Nu înțeleg furnizorii de servicii și anotimpurile

Duminică, am dat într-o groapă când mă întorceam de la Târgu Mureș. Luni, am sunat la niște service-uri prietene, toate ocupate. Marți am dat un status pe fb, mi-a dat Bloghiță adresa unui service care să se uite la mașină, am sunat, mi-au spus că au acum timp liber, in 5 minute eram la ei, au aliniat problema și m-au trimis la un service are roluiește jante de aliaj, whatever that means.

Trecem peste ideea că într-un oraș cu 200.000 locuitori și câteva zeci de mii de mașini sunt doar două ateliere care îndreaptă jante de aliaj. Am învățat să nu mai pun întrebări din astea încă de acum trei ani, de când simțeam gaze pe sub mașină și am fost trimis la singurul service care repară tobe din Brașov, care e în Săcele și are program de gravide.

Asta e situația, bănuiesc că, dacă ar fi cerere mai mare, ar cumpăra mai multe service-uri mari mașini de roluit jante sau de sudat tobe.

Dar faza e alta: am lăsat azi janta la roluit pe la 12, am trecut pe acolo pe la 5 și nu era gata, deși ar fi trebuit să fie “pe la 2, maxim 3”. Nu era gata și părea că oamenii nu au muncit deloc în ziua aia, pentru că janta mea era în același loc, în rând cu restul de jante pe care le văzusem și când lăsasem janta.

Și nu mă prind de cum funcționează oamenii de genul ăsta:

băi, 3/4 din an stăm degeaba. acum, când avem treabă la businessul nostru sezonier, hai să o luăm încet, să nu ne grăbim, că oricum nu au unde să se ducă, sunt la mâna noastră

Așa gândesc?!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

32 comentarii

  1. Astept un tutorial de roluit DIY. Pana atunci tabla de otel e temelie…

    00
  2. Mi-a zis odata un coleg de echipa: Coae, poate crezi tu ca rezolvand lucrurile foarte rapid e ceva de laudat, dar nu e. Eu zic sa o lasi mai moale, ca dupa aia, clientii o sa aiba pretentia si de la noi, sa rezolvam la viteza care rezolvi tu acum, sau pe viitor cand o sa pleci si atunci poate cand vom fi ocupati si cum sa ii zici ca dureaza 3 zile cand el stie ca tu ii faceai in maxim jumate de ora?

    00
    • Are dreptate cumva. Ca dupa aia clientul mai are si pretentia sa-ti dea 10 lei in loc de 50 sau 100 de lei, pentru ca ai muncit doar juma’ de ora.

      00
    • Depinde la ce tarifezi: la time and material, da, „imi ia 3 zile cu 2 oameni”, la fixed price, nu e treaba clientului cati oameni pune ala, pretul e acelasi.

      00
  3. Ciudata treaba. Presupun ca din dorinta de a nu te pierde, ti-au dat un timp de asteptare rezonabil ca sa te agate, desi stiau ca dureaza de 10 ori mai mult. Da’ stiu, asta e una din problemele afaceristilor romani, vor sa faca treaba de 10 angajati, cu 2-3 oameni, nu stiu sa zica nu clientilor, nu stiu sa faca un plan, nu au habar cati clienti pot procesa pe zi…

    00
    • Indreptatul jantei dureaza putin pentru cine are masina si stie ce sa faca cu ea. Vb de minute – hai zeci de minute…

      00
    • Nu stiu de ce i-ati dat minus.
      O indreptare de janta chiar dureaza cateva minute, un om si o masinarie speciala. Naiba, s-au facut o groaza fix in fata mea

      00
  4. Scuze că scriu aici, destul de offtopic, dar am o bănuială că cei de la profitshare citesc mai desc blogul acesta decât mesajele primite de la afiliați.
    In urmă cu 6 zile am sesizat o problema cu scriptul profitshare. ( sesizare inregistrata #35875) Nici azi nu am primit nici un răspuns de la suport profitshare. Exista acest serviciu de suport?

    00
    • Dacă ai avut aceeași atitudine și în sesizare.. Îți meriți soarta.

      00
    • madalin, poate că ai dreptate. Poate am eu standarde greșite. Eu credeam că 6 zile în care să nu primești un răspuns de la suport nu e chiar rezonabil. Dar dacă tu zici că e, atunci e, că doar nu te-ai trezit tu să vorbești degeaba.

      00
    • Nu e vorba de standarde. E vorba de atitudine. Care este condescenta.

      00
    • Ce e aia atitudine condescenta? Mie îmi lipsește pagina din dicționar unde e cuvântul „condescent”. Sper că am avut atitudinea corectă și să mă luminezi. ;)

      00
    • Mda. Am folosit o rongleza. Scuze. Am intenționat să spun că atitudinea ta a fost/este îngâmfată. Mi-am dat singur minus :)

      00
  5. Proverbiala tampenie românească….

    00
  6. Cat timp au clienti ce sa mai isi dea interesul? Oricum vin prostii. Fa un service serios langa ei si ii bagi in priza. Altfel nu se schimba nimic. Dece sa fie seriosi cand nu e cazul?

    00
  7. Asa e cam peste tot,
    motivele pe care le intuiesc eu sunt: lipsa angajati (la propriu), schimbare de patron – abia intamplata sau in asteptare, care ravaseste ordinea normala a service-ului, lipsa piese de schimb pentru echipamentele proprii (masini diverse) , oboseala, uzura si lehamitea unor angajati aflati la capatul rabdarii, exploatati de mult si crancen…

    Mai este si mandria profesionala – la cei mai rasariti oarecum, desi nu atat de rasariti incat sa ajunga sa se tina de cuvant. Adica – faptul ca ii suni tu pe ei de 10 ori ca sa rezolvi o problema iti, si le, confirma faptul ca „tu” ai nevoie de „ei”, ca „tu” te faci si te vei face mic pentru ca „ei” sa aiba bunavointa sa te ajute – rupandu-si din putinul si rarul lor timp de munca…

    00
  8. nu stiu man, am renuntat la a avea incredere in omenire, astept extraterestrii sa ne puna o zgarda la gat care sa ne curenteze cand facem ceva prost sau gresit.

    00
  9. Cand e vorba de service auto, bleah – nici unul nu face programare, toti zic ca se rezolva in x ore si cand revii, „ah, mai dureaza”. Tot caut cate un service serios dar nu prea gasesc – de multe ori am ajuns sa ma duc la reprezentanta.
    Da e mai scump dar si timpul meu costa. Nici aia nu sunt mari meseriasi (se vede ca au cerere) dar deh.. asta avem, cu asta defilam.

    00
  10. poate ca lucratorii de acolo sunt nemultumiti de salarii. au auzit ei de la niste pretenasi care lucreaza pa anglia ca acolo se plateste mai bine sa faci o janta de aluminiu.

    00
    • Mi se pare corect. Pentru salariile lor, clientii sunt de vina. La fel pentru salariile medicilor si asistentelor, pacientii sunt de vina.

      00
  11. unii asteapta cate 10 luni dupa o Kia, sefu ce te grabesti asa dupa o janta sa fie gata in 5 ore?

    00
  12. Eu am fost client la 2 service care roluiau in BV. Unii buni, unii foarte buni. Diferența e ce ai zis tu, cei foarte buni au fost corecți și cu timpul dat, ceilalți luau orice comandă doar ca să nu piardă
    Ah, iar la ăia f buni, primii și bon fiscal

    00
  13. O janta de aliaj roluita nu e slabita? Ma gandesc ca poate nu renteaza sa cumpere masina de roluit aliaj ca e scumpa oricum si nici janta nu mai e buna dupa. Stiam ca astea de aliaj nu se pot rolui pe masinile unde se indreapta alea de tabla. Poate de asta e doar unul in BV

    00
  14. Ca peste tot ca sa prinda comanda zic ca o fac si dupa ce te-au” prins”…pai ce te grabesti asa domle , ce dau turcii ?!

    00
  15. Intr-o lume normala discutia era cam asa:
    „Am o janta de alinaj care trebuie roluita, whatever that means..”
    „Sa vad cand am timp. Vino miercuri. Pe 17 Ianuarie (adica peste 6 saptamani). La ora 2.30. Dureaza maxim o ora.”

    00
  16. Cum? Doar atâtea service-uri cu aparate de roluire si sudat tobe in Brașov?
    Sigur vorbești de BV, orașul perfect* si nu despre cocina de Buc (unde găseai roluire la orice colț

    *concluzie trasa din articolele/comentariile tale imediat dupa mutarea in BV – mai multe ca număr recent

    Sa (re)înceapă polemica!

    :D

    00
  17. Salut

    Un sfat de la cineva care a lucrat vreo 8 ani în vinzari de jante și anvelope, respectiv servicii conexe acestora.
    O janta odată îndoită, e buna de aruncat, se roluieste, eventual se repara /sudează /chituieste/vopsește, estetic arata poate bine, dar respectiva janta devine o bomba cu ceas.

    Pe scurt, în structura materialul se produc niște microfisuri, vizibile doar cu raze X, plus, dacă janta e deformata mult, ‘mesterii’ încălzesc janta pt a o putea îndrepta. Cum jantele bune sint forjate – automat se de călesc,.

    Deci vom avea o janta care pe ansamblu are porțiuni cu rezistenta diferită.

    Ce se poate intimpla? Poți sa mergi ani fără probleme, dar… La un moment dat, sa lovești același janta, în zona afectata. Rezultatul poate fi fatal, am văzut sute de jante crăpate ca un pepene, anvelopa depresurizata instant…la viteza mare poate fi fatal.

    Sfatul meu, înlocuiește janta, verifica și anvelopa caci dacă janta sa strimbat de la un soc, poate e afectata și ea.

    Scuze de diacritice, scriu de pe telefon.

    00
    • Neamt venit in Romania, indoaie janta.

      In primul service romanii o repara. Ajunge in Germania si se duce la service la aia, care ii zic ca e nebun ca a mers cu janta asa si ca ei nu au auzit niciodata de indreptat janta.

      00
  18. exista in sfantu gheroghe unii care sunt super-renumiti pentru roluire. fiind unguri, cred ca se si tin serios de treaba.
    Str. Oltului nr. 30 (sf gheorghe, da?)
    0740 11 96 71 (ROLAND) sau 0740 11 96 72
    din fericire, n-a fost cazu’ sa ajung la ei, da’ am citit despre ei in 2008 pe un forum moto; acum mi-am amintit si am cautat „roluit sf gheorghe” si sunt pe toate forumurile auto. paste-ul de mai sus e de pe club mercedes.
    autochelu si arinovis nu-mi plac. la autochelu cand erau pe avram iancu era doar un mester, care se comporta de parca el inventase mersul pe jos. totul era despre cheful si starea lui de spirit. „iti fac, dar nu acum”, „nu am chef acum, vino mai tarziu”, „lasa-le si vino peste 2-3 ore” si dupa 3 plimbari in sfarsit mi-au facut onoarea sa imi puna anvelopa pe o fucking roata. evident ca au si zgariat-o in procesul de creatie.
    la arinovis am stat 2 ore pentru un schimb de anvelope; erau fix 2 masini in fata mea si 3 sau 4 posturi de lucru.

    00
  19. Da boss, asa e! Tehnica asta e inventata de nea Gigi Vulcanescu (de la vulcanizare), iar utilajele de roluit si indreptat jante se fac doar la fosta fabrica de becuri de la Gaesti si mai sunt unii la fosta uzina de biciclete din Zarnesti care au un strung si mai fac si ei masini de roluit.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube