blogoAutor:
valivineri, 6 august 2021, 12:35 41976 95
La 50 la oră, îi făcea telefonul ăla permanent. Și n-ai cum să zici că nu o vedea, că o vedea peste Octavia aia. Pur și simplu nu i-a păsat, pentru că penalizarea nu există.
Mulțumesc că ai citit acest articol. Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$
95 comentarii
NOU
#1
Valeriu
Bai ce nenorocit. In cazul asta nu se sesizeaza politia? Sau iar o dau ca nu e camera omologata?
00
NOU
#2
Pablo
O sa o dea ca nu e omologata cat timp nu este omologata
00
NOU
#3
ubercool
Nu înțeleg oamenii care nu se uită stânga-dreapta, când traversează, chiar și pe trecere. Era să o bubui și eu pe una din asta cu căștile în urechi, când mergeam pe banda 2, nu am fost atent că cel de pe prima bandă a oprit și nici nu vedeam pietonul. Nu am traversat niciodată strada, prin nici un fel de loc, fără să mă asigur foarte bine înainte și chiar în timp ce traversez.
00
NOU
#4
Zarax
Mie mi se pară că l-am văzut și s-a oprit. Altfel o vedeam la știri.
00
NOU
#5
Andrei G
@ubercool, regula nescrisa este ca atunci cand cel de pe prima banda incetineste sau opreste fara un motiv evident, sa incetinesti si tu (mai ales daca esti in apropierea unei treceri de pietoni).
00
NOU
#6
dude
at zarax. asa mi s a parut si mie initial. Dar m-am uitat mai atent si avea privirea inainte. A avut noroc!
00
NOU
#7
ubercool
Mulțumesc @AndreiG, aveam nevoie de sfatul ăsta. Nu e ca și cum aș fi zis deja că nu am fost atent.
00
NOU
#8
ion
Ba da voi intoarceti capul ca lupul cand vreti sa va uitati undeva? Vedere periferica nu aveti deloc? Daca nu intoarce capul la 90 de grade inseamna ca nu vede ce se intampla in jur?
00
NOU
#9
vali
păi dacă am dreptate? de ce să mă uit pe unde merg? dacă am dreptate și mă lovește cine, i se suspendă permisul, deci eu câștig!!!! ce? dau eu cu capul de asfalt? detalii…
NOU
#10
DB
De ce crezi tu ca ala de pe banda 1 era oprit?!?… ia uimeste-ne! Crezi ca, cumva, admira peisajul? Adormise?… plm cine kkt ti-a dat permisul? Esti pericol public, ba, baiatule! Eu ti-as anula permisul! Ce te fute grija pe tine cum trece ala sau aia pe trecerea de pietoni? Ce relevanta are? Beleste in plm ochii ca esti responsabil de cum conduci!
00
NOU
#11
SirNeo
uberprost, stai jos ai 4.
00
NOU
#12
ubercool
DB, pun pariu că am mai puține amenzi de circulați decât tine, în condițiile în care conduc zilnic. De asemenea, pun pariu că pot citi și înțelege un text mai bine decât tine.
00
NOU
#13
ray
@ubercool așa cum nu ai fost atent la volan, poți fi neatent și când traversezi strada pe trecerea de pietoni.
Dar la trecere trebuie sa fie în primul rând atenți șoferii, de asta există indicatoare care anunță că urmează o trecere de pietoni.
00
NOU
#14
ubercool
@ray când conduci ești atent la foarte multe lucruri simultan. Când traversezi strada, trebuie să fii atent la un singur lucru.
00
NOU
#15
ray
@ubercool: dacă nu poți fi atent la trecerea de pietoni și la pietonii de pe ea mai bine predai permisul.
Află că și pietonii trebuie sa fie atenți la mai multe lucruri, nu sunt șoferii buricul pământului.
00
NOU
#16
ubercool
bine, mă, stați în casă când ies eu pe stradă, că o mierliți. Și nici nu voi păți nimic.
00
NOU
#17
GruVe
Exemplu clasic de cum poti sa mori, cu dreptatea in mana, fiind atent mai mult la telefon decat in jur.
00
NOU
#18
Mihai
Dreptatea în mână? Parcă nu ai voie sa vorbești la telefon in timp ce traversezi.
00
NOU
#19
Arhi
nu se asigurase si vorbea la telefon in timp ce traversa. avea pla in mana
Pe bucata aia (Bd-ul Uverturii, între cimitire) este o singură bandă pe sens (da, chiar dacă intră scremut 2 mașini pe banda aia, tot una singură e). În momentul în care mașina jumătate intrată în intersecție e oprită ca să dea prioritate pietonului, ăia de pe sensul celălalt sunt opriți, s-a asigurat suficient chiar și vorbind la telefon. Bașca că a avut și prezența de spirit să se oprească la timp.
Pe de altă parte ăla n-a avut nici cea mai mică intenție de-a încetini la trecere.
00
NOU
#21
ion
Unde scrie ca nu ai voie sa vorbesti la telefon in timp ce traversezi strada? A, ca nu e recomandat ca sigur te calca vreun bizon pe principiul „ia sa-l invat eu pe asta o lectie!”, asta e altceva.
HCL la Iași prin 2020 privind traversarea cu telefonul sancționată cu 290 de lei la două treceri de pietoni marcate ca atare în oraș.
Proiect de lege din Aprilie 2021 (încă n a trecut fiindcă vizează și circulația cu 30 în oraș pe lângă telefon la trecere și reglementare trotineta).
Scrie în vreo câteva locuri.
00
NOU
#23
Alin
Mie mi se pare greseala de ambele parti. Nu neaparat din punct de vedere legal.
00
NOU
#24
Add
In lege zice undeva ca pietonul are obligatia sa se asigure cand traverseaza.. Dar sunt niste virgule pe acolo, e interpretabil
Este foarte greu de dovedit ca nu s-a asigurat un pieton daca il lovesti pe trecere.
In codul rutier e, sau era, si un articol care zice ca la apropierea trecerilor de pietoni trebuue sa incetinesti, mi se pare ca cu 10km sub viteza maxima pe sectorul respectiv de drum.
00
NOU
#26
zidanne
@sin vezi articolul 123 din regulament.
00
NOU
#27
Daniel
Si cand pietonul a avut grija si s-a oprit se gaseste unul sa dea vina tot pe pieton. Bah, de ce nu zici si ca e de vina ca e femeie si se gandea la pu*a cand traversa, ca a cerut-o ea sa fie lovita cu masina si avea fusta aia prea scurta. Incredibil.
00
NOU
#28
GSORGE
@Add: Pietonul este obligat să se asigure doar când traversează pe la colțul intersecției, unde NU are prioritate de trecere (față de mașini, etc. ). Când traversează pe trecere pietonul este pe „drum cu prioritate”, toți ceilalți sunt obligați să oprească și să îl lase să treacă. Dacă pietonul ar fi obligat să se asigure pe zebră, atunci (logic, pentru cei ce nu sunt analfabeți funcționali) pietonul ar fi vinovat că a fost lovit de mașină (pietonul nu și-a îndeplinit o „obligație”). Ceea ce este absurd (contrazice alin. 1 din art. 123 „pietonii au drept de trecere fața de ceilalți…”). Iar când spuneți ca moare cu dreptatea-n mână practic recunoașteți ca pietonul e nevinovat, respectiv vina este a șoferului. Care are permis, știe regulile spre deosebire de baba sau copilul care traversează pe zebră.
00
NOU
#29
Cryssy
nu e 10km/h, e 30km/h daca trecerea de pietoni e pe un drum cu o singura banda pe sens.
si da, legea zice ca si pietonii trebuie sa se asigure.
00
NOU
#30
Danyzus
@GSORGE: pietonii au obligatia sa se asigure la trecerea de pietoni. Ba mai mult, au obligatia sa nu traverseze strada daca se apropie o masina cu regim de circulatie „special”: politie, ambulanta, pompieri etc (cu conditia sa aibe semnalele acustice si luminoase in functiune).
00
NOU
#31
GSORGE
@Danyzus Deci după părerea ta atunci când pietonii sunt loviți pe zebră de către o mașină sunt vinovați (cel puțin în parte) pentru că nu și-au îndeplinit obligația de a se asigura?
00
NOU
#32
ecc
@GSORGE
Cred ca faci confuzie între asigurare și prioritate. Dacă ai prioritate de trecere nu înseamnă că nu trebuie sa te și asiguri.
00
NOU
#33
Danyzus
@GSORGE: iti dau un exemplu, am vazut pieton care si-a luat amenda pentru ca a trecut pe trecere, pe verde, cu castile pe cap, doar ca nu observase indicatiile politistului din intersectie care facea loc trecerii unei coloane oficiale. Regula: cand treci strada in Piata Charles de Gaulle te asiguri din toate partile, inclusiv de sus, pentru ca nu stii cand vine elicopterul. Cauta in legislatie, vezi care sunt obligatiile pietonilor (nu sunt prea clare, dar exista pe acolo), nu toate obligatiile au si pedepse, iar vinovatia o stabilieste politistul (sau judecatorul) in functie de caz (99.99% cazuri este soferul vinovat, dar sunt si exceptii).
00
NOU
#34
GSORGE
@ecc și Danyzus NU fac nici o confuzie. Voi stați mai prost cu logica. Voi sunteți cei care susțineți (în mod eronat) că pietonul este obligat să se asigure la trecerea de pietoni unde de fapt are prioritate de trecere (adică să nu treacă pană când nu trec toate mașinile, de pe b1, b2 etc. – că asta înseamnă să te asiguri că poți trece în siguranță). Și eu v-am întrebat dacă voi ziceți că trebuie să îndeplinească această obligație să se asigure (după cum spuneți voi), atunci nu este de vină pietonul dacă nu își îndeplinește această obligație pe care voi i-o desemnați, și este lovit de o mașină? Răspundeți vă rog la întrebarea asta simplă. Fără exemple retardate cu mașini de pompieri și polițiști care dirijează intersecția.
00
NOU
#35
Vlad
Nu cred c-a vazut-o, avea viteza prea mare pentru cat de multe lucruri se intamplau in jurul lui.
Evident ca o sa spuna ca n-a vazut-o fix din cauza celui cu Skoda, pe care l-ar fi scos vinovat politia si procuratura pentru ca a intrat in intersectie fara sa acorde prioritate (a depasit semnul de cedeaza) si a blocat vizibilitatea celui cu Renault.
Tanti a avut noroc sau un reflex bun pentru ca s-a uitat totusi daca vine cineva, cu o secunda inainte era atenta in cu totul alta directie.
00
NOU
#36
Chris Toss
“ Evident ca o sa spuna ca n-a vazut-o fix din cauza celui cu Skoda, pe care l-ar fi scos vinovat politia si procuratura pentru ca a intrat in intersectie fara sa acorde prioritate (a depasit semnul de cedeaza) si a blocat vizibilitatea celui cu Renault.” -sper ca nu ai permis.
P.S. stiu ca nu pare, dar sunt 2 benzi acolo.
00
NOU
#37
Zarax
Sunt mai multe probleme aici. Una e că tu trebuie sa oprești la limita vizibilității. Ăla nu mi se pare că nu a acordat prioritate, era oprit.
Alta problema e cu trecerile de pietoni chiar pe colțul intersecției. Sa zicem că fiind la volan traversezi un drum cu prioritate. Pe partea cealaltă la trecere apare brusc un pieton. Tu ești obligat să oprești. Un șofer de pe drumul cu prioritate nu te vede și te lovește. Ghici a cui e vina.
00
NOU
#38
Danyzus
@Chris Toss: prioritatea se acorda tuturor masinilor care circula in sensul tau. Nu conteaza benzile. Cat despre vizibilitate asupra pietonului, poate fi o scuza dar tot esti vinovat. Eu mereu reduc viteza cand vad masini parcate inaintea trecerilor si nu pot sa vad daca am pietoni (in special copii ca astia sunt mai mici de inaltime).
00
NOU
#39
ubercool
@Chris Toss doar pentru că încap 2 mașini, nu înseamnă că sunt 2 benzi. Nu se vede nici un marcaj pe jos.
00
NOU
#40
zidanne
@ubercool sunt 4 benzi acolo si dubla continua intre sensuri.
00
NOU
#41
Vlad
Chriss Toss, nu e cazul sa-ti faci griji de permisul meu, tu ai grija cum conduci tu. Vorba unui politist, de cand a intrat un nene cu permis “de 30 de ani” in masina sotiei si tot el facea scandal: nu conteaza de cand are fiecare permisul, conteaza cine pleaca de la sectie fara
N-am zis ca ar avea dreptate cel cu Renault, doar ce scuza o sa invoce. Mai cauta prin stiri, a fost scos vinovat inclusiv unul parcat langa bordura, in zona de parcare (imbecil marcata de primarie) pentru ca altul a calcat un pieton pe trecere fiindca nu-l vazuse de masina parcata.
Cascati bine ochii, si la volan, si cand sunteti pietoni! Si mai usor cu viteza prin zone aglomerate.
00
NOU
#42
caprui
@Zarax: Pe partea cealaltă la trecere apare brusc un pieton. Tu ești obligat să oprești. Un șofer de pe drumul cu prioritate nu te vede și te lovește. Ghici a cui e vina.
Soferul de pe drumul cu prioritate are frane. Prioritatea lui se refera la vehicule care inca n-au intrat in intersectie, nu are prioritate fata de un vehicul intrat corect, regulamentar, in intersectie candva inainte de a ajunge el la acea intersectie.
00
NOU
#43
Zarax
@caprui, ok ok, greșeala mean am uitat sa specific. Folosește logica de polițist!
00
NOU
#44
Vlad
Zarax, problemele sunt multe: marcajele de pe jos lipsesc sau sunt sterse, semnul de trecere de pietoni pare ascuns de vegetatie, Skoda nu e clar daca a franat la pieton sau sa dea prioritate. Nu stiu intersectia, nu pot comenta cate benzi sunt, dar in filmare nu se vad nici marcajele de pe centru. Sunt convins ca soferul Renault-ului (sau avocatii lui) s-ar agata de orice sa scape cu NUP sau suspendare.
00
NOU
#45
DB
Ba, m-ati innebunit cu ce spune legea in ceea ce priveste pietonul care traverseaza… dar tot in acelasi cacat de lege spune ca un vehicul trebuie sa incetineasca pana la limita evitarii oricarui pericol inainte de a intra intr-o intersectie chiar semaforizata! Asta de ce kkt nu mai cititi?!?… vi s-a parit cumva ca ala a incetinit vreun pic?!?… nu se mai face bn tara asta… de 8 zile in Romania si cred ca o s-o iau razna de la cum se conduce aici! E haos general si e un real pericol in fiecare secunda pe strazile din Romania! Pt ca romanii sunt „cei mai buni soferi”… sunt pe dracu! Sunt cei mai de cacat soferi din toata europa asta! O natie de cocalari! Respecta, ba, pe ceilalti participanti la trafic! Doar asa veti avea trafic civilizat! Si mai putini morti…
00
NOU
#46
gigi
M-am invatat demult sa ma asigur exagerat de mult cand traversez o trecere de pietoni. In nici un caz nu stau sa vorbesc la telefon sau sa fac alte activitati in timp ce traversez trecerea .
Motivul pentru care fac ceea ce am spus este unul : daca sunt mort, ambalat si pus la rece sub 2 m de pamant sau intr-un cavou smecher cu monument , nu ma mai ajuta cu nimic daca soferul este trimis la puscarie sau are dosar penal.
00
NOU
#47
GSORGE
Poate ar trebui să ne concentrăm pe respectarea legii, nu pe responsabilizarea victimei! Adică de către șoferi. Pentru că dacă nu știți, pe treceri mai traversează și copii, babe, mămici cu cărucioare etc. Persoane care poate nu au permis de conducere. Pe când șoferii au. In străinătate mașinile incremenesc când ești pe trotuar. La noi?
00
NOU
#48
gigi
@GSORGE
Sunt de acord cu tine dar aici la noi in Romania este o jungla urbana fara reguli sau cu reguli care nu se respecta asa ca este important sa ramai in viata. Repet , degeaba ai dreptate ca pieton daca esti ranit grav sau Final Destination cand treci o trecere.
00
NOU
#49
Ioana
Aia s-a uitat o sulă… L-a surprins când deja ăla era cu botul in dreptul ei, că a văzut cu coada ochiului mișcare.
Dacă ar fi plecat cu un decalaj de o secundă de pe trotuar, ar fi fost făcută proiectil, că ar fi fost fix secunda în care ăla a apucat să îi între cu botul în raza vizuală.
Iar ăla a avut timp să o vadă, da l-a durut la banană sau se uita în tavan… Niște cretini amândoi. Dar sincer, oricât de jeguri ar fi cei ca șoferul, le-aș îndesa telefoanele pe gat cretinilor dar mai ales cretinelor care merg asa pe stradă.
00
NOU
#50
Perkele
Am mai văzut cazuri din astea, nu mă leg de pieton că s-au zis destule, dar plm, nu e înțeleg ce e in capul șoferilor: e o mașină oprită pe B1 și tu mergi pe B2, poate mașina aceea are un motiv că a oprit, nu treci că idiotul cu viteză, încetinești și te uiți și oprești și tu
Partea mișto e că e la câteva sute de metri de un sens giratoriu unde putea întoarce lejer, dar na, se grăbea omul
00
NOU
#52
vali
ai de plm! mașină confiscată, permisul suspendat 5 ani, 100 bice pe spinare.
NOU
#53
sfatuitoru
nu este giratoriu dupa refugiu, acolo e semafor..dupa care urci podu Alexandru. E la „familial” cum ii zice, nu in capatu celalalt la Zimbru. Probabil era rosu si a zis sa intoarca mai devreme. Cred ca putea intoarce dupa semafor, legal…daca nu e vre-un semn de interzis intoarce. Altfel trebuia sa mearga pe sub pod, si sa revina pe partea cealalta….dureaza si mai complicat..de aia cred ca a intors, sa scurteze traseul
00
NOU
#54
Goldy
Ce oameni…
00
NOU
#55
Perkele
@sfatuitoru: scuze, credeam că e pe sensul celălalt, dar oricum cât economisea dacă a evitat să întoarcă la semafor sau sub pod, 5 minute?
00
NOU
#56
GSORGE
Și moldoveanul șofer a zis că a pierdut controlul pentru că i s-a făcut rău.
00
NOU
#57
Andrei
se conduce f prost in capitala. in dreptul trecerilor de pietoni incetinesti mai ales daca nu ai vizibilitate.
astfel de soferi mai devreme sau mai tarziu tot o comit, nu scapi la infinit. problema e ca nenorocesti si o familie nevinovata pt ca intarziai 5min pt un nimic cel mai des.
00
NOU
#58
marian
nu mai sunt asa multe treceri de pietoni in bucuresti. daca le scoatem din calcul pe cele care au marcajul sters, panoul nu se mai vede din cauza masinilor parcate chiar in fata lui, preferabil dube.
00
NOU
#59
Teo
Niciodată nu am putut înțelege rostul a două treceri de pietoni la distanță de câțiva metri una de alta.
Logic ar fi să rămână o singură trecere de pietoni pe Uverturii și să fie păstrată trecerea de pietoni de pe Apeductului. Ar merge și un semafor cu buton, dar deja cer prea multe.
00
NOU
#60
Vlad
Eu nu inteleg logica de a avea trecerea pentru pietoni la 1 metru de marginea intersectiei.
Daca ar fi fost la 10 metri de exemplu, ar fi fluidizat foarte mult traficul pentru ca in situatia actuala, la culoarea verde a semaforului, ala care face dreapta, se opreste sa dea prioritate pietonilor si daca sunt multi pietoni care vin din ambele sensuri, pe toata durata culorii verzi trec 3 masini.
E cineva dispus sa imi explice beneficiul trecerii la 1-2 metri de intersectie? Multumesc.
00
NOU
#61
dan surpateanu
Foarte logic ce spuneti dumneavoastra – doar ca pietonii nu vor putea sa ma ajunga niciodata la un trotuar din cele 4. Sigur, legal. Si fiind Bucuresti, daca ai de omorat pe cineva il pandesti acolo, sa-l omori legal. Sau in loc de o trecere de pietoni, vor fi nevoiti sa foloseasca 3 ca sa ajunga in acelasi loc.
Intrebare – ce rost are sa nu iti folosesti creierul, dar sa semnalizezi? Cred ca sunteti primul care spune despre Bucuresti ca e supra-reglementat in materie de semne de circulatie.
00
NOU
#62
Teo
Se poate trece folosind maxim doua treceri de pietoni. Pe partea dreapta e intrarea in alt cimitir, pe acolo intra si ies foarte rar masini.
00
NOU
#63
dan surpateanu
Maxim 2 treceri de pietoni inseamna – 0 – Pietonii sa-si faca o mare cruce, ca de trecut legal nu se mai trece; 1 – Doua trotuare sunt abandonate complet si celelalte doua ofera trecere doar intr-o directie (unde vrea administratorul drumului); 2 – Ori un trotuar complet abandonat si unul complet functional iar 2 cu o singura directie ori 4 trotuare in care se poate merge doar intr-o directie, cine vrea in alta directie sa fie sanatos.
E asa ca rar coborati din masina?
00
NOU
#64
Flat
Mă uimește întotdeauna gradul de sociopatie a șoferilor.. după ce că toată infrastructura e făcută pentru ei și se pisa efectiv pe fluența și nevoile pietonilor, tot nu e suficient..
Echivalentul cererii absurde este introducerea de sensuri unice, pe.care oricum șoferii le cam ignoră. Pentru că e mult.de ocolit, vezi doamne. Dar pietonul.da-l in mă-sa, sa ocolească prin praf, soare sau ploaie
00
NOU
#65
XTC-1
Eu nu am inteles niciodata rostul unei treceri de pietoni la 2-3 metri de iesirea dintr-un sens giratoriu. Nu imi dau seama la ce s-a gandit ala care a proiectat lucrurile in felul respectiv.
00
NOU
#66
Marius
In spirtul conduitei preventive, ala cu Reno-ul trebuia sa reduca viteza si sa opreasca cand a vazut ca ceva ii obtureaza vizibilitatea.E plin de situatii din astea in trafic. Nu ii dai ca bombardieru ca uite, iti sare o oaie in fata.O arunca ca pe-o papusa.Cu tot cu trecere.
00
NOU
#67
Marsten
În spiritul conduitei preventive încetinești oricum în intersecție că s-ar putea să te trezești cu un bou ca ăla din video că vine din lateral.
00
NOU
#68
Mishu
Ca pieton – te opresti, te asiguri, astepti sa opreasca sau sa incetineasca masina si dupa aceea te angajezi in traversare. Degeaba ai dreptate daca mori sau ajungi la spital.
Ca sofer, mi s-a intamplat de mai multe ori sa nu vad pietonul. Nu am nici o scuza. Dar na… sarit pe trecere/stalp sau copac in dreptul trecerii/masini parcate/atent la alti participanti in trafic/trecere nemarcata corespunzator/intuneric/prea multa lumina din fata… Motive sunt o gramada ca sa dai o duda chiar daca conduci prudent. I se poate intampla oricui si de aceea nu faci neaparat puscarie daca o mierleste pietonul si tu nu ai avut viteza excesiva/alcool/droguri la bord.
00
NOU
#69
GSORGE
Deci recunoști că nu este pieton care „sare” pe trecere, doar șoferi care nu sunt atenți și nu încetinesc la zebră?
00
NOU
#70
Cosmo
In intersectia aia sunt saptamanal probleme. Cu si fara pietoni.
00
NOU
#71
Vlad
Stiu zona si efectiv sa traversezi pe acolo e o adevarata aventura.
Poate ca domnisoara nu este din zona si nu stie, dar ar fi trebuit ca pana la varsta aia sa stie ca trebuie sa te asiguri stanga/dreapta inainte sa traversezi o strada.
Sunt cred ca mii de cazuri in fiecare zi in Bucuresti in care soferii nu acorda prioritate pietonilor, dar pietonii par ca nu inteleg riscul la care se expun cand traverseaza „legal”, fara sa se asigure si ei putin.
“conform legislației rutiere, contravenție la regimul rutier se constată doar în mod direct de către politistul rutier sau cu aviz de politie rutieră, iar mijloacele de probă sunt preluate doar prin mijloace tehnice omologate. Asfel că în acest caz, abaterea rutieră săvârșită poate rămâne nepedepsită.” Copy paste de la orice sesizare unde nu apare presiune mediatica.
00
NOU
#75
GSORGE
@Lucian Da’ atunci când sosesc milițienii la locul accidentului și fac măsurători și stabilesc cine-i vinovat? Fără să fi fost la fața locului în momentul ăla? Dar când mergi la constatări și milițianul de acolo stabilește vinovatul după desenele de pe declarație? Și milițianul stabilește la fel vinovăția doar pe povești și declarații? Fără să fi „simțit” el în urină?
00
NOU
#76
Ender
mai sunt fazele alea misto cand e coloana si depasesc soferii coloana pe linia de tramvai. acolo daca sunt treceri e la bulan daca scapi pt ca meseriasii care depasesc coloana nu au pedala de frana. am o situatie concreta pe bdul basarabia unde anul asta au fost mierliti cativa pietoni. fix de muisti din astia care dau tare sa castige alea 3 secunde.
le doresc soferilor de genul asta sa moara in chinuri.
00
NOU
#77
Tudor
Forte gresit cum a trect dra strada, trbuia sa se asigure mai bine, soferul e nevinovt.
Scz de greseli, sunt la volan.
00
NOU
#78
DB
Foarte tare postarea ta ironica! 👏👏👏
00
NOU
#79
alexnicolae
nu inteleg; sunt 4 treceri de pieton in imagine, nu e limita de viteza la 20km/ora in zona? nu sunt dispozitive care sa forteze automobilele sa incetineasca ? trecerea de pietoni nu e la acelasi nivel cu trotuarul?
00
NOU
#80
Vlad
In 90% din timp acolo e limita datorita cozilor care se formeaza si cand nu e coada, lumea se grabeste sa prinda din urma urmtoarea coada care se formeaza mai in fata.
00
NOU
#81
XYZ
Astazi. Bucuresti. Calea Giulesti, intersectie cu Bd. Constructorilor. Astept la semafor, in calitate de pieton, sa traversez Calea Giulesti. E rosu pentru pietoni. O tampita, cam la 50-55 de ani, desi vede ca e rosu pentru pietoni, se avanta si traverseaza. Un sofer cu Skoda vede ca aia e tampita, opreste si o lasa sa treaca (nu venea nici o masina din spate).
Se face verde pentru pietoni. Incep sa traversez, dinspre Calea Giulesti nu vine nici o masina. Apare brusc un dobitoc cu Audi, din stanga, de pe Bulevradul Constructorilor, cu viteza. Trebuie sa sar in laturi cam un metru ca sa nu ma loveasca. Zau ca nu stiu cum sa mai traversez in Bucuresti ca sa fiu in siguranta.
@Hash – Jungla sau nu, Bucurestiul e plin de astia care sunt „bucuresteni” de Moldova sau Oltenia ;-). Sa nu mai vorbim de Teleorman, Ialomita si de ce nu ,Prahova..
De ce nu or sta oamenii astia la ei acasa daca e asa periculos Bucurestiul, nu stiu…
00
NOU
#84
DB
@adib si „Anglea” e plina de englezi d-astia de india, pakistan, polonia, romania, moldova, irak, siria etc… chiar asa: astia de ce n-or sta la ei acasa? Wtf?!?… esti tembel? Ce legatura are una cu alta?!?…
00
NOU
#85
Lucian
Asa arata orice trecere de pietoni nesemaforizata, cu precadere seara unde ies si racerii pe strazi si bulevarde.
Nu ii pasa nimanui pentru ca nu exista consecinte legale.
Atentie sporita ca pietoni pentru ca aveti o singura viata, chiar daca aveti prioritate.
00
NOU
#86
Vlad
Eu când mai butonez butonul în mers, nu foarte des, ce-i drept, sunt tot timpul atent la ce mă înconjoară. Se mai întâmplă să traversez cu el în mână, însă tot timpul mă uit stânga, dreapta, față, spate.
00
NOU
#87
Vlad
Mersul cu căștile în ureche pe stradă, mi se pare periculos. Practic, te deconectează de la ce te înconjoară și atenția scade, multișor.
In gimanziu am ricosat intr-o suedeza care trecuse intersectia (amnpla) pe rosu si ajunsese cu avant la trecererea de pietoni (unde era verde) dupa cateva secunde bune de rosu. Noroc de pufoaica de iarna, corp tanar, etc. Doamna a simtit nevoia sa se revolte ca i-am rupt oglinda pana cand mi-au luat apararea ceilalti pietoni.
00
NOU
#90
Cristian J.
Acum 2 zile la trecerea de pietoni de la KFC dorobanti, pun piciorul sa traversez, opreste masina de pe b1 fac 2 pasi ma opresc pentru ca pe b2 venea o domnisoara care avea capul INTORS in partea cealalta de unde eram eu….ajung la sensul celalalt de mers, opreste masina de pe b2 fac 2 pasi si ma opresc pentru ca observ un x5 care nu are de gand sa opreasca, trece in viteza pe langa mine si imi arata muie.
Nu m-am suparat, e ceva normal sa risti sa dea masina peste tine in Bucuresti, trebuie sa doar belesti ochii la prosti.
00
NOU
#91
oxymoron
Pe strada Râmnicu Vâlcea (sens spre Bobocica), imediat după ce ai trecut de intersecția de la Dristor este o trecere unde sunt mereu mașini parcate, dar mai ales dube fix pe ea. Evident, vizibilitatea pietonilor este egală cu zero. Evident, 8 din 10 șoferi dau talpă și nu le pasă. 1 din 10 frânează să dea cu capul în parbriz atunci când vede pietonul. 1 din 10 este în stare să conducă preventiv.
00
NOU
#92
gigi
Concluzia este ca Administratiile locale , primariile, si Politia Rutiera NU ISI FAC TREABA . Camere de filmat, filtre, mai multa politie in strada, permise suspendate , amenzi, mediatizarea in media a acestor actiuni si posibil cocalarii care fac pipi pe reguli sa se mai domoleasca. Nu se vrea pentru ca procedeul este simplu, poza , film ,recunoastere faciala, vazut placuta de inmatriculare a masinii, trimis acasa plic cu amenda si gata, fara suedejeala, scandal.Nu platesti amenzile , blocat conturile bancare ..etc, foarte finut poti educa o natie de ghiolbani.
In cazul asta de fata ii trageam o amenda mimozei cu telefonul de nu se vedea si bineinteles o amenda generoasa si soferului inchipuit de formula 1 care merge ca la el la tara pe delauri si campii fara sa se asigure.
00
NOU
#93
DB
Tot aveti ce aveti cu „mimoza”… dar daca in locul „mimozei” era un nevazator (cu cainele de rigoare sau fara) sau un batran care abia mai vede… si aia erau obligati sa se asigure? Pe zebra? Nu sunteti normali la cap! Daca ala cu renault facea asa ceva oriunde in tarile mai din vest… adio permis! Si nu suspendat, chiar anulat! Ce face ala cu renault e pur si simplu criminal! Putea si trebuia sa prevada ca mergand cu asa viteza in intersectie, existand zebra acolo, ari fi putut omori pe careva? Cam putea si cam si trebuia… e cam fapta penala si se cam numeste tentativa de omor calificat (daca nu gresesc… posibil si sa gresesc pt ca nu-s expert in cod penal romanesc)… deci, da! Ala merita puscarie! In anumite tari, ar fi fost chiar condamnat pt tentativa de omor! In Romania posibil sa nu… dar imbecilul asta tot o va comite odata si-odata, tot va nenoroci pe careva. E pericol public, pai cam e… de ce mai e asta in libertate? Pt ca uite cati dau vina pe eventualele victime! E vinovata pizda ca avea bucile la vedere, nu violatorul… cam asa puneti voi problema pe aici! Tara asta nu mai are scapare…
00
NOU
#94
gigi
@DB
Daca era un nevazator sau un batran sau o femeie cu un carucior cu copil, clar vina era 100 % a soferului. Totusi noi vorbim acum de cazul asta punctual (nu de cazuri ipotetice, de scenarii diverse) o femeie care pare destul de sanatoasa si tanara nu da doi bani pe siguranta ei, pe viata ei. Intr-o tara civilizata din vest putea sa vorbeasca linistita la telefon ca acolo soferii au o alta educatie, o lasau sa treaca , nu o claxona nimeni si nici un sofer( poate tot un roman descurcaret..) nu venea cu viteza in dreptul trecerii de pietoni. In cazul de fata , ca despre asta vorbim acum, femeia trebuia sa se gandeasca la siguranta ei , am spus mai inainte tot aici pe blog, degeaba ai dreptate daca melteanul ala te maseaza cu masina si tu iti continui ziua in Valhalla.
Restul comparatiilor pe care le faci nu isi au rostul, exagerezi.
00
NOU
#95
BogDan
Bucata aia de pe Uverturii este absolut teroare. Nu e dată să nu trec pe-acolo și să nu văd vreo minune. Probabil că nu degeaba este cimitirul vizavi, trebuie populat…
Bai ce nenorocit. In cazul asta nu se sesizeaza politia? Sau iar o dau ca nu e camera omologata?
O sa o dea ca nu e omologata cat timp nu este omologata
Nu înțeleg oamenii care nu se uită stânga-dreapta, când traversează, chiar și pe trecere. Era să o bubui și eu pe una din asta cu căștile în urechi, când mergeam pe banda 2, nu am fost atent că cel de pe prima bandă a oprit și nici nu vedeam pietonul. Nu am traversat niciodată strada, prin nici un fel de loc, fără să mă asigur foarte bine înainte și chiar în timp ce traversez.
Mie mi se pară că l-am văzut și s-a oprit. Altfel o vedeam la știri.
@ubercool, regula nescrisa este ca atunci cand cel de pe prima banda incetineste sau opreste fara un motiv evident, sa incetinesti si tu (mai ales daca esti in apropierea unei treceri de pietoni).
at zarax. asa mi s a parut si mie initial. Dar m-am uitat mai atent si avea privirea inainte. A avut noroc!
Mulțumesc @AndreiG, aveam nevoie de sfatul ăsta. Nu e ca și cum aș fi zis deja că nu am fost atent.
Ba da voi intoarceti capul ca lupul cand vreti sa va uitati undeva? Vedere periferica nu aveti deloc? Daca nu intoarce capul la 90 de grade inseamna ca nu vede ce se intampla in jur?
păi dacă am dreptate? de ce să mă uit pe unde merg? dacă am dreptate și mă lovește cine, i se suspendă permisul, deci eu câștig!!!! ce? dau eu cu capul de asfalt? detalii…
De ce crezi tu ca ala de pe banda 1 era oprit?!?… ia uimeste-ne! Crezi ca, cumva, admira peisajul? Adormise?… plm cine kkt ti-a dat permisul? Esti pericol public, ba, baiatule! Eu ti-as anula permisul! Ce te fute grija pe tine cum trece ala sau aia pe trecerea de pietoni? Ce relevanta are? Beleste in plm ochii ca esti responsabil de cum conduci!
uberprost, stai jos ai 4.
DB, pun pariu că am mai puține amenzi de circulați decât tine, în condițiile în care conduc zilnic. De asemenea, pun pariu că pot citi și înțelege un text mai bine decât tine.
@ubercool așa cum nu ai fost atent la volan, poți fi neatent și când traversezi strada pe trecerea de pietoni.
Dar la trecere trebuie sa fie în primul rând atenți șoferii, de asta există indicatoare care anunță că urmează o trecere de pietoni.
@ray când conduci ești atent la foarte multe lucruri simultan. Când traversezi strada, trebuie să fii atent la un singur lucru.
@ubercool: dacă nu poți fi atent la trecerea de pietoni și la pietonii de pe ea mai bine predai permisul.
Află că și pietonii trebuie sa fie atenți la mai multe lucruri, nu sunt șoferii buricul pământului.
bine, mă, stați în casă când ies eu pe stradă, că o mierliți. Și nici nu voi păți nimic.
Exemplu clasic de cum poti sa mori, cu dreptatea in mana, fiind atent mai mult la telefon decat in jur.
Dreptatea în mână? Parcă nu ai voie sa vorbești la telefon in timp ce traversezi.
nu se asigurase si vorbea la telefon in timp ce traversa. avea pla in mana
Pe bucata aia (Bd-ul Uverturii, între cimitire) este o singură bandă pe sens (da, chiar dacă intră scremut 2 mașini pe banda aia, tot una singură e). În momentul în care mașina jumătate intrată în intersecție e oprită ca să dea prioritate pietonului, ăia de pe sensul celălalt sunt opriți, s-a asigurat suficient chiar și vorbind la telefon. Bașca că a avut și prezența de spirit să se oprească la timp.
Pe de altă parte ăla n-a avut nici cea mai mică intenție de-a încetini la trecere.
Unde scrie ca nu ai voie sa vorbesti la telefon in timp ce traversezi strada? A, ca nu e recomandat ca sigur te calca vreun bizon pe principiul „ia sa-l invat eu pe asta o lectie!”, asta e altceva.
HCL la Iași prin 2020 privind traversarea cu telefonul sancționată cu 290 de lei la două treceri de pietoni marcate ca atare în oraș.
Proiect de lege din Aprilie 2021 (încă n a trecut fiindcă vizează și circulația cu 30 în oraș pe lângă telefon la trecere și reglementare trotineta).
Scrie în vreo câteva locuri.
Mie mi se pare greseala de ambele parti. Nu neaparat din punct de vedere legal.
In lege zice undeva ca pietonul are obligatia sa se asigure cand traverseaza.. Dar sunt niste virgule pe acolo, e interpretabil
Este foarte greu de dovedit ca nu s-a asigurat un pieton daca il lovesti pe trecere.
In codul rutier e, sau era, si un articol care zice ca la apropierea trecerilor de pietoni trebuue sa incetinesti, mi se pare ca cu 10km sub viteza maxima pe sectorul respectiv de drum.
@sin vezi articolul 123 din regulament.
Si cand pietonul a avut grija si s-a oprit se gaseste unul sa dea vina tot pe pieton. Bah, de ce nu zici si ca e de vina ca e femeie si se gandea la pu*a cand traversa, ca a cerut-o ea sa fie lovita cu masina si avea fusta aia prea scurta. Incredibil.
@Add: Pietonul este obligat să se asigure doar când traversează pe la colțul intersecției, unde NU are prioritate de trecere (față de mașini, etc. ). Când traversează pe trecere pietonul este pe „drum cu prioritate”, toți ceilalți sunt obligați să oprească și să îl lase să treacă. Dacă pietonul ar fi obligat să se asigure pe zebră, atunci (logic, pentru cei ce nu sunt analfabeți funcționali) pietonul ar fi vinovat că a fost lovit de mașină (pietonul nu și-a îndeplinit o „obligație”). Ceea ce este absurd (contrazice alin. 1 din art. 123 „pietonii au drept de trecere fața de ceilalți…”). Iar când spuneți ca moare cu dreptatea-n mână practic recunoașteți ca pietonul e nevinovat, respectiv vina este a șoferului. Care are permis, știe regulile spre deosebire de baba sau copilul care traversează pe zebră.
nu e 10km/h, e 30km/h daca trecerea de pietoni e pe un drum cu o singura banda pe sens.
si da, legea zice ca si pietonii trebuie sa se asigure.
@GSORGE: pietonii au obligatia sa se asigure la trecerea de pietoni. Ba mai mult, au obligatia sa nu traverseze strada daca se apropie o masina cu regim de circulatie „special”: politie, ambulanta, pompieri etc (cu conditia sa aibe semnalele acustice si luminoase in functiune).
@Danyzus Deci după părerea ta atunci când pietonii sunt loviți pe zebră de către o mașină sunt vinovați (cel puțin în parte) pentru că nu și-au îndeplinit obligația de a se asigura?
@GSORGE
Cred ca faci confuzie între asigurare și prioritate. Dacă ai prioritate de trecere nu înseamnă că nu trebuie sa te și asiguri.
@GSORGE: iti dau un exemplu, am vazut pieton care si-a luat amenda pentru ca a trecut pe trecere, pe verde, cu castile pe cap, doar ca nu observase indicatiile politistului din intersectie care facea loc trecerii unei coloane oficiale. Regula: cand treci strada in Piata Charles de Gaulle te asiguri din toate partile, inclusiv de sus, pentru ca nu stii cand vine elicopterul. Cauta in legislatie, vezi care sunt obligatiile pietonilor (nu sunt prea clare, dar exista pe acolo), nu toate obligatiile au si pedepse, iar vinovatia o stabilieste politistul (sau judecatorul) in functie de caz (99.99% cazuri este soferul vinovat, dar sunt si exceptii).
@ecc și Danyzus NU fac nici o confuzie. Voi stați mai prost cu logica. Voi sunteți cei care susțineți (în mod eronat) că pietonul este obligat să se asigure la trecerea de pietoni unde de fapt are prioritate de trecere (adică să nu treacă pană când nu trec toate mașinile, de pe b1, b2 etc. – că asta înseamnă să te asiguri că poți trece în siguranță). Și eu v-am întrebat dacă voi ziceți că trebuie să îndeplinească această obligație să se asigure (după cum spuneți voi), atunci nu este de vină pietonul dacă nu își îndeplinește această obligație pe care voi i-o desemnați, și este lovit de o mașină? Răspundeți vă rog la întrebarea asta simplă. Fără exemple retardate cu mașini de pompieri și polițiști care dirijează intersecția.
Nu cred c-a vazut-o, avea viteza prea mare pentru cat de multe lucruri se intamplau in jurul lui.
Evident ca o sa spuna ca n-a vazut-o fix din cauza celui cu Skoda, pe care l-ar fi scos vinovat politia si procuratura pentru ca a intrat in intersectie fara sa acorde prioritate (a depasit semnul de cedeaza) si a blocat vizibilitatea celui cu Renault.
Tanti a avut noroc sau un reflex bun pentru ca s-a uitat totusi daca vine cineva, cu o secunda inainte era atenta in cu totul alta directie.
“ Evident ca o sa spuna ca n-a vazut-o fix din cauza celui cu Skoda, pe care l-ar fi scos vinovat politia si procuratura pentru ca a intrat in intersectie fara sa acorde prioritate (a depasit semnul de cedeaza) si a blocat vizibilitatea celui cu Renault.” -sper ca nu ai permis.
P.S. stiu ca nu pare, dar sunt 2 benzi acolo.
Sunt mai multe probleme aici. Una e că tu trebuie sa oprești la limita vizibilității. Ăla nu mi se pare că nu a acordat prioritate, era oprit.
Alta problema e cu trecerile de pietoni chiar pe colțul intersecției. Sa zicem că fiind la volan traversezi un drum cu prioritate. Pe partea cealaltă la trecere apare brusc un pieton. Tu ești obligat să oprești. Un șofer de pe drumul cu prioritate nu te vede și te lovește. Ghici a cui e vina.
@Chris Toss: prioritatea se acorda tuturor masinilor care circula in sensul tau. Nu conteaza benzile. Cat despre vizibilitate asupra pietonului, poate fi o scuza dar tot esti vinovat. Eu mereu reduc viteza cand vad masini parcate inaintea trecerilor si nu pot sa vad daca am pietoni (in special copii ca astia sunt mai mici de inaltime).
@Chris Toss doar pentru că încap 2 mașini, nu înseamnă că sunt 2 benzi. Nu se vede nici un marcaj pe jos.
@ubercool sunt 4 benzi acolo si dubla continua intre sensuri.
Chriss Toss, nu e cazul sa-ti faci griji de permisul meu, tu ai grija cum conduci tu. Vorba unui politist, de cand a intrat un nene cu permis “de 30 de ani” in masina sotiei si tot el facea scandal: nu conteaza de cand are fiecare permisul, conteaza cine pleaca de la sectie fara
N-am zis ca ar avea dreptate cel cu Renault, doar ce scuza o sa invoce. Mai cauta prin stiri, a fost scos vinovat inclusiv unul parcat langa bordura, in zona de parcare (imbecil marcata de primarie) pentru ca altul a calcat un pieton pe trecere fiindca nu-l vazuse de masina parcata.
Cascati bine ochii, si la volan, si cand sunteti pietoni! Si mai usor cu viteza prin zone aglomerate.
@Zarax: Pe partea cealaltă la trecere apare brusc un pieton. Tu ești obligat să oprești. Un șofer de pe drumul cu prioritate nu te vede și te lovește. Ghici a cui e vina.
Soferul de pe drumul cu prioritate are frane. Prioritatea lui se refera la vehicule care inca n-au intrat in intersectie, nu are prioritate fata de un vehicul intrat corect, regulamentar, in intersectie candva inainte de a ajunge el la acea intersectie.
@caprui, ok ok, greșeala mean am uitat sa specific. Folosește logica de polițist!
Zarax, problemele sunt multe: marcajele de pe jos lipsesc sau sunt sterse, semnul de trecere de pietoni pare ascuns de vegetatie, Skoda nu e clar daca a franat la pieton sau sa dea prioritate. Nu stiu intersectia, nu pot comenta cate benzi sunt, dar in filmare nu se vad nici marcajele de pe centru. Sunt convins ca soferul Renault-ului (sau avocatii lui) s-ar agata de orice sa scape cu NUP sau suspendare.
Ba, m-ati innebunit cu ce spune legea in ceea ce priveste pietonul care traverseaza… dar tot in acelasi cacat de lege spune ca un vehicul trebuie sa incetineasca pana la limita evitarii oricarui pericol inainte de a intra intr-o intersectie chiar semaforizata! Asta de ce kkt nu mai cititi?!?… vi s-a parit cumva ca ala a incetinit vreun pic?!?… nu se mai face bn tara asta… de 8 zile in Romania si cred ca o s-o iau razna de la cum se conduce aici! E haos general si e un real pericol in fiecare secunda pe strazile din Romania! Pt ca romanii sunt „cei mai buni soferi”… sunt pe dracu! Sunt cei mai de cacat soferi din toata europa asta! O natie de cocalari! Respecta, ba, pe ceilalti participanti la trafic! Doar asa veti avea trafic civilizat! Si mai putini morti…
M-am invatat demult sa ma asigur exagerat de mult cand traversez o trecere de pietoni. In nici un caz nu stau sa vorbesc la telefon sau sa fac alte activitati in timp ce traversez trecerea .
Motivul pentru care fac ceea ce am spus este unul : daca sunt mort, ambalat si pus la rece sub 2 m de pamant sau intr-un cavou smecher cu monument , nu ma mai ajuta cu nimic daca soferul este trimis la puscarie sau are dosar penal.
Poate ar trebui să ne concentrăm pe respectarea legii, nu pe responsabilizarea victimei! Adică de către șoferi. Pentru că dacă nu știți, pe treceri mai traversează și copii, babe, mămici cu cărucioare etc. Persoane care poate nu au permis de conducere. Pe când șoferii au. In străinătate mașinile incremenesc când ești pe trotuar. La noi?
@GSORGE
Sunt de acord cu tine dar aici la noi in Romania este o jungla urbana fara reguli sau cu reguli care nu se respecta asa ca este important sa ramai in viata. Repet , degeaba ai dreptate ca pieton daca esti ranit grav sau Final Destination cand treci o trecere.
Aia s-a uitat o sulă… L-a surprins când deja ăla era cu botul in dreptul ei, că a văzut cu coada ochiului mișcare.
Dacă ar fi plecat cu un decalaj de o secundă de pe trotuar, ar fi fost făcută proiectil, că ar fi fost fix secunda în care ăla a apucat să îi între cu botul în raza vizuală.
Iar ăla a avut timp să o vadă, da l-a durut la banană sau se uita în tavan… Niște cretini amândoi. Dar sincer, oricât de jeguri ar fi cei ca șoferul, le-aș îndesa telefoanele pe gat cretinilor dar mai ales cretinelor care merg asa pe stradă.
Am mai văzut cazuri din astea, nu mă leg de pieton că s-au zis destule, dar plm, nu e înțeleg ce e in capul șoferilor: e o mașină oprită pe B1 și tu mergi pe B2, poate mașina aceea are un motiv că a oprit, nu treci că idiotul cu viteză, încetinești și te uiți și oprești și tu
Un pic offtopic: uitați la Ieș cum un gospodar întoarce mașina că așa îi vine și are treabă în partea aialaltă, dar cu oglinzile nu prea le are: https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/video-accidentul-de-la-minerva-momentul-impactului-dintre-tramvai-si-autoturism–296405.html
Partea mișto e că e la câteva sute de metri de un sens giratoriu unde putea întoarce lejer, dar na, se grăbea omul
ai de plm! mașină confiscată, permisul suspendat 5 ani, 100 bice pe spinare.
nu este giratoriu dupa refugiu, acolo e semafor..dupa care urci podu Alexandru. E la „familial” cum ii zice, nu in capatu celalalt la Zimbru. Probabil era rosu si a zis sa intoarca mai devreme. Cred ca putea intoarce dupa semafor, legal…daca nu e vre-un semn de interzis intoarce. Altfel trebuia sa mearga pe sub pod, si sa revina pe partea cealalta….dureaza si mai complicat..de aia cred ca a intors, sa scurteze traseul
Ce oameni…
@sfatuitoru: scuze, credeam că e pe sensul celălalt, dar oricum cât economisea dacă a evitat să întoarcă la semafor sau sub pod, 5 minute?
Și moldoveanul șofer a zis că a pierdut controlul pentru că i s-a făcut rău.
se conduce f prost in capitala. in dreptul trecerilor de pietoni incetinesti mai ales daca nu ai vizibilitate.
astfel de soferi mai devreme sau mai tarziu tot o comit, nu scapi la infinit. problema e ca nenorocesti si o familie nevinovata pt ca intarziai 5min pt un nimic cel mai des.
nu mai sunt asa multe treceri de pietoni in bucuresti. daca le scoatem din calcul pe cele care au marcajul sters, panoul nu se mai vede din cauza masinilor parcate chiar in fata lui, preferabil dube.
Niciodată nu am putut înțelege rostul a două treceri de pietoni la distanță de câțiva metri una de alta.
Logic ar fi să rămână o singură trecere de pietoni pe Uverturii și să fie păstrată trecerea de pietoni de pe Apeductului. Ar merge și un semafor cu buton, dar deja cer prea multe.
Eu nu inteleg logica de a avea trecerea pentru pietoni la 1 metru de marginea intersectiei.
Daca ar fi fost la 10 metri de exemplu, ar fi fluidizat foarte mult traficul pentru ca in situatia actuala, la culoarea verde a semaforului, ala care face dreapta, se opreste sa dea prioritate pietonilor si daca sunt multi pietoni care vin din ambele sensuri, pe toata durata culorii verzi trec 3 masini.
E cineva dispus sa imi explice beneficiul trecerii la 1-2 metri de intersectie? Multumesc.
Foarte logic ce spuneti dumneavoastra – doar ca pietonii nu vor putea sa ma ajunga niciodata la un trotuar din cele 4. Sigur, legal. Si fiind Bucuresti, daca ai de omorat pe cineva il pandesti acolo, sa-l omori legal. Sau in loc de o trecere de pietoni, vor fi nevoiti sa foloseasca 3 ca sa ajunga in acelasi loc.
Intrebare – ce rost are sa nu iti folosesti creierul, dar sa semnalizezi? Cred ca sunteti primul care spune despre Bucuresti ca e supra-reglementat in materie de semne de circulatie.
Se poate trece folosind maxim doua treceri de pietoni. Pe partea dreapta e intrarea in alt cimitir, pe acolo intra si ies foarte rar masini.
Maxim 2 treceri de pietoni inseamna – 0 – Pietonii sa-si faca o mare cruce, ca de trecut legal nu se mai trece; 1 – Doua trotuare sunt abandonate complet si celelalte doua ofera trecere doar intr-o directie (unde vrea administratorul drumului); 2 – Ori un trotuar complet abandonat si unul complet functional iar 2 cu o singura directie ori 4 trotuare in care se poate merge doar intr-o directie, cine vrea in alta directie sa fie sanatos.
E asa ca rar coborati din masina?
Mă uimește întotdeauna gradul de sociopatie a șoferilor.. după ce că toată infrastructura e făcută pentru ei și se pisa efectiv pe fluența și nevoile pietonilor, tot nu e suficient..
Echivalentul cererii absurde este introducerea de sensuri unice, pe.care oricum șoferii le cam ignoră. Pentru că e mult.de ocolit, vezi doamne. Dar pietonul.da-l in mă-sa, sa ocolească prin praf, soare sau ploaie
Eu nu am inteles niciodata rostul unei treceri de pietoni la 2-3 metri de iesirea dintr-un sens giratoriu. Nu imi dau seama la ce s-a gandit ala care a proiectat lucrurile in felul respectiv.
In spirtul conduitei preventive, ala cu Reno-ul trebuia sa reduca viteza si sa opreasca cand a vazut ca ceva ii obtureaza vizibilitatea.E plin de situatii din astea in trafic. Nu ii dai ca bombardieru ca uite, iti sare o oaie in fata.O arunca ca pe-o papusa.Cu tot cu trecere.
În spiritul conduitei preventive încetinești oricum în intersecție că s-ar putea să te trezești cu un bou ca ăla din video că vine din lateral.
Ca pieton – te opresti, te asiguri, astepti sa opreasca sau sa incetineasca masina si dupa aceea te angajezi in traversare. Degeaba ai dreptate daca mori sau ajungi la spital.
Ca sofer, mi s-a intamplat de mai multe ori sa nu vad pietonul. Nu am nici o scuza. Dar na… sarit pe trecere/stalp sau copac in dreptul trecerii/masini parcate/atent la alti participanti in trafic/trecere nemarcata corespunzator/intuneric/prea multa lumina din fata… Motive sunt o gramada ca sa dai o duda chiar daca conduci prudent. I se poate intampla oricui si de aceea nu faci neaparat puscarie daca o mierleste pietonul si tu nu ai avut viteza excesiva/alcool/droguri la bord.
Deci recunoști că nu este pieton care „sare” pe trecere, doar șoferi care nu sunt atenți și nu încetinesc la zebră?
In intersectia aia sunt saptamanal probleme. Cu si fara pietoni.
Stiu zona si efectiv sa traversezi pe acolo e o adevarata aventura.
Poate ca domnisoara nu este din zona si nu stie, dar ar fi trebuit ca pana la varsta aia sa stie ca trebuie sa te asiguri stanga/dreapta inainte sa traversezi o strada.
Sunt cred ca mii de cazuri in fiecare zi in Bucuresti in care soferii nu acorda prioritate pietonilor, dar pietonii par ca nu inteleg riscul la care se expun cand traverseaza „legal”, fara sa se asigure si ei putin.
care a fost raspunsul politistilor, Vali?
miau miau, grabiti-va incet, miau, pensii speciale, sanatate!
“conform legislației rutiere, contravenție la regimul rutier se constată doar în mod direct de către politistul rutier sau cu aviz de politie rutieră, iar mijloacele de probă sunt preluate doar prin mijloace tehnice omologate. Asfel că în acest caz, abaterea rutieră săvârșită poate rămâne nepedepsită.” Copy paste de la orice sesizare unde nu apare presiune mediatica.
@Lucian Da’ atunci când sosesc milițienii la locul accidentului și fac măsurători și stabilesc cine-i vinovat? Fără să fi fost la fața locului în momentul ăla? Dar când mergi la constatări și milițianul de acolo stabilește vinovatul după desenele de pe declarație? Și milițianul stabilește la fel vinovăția doar pe povești și declarații? Fără să fi „simțit” el în urină?
mai sunt fazele alea misto cand e coloana si depasesc soferii coloana pe linia de tramvai. acolo daca sunt treceri e la bulan daca scapi pt ca meseriasii care depasesc coloana nu au pedala de frana. am o situatie concreta pe bdul basarabia unde anul asta au fost mierliti cativa pietoni. fix de muisti din astia care dau tare sa castige alea 3 secunde.
le doresc soferilor de genul asta sa moara in chinuri.
Forte gresit cum a trect dra strada, trbuia sa se asigure mai bine, soferul e nevinovt.
Scz de greseli, sunt la volan.
Foarte tare postarea ta ironica! 👏👏👏
nu inteleg; sunt 4 treceri de pieton in imagine, nu e limita de viteza la 20km/ora in zona? nu sunt dispozitive care sa forteze automobilele sa incetineasca ? trecerea de pietoni nu e la acelasi nivel cu trotuarul?
In 90% din timp acolo e limita datorita cozilor care se formeaza si cand nu e coada, lumea se grabeste sa prinda din urma urmtoarea coada care se formeaza mai in fata.
Astazi. Bucuresti. Calea Giulesti, intersectie cu Bd. Constructorilor. Astept la semafor, in calitate de pieton, sa traversez Calea Giulesti. E rosu pentru pietoni. O tampita, cam la 50-55 de ani, desi vede ca e rosu pentru pietoni, se avanta si traverseaza. Un sofer cu Skoda vede ca aia e tampita, opreste si o lasa sa treaca (nu venea nici o masina din spate).
Se face verde pentru pietoni. Incep sa traversez, dinspre Calea Giulesti nu vine nici o masina. Apare brusc un dobitoc cu Audi, din stanga, de pe Bulevradul Constructorilor, cu viteza. Trebuie sa sar in laturi cam un metru ca sa nu ma loveasca. Zau ca nu stiu cum sa mai traversez in Bucuresti ca sa fiu in siguranta.
Muta-te Ala nu e oras, e jungla.
@Hash – Jungla sau nu, Bucurestiul e plin de astia care sunt „bucuresteni” de Moldova sau Oltenia ;-). Sa nu mai vorbim de Teleorman, Ialomita si de ce nu ,Prahova..
De ce nu or sta oamenii astia la ei acasa daca e asa periculos Bucurestiul, nu stiu…
@adib si „Anglea” e plina de englezi d-astia de india, pakistan, polonia, romania, moldova, irak, siria etc… chiar asa: astia de ce n-or sta la ei acasa? Wtf?!?… esti tembel? Ce legatura are una cu alta?!?…
Asa arata orice trecere de pietoni nesemaforizata, cu precadere seara unde ies si racerii pe strazi si bulevarde.
Nu ii pasa nimanui pentru ca nu exista consecinte legale.
Atentie sporita ca pietoni pentru ca aveti o singura viata, chiar daca aveti prioritate.
Eu când mai butonez butonul în mers, nu foarte des, ce-i drept, sunt tot timpul atent la ce mă înconjoară. Se mai întâmplă să traversez cu el în mână, însă tot timpul mă uit stânga, dreapta, față, spate.
Mersul cu căștile în ureche pe stradă, mi se pare periculos. Practic, te deconectează de la ce te înconjoară și atenția scade, multișor.
Am si eu o filmare, la dreapta este o scoala, iar copilul avea verde la trecere https://www.youtube.com/watch?v=ROVA-1t7xVw
Sau uite asta, neamtul a grabit putin https://www.youtube.com/watch?v=ya6sf12Ykpw
In gimanziu am ricosat intr-o suedeza care trecuse intersectia (amnpla) pe rosu si ajunsese cu avant la trecererea de pietoni (unde era verde) dupa cateva secunde bune de rosu. Noroc de pufoaica de iarna, corp tanar, etc. Doamna a simtit nevoia sa se revolte ca i-am rupt oglinda pana cand mi-au luat apararea ceilalti pietoni.
Acum 2 zile la trecerea de pietoni de la KFC dorobanti, pun piciorul sa traversez, opreste masina de pe b1 fac 2 pasi ma opresc pentru ca pe b2 venea o domnisoara care avea capul INTORS in partea cealalta de unde eram eu….ajung la sensul celalalt de mers, opreste masina de pe b2 fac 2 pasi si ma opresc pentru ca observ un x5 care nu are de gand sa opreasca, trece in viteza pe langa mine si imi arata muie.
Nu m-am suparat, e ceva normal sa risti sa dea masina peste tine in Bucuresti, trebuie sa doar belesti ochii la prosti.
Pe strada Râmnicu Vâlcea (sens spre Bobocica), imediat după ce ai trecut de intersecția de la Dristor este o trecere unde sunt mereu mașini parcate, dar mai ales dube fix pe ea. Evident, vizibilitatea pietonilor este egală cu zero. Evident, 8 din 10 șoferi dau talpă și nu le pasă. 1 din 10 frânează să dea cu capul în parbriz atunci când vede pietonul. 1 din 10 este în stare să conducă preventiv.
Concluzia este ca Administratiile locale , primariile, si Politia Rutiera NU ISI FAC TREABA . Camere de filmat, filtre, mai multa politie in strada, permise suspendate , amenzi, mediatizarea in media a acestor actiuni si posibil cocalarii care fac pipi pe reguli sa se mai domoleasca. Nu se vrea pentru ca procedeul este simplu, poza , film ,recunoastere faciala, vazut placuta de inmatriculare a masinii, trimis acasa plic cu amenda si gata, fara suedejeala, scandal.Nu platesti amenzile , blocat conturile bancare ..etc, foarte finut poti educa o natie de ghiolbani.
In cazul asta de fata ii trageam o amenda mimozei cu telefonul de nu se vedea si bineinteles o amenda generoasa si soferului inchipuit de formula 1 care merge ca la el la tara pe delauri si campii fara sa se asigure.
Tot aveti ce aveti cu „mimoza”… dar daca in locul „mimozei” era un nevazator (cu cainele de rigoare sau fara) sau un batran care abia mai vede… si aia erau obligati sa se asigure? Pe zebra? Nu sunteti normali la cap! Daca ala cu renault facea asa ceva oriunde in tarile mai din vest… adio permis! Si nu suspendat, chiar anulat! Ce face ala cu renault e pur si simplu criminal! Putea si trebuia sa prevada ca mergand cu asa viteza in intersectie, existand zebra acolo, ari fi putut omori pe careva? Cam putea si cam si trebuia… e cam fapta penala si se cam numeste tentativa de omor calificat (daca nu gresesc… posibil si sa gresesc pt ca nu-s expert in cod penal romanesc)… deci, da! Ala merita puscarie! In anumite tari, ar fi fost chiar condamnat pt tentativa de omor! In Romania posibil sa nu… dar imbecilul asta tot o va comite odata si-odata, tot va nenoroci pe careva. E pericol public, pai cam e… de ce mai e asta in libertate? Pt ca uite cati dau vina pe eventualele victime! E vinovata pizda ca avea bucile la vedere, nu violatorul… cam asa puneti voi problema pe aici! Tara asta nu mai are scapare…
@DB
Daca era un nevazator sau un batran sau o femeie cu un carucior cu copil, clar vina era 100 % a soferului. Totusi noi vorbim acum de cazul asta punctual (nu de cazuri ipotetice, de scenarii diverse) o femeie care pare destul de sanatoasa si tanara nu da doi bani pe siguranta ei, pe viata ei. Intr-o tara civilizata din vest putea sa vorbeasca linistita la telefon ca acolo soferii au o alta educatie, o lasau sa treaca , nu o claxona nimeni si nici un sofer( poate tot un roman descurcaret..) nu venea cu viteza in dreptul trecerii de pietoni. In cazul de fata , ca despre asta vorbim acum, femeia trebuia sa se gandeasca la siguranta ei , am spus mai inainte tot aici pe blog, degeaba ai dreptate daca melteanul ala te maseaza cu masina si tu iti continui ziua in Valhalla.
Restul comparatiilor pe care le faci nu isi au rostul, exagerezi.
Bucata aia de pe Uverturii este absolut teroare. Nu e dată să nu trec pe-acolo și să nu văd vreo minune. Probabil că nu degeaba este cimitirul vizavi, trebuie populat…