Logan versus copac

Un cititor m-a rugat să pun pozele astea aici, ca să mai vadă publicul cât de sigură e mașina asta, poate se mai calmează din racerii care scot untul din ele.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

79 comentarii

  1. Racerii nu merg cu loganul iar în cazurile când merg nu e mare paguba.

    Si arata-mi o masina care se descurca la impactul cu copacul?

    10
  2. Numai va drogaț, Paul Walker a dat cu copacul intr-un Carrera gt de 600mii de coco si nu s-a terminat bine.

    00
    • Dan „Finuţu” din Buzescu a dat cu Audi A8L într-o dubă și acum ascultă manele într-o lume mai bună.

      00
    • ceva fiu de rege al asfaltului din moldova a intrat cu un Gklasse AMG într-o depășire și a câștigat un tatuaj cu OVLOV pe frunte.

    • @Green: m-ai facut curios și am căutat. Citat din stirileprotv probabil copiat de pe whatsapp:

      „La un moment dat, acesta a decis sa intre in depasire lucru care l-a iritat pe celalalt sofer. Asa ca s-au sicanat si chiar s-au lovit in lateral. Din nefericire chiar in acele momente venea tare din fatza un Audi A8, condus de Dan Finutu, personaj cunoscut in comunitatea suedejeasca din Alexandria. Finutu a intrat direct in BMW.”

      00
    • Scuze, revin, articolul keeps on giving. E scris probabil de un student un pic coca. Sau poate încearcă să se conecteze cu cititorul actual.

      https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/5-morti-si-6-raniti-intr-un-accident-langa-tulcea-martorii-se-intreceau-in-curse-cu-masini-de-lux.html

      „Toate cele trei autoturisme implicate in acest accident sinistru sunt extrem de puternice. Tocmai de aceea 7 oameni s-au prapadit instantaneu iar alti 8 au suferit rani grave.

      Primii doi soferi se cunosteau, spun anchetatorii. Este posibil sa se fi luat la intrecere, mai ales ca ambii goneau.

      Cert este ca toate cele trei autoturisme scumpe de altfel s-au facut praf. Din Audi A8 , o masina care porneste de la o suta de mii de euro a ramas doar un morman de fiare.”

      00
    • După 100 km/h sistemele de siguranță active și pasive reprezinta ce reprezinta pentru genisti costumul ăla. Îți dau șansa la un sicriu deschis, dacă ai noroc. De la Xc90 la Veyron.

      00
  3. Am avut trei Renault Megane, de la ’99 in sus. În timp ce eu conduceam rablele astea frantuzesti, unui prieten ii cumparase taica-sau un Sandero nou. N-a fost racer, a murit ca un fraier, nevinovat, lovit in lateral de remorca unui tir, a dat cu capul de stalpul B pentru că n-a avut airbaguri laterale. Daca avea airbag cortina se dădea jos pe picioarele lui din mașină. Stii zona, acolo în dealul Perșaniului unde sunt parapeții ăia de beton între benzi.

    Recent am condus doua Dacia, un Van si un Duster, ambele după 2012. Ambelor le-am uitat farurile aprinse pentru că hei, la Dacia bipăie discret de 5 ori și apoi pa!

    Nu sunt heităr pentru că ar fi proști și n-ar avea tehnologia, sunt heităr pentru că le fac în mod intenționat cu tehnologie proastă. Sunt niște autovehicule ok dar nu vreau să aflu pe pielea mea la ce altceva au mai folosit tehnologie proastă și retardată voit.

    PS: La Duster de 20k euro au putut să-i puna telescop la capotă cum n-am văzut la Renault, dar n-au putut să-i puna un beep infinit la faruri cum aveau Renault acum 20 de ani. Băăă …

    21
    • tu ai o problema cu auzul sau cu vigilenta :)
      sa bipaie de 5 ori si tu sa-ti vezi de drum e cumva ireal :). Nu vrei, mai bine, sa te sune, eventual sa-ti trimita si un email?
      fyi, n-am uitat o data farurile aprinse la Logan, chiar daca bipaie „doar” de 5 ori

      00
    • Păi tocmai lipsa chestiilor gen „urlă de zici că vin minerii dacă las farurile aprinse” înțeleg eu că face Dacia (un pic) mai ieftină decât concurența.
      … Asta, lipsa airbagurilor, nimicuri de astea…

      00
    • Vad ca te-ai umplut de minusuri ca de purici.Sunt de acord cu tine, Dacia este o masina mediocra care in schimb are niste preturi prea mari pentru ceea ce ofera.Nu vreau sa mor patriot in masina nationala.

      10
    • Eu am telescop la capota pe echipare cheala. Băăă

      00
    • @Radu: La Duster am ajuns in parcarea hotelului, o persoana ce tocmai coborase din masina a venit in dreptul usii sa-mi ceara portofelul. Fiind motorul oprit n-am putut deschide geamul asa ca am deschis usa. Pana am vorbit, am cautat si i-am dat portofelul sau dus dracului beep-urile.

      La Logan nu mai mergea AC (nu ca la Duster ar fi bagat aer cum trebuie). Parcat, inchis geamuri, oprit motor, senzatie de sufocare, am deschis usa pana sa-mi strang incarcatorul, suportul din parbriz, samd (trebuia sa predau masina). Ma suna Gigel a doua zi sa-mi spuna ca i-am lasat farurile aprinse.

      Dacă n-ai percutat în cele 5-6 secunde ai umplut-o de sânge.

      10
    • La Clio din 2019 poti sa scoti linistit cartela din masina si farurile raman pornite. E adevarat ca face ca toti dracii dar nu-mi explic de ce nu se opreste tot in momentul in care scoti cartela din locasul ala.

      00
    • @Alex: Ești sigur ca nu rămân doar pe poziții, cum e normal sa rămână?

      00
  4. NOU
    #20

    E motivul pentru care am ramas la VAG. In urma cu multi ani a intrat cineva care derapase in mine si m-a impins de pe sosea direct intr-un pom. 80-90 km/h. Frontal. Eram cu un Polo 2003. Nu am avut absolut nimic. V-as arata fotografiile ca sa vedeti cum se comporta la impact o masina bine facuta. Am explorat recent Duster sau Lodgy dar sunt la ani lumina in privinta sigurantei.

    11
    • Desi ai dreptate in mod clar, numarul celor care ti-au dat minus este mai mare ca al celor care ti-au dat plus. Concluzia: ….nu vreau sa-i jignesc dar asa sunt!

      00
    • Pom frontal != Pom lateral.

      Pom sau stâlp lovit cu laterala e foarte delicat în orice mașină (crumple zone aproape inexistentă, obstacol care acționează ca o lamă). Cel mai probabil e daună totală, posibil chiar și la șofer, la viteze relativ mici.

      10
    • Dacă aveai mai mult de 50 la ora erai mort. Mănînci rahat cu 80-90 ai tăi. Polo din 2003, mă faci să rîd.

      00
    • Confirm ce spune colegu’, polo urile din 2003 sunt date dracu’… Eu m-am rostogolit de 5 ori cu unul.. Țin si acum minte cum mă dădeam peste cap și ascultam Tiesto- Adagio For Strings.

      10
  5. Ăla e Logan de acum 10 ani. Nu știu acum dacă tot așa e, țin minte că acum câțiva ani DACIA încă vindea mașini fără airbag pasager (și fără abs?). Nu mai vorbim de rachete gen airbaguri laterale, cortină etc. Poate de asta era mai ieftină.

    10
    • Nu numai DACIA, chiar și Renault. În 2008 mi-am luat Symbol și a trebuit să plătesc opțiune extra: Airbag pasager. Nu mai vorbim de laterale sau cortină, că n-am avut atâția bani.

      10
  6. o singura nelamurire am: poza cu duba de Fan Courier cu bara belita face toti banii! A. era sa uit nu Raceri sunt Riceri cei care fac curse cu Dacia. Pentru cei care stiu.

    00
  7. Dacie iei ca e ieftina….daca vrei siguranta iti iei un T34 de la ucrainieni.

    nu stiu ce sa zic, fiecare cu notocul lui. eu am avut acum 5 ani accident cu un sandero din 2008. am intrat cu fata in latelarala stanga spate a unui passat care s-a hotarat sa intoarca de pe banda 1, ca ratase iesirea de pe CB de la Otopeni spre aeroport. cat aveam la impact nu mai stiu…ca numai la asta nu m-am uitat…ultima oara cand verificasem viteza era in jur de 100…ca era dimineata, soseaua libera si asfaltul bun.
    la mine pagubele au fost: airbag-uri, centuri, radiatoare….plm…dauna totala..dar nu am avut nimic. eu zic ca s-a comportat onorabil…dar nu as mai incerca asta voit

    00
  8. Eu zic că iese la polish…

    00
  9. Nu contest, siguranța nu poate fi un punct forte la banii ăștia. Ma uit îngrozit la vitejii, în special cu Duster, care merg de parca s-au trezit cel puțin în X5 sau ML. Am mers cu Duster, e destul de înspăimântător tangajul în curbe.
    Dar ați observat ca în prag de 2020 lumea încă evaluează siguranța unei mașini după cum supraviețuiește tabla, nu după cum supraviețuiește cel din habitaclu!?

    00
    • Eu ma uit ingrozit la vitejii cu bmw.. cu cat mai vechi cazanul sau mai cocalar soferul, cu atat mai mare pericol pe sosea.
      Cat despre Duster, poate ai vrut se spui ruliu, nu tangaj… si asta spune tot despre abilitatile tale de a-ti da cu parerea despre masini…
      Si inca un lucru: o masina mai inalta, cum e un suv, oricare ar fi el, este mai putin stabil in curbe decat o masina mai joasa, pt ca fizica de clasa a 9-a.

      00
    • Potato, patato. Pe sistemul hai sa ne simțim noi deștepți ca știm care BMW este e46, iar toți ceilalți nu au habar când vine vorba de mașini… Bravo!

      00
    • Pentru cei ca mine, care nu stiau:
      Ruliu – balans stanga-dreapta (cand faci s-uri)
      Tangaj – balans fata-spate (acceleratie / frana)

      00
    • Eu mereu cand imi cumpar masini noi ma uit mai intai la tangaj. Daca nu are tangajul bun nu cumpar. Pretul masinii nu e important pentru mine, daca are tangaj bun eu sunt fericit. Tangaj.

      10
    • Băi … în cazul Dusterului discuțiile astea pe subtilitățile chiar nu-și au rostul. Dusterul are și ruliu și tangaj și derapaj și de toate :D

      30
    • la babord nu se simte asa tare

      20
  10. Intreb si eu pentru @fluture: poze cu copacul ai? :P

    00
  11. Problema e că rolurile se mai schimbă și poți merge și cu 10 la oră și intră Mario sau Huidu în tine. De asta ar trebui văzut dacă te scapă de moarte un Logan nou vs o mașină decentă de 5 ani. Asta pentru fanii „mașină nouă”.

    10
    • Stai si astepti în statia de autobuz si intra masina in tine … sau stai in Tesla si masina ia foc cu tine înauntru … si tot asa. Daca te mananca normal ca o sa-ti masina mai zdravana ca te simti mai sigur ca ce plm e ala condus preventiv … pâna dai de altul cu aceeasi masina sau masina mai mare

      10
  12. La 3 stele euroncap io zic ca arata destul de bine.

    00
  13. Deci circulați pe mijlocul drumului că acolo nu sunt copaci…
    „Cititorul” putea alege orice alt model sau singurul accident văzut era cu o Dacie?
    Bine că ai venit tu sa ne zici că sunt mașini ieftine. Spoiler alert și cu o mașină de 10 ori mai scumpă tot aia pățești.. și nu e nevoie sa mergi mult mai repede. Multe Loganuri văzute au fost lovite de mașini scumpe și da atunci puteai sa faci o comparație. Dar și atunci nu ajungeai decât la concluzia evidenta că mașina mai ieftina e mai proastă …dohh..

    00
  14. Si totusi, nu a sarit niciun airbag…

    10
  15. Am si eu copac d’ăla. Nu am avut probleme cu el până acum.

    30
  16. Lovit în sensul giratoriu de un Opel Astra cu sofer băut cu circa 140KPH, lateral, în stâlpul A (dintre aripa și usa fata pasager). Mașina (Megane) s-a rotit in jurul axei sale de 3-4 ori complet. Pasager în dreapta aveam , nu a pățit mai nimic deasemenea. Mici contuzii, nimic altceva. Era varianta cu un infinit de airbaguri.

    Mâncam pufuleți pe DN1. Sus pe pod la Ikea. Mi-a căzut punga și l-am atins ușor de tot pe ăla in fata (eram într-un ditamai Hilux). A plecat airbagul (habar nu am de ce) ideea e că 2 săptămâni am avut ditamai fruntea umflata de la airbag. Și s-a spart geamul lateral din cauza airbagurilor :))

    10
  17. ABS-ul e obligatoriu in UE pare-mi-se.

    00
  18. Nu prea văd pozele astea ca fiind relevante în vreun fel. Sunt atât de mult variabile pe care nu le știm.

    De exemplu cât avea Loganul ăla înainte de impact? Dacă avea 100km/h eu zic că arată super ok, dacă avea 30km/h atunci e nasol. Dar și atunci

    Din poze pare foarte ruginit, și e primul model. Dacă e fabricație înainte de 2005, e foarte posibil să fie unul din modelele alea afectate serios de rugină. Probabil pragurile și multe altele sunt deja roase.

    Nu știm cât de cârpită e mașina (dacă e 2004 are deja 15 ani). Poate partea aia a fost deja îndreptată de 2 ori până la accidentul cu copacul.

    ¯\_(ツ)_/¯

    00
  19. Corsa C din 2003 are 6 airbaguri. Cel putin masina mea, fiind ceva echipare de top. Dar cel mai important lucru, condusul preventiv, sa nu sara vreun copac in fata masinii.

    10
  20. Vali, „10 and a bit grand”! :)))
    Cu articolul asta ai pus direct replica la articolul „Ceva mișto: doar o mașină „.

    10
  21. Intrebarea e: a supravietuit cineva din logan?

    00
  22. Nu mi se pare rau deloc, masina a absorbit impactul si deformarea e cu mici intruziuni in cabina. Lipsa airbagurilor laterale e problema mare, dar aici e de vina ala care se zgarceste cand cumpara.

    10
  23. Structura masinii este facuta in asa fel incat sa protejeze ocupantul in cazul unui accident (https://en.wikipedia.org/wiki/Crashworthiness)

    Dar sunt anumite situatii care nu sunt testate de catre producatorii de masini pentru ca aparitia cazurilor este foarte mica, de asemenea sunt cazuri in care structura este folosita pentru mai multe masini.
    Din ce vad eu este un Logan faza 1, probabil printre primele construite. Daca tinem cont ca primele de acest fel au fost fabricate in 2004, masina asta este la nivelul tehnic de acum 15 ani. Primul iPhone a aparut in 2007.

    00
  24. Eu zic ca mergea copacul cu viteza…

    00
  25. Cred ca e deformata imaginea mai degraba de la camera aia AI XIAOMI ™ MI ® n-are loganul nimic, iese la polish

    00
  26. Eu chiar si iarna merg cu geamul deschis, sa nu lovesc bostanul in caz de accident … plm.

    00
  27. Mai circula si teoria aia gaunoasa nationalista ca sa cumperi domle marca romaneasca sa sprijini economia nationala. Exact ca in turism, sa fiu umilit pe bani foarte multi in turismul de cacat din Romania cand cu aceeasi bani sau chiar cu mai putini pot sa merg in tari civilizate unde chiar se face turism.
    Revenind la masini, nu, multumesc, nu vreau masina de la Dacia , superscumpa si cu materialele cele mai ieftine.

    00
  28. Nu prea conteaza ce masina conduci. Copacul castiga mereu.

    00
  29. Eu cred ca indiferent ce mașină am conduce, din momentul in care am urcat la volan putem fi oricînd victimă intrun fel s-au altul , asta ține de atenția și soarta fiecăruia !

    00
  30. Am dat din greseala peste acest articol. Orice masinutza se zgarie cand vine vorba de copaci, pentru ca, de obicei, copacii nu prea se misca din loc, sunt cam tepeni, si atunci e normal sa se distorsioneze tot ce intra in contact cu acesta.

    10

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube