Eu sunt curios, e cineva care ştie că pe bd. Kogălniceanu din Bucureşti e o linie continuă, care delimitează banda pe care ar trebui să circule doar autobuzele?
Mi se pare genial că linia aia există acolo de ani buni şi totuşi nimeni nu s-a gândit să pună doi poliţişti acolo să ia carnetele celor care o încalcă.
Eu am fost martor (la propriu – am semnat procesul verbal) la o faza de genu asta: una bucata militian pe motor, una bucata sofer. Soferul era pe banda 2, si a vrut sa faca dreapta de pe banda 2, exact inainte de intersectie cu vreo 3-5 metri si a calcat trecerea de pietoni. Amenda si suspendarea permisului pe 30 de zile. Apoi nenea militianul i-a explicat cum trebuia sa procedeze: Cu 2 stalpi inainte de intersectie se incadra pe banda 1 si putea sa faca la dreapta simplu. Acea linie continua este „trasata” acolo pentru a nu rula ca nesimtitul pe ea…dar nu zice ca nu voie sa intri pe ea ca sa faci la dreapta! Acelasi lucru se intampla si la urmatoarea intersectie (cea din dreptul liceului Lazar)
E total d-am boulea linia aia continua. Daca ar fi rezervata exclusiv autobuzelor, n-ar mai putea face nimeni dreapta, sa intre pe Brezoianu. Daca te incadrezi din intersectia de la Cercul Militar, nu e OK ca esti pe banda RATB-ului si e rezervata, deh. Daca treci de pe a doua pe prima, fix inainte de Brezoianu, iar e naspa, ca ai linie continua. RATB-ul nu intra pe Brezoianu. S-atunci, la ce mama dracu’ mai e semnalizata ca banda de inainte si la dreapta daca numa’ RATB-ul ar putea circula pe acolo? Eh?
Asa se intimpla cind geme de cretini in primarie.
@Alex Mihaileanu bine zis.
Totusi e misto ca la related ai „De ce calc linia continua”. Tu te crezi un sofer bun asa-i?
poza ta este neconcludenta. Acolo, pe Elisabeta se poate intra pe bada continua din intersectie, de unde doresti, nu trebuie sa o incalci.
Banda continua rezervata mijloacelor de transport este de culoare galbena, asa citisem in cartea de legislatie.
Acolo e totul ok, o simpla incalcare a benzii continue, probabil puncte amenda, daca nu si permis retinut, aici nu prea am idee.
daca le-ar lua carnetele macar jigodiilor care opresc acolo pe avarii si tot ar fi o chestie. da’ organu’ are alta treaba, isi leaga nojitzele prin alte parti …
E permis traficul pe acea banda. NU exista niciun panou de interzicere a circulatiei pe acea banda. Sunt niste panouri dar nu de interzicere a utilizarii benzii 1 pt autovehicule.
Only bus putem vorbi pe segmentul „Eroilor-Calea Victoriei” , unde avem clar indicatoare de interzicere a autovehiculelor cu exceptia RATB
P.S> Poza adaugata nu e deloc concludenta. Acolo toate benzile sunt despartie prin marcaj continuu pt ca sunt mai putin de 25 de m pana la intersectie loc in care schimbarea benzii teoretic e manevra interzisa
marcajul e gresit.Daca ar fi corect asta ar insemna ca nu ai voie sa faci preselectare pe ce banda vrei. Si ma indoiesc ca e posibil asa ceva. linia continua ar trebui sa fie doar pe ultimii 50 de m in apropiere de intersectie.
da… stiu banda respectiva… trec zilnic in drum spre facultate pe acolo… la un moment dat trec peste ea… dar na… pana ma ard…
„Eu sunt curios, e cineva care ştie că pe bd. Kogălniceanu din Bucureşti e o linie continuă, care delimitează banda pe care ar trebui să circule doar autobuzele?”
Pe aceea banda circulatia nu este destinata exclusiv mijloacelor de transport in comun. Deci ne lamentam degeaba.
@mausyo – daca te uiti mai bine in poza este facuta pe undeva pe la 35/40 m de intersectie, cum iti dai seama? Simplu: intre 2 stalpi sunt 25 de metri iar poza este facuta pe undeva pe la mijloc, intre stalpul 2 si 3. Si oricum marcajul continuu se pune la 25 de metri fata de intersectie/trecere de pietoni
Exceptand banda pe sens invers pt RATB, practic se poate spune ca pe bulevard e sens unic, si oricum nu e mare aglomeratie pe-acolo, asa ca nu vad de ce n-ar exista si o banda speciala pt autobuze. Pt cei care vor sa faca la dreapta pe Brezoianu, e logic ca poti sa te incadrezi pe banda speciala pentru autobuze pentru a face la dreapta, fara sa se considere ca incalci regulile de circulatie
2 greseli:
1. Bulevardul se numeste Elisabeta.
2. Linia pe care o vezi tu acolo nu este asa numita „linie continua” are o denumire mult mai frumoasa ” zona de preselectare”. Mai pune mana pe legislatie cat faci o pauza. (prinde bine)
Cautati dumneavoastra „soferul lui peste” un capitol in legislatia rutiera numit: „Circulatia in intersectii” si acolo o sa intalniti urmatorul paragraf:
„Zona de preselectare
In zona de preselectare prevazută cu marcaje, nu se poate schimba pozitie de mers a vehiculului şi în cazul în care s-a ocupat un loc greşit fată de directia de mers dorită, aceasta nu mai poate fi modificată , continuîndu-se drumul conform locului pe care se află.
Zona de preselectare este portiunea de 50 m pînă la coltul intersectiei pe sensul de mers , pe fiecare drum care pătrunde în intersectie .
Cînd benzile sunt materializate, ocuparea locului în zona de preselectare se face respectînd indicatorul de selectare a circulatiei pe directii de mers şi săgetile inscripţionate pe fiecare bandă .
Cînd benzile sunt imaginare (rînduri), vehiculele vor ocupa din mers inainte de a intra în zona depreselectare următoarele pozitii :
-vehiculele care vor vira la dreapta ocupă rîndul din dreapta
-vehiculele care vor vira la stînga ocupă rîndul din stînga
-vehiculele care vor merge înainte pot ocupa oricare din rînduri
Eu am o teorie : daca s-ar lua permisele (cu amenda cu tot, evident) la toti cei care merita s-ar rezolva si problema fluiditatii traficului in Bucuresti si banii la buget.
DE CE NAIBA NU SE IAU MAI MULTE PERMISE!!!?? Si nu ma refer abuziv ci pur corect. Ca au de unde..
Multi oameni au ramas cu carnetele luate din cauza acelei benzi.
Cel mai trist este ca imediat dupa semaforul de la Victoriei cu Elisebate, boii se baga pe prima banda, nestiind ca nu au voie acolo, pt ca e linie speciala de autobuze (se ia si carnetul) si se fac cam vreo 4 accidente pe saptamana acolo. Dar e interesant.