Impozitul pe mașini crește, dar doar pentru fraieri

Pentru proprietarii de maşini, impozitul va creşte de la 8 lei la 20 lei pentru fiecare 200 centimetri cubi în cazul autoturismelor cu motoare de până la 1.600 cm3 inclusiv şi de la 18 lei la 30 lei/200 cmc pentru maşinile cu o capacitate cilindrică cuprinsă între 1.601 cmc şi 2.000 cmc inclusiv. Pentru autoturisme cu o capacitate cilindrică între 2.001 cmc şi 2.600 cmc inclusiv, impozitul va scădea însă, de la 72 lei la 60 lei/200 cmc, scăderea continuând şi pentru maşini cu motoare mai mari. (sursa)

Crește impozitul pentru cei cu mașini sub 2 litri și, ilogic, scade pentru cei cu motoare mai mari. BECAUSE FUCK LOGIC!

Mă rog, logica e simplă: amărăștenii merg cu mașini normale, băieții de băieți, politicienii, copiii lor și amantele merg cu mașini puternice. Nu e corect să îi impozităm pe ei, că lucrează în slujba poporului.

say-fuck-normality

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

51 comentarii

  1. Sincer, erau prea mari diferente – la 2200 cmc plateai de 4 ori cat la 2000cmc, de exemplu. Acum o sa fie doar de 2 ori.

    Altfel, dupa parerea mea, „timbrul de mediu” ar trebui integrat in impozitul anual, ca in multe alte locuri
    A, si sa fie cam 300E/an pentru cea mai mica categorie „normala” poluanta (dar totusi cu standard Euro 3+, gen 1l-1.2l sau pe CO2 sau whatever). Ca sa stim o treaba.
    A, nu ai Euro 3? No problem, ia de aici 600E-1000E-2000E impozit anual – asa se scot harburile de pe strazi, nu altfel.

    Nu are nimeni tupeul politic sa implementeze asta, totusi.

    00
    • Daca mai statea putin Boc la guvernare sincer sa fiu as tinde sa cred ca ar fi avut coaie sa o faca si pe asta.

      00
    • @twodoor bravo patratel nu-i destul ca ne suge statu’ din toate partile cu o gramada de taxe si impozite hai sa-i mai dam si noi minim 300 eur ca doar avem de unde. 50% din masinile inmatricluate in RO sunt ”harburi” cu proprietari cu un salariu cel mult mediu pe economie. aia vrei sa plateasca sute de euro impozit anual? La o masina ai 2-300 euro cheltuiala pe an fara sa trebuiasca sa o misti 1 metru: parcare, asigurare, rovigneta, ulei si filtre etc. dar mno e usor sa ne dam cu parerea pe net….

      00
    • as vrea sa zic ca ma surprind voturile negative, dar.. nu.
      mi se pare logic, de ce am vrea sa investim vreun ban in masini? de ce sa fie pe strazi masini decente, cu lumini, frane si directie? las’ ca mergi mai incet, alea alea, soferu face diferenta, ce domle n-ai loc sa treci? nu e ca si cum deranjezi pe cineva, sau ca te intereseaza. dorks.

      masina nu e un drept.

      @cezarica: Boc e responsabil pentru niste versiuni de timbru de mediu, care-i una din cele mai mari cretinatati. Putea sa-l faca cum trebuie, l-a durut in pix, vaya con dios.

      00
    • Stai linistit, ti-o face Ponta dupa alegerile prezidentiale.

      00
    • nah, sper ca pleaca in Congo dupa alegeri… sau in fine, eu stiu.
      dupa cum arata, iar e stire de aia ca si cu amenzile, anunta crestere de 10 ori -> public uproar -> vin inapoi si zic „bine, doar de 5 ori” -> toata lumea aplauda si e fericita ca a invins guvernul (care rade in pumni).

      00
    • BAi twodor… masina nu e un drept,corect, dar ca economia sa mearga e nevoie de infrastructura si transport ieftin, vezi Germania America, cum kkt sa construiesti o tara daca badea Gheorghe trebuie sa stranga juma de an sa ajunga la Bucuresti sa faca o lucrare de tencuiala?
      Hai ca nue asa greu, la naiba cu liberalii astia,…

      00
    • ca economia sa mearga

      Pai badea Gheorghe care vine sa faca o lucrare de tencuiala n-are treaba cu economia, ca el taxe nu prea plateste.
      In afara de asta, daca ti se pare ca oamenii astia care lucreaza la o tencuiala, o constructie, o faianta nu fac si bani din asta, cred ca te inseli.

      e nevoie de infrastructura si transport ieftin

      Sunt absolut de acord. Dar n-are cine sa le faca.

      00
  2. De cele peste 3 litri nu se specifică dacă și cu cât va fi modificat impozitul? Nu găsesc nicăieri menționat exact.

    00
  3. Vand masina 1900cmc – sau scimb cu ceva peste 2000.

    00
  4. E foame de bani deci cresterea impozitului pentru marea masa de masini are logica.

    00
  5. Gaura lasata de micsorarea CAS-ului trebuie acoperita cu ceva. Nu uitati! Votati PSD!

    00
  6. Taxa era de multe ori mai mare per unitate de masura (200cc) de la 8 lei la 290lei, putin exagerata pentru taxa progresiva. La un autoturism esti deja taxat si prin carburant, si (in general) un motor mai mare consuma mai mult, deci era doar pentru ca se poate nu pentru a compensa poluarea. Un fel de taxa de lux.

    Mie nu mi se pare normal sa fie de 90-100+ de ori mai mare taxa pentru o masina cu motor mare fata de un Mini de 1.5L cand esti deja super-taxat prin carburant deja. De 20 de ori poate…

    00
  7. Plăteam 8mil la un 2.2 euro 5… Destul de mult… Asa ca salut scăderea tarifului.

    00
  8. Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul

    00
  9. Din nou se vor Înmulţi numerele de bulgaria pe străzi.

    Înainte îi consideram idioţi pe ăştia cu gioarsele lor de bulgaria, dar mă gândesc serios să-mi fac eu un SRL şi să mut maşina acolo, dacă mai găsesc 2-3 prieteni, punem toţi maşina pe firmă şi la revedere.

    Tipic PSD-ist, se leagă de clasa de mijloc, care cu chiu cu vai mai au un logan în rate sau un opel astra sau golf aduse de dincolo, şi direct în ei.

    Frumos.

    00
    • Pentru prima data sunt de acord cu soacra :))

      00
    • Trebuie sa ai standarde joase daca un astra adus de dincolo cu chiu cu vai reprezinta clasa de mijloc…

      00
    • nu ai nevoie de niciun SRL, ti-o inmatriculezi direct pe numele tau, persoana fizica.

      00
    • @Vici Osu: Ca să înmatriculezi pe numele tău în BG, trebuie să ai reședință acolo (logic, doh).

      Altfel, ori îți faci o firmă (pe care, dacă nu s-a schimbat ceva, ai dreptul de a înmatricula vreo 10 mașini), ori îți înmatriculezi pe numele altui amărât de-acolo (și circuli cu procură)… sau pe altă firmă deja făcută acolo (vezi prieteni).

      Nu e mare lucru să dai o fugă până în BG și să o înmatriculezi acolo. În ~12 ore, maxim, ești acasă, cu numerele puse. (Dacă ai norocul să stai relativ aproape de graniță)

    • @soacra E vorba de clasa de mijloc din popendulatia romaniei, nu de clasa medie ca si categorie de masini.
      E vorba de aia care nu stiu/se tem sa faca combinatii gen bulgaria, contract vanzare, si alte cele. Adica cei cu capu plecat sabia nu-l taie.

      00
  10. Apropo de logică, ce sens are să zici că e maşina ta dacă eşti obligat să plăteşti statului ca să o poţi folosi? Asta e o abordare în pur stil mafiot.

    00
  11. Deci cat va fi impozitul pentru o masina cu motor 3499?

    00
  12. Pai se stie … cei cu masini nu voteaza, asa ca ia de’aci o acciza pentru benzina in plus, mai ia un impozit dublu, etc. … din fericire cei cu gioarse inca voteaza asa ca ei pot sta oarecum linistiti desi tot masini au si ei si impozitul actual ii afecteaza si pe ei. Asa ca din toamna psd va lua tzapa la alegeri.

    Cei cu masini peste 2000cmc poate ca nu merg nici ei la vot dar multi dintre ei mai baga si o sponsorizare la partid. Si daca lor le scade impozitul vor avea mai multi bani pentru sponsorizare. Zic si eu.

    00
  13. intre timp, au dat jos de pe site-ul Min. Finantelor acest proiect de lege. la sugestia lui viorel!

    00
  14. Acelasi principiu e si la taxa de mediu. Cea mai mare taxa e la autoturismele ce ocupa ponderea cea mai mare in piata. Cele cu adevarat poluante au taxe mai mici…..ca nu prea mai exista sustin ei (fuck logic again). Tine doar de atragerea banilor la buget.

    00
  15. Salutam toti corcodeii care radeau de noi cei cu motoare mari cat platim impozitul ;) hai salut si succese la depasiri

    00
  16. 1. ar trebui premiati cei cu peste 2.000 cmc pt. ca masinile lor consuma mai mult si platesc statului bani mai multi cumparand mai mult carburant.
    2. ar trebui sa existe o limita de cel putin 100 cai putere / masina, in felul asta vor exista mai putini fraieri care se arunca in depasire si nu-si mai trag curu inapoi pe banda ca sunt deja in 5.000 de ture.

    Sunt curios cate dislike-uri iau.

    00
  17. Aruncati o privire si la terenuri/case

    00
  18. De fiecare dată – dar de fiecare dată! – când guvernul are nevoie de bani, mai bagă câte o taxă la auto.

    La pariu că nu trece un deceniu până când se va taxa capacitatea volumetrică a roților, intensitatea luminoasă a farurilor precum și volumul portbagajului, pentru că se va presupune că toate mașinile – atunci – vor fi folosite la transporturi de marfă, gigeii ca mine nemaiputând să-și permită benzolul cel de toate zilele…

    Până nu pun ăștia și o taxă pe volumul bulei la air-bag, nu or să se lase, de o să fie mai ieftin să umbli cu ele activate.

    P.S. Domnul Ponta, pe noi – poporul! – de ce nu ne iertați de vreo 400,000,000 de milioane de dolari?

    00
    • men, delirezi :)

      00
    • >intensitatea luminoasă a farurilor

      Vezi că le dai idei deja! Și-așa unii nu înțeleg de pe-acum că pe ploaie tre’ să aprinzi farurile!

    • @r – desi sunt de acord cu fondul, in ce priveste forma, am o singura sugestie: lasa-te de scris! sau macar nu mai incerca sa fii funny.
      acest comentariu deconstructiv e bazat si pe alte mesaje d-ale tale, nu doar asta. 2c

      00
    • Intensitatea luminoasă a farurilor este absolut normal să fie impozitată şi, dacă se poate, accizată ca şi combustibilul. Produce poluare luminoasă! :)

      00
  19. În sfârșit o veste bună!

    00
  20. E normal sa scada pt motoare mari. De ce cacat sa platesc impozit de 10 ori mai mare la o masina cu motor de 3l fata de acelasi model de masina, dar cu motor de 1.8???

    00
  21. Mie personal mi se pare o idee buna sa mai scada impozitul la masinile cu motoare mari. Nu toate motoarele mari sunt de cocalari/fitze, asta e o prostie.

    Eu am avut pana de curand o autorulota cu motor de 2,8l cu care mai fugeam din cand in cand de jegul din Bucuresti, 2 zile la mare, 2 la munte.

    Pentru o masina cu care faceam maximum cateva mii de km/an erau hotie curata cei aprox 2000 lei/an impozit.

    00
  22. NOU
    #41

    mari jeguri ! exact cu 12 lei/ 200cm cat creste la dacioara mea, scade impozitul la ML cu motor de 3500 , faina treaba, il mai tin si pe proprietarul ML-ului in spate

    00
  23. Toți băieții cu ML să scoată din spate banchetele și să pună paravane de PFL. Connoisseurii știu de ce!

    00
  24. O masura absolut normala. Nu vor mai exista situatii unde pentru 200cm sa se plateasca impozit dublu. Exemplu: audi a6 3.0 tdi si 3.2 fsi. Inainte pentru diesel impozitul era undeva la 2000 ron, pentru 3,2 fsi era vreo 4600 ron. Cu noile impozite, pentru 3.0 tdi se platesc 1500 ron, iar pt 3.2 2400 ron. Mai mult decat rezonabil.

    00
    • Ori esti prost ori esti prost. De ce zicem ca e rezonabil sa platim impozit de 2500 de lei pe o masina? Statul a pus vreun ban la masina mea? Nu. Statul se indestuleaza din accizele la benzina, rovignieta, asigurare? Da.

      Nu neg plata unui impozit deoarece nu ar mai putea traii asistatii sociali asa de relax fara ca prostimea care munceste sa plateasca. Dar nici impozitele aberante nu sunt solutia.

      00
  25. A existat la un moment dat un proiect de lege care prevedea schimbarea calcului pentru impozitul auto pe baza valorii de mașinii (folosind aceleași cataloage standard de evaluarea care sunt folosite și de asigurări). Mi se pare mult mai cinstit așa. Ai încasa taxa de lux pentru mașinile scumpe, însă, însă ai permite oamenilor să-și ia și ceva cu motor de 2-3L, fără să plătească taxa de lux pe tru mașini trecute de prima tinerețe.

    Impozitalul bazat pe cilindree este o porcărie din punctul meu de vedere (din cauza discrepanețelor prea mari).

    În 2010, când s-a dublat impozitul pentru motoare de 2 litrii nu prea a sărit nimeni în sus. Chiar dacă s-a întâmplat la jumătatea anului, obligând pe toată lumea să plătească diferența – chiar dacă plătisei în avans pentru tot anul. Atunci toți care aveau mașini cu astfel de motoare s-au trezit cu mașini devalorizate și cu taxe extra. Foarte frumos să strici piața auto în halul ăsta.

    E prea ieftin să deții un hârb de mașină la care plătești impozit cât 4 șaorme pe an, chiar dacă tu nu ai bani să-i cumperi ștergătoare.

    Ca să scăpăm de hârburile de pe șoasea avem nevoie de ITP-uri făcute pe bune, nu neapărat taxe.

    00
  26. Sursa mea zice parca altceva, mai complet, mai corect.
    La autoturismele de peste 3000cc impozitul propus era de 100 lei / 200cc, deci minim 1500 lei / an, la care se adauga o acciza de minim 3000 Euro la achizitionare (1 euro / cc). Parca daca pui si acciza, suna altfel, nu?
    Sursa: http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2014-07-12-17659737-0-proiectul-noului-cod-fiscal-varianta-actualizata-data-11-iulie-2014.pdf.

    00
  27. Nu toata lumea care are masini cu motoare mari e bogata sau culege bani din pom. E de bun simt sa mai scada impozitele la motoarele mari. Eu platesc 65 de milioane pe an impozit la masina. Asta e impozit? Asta e hotie in toata regula. Asta dupa ce am muncit pe branci si am platit o tona de taxe la stat ca sa imi pot permite masina asta in primul rand. Pe langa asta impozitul exagerat a facut-o si complet nevandabila.

    Mi se pare normal ca si cei cu Logan sau alte masini cu motoare mici sa contribuie la bugetul de stat. 60 de roni pe an cat e in prezent la o masina de 1.4 e o bataie de joc. E ok sa plateasca macar 150-200 de ron.

    Dar na… asa e Romania, din invidie ne bucuram de raul altora, oricine are ceva mai mult decat tine trebuie pedepsit! Ne meritam soarta cu varf si indesat.

    00
    • Nu inteleg de ce ti-ai luat tanc si acum te plangi de impozit. Ia-ti omule o masina „normala” si nu te mai plange atat!

      00
  28. Multa Puie Monta!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile