Se înmatriculează de trei ori mai multe mașini SH decât mașini noi…

Zice la gazetă:

Numărul autoturismelor noi înmatriculate în luna octombrie a acestui an a fost de 7.951 de unităţi, în creştere cu 5,1% faţă de aceeaşi lună din 2015, dar numărul automobilelor second hand a fost de peste trei ori mai mare, 27.954 de unităţi, în urcare cu 13% faţă de octombrie 2015, potrivit datelor publicate marţi de Direcţia Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, scrie News.ro.

Nu există strategii comune ale importatorilor auto pentru a contracara asta, mă rog, alta decât șpaga la Ministerul Mediului pentru taxa auto. Nici un fel de strategie nu poate fi eficientă în cazul ăsta.

Dar pe mine mă miră altceva.

Ai acest val de mașini vechi care vin în țară, mașini care au nevoie de întreținere. O parte din cumpărători ar vrea să le întrețină corect, o parte nu au bani, așa că lucrează cu cârpeli.

Cum se adresează importatorii celor care ar vrea să întrețină mașinile la reprezentanțele oficiale/autorizate?

  1. prețuri mari la manoperă.
  2. mecanici la fel de aerieni și jegoși ca la service-ul de cartier.
  3. sunt pline forumurile de mizerii făcute de reprezentanțe. de la înlocuit piese la prețuri aberant de mari la inventat defecte la tot ce vă trece prin cap.

Nu mă prind de ce nu vor să le ia banii oamenilor. OK, nu vor să întrețină mașini vechi, vor să vândă mașini noi, dar mașinile astea vechi oricum vin în țară, nu le poți ignora.

Mereu mi-a plăcut la service-ul Reno din Brașov: pentru piesa asta aveți opțiunea recomandată, adică înlocuit piesa cu una fix la fel, opțiunea ieftină și uneori opțiunea foarte ieftină.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

22 comentarii

  1. Usor off-topic: https://electrek.co/2016/11/08/tesla-location-gigafactory-2-europe-2017-both-batteries-and-cars/

    Banuiesc ca si de data asta vom sta cu mainile in buzunare pana la coate fluierand ”M-a facut mama oltean”, in loc sa facem pe dracu-n patru sa aducem Tesla in zona..

    00
  2. Gata, merg la Reno in Brasov :)

    00
  3. NOU
    #3

    Producatorii ar trebui sa faca presiuni la stat sa accepte cumpararea prin programul rabla cu oricate tichete. In felul asta scoti 10-15 masini SH de pe strada si ai una noua. Dar statul nu vrea pt ca nu va mao incasa niste impozite. (Stiu pe cineva care vroia sa doneze un teren catre stat pt ca nu vrea sa il ia cumpere nimeni de ani de zile. Totul legal facut la notar. Statul nu il vrea pt ca….. nu va mai incasa impozit pe el)

    00
  4. Si masinile noi au nevoie de intretinere. Daca vrei garantie e chiar obligatorie prezenta la reprezentantele oficiale. Si conditiile sunt aceleasi ca la cei care vor sa intretina masini second hand, adica exact cele descrise in articol.

    00
  5. mie la Renault sa ii zic asa al ade langa Cora Pantelimon mi-au sugerat sa schimb tamponul hidroelastic, 650 de lei original, bun. Il iau de pe epiesa la 300, masina facea la fel. Ma duc din nou la ei, nu domne ca nu e original. Perfect, dau in final de alt mecanic si imi schimba tamponul antibalans al motorului e undeva sub cutie, 100 de lei…. csf….

    00
  6. Fenomenul cresterii vanzarilor pe piata second-hand are in mare parte legatura si cu oferta pietei. Pentru ca pretul unor masini destul de „dotate”, cu an de fabricatie nu mai mic de 2010, de exemplu, face cu ochiul multor potentiali cumparatori de masini noi. Pana la urma jocurile sunt facute de puterea de cumparare.

    00
  7. M-ai convins. Merg si eu la Reno in Brasov!

    00
  8. La Meridian Pipera se face cate o constatare si remediere pentru fiecare defect in parte. Aveti piesa asta stricata, o schimbam, luam banii. Dar aveti si piesa asta stricata, asa ati venit cu ea! Trebuie sa o schimbam, demontam din nou. Plus manopera, plus ulei. Din nou! Va costa atat! Dar lucrurile astea se schimba in mod normal la revizie. Nu stim de ce ati aflat asta acum.
    Pe de alta parte, Renault nu schimba piesele stricate la un alternator, gen fulia, ci cere direct 3000ron. Cu toate ca exista piese aftermarket pentru reparatie.

    00
  9. 1. Daca te uiti pe forumuri, o sa vezi ca sunt pline de cereri de recomandari pentru masini 3-4-7 mii euro.

    2. Reprezentantele traiesc cu ifose de alte tari, cu preturi la piese de schimb nesimtite si manopere grosolane.

    Ca posesor de 2 masini premium, am renuntat la reviziile clasice la „stealer”, ptr ca isi bat joc.

    Situatie:

    masina 1:
    Revizie clasica (ulei, filtre):
    – dealer – 1800 lei
    – service „de cartier” 900 lei, cu piese de calitate (Ulei Castrol, Filtre Mann).
    A trebuit sa schimb si placutele, iar total m-a dus 1500lei!

    masina 2:
    – placute frana, de la importator 2600 lei (!!!), aduse in tara in cca 2-3 saptamani.
    – cumparat placute performance din UK, cost cu transport DHL 1000 lei.
    – cost montaj placute si schimb lichid de frana 500 lei!

    Mentenanta basic costa mult mai putin la modelele populare/ieftine.

    Ok, daca sunt probleme complexe, ma duc la reprezentanta, dar pentru intretinerea basic, cam orice maimuta stie sa desfaca un buson de ulei si sa schimbe 3 filtre plug&Play.

    00
  10. BTW, i-am dat link patronului de la serviceul Renault-Nissan de la BV :D

    Despre SH vs nou e mult de discutat, dar devalorizarea loveste groaznic.
    Masina noua 120 000 eur, cumparata cu 79 000 eur dupa un an, cu doar 32 000 Km si garantie extinsa full la 5 ani (avea pachet din fabrica).

    Trebuie sa ai prea multi bani, sa suporti o asa devalorizare in primul an.
    vezi asta: http://imgur.com/gallery/L1UVDd7

    00
    • Devalorizarea la masinile foarte scumpe gen AM e mult mai mare decat la masinile pentru muritori de rand. E vorba de cerere si oferta. Cine isi permite sa intretina un AM vechi isi cam permite si sa cumpere unul nou.

      00
  11. Băi, câteodată ești scos din filmele cu Stan și Bran tu. Vii și ne spui tu cum se cumpără mai mult SH decât nou la mașini și tu ești ăla cu mașină SH care ne învățai cum să vopsim grila de radiator cu șprei. Uneori mă gândesc că de-aia te tot iei tu de „Geanina”, că gândiți cam la fel…

    00
  12. Am numai experiente pozitive cu reprezentanta renault. Poate si pentru ca dupa o prezenta in service esti sunat si intrebat daca totul a fost ok. Atat de simplu si atat de eficient.

    Sunt convins ca mare majoritate a celor care injura reprezentantele nu au calcat in viata lor pe acolo, dar au auzit ei…

    00
    • Asa gandeam si eu, pana am ajuns la Opel Rucom Craiova si m-au taxat pt. schimb ulei+filtre, au dus masina in spate si nu am avut nicio posibilitate sa vad ce lucreaza la ea…

      Dupa un an, am facut urmatoarea revizie la un service de cartier, erau filtrele originale iar uleiul nu fusese schimbat… am platit o groaza de bani doar pentru o stampila ca sa nu pierd garantia.

      Sa nu mai zic ca dupa ce m-am plans la ei ca imi intra apa in portiera si nu se mai scurge(aveam acvariu in usi) mi-au zis ca nu au ce sa imi faca, sa fac programare si platesc, ca nu acopera garantia asa ceva.

      Deci mUE la reprezentantele care nu te lasa sa stai langa masina!
      Si mUE la asa-zisele garantii ale masinilor noi!

      A fost prima si ultima oara cand imi mai cumpar masina noua…

      00
  13. Boss, poate ai avea mai multi cititori ( adica mai multi bani ), daca nu ai mai scrie articole pentru 5% sau 10% din locuitori.

    De unde bani de masini noi cand majoritatea salariatilor lucreaza pe 250 – 400 de euro pe luna?

    Si daca ar fi bani, la ce sa iti iei masina noua cand Ford Focus model 2006 se gaseste acum pe Autovit la 2500 maxim 3000 de euro? Passat 2005, ca ii place romanului, incepe de la 4000. De fapt, daca stau bine si caut, de banii aia poti sa iti iei cam orice masina care a fost buna la vremea ei si e inca decenta daca atunci cand o cumperi casti bine ochii, ca sa, vorba aia, nu o belesti mai tarziu.

    Cand cunosc pe unul cu bani, ii recomand sa isi ia masina noua, sa am ce sa cumpar peste 5-6 ani. ^_^

    00
  14. Pe de alta parte, aproape nu imi vine sa cred ca un sfert din masinile inmatriculate in Romania sunt noi, la cata saracie vad prin capitala.

    00
  15. Adrian cu subaru :)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.