De ce limitatoarele de viteză la trecerile de pietoni sunt bune

Fiind un oraș bine sistematizat și bine gândit, în Brașov poți prinde viteze mari cam cu orice mașină, de aceea accidentele pe trecerile de pietoni sunt frecvente.

Soluția de compromis pe care au găsit-o autoritățile este păstrarea limitatoarelor de viteză pe timp de iarnă. De obicei acestea se scoteau (erau prinse în șuruburi în asfalt), pentru a nu fi distruse de lamele mașinilor care dau zăpada. Asta, coroborat cu frigul care mărește distanța de frânare, făcea ca iarna numărul accidentelor să crească.

Soluția nu e rea și, din câte văd,  limitatoarele au rezistat. Acum rămâne de văzut cât costă unul

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

35 comentarii

  1. Sau ar putea sa ridice trecerile de pietoni la nivelul trotuarului. Asa nu se mai strica niciodata.

    00
    • Mi se par incomode, dar nu pot sa neg ca sunt utile (le-am vazut in Ruse prima data). Prefer sa fiu eu incomod in loc sa moara oameni. Si asa e posibil si sa treaca mai putini oameni pe langa trecere.

      00
    • @ratonbox, alea din Ruse nu se cheamă limitatoare, alea-s dealuri de sine stătatoare, dă-le naibii… nici chiar așa

      00
    • @adyzah:
      La prima vedere le-am cam injurat si eu, dar m-am obisnuit cu ele. Sunt usor de vazut si acolo chiar opresti. Acum sunt prea multi idioti care, cand te vad oprit pe banda 1 sa dau prioritate la pietoni, zboara pe langa tine pe banda 2.

      00
  2. Pe bulevarde trebuiesc semaforizate toate trecerile de pietoni: apesi buton, astepti se face verde, treci. Sunt multi kamikaze. Ai trecut pe rosu ca pieton, vei repara masina daca i-ai spart parbrizul cu capul sau farul cu vreun genunchi.

    00
    • Pe de alta parte, sunt convins ca sunt o gramada de prostovani in Romania care ar apasa butonul in „joaca”.

      00
    • Sau se pot folosi semafoare inteligente, care maresc sau reduc perioadele de verde si rosu in functie de trafic?

      00
    • @Daniel, sau dai peste oameni in varsta sau din localitati unde nu exista asa, n-au vazut, n-au auzit, nu mai trece nimeni si stau ca prostii langa semafor 1000 de ani.
      Acum ceva vreme, cand m-am dus la magazin, drumul presupunea traversare cu semafor cu buton. Dupa ce am traversat m-am intersectat cu niste batranei. M-am dus, am rezolvat, m-am intors (10-15 minute). Batraneii inca asteptau la semafor sa se faca verde. Le-am explicat faza cu butonul la semaforul ala (e singurul de tipul asta de pe un bulevard f lung). Era vara, extrem de cald, pe la miezul zilei, nu cred ca le-a fost bine sa stea in soare.

      00
    • @A

      Sau asa, dar aici macar nu vorbim de oameni prost intentionati. Oricum, dupa cate minusuri am luat, se pare ca cititorii acestui blog chiar au impresia ca traiesc intr-o tara unde civilizatia e la ea acasa.

      00
    • Daca batranelul nu stie sa apese un buton ca sa treaca strada e foarte posibil ca el sa aiba nevoie de insotire permanenta. E si asta o pb, nu doar copiii trebuiesc insotiti.

      00
  3. Nu sunt bune. Semafoare. Parerea mea.

    00
  4. NOU
    #12

    Afară-i frig, în curte frig!

    00
  5. Se mai numesc „politisti morti”. Daca nu calci frana la timp, ajungi cu masina la service sa schimbi bucsele. Cele mai cretine mi se par cele cu semisfere, ca pe ele, face masina ca barca pe valuri si sigur se dezechilibreaza directia in timp,, oricat de incet le-ai aborda. Sunt inventii cretine ale omului, dar totusi utile. Scade riscul ca retardatii care ies de la liceu si butoneaza o bucata de sticla senzitiva, sa fie calcati de vreo masina.

    00
  6. Sau să facă limitatoarele alea din asfalt, integrate în stradă. Așa au făcut în Cluj și e cea mai bună idee: nu costă cât plasticul ăla idiot și nici nu se deteriorează niciodată.

    00
    • Da, mai ales sa nu fie de alta culoare (sa fie cel mai ieftin posibil). Sa iei una cum am patit eu in Bulgaria pe la un 50 pe ora, sa vezi ce „misto” e.

      Prefer mai scump/sa se deterioreze in timp si sa o pot vedea decat sa am impresia ca mi-am rupt masina cand trec peste un limitator.

      00
  7. Eu le gasesc o prostie, iar prostia cea mai mare e ca dai de ele si dupa ce-ai trecut de trecerea de pieteni. De ce? Pentru ca fuck logic, de-aia!

    00
    • Le gasesti si dupa ce ai trecut de trecere pentru ca gibonii le-ar ocoli pe contrasens daca nu ar fi pe ambele benzi ;).

      00
    • Ar fi foarte simplu de ocolit pe contrasens de cei care vin. In Turda exista ceva de genul asta si toata lumea le ocoleste.

      00
    • Si-atunci mai bine iti belesti masina de doua ori inutil? Mentalitate si logica de romani prosti.
      PS: Haideti cu minusurile ca v-am facut asa cum sunteti

      00
  8. Brasov, orasul giratoriu in care locuitorii nu stiu cum sa le foloseasca.

    00
    • NOU
      #21

      Semnalul stanga rulzzz, se stie. Iara daca te pune naiba sa intri in giratoriu de pe banda 3 te-a luat dracu. Tre’ sa te invarti in cerc in jurul rondului pana nu mai e trafic pt ca altfel „ii tai fata altuia” care intotdeauna e un meserias ce trece cu avant prin giratoriu. Nu doar soferii sunt meseriasi dar si codul rutier zbarnaie.

      00
  9. desi sunt sofer (si prin BV) mi-as dori niste limitatoare din alea din asfalt!
    Si pentru pietoni si pentru bugetul local.
    Sunt convins ca plasticele alea costa si in plus pot confirma ca in urma lor se strica asfaltul.
    Cand sunt pieton vad multi soferi care vad tarziu sau deloc traficul

    00
  10. Mie mi-au placut unele facute din asfalt ridicat de prin Belgia.
    Daca le abordai cu o viteza mai mare de 50km/h iti buseau masina grav. Sau daca aveai amortizoare praf, loveai cu botul masinii umflatura aia si te oprea instant.
    Erau si din astea care puteau fi demontate, dar acelasi principiu.
    Era si un filmulet demonstrativ pe undeva dar nu-l gasesc.

    00
  11. NOU
    #25

    Aveam o parere mai buna despre ardeleni…Drumurile ieri in BV au fost de toata jena, n-au dat o lama….

    00
  12. Ce ar fi sa fim atenti?

    00
  13. O stii p’aia?
    Ma numesc limitator de viteza, dar toata lumea imi spune : „Mergi mai incet pe aici,ca e cacat deala „

    00
  14. Vad ca sunteti multi care le lauda. Voi stiti cum e sa treci peste unul din 50 in 50 de m? Iti faci masina praf+trafic ingreunat+consum ridicat de combustibil. Si asta doar pentru ca soferii conduc ca niste animale (Iar de animale de feresti cu garduri, lanturi, borduri, politisti morti si altele) iar pietonii trec strada ca niste oi: faptul ca pe trecere ai drepturi nu inseamna ca iti ofera imunitate 100%. Mori ca prostul cu drepturile in mana.

    00
  15. Nicio solutie nu este perfecta. La fiecare bulevard/sosea trebuie folosita situatia cea mai buna in functie de trafic. Cum ar fi in Militari/Magheru sa fie limitatoare la fiecare 50m? Iar cele din astfalt la o intersectie daca sunt puse pe toate cele 4 strazi intersectate se formeaza un „ochi de apa” cand plua sau se topeste zapada si iar nu e ok. Si apoi ia ganditiva cand trece smurd sau ambulata prin 10 astfel de denivelari cu un bolnav si trebuie sa franeze des…nu e prea bine…

    00
  16. Bai, mor pe aia cu „suvuri” care la orice cacat, fie el sina de tramvai sau limitator de viteza, calca frana.
    Oh wait… :)

    00
  17. Mai.. adevarul este ca sunt si foarte multi prosti la volan… asta e faza. Iainte de Craciun am vazut o vita (femeie) la volan care a intrat cu masina intr-un stalpisor de granit de pe marginea drumului, nereusind sa tina drumul drept (probabil butona telefonul ca altfel nu se explica). Si-a bushit masca, numarul, un far… dar a dat in spate ca proasta si a plecat… nici nu s-a dat jos sa vada, sau sa recupereze numarul de inmatriculare care a ramas acolo…

    Limitatoarele astea au un rol pentru prosti si manelisti care sigur s-ar da in stamba pe strazile alea inguste. Si mie mi se par stupide, dar calci vrun fraier de liceu si te nenorocesti pe viata… Macar asa calci frana…

    00
  18. Unii le mai si ocolesc si daca vii din sens opus te trezesti cu ala direct in fata ta !

    00
  19. Alea din plastic sunt ok. Dar pe alea din beton le urasc si l-as bate drept in gura pe tembelul care a inventat asa ceva. Am luat o mizerie de opritor d’asta in Slatina (are vreo 10 cm inaltime si vreo 30 – 40 latime) pe o ploaie, de am zis ca rup masina in doua. Nu s-au gandit sa-l faca si ei intr-o culoare ca sa fie mai vizibil.
    Si nu-mi plac nici porcariile alea din Dobroiesti daca le stii. Unele sunt galbene, ai timp sa le observi, altele sunt negre si le vezi in ultimul moment. Mai ales pe cele puse in curbe. De vis.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.