Un nene a pus cap la cap 5 clipuri despre cum se inspectează o mașină pe care dorim să o cumpărăm. Ce urmăream eu înainte de a merge cu ea la un service pentru o inspectare de către un specialist:
- să fie aliniată caroseria. urmărind liniile caroseriei, toate să fie ordonate corespunzător. asta înseamnă că mașina n-a fost lovită.
- din lateral, să stea drept, nu să aibă fața mai lăsată și spatele mai sus, sau invers. amortizoarele sunt destul de scumpe și o mașină descentrată astfel indică un șofer căruia nu i-a păsat de gropi.
- să prindă lejer 130-150km/h. am testat mașini despre care proprietarul spunea că sunt perfecte și care se opinteau să prindă 80. am încercat de două ori, am văzut că nu vrea, am mers mai departe.
Nu vă bazați doar pe asta. Mergeți la o inspecție la un service.
… Inspectare bloc motor, nu ?
Cum se face așa ceva?
@Basile
Sa iti raspunda meseriasii care au dat minus
Un evaluator de o firma de asigurari poate in cateva minute sa-ti zica TOT pe partea vizuala. Ce mi-a zis un evaluator de la City Insurance: plasticul ala este impins prea adanc, suportul asta este crapat dedesupt pentru ca vad bucatele de plastic, cele 2 prinderi de langa aripa sunt rupte. Eu: OMG, WTF!!!
apropo, cred ca cea mai buna „paza” este sa ii ceri omului sa faca pe loc pt tine ITP-ul, la un service mai spalat cu tot cu banc de test frane, elevator, etc. nimeni nu zice ca poti face ITP-ul la cate luni vrei tu. inspectia motorului vizuala poate avea back up la testarea de temperatura, ulei si nivel de turatii a motorului din timpul testului de inspectie, precum si datele de noxe. Oricand as pune aceasta inspectie de 90 Lei prima pe lista
Cea mai simpla metoda de verificare a unei masini SH :
mergi la reprezentanta marcii respective si pentru maximum 150 de lei iti zic ei tot
si gata
spor la shopping
Enteresant.Foarte multe amanunte care par de bunsimt dar la care nu te-ai fi gandit daca esti amator cum sunt eu si restul de 98,73%.(Procent determinat in mod stiintific de un grup de cercetatori elvetieni).
în foarte puține cuvinte: plătește un specialist (de preferat de la reprezentanța mașinii pe care o cumperi) ales de tine, nu de vânzător, să-ți spună dacă mașina merită s-o cumperi. vei ieși mult mai bine decât orice altă variantă.
Exista si riscul sa nu mai cumperi masina SH, eu am fost in germania si nu umba canii cu covrigi in coada… este adevarat ca poti lua si o mare teapa daca nu faci un test
Din moment ce am pus vechea masina la vanzare am inceput sa caut si sa vizionez mai multe masini prin tara, targuri, = Nu i-a placut nimic si Cele aduse in tara de „SAMSARi” erau supra evaluate ca si pret!!. Asa m-am decis sa merg singur in Germania si cu ajutorul uni prieten care locuieste acolo am rezolvat dupa cateva cautari si vizite la autohause. Toate acste cautari in Ro au durat un an si ceva timp in care nu mi-a placut nicio masina din targ. Poate sunt eu un pic mai pretentios. Mi se prezentau masini aduse care nu aveau nici macar 4 anvelope ok si cereau pe ele o sacosa de bani!Tupeu… sau cum e vorba prost e cine da , nu cien cere!!
Mai era asta: https://www.vezicatface.ro/articole/57-verificari-musai-de-facut-cand-cumperi-o-masina-second-hand
Cand dau cel mult 600 € pe o masina ma intereseaza sa porneasca, sa nu cada chestii din ea si sa aiba itp valabil cel putin 1 an
Cand dau 600 euro pe o masina, eu ma asigur mai intai ca pot lua minim atat daca o las la fiare vechi.
…cand aud replica cu „ITP valabil minim x luni” innebunesc! Doar daca nu ati sti cum se „ia” ITP-ul cu validitate, ma face sa rad de inocenta multora…apropo mai Zoso, poate scrii un scurt articol si despre serviceurile ITP si cum orice masina poate trece acest test cu orice fel de blocare in sistem a masinii in service
toată lumea știe de asta.
Ca fost proprietar, pardon „imputernicit” sa conduc o rabla cu numere de Bulgaria, iti spun ca nu, nu iei 600 de euro pe ea la fier vechi. O suma realista se invarte (cel putin asta-iarna atat era) intre 100 si 150 euro.
Plus, n-as avea incredere neam sa ma urc intr-o masina de 600 de euro, chiar si cu itp valabil
Cand dai 600 de euro pe o masina, nu iti permiti masina.
Că să nu-ți iei o țeapă mare, gen mașină făcută din bucăți, trebuiesc făcute niște verificări „basic”. Verificarea alinierii caroseriei și a lufturilor de la imbinările elementelor de caroserie mi se pare cea mai importantă etapă. Dacă cumva caroseria nu e aliniată sau dacă lufturile nu sunt egale, trebuie inspectat de ce. Mai departe, dacă totul e ok, se testează cu un magnet slab, mai ales la stâlpi și praguri, fiindcă dacă mașina a fost îmbinată din bucăți, mai mult ca sigur e chituită în zonele respective. De obicei cu o mașină făcută din bucăți nu prea poți ajunge la viteze foarte mari pentru că va vibra foarte tare, deci ăsta ar fi alt test. Mai sus cineva spunea că un evaluator își dă seama imediat. Bullshit. Sunt mașini făcute atât de bine încât e aproape imposibil să îți dai seama că au fost refăcute, asta pentru că atunci când au fost refăcute s-a dat jos tot de pe ele și s-au înlocuit elementele de caroserie cu totul. O altă țeapă mare pe care o poate lua cineva e să cumpere o mașină cu blocul motor fisurat.
Va recomand si Dan Babu de la https://masinapotrivita.wordpress.com
are cateva videoclipuri faine, bun de vizionat!