De ce nu încep lucrările la autostrada Comarnic – Brașov

Nu pentru că Ponta și Șova sunt niște incompetenți și nimeni n-are curaj să le dea bani fără un plan bine pus la punct și fără garanții ce pot fi executate, nu mai fiți băsiști.

Conform declarațiilor lui Dan Șova, Ministrul Transporturilor, treaba lor este făcută, așteaptă acum banii de la bănci. Și banii nu prea vin, din motivul de mai sus, că băncile sunt băsiste.

Și mai e o chestie de subtilitate, deci Ponta și Șova n-aveau de unde să o prindă. Comarnic-Brașov urma să fie autostradă cu taxă, prima autostradă de acest fel din România, pentru a putea permite finanțatorului privat să își recupereze banii. Care finanțator a făcut ochii mari, la fel cu restul țării, când premierul populist a zis că e prea mare înghesuiala la barierele de pe litoral și că le suspendă un pic, până trece aglomerația. Finanțatorul nu vrea să pățească asta în fiecare weekend pe autostrada lui, mai ales că pentru el aglomerație=bani.

 

 

 

sosea-4

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

23 comentarii

  1. e o diferenta, autostrada spre mare e facuta din banii nostri, deci statul jegos isi permite sa ne **** in gura si sa ne puna sa platim taxa. in schimb, pe autostrada construita de privat, nimeni nu-l impiedica sa-si puna singur bariere si sa le dea **** politrucilor in anii electorali, deci sa-si incaseze linistit taxa de autostrada.
    altfel, de ce platim accize si para-accize in carburant + roviniete pentru autostrazi/drumuri, din moment ce acelasi stat jegos nu vrea sa construiasca autostrazi si ne pune sa platim iarasi taxe la privati? si de ce, acelasi stat jegos, nu e in stare sa intretina corespunzator autostrazile/drumurile deja existente?

    00
  2. Astăzi, București – Câmpina, viteza medie 124km/h. Campina – Brașov, viteza medie 58km/h. Fără opriri. Să nu uităm, duminica după-amiază către munte când e aproape gol drumul.
    Dacă eu înjur, mă întreb ce zic ăia care transportă marfă.

    00
  3. Și mai e o treabă. Nu poți să te lauzi în campanie că ai făcut patru kilometri și șase sute de metri de autostradă, că e de porc.

    În schimb, sună mult mai bine dacă în campanie te lauzi că ai început lucrările la autostradă.

    00
  4. Pentru ca Romania. Asta este nivelul acestui popor. Ne pierdem in discutii vesnice despre aceiasi hoti pe care ii votam si suntem rusinea lumii in lipsa posibilitatii de a-i concura pe acei hoti iritanti. Pana si in Rusia ai nevoie de doar 500 de semnaturi/sustinatori ca sa infiintezi un partid. In alte tari nici de 10 sustinatori n-ai nevoie. Eu unul m-am saturat pana si de numele acestor obraznici.

    Pentru ca atat putem si meritam. Ca la noi este normal sa inchizi un sens de pe un pod (a se citi pod de 5 metri lung) si sa stea asa saptamani in sir. Etc. Etc. Etc. Si ne rezumam la plans. Nu suntem capabili sa-i schimbam. Ne meritam soarta.

    00
  5. Guvernarea Ponta a irosit deja doi ani in Romania. Pana si Nastase, desi corupt, mai dadea drumul la cate o autostrada, hidrocentrala, etc.

    Ponta nici sa fure nu stie. Poate nu il lasa unii?

    00
  6. Ar fi interesant daca pe golden gate bridge s-ar opri toata lumea sa plateasca taxa la bariera…

    00
  7. Lasa-i investitorului o parte din acciza pe carburantul vandut pe autostrada si nu e nevoie de nici o bariera.

    00
  8. @Rares

    Trecerea pe Golden Gate Bridge se plateste (~4 euro).

    00
  9. Acciza level 2 (sau 3, cine le mai ştie) este în vigoare de mai bine de o lună. În timpul acesta s-au strând deja bani pentru un număr de km de autostradă. Nu ştiu exact pentru câţi km, dar în mod cert pentru mai mult decât s-a făcut. Adică decât nimic.

    00
  10. Sambata, Bucuresti-Sinaia si retur.

    Autostrada A3 goala, un Logan cu radar la Km 20.
    Prin statie auzeam ca Dn1 e full si in aproape fiecare sat cate un echipaj, pe langa radarele fixe.

    Care e concluzia?
    Romanii „e” saraci si prosti? E mai scurt pe Dn1 drumul si fac economii ?
    Nu le place sa treaca de 70 Km/h ca le ia carnetul sau raman fara oxigen in masina?

    Sincer… si eu m-am cam plictisit pe autostrada, singurel.

    00
  11. @Andrei: A3 e mai lungă cu 10Km, unii cred că fac economii. Nu îi trezi.

    00
  12. @Andrei: Da…DN1 e mai scurt si se termina in Bucuresti nu in centura la Otopeni

    00
  13. https://www.antena3.ro/economic/primul-proiect-de-autostrada-finantat-exclusiv-din-acciza-pe-combustibil-252948.html

    Oare chiar sunt oameni care pun botul la asa ceva? Latrina 3 nu inceteaza sa ma uimeasca.

    00
  14. @Gelu: stai liniştit, este doar un proiect care (chiar în text se precizează) mai are nevoie de studii de fezabilitate şi alte asemenea. Asta era de la început scopul accizei de nivel x, să finanţeze tone de hârtie, nu tone de asfalt. Aceasta-i cea mai scurtă cale pentru ca banii să ajungă din bugetul de stat în bugetul cui trebuie, fără a atrage prea tare atenţia DNA.

    00
  15. NOU
    #15

    In opinia mea motivul real pentru care nu se incep lucrarile este orientarea de ultima ora a guvernului pentru autostrada pitesti – sibiu.
    Daca incep anul asta lucrarile la comarnic – brasov si pitesti – sibiu, teoretic vor fi terminate cam in aceeasi perioada, deci vor intra imediat in concurenta.
    Constructorul comarnic- brasov isi va scoate investitia din transportul de marfa – tiruri, nu din turismul de weekend pe valea prahovei. Automat, la finalizarea autostrazilor, toti transportatorii daca vor avea de ales, o vor alege pe gea gratis.
    Nu cred ca nu gasesc finantare, cred ca se gandesc foarte bine ca nu isi vor recupera banii. Plus ca pentru transportatorii de marfa spre vest, ruta buc- pitesti – sibiu – sebes – arad – ungaria e mai logica si mai usoara decat buc – ploiesti – brasov- targu mures – cluj – oradea – ungaria.
    Concluzia mea, daca se construieste pitesti – sibiu traficul pe buc – ploiesti – brasov va scadea dramatic si nu va mai fi necesara constructia unei autostrazi urgente pe aceasta ruta. Pana la urma probabil ca va fi construita tot de statul roman, pe banii nostri.
    Cautati pe youtube filmulete de pe autostrada egnatia-odos din Grecia, e construita din banii grecilor si s-a putut face – la un moment dat am numarat vreo 22 de tuneluri, cel mai mare avand 4,6 km.

    00
  16. @Andrei, și eu merg pe A3 de fiecare dată însă problema majora cu A3 e centura. Eu ies din titan și bucățile alea vechi de centură pe o bandă sunt crunte. Mai ales când e aglomerată.

    00
  17. @Meekuu: nu te mai baga pe centura din Titan. Gaseste o cale sa iesi prin Bucuresti spre Soseaua Colentina, de exemplu prin Fundeni. Din Fundeni, mergi pe Andronache si Voluntari, ca e gol (doar sa nu prinzi bariera). Ai iesit la centura Bucuresti, mai ai fix 500 de metri pana la nodul cu autostrada Bucuresti-Ploiesti.

    Zic ca merita, partea de centura cu un fir (intre Colentina si iesirea ta din Titan) e groaznica si aglomerata. Eu, care stau in Colentina, cand plec spre mare (invers decat tine), merg prin Soseaua Fundeni – Pantelimon – Cora – Bld Gara Catzelu, ca sa ajung la autostrada A2. Am incercat o data soseaua de centura, mi-a ajuns.

    Si, la obiect: Ponta, Sova si compania sunt niste gargaragii pragmatici. Votantii lor asteapta pensii, salarii, ajutoare sociale, pe cineva care sa ii mangaie batraneste pe cap si ii apara de cele rele. Totdeauna PSD-ul asta a facut cand a avut nevoie de bani: a taiat de la infrastructura, ca nu urla nimeni (aia nemultmiti nu urla si nu voteaza, doar pleaca din tara). Pana acum au inaugurat ce au inceput Boc prin 2010-2012. Acum nu le-a mai ramas decat sa traga linii cu carioca pe harta Romaniei, ca nu ii costa nimic sa faca asta.

    00
  18. Nu ştiu unde citisem că la bancherii ăia nu le convine să finanţeze Comarnic – Braşov decât dacă este UNICA autostradă prin munţi.
    Dacă se va construi şi cea prin valea oltului, nu mai e rentabil pentru că mulţi vor ieşi pe-acolo spre Vest şi invers.

    O altă treabă este că oricum contractul e făcut în aşa fel încât dacă constructorii nu au profitul aşteptat, statul va subvenţiona diferenţa.

    00
  19. Apropo de barierele de pe litoral, chiar nu s-a gandit nici un cretin sa puna bariere doar la dus spre Constanta, si evident sa dubleze taxa?

    Asta inseamna dublu case, dublu benzi taxare, si din Capitala se pleaca mai rasfirat spre mare, invers se vine buluc. Ca Dunarea tot pe acolo o treci, si orice pod peste ea tot are taxa…

    Mai ales ca aceeasi miscare se poate face si pe Vadu Oii.

    00
  20. S-a scos taxa de pod de la Giurgeni si nu stiu eu? Atunci de ce caraiti la Fetesti? A fost dintotdeauna, s-a suspedat in timpul lucrarilor.
    Dar de, cand ai populisti la putere care vor votul celor care stau cu mana intinsa… asa se intampla.

    00
  21. eu zic sa il punem pe boc priministru din nou ca pe vremea lui am construit autostrazi pe banda rulanta

    00
  22. Si totusi, au scapat din mana o sursa de bani pentru spagi electorale….

    00
  23. Cat timp se va executa Pitesti-Sibiu (Dacia are un cuvant greu de spus acolo) nimeni nu va executa in regim privat Comarnic -Brasov .
    O executau daca ademeneau tot traficul din vest asa e o investitie pe termen mult prea lung.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile