Cât de înapoiați suntem în privința mașinilor?

Nu, nu e despre județul ăla unde s-a cumpărat o singură mașină nouă anul ăsta.

Fiți atenți un pic aici: potențiometrul ăla e schimbătorul de viteze. Butonașul din dreapta jos e frâna de mână. Ambele sunt pe Jaguar, ok, mașină de lux. Dar dacă citiți asta și mergeți pe orice forum auto din România, pun pariu că veți găsi cel puțin 2-3 discuții recente despre cum manuala e mai tare, mai bună, mai fiabilă, mai econoamă, mai mișto. Pentru că atâta știm. Sigur, tehnologia a mai avansat între timp, dar noi ne simțim confortabili în a nu mai căuta să învățăm chestii noi. 

schimbator-viteze-jaguar

 

Deci da, forumurile auto sunt bestiale. Plus asta:

 

20140712182722882

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

106 comentarii

  1. lasand la o parte barbile cu: mai economicoasa, mai fiabila, etc. un lucru e foarte bun la cutia manuala.

    te simti mai responabil cand conduci pentru ca pui la munca toate extremitatile.

    o mana pe volan, o mana pe maneta, un picior pe ambreiaj, unul pe acceleratie, capul la coordonare si urechile la turatia motorului.

    iar daca o ai mica cumperi ceva cai putere in plus si primesti si o erectie.

    00
  2. Singurul motiv pentru care-aș prefera cutia automată ar fi confortul la condus. În rest manuala e mai fiabilă și mult mai ieftină de reparat. Și e chestie de gusturi, dacă te doare-n pix de bani, îți iei automată că-ți permiți s-o schimbi (eventual mașina cu totul) când se fute. Dacă nu, poți să suporți și manuala.
    Criteriul consumului e cretin, poti să ai consum mare pe manuală dacă conduci agresiv la fel cum poți să ai consum mic pe automată.

    00
    • NOU
      #4

      Poate e mai ieftina o cutie manuala la reparat, dar cazurile in care se strica sunt rare, si nu uita ca are un cost ascuns intr-o consumabila (in discul de ambreiaj/volanta, extrem de scumpe ca pret si manopera) pe care cutiile automate nu il au.

      00
    • Nu neaparat. Cumnatului fratelui meu i s-a bulit cutia de viteze (manuala) de pe o Octavia 1. A scos din buzunar 500 de euro pentru una second-hand, asa ca nu-i mult mai ieftina.

      00
    • ehe, ca un TC o fi ieftin la automata cand se buleste.

      00
    • La unele marci cutiile automate sunt mai putin fiabile decat cele manuale – de exemplu, grupul vag cu dsg-urile si multitronicele lor.
      La altii, gen mercedes, cele automate sunt mai fiabile. Nu e vreo regula generala…

      00
    • În rest manuala e mai fiabilă și mult mai ieftină de reparat.

      Cutia in sine poate ca e mai fiabila si mai ieftin de reparat. Poti insa sa-mi spui la cati km schimbi kitul de ambreiaj ( disc/volanta, placa , rulment )? Cat costa? Mai putin decat sa schimbi uleiul cutiei automate odata la 50 000km ( in unele cazuri 100 000) ?

      00
    • Am reparat acum 2 săptămâni o cutie manuală (schimbat câțiva rulmenți) de pe un VW Polo cu 180k km la bord. Cost total + manoperă (include montat-demontat cutia de pe mașină) – 820 de lei.
      Trecem peste faptul că am simțit din timp faptul că este ceva în neregulă cu cutia de viteze și nu m-a lăsat în mijlocul drumului. Chestie care la automate se întâmplă mai rar.
      Pur și simplu mă consider prea sărac pentru a întreține o mașină cu automată.

      00
    • La unele marci cutiile automate sunt mai putin fiabile decat cele manuale – de exemplu, grupul vag cu dsg-urile si multitronicele lor.

      *
      *cough*bullshit*cough*

      Bai, vezi, asta-i exact mentalitate de Dorel ce-o reparat o viata intreaga Dacia 1300 in garajul din fata blocului. Cand aude de ceva nou si mai complicat decat ce stie el, „e rele dom’le, fugi d-aci. si se strica si consuma mult”. Iar Dorel povesteste asta tuturor clientilor lui. Si clientii lui il cred, ca deh, e mecanic bun – doar a reparat nenumarate Dacii. La randul lor, clientii lui Dorel fiind oameni buni la suflet, transmit informatia si altora, pe interneti.

      *la prima generatie de multitronic era ceva problema cu ambreiajul. Ca deh, asa e cu tehnologiile noi.

      00
    • știi că dorel se uită și râde și cu curul de indienii care credeau că aparatul foto îți fură sufletul și nu vede nici o asemănare cu el, nu?

    • *la prima generatie de multitronic era ceva problema cu ambreiajul. Ca deh, asa e cu tehnologiile noi.

      Da, si la prima generatie de DSG era ceva problema. Si la a doua generatie, care-i suficient de diferita. Ca deh, asa e cu tehnologiile noi.

      Deci in concluzie dear dumbo, au fost mai putin fiabile decat cele manuale, cel putin pentru primii x ani de zile in care s-au produs.

      E asa greu de inteles, Dorele? Facem si o schema? Sau comentam doar asa, sa fim contra, si dupa aia ne dam cu tesla-n …picior la nota de subsol?

      00
    • @twodoor
      prima generatie as in 2000. Adica cu 14 ani in urma. Intelegi, dumbo?

      Bai, au fost mai putin fiabile in urma cu ceva timp – desi si asta e discutabil, ca unii n-au inteles ca trebuie schimbat uleiul la o cutie automata si apoi stateau si se mirau ca li s-a stricat, dupa s-au scarpinat in cur si au decretat ca Dorel avea dreptate, doar n-a reparat o viata Dacii 1300 fara sa invete ceva. Dar hai sa zicem ca au fost mai putin fiabile acum 14 ani, cand au aparut prima data pe o masina. Faptul asta face cumva cutiile multitronic de pe generatiile actuale mai putin fiabile?

      E ca si cum te-ai plange ca motoarele pe benzina nu-s puternice pentru ca primul motor pe benzina avea 1 cal putere. Intelegi, dumbo?

      Poti sa zici ca acum 14 ani cutiile multitronic erau mai putin fiabile. Dar nu poti sa zici ca cutiile multitronic sunt mai putin fiabile pentru ca – uite – acu’ 14 ani au avut probleme cu cutiile multitronic niste idioti care au crezut ca producatorul glumea cand le-a recomandat sa schimbe uleiul din cutie la fiecare 60000 km. Intelegi nuanta, dear dumbo?

      Ah, FYI, problema cu DSG-urile de la VW nu era cauzata de cutie in sine, ci de ulei. Sa zici ca DSG-urile nu sunt fiabile din cauza asta e ca si cum ai spune ca motorul e prost pentru ca nu merge cu benzina de 75. Intelegi, dear dumbo?

      00
    • @twodoor
      Ah, dear dumbo, ca am uitat sa-ti spun si tare mi-e ca nu stii: de fapt DSG-ul e o cutie manuala, comandata electronic. Te rog, mai povesteste cum sta treaba cu fiabilitatea la automate, exemplificand cu DSG, ca se pare ca le stii pe toate, ca un om mare.

      00
    • Hai, ca-ti fac si o schema, ca vad ca nu intelegi conceptul de fiabilitate:

      Hai sa zicem ca iei acum in 2014 cate 100k Audi A4 in fiecare din cele 3 variante, cu multitronic, s-tronic si cutie manuala, si faci cu fiecare din ele 200k km, facand doar operatiunea de schimb ulei la automate cand trebuie.

      Parerea ta sincera, dupa 200k km, este ca vor fi mai multe costuri si probleme cu cutiile manuale decat cu S-tronic si multitronic? Hai, da-ti o palma singur dupa ceafa, inghite si scrie tu cu mana ta.

      In alta ordine de idei, eu nu zic ca e neaparat o problema ca vai, in 200k km mai ai un service de 500E sau 1000E la cutie.
      Nu zic ca sunt prea proaste sau ca nu as cumpara S-tronic sau multitronic dar NU SUNT MAI FIABILE ci MAI PUTIN FIABILE decat cele manuale.

      Ia-ti propriul exemplu cu DSG-ul, daca ai doar o cutie manuala comandata electronic. Sa nu uitam ca are si doua ambreiaje, mai mici. Hm, probabil ca-s mai fiabile daca-s mai mici, logic.
      Presupunand (in logica ta bizara) ca partea „cutie manuala” este aceeasi cu cea de la o cutie manuala (big lol aici), mai ai inca 2 chestii care pot sa se strice extra, comanda electronica si +- inca un ambreiaj. Ergo, e mai putin fiabila.

      Incearca si tu sa mai gandesti inainte sa scrii, sau sa repeti ca un papagal ce ai mai auzit de la altii.

      00
    • @twodoor
      retardel, citeste putin despre automate si cum sunt ele si apoi poti sa te bagi in discutii cu DSG si alte cacaturi. Pentru ca diferenta (la un mod simplist) dintre o manuala si DSG e ca nu mai misca gogu de o parghie ca sa selecteze vitezele, ca in rest e acelasi principiu de functionare. Spre deosebire, cutiile automate functioneaza altfel – nici macar n-au ambreiaj ci un convertor de cuplu. Cutiile manuale (si DSG-ul) modifica raportul de transmisie prin angrenarea unor roti dintate de diferite diametre; cutiile automate folosesc un sistem cu planetare pentru a modifica raportul de transmisie, nu cupleaza/decupleaza niste roti dintate. Aici poti avea discutii despre fiabilitatea celor doua sisteme, ca-s diferite, dar nu intre DSG si o cutie manuala, ca astea doua functioneaza dupa acelasi principiu.

      Cat despre 200k de km, da coaie, exact, trebuie sa bagi bani in cutia de viteze, ca sigur se fute (nici nu ma leg de faptul ca la 200k km masina aia si-a cam trait viata). Zici tu de ambreiaje care-s mai mici, da’ alea-s alt tip de ambreiaj, nu ca si ala ce-l ai tu cuplat la cutia ta manuala. In plus, pentru ca e comandat tot de un calculator si nu de un gogu’ care-si mai uita piciorul pe pedala, uzura e mult mai mica in cazul ambreajului din DSG. Gradul de uzura mai scade si din cauza ca sunt 2 – unul pentru treptele impare, celalalt pentru cele pare.

      Ti-am zis, tu stii povestile spuse de gogu ce repara masini in fata blocului si crezi ca ti-ai dat tu seama cum e cu automatele astea. Da’ mai baga, ar fi pacat sa nu impartasesti cu noi cunostintele tale avansate in materie de mecanica auto, zau de nu.

      00
    • Intamplator, stiu care e diferenta, dar nu are nici o relevanta. Divaghezi, ca nu-ti place unde ai ajuns.
      Discutam de care e mai fiabila, si – qed – cred ca e clar acum pentru toata lumea, mai putin, surpriza, pt. oamenii din Retardia (popendulation: you).
      200k km = „viata” masinii, de aia era si pus acolo.
      Altfel, ce sa discutam, cand logica ta este ca nu poti sa ai diferente de fiabilitate intre DSG si cutie manuala, ca-s pe acelasi principiu… deci inseamna ca-s absolut la fel!
      Te cam afunzi. Ma astept sa o scoti si pe urmatoarea in curand:
      „Nu neg ca se strica mai des, dar asta nu inseamna ca sunt mai putin fiabile!”

      Hai, te pup. Nu uita sa respiri!!

      00
    • A, si pentru restul lumii care are ceva in cap, ca sa intelegem ca nu am eu ceva cu ele, dintre cele 3 (s-tronic(dsg), multitronic, manuala), dpmdv

      cea mai fiabila: manuala.
      ce as cumpara pe masina noua „normala”: multitronic clar. chiar daca e mai putin fiabila.
      ce as cumpara pe masina noua gti-like: s-tronic(dsg). chiar daca e mai putin fiabila, cum ziceam.

      00
    • Si tu stii pentru ca ai avut cutii manuale si cutii automate si ne zici tu cum sta treaba,nu ?

      Nu, in pana mea, n-ai inteles nimic – nu are relevanta ce am eu, sau ce experienta are 1 singur om, sau 3.
      Nu vorbim de fiabilitate cu argumente de genul „mie mi s-a stricat, deci e proasta”. Sau ma rog, fara nici un argument, ca retardinho de mai sus.

      Chiar te rog sa nu ma crezi pe cuvant, mergi pe ce forum VW/Audi vrei tu si vezi cati se plang de probleme cu cutiile „automate” si cati cu cele manuale.
      Sau in alta parte daca stii tu vreun loc unde sa-ti dea statistica asta.

      00
    • Si tu stii pentru ca ai avut cutii manuale si cutii automate si ne zici tu cum sta treaba,nu ?

      00
    • Intamplator, stiu care e diferenta, dar nu are nici o relevanta. Divaghezi, ca nu-ti place unde ai ajuns.

      Nu coaie, ti-am pomenit de DSG pentru ca tu confundai cutia automata cu DSG. Si cand ti-am zis ca DSG-ul e tot ca una manuala, ai dat-o in manele ca nu-i fiabila ca pendula mea, mai are parte electronica. Pai pana mea, coaie, dupa principiul asta cele mai epice motoare sunt alea proiectate prin ’20 ca aveau putine chestii, deci e bune maica.

      Discutam de care e mai fiabila, si – qed – cred ca e clar acum pentru toata lumea, mai putin, surpriza, pt. oamenii din Retardia (popendulation: you).
      200k km = “viata” masinii, de aia era si pus acolo.

      O fi greu pentru tine sesizezi greu sarcasmul. In caz ca nu te-ai prins, aici:

      Cat despre 200k de km, da coaie, exact, trebuie sa bagi bani in cutia de viteze, ca sigur se fute.

      eram sarcastic. E prea greu?

      Ma, uite, eu iti mai zic o data: chestia cu „automatele se strica mai des” e un mit urban. Si asa, special pentru tine, la „automate” includem si DSG-ul.

      Da’ nu-i obligatoriu sa ma crezi. Din punctul meu de vedere, ramai in continuare la parerea ca o cutie manuala e cel mai bun lucru de la gaura din macaroana incoace, pe cand automatele consuma mult si se strica des, maica. Si sa nu uitam ca n-o sa reziste cat una manuala, maica. Si dupa care baga doi scuipati in san, sa te fereasca de tehnologie noua, ca e lucrul dracului, maica.

      00
    • Chiar te rog sa nu ma crezi pe cuvant, mergi pe ce forum VW/Audi vrei tu si vezi cati se plang de probleme cu cutiile “automate” si cati cu cele manuale.

      Îhîm. Bottom line: aia care n-au avut automata vreodata urla ca-s proaste si se strica. Aia ce si-au cumparat automata sunt mai relaxati si rad de prostiile debitate de cei cu „automatele se strica”.

      00
    • NOU
      #23

      Cutia de BMW manuala nu se repara.
      Nu sunt piese pe piata.
      O schimbi cu totul

      00
  3. Presupun ca forumisti ar zice de camera infrarosie de la S-Class ca este pentru femei. „coae, dacă ești șofer,noaptea pe străzi naționale neluminate, vezi bețivii si căruțele nesemnalizate. Si parcare laterala automata?pfaaaai”

    00
  4. de cand otto a facut motorul in 4 timpi nu s-a mai inventat nimic. desigur randamentul, designul, fass fass oglinda pentru pasager,torpedou racit si geam electric dar bazic ramane tot un motor primitiv care arde benzina .

    00
    • fâs hibrid,Tesla, siguranță activa si pasiva e un mare esec mondial.

      00
    • NOU
      #27

      Fâs Nicolae. Motoarele si masinile electrice au aparut cam cu jumatate de secol inaintea celor cu combustie interna.

      00
    • @nicu
      Motor in 5 timpi, motor in 6 timpi…

      Da, imi vei spune ca tot benzina ard, dar hei, deocamdata nu prea exista altceva. In momentul in care vor fi descoperiti alti combustibili vor aparea si motoarele pentru acesti combustibili.

      00
    • E ca şi cum l-ai numi înapoiat pe unul care nu renunţă la nasturi în favoarea fermoarelor.

      00
  5. Nu stii tu, ma. Automata e pentru prosti care nu stiu sa schimbe o viteza, consuma mult, e puturoasa si naspa. Cu maximul in materie de puturosenie – CVT, care – asa cum scria unu’ prin comentarii la tine pe blog – e o porcarie puturoasa inventata pentru consum. In plus sa nu mai zicem de turbine – o chestie de marketing – ca se stie ca cel mai bun lucru e un motor de 8 litri, simplu aspirat cu carburator, ce produce 150 de cai.

    Dacia 1310 FTW!!!!!

    00
    • Sper ca glumesti:)) nu se compara automata cu manuala, am 4000cmc motorina, bi-turbo,automat … Cu 2 tone ale mele las cu mult in urma orice benzinar

      00
  6. Logodnica mea e o idioata atunci cand trebuie sa dea cu spatele, chiar si cu senzori de parcare:) . Cand a schimbat masina cu una noua a ales ca extraoptiune si camera video montata in spate, astfel poate parca linistita fara sa mai distruga mediul inconjurator. Au trecut vreo 4 luni si nu a mai lovit nimic, ea e mai relaxata, eu nu ma mai enervez cand sunt cu ea in masina si trebuie sa parcheze … cred ca tehnologia asta ne-a salvat relatia:)

    00
  7. daca ESTI cu drifturile, intoarcerile prin zapada, spectacol pe strazi – manuala (desi este posibil si cu una automata)
    Daca iti place senzatia de a invarti la mamaliga – manuala
    Daca masina VA FI condusa de mai multi soferi (fiecare cu stilul lui de mers) si tii la masina – automata
    Daca VA FI condusa de un sofer care nu prea le are cu schimbatul (subturat sau supraturata) – automata
    Daca circuli mult in oras si nu te streseaza 1-2l in plus la consum – automata
    Daca nu le ai cu preconizatul si vrei sa poti face depasiri fara sa-ti pregatesti masina din timp – automata
    Chiar daca nu sub/supraturezi, nu circuli mult in oras, le ai cu preconizatul, etc… poti sa-ti iei automata sa te ajute sa fii mai „relaxat”

    00
    • Daca nu le ai cu preconizatul si vrei sa poti face depasiri fara sa-ti pregatesti masina din timp – automata

      S-o pregatesti din timp? Gen sa-i pui cauciucuri de depasire, sa-i pui ulei de turatie , sa-ncalzesti gumele vreo doua lapuri ..? Frate singura pregatire de care ai nevoie (if any) e sa schimbi o treapta sau doua inapoi, lucru care dureaza circa 1-2 secunde si pe care il poti face dupa ce te-ai decis sa depasesti. Presupun ca nu incluzi la „pregatirea din timp” uitatul in oglinda/ asiguratul , ca asta tre’ s-o faci si la automata.

      Si nu, asta nu e o pledoarie pentru cutie manuala.

      00
  8. Stii cum e vorba aia,vulpea care nu ajunge la struguri sunt acrii?asa e si cu discutia despre cutiile de viteza,cine nu a condus o masina cu cutie automata,evident,generatia noua,de dupa 2007,sunt tentati sa zica asta,cutia manuala e cea mai buna,ca nu are cum sa schimbe automata mai repede ce mine,ei bine,pana acum cativa ani,si eu credeam la fel,asta era prin 2000 cand conduceam un cielo cu cutie automata,intre timp,am condus foarte multe masini cu cutie automata si am condus si masina a carei fotografie ai pus-o mai sus,as putea zice ca cel putin o data pe saptamana conduc un jaguar cu cutie automata si nu are chiar cea mai rapida cutie automata de pe piata.fiind vorba si de un diesel,2.7,201 cp,ferrari,lamborghini,porsche,chiar si alte marci,au cutii care schimba la fel de rapid ca un dsg de la volkswagen,acum cativa ani,un tip si o tipa au facut o mica incercare,ea bmw seria 3, 2 litri diesel,163 cp,cutie automata,el,saab 9.5 aero,2,3 litri benzina turbo,250 cp,cutie manuala,concluzia lui,bmw-ul cu automata a fost mai rapid pe 400 m,acum mai este ceva de spus,unele masini cu cutii automate,au si varianta manuala,cea mai buna este cu padele in spatele volanului,si da,poti schimba mult mai rapid asa,dar repet,este vorba si despre tipul masinii,exista setari care se pot face,ale cutiei,ale acceleratiei,unele au raspuns foarte rapid,exemplu cel mai bun,dat tot de Vali,altfel schimba un jaguar cu motor v6 si altfel schimba acelasi jaguar cu motor v8 cu 550 cp,discutia e mai lunga.

    00
  9. m-a rupt nenea ala cu comentariul lui :)) auzi, o singura amenda de viteza pe 24 de ore :))))) alo, governu, se aude?

    00
    • Deci ma duc sa caut un radar, trec cu 65 la ora prin faţa lui, iar baietii imi dau adeverinta valabila 24 de ora ca pot merge cu 200 km la ora prin oras, contra cost (cit mai e un radar cu +15 peste limita legala?). M-am facut, senzatii tari de-acu… :D

      00
  10. Și acum îmi pare rău că nu mi-am luat automata.. N-am găsit atunci și eram grăbit sa iau, și regret acum.
    În oraș e teroare sa mestec în mămăligă…

    00
  11. M-ai făcut curios în legătură cu butonul ăla cu steguleţ…e pentru când treci linia de sosire? :)

    00
    • Dynamic Mode:
      – Modifica niste parametrii la ECU (curbe mapare) si creste puterea/cuplul
      – Daca schimbi viteza din padelele de pe volan, cutia de viteze nu mai revine in modul automat si nu se petrece upshift, chiar daca turezi pana la rosu
      – Daca masina e echipata cu suspensie activa, se intareste suspensia.

      Cutiile de viteze la Jaguar au si o pozitie S (sport), care poate fi activata independent de dynamic mode. Dynamic + S = maxim de putere / agilitate.

      00
  12. Vad ca tot lauzi masinil cu cutii automate. Asa e, romanii sunt inapoiati cu foarte multe chestii, dar eu dupa toate masinile automate pe care le-am condus prefer manual la orice ora. Nu e vorba de clasic de fiabilitate sau orice alta prostie. Fiecare are defectele si atuurile sale, e vorba strict de preferinte.

    Intrebare mea este ce masina cu cutie automata ai condus tu de te-a impresionatasa sa conduc si eu, poate imi schimb parerea.

    00
    • de toate. bmw x6, audi a4, audi a5, bmw 320, chrysler 300c, citroen c-crosser, for mondeo, nissan x-trail, renault laguna, renault latitude…

    • Pana și Volvo S80 m-a impresionat la cutii automate. Manualul e pentru forumisti :-)

      00
  13. Acelasi gen de schimbator se gaseste si pe Chrysler 200 2015, care incepe de la 23 de mii de dolari fara taxe, nu poti spune ca e tot masina de lux.

    00
  14. Doamne fereste!

    00
  15. Eu aștept cu nerăbdare mașina google; troncaleta care să mă ducă cu 30km/h pînă unde vreau, fără să ridic ochii din laptop. Technology ftw!

    00
  16. Crede si nu cerceta :)

    00
  17. Re la noile impozite, s-a mentionat ceva despre Tesla Model S sau BMW i3 ? :)
    OK, probabil sint masini absolut necunoscute in R., intrebarea mea ar fi: ce cilindree are o masina 100% electrica? Si daca noua gaselnita e un fel de taxa de poluare, in cazul in care ai una electrica, n-ar trebui sa-ti dea guvernul bani inapoi?

    00
    • se discută impozitarea mașinilor hibrid și electrice.

    • Tesla Model S am vazut deja doua in Romania. La electrice nu se plateste timbrul de mediu.

      Prin noile impozite se petrecea o forma de egalizare usoara a taxarii: la masinile cu motor mai mic impozitul creste, la cele cu motor mai mare scade (putin). Oricum diferenta ramane:
      – la masini cu motor mic: 20 lei / U.M.
      – la masini cu motor (mai) mare: 72 lei / U.M.

      Oricum e o magarie modul cum se aplica impozitele auto in Europa. Singura modalitate cat de cat echitabila ar fi fost in functie de suprafata ocupata pe sosea, adica cat consumi din spatiul public, caci in rest primaria nu are nicio treaba cu cilindreea. Taxa de poluare a fost platita odata.

      00
    • Daca pun idiotii astia impozit pe masinile electrice chiar suntem pierduti.

      00
    • Impozit exista si in prezent. Am scris ca nu se plateste timbru de mediu. Aoleu, suntem pierduti.

      00
    • Fix cand vroia razorsbk sa-si faca flota de electrice, s-au gasit astia sa bage impozit pe masini electrice. Ne-am dus dracu

      00
  18. Depinde daca iti permiti masina cu potentiometrul ala sau nu, daca iti permiti o platforma cand acel potentiometru se va strica sau nu, daca chiar ai nevoie de acel potentiometru sau de cutia automata.
    Nu este ceva rau sa te uiti un pic la ce ai nevoie si la ce nu. Sunt destui care au BMW si n-au bani de piese sau care au supermotoare si se plimba cu ele doar pe Magheru.
    Eu imi iau un lucru atunci cand ii gasesc o utilitate, nu pentru ca este super-mega-performant si trebuie neaparat sa ma laud cu el in fata altor tarani basiti ca si mine.

    00
  19. Cam asa e; am vazut chiar o discutie pe un forum intitulata „Cutia de viteze automata – distruge masina ?”

    Eu am condus ambele tipuri si nu ma voi intoarce la cutie de viteze manuala niciodata; iar daca vor aparea masinile care se conduc singure imi voi lua cu siguranta (daca imi permit).
    Imbunatatirile tehnologice fac viata mai usoara si am de gand sa profit de asta.

    „Potentiometrul” acela este pe Jaguar din 2007!!! Asa arata mai detaliat:
    https://www.youtube.com/watch?v=rkzE2j8mFcU

    00
  20. Acum ca am stabilit detaliile, intrebarea care ramane; I8 sau Model S?

    00
  21. @zoso – „Dar dacă citiți asta și mergeți pe orice forum auto din România, pun pariu că veți găsi cel puțin 2-3 discuții recente despre cum manuala e mai tare, mai bună, mai fiabilă, mai econoamă, mai mișto.”

    Coane, nu cred ca ai gasit asa ceva pe forumuri de masini adevarate (adica nu glume gen Dacia, Reno, Chevrolet, KIA) astfel de posturi, puse de clienti cumparatori de masini noi. Exact: posturile cocalarilor cu BMW sau Audi la mana a treia nu se pun. Iar la marcile de mai sus, cutia manuala este mai buna decat aia automata (care oricum de obicei nu prea exista).

    00
  22. Toti va cacati pe voi cu masini cu cutie automata si cate rahaturi de tehnologii pe ele de te atentioneaza cand adormi sau cand depasesti banda, care se conduc singure etc. Va intreb, unde e fratilor placerea de a conduce, sa simti tu masina aia, sa o calci cum se cuvine in trepte mici, inteleg ca va e lene sa schimbati viteza si sa dati cu spatele fara senzori. Mergeti oameni buni cu trenul/metroul daca s’teti asa de puturosi incat nici nu vreti sa va uitati pe geam (apropos de tovarasul care asteapta clipa cand o sa-si cumpere masina google ca sa nu-si mai ridice privirea din laptop) poftim motiv. Gadgeturi sa va incalzeasca mancarea, sa va puna berea la rece, sa va stearga la cur. O sa ajungeti sa va fie lene sa mai traiti pe suprafata pamantului.

    00
    • Acri strugurii? Acri…
      Unde e placerea de a conduce cand mergi cu masina doar prin oras si o data pe luna ai un drum mai lung? Dimineata te trezesti, vrei sa ajungi la munca intr-un mod sigur si lejer, nu iti pasa de ‘placerea de a conduce’ pana la locul de munca si inapoi.

      Pana si masinile de curse au schimbatoare automate. Daca cele manuale erau atat de bune s-ar fi folosit din alea.

      00
    • Unde e placerea de a merge pe jos din punctul A in punctul B? Gadgeturi cu care sa te deplasezi fara sa depui efort fizic… O sa ajungeti sa va fie lene sa mai traiti pe suprafata pamantului.

      00
    • @vladone doar de curiozitate cam cati km faci anual ?
      Si eu eram super mega extaziat cand era vorba de condus, placere… etc, inainte sa am carnet si inainte sa am drumuri de 1500 km intr-o singura zi.

      00
    • Vladone, presupun ca nu traiesti intr-un oras mare si aglomerat, cum ar fi Bucuresti. :) Dupa ore intregi de mers bara la bara cred ca nu ti-ai mai dori asa mult „sa simti masina”. In cazul asta „placerea de a conduce” dispare cu desavarsire.

      00
    • Comentariul ar avea ceva substanta, doar ca, la masina din imagine, se simte al naibii de bine cand o calci in treptele mici si poti sa o simti cat de bine vrei tu, adica sa schimbi vitezele manual, doar din padele. Practic ai senzatia ca ramai in urma masinii, atat de puternic se simte cand o calci.

      O masina performanta, atunci cand e dotata cu cutie automata, de regula are si o combinatie de setari care permite sa activezi schimbarea vitezelor cvasi-manual. De exemplu, Jaguarul din imagine poate fi setat astfel incat sa schimbe automat numai in jos, cat sa nu moara motorul. In rest ai control total, poti sa turezi cat vrei si sa schimbi cand vrei tu.

      Facilitatile acestea lipsesc la masinile mai putin performante, unde oricum sunt senzatii mai atenuate de simtit.

      00
    • Ca sa scapi de problema, iti cumperi doua masini, respectiv una pentru ”placerea de a conduce” si cea de a doua automata, pentru cei care stau intraficul urban 2-3 ore zilnic. Se pare ca tu nu stii ce-i ala trafic urban dimineata sau dupa-amiaza.

      00
  23. Vladone. tu uiti ca masina a fost creata ca mijloc de transport. cu cat ai mai putine comenzi de executat, cu atat te poti bucura de calatorie mai bine.
    vrei placere? mergi la femei :)

    acum fiecare cu ce ii place. eu am avut cu „manuala” mai multe masini…dar am trecut la automata VW golf 7 si e relaxare totala…

    care vad masina mai mult decat ceea ce este sau se vad in filme….da. manuala te face sa „simti” masina…

    00
    • scuteste-ma cu acreala prietene,
      Hai sa ne montam topogane din pat direct in masina si sa dormim eventual si la munca ca si-asa s’tem romanasi si da Doamne cat mai multe sarbatori nationale ca ce pendula mea, si-asa s’tem pierduti. Lasa ginerica ca o sa se inventeze si trotuarele rulante, in viitorul apropiat, daca nu ai sa fii cat un hipopotam ( propabil o sa aiba limita de greutate ),ai sa te bucuri si de ele. Viitoru suna bine.

      00
    • exista un fel de trotuare rulante. daca imi amintesc bine am vazut in aeroporturi :D deci nu-i nimic de inventat.

      00
    • exista astfel de trotuare rulante si intre gara basarab si gara de nord..numai ca nu mai functioneaza din indiferenta celor care ne conduc tara

      00
  24. Conduc automată de peste doi ani și tot manuala mi se pare mai mișto altfel decât în oraș aglomerat. Mai flava.

    00
  25. Pai o automata buna e mai misto ca orice cutie manuala! Desigur vom exclude cutii automata de la renault, psa, kia, hiunday, sau alte chestii de genul, pentru ca alea nu sunt automate, iar unele mai au si 4 sau 5 trepte. De ce ai cumpara un seria 5 cu manuala si nu cu automata?

    00
    • pt ca e sub 10k€ boss. Consuma mai mult si se strica des hidramata aia. N-auzi ce zice astia mai sus? Plus ca e ceva cu placerea conducerii. Simti placerea conducerii cand amesteci la benzina, o iei prin treptele mici, boss. Urla motoru in ia. Oricum, cand iei cinciar, mergi pe 520d, ca alea mai mari consuma mult si oricum nu-ti trebe mai mult de 170 de cai pe masina asta, boss.

      00
  26. NOU
    #79

    Poate voi schimbati vitezele ca la U750, dai un sut in schimbator apoi il apuci cu doua maini si pe urma ii mai dai un picior ca sa intre. Altfel nu vad de ce sunteti atat de inversunati.
    Eu unul cred ca ambreiajul te ajuta sa ai mai multa precizie si downshift-ul iti da o senzatie faina.

    00
    • pentru ca downshift-ul sau kickdown-ul de la o automata iti dau o senzatie de cacat, nu?

      00
    • Alex, un heel and toe executat perfect pe o manuala nu poate fi batut de nici un kickdown de la orice automata vrei tu din pdv al senzatiei. :D
      Dar astea sunt fineturi pe care le apreciaza doar pasionatii.

      00
    • Am facut azi dimineata un heel and toe cand am facut stanga la academie. Ai de plm, a ramas taximetristu din spatele masca, jos la carol davila imi arata semnul international „thumbs up”, gen sigur stia ce poate sa faca manuala mea.

      Si btw, nu e ca si cum la automata nu poti sa faci left foot breaking, racere

      00
  27. Apropo de imaginea cu Jaguarul, am condus si eu o masina scumpa, automata: lexus 450h, vreo 340 cai. Pret de lista: ~80.000. Fara sa vorbim de consum, intretinere si alte chestii de genul asta care nu prea conteaza cand dai banii astia pe o masina, cutia aia automata era penibila, mai ales la viteze mici/plecatul de pe loc. Si uite de aia unii romani nu vor cutie automata.. :)

    00
  28. Conduc ocazional un Vectra C diesel de 150 de cai iar „placerea mea de a conduce” masina in parametri (opel subturat = abonament la service) se transforma in senzatii de greata pentru pasageri. Ce faina ar fi fost o cutie automata, sa nu mai smuceasca intre viteze …

    00
  29. Nu poti lua decat o amenda de viteza in 24h? Unde scrie asta?

    00
  30. Daca pe facebook mi-ai dat „block” ai bunul simt de a nu-mi posta comentariul meu aici. Nici contul de facebook nici comentariile mele nu sunt publice. Multumesc.

    00
  31. Vizavi de exemplul cu schimbatorul de viteza, sa stii ca nu il gasesti numai pe masinile de lux.
    In Nord America deja e pus pe o groaza de masini. Am ramas surprins cand am vazut unul pe un Dodge Ram 1500. Dodge e considerata a fi una din cele mai slabe marci americane.
    Aici intalnesti foarte multe Suv-uri, Van-uri, Trackuri.
    Foarte multe Van-uri au usile laterale electrice (se inchid la apasare de buton) .
    Se pare ca nu poti obisnui romanul cu cutie automata.
    e drept ca e mai scumpa(aici in Canada te costa cam cu 1500$ mai putin daca cumperi manuala). am ramas un pic uimit auzind in stanga si dreapata ca au inceput sa se cumpere si pe aici masini cu cutie manuala. se pare ca spiritul European se propaga si pe aici.
    Eu sincer de cand am venit aici (Canada) si am pus piciorul in masina cu automata nu ma mai trage sa schimb pe manuala.

    00
  32. Asa ai primit si un răspuns la cât de înapoiati sunt cititorii tai.
    Eu ma feresc sa spun oamenilor ca am cutie automată… tocmai pentru a-mi proteja neuronul ala liber.

    00
  33. Legat de viteza cu care a fost surprins acel ins si ce a patit, am niste intrebari pe care le-as adresa cititorilor, in general. @Zoso, daca ti se pare ca au merit, poate le adresezi si tu candva, intr-un articol:

    1. Daca omul ar fi circulat prin (anumite parti din) Germania, nu ar fi avut nicio amenda de incasat. A2 este totusi autostrada, mi se pare important de subliniat. Moralmente, cum justifici aceasta diferenta de tratament?

    2. 130 km/h e viteza de top cu care se laudau autoturismele populare, ieftine, din 1939. 130 km/h e viteza de top pe care o doborau sportivele de pe la 1914.

    Progresul in domeniul transportului cand se va reflecta si in sporirea vitezei (legale) de circulatie? Suntem totusi 100 de ani mai tarziu. Ne va mai fi mult frica de masini?

    Cum suna asta:
    80 km/h viteza in oras
    120 km/h viteza pe drum experes
    160 km/h viteza pe autostrada.
    Viteza maxima, zic. Adica acea viteza pe care o atingi doar uneori, cand e nevoie, nu cu care circuli constant. De facto, voi nu sunteti deja acolo?

    E mult? Pentru 2014? Prin consens, 1886 este considerat anul aparitiei automobilului.

    00
    • confunzi. pe autobahn nu există limite de viteză doar in unele zone, nu peste tot. eu am amendă de viteză pentru 239km/h pe autobahn, cu poză făcută de aparat cu tot.

    • Am scris ca numai in anumite parti din. La asta m-am gandit.

      00
    • Pentru ca – nu-i asa? – odata cu trecerea timpului oamenii au evoluat si si-au imbunatatit reflexele si totodata au devenit mai rezistenti, daca dai peste ei cu 80km/h nu patesc nimic.

      Sau doar trolezi penibil.

      00
    • Sau masinile franeaza in distante multi mai mici decat atunci cand au fost stabilite aceste limite, acum 70 de ani.

      00
  34. @Lucil =))) pentru ca fuck logic.
    Stai jos ai 4 .

    00
  35. Eu la farfuria zburatoare schimb vitezele cu puterea mintii sau cu privirea (atunci cand sunt obosit). Are un glob de cristal automat, care citeste in minte sau in privire (mai da rateuri cand esti tulbure…)

    00
  36. Megane Sport Tourer aceeaşi echipare, aceeaşi motorizare, diferenţă netă 1200 eur între manuală şi automată, indiferent benzină sau diesel. Preţuri de sâmbăta asta, nu vreo listă de preţuri din 2013 sau alte poveşti.
    Poate d-aia…

    00
  37. Vreau sa multumesc colegilor: cxt, mircea, vladone si super_fotbal. Am ras de m-am spart la ce ati scris mai sus :))). Cica iei o amenda si adeverinta pe 24 ore :))) genial

    00
  38. Mi-as fi spus si eu parerea, dar uitandu-ma la comentariile oamenilor.. nici nu-mi mai bat capul..

    00
  39. dupa ce se epuizeaza dezbaterea pe tema prejudecatilor in legatura cu automata, as fi curios la o dezbatere pe tema gpl-ului :)

    00
  40. Daca ai asemenea informatii pretioase de ce nu ne luminezi si pe noi cu tehnica moderna. Dar mai in detaliu, daca tot esti jurnalist. Asta ar trebui sa fie treaba ta, informatia. Tare mi-as dori sa aflu cine iti va spune detalii tehnice.

    00
  41. Ar trebui scrise mai multe postari despre masini. N-am ras in ultima vreme la nici o alta postare atat de mult. Ai generat cu cateva randuri de text o gramada de comentarii nepretuite din punct de vedere al umorului involuntar, pe alocuri chiar incredibile.

    00
  42. NOU
    #105

    Diversitatea e buna! macar avem despre ce vorbi, ca la asta nu ne intrece nimeni …. cred :))))))

    00
  43. NOU
    #106

    Nu sunt cel mai priceput si nici sa nu stiu o boaba din masini ca am trait printre ele de cand eram mic… dar sunt o anumita specie de oameni.. care nu stiu aproape nimic dar daca ii intrebi…. ceva te pun sa bagi lichid de semnalizare… adica… nah..

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube