Idioți în acțiune: prețurile greșite sunt o strategie de marketing!

Azi noapte, EVOmag au pus la vânzare un Note4 la 780 lei în loc de 3.400 lei. S-au făcut comenzi, normal, iar azi oamenii au fost puși în fața unui fapt: n-ai cum să vinzi un produs sub prețul de achiziție dacă nu e o promoție sau lichidare de stoc înregistrată și comunicată ca atare. Oamenii s-au supărat și se plâng pe unde apucă.

Astea sunt faptele.

Pe lângă ei e un grup aparte de idioți: cei care cred că a pune un preț greșit e o campanie sau o încercare a magazinului de a-și face reclamă. Conform unei logici absolut tembele, a nu livra un produs la un preț e o încercare de a fideliza cumpărătorii. Undeva, într-un univers paralel, chestia asta e absolut logică.

Mai citiți o dată: eu fac comandă, magazinul nu livrează, că a greșit prețul, eu sunt complet fericit și cumpăr de la ei altceva. La naiba, recomand magazinul și altora!!!

Dap, există și asemenea oameni. Cărora le poți spune că, dacă zici de ei că sunt idioți, de fapt nu le-ai făcut reclamă și nu vor înțelege.

Știu, există un precedent, eMAG în 2010, dar acolo paguba s-a cifrat la 30.000€, în timp ce magazinul avea o cifră de afaceri de 100 milioane de euro.

pulp-fiction-preturi-campanie

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

41 comentarii

  1. Am citit pe 2 parale , mi-a placut impresionantul comision pentru produsul retras 0.1 ron. Sincer cred ca mai bine ziceau „Ba a fost greseala, se retrage produsul si atat”, cu 0.1 ron mai mult pui paie pe focul afiliatilor.

    00
    • Sa nu anuleze zeci/sute de comisioane si sa arate urat in statistici. Cat timp 2p sustine mizerii de genul asta, toata lumea fericita

      00
    • Au fost multi afiliati „destepti” care s au repezit sa faca reclama, pentru ca, nu e asa, cu siguranta se vor livra la pretul asta si noi incasam comisioane. Respingere in masa inseamna bascularea ratei de respingere care nu va reflecta realitatea day-by-day, se practica si nu contravine TOS 2p modificarea valorii ca si „premiere”.

      00
    • sensodays nu-i ofera nici pe aia 0.1 ron, au avut si ei acum vreo doua saptamani nexus 7 2013 la 460 lei, bineinteles ca s-au facut ca nu este in stoc…

      00
  2. Treaba e simpla. Faci un cacat si mustele se aduna. Ei si dintr-o mie vreo 10 tot dau o limba.

    00
  3. O logica ar fi urmatoarea: „gresim” pretul la un produs pentru care exista interes, oamenii dau comenzi si spun mai departe, anulam comenzile, bloggerii scriu despre ce s-a intamplat, numele magazinului ajunge la si mai multi oameni, in timp „greseala” este uitata dar numele ramane in memoria oamenilor si exista sansa sa creasca numarul comenzilor.
    Sau nu.

    00
    • De chemi calul sau nu-l chemi, el ori vine, ori nu vine!
      Da, știu, nu-mi aparține replica da’ totuși merită amintită!:)))

      00
    • Chemam oamenii pentru un comunicat ca am vandut firma, si cand adunam o gramada de jurnalisti si bloggeri anuntam ca am vandut-o lui Mos Craciun. Toata lumea rade de gluma noastra buna.

      Sau nu.

      00
  4. Nici eu nu cred ca sunt complet inocente aceste scapar..si nu, nu sunt chiar idiot, de fapt am cam lucrat prin zona si intr-adevar asa este: reclama negativa e tot reclama, cel putin daca nu este PREA PREA negativa, daca nu se intrece o limita.. daca ai o bomba de pr si toata lumea te insjura in zeci/sute de articole, se schimba situatia.

    poate acum 3-4 ani as fi avut vreo indoiala ca e regizata treaba,. dar intre timp s-au tot intamplat astfel de episoade, oamenii s-au invatat, azi evomag, maine cel.ro, poimaine dracusalpieptane.ro

    si daca nu mai e impactul ala super-negativ, fiindca ni se spune ca nah, a fost doar o greseala, errare humanum est, doar nu ne-am astepta sa fie livrate produsele, ce naiba doar nu suntem suedeji…. atunci nu ramane decat reclama..

    am auzit de evomag? am auzit.

    vorba cuiva mai sus, am aflat ca are note4? am aflat..

    voi intra si voi cumpara? eu unul nu. Dar din 10.000 de insi care aud de intamplare probabil vor intra 1000 pe site, din care vor face si comenzi daca aia au oferte bune

    00
  5. Se poate propune un voucher :) Io mi-am furato de la case mai mari in stilu asta.

    00
  6. Big off: Zi-mi te rog maestre, exista Iphone 5 sau 5s fara cont de icloud?Adica il iau sh si nu exista nici-un risc?!
    Daca il iau de la cineva cel mai indicat e sa-i dam restore intai, right?
    Asta e 1..
    2. 5, 5s sau note 3?
    Multumesc anticipat!

    00
    • nu există iphone fără icloud.

    • Multumesc, apreciez!

      00
    • Vrei sa faci poze in chiloti si ti-e frica ca le vom vedea si noi pe internet?

      00
    • Orice iPhone vine cu opţiunea preinstalată (din iOS) iCloud.

      Dacă nu vrei să foloseşti opţiunea, pur şi simplu nu-l activezi serviciul şi implicit nu-l foloseşti.

      Poţi face în continuare backup-ul telefonului în iTunes, sau folosind soluţii alternative.

      Este obligatorie resetarea tuturor setărilor decătre vânzător, şi respectiv restore de către tine după preluare. E bine pentru tine ca nou user al terminalului, în primul rând.

      00
  7. De ce să nu presupunem că, în condițiile în care Note 4 e de abia apărut și nu-l are mai nimeni pe stoc, cineva s-a gândit că asta-i o metodă bună prin care evomag să anunțe că ei îl au.
    A aflat toată lumea ? A aflat.

    Nu de alta da’ am văzut campanii și mai imbecile de-atât. Mai ieri unii împărțeau șosete.

    00
    • hai mă… asta e un fel de „mă-ta-i proastă”, „merci de reclamă, frate”.

    • Ai tendința de-a gândi prea logic. Dacă n-ai fi văzut și tu atâtea campanii cretine aș mai fi zis.
      Îmi aduc aminte mai acu’ vreo 7-8 când unu’ din șmecherașii cu magazine online, azi cred că-i dispărut, îmi spunea șmecherește „frate, nu există reclamă negativă…”

      00
    • Eu nu-s mare cumparator online in tara pentru ca prefer amazonul local,dar s-a intamplat sa mai cumpar cate ceva de la emag si f64.
      Pe cel.ro, de ex, nu am intrat decat cand am auzit de el de la zoso si de neseriozitatea lor.
      De atunci nici macar nu am intrat sa verific preturile la ce cautam.
      Deci exista si publicitate negativa.

      00
  8. E o metoda prin care magazinul mai ridica si el doua degete in sus, ca sa arate ca inca mai exista, un fel de attention whore.

    00
  9. Daca si plateai acel produs , cu pretul afisat, erau obigati sa ti-l livreze. Daca faceai plata online, de pe crad, aveai dovada ca ai platit. Cu dovada platii puteai sa mergi la OPC, depuneai o reclamatie si magazinul respectiv , era obligta sa-ti livreze produsul. Explicatia ca pretul a fost gresit, odata ce tu ai platit, nu-i exonera.

    00
  10. Acum eu nu-i inteleg pe astia care cumpara produse al caror pret clar e gresit.
    Oare ce-o fi in capul lor?
    „ai ca i-am tras teapa de 600 de euro”

    00
  11. Sint tari in care daca ai luat banii, (Ca o paranteza e vorba de despre banii de pe cartea de credit) esti obligat prin lege sa onorezi comanda.

    In plus chestia asta cu „nu poti vinde sub pretul de achizitie” e cea mai mare timpenie existenta.
    Sa o luam logic: eu am un magazin si crezind ca e o afacere buna cumpar 1000 de pantofi cu 100 de lei perechea. Pantofi pe care nu-i pot vinde. Legea nu ma lasa sa-i vind cu 80 lei perechea sa-mi minimizez pierderea ci ma obliga sa am un pret de cel putin 101 care ma duce la faliment. Am depozitul blocat cu ceva nevandabil, nu mai loc pentru alta marfa etc…

    00
  12. Nu cred ca a fost o simpla greseala, ca ii costa greseala si ca lumea o sa le spuna de bine probabil si-au dat seama.
    Sanse ca produsele sa fie livrate sunt probabil la fel de mici, insa macar sa dea un comunicat si sa anunte acest lucru, plus un cupon acolo de 100 de lei pentru cei care au avut ghinionul de a cumpara un produs redus gresit.

    00
  13. Bait-and-switch, also sometimes referred to as „The James Theory”, is a form of fraud used in retail sales but also employed in other contexts. First, customers are „baited” by merchants’ advertising products or services at a low price, but when customers visit the store, they discover that the advertised goods are not available, or the customers are pressured by sales people to consider similar, but higher priced items („switching”).

    00
  14. Am zis si eu de strategie de marketing cu prețul ăla, mulți au luat trollingul în serios

    00
  15. Un pret gresit este o campanie de marketing, Dar diferenta dintre pretul real si cel afisat sa nu fie mai mare decat diagonala viitoarelor telefoane samsung sau lg

    00
  16. Sunt curios ce vânzări vor avea la 3400 de lei, având în vedere că un Nexus 6 costă 2700 la quickmobile.

    00
  17. Sa vedem ce face si quickmobile cu promotiile de ieri, 20% reducere la toate produsele, chiar si la cele care erau in precomanda, Nexus 6/Nexus 9.

    00
  18. eu am comandat produsul sa vad ce reactie au, sa vad daca au OO sa le livreze asa cum au afisat pe site.
    nu cred ca vreunul va fi livrat la acel pret.
    nu stiu ce parere aveti voi dar eu sunt de parere ca greseala se plateste, ca a fost ea intentionata sau mai putin este acum un pic irelevant.

    00
    • Quickmobile n-au livrat produsele nici macar cu 20% reducere, deci putem spune ca e doar strategie de marketing. Sa vada lumea ca au precomenzi pentru Nexus 6 si Nexus 9. Cum sa-ti anuleze o precomanda pe motiv ca nu mai au produsul in stoc. Noaptea mintii :)

      00
  19. Așa și-a cumpărat Arhi Note 4

    00
  20. Parerea mea este ca noi toti ar trebui sa „pedepsim” astfel de practici si sa nu mai comandam de la ei. si ca bonus de black friday sa le spunem si amicilor sa nu mai comande pentru ca sunt neseriosi.

    o astfel de greseala ar trebui sa se plateasca.

    p.s. Alte magazine online au sisteme de alerta daca pretul este prea mic fata de ziua precedenta… si oamenii sunt alertati in cateva ore , dar in acest caz, promotia a fost setata manual asa cum se poate vedea, Discountul fabulos de 78%. este greseala lor in totalitate.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube