Întâmplări cu mașini închiriate #2

Partea a doua. Prima parte e aici.

Aberații sistemice din ciclul “mașina e mereu de vină”!

Sistemul automatizat cu taxa prin SMS de la Fetesti

Trece clientul de N ori, nu plătește nici o taxă, peste 6 luni încep să ne vină ca și proprietar al mașinii amenzile, la 130 lei bucata. Cine le plătește? Păi, proprietarul mașinii. Că doar mașina e de vină, nu șoferul! La fiecare amendă, proces cu clientul pentru recuperarea sumei. Așteptăm cu nerăbdare și introducerea unei taxe pe autostradă, eventual tot plătibilă prin SMS.

Daunalitatea și vina mașinii nărăvașe (valabil la CASCO și RCA)

Pentru că în România daunalitatea este legată de seria de șasiu, și nu de șofer, polița RCA a unui Logan (baza de calcul pe rent-a-car este oricum dublă față de standard) poate fi și de 4.500 lei dacă mașina e nărăvașă, după aplicarea cotelor de bonus malus. Prinzi un client care lovește mașina de 2-3 ori pe durata unei închirierii (nu este complet nerealist), ești cam forțat să o tragi pe dreapta. Că la 5 daune pe RCA nu o mai asigură nimeni sau devine mai ieftin să o ții pe dreapta. E și normal, mașina e mereu de vină! Niciodată șoferul. Cât de frumos ar fi să se asigure mașinile de închiriat pentru X zile, direct corelat cu datele clientului.

Cream of the crop

  • Client italian cu familie. Alimentează cu benzină în loc de motorină la Miorița. Merge 2 minute și rămâne cu mașina pe podul Băneasa, fix în apex. Rămas acolo pe pod, cu mașina care nu îi mai pornește și pe banda 2, încep să apară ideile geniale. După ce literlamente încearcă să o pornească până când nici geamurile nu se mai deschid, lasă mașina deschisă (nu descuiată, ci cu portierele deschise fizic) pe pod, cu GPS în parbriz, cu cheia în contact, își cheamă un taxi și pleacă. Ajuns în Italia, disputa garanția de 150 euro nedeblocată. Multe puncte bonus aici pentru Poliția Rutieră, care a încercuit imediat mașina. Dilema lor și a noastră? De ce nu scos mașina din viteză? Gravitația ar fi împins-o la baza podului, unde pe dreapta avea spațiu de refugiu – și nu era nevoie să o lase oprită pe banda 2 în vârful podului.
  • Mașină 2013 (unele mașinuțe din 2013 ale unui anume producător au avut o mică problemă cu închiderea centralizată – actuatorul se slăbește din șuruburi și ușa pasagerului dreapta față nu se mai încuie din telecomandă). Românul nostru găsește soluția. De ce să sune să îi spunem că o poate încuia din cheie? E mai simplu să dea 2 găuri, una în stâlp, una în portieră, și lanț cu lacăt între ele. Sistem securizat.
  • Recuperat mașina confiscată încă din 2013. Clientul hotărăște să nu respecte contractul, iese cu mașina din țară. Ajunge în Italia, unde  după o urmărire cu carabinierii abandonează mașina. Poliția o reține pe durata procesului (practic devine corp delict).
  • Client român, face invers rondul de la aeroport Otopeni, mașina daună totală
  • Client român, pe centură (fix la podul de lângă REMAT Chitila) chiar la coborârea de pe pod, trage concluzia că ar fi o idee bună să întoarcă pe pod. Mașina praf. La nici 2 luni, următorul face o manevra identică, în același loc. Voodooo?
  • Client străin, pe A1, chiar la intrare în Pitești ajunge pe contrasens pe A1, mașina daună totală.
  • Client român. Sună ca mașina tocmai preluată din OTP nu are carburant. Îl punem să verifice carburantul în bord, confirmă că e full. După ce îi dispecerizăm echipaj cu mașina de rezervă (conștienți că nu putea consuma un rezervor de carburant în o oră de când preluase mașina) tragem concluzia că a spart rezervorul (s-a suit pe niște pietre).
  • Client spaniol. Ne sună ca a uitat o agendă super importantă în mașină, cu date confidențiale. După ce am căutat-o în spume și am găsit-o, era goală. Ulterior ne-a spus că avea valoare sentimentală.
  • Agent predă mașina către client. 2 zile mai târziu când mergem să schimbăm EUR în RON, agentul e săltat pentru că banii sunt falși.

 

Cine pierde cel mai mult? Clienții de bună credință.

 

masini-parcare

“mașini” via shutterstock

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

92 comentarii

  1. Nu stiu, oamenii astia nu ies in pierdere?

    00
  2. „Pierzi, castigi negustor te numesti”

    Normal ca cel care pierde e clientul, pentru ca toata paguba asta trebuie recuperata de patron. Iar de platit vor plati toti.

    Cred ca nu e afacere in tara asta cu ceva ani de activitate sa nu-ti povesteasca intamplari de genul asta. Pot sa fac pariu ca si tu ai povestiri cu clienti ciudati.
    Asta-i viata.

    00
  3. pai, boss, daca eu mi-s un parlit care inchiriaza masina de doua ori pe an, nu am masina mea, atunci ce casco/RCA ai vrea sa platesc?

    Valabil si pt cei care vin din alte tari

    00
  4. ”Ne sună ca a uitat o agendă super importantă în mașină, cu date confidențiale. După ce am căutat-o în spume și am găsit-o, era goală. Ulterior ne-a spus că avea valoare sentimentală.”
    2 chestii
    a)De ce ai fi asa curios sa te uiti in agenda aia cand o gasesti?
    b)Poate chiar era singurul lucru ramas de la o persoana draga ori pe care nu a cunoscut-o niciodata.In situatia unei astfel de persoane, si noi ne-am atasa de cele mai inutile si stupide chestii.
    In rest, foarte adevarat.Insa nici firmele astea nu sunt chiar de buna cuviinta.Cand rezervi cu 10 zile inainte un break mediu si cand ajungi sa pleci in vacanta si iti ofera un sandero/golf ca ”pe aia o mai au” cum o fi?
    Sau te inetelegi la un pret telefonic, vii sa iei frumos masina si cand vine vremea decartarii….hopa! Avem tot o duba cum ne-am inteles dar nu e transit sau opel ci mercedes vito.Ia si plateste.Ca o observatie, lucrurile astea is valabile cam peste tot, sa nu aveti senzatia ca doar in RO e salbaticia asta, doar ca firmele sunt mai serioase si experimentate in afara in mare parte.Bine, acolo sunt si bani si oamenii chiar au cultura asta a inchirierii autoturismului

    00
    • nu era curios, cand a dat peste agenda s-a deschis intamplator la fiecare pagina.

      00
    • Sunt foarte putin firme care fac magarii de genul „rezerv break si iti dau sandero” Cateodata se intampla pentru ca tu ai rezervat sa zicem pe data de 14 la ora 13 iar masina rezervata de tine trebuia sa se intoarca pe data de 13 la ora 20 de la alt client…eh…clientul asta suna ca el aduce masina pe 15…eu ca firma pic de prost in fata ta si te pierd ca client.

      Negocieri de pret nu am intalnit niciodata la modul la care spui tu.

      Ni s-a intamplat ca clientul sa rezerve Nissan Pathfinder cu cateva luni inainte de preluare dar intre timp masina a avut probleme… Clientul a primit Range rover sport la acelasi pret.

      00
    • La faza cu agenda e mentalitate de patron roman de franciza

      00
    • Si in cate spume poti cauta o agenda intr-o masina?

      00
  5. Fix clientii de buna credinta: de multe ori cand am inchiriat o masina, mi s-au predat COPII XEROX ale talonului (dublu exemlplar – in caz ca pierd una) in cazul care vreau sa ies cu masina din tara, sa nu pot. Discutia cand am fost oprit de Politie (control rutina):
    – Buna ziua. Actele la control.
    *Dau copiile.
    – Actele, domnule.
    *Arat spre copii xerox.
    – Imi pare rau , trebuie sa va dau amenda ca nu aveti actele.
    – Nene, asa mi-au dat baietii, uite contractul.
    – Daca asa e contractul, sa va plateasca ei amenda.

    Au platit ei amenda (aprox. 1 zi de inchiere – pentru o perioada de pana in 7 zile).

    P.S. – Daca vrei sa inchiriezi o masina si sa iesi cu ea din tara, nu este posibil. Nu conteaza ca vrei sa lasi garantie valoarea masinii.

    00
  6. Mai stiu si eu una:
    – Client roman, la inchirierea masinii scoate banii de garantie (200 euro) ii pune pe birou, angajata ii numara si ii pune tot pe birou mai aproape de ea, clientul roman semneaza actele si palmeaza cu mana cealalta banii de pe birou cand angajata se uita la cai verzi. A doua zi aduce masina si cere garantia inapoi, la vizualizarea imaginilor de pe camere, zice ca de vina e reflexul.
    Culmea e ca avea dreptate, dar se referea la reflexul „profesional”.

    00
  7. Așteptăm cu nerăbdare și introducerea unei taxe pe autostradă, eventual tot plătibilă prin SMS.

    Prin tarile civilizate, masinile au vigneta pe an.

    Alimentează cu benzină în loc de motorină la Miorița. Merge 2 minute și rămâne cu mașina pe podul Băneasa, fix în apex

    In partea 1, clientul completase rezervorul cu apa, dar masina a mai mers 100 de km. Doar reamintesc.

    De ce să sune să îi spunem că o poate încuia din cheie? E mai simplu să dea 2 găuri, una în stâlp, una în portieră, și lanț cu lacăt între ele.

    Imi vine foarte greu sa cred. Sunt cretini romanii, da’ parca nu chiar in halul asta…

    00
  8. Da si link spre firma asta, ma bate gândul (serios) sa inchiriez si eu o masina când am o urgenta

    00
  9. Cand clientii nostri incalcau regulile de circulatie sau luau amenzi(radare fixe,taxe pod,rovigneta) ne venea in plic amenda si noi atasam contractul si documentele soferului care a avut masina inchiriata atunci.

    Masini furate am avut si noi(un Q7, peugeot 307) plus o tentativa de furt a unui ford mondeo pe car l-am recuperat dintr-o benzinarie din Calarasi(era parcat in spate si avea numerele schimbate) datorita GPS-ului montat pe masina.

    Am avut client care a zgariat un logan si s-a gandit ca e mai bine sa repare el decat sa ii luam garantia(200euro) numai ca vopseaua zici ca era data cu sprayul:))

    Clientii americani au returnat cele mai multe masini cu avarii. Unul a venit cu bara mai mult in portbagaj si a justificat ca a intrat in niste flori/boscheti la o manastire:))

    Aveam atunci in flota foarte multe citroen C1 si peugeot 107…schimbam ambreiaje in draci la ele pentru ca de obicei le inchiriau cate 3-4 turisti de 100kg in viu plus bagaje si faceau turul tarii in cotineata aia de masina

    00
  10. Pe scurt – nu cumparati vreodata masina SH care a fost inchiriata.

    00
  11. Am ramas confuz putin la „daunalitatea”aia, dar in rest cred.

    00
  12. Ahaaa, deci așa trebuie circulat cu astea închiriate! I’ve been doing it wrong all this time?!

    00
  13. Suntem țara tuturor imposibilităților.

    00
  14. Am si eu una.
    Inchiriat masina. Adusa in parcare la Otopeni, lasat garantie. predat masina. primit garantie, dolari falsi.

    00
  15. Pe vremea cand nu aveam masina, am inchiriat si eu o data. Cu toata imaginatia mea bogata, nu m-as fi gandit sa fac asa ceva. Si cand ma gandeam ca partea I cu intamplarile masinilor de inchiriat era halucinanta…
    Ma intreb cum reusesc sa aiba profit firmele de inchirieri, cu toate pagubele astea?

    00
  16. 1. Dacă închiriez periodic de la aceeași firma și mașina e impacabila, primesc reducere?
    2. Am înțeles că există asigurări extra pe care le poate lua șoferul pentru a acoperi și suma de „garantie” I’m caz de probleme. Se fac la 3rd party și au nevoie doar de avizele de reparării încă de probleme. Exista/funcționează și pentru România?
    3. E viabil sa am o Toyota Aygo prin RO și când plec 2 săptămâni în concediu în Turcia/Croația sa îmi închiriez o mașină sănătoasă gen Forester/Audio.
    4. In cazul 3, dacă se strică în drum exista lanț internațional sa schimb mașină și sa continui concediu?

    00
    • La o firmă din Constanța puteai achita o asigurare facultativă (valoarea diferă în funcție de mașină – pentru Logan era aproximativ 50 Ron/zi). De 2 ori am ales să fac asigurare, de fiecare dată m-am trezit cu bolovan în parbriz. Dacă aveam garanție, îmi rețineau toți banii pentru înlocuirea parbrizului (200€). Dar am închiriat mașini de cel puțin 50 de ori, deci nu prea se merită asigurarea facultativă.

      00
  17. Daca nu ar fi profitabil ar inchiria triciclete in parcul copiilor.

    00
  18. Acum inteleg de ce sunt preturi asa de mari.

    „Cine pierde cel mai mult? Clienții de bună credință.”

    00
  19. sa povestesc si eu ce „tepe” mi-am luat de la firmele de inchirieri? Care merg pe unul din principii – „are avion, trebuie sa plece, nu mai sta sa se targuie/negocieze cu noi pentru o fransiza de 100 EUR la o zgaraietura aproape invizibila” sau te taxeaza pentru combustibilul lipsa din rezervor la pret dublu – gen 100 eur pentru un rezervor de 50l, care chiar daca ar fi fost uscat, nu facea atat!?

    E drept ca nu toate fac asta, dar surpriza am avut si de la nume „mari”. ;-)

    00
  20. Mah, ce sa zic.
    Am inchiriat masina in Spania, zone turistica, de vreo doua ori, cand m-am mutat aici.
    M-am intors in Ropentru o vizita si mi-a fost jena sa inchiriez masina in tara, asta dupa ce am citit articolul din prima parte. Am imprumutat un jaf de la un prieten.
    Macar aici, in tnf, nu ne stie lumea de cai viteji…

    00
  21. Clientul spune ca are date confidentiale in agenda. Romanashul abia asteapta sa o gaseasca pentru a-si baga nasul in ea. Ramane dezamagit cand afla ca e goala.

    00
    • @Tati, ce anume nu ai inteles. Era noua. Era sigilata. Nici macar nu o scosese din punga cu diverta. Era cu tot cu punga, cu tot cu chitanta.

      00
  22. Inteleg ca aia au facut toate rahaturile posibile, da zici ca ai adus masinile de acasa.
    Fara atitudinea asta comunista as fi ras mai cu spor…

    00
  23. daca chiar si-ar da interesul ar putea face o baza de date comuna cu clientii naspa. Dar e mai comod sa mareasca marja sa acopere pagubele

    00
    • Ceea ce spui tu e cam putin ilegal pentru ca faci schimb de date cu caracter personal. Doar zic.

      00
    • Exista pe vremea mea un site numit listaneagra.com sau .ro nu mai stiu exact. Acolo erau trecuti clientii care au incercat sa fure masinile, care le-au adus avariate grav si intentionat etc.

      00
    • @cezarica
      nu neaparat
      1. se poate forta o solutie legala in parlament cum au facut si bancile.
      2. informatile confidentiale care nu se schimba pe parcursul vietii pot fi codate 1 way. Cand vine clientul codezi prin acerlasi procedeu si verifici daca dai de acelas cod in baza de date. il suni pe ala care a adaugat si confirmi ca e vorba de acelasi meltean. Sigur ideea poate fi extinsa dar asta ar fi baza, fara sa faci schimb de informatii confidentiale.

      00
    • Baza de date cu clientii este ilegala chiar daca este privata si doar firmele au acces. Au existat 3 liste negre una foarte ampla (+3000 oameni). Toate 3 s-au inchis din ratiuni legale.

      00
    • Cu lista aia neagra e asa simplu ca nici nu realizezi:
      „Contract de inchiriere Art 13bis: Daca faci nasoale treci la lista neagra”.
      Semnat Popescu.
      Nesemnat, nema masina.

      00
    • Nu-i simplu, e ilegal!

      Se chinuie companiile se telefonie de ani buni si nu se poate…iar aia au bani.

      Au fost tentative si acolo dar toate au fost oprite deoarece incalcau legea. Telekom inca ma ameninta cu Preventel, in teorie. In practica nici un alt operator nu-mi poate nega serviciile pentru ca ma aflu in baza aia de date.

      00
  24. – Masina nou nouta, prima saptamana bagata la inchiriat. asta pe la inceputul inchiriatului de masini(nu avea limita de km)… vine inapoi cu ea dupa 4 zile… 5200km. Au fost baietii pana in Olanda sa vada ce-i prin Amsterdam.

    00
    • Asa, si?

      00
    • Daca iti dadeau kilometrii inapoi la zero sau inainte cu vreo 150mii te cacai un pic pe tine asa doar te-ai basit..

      00
    • Hellfire: nu e asa simplu, daca fiecare client ar parcurge 5000km cu masina intra-o saptamana, dupa 20 de saptamani masina aia trebui scoasa de la inchiriere iar tu iesi in pierdere maxima. Pentru firmele de rent cele mai avantajoase inchirieri sunt cele de 3-4 zile in care clientul face maxim 500km

      00
    • @Alexandru C: Reiterez. Asa si? Daca fiecare client foloseste masina cca 5000 km/ saptamana si compania pierde bani din asta inseamna ca au un tarif prea mic , sau un model de tarifare prost.

      Cand inchiriezi masina o iei in niste conditii contractuale. Daca nu se specifica limita de km , inseamna ca nu exista. Daca nu se specifica tarif /km inseamna ca nu exista si ca per total firma isi asuma asta . Daca nu vrei, sau nu iti permiti sa iti asumi stabilesti in contract.

      Numarul de km parcursi nu e o norma de bun simt , sau reglementat de vreo lege , ci tine de nevoia clientului care nu va inchiria 10 masini intr-o saptamana doar ca sa iti faca tie modelul de business profitabil. Aia e treaba ta.

      00
    • Deci s-o inchirieze si sa plateasca pentru ea, da’ s-o tina in fata blocului. Sau cel mult sa mearga sa cumpere paine cu ea.

      00
    • Catalinx: eu am spus asta fix din puntul de vedere a unei firme de rent. Daca firma nu trece in contract limita de km e paguba ei. Firma la care lucram a facut un singur ctr in care era specificata limita de km(contract facut pe jumate de an cu o limita de 200km/zi in medie)

      00
  25. Well, unde-i Ilie de la scularie si astia, sa va zica ei cum sta treaba in america pe subiectu asta :D

    00
    • Apropo de SUA: anul trecut am inchiriat o masina in Los Angeles, de la Enterprise.
      Ne-au specificat urmatoarele: sa nu mergem cu ea in Mexic, sa nu fumam marijuana si sa nu lasam substante stupefiante in masina. #nojoke

      00
    • Luni ajung si eu in Arizona pentru a doua oara, am masina inchiriata pe 20 de zile. Ultima oara a fost totul ok si n-am avut probleme cu cei de la care am inchiriat, fara magarii patite ca prin comentarile de mai sus.

      00
  26. Povestita de un german, nascut si crescut in Germania – parca din Frankfurt . In timpul studentiei lui, distractia lor maxima era sa inchirieze masini, bagat viteza pe autostrada si sa testeze ce se intampla cu transmisia daca o schimbi dintr-a 5a in viteza 1, eventual de cate ori tine pana moare de tot, tabele pe marci, modele, etc.

    Pai daca si nemtii…

    00
    • pe germanul asta il chema franz sau mehmet?

      00
    • era Franz pentru ca se vede spiritul german, metodic si organizat cu tabele bine organizate. cate din masinile alea au fost revandute in Romania ca fiind conduse de o batranica?

      00
    • @Perkele: popendulatia in Germania e foarte imbatranita, nu mai are cine le plati pensiile. E plin de batranei si batranele pe acolo.

      00
  27. Nu inteleg de ce plang de dauna totala ca doar asigurarea plateste masina in full si poate cumpara alta masina.
    De ce accepta EUR sau USD daca nu stiu sa ii verifice ?
    Sunt de acord ca sunt clienti idioti dar nu mi-e rusine nici cu firmele de asigurari si pot sa iti trimit exemple de la clienti.
    Incririata masina , ii schimba cu 24 ore caucuciurile cu cele de iarna, in urmatoarele 24 de ore o roata paraseste masina in mers, clientul acuzat ca are dujmani si ca a vrut sa strice masina. Retinuta garantia la client de 200 de euro si plata facuta in avans pe 2 saptamani.
    Masina inchiriata adusa de la alt client, sunat si anuntat ca ca e stricata cutia de viteze si ambreajul, iti spune ca nu stii sa conduci, in loc sa mergi la ei sa o verifice. II spui ca ai drum de 250 km a doua zi si iti spune ca sigur e ok sa mergi, la jumatate masina nu mai urca dealul, ambreajul e dus, clientul acuzat ca a stricat ambreajul.
    Inchiriat masina din Budapesta de 7 locuri pentru o luna , se strica prin Romania in mai putin de 12 ore ( 6-9 ore doar drumul) vine platforma de la Budapesta cu alta masina de 7 locuri la schimb.
    Nu le-am patit eu, sunt povesti de la fosti colegi de faculaltate.
    Scrie in contractul de inchiriere ca daca uiti ceva in masina ceri 20Euro plus curierul sa trimiti pachetul.

    00
    • La dauna totala pierzi undeva la 4000€. Si anume: pierzi 20-30% fransiza la dauna totala, pierzi 200 fransiza de eveniment, pierzi licenta de inchiriere + polita casco platita (inca 1000) + echiparea masinii de inchiriere inca vreo 500 (gps trackere, sensori de accelerare/decelerare) etc.

      00
  28. „mergem să schimbăm EUR în RON, agentul e săltat pentru că banii sunt falși”
    Unde naiba mergi sa schimbi bani de stau aia cu catusele la ei si duba cu motorul pornit ?
    Doar ai copie dupa buletin, pasaport…. ce naiba mai ceri la inchiriat.

    00
    • La orice casa de schimb mare functioneaza asa. Tu dai buletinul. Daca banii sunt falsi aia chiar daca nu are vreun soft special si nu vrea sa sune la 112, ramane oricum cu copia si datele tale de pe buletin duuh! Si suna la 1 minut dupa ce pleci. In cazul asta a sunat live.

      00
  29. „tragem concluzia că a spart rezervorul (s-a suit pe niște pietre)” Clientul avea bormasina si a facut gaura sa scoata benzina.

    00
  30. NOU
    #61

    Am si eu una: „Client spaniol. Ne sună ca a uitat o agendă super importantă în mașină, cu date confidențiale. După ce am căutat-o în spume și am găsit-o, era goală”. Date confidentiale? Ia sa le vedem si noi! – asta da firma de incredere!

    00
    • Putea sa fie doar coperti si era evident ca e goala.
      Poate au deschis la prima pagina sa confirme ca e a lui si pentru ca nu era scris nimic au treccut rapid prin carte si nu parea sa fie scris nimic.
      Poate au trecut super repede prin toate paginile ca si cum ai cauta ceva hartiuta in carte si a fost evident ca e goala.
      Sunt multe variante prin care ar fi putut sa se prinda ca e goala fara sa vrea sa o citeasca.

      00
    • Clientul trebuia sa spuna ca a uitat o suma mare de bani in masina. Cred ca desfaceau aia de la firma de inchiriat masina in bucati.

      00
  31. Am închiriat de vreo 5 ori.
    O singura data am adus-o cu parbrizul ciupit de la o piatra sărita dintr-un camion.

    Data viitoare mă aștept măcar la un Mail de mulțumire

    00
  32. Nu am niciun fel de simpatie pentru companiile de inchiriere din Romania , desi stiu ca la noi clientii sunt mai durinpulisti si pentru ca e mai putin business implicat si nu prea exista clienti „regular”, motiv pentru care cand inchiriaza masina , o data la 2 ani, zic hai s-o rupem fir-ar mama lor de chiaburi ca am platit o gramada de bani .

    Altfel as putea sa intreb oare de ce se accepta oferirea spre inchiriere fara card bancar ( eventual de credit ) cu depozit de pe card? De ce plata cash si depozitul de garantare tot cash? Se evita astfel muulte probleme legate de credibilitatea clientului, dubii daca banii nu sunt cumva falsi atat la predare cat si la primire. Evaziune, ceva? Incearca sa inchiriezi din Germania , Franta , Elvetia masina cu cash sau cu card „electron” , uneori nici de debit nu-i bun, si sa-mi zici and reusesti.

    Depozitul de garantare nu e musai sa fie 150 de EUR. Poate sa fie 400, 800 in functie de nivelul de asigurare la care opteaza clientul. Vezi Europcar , Sixt , Avis. Te crezi sofer fantastic, ala care nu are niciun accident in 100 000 de km ? Bravo, pariem pe 750 de EUR din banii tai si platesti ieftin. Nu mai esti asa sigur cand e vorba de atatia bani , pai , pune mana si plateste asigurare. N-ai 750 de EUR sa lasi depozit? Foarte bine , esti sarac nu-ti permiti sa inchiriezi Golf, Focus, Corola, vezi daca ai 450 de un Logan , Polo. Aaa, oprim garantie 150 -200 de EUR ca la saraci , fara niciun fel de asigurare extinsa? Pai ok , dar saracii vin sa inchirieze masini executive , de care nu au atins in viata lor. Mult noroc cu clientii aia.

    Aia cu hai sa ne plangem de km multi ca ne strica leasingul operational sau valoarea de revanzare – e o mizerie, iar aia care se plang sunt niste mizerabili si le urez faliment placut. Daca esti ingrijorat de km pacursi tarifezi (si) la km, daca nu , nu. Trebuie sa ai un business onest. Daca nu impui limita de km inseamna ca iti asumi ca din cand in cand unii clienti sa vina cu din astea. In general nu se intampla. Bine poate vrei ca toti clientii sa faca 200 km pe saptamana. Ca idee, timp de 30 de saptamani am inchiriat de la Europcar DE, L-V , sau L-J si aveam undeva la 400 , max. 500 km pe saptamana. Convenabil pentru ei. In vara am luat o masina si am facut >2000 km intr-un weekend. Fara sa parasesc tara , fara sa violez vreo conditie din asigurare. Nu i-am auzit pe aia sa se fi plans . Aia e , le-am stricat probabil putin planul de km , ca am luat o masina cu 125 km la bord si am dus-o inapoi cu 2200, dar se ma intampla si asa .
    Si s-a mai intamplat sa le si zgarii cate-o masina , ca aia e si pe ale mele le mai zgarii, ba din vina mea , ba le-am gasit asa prin parcari si nu mi-au oprit depozitul, ca prefer sa platesc 10 -15 EUR pe zi asigurare „full coverage”. Si zic ca 75 EUR / 5 zile , iti ajung sa faci o asigurare beton .

    In Romania , nu mi s-a intamplat mie dar unui cunoscut i-a fost oprita garantia ca adus masina cu parbrizul croit inapoi, desi platise asigurare „full” specificata in contract. Cica full-ul alora era fara geamuri si cauciucuri , lucru nespecificat in oferta sau la predare. Probabil ca era pe undeva prin contract , sau ceva.

    In schimb ce mi s-a intamplat a fost sa rezerv masina de weekend , sa platesc avans prin depozit bancar, ca deh – cererea mare, sa mi se spuna fix in ziua in care trebuia sa iau masina (gen , Vineri ) can nu mai au Octavia sau vreo masina de aceeasi marime ( cauta tu Vineri la pranz masina sa vad daca mai gasesti undeva in Bucuresti, in timpul verii ) si ca „daca vreau” pot sa imi ofere un Golf, deh #afaceremica. Si primesc un Golf puscat vechi de cel putin 7 ani care batea si troncanea din toate incheieturile de-mi era frica ca n-am sa ajung cu el inapoi ( stiu , stiu – vina altor clienti) si nici nu mergea aerul conditionat desi am platit pentru el.

    Si mi s-a mai intamplat sa mi se stinga becurile noaptea ( s-a ars siguranta la faza scurta ) , lucru care se poate intampla, nimic de zis. I-am sunat , bineinteles ca nu a raspuns nimeni . Am fost intelegator , ca era noapte. Desi la 4 dimineata Europcar a raspuns.#afaceremica
    Am mers cu faza lunga si mi-am luat claxoane si carne in frigider, iar dimineata am sunat din nou, dupa ora 8. Dupa vreo 10 telefoane , mi s-a raspuns , pe la 10. Le-am spus si i-am intrebat daca au vreun service agreat unde sa sune ei sa primesc programare si interventie rapida si mi-au dat-o p-aia cu ” sigurantele sunt usor de schimbat „, adica sa le schimb eu. I-am intrebat de manualul masinii , ca il cautasem deja si nu il gasisem, bine inteles ca nu il pusesera in masina , ca cica se fura . Doar ca eu trebuie sa stiu unde sunt sigurantele. I-am intrebat daca stiu ei unde e cutia de sigurante si care e siguranta de faza scurta si daca au sigurante in masina , mi-au zis ca sa ma uit eu si ca ar trebui sa fie sigurante de rezerva in cutie. Habar nu aveau. Mi-am bagat piciorul, am fost la primul service, am dat spaga sa intru fara programare , mi-au schimbat aia sigurantele in 10 minute , am platit factura si le-am prezentat-o alora de la care am luat masina . Mi-au zis ca, da, se plateste , dar ca sa vedeti , sa verifice sefu’ ( era si nota de constatare atasata) . Am stat o saptamana dupa care au inceput cu faze, ca e vina mea, ca probabil am trecut cu masina prin apa , balti si alte mizerii. Erau vreo 50 de lei in factura , mi-am bagat picioarele amandoua.

    Am rezervat masina si am platit 15 EUR pentru serviciu de adus acasa si inca 15 pentru serviciu de preluat de acasa. Au intarziat 1 ora la adus si vreo 3 -4 la preluat , ca cica „nu aveau cu ce sa vina sa ia masina de la mine”. Din Bucuresti, unde circula autobuze, tramvai si taxi. Ce conteaza ca poate trebuia sa merg la serviciu sau ceva. 12:00 – 13:00 e o ora buna sa iei masina inapoi. Au facut gura ca nu le-am dus-o la spalatorie. Aveau dreptate, in astea 3 ore aveam timp sa le-o fi spalat-o.

    Am rezervat masina de vineri de la ora 18:00 pana luni la 18:00. N-a venit clientul anterior la timp si nu aveau alta masina, normal #afaceremica. Am primit masina pe la 20:00 – din nou , mai ia Vineri masina din alta parte fara rezervare ( in Romania) . Luni nu am ajuns la 18:00 , ci la 18:30. Mi s-a spus ca am depasit ora rezervarii si ca va trebui sa le achit o zi in plus. Le-am atras atentia ca pe documentul de predare scrie ca am primit masina la ora 20:00. Au fost „cinstiti” , mi-au oprit „numai” 10 EUR penalizare.

    Si nu , nu au fost toate cazurile experimentate in Romania asa . Cam 50%.

    00
    • Pai ma, trebuie sa-i crezi ca ei ar vrea sa fie cinstiti si sa faca afaceri serioase, da’ nu pot pentru ca clientii-s nite bulangii ce fac si 5000 de km cu masina inchiriata, asa ca ei isi baga picioarele-n tine pentru ca altii au stins tigari pe bordul masinii sau pe usi. Nu vezi cat de frumos povestesc ei ce napastuiti sunt?

      00
    • Din ce am citit mai sus(si nu putin) am dedus ca pt ca nu esti in stare sa schimbi singur o nenorocita de siguranta ai circulat cu faza lunga si ai pus in pericol alte persoane. Dupa aceea, tu, om care te crezi corect dai spaga sa intri in fata la service.
      Nu multa lume te suporta, este?

      00
  33. Hai să zicem și de întâmplări de pe partea cealaltă a baricadei. Client dorește să închirieze un mini van pentru 1 zi.
    Caută diverse site-uri, găsește câteva oferte ok, folosește formularul de rezervare.
    Surpriză: După ce parcurgi toți pașii, primești confirmare pe mail, peste 10 minute primești iar e-mail că nu au mini van disponibil. Repet, după ce introduci data dorită, oră la care o preiei, ora la care o predai, nu îți apare nicăieri că mașina nu ar fi disponibilă.

    Alt site de rent-a-car, aceeași poveste: Cauți mașina, introduci data dorită, ora la care o preiei, ora la care o predai (fiind vorba de aceeași zi), confirmi, te trimite pe o pagină în care ești anunțat că dacă vrei să fii sigur că e mașina disponibilă trebuie să mai plătești o extra-taxă și să faci și plată de avans cu cardul. Plătești, primești e-mail de confirmare apoi după jumătate de oră primești mesaj de la procesator că a fost refuzată plata, urmat de mesaj de la managerul rent-a-car că mașina nu este disponibilă.

    Tragem concluzia că opțiunea de a închiria mașina pentru o singură zi e acolo, doar așa… Să fie.

    00
  34. Apropo de amenzi..
    Am primit o scrisoare de la firma de la care am inchiriat masina in Germania cum ca am fost surprins la data de… ora… in zona,,,, depasind viteza legala. Ma informau ca au dat datele mele de contact politiei germane – conform legii – si ca politia imi va trimite amenda acasa. Totodata m-au taxat cu suma de 18 euro pentru aceasta informare :)
    La noi legile sunt facute de aia pe care ii trimitem noi in Parlament. ii stiti cat sunt de buni, destepti si capabili. Ce pretentii sa avem?

    00
  35. Garantie de 150 de euro? 150 de euro??? Eu am avut blocate garantii pe card intre 700 si 1000 de euro la inchiriat masini din vest. Crezi ca daca avea o garantie de 1000 euro, mai lasa el masina in mijlocul podului?

    00
    • Atat a fost si in Spania, la Avis. Septembrie 2015.

      00
    • @150 e la noi depozitul.
      Referitor la „asigurarea plateste” marea majoritate a daunelor sunt nedeclarate de client deci neasigurabile. La daunele totala banii vin dupa un an, investigatii ale asiguratorilor samd. Uneori nu vin daca apar chestii suspecte. Gen clientul e baut, sunt alte circumstante etc

      00
  36. M-am dus anul trecut la Disneyland Paris, impreuna cu sotia si copilul, plus o familie cu copil. Am facut rezervare pt un Van Citroen de pe un site care agrega ofertele de inchiriere, de unde am platit si o asigurare. La aeroportul Beauvais, de unde trebuia sa ridic masina, tipa de la front desk ne intreaba daca vrem asigurare, iar eu ii spun ca avem deja, moment in care ne spune ca garantia este de 1200 euro. Am dat cardul de credit, nu inainte sa ii spun ca mi se pare enorm. Apoi tipa ne-a facut inspectia masinii foarte sumar, insemnand niste zgarieturi pe procesul verbal, noi eram prea entuziasmati de ideeea de vacanta ca sa o mai bagam in seama.
    Mergem in vacanta si ne intoarcem peste 7 zile, iar la inspectia o alta doamna, nu inainte sa ne intrebe in cat timp avem zborul (in 2 ore pleca avionul) constata cu stupoare o mica pizda pe parbriz (nu ezagerez era o ciobitura cam cat o furnica, pe care nu am observat-o tot drumul). Apoi mai investigheaza ea si asa cum era imbracata office in fusta se aseaza in genunchi si se uita sub masina, si „Olalala” inca o pizda pe partea inferioara a barii din fata masinii.
    Apoi ne da vestea fatala „Imi pare rau, dar trebuie sa va opresc toata garantia!”. Bitch, say what?
    Se declanseaza spumele la gura, pentru ca era ferm convins ca nu am atins masina. Am stat 30 min si ne-am suedejit, moment in care sotia gaseste cateva poze facute masinii in prima zi, in cadre fiind prinsa si angajata companiei de inchirieri, in care se vede geamul curat, iar in zona ciobiturii se deslusea ceva in poza. Moment in care moatmoazela spune ca „Da, ok! va cred, dar pentru zgarietura de sub bara nu aveti poze, tot va opresc garantia, insa totusi dati-mi pozele pe mail sa le analizam mai bine”.

    Atunci i-am zis ca pozele vor ajunge prima data la politie si mai apoi la companie si nu oricum, ci insotite cu o plangere.

    Doar atunci a zis ca vrea sa mai verifice o data sistemul si ca prin minune a vazut ca respectivele stricaciuni erau raportate in istoric. Am facut plangerea atat scrisa acolo, cat si pe site-ul companiei, evident ca nici pana acum nu am primit un raspuns, intamplarea datand de mai bine de jumatate de an. Sunt ferm convins ca procedura de inselatorie era practicata cu acordul si indrumarea conducerii ENTERPRISE, ca asa se numea compania care a operat rezervarea.
    Deci am evitat o muie de 1200 euro, doar pentru ca sotiei ii plac pozele facute la intamplare.
    Concluzia e ca jigodii sunt de ambele parti ale baricadei.

    00
  37. Am inchiriat masini de mai multe ori, de fiecare data in afara tarii. Am trecut prin urmatoarele situatii neplacute:
    Olanda – la inchirierea masinii, pe langa garantia de pe card, mi-au fost inregistrate amprentele.
    Grecia – in concediu, am decis sa inchiriez urgent o masina. Singura masina disponibila a fost un Auris zgariat si lovit din bara in bara. Am notat pe formular toate zgarieturile sesizate, la returnarea masinii a mai fost gasita o lovitura pe aripa (eu cred ca lovitura respectiva era dinainte sa inchiriez eu masina). Mi-am recuperat suma platita extra cateva saptamani mai tarziu datorita asigurarii platite.
    Elvetia – pentru un Ford Focus am fost nevoit sa garantez cu 2 carduri, plus o suma exagerat de mare pentru masina primita.

    00
  38. @cezar pentru ca esti ca si mine roman. Si cand agentia straina aude de client roman isi ia niste chestii in calcul pentru ca au experiente frumoase.

    00
  39. De unde inchiriez un BMW seria 3 sedan F30 albastru (estoril blue, nu liquid blue) cu pachet M (interior SI exterior) si faruri cu xenon si airbaguri functionale? Motorizarea nu conteaza. Imi trebuie doar o noapte. :D
    Multumesc.

    00
  40. @PO, deja cand am auzit chestia asta imi pun problema ca imi dispar piese de pe masina.

    00
  41. @catalinx, hai sa le luam la rand.

    1. Multe firme accepta CASH pentru ca clientul nu are (sau nu vrea) sa plateasca cu cardul lui de Spania/Italia in Romania. Majoritatea scot toti banii de pe card inainte sa vina in Romania si vin cu cash. Indraznesc sa spun ca le inteleg reticenta.

    2. Neacceptarea „cashului”, sau in termeni mai pomposi refuzul de acceptare la plata al monedei nationale, e pe granita dintre contraventie si infractiune.

    3. Procentual numarul de romani care detine un card de credit embosat (asa cum zice manualul de franciza) este neglijabil. Daca inchiriezi doar catre ei, vei prinde 1% din piata iar 99% din piata te vor injura pe internet ca „banii lor nu sunt tot bani”. Din astia 99%, daca 10% se duc la OPC poti inchide firma.

    4. In tarile unde penetrarea cardului de credit este mare, citai tu Elvetia, discutia este alta.

    5. Referitor la evaziunea la inchirieri auto. Sunt ferm convins ca azi in Romania, nu exista pe piata nici o firma care sa nu emita bon fiscal pentru inchiriere. Si iti spun si de ce.

    5.1 Daca inchiriezi fara acte si clientul are un accident (vezi 1 din 5 inchirieri, gen risc enorm), dauna nu e asigurabila. Si nu risti 16% din profitul neglijabil pentru 15-35.000 euro masina.
    5.2 Daca clientul moare sau discutam de vatamari corporale, puscarie scrie pe tine
    5.3 Taxele (ma refer la impozitul pe profit) sunt relativ mici pentru ca marjele de profit sunt mici in sector. E un business de volum bazat pe vinderea activului suport la final (masina adica)
    5.4 Daca inchiriezi masina fara acte (fara bon fiscal), clientul ti-o duce in secunda 2 la amanet si il doare fix in basca. Nu ai ce sa ii faci legal
    5.5 Daca inchiriezi masina fara acte (fara bon fiscal), clientul nu ti-o mai returneaza, o foloseste cat vrea muschiul lui, si la final ti-o abandoneaza pe camp.

    6. Europcar isi permite sa ceara depozit 800E. Din portofoliul de clienti doar 10% sunt Romani. Si Europcar nu e business de volum. Nu au sute de masini.
    7. Cand retii si cei 150 euro depozit iese cu scandal. Am avut (personal) cutitul la gat (in primii ani ai firmei) pentru 100 euro, ai cuvantul meu de onoare. Daca retii fie si o mica parte din garantie, de regula iese cu OPC, politie, plangere la toate institutiile, samd. Chiar daca e cert ca acel client e vinovat si dauna e nedeclarata. Bataia de cap e enorma. Cred ca minim 80% din toate mailurile unde s-a retinut ceva din depozit (fie si 50E) sunt cu injuraturi si amenintari.

    8. Kilometrii sunt nelimitati – insa inchirierea nu e serviciu B2B e B2C/ serviciu turistic. Asta nu inseamna ca poti face taxi cu masina noastra sau scoala de soferi. Am avut clienti care au incercat sa faca asta. Media noastra este de undeva la 1500-2000 KM per inchiriere. Insa avem clienti care fac 10.000 in 10 zile. Adica faci revizie masinii la fiecare client, si dupa 10 clienti vinzi masina.

    9. Tu spui ca preferi sa platesti 15 euro/zi pentru asigurare completa. Sunt perfect de acord. Felicitari. Esti insa in sub 3-5% din clienti. Majoritatea negociaza fiecare euro si vor depozit returnabil ca sunt soferi „buni”. La final aflam cum: masina s-a indreptat spre copac, cineva a lovit scutul masinii in parcare, teava de gaz era indreptata spre portiera si s-a lovit portiera (de parca s-a deschis singura) si tot asa.

    10. Sunt 100% de acord cu ce spui la final.Nu e ok sa fie asa. Noi incercam sa fim cu 15 minute mereu inainte (nu dau numele ca nu e reclama, discutam strict chestii de principiu). La un moment dat puneam in masini in torpedou becuri de rezerva. Dar se furau. Acum decontam bonul direct.

    00
    • salut,

      Vad ca esti din domeniu, o lamurire doresc.

      La inceputul lui februarie ma duc intr-un mic concediu in Spania (Gran Canare) si am facut o rezervare pe goldcar.es la o masina mica (ma gandesc ca ies mai ieftin pentru 3 zile decat sa platesc autobuze/taxiuri, etc).
      Le-am zis ca nu am card de credit (doar debit, ca toti romanii) – au zis ca ok, pasaport , buletin si permis ii suficient. (permis de 10 ani)

      Suntem 4 persoane (30-40 ani), la ce surprize sa ne asteptam de la ei ? Stiu ca exista riscul sa nu putem inchiria din cauza ca nu avem #cc dar orice sfat este binevenit.

      00
    • @autorul: noi am avut client care ne-a lasat cardul cu totul :)) avea nevoie de masina doar 6 ore si a zis ca nu vrea sa astepte sa facem blocare/deblocare si in caz ca vine cu madina zdrelita sa ii luam de pe card:)).

      @catalinx: nu e o scuza dar cateodata se intampla ca agentii sa intarzie la predare/preluare si din cauza clientilor care intarzie la randul lor. La aeroport e usor de predat/preluat dar la o adresa specificata de client e mai greu…iar daca ai 3 clienti care intarzie fiecare cate o ora…. nici nu mai zic de cate ori am stat la 1 noaptea prin aeroporturi sa astept clientii care intarziau…

      00
    • brosky, firma de inchirieri nu stie daca e card de debit sau de credit. Ceea ce conteaza este sa fie Visa/Mastercard si sa fie embosat. Eu inchiriez masini din 2004 cu card Taifun de la bancpost. Nu am avut niciodata probleme. Trebuie doar sa ai bani suficienti pe card pentru garantie. Despre Goldcar am auzit lucruri urate si chiar eu am refuzat o inchiriere pentru ca erau magari. Dar nu te lua dupa mine, altii au fost multumiti de ei.

      00
  42. @Sitting duck. Firma de inchiriere nu doar ca STIE daca e card de debit sau de credit, daca e multinationala stie mult mai multe. Data ultimei tranzactii, chiar poate estima rulajul in unele cazuri. Deasemenea stie statusul cardului dupa codurile de eroare (gen fara bani, blocat temporar, furat, limita atinsa, in unele cazuri chiar numarul de carduri emise acelei persoane). Deasemenea daca e o firma mare, stie daca biletele de avion sunt cumparate cu cardul in cauza.

    @Brosky.

    Exista riscul ca in agentie sa refuze fara CC embosat. Daca nu vor refuza exista riscul sa ceara o garantie enorma neexistand CC la contract. Sfatul meu ar fi sa achizitionezi de la ei produsul SCDW / acoperire asigurare completa. Si aici exista insa excluderi – dauna nedeclarata, sofer baut, samd. Per total va fi ok sunt sigur de asta. Poti eventual sa faci poze masinii cu atentie, si sa citesti contractul (e si in engleza). Pe spatele foii Goldcar are o schema cu accesoriile masinii, poti sa verifici daca ai tot ce bifeaza ei in masina. Ultima mea inchiriere cu ei a fost acum circa 2 luni.

    00
  43. Inchirierea de masini a prin avant in ultimul timp si a devenit practic un lucru de care nu prea te mai poti lipsi.

    00
  44. Salut. Am un contract de inchiriere pt un Astra de la Sixt Otopeni pentru Iunie, pentru vreo 9-10 zile. Garantia e de vreo 750euro, care nu-s o problema. Odata cu contractul de inchiriere am platit si o polita de asigurare AXA de vreo 60-70euro. Acuma, daca stie careva cum functioneaza sistemul Sixt, in cazul in care nu am un Credit Card e vreo alta varianta de a scapa de depozitul asta de pe Credit Card? Nu ca n-as vrea sa-l platesc da’ n-am Credit Card. Pot plati doar cu un Visa Debit Card, cash sau sa-mi fac o polita full casco? Pentru ca unele reguli difera de la companie la companie, m-ar interesa ceva detalii legate de subiectul asta in ceea ce-o priveste pe Sixt Otopeni, nu alte firme de inchirieri. Multam’ fain.

    00
  45. ca sa nu existe probleme cu plata prin card, ideal ar fi sa optam pentru o companie care accepta plata cash.

    00
  46. Cred ca fiecare a avut cate o patanie cu masina inchiriata, ca si mine de altfel dar s-a rezolvat foarte repede.

    00
  47. Toti care am inchiriat masini cred ca am avut unele intamplari nefericite, dar la mine s-au rezolvat rapid si frumos.

    00
  48. Intrebare / Ajutor !
    Am inchiriat un Van catre un client care ducea colete Romania – Irlanda si inapoi. La vama in DOVER ( Anglia) este oprit si verificat, i se gasesc colete cu tigrai care aveau adresa, nr tel, nume complet al celor care aveau sa primesca coletele. Clientului meu i s-a dat drumul dar masina a fost sechestrata si acum astept procesul pentru a-mi dovedi nevinovatia.
    Mi-au cerut sa le trimit actele de inchiriere, factura , etc.
    Am trimis toate actele si acum nu stiu ce se va intampla.
    Intrebarea este daca stie cineva cine va platii stationarea in parcarea celor de la vama / daca se va da vreo amenda?
    Multumesc

    00
  49. Aceste intamplari sunt doar cateva, de fapt o firma de inchireiri auto are mult mai multe probleme, clienti din toate categoriile sociale/ intelectuale, iei contact cu tot felul de oameni care vor sa inchirieze o masina, iar de multe ori cererile lor sunt de-a dreptul amuzante.

    Problema furtului auto se poate rezolva foarte usor montandu-se un gps. Problema mare e atunci cand masina este suspectata de ceva ilegalitate si este retinuta in vederea cercetarii…

    00
  50. Salutare. Am avut o situatie delicata cu un „client” care s-a gandit ca ar face o treaba extraordinara sa inchirieze massina si sa o vanda pe bucati. Nu s-a gandit si la partea cu gps-ul instalat pe masina. A fost prins in doua saptamani.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube