa le dea sa dea amenzi, sunt zeci de mii de masini parcate in bucuresti pe parcare/oprire interzisa.
      Se chinuie garcii pe sos Pantelimon proaspat renovata de saptmaan intregi si ii roaga frumos asa nu isi mai lase masinile pe strada auzi ba….
      Ia vino cu un garcea cu amenda maxima zilnic, plus sa zicem o ridicare de masina lasata de-am pulea si se elibereaza strada in o saptamana ca se duce vorba. Sunt la Unirea in spatele bicliotecii nationale niste logane intrate in pamant. ba la Unirea nu in Berceni …:)

      00
    • Si in loc sa produca salariul minim o sa treaca pe somaj. Firmele si PFA-urile ar trebui sa fie lasate in pace, cei care ar trebui sa plateasca taxe suplimentare sunt cei care merg cu masinile personale (totusi salariul minim e un pic cam mult). Daca in fiecare masina ar fi minim 2 oameni situatia ar sta cu totul altfel.

      00
    • Cata logica…

      00
  8. a zis si duamna firea ca „nu se mai puate asa” si trebuie sa se baga ceva, o taxa :) adica n-o sa faca nimic, stati linistiti, ca asta nu e in stare de nimic, in afara de combinatii cu rudele/pretenasii din pandelistan.

    00
  9. https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-22069030-gabriela-firea-despre-eliminarea-taxei-mediu-catre-psd-alde-fara-taxa-mediu-venit-toate-rablele-din-europa-romania-special-capitala.htm

    Ma doare stomacul de ras, azi din rubrica „sa intrebam cetatenii daca vor o taxa noua, si daca o vor, o introducem”. Asta-i proasta si-n poza!

    00
  10. Dar … dar cate masini fabricate dupa 2006 nu sunt Euro 4? Daewoo Cielo si probabil inca vreo doua petarde ce nu s-au fabricat in EU, deci sunt probabil destul de rare.

    In top 3 motive pentru care o sa renunt la a folosi bicicleta in oras e poluarea. E plin Brasovul de ratati cu dizaluri Euro 2, 3 si 4 carora le-au scos orice urma de catalizator sau filtru de particule. E suficient sa te uiti cine e director la ISCTR Brasov si pe ce considerente a fost numit – zero CV, zero experienta, zero realizari, PSD – ca sa realizezi ca nu se va schimba nimic legat de asta.

    00
  11. In aceeasi fraza zici ca „ei au unde sa isi lase masinile” si mai apoi ca romanii cu „intai sa imi faca statul parcari” nu au dreptate… wtf?

    00
    • Desi au unde sa isi lase masinile ei tot cu masina merg. Rezulta ca pretextul romanului ca „intai sa imi faca statul parcari” e probabil fals.

      00
  12. Degeqeaba taxezi, romanii si-ar lua de la gura ca sa poata merge cu masina (inclusive prin centru).

    Aveti mai jos cazul New Yorkului care a scapat de aglomeratia infernala printr-o serie de masuri printer care pistele de bicicleta si liniile de autobus dedicate au revolutionat orasul.

    https://www.theguardian.com/cities/2016/mar/11/cycling-fights-new-york-mean-streets-janette-sadik-khan

    Imaginati-va doar asa. Pantelimon – Militari azi: 2h cu trecere pe la universitate.
    Ridicate toate masinile de pe prima banda (pe principiul le muti unde poti, nu ne intereseaza) si facute benzi unice pentru autobuzele RATB pe unele bulevarde cu 2 benzi iar pe altele mai inguste, ridicate masinile si facute piste de bicicleta si micro-mobilitate ca lumea (trotinete electrice, bicle, bicle electrice, one-wheeler).
    Asta ar insemna 1h10min de pedalat, vreo 50 min cu trotineta electrica si vreo 35 min cu autobuzul. Prin strangulare, durata calatoriei cu masina ar creste la 2,5 h.
    Care credeti ca ar fi optiunea oamenilor?
    Ar fi suficient ca jumatate sa lase masinile acasa pentru ca traficul si aerul sa devina respirabil.

    Ok, cand ploua, toti aia cu biclele ar merge cu autobuzele care ar trebui suplimentate.
    Asta daca s-ar vrea si daca ar exista o viziune.

    00
    • Ploaia nu e o asa mare problema cand mergi cu bicicleta, altfel nu ar folosi aia numai biciclete in Olanda si Danemarca unde ploua tot timpul.
      Exista pelerine special pe care le poti folosi cu success pe bicicleta, suprapantaloni etc. Nu e o problema asa de mare.
      In Romania, problema mare e furtul de biciclete pentru ca majoritatea sta la bloc, care bloc nu are niciun fel de dependinte gen garaj subteran sau beciuri unde ar putea tine omul bicicleta in siguranta.

      00
    • Alex, ți-am dat un plus, dar ți l-am dat cu ambele mîini!

      00
  13. Va pune și Firea taxă de 10 lei dacă nu ai cruciuliță pe retrovizoare

    00
  14. ati vazut care a fost reactia berbecilor cand a propus Negoita de la sectorul 3 ca locurile de parcare de resedinta sa fie obtinute prin licitatie publica ? romanului i se cuvine , vrea ‘ca afara’ dar cand trebuie sa faca, sa se comporte ca acolo , devine balcanico-suedej ….

    00
    • Ok, sa spunem ca eu sunt mai avut ca tine si imi permit sa iti licitez peste suma pe care o poti plati tu pe acel loc de parcare. Tu unde parchezi? Esti de acord sa iti vinzi masina? Ce faci cu ea daca nu ai unde sa o lasi? Negoita este un imbecil. Nu sunt Bucurestean in acte, dar stau in sectorul 3 de aproximativ 10 ani siii rahatul asta cu ochi taie din spatiile verzi pentru a dubla trotuarele si scoate borduri bune pentru a turna ciment corodabil ROZ. Concluzia: Negoita este un imbecil ca toti ceilalti si parcarile se pot face si pe verticala si inchiriate pe un cost mai mare cu care sa se construiasca alte parcari si tot asa.

      00
    • Nici sistemul ala nu e ok. Se trece de la o extrema la alta. E o metoda predispusa la abuzul catorva cu bani, si nu rezolva problema de fond – lipsa locurilor de parcare.

      00
    • Cînd o resursă (ex, locurile de parcare) e pe sponci, ,b>cea mai proastă idee e s-o aloci STATIC!

      00
  15. Daca dezvolti exponential un oras la nesfarsit te sufoci in final chit ca iei masuri de genul saracilor lasati masina acasa. Hai sa-ti zic alte masuri mai „bune”. Taxa de firma noua 10000 de euro. Fabrica noua deschisa, fara numar, fara numar. Extinzi facilitatile, sa ii coste. Cartier rezidential nou, taxa 10000 de euro taxa/ap. In acelasi timp in orase mai mici le dai terenuri gratis, facilitati fiscale, maresti infrastructura, etc. Daca toti se concentreaza tot in acelasi zone o sa beleasca mielul oricum.

    00
    • Amice,ma exprim politicos cand zic ca nu ai toate tiglele pe acoperis.
      Taxa de firma noua 10k euro?Inainte sa faci orice fel de vanzari/profit?Pai sa nu te miri daca fug investitorii cat ii tin picioarele.Si culmea,nu toti investitorii(romani sau straini) sunt platitori de salariu minim.Unii fug DOAR din cauza birocratiei din Romania.

      00
    • Adica sa plateasca aia de vor sa produca ceva si sa primeasca aia de stau la birt toata ziua, nu?

      00
    • Nu, sa se caute solutii pt dezvoltarea si a altor zone nu doar toti ca oile in 5 orase.

      00
    • E indeajuns sa scazi taxele salariale in zonele cu un numar foarte mare de asistati social pe o perioada prestabilita(ex 10 ani).
      In loc sa fie incurajati antreprenorii s-a facut exact contrariul pana la stadiul in care e aproape imposibil sa ai o afacere 100% legala, cu toate actele la zi si profitabila.

      00
  16. In primul rand ca sa speri ca lumea nu mai circula cu masina in oras trebuie sa ai infrastructura alternativa: autobuz, tramvai, metrou. Si sa fie punctuale sa poti sa stii exact cat faci din A in B. Dupa aia, daca devine mai comod sa mergi cu transportul in comun, nu mai ai nevoie sa stai mereu in masina.

    In al doilea rand da: sa se faca inainte cele necesare si dupa aia sa vii cu idei din astea crete de taxe.

    00
    • Infrastructura in Bucuresti este foarte buna. Exista suficiente autobuze si tramvaie. Punctualitatea vine atunci cand nu mai trebuie sa se inghesuie in trafic cu atatea masini.

      00
    • mă scuzi mucea, dar ai eroare la logică: la câți circulă acum cu mașinile, transportul în comun e supra-aglomerat, hai să ne gândim cum ar fi să vină la metrou și ăia care stau ca proștii în trafic cu mașinile

      00
    • Cu masina stii exact cat faci ? Ca azi e mai liber, maine mai adaugi 30 de minute din nimic … La fel se zice si cu parcarile. Nu sunt parcari la Universitate / Unirii ! Lumea se bate pe locurile de la suprafata, injura parcagii, dar nu ar da cativa lei pt a parca la Cocor, Inter, Universitate sub piata.

      00
    • tu pens, logica e ok. Mai putini oameni in masini deci mai multi oameni cu transportul in comun deci mai multe incasari deci mai multe autobuze.
      Infrastructura chiar e buna. E perfectibila, sunt de acord. Daca as fi imparatul spatial al bucurestiului, poate ca as creste preturile la metrou putin asa. Poate ca as baga niste restrictii pentru pensionari la orele de varf. Poate ca as chema DNA-ul in anumite situatii. Poate ca as angaja niste project manageri adevarati care sa poata implementa schimbarile necesare. Dar, in general, baza e acolo.

      00
    • NOU
      #50

      @ Cetin: aia de la Statui sau cea de la Inter? Diferenta ca si grad de ocupare e mare, cel putin a fost de cate ori am avut nevoie sa parchez in zona.

      00
    • nu stiu de unde asta cu e goala parcarea de la Universitate, de fiecare data cand m-am inghesuit sa intru acolo, era full, de abia gaseai un loc

      00
    • Mucea, cum adica infrastructura in Bucuresti este foarte buna? Comparat cu ce, Caracal? Ploiesti? Pitesti? orase cu 2 bulevarde si strazi de o banda pe sens? Sa stim cu ce comparam. Daca comparam infrastructura Bucurestiului cu una a unei capitale europe vestice, o sa dea cu minus. Dar nu e nevoie sa facem asta, vedem zi de zi cat de cacat e viata in Bucuresti.

      00
    • Ma refeream la infrastructura de transport in comun. Metroul e decent si ieftin. Autobuzele si tramvaiele sunt ok si ieftine. Fa-le loc sa se deplaseze si o sa si ajunga la timp.
      Da, in alte tari e mai bine, dar:
      1. Transportul in comun e mai scump
      2. Parcarea si taxele pentru masina sunt mai mari.

      00
  17. Pana una alta la noi ar trebui sa se ia ITP-urile pe bune… Ca am impresia ca ITP-ul e asa o chestie… plm…la ce fum scot unele ( multe) masini…

    00
  18. Oh Doamne, cate solutii sunt sa fluidizezi traficul in Centru … doar sa vrei … si sa ai bile suficient de grele c-o sa superi votantii!

    Si cum nimeni nu face nimic pentru trafic, deduc ca asta vor cei care voteaza. Doar niste hipsteri nenorociti vor mai putin trafic in Bucuresti … HUO!

    00
  19. Tot mai misto in Romania. Mergi cu masina unde vrei, cand vrei, parchezi unde si cum vrei. Fete frumoase. Maxim 2.5 euro o bere in centrul vechi din Bucuresti, sub 1 euro in magazin. 3 euro kilu de mici.

    00
    • Razi tu razi Harap Alb, dar noi suntem mai liberi ca americanii. E drept ca unele libertati sunt prost intelese si abuzate, dar reversul e sa ai reguli peste reguli pana nu mai poti face nimic de capul tau, si se pare ca spre asta tindem sa ne indreptam.

      00
    • @Big Unde naiba vezi tu ca spre asta ne indreptam? Nu de alta, dar eu vad ca ne indreptam fix in directia opusa.

      00
    • Pai sa luam de exemplu animalele, acum 20 de ani taranul taia si spanzura in curtea lui, acum porcul trebuie tranchilizat, e lege, vaca trebuie numerotata, e lege, gainile trebuie vaccinate, e lege, daca dai cu piciorul in caine faci inchisoare, e lege, parca vroiau sa microcipeze toti cainii, iar lege, si sa castreze catelele, sa faci tuica iti trebuie autorizatie, si cate si mai cate legi si norme. Nu zic ca sunt rele, zic doar ca de unde erai liber sa faci cum crezi tu ca e mai bine acum ai legi si norme sa te tina de manuta. Asa bune cum sunt iti ingradesc incet incet liberatea. Si in fiecare zi apar alte si alte legi si norme, spre binele nostru binenteles.

      00
  20. „Deci românii care o țin pe a lor cu “să îmi facă statul parcări și autostrăzi și după aia să îmi ridice mașina parcată ilegal” sunt în eroare.”
    mno, nu prea. erau in eroare daca ar fi zis: „intai să îmi facă statul parcări și autostrăzi și după aia să îmi ia taxe si impozite”, dar na….ne incurcam aiurea-n detalii d-astea cetatenesti….

    00
  21. Londra arată și cum sa dai mumu la cetățean, pentru că în perioada pre 06 statul insista că diesel-ul e mai curat ca benzina.

    Chapeau

    00
    • In articol scrie ca: „applies to diesel and petrol vehicles „. Deci la toata lumea.
      Dieselul a fost incurajat pentru ca emite mai putin dioxid de carbon si aia era grija principala atunci. Probabil ca nimeni nu se astepta totusi ca peste jumatate din masinile din Europa sa fie diesel, asta pe langa camioane, utilaje, locomotive, etc.
      Chiar si asa, masinile pe benzina intrec dieselurile la anumite emisii:

      https://auto.howstuffworks.com/diesel-isnt-always-worse-polluter-than-gasoline.htm

      In plus, masinile pe benzina cu injectie directa (cum sunt mai toate modelele noi) au probleme de poluare specifice dieselului:

      https://phys.org/news/2016-07-gasoline-direct-green-choice.html

      00
    • Nico, hai sa nu ne uitam istoria, ce zici?
      – Diesel was touted at inception as a wonder fuel. It was a way of driving cost-efficiently while doing your bit to save the planet. Government, industry and science united to sell us the dream: cars running on diesel would help us cut our CO2 emissions as we eased smoothly into a new eco-friendly age.
      – It was particularly owing to advances in engine technology that the diesel passenger car market was able to blossom in the 1990s, particularly in Europe. Drivers liked the fuel efficiency of diesel engines, which made running costs cheaper than petrol over the long term. Governments, meanwhile, alarmed by rising carbon emissions, began advising citizens to switch to diesels, which were thought to emit less CO2 than their petrol counterparts.
      – The cracks took a long time to appear, but when they did they splintered rapidly. In 2012 came the first major evidence of some truly dreadful health impacts. Nitrogen oxides and dioxides (NOx) and particulate matter (PM) pumped out by diesel exhausts were fingered as silent killers. The studies multiplied. The European Environment Agency found that nitrogen dioxide (NO2) from diesel fumes had caused around 71,000 premature deaths across the continent in a single year.
      – Then in 2015 came Dieselgate.

      De aici:
      https://www.theguardian.com/cities/2017/apr/13/death-of-diesel-wonder-fuel-new-asbestos

      00
    • Evoluează si stiinta…pe vremuri si azbestul era ok

      00
    • gura politicianului spune intotdeauna adevarul: cine a platit mai mult are dreptate :))

      00
    • >Londra arată și cum sa dai mumu la cetățean, pentru că în perioada pre 06 statul insista că diesel-ul e mai curat ca benzina

      Taxa se aplica pentru „diesel and petrol” – petrol inseamna benzina in engleza non-americana.
      Dieselul e mai curat la emisii de CO2 si consum, cei care si-au luat diesel in cunostinta de cauza au castigat, taxa auto e in functie de emisiile de CO2.
      Exista o atitudine anti-diesel in orase mari acum, dar va afecta oamenii care isi cumpara azi masini noi diesel stiind despre respectiva atitudine. Daca e mumu, e pentru ca ei deschid gura.

      00
    • nu se stia? :)) de aia e nevoie la dizel de filtru de particule ca nu se stia. si in continuare se produc dizeluri in draci ca nu se stie.. n-are nici o treaba cu stiinta are treaba cu buzunaru.

      00
  22. Eu vin din afara Bucurestiului si parchez constant masina langa o gura de metrou. Ca mine sunt ZECI de masini, la ambele guri de metrou (am la dispozitie „Republica” si „Costin Georgian”), parcate care cum apuca in lipsa unei parcari civilizate. Sunt dispus sa platesc abonament lunar (ca in tarile cu apa calda…) ca sa las zilnic masina intr-un loc asigurat, nu sa ma plimb in fiecare dimineata ca sa gasesc parcare.

    00
    • situatia este identica in zona de sud (imgb). isi rup oamenii masinile ca sunt nevoiti sa parcheze in santuri. care zice ca ar trebuii sa ia maxi taxi ca sa ajunga din comune in oras ma-sa-i curva lu mototolea (asa se numeste maxi taxi)

      00
  23. Eu zic sa platim o taxa de solidaritate de 2% pt firmele infiintate de firea :)

    Serios vorbind, in Bucuresti nu scapi e aglomeratie/poluare pana cand:
    1. Impozitul pe masini este la nivelul anilor 90 – o masina de 10 ani cu motor 1.4 ar trebui sa aiba un impozit de 1000 lei – Impozitul trebuie sa fie progresiv in functie vechime si capacitatea cilindrica(vechime pt ca primariile nu stiu sa calculeze normele de poluare si pot face si magarii)
    2. Parcarea rezidentiala minim 100 lei/ luna (70% din locuri sunt ocupate de masini nemiscate -proprietari pensionari sau asistati social)
    3. Parcarile nerezidentiale(centru, zona birouri etc) – simbolic 1.3 lei/ora (cat o calatorie cu ratb-ul)
    4. RATB – spalati in puii mei tramvaiele si autobuzele ca put – cum sa renunt la masina mea curata si parfumata si ma ma urc in jegul ala de tramvai vechi de 50 ani si renovat acum 25
    5. RATB 2 – Pensionarii!!! Fara gratuitati- Macar sa plateasca 50% din bilet – poate le mai taie din elanul de plimbat aiurea. – Da !unii sunt luati de la coada vacii si adusi pe post de umplutura pe fostele platforme industriale- au ramas tot cu gandul la coada vacii+ tragedia comunismului+tragedia iliesciana
    6. RATB 3 – Linii mai dese (din 30 in 30 min) cu localitatiile periferice poate se conving si sarakii din corbeanca/balotesti sau chiar domnesti sa renunte la masini, bineinteles aplicand punctele RATB1 si RATB2
    7. Politie comunitara care chiar sa munceasca- ai parcat masina si nu ai platit taxa- AMENDA. … tot simbolic 100 de parcari a 1.3lei(vezi punctul 3)
    8. Rablele- ai lasat masina parcata mai mult de 3 saptamani, nu mai ai asigurare si ITP -ti-am ridicat-o, vi la primarie sa iti dam un tichet rabla pe ea!
    9. Politia rutiera- daca stai intr-o intersectie in 10 min vezi cateva abateri care se lasa fara carnet. Aplicarea legii la sange, atat in teren cat si cu camere video- 300 de carnete pe zi suspendate X 30 zile = 9000 soferi pe bara.
    10. INFRASTRUCTURA + solutii smart

    00
    • 1. foarte de acord. mi se pare aiurea să mai existe dacii vechi de 30 de ani, mișcate din an în paște, că nu supără pe nimeni.

      2. eu aș face „dacă vrei asistență, nu ai de ce să ai mașină”

      4. tramvaiele put pentru că oamenii sunt împuțiți.

      5. gratuitate intre 10 și 16, că toți se înghesuie la 8am in autobuze, că au treabă.

    • Io nu inteleg de ce impozitul trebuie sa fie proportional cu capacitatea cilindrica. Emisiile se masoara in g/km nu in cmc de motor. Masina mea polueaza 3/4 dintr-un Logan 1.4, are motor de 2 ori mai mare, si platesc impozit anual de 30 de ori mai mare.

      00
  24. NOU
    #73

    Domnu Zoso, ai zis de asta noua, ai zis de Congestion Tax…dar n-ai zis nimic de parcare. Nu doar ca parcarea in sine e cea mai scumpa din toata lumea (http://www.thisismoney.co.uk/money/cars/article-2524669/London-expensive-city-world-park.html)
    dar costurile abonamentelor de parcare pentru rezidenti (aka locul de parcare platit in fata casei) sunt cam la 110 lire pe an pentru prima masina, 163 pentru a doua, etc. Clar nu prea iti vine sa ai nush cate masini si sa mergi cu ele prin Londra (pe langa faptul ca e aglomerat).

    00
  25. Bottom line : trebuie sa decidem daca vrem orase pentru masini sau pentru oameni…

    00
  26. Exista o categorie uriasa de oameni care nu pricep oricat le-ai explica si orice analogii le-ai face ca masina in general si condusul prin centru in particular nu e un drept ci un privilegiu.

    Poti sa construiesti oricate parcari si sa largesti toate bulevardele la 10 benzi pe sens si la un moment dat se vor umple toate. Trebuie sa fii complet idiot sa nu intelegi asta.

    Si atunci fiind o resursa limitata, spatiul asta de parcare si de mers prin centru, trebuie sa se supuna regulilor economiei de cerere si oferta. Si reglezi traficul din pret asa cum o face deja toata Europa civilizata.

    00
  27. Mai am o idee pt primarul Londonistanului: de vreme ce-a spus acu’ cateva luni „csf n-ai csf, this is the new normal” (referindu-se la atacuri teroriste), daca iesi viu din Londra la final de zi – pac vreo 10 Lire pe cap furajat. Ok, 5 / copil sub 15 :)

    00
  28. oricum Bucurestiul se poate compara doar cu Mumbai

    00
  29. NOU
    #81

    „Sigur, diferența e că ei au unde să lase mașinile și pot traversa dintr-o parte în alte cu autobuze și metrou, dar nimeni nu vrea să vadă că taxa asta a fost pusă pentru că, deși existau metode de a ajunge peste tot în oraș, oamenii continuau să conducă. Deci românii care o țin pe a lor cu “să îmi facă statul parcări și autostrăzi și după aia să îmi ridice mașina parcată ilegal” sunt în eroare.”

    Diferenta e ca daca voiai, la ei puteai. La noi, chiar daca vrei, tot nu poti.

    00
  30. Acu vreo 10 ani la o bere cu un amic proaspat mutat in Bucuresti discutam despre infrastructura si aglomeratia din Bucuresti.

    El inca optimist si visator tot imi explica ca incep sa miste lucrurile. I-am zis atunci ca e doar frectie, ca lucrurile se vor agrava si indiferent cine va fi la primarie nu se va face nimic si cand le ajunge cutitul la os baga taxa pe intrare „in centru”.

    De ceva vreme caraie da taxa asta, da nu prea au avut tupeu. Dragilor, inainte sa o ardeti occidental va invit treceti in revista legaturile Bucurestiului cu suburbiile, variantele de ocolire, detalii de genul.

    00
  31. Fuck London! Sa ziceti sar’mana! In Bucuresti mai gasiti parcare gratuita, transportul in comun este ieftin, 20-30km ii faci in maxim 1 ora… Londra? Sa gasesti parcare gratis… no chance! De fapt cam in tot Uk nu prea gasesti sa parchezi gratis. Transporul in comun? Scump! Da, de preferat si pus la punct dar scump! Sa circuli cu masina? Fuck me! Orele 15-18 15 mile ii faci in 2-3 ore (sau 5 uneori…) … M25 (un fel de centura mai mare cam cu minim 4 benzi pe sens) orele 15-19? O mare parcare gratuita (mai ales pe segmentul Heatrow cu 6 benzi pe sens). Londra e sufocata de trafic! Bucurestiul e chiar relax din punctul asta de vedere. De ce atatea taxe in Londra (si vor mai introduce)? Tocmai pt ca traficul este o problema aproape de nerezolvat… crede-ma, Londra nu este un exemplu!

    00
  32. Eu cred că cea mai cinstită rezolvare ar fi următoarea:
    1. Nu taxelor de mediu (poluare) diferențiate pe clasa euro. Pt că o clasă euro e irelevantă dacă proprietarul nu are grija noxelor (de exemplu, sunt f mari șanse ca o Dacia 1100 îngrijită să polueze mai puțin decît un BMW seria X, cu Euro coișpe, dar neglijat de proprietar).
    2. Taxa de poluare ar trebui să responsabilizeze cetățenii. Deci nu ”îmi cumpăr X mașină că e Euro coișpe” ci ”îmi cumpăr o mașină (sau repar ce e necesar la aia pe care o am deja) astfel încît să minimizez noxele și să plătesc o taxă mai mică.
    3. Cum s-ar putea realiza asta? Simplu: avem deja obligația efectuarii ITP-ului, deci e atît de simplu ca în urma inspecției să se înscrie cumva în talon și noxele emise și, în funcție de valoarea acestora, atunci cînd plătim impozitul (unde talonul este oricum cerut), la impozit (sau ÎN impozit) să se adauge și taxa de mediu. Plms, e exact la fel ca atunci cînd cumperi pungi de plastic din supermarket.
    4. Cîrcotașii vor spune că la ITP se poate șmenui testul de noxe. Dar, dacă așa e, atunci pesemne că se pot șmenui și testele de frîne, direcție șamd! Iar dacă nu e așa, atunci hai să procedăm exact ca și cum ar fi vorba de frîne/direcție. Oricum, noi putem avea ce părere vrem despre ITP (eu, unul, știu că și ei sunt supuși unor controale) însă statul trebuie musai să aibă încredere în ei (altminteri ar fi imoral să ne pretindă nouă efectuarea acestui fel inspecție!).

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile