Acum vreo 3 ani, când am schimbat maşina, mi-am luat, prompt, lanţuri de iarnă. Se schimbase circumferinţa roţilor, făceam drumuri lungi, am cumpărat nişte lanţuri trainice şi scumpe, alături de o lopată solidă şi alte chestii necesare unui kit de iarnă.
Faza e că nu le-am folosit niciodată. Le-am pus în maşină şi am uitat de ele. Am folosit lanţurile de două ori, o dată în 2008, când mă întorceam de la Sofia la Bucureşti şi ninsese puternic, şi o dată prin 2009, când trebuia să ajung la Oradea de la Bucureşti şi prin Regat nu se auzise de lame.
Voi aţi folosit vreodată lanţurile de iarnă?
Lanțurile de iarnă sunt precum extinctorul. E bine să le ai că nu știi când ai mai mare nevoie.
Nu le-am folosit niciodata. Le-am luat odata cu prima masina, si le-am dat odata cu ea. Dupa aia n-am mai cumparat. Daca e vreme chiar asa rea… mai bine stau acasa
Le am și eu de câteva luni (cred că din noiembrie), mi le-a făcut cadou bătrânul. Nu am apucat să le pun la mașină, dar oricum nu le-am dus dorul.
Îmi sunt mai folositoare acasă, că bat copiii cu ele.
in primul an am zacut in portbagaj. acum zac pe balcon. n-au vazut fulg de nea…
Eu nu. Le tin in balcon
Eu nici nu mi-am pus problema sa cumpara lanturi desi teoria spune intr-adevar ca ar trebui sa ai si asa ceva iarna in masina. Sunt intr-adevar utile daca te prinde vreun „cod” pe coclauri departe de drumul national sau eventual daca stai pe vreo alee mai umbrita departe de strada principala si trebuie sa pleci la prima ora, inainte sa faca „partie” alti vecini.
Si eu la fel, le am in portbagaj de 2-3 ani cred. O singura data le-am folosit undeva pe la Zarnesti intr-o iarna, sa pot urca o panta la pensiune. Nici nu prea am iesit din oras ce-i drept, deci nu prea am avut unde sa le folosesc.
Pe balcon de cand le-am luat. Daca dai de zone in care nu te descurci cu anvelope allseason sau de iarna, atunci mai bine te cazezi o zi in loc sa continui drumul. Daca as sta in Vaslui le-as tine in portbagaj.
am tot zis ca o sa le montez o data, sa nu stau o ora cand voi avfea nevoie prima data de ele; si au trecut anii….
@LittleBro: Esti tinut ostatic? Nu mai bine dai un mail la politie,daca tot ai net.:))
Lanturile antiderapante le cumperi o data si de obicei le folosesti tot o singura data.
Daca ai drumuri dese iarna, zapada, etc, poate o varianta mai comoda ar fi husele antiderapante.
Fiecare are plusuri si minusuri, insa macar la huse montajul e mai comod, basca ca nu afecteaza jentile/anvelopele
Numai ce mi-am luat si eu altele, acum vreo luna, ca am schimbat masina.
Nici pe astea noi nici pe alea vechi nu le-am folosit niciodata. In Timisoara a nins puternic si anul asta si anul trecut, erau o gramada cu lanturi, dar nu era cazul, ca puteai merge.
Oho . Lifesavers .
Urcare la Straja – > lanturi .
Drumul spre Sureanu -> lanturi .
Bulgaria ( anu trecut cand au fost zapezile mari ) le-am pus de 2 ori cand a nins puternic pana la destinatie + pe langa Bansko .
Cand am venit din Austria acum cativa ani pe la vreo 100 km de Viena – ninsoare puternica , nu apucau sa dezapezeasca , peisaj apocaliptic ( autobuze , masini intrate in parapeti = trafic blocat ) – lanturi si go go .
In general daca pleci din oras si e iarna , e bine sa ai lanturi .
Stii cum se intampla, nu le folosesti 3 ani, asa ca decizi ca e mai bine sa le lasi acasa. No, la urmatorul drum cu siguranta vei avea nevoie de ele.
Le-am folosit acum vreo 4 ani cand am urcat pe zapada din Sinaia la cota 1400. Cu roti de vara. Am avut aderenta mai buna decat daca foloseam roti de iarna fara lanturi, mie mi-a placut cum a mers masina. Inainteaza ca tractorul. Problema e ca la -20 de grade iti cam ingheata mainile pe lanturilea alea, ca e cam greu sa le prinzi cu manusi groase. E si mai greu daca nu ai facut o proba inainte sa vezi cum trebuie prinse. A, si la coborat trebuie avuta grija daca pe spate ai roti de vara, in sensul ca la serpentine se poate da pe cur un pic
Eu am în portbagaj și lanțuri, și lopată (din aia mică), și chestie de aia de spart gheața (nu știu cum se numește). Lanțurile le-am folosit în fiecare iarnă… eu merg mult pe Rm-Sărat – Brăila, care se înzăpezește la prima adiere de vânt Altfel n-aș fi avut nevoie de ele.
Am folosit lanturi cu ani in urma, de vreo cateva ori, pe vremea cand aveam un BMW(tractiune spate). Prin Bucuresti cateva zile si pe un drum inzapezit undeva catre Lapusna. Tot ce pot sa spun este ca, daca intri cu ele pe asfalt e jale.
De vreo cinci ani am masina cu tractiune fata si impreuna cu Good Year Ultragrip Performance, nu am avut probleme pe unde m-am dus, inclusiv drumuri la munte.
Zilele trecute m-am dat sanie pe un drum de tara cam 500 de metri cu franele la maxim, daca saream peste fagasurile prin care mergeam si ajungeam in vreun gard probabil ca scoteam lanturile.
In rest cred ca nu exista iarna sa nu le folosesc, cand ai logan ca sa ajungi macar pana la parcarea de la partie iti trebie lanturi, si cum am impresia ca vad o partie prin orice vagauna de drum forestier… nici nu cred ca as putea traii fara lanturi.
Le-am pus si pe autostrada in Austria acum 2-3 ani, radeam de aia cu lanturi pe autostrada pana am facut hop in sant si nu am mai ras. Am rupt mai multe perechi, nu am idee care sunt alea bune care sa nu se rupa :)) Oricum anul asta stau mai cuminte poate rama in cutie ca-s noi si e pacat sa le rup iar.
Eu am lanțuri în portbagaj de vreo 2 ani de zile. Habar n-am să le folosesc și sper să nu ajung vreodată.
Sunt in portbagaj si iarna aceasta, dar nu le-am folosit niciodata. Sper sa nu fie nevoie decat in cazuri extreme.
Eu le-am folosit o singura data , pana au cazut . Asa ca tineti-le in balcon.
O intrebare: ce masina ai avut inainte de Megane, vitezoman fiind? Sau cu Meganul ti s-a facut chef de viteza? (cu ca ar fi neaparat un lucru rau s-o mai calci cate un pic)
@splr: renault clio, 1.4 benzină. şi inainte de asta dacia break.
am folosit 1 data, pe masina lui tata, cand am merg la un revelion in inima muntilor. La montat n-au fost probleme, insa la demontat mi-am cam prins urechiile, ca se incurcasera dupa roata. Similar patisera si alte 2 masini din coloana.
Am folosit lanturi pe vremea cand aveam cauciucuri all-season. Chiar am avut portiuni pe la munte unde n-am urcat fara ele. Sunt convins ca au utilitatea lor (chiar si cu cauciucuri de iarna), dar nu la relieful Capitalei.
Tot de vreo două ori şi noi. E mai bine să le ai decât să nu.
Am lanturi de 5 ani (in portbagaj) si pana anul acesta nici macar nu desigilasem cutia. Le-am scos din cutie doar de curiozitate pentru ca nu stiam cum se monteaza. Daca ai cauciucuri de iarna bune si o lopata in portbagaj nu ai cum sa ramai nicaieri cu masina.
Am incercat o singura data, s-a dovedit prea complicat (fie din nestiinta mea, fie din cauza calitatii proaste) si de-atunci n-am mai utilizat. Din fericire nici nu s-a dovedit vitala problema.
le am de 3 ani. nu am folosit niciodata. am montat vara acasa unul sa vad cum vine, in rest stau prin magazie. chiar am fost la munte recent dar le-am uitat acasa.
Prima data le-am folosit la schi la Sureanu. Au ruginit, dar nu le-am aruncat.
Apoi le-am mai folosit de 3 ori, o data la ski in Austria si de 2 ori la munte la noi in tara.
Te murdaresti pe maneci cand le pui.
ieri le-am folosit, n-a mai nins de o luna dar am fost o cunostinta si pe o panta nu am putut urca. asa ca le-am pus in functiune..
sunt binevenite in masina..
Oricum e o tampenie, in Bucuresti toate strazile sunt dezapezite, ne obliga astia si ne baga pe gat cauciucuri de iarna, dam bani pe ele…si mai mult le uzam aiurea decat sa ne fie folositoare. Bani aruncati si tociti.
Ai un minusar. Comentariile se nasc cu minim un minus, nu conteaza ce scrie in ele.
lanturile sunt sfante iarna, cand nu stii pe unde ajungi.
ma rog, in 3 ani, folosit o singura data, prin fagaras.
la dus drumul ca in palma, am intrat intr-o curte mai laterela la vreoo 200 de m de asfalt.
dupa 2 nopti de ninsoare ca in basme am scos masina de acolo numai cu lanturi la roti, si 4 oameni pe capota.
asta dupa ce am curatat luna 200 de m de zapada. nu prea a ajutat, si nici nisip nu aveam pentru distanta aia. si nici doar cu lanturi nu a iesit.
Ce tari sunt astia care zic ca au lanturi in portbagaj dar nu stiu sa le puna. Asteapta probabil sa aibe nevoie sa invete atunci. Epic!
De cand am masina, de ~ 8 ani, la drum lung le tin in portbagaj cu tot kit.ul de iara ( lopatele, sare, manusi, etc ).
O singura data le-am folosit in Salaj, la bunici. Au astfaltat aia drumul si nu l-au curatat cu lama, l-au batucit cu tavalugul … Se facute gheata sub stratul fin de zapada, asta am vazut-o la o curba 300grade, cand m-am dus 3m cu masina ca sania … Le-am pus atunci pentru prima si singura data ( pana acum).
Eu am folosit lanturile o singura data, sa ies dintr-o parcare unde m-au inzapezit locatarii care au dat zapada in fata si in spatele masinii mele.
Alta data eram la Piatra arsa in octombrie, a nins si s-au depus vreo 40-50 cm… lanturile erau akasa cu kit-ul de iarna, masina incaltata in sandale de vara… mi-ar fi fost bune. De atunci nici ca am mai plecat fara ele – au un loc bun in portbagaj unde nu ma incurca.
Ce-s alea „lanturi de iarna”?
Sunt diferite fata de „lanturile de vara”?
da, de doua ori.
o data cand am ramas pe AFI, ca m-a mancat in cur sa cred ca 30 de centimetri de zapada de pe acoperis nu ma fac pe mine.
Si a doua oara anul trecut in spatele blocului.
Diferenta e ca eu habar n-am sa montez lanturile de iarna. Desi sunt alea pentru roata aia, circumferinta si etc. Asa ca le pun pe jos in fata masinii si sper sa prinda ceva.
Cum se monteaza lanturile de iarna pentru necunoscatori exista pe undeva?
De 2 ori am mers cu ele. Ambele dati m-a prins zapada la tara, la bunici. Cand ninge 70cm intr-o noapte si esti intr-un sat cu prefect si primar de la PSD nu poti sa te astepti la o minune ale tehnicii numita deszapezire. Asa ca am luat lopata, am dat cat de cat la o parte ceva zapada (ca sa nu folosesc radiatorul pe post de plug) si am pus lanturile pentru vreo 2km, pana am iesit din sat. Deci da, sunt bune. Nu stiu daca ai ce face cu ele in oras, ca acolo cat de cat se mai curata strazile.
Si eu le tin in portbagaj… Le-am folosit o data sau de doua ori…
Faza e ca nu sunt foarte utile. Daca se intampla sa ninga mult (mai mult de 20-25 cm de ex) in functie de garda la sol a masinii, te proptesti in zapada mai devreme sau mai tarziu. Aduni zapada sub scut pe care o batatoresti in 4-5 m si te urci cu scutul pe ea – rotile nu mai prind solul .
Daca ai SUV – ai garda inalta si te duci si fara lanturi ( mai ales pe 4×4).
Daca nu ai – tot nu iesi numai cu lanturile pe masina…
In rest, pe drumuri relativ dezapezite, nu-ti trebuie…
Lantul ca lantul dar ce lopata ai? Toate lopetile pe care le-am folosit s-au rupt. Ce lopata recomanzi?
@Robert Lazar: nu cred că e de marcă. arată in genul ăsta.
Eu da. Chiar de multe ori. Mergînd des pe munte, inclusiv iarna (cu colţari, piolet şi tot tacîmu’), deseori am avut nevoie de ele pe forestiere, unde cauciucurile de iarnă chiar nu mai fac faţă. Vorbesc aici de zăpadă pînă la faruri. Merg excelent, cu condiţia să mergi încet. Am auzit că se duc bucşele, direcţia, cauciucurile. Poate, dacă mergi cu ele cu 50km/h, pe asfalt. Pe zăpadă nu au nici pe dracu’, stau mărturie două ITP-uri făcute la RAR şi trecute de fiecare dată.
Piticuleee, in general gasesti instructiuni chiar in interiorul kit-ului. Dar daca vei incepe sa citesti instructiunile chiar cand ai nevoie de lanturi e grav.
Nu e mare inginerie, de preferat pe vreme frumoasa, cu o bere in mana, te joci un pic sa vezi ce usor sa pun. repede devii expert
N-am gasit pe nicaieri din aia decat la preturi peste 80 de lei…
am folosit la dacie demult. la mine moartea e ca le pun pe burta, in rest, am facut vreo suta de lei din scos lumea din zapada cu escortu meu deci o duc bine…
De doua ierni incoace, nu, nu le-am mai folosit. Inainte de asta insa, s-a intamplat sa fie nevoie sa le pun doar ca sa pot iesi din curte si sa merg cateva sute de metri pana in „bulevard”
@maniak
Păi… şi din balcon pot să cadă
Nu am avut niciodata lanturi.Si nici nu am avut nevoie.Masina mea e 4×4.E adevarat ca am dat 3000 de lei pe anvelope toamna asta si chiar sunt sigur ca pot sa intru(si sa ies) oriunde intra o masina berlina normala cu lanturi.Nu vreau sa ma laud doar ca macar atata satisfactie sa am si eu.Masina e inmatriculata la noi.NU ma deranjeaza consumul sau taxele mai mari.Si nu fuge mai mult de 130kmh.Nici nu am nevoie.Si am iesit singur din orice zapada sau noroi.Nu fac offroad sau sporturi extreme cu masina dar parerea mea e ca in tara noastra la felul cum sunt drumurile suv-ul e singura masina in care stii ca te intorci acasa fara dureri de cap.Nu vb de fite.Doar ca treci altfel peste gropi cu o roata mai mare si in caz de accident ai mai multe sanse decat intr-o masina din clasa medie.Asta e parerea mea.
In tara mea adoptiva, tara cu ierni grele, nimeni nu foloseste lanturi, pentru aderenta aici se folosesc cauciucuri cu tinte (studs). Fac un zgomot ciudat pe carosabil fara zapada sau gheata, dar cand e alunecos pe jos, sunt sfinte.
Lanturile le-am utilizat de 2x anul trecut.
In plus la kit as adauga:
– apa (macar pentru o zi)
– biscuiti
– ceva carbohidrati
– sac de dormit / patura
Cei care au ramas inzapeziti anul trecut spre Calarasi sau pe E85 stiu de ce.
Biscuitii sunt carbohidrati
Daca nu pleci la drum lung undeva la munte sau pe distante foarte lungi lanturile mi se par overkill. O lopata, niste spray de dezghetat si eventual niste nisip sunt suficiente pentru Bucuresti si imprejurimi.
La un revelion, calea de access spre cabana fiind un drum aproape forestier cu panta destul de mare pe alocuri. Atunci am invatat si sa le montez, noaptea, la lumina telefonului.
Acu de Craciun le-am folosit si eu pentru prima oara. Nu cred ca urcam fara ele, am facut peste 30 de km pe un drum forestier…direct in creierii muntilor.
Si eu am folosit lanturile de vro doua ori. Dar multi de aici spun ca le-au folosit 1-2 ori poate. Si o singura data daca te scoate din belea, merita. Asta daca nu doresti o reparatie la tabla in service si multi nervi.