Cele ilegale, desigur.
Pasul 1
Bună ziua, de la Poliția rutieră România suntem. Dați-ne și nouă o copie a bazei voastre de date cu mașinile înmatriculate la dvs. în țară, să le mai verificăm și noi din când în când.
Pasul 2
Bună ziua, agent Ionescu, o verificare de rutină, actele și așteptați în mașină. Ah, ce frumos, mașina dvs. nu figurează ca fiind înmatriculată în țara care v-a emis aceste acte. Poftiți afară din mașină, poftiți buletinul și permisul înapoi, aveți cinci minute să vă luați din ea tot ce doriți și vă trimitem noi acasă citația pentru dosarul penal pe care îl veți avea.
Faci publice două cazuri din astea și i-ai liniștit pe toți cei care au chef să nu aibă asigurare sau mașină înmatriculată legal.
Ii doare in p**a pe gabori de suedejii inmatriculati in bulgaria.
Pasul 1 – cred ca au incercat de mai multe ori rutierii „nostri” sa obtina acces la datele alea. Si am inteles ca raspunsul a fost „niet” (sau cum o fi in bulgareste), pe motiv de siguranta nationala. Si bineinteles, neoficial, pentru ca le-ar fi stricat businessurile celor care presteaza astfel de inmatriculari. Si tot neoficial, pentru ca RAR-ul bulgaresc incaseaza venituri de cateva milioane de euro pe an din inmatricularea bulgaroaicelor.
Pasul 2 – am inteles ca deja se aplica HG care interzice circulatia mai multe de 30 de zile cu placute straine. A mai ramas doar portita de a „inchiria” masina de la firma care ti-a si inmatriculat-o in BG. Si a mea sta in parcare de ceva timp, n-am chef de dosare penale.
PS Nu’s de ce ai crezut ca la articolul cu inghetata am facut spam. Chiar nu, ca n-am legaturi cu ei, si chiar in ziua aia am aflat ca au si site. In continuare, fie ca aprobi ori ba, tot inghetata lor imi place cel mai mult. Eventual vezi c-ai mai scris acum ceva timp de inghetata, si prin Suceava parca tot aia era preferata.
In teorie suna bine. Iar ce spui tu, ar fi trebuit sa fie valabil nu doar pentru Bulgaria, ci si pentru oricare alt stat al UE, ca d-aia avem Interpol si atatea organizatii.
Nu știu tu da’ mie nu cred că mi-ar conveni să aibe acces bulgarii la baza de date a poliției rutiere de la noi. Dar să spunem că n-ar fi o problemă de confidențialitate a datelor și că legislația europeană chiar încurajează treaba asta. Trebuie să existe un acord între cele 2 instituții din state diferite, trebuie să existe un regulament pentru accesarea datelor respective, trebuie ca cele 2 state să aibă software compatibil pentru a putea folosi bazele de date… Nu-i chiar atât de simplu cum pare la prima vedere.
Am eu o altă idee mai simplă. La fiecare oprire a unei mașini înmatriculate în Bulgaria o bagi într-o bază de date locală. Cu datele șoferului și cu motivul pentru care circulă în România. E închiriată ? Perfect, pe ce durată și să prezinte contractul. E de mai mult de 30 de zile în România, ah, nasol… amendă. Și tot așa. Până când convingi popendulația că nu mai merită să folosească mașină înmatriculată în Bulgaria.
Și aici hai să ne aducem aminte de ce au apărut mașinile înmatriculate acolo. Pentru că nu mai merita să le înmatriculezi în Ro din cauza taxelor cretine impuse de ăștia de la noi. Și nu, nu începe cu faptul că au vrut să interzică gioarsele la mâna a doua. Pentru că mai nou plătești taxa și pentru mașină nouă și ca idee, eu n-aș da nici acum Polo-ul meu din 2001 pe-o Dacia nou-nouță…
@Meekuu: știu, taxa care ar fi trebuit să fie normală (puterea motorului, norma de poluare) s-a transformat intr-un rahat.
Da’ de alea aduse din Anglia cu asigurari facute la imprimanta nu zici nimic? Chiar saptamana trecuta mi-a indoit portiera un specimen din asta si pe cat de pornit am fost sa il infund sa fie un exemplu, pe atat de usor m-am inmuiat cand m-a dus acasa la el si am vazut ca duba aia cu care cara lemne hranea 4 copii
Il aprob pe Meekuu si mai spun ca banii fraierilor care platesc anul asta timbru de mediu vor fi dati celor care au castigat procese cu statul in recuperarea taxelor de inmatriculare. Deci zero protectia mediului, dupa cum o labarea ministra plumb. Ba chiar mi se pare ca nici nu le ajung banii preconizati a se incasa in acest an pentru a plati despagubiri la procesele pierdute.
Acolo in poze e cacat?
@Meeku, right! Si la mine a venit unu cu un 530d sa ii dau C3 ul meu si l-am trimis la gaia cu barca lui. Noi astia mai robusti posesori de masini mici ne despartim cu greu de buburuze. :)))
Pasul 1
Buna ziua, sunt agent Vasile.
Va rog prezentati asigurarea RCA.
Multumesc, acum asteptati 10 minute pana cand este verificata on line de catre Asociatia Asiguratorilor Romani care este nevoita sa suporte pagubele produse de catre masinile inmatriculate in Bulgaria si care nu au RCA valabil.
PS. AAR suporta pagubele doar la masinile romanesti care au CASCO si astfel ei trebuie sa plateasca reparatia si nu-si pot recupera apoi banii de la masinile inmatriculate in Ruse, Plovdiv, Varna, etc.
Din păcate, nu merge cum zici tu, nici cum zic unele comentarii-fantezie de aici.
Este perfect legal să conduci o mașină înmatriculată în alt stat. Mai ales ambele fiind UE.
Singura soluție poate fi legată de impozite. „Păi ce faci, ai mașina înmatriculată pe Bulgaria, dar de fapt tu conduci numai în România, folosești drumurile noastre, poluezi țara noastră? AMENDĂ!”
Alte țări fac asta. Nu doar la mașini, ci la mai multe. Vezi cazul Boris Becker, când s-au prins nemții că el stă în Germania, dar în acte domiciliul era în Monte-Carlo, ca să nu plătească taxe. (Țiriac, anyone?)
În rest, n-ai ce face cu mașinile înmatriculate în Bulgaria. E legal totul, câtă vreme se face prin metoda „pus pe numele unui bulgar și procură notarială că o împrumută unui român”.
@Meeku: merge și ideea ta, dar sunt două probleme:
1. Nu există baza aia de date prin care să contorizeze cine a stat mai mult de 30 de zile în România cu mașină de BG.
2. Genul acesta de șoferi nu plătesc amenzile. Știu, le confiști mașina la multe amenzi neplătite… altă bază de date, altă infrastructură, nu se va face.
Ma simt nevoit sa raspund la punctul 2. De unde stii tu ca „genul acesta” de soferi nu platesc amenzile? Cati din cunoscutii tai care au masini inmatriculate pe Romania circula perfect legal si isi platesc amenzile pe care nu le iau, ca doar circula legal?! M-am saturat sa tot generalizati ca bulgaroaicele in sus ca in jos. Stiu destule cazuri, masini de Romania care nu au asigurare sau circula cu una falsa. Cati dintre voi treceti legal itp-ul? Asta este deja alta poveste. Ca o mica paranteza, eu imi platesc asigurarea 350 de euro/an in Bulgaria la Alianz Tiriac (cati dintre voi obtati sa platiti in Romania la Alianz? Stiu, toti preferati ce-i mai ieftin ca doar nu o sa dai de 4-5 ori mai mult pe o asigurare la Alianz, care poate fi cumparta de la Euroins) si itp-ul l-am efectuat in Romania, perfect legal! Stiu ca sunt multe barci de masini pe bulgaria, dar mai stiu ca sunt foarte multe inmatricuate si in Romania. Ar mai fi multe de spus. O zi buna!
@animaloo, l-am luat în 2007 la mâna a doua. Am dat pe el 5700€ atunci (deh, înainte de criză) și-am mai plătit 300€ taxa de primă îmatriculare. Cu ~6000€ îmi luam Dacie nouă. N-am vrut s-o fac atunci, n-aș face-o nici acum. De ce ? Piese ieftine, întreținere ieftină, consum mic.
Eu nu am masina inmateiculata in bulgaria, dar nu inteleg ce aveti cu aia care fac asta!
Atat timp cat taxele de inmateiculare sunt exagerat de mari, drumuri nu avem, etc (adica statul vrea sa dau si sa dau fara sa primesc ce-ar fi normal la schimb) mi se pare corect ca oamenii sa incerce sa fenteze taxele astea cat de mult pot. In tara asta de cacat daca poti sa futi statul, fute-l!!! Nu gandirea asta ne duce pe drumuri gr
@Cristian: asta până dă peste tine unul cu o mașină de bulgaria, sa vezi ce te schimbi la față.
@nwradu, și crezi tu că-i mai simplu să interconectezi o bază de date folosită de altă țară, cu altă infrastructură software la sistemul românesc ? Presupunând prin absurd că vor avea cumva acces la ea, eu pot să bag mâna în foc că nu-i atât de simplu de interogat.
treaba ar putea fi mult mai simplă: nu scrie RO pe plăcuţele de înmatriculare nu circuli mai mult de „n” zile în ţară.
Zoso, partea cu asigurea e altceva, vb doar de inmateiculare; cred ca se pot gasi solutii ca aia care conduc bg sa fie obligati sa-si faca asig la noi
pas 3: micsorezi taxele la un nivel la care sa nu merite sa meri in bulgaria
dar din ce inteleg e vorba de aia care au numar…inexistent de fapt. Cu aia ai o singura sansa: ii impusti pe loc
„eu n-aș da nici acum Polo-ul meu din 2001 pe-o Dacia nou-nouță”
Clar…o masina de 1000E pe una de 10000. Cine ar face un asa schimb?
@ animaloo
polo sunt chiar reusite. modelele pana in 2001 nu stiu, dar cele din 2002 incoace bat orice logan din 2013.
@Cristian : nu prea merge sa zici „TU! ai masina de Bulgaria, trebuie sa ai rca la mine in tara, ca asa vreau eu stat roman”. Una la mana ca mai prinzi si bulgari corecti care tranziteaza tara si alta pentru ca in UE fiind nu poti face discriminari cu alti concetateni UE si ei…. Gaseste o alta solutie.
Eu nu stiu de ce vorbiti asa de urat despre asigurarile de Bulgaria. Eu, pe vremea cand conduceam una inmatriculata in Texas, am avut si la Euroins Bulgaria. Acum ce vreti sa spuneti voi, ca asigurarile de Bulgaria nu platesc? Dar alea de Romania platesc? Euroins Romania, sa zicem
La noi e simplu. Pui in locul stelutelor numarul masinii si vezi daca asigurarea e valabila azi.
https://asfromania.ro/consumatori/baza-de-date-cedam/cedam?c=nr_inmatriculare&v=*******&zi=26&luna=07&an=2013
Nu cred ca n-au si bulgarii ceva similar. Intri pe site, verifici si daca nu-i in regula l-ai spart. Politia nu are nici un om capabil sa faca asta?
http://guaranteefund.org/en
Au si este destul de simplu de folosit
In Galati cel putin odata pe saptamana se pun 2-3 mcv-uri si opresc doar rable bulgaresti
cuaie, au trimis astia om pe luna, cat de greu o fi sa legi o baza de date de alta ?
@mihai: e mai usor aia cu trimisu’ pe Luna. Cred ca primul failure l-ar avea cand baza lor de date din BG ar fi toata pe chirilice, iar softul nostru ar crapa din prima, mai mult ca sigur
@nwradu: combustibilul îl cumpăra din România, accizele alea rămân în România. Luând în considerare faptul că multe mașini de Bulgaria nu sunt tocmai „zgârcite” la consumul de carburanți, eu zic că contribuie cu ceva la bugetul țării, dat fiind faptul că 49% din costul per litru (benzină) o reprezintă TVA-ul și accizele, chiar dacă nu plătesc RCA și ITP în țară. Adică eu, cu mașină de BG, las lejer 3-5mil pe lună la benzinărie, în condițiile în care nu merg decât pe o rază de 15-20km zilnic.
@Eugen: îi mai știm și p’ăia cu Carpatica…
@Jerome: Hai să nu-i mai plângem pe AAR care nu sunt în stare să sancționeze pe Euroins și Carpactica care dau mult mai multe țepe decât procentul infim de mașini de Bulgaria.
Am cunoștințe care au fost loviți de o mașină de Bulgaria și si-au reparat mașina fără probleme.
SIMPLU – NOI LEGI
– asigurarile trebuie facute pe PERSOANA, nu pe MASINA
– avand domiciliu stabil (mutatia) in ROMANIA nu ai dreptul de a conduce autovehicule inmatriculate in alt stat – bine, asta ar fi exagerata, dar cu „jmecherii” asa trebuie procedat
-90% din masinile inmatriculate pe bulgaria au acte valabile.
-nu toti cu masini bulgaresti sunt suedeji infractori
-in majoritatea cazurilor asiguratorii din bg platesc daune in ro
de masinile bulgaresti nu putem scapa pentru ca, pana la urma, ar trebui sa interzicem accesul oricarei masini din alt stat pe teritoriul nostru.
solutia? plata amenzilor de catre PROPRIETAR persoana juridica sau fizica.
În Germania nu circuli mai mult de 21 de zile cu maşina înmatriculată în alt stat (deci nu mai mult de durata unui concediu). Ei sunt în mijlocul zonei Schengen, deci fără controale la graniţă. Şi cu toate acestea, regula se respectă. Cum?
Cred că răspunsul stă în camerele de supraveghere a traficului. În special la punctele de intrare/ieşire din ţară. Dacă tot se identifică maşinile pentru verificarea rovinietei ş.a., de ce nu se poate extinde softul pentru a ţine şi evidenţa duratei de aflare în ţară a unei maşini străine? Iar dacă durata a depăşit limita legală, identifici imediat în care oraş se află maşina în vederea aplicării legii (tot pe baza camerelor de pe drumurile naţionale de data aceasta şi de ce nu cele din localităţi).
@Znuff: hai să-ţi spun ceva legat de combustibilii aceia pe care-i cumpără în România şi deci taxele rămân aici. În parcarea Kauflandului de la mine din sat se află o benzinărie din aia automată, unde te serveşti singur. Odată am văzut un cocălar cu un Golf antic, tocmai alimenta. Îl ştiam din vedere pe el şi pe mai câţiva figuranţi care se plimbă prin oraş în ralanti cu muzica bubuind sau se adună prin diverse locuri cu prinţesele lor. Deci îl văd că alimentează şi pleacă. Trec pe lângă pompă şi iau bonul rămas atârnând din aparat. Ghici cu cât a alimentat? De 5 lei (da, a alimentat de cinci lei). Să nu uităm că litrul de benzină este undeva pe la 6 lei.
De atunci am luat de mai multe ori chitanţele de la staţie şi pot să-ţi spun că majoritatea alimentărilor sunt de 10 lei, multe de 5 lei, unele de 15-20 lei. Rar una de 50 de lei şi extrem de rar 100 lei.
Odată am prins o chitanţă mai lungă care era de fapt raportul zilnic de vânzări a staţiei (trecuse unul de la întreţinere sau aşa ceva pe acolo). Informaţia mi s-a părut puţin socantă: vânzări zilnice undeva în jurul a 2000 de lei. O staţie de benzină cu vânzări de 2000 de lei zilnic. Cât este adaosul comercial la combustibili? Cât este profitul? Cred că-şi blesteamă zilele cei care au avut ideea să o monteze. Pe de altă parte, bucuria cocălarilor: nimeni nu-i vede că ei când se duc să facă „plinul” pun benzină de 5 lei. La o benzinărie cu deservire umană le-ar fi jenă, aici însă nu.
Zakura, fratele meu circula in Germania cu masina inmatriculata in Romania, pe numele meu, de 3 ani. Si nu a avut nicio problema cu politia din Germania pana acum.
I-am facut procura pe masina si aia e.
Bine ca s-au gandit cum sa platesc RCA mai scump ca am sub 29 de ani, ce mai conteaza ca in 8 ani nu am avut daune? Si se trezeste un treiar bulgarescsi da in mine si ma duce la ruina ca ce rahat sa ii fac?
@Meeku: asta am zis și eu, nu există soluție simplă.
Ba da, exista o solutie simpla, o rovigneta de 10 ron/zi pentru masinile straine. Daca esti in tranzit iti cumperi pe 2 zile si e ok. Daca iti permiti sa ai masina inmatriculata in alt stat atunci platesti 300 de lei pe luna, adica 3600 de ron pe an. Politia ii opreste si ii verifica de rovigneta. Nu ai, amenda si te oblig sa o cumperi.
Ca de obicei au comentat o gramada de „frustalai”. Doar ca unii sunt atat de inchisi in casa incat nu stiu ca asigurari de Polonia sau Franta iti faci la imprimanta cate vrei, n-au absolut nici un element de siguranta. Sunt sigur ca mai sunt si alte tari in care …
Toata ura voastra ar trebui sa o directionati catre societatile de asigurari. Daca ar exista o baza de date comuna la care politia sa aiba acces atunci v-ar durea in cur in ce tara e inmatriculata masina vecinului.
Pentru ca asta e problema, ca nu au asigurari, nicidecum ca circula N zile in Romania.
Vom scapa de ele, cand rezolvam CAUZA: taxele idioate pe care le pune statul roman. Nimeni nu s-ar incurca sa faca smecherii din astea, daca nu ar exista aberatiile astea de taxe. Le scoatem pe astea si lumea va re-inmatricula pe Romania.
@Sakura: Și care-i morala poveștii? Fie că alimentează de 100 de ori cu câte un litru fie că alimentează o dată cu 100 de litri, e același căcat, mașina tot consumă cât merge…
@Znuff – „Hai să nu-i mai plângem pe AAR ”
Elegant vorbind, ma doare in cur de aia de la AAR care la un CASCO nu-si pot recupera banii.
Jalea e la cei care nu au CASCO, sunt loviti de o masina inmatriculata in Bulgaria si nu-si pot repara masina pe RCA-ul aluia.
Am zis de aia de la AAR, deoarece ar fi singurii cat de cat interesati sa faca ceva.
Parerea mea e ca ideea e buna dar nu e practica. Bulgarilor nu le displace faptul ca locuitoriii unei tari vecine inmatriculeaza la ei. Pana la urma sunt niste bani la buget. Eu am avut masina pe Bulgaria. Asa am cumparat-o. Am mers aproape un an cu ea si apoi am inscris-o la noi. Nu am avut nici un fel de pb cu politia sau alte organe mai mult sau mai putin abilitate. Nu am facut asta pentru ca voiam sa fiu smecher, nici ca planuiam sa comit fapte impotriva legii.Asta mi-am permis in acel moment pentru munca , distractie si le ce se mai foloseste masina.Stiu ca sunt destui aicia sa-mi spuna ca daca nu-mi permiteam mai bine imi luam bicicleta. Am sa le respund ca sunt de acord cu ei dar cu bicicleta respectiva nu as fi avut de castigat la fel de multi bani. Daca printre cei ce m-ar sfatui de bine sunt si persoane care au fost ajutate de parinti la achizitionarea unui autoturism am sa le spun simplu: MARSH !
Poate ca o idee simpla ar fi sa aduca taxa de prima inmatriculare la o suma mai mica sau chiar deloc. Apoi oricum statul ma taxeaza pe mine daca mi-am luat masina (impozit,asigurare,,taxa de drum,combustibil,piese de schimb). Daca imi explica si mie cineva ce se face pt mediu din banii incasati ca ‘timbru de mediu’ promit ca dau o bere rece si o friptura calda(sau invers). Si apoi cui ii pasa de mediu daca e mai ieftin sa inmatriculez un cazan noneuro decat un euro3 sau 4. Parerea mea e ca timbrul de mediu e pus sa sutina dealeri de masini noi carora masinile sh intr-o stare mai buna le poate face o concurenta serioasa. Sincer daca am 12k si vreau sa-mi trag masina ajung repede la concluzia ca poate iau o frantuzoaica la oferta de la dealer decat vreo nemtoaica proaspat adusa.
Morala e simpla.Romanul e o persoana inteligenta si va cauta tot timpul calea cea mai ieftina.Chiar daca va fi complicata si va costa timp. Pb cu statul roman e ca cine trebuie sa vada in perspectiva nu vede(cum spuneam pe termen lung are de castigat de la cetateanul ce si-a luat masina sh la fel ca de la cel care si-a luat noua). Sau poate vede dar spaga de la dealer ii acopera ochii si lasa lucrurile cum sunt acuma. Nu vreau sa spun ca lucrurile stau exact asa cum am scris mai sus. Poate totul se intampla in mintea mea si poate situatia sta de fapt altfel .
@Sakura
Si daca eu am o delegatie ceva si stau mai mult de 21 de zile? Sau daca am facut ceva banuti si mi-am alocat 3 luni sa-i cheltuiesc intr-o excursie in Germania cu o rulota, inmatriculata in Romania (ca doar acolo am rezidenta)?
Ideea e alta – inmatriculezi masina in tara in care ai rezidenta. Ti-ai schimbat domiciliul din Romania in Germania? Ai 21 de zile la dispozitie sa inmatriculezi masina. Ai rezidenta in Bulgaria? Ai masina inmatriculata in Bulgaria. Si de fapt asa se si face, numai ca masinile inmatriculate in Bulgaria de pe soselele romaniei sunt de fapt inmatriculate pe numele unui bulgar, ce a dat o procura romanului ca poate sa conduca masina lui. Iar lucrul asta nu vad cum il poate impiedica o lege din Romania.
Daca se voia scoaterea din circulatie a masinilor cu numere straine, se facea demult. Motive se gaseau destule, nu era nevoie de nici o lege.
Ca nu vor bulgarii sa colaboreze cu noi, ca nu stim daca mai sunt sau nu inmatriculate undeva, astea sunt frectii. Este doar o lipsa, intentionata sau mai putin intentioana de inters pentru rezolvarea problemei, atat la nivel central, cat si local.
la solutia inmatricularilor unice gestionate de la Bruxelles nu s-a gandit nimeni?
UE ar fi bine sa faca ceva util si sa rescrie legislatia in asa fel incat totul sa fie centralizat si baza de date comuna pe teritoriul celor 28 de state, taxele identice, asigurarile la fel
Stii cat e asigurarea in Germania ?
Vali Petcu, te-as vota pe tine Ministru de Interne chiar si numai pentru ideea asta
Taxa de mediu sa fie pe poluare efectiva, pe km efectuati anual!
@Dan, nr. 42: Mulţumiri pentru completare. Am reţinut eu ceva, dar nu prea exact. Adevărut e că nu mă pasionează subiectul şi probabil trebuia să mă abţin şi de la comentarii. Singurul motiv pentru care am intervenit era ideea folosirii camerelor de supraveghere a traficului (rovinietelor etc) şi pentru contorizarea aflării pe teritoriul României a maşinilor înmatriculate în BG.
@Znuff: O parte a posesorilor de maşini cu numere BG sunt, în afara acestui amănunt, automobilişti ca oricare altul. Sunt însă o bună parte cei cărora li se potriveşte perfect remarca „nu îşi pot permite o maşină”. În toate aspectele ei, plecând de la preţul maşinii (mă refer la gama câteva sute – o mie de euro), al înscrierii, întreţinerii, exploatării. Multe din maşinile celor din această categorie nu văd echivalentul a mai mult de două plinuri pe an. Cunosc mai mult sau mai puţin personal destule specimene. Deci avantajele pentru buget sunt neglijabile. În schimb ocupă locuri de parcare şi adesea produc poluare sonoră, asigurând manelele de fundal pentru activităţi specifice: spart seminţe, drojdit de bere noname etc.
Cu prima categorie de bulgari n-am nimic. Dar dacă am reuşi să scăpăm de ce-a de-a doua, am avea cel puţin nişte locuri de parcare în plus.
@Flat
si apoi sa te dai cu curu’ de pamant in fata guvernului ca tu nu poti plati aceeasi asigurare ca si neamtu’ pentru ca n-ai salariul neamtului.
Intreba careva mai sus, ce avem cu cei care au masinile inmatriculate in Bulgaria…hai ca iti spun eu. Am FOARTE multi km la bord si iti spun din proprie experienta ca cei care au masinile inmatriculate in bulgaria, si cei cu volan pe dreapta, sunt cei mai periculosi. Sunt niste pusti teribilisti, niste capsunari care si-au luat niste rable si se dau ”rotunzi”, care vor sa impresioneze cu masinile lor cu sute de mii de km la bord. Pacat de ei ca habar n-au cat sunt de PENIBILI…Si de obicei sunt si cei care au dat 100 de euro pe permisul de conducere.
Toti romanii sunt de acord cu o chestie. Taxe imense pentru romania, categoric uriase. Cum sa dai 1700 euro pt a imatricula un 328? E o mare nesimtire impusa de guvern. Rad vecinii nostri de noi cat de prost suntem condusi. Niste tampiti in guvernu nostru. In loc sa scada taxele cu 10 euro mai mici ca la Bg sa se ajunga la imatricularea zecilor de mii de masini de care se plang ca sunt imatriculate in vecinatate, sa se ruleze banul in Romania, guvernu, o adunatura de hoti si tampiti, cresc taxele intr-un mod nesimtit. Scot o noua lege „Timbru de mediu” o aberatie ca nu folosesc eu aeru statului. Trebuie sa platim pentru atmosfera care este de la mama natura. Ne mint pe fata ca ei planteaza copaci si nush ce. La un v6 ei planteaza 6 copaci, iar eu romanul pt un v6 sa o imatriculez in tara mea sa merg legal sa platesc taxe si etc. trb sa platesc 1700 euro. Cati copaci planteaza ei de 1700 euro…6 cica, care costa maxim 600 ron. (Macar daca i`ar planta nesimtitii) Restul de bani unde se duc? In buzunarele lor sparte. Nesimtitii.
Vrei sa scapi de masinile pe BG (asta ar trebui sa le intre in cap la toti care critica proprietarii cu masini de bulgaria), scade taxele cu 10 euro mai mici ca la Bg si vei vedea cum intr-un an creste bugetul substantial. Dar cei din guvern nu vad. Un cetatean roman care ar da 500 euro pt un motor de 3000cm3, ar ajunge sa plateasca taxe,asigurari bune, itp`uri, etc. si nu s-ar mai duce nimeni la BG.
Miopilor !!!!!!!!!!!
Deci idee cum scapam de masinile de bulgaria. Scade taxele mai mici ca la bulgari si vei scapa de toate masinile de bulgaria. Nu vor mai exista plangeri pt asigurari, ca nu vor primi despagubiri si mai stiu eu. Toti vom fi multumiti si vom avea asigurari legale.
Jos guvernul roman !!!!!
Grija mare, sfatul meu e sa nu inmatriculati autoturismele pe Bulgaria prin anunturile gasite pe olx, tocmai, etc apelati la o firma de inmatriculari, observ ca si in mall avem niste colegi care se ocupa de aceste lucruri. Foarte multe persoane care inmatriculeaza pe Bulgaria se duc a doua zi si anuleaza asigurarea ta si isi primesc banii inapoi, iar tu circuri cu o asigurare nula, desigur in original dar fara valoare.
ce sa faca astia frate ca pe mine mau oprint si nici pe asigurare nu a vazut unul dintre ei sa citeasca data de valabilitate cat e ea de maree ia zis la colegul lui colega hai vezi tu umpic de asiguraree :)))
asta va fute ba voi neam prost si ipocrit de sunteti, in loc sa iesiti in strada sa faceti greva asupra taxelor, asa neam prost m ai rar mia dat sa vad
Caut butonul disklike si nu-l gasesc.
decat v-ati bate caul cum sa scoateti din drum bulgaroaicele mai bine am sari in capul astora sa faca o taxa care sa si-o permita oricine si sa fim si noi in rand cu lumea
Alo cat masina esre platitoare de taxe antro tara europeana nimeni nu ati poate interzice iar ca nu e pe numele tau nu conteaza procura legalizata din 3 a 3 luni contract pe 1 an si multe altele nu va agitati nici o data nu vor disparea
Adevarul este ca Romania pierde bani buni pentru ca nivelul taxelor e mare. De ce nu se face o reducere a impozitului local? Unde la bulgari este 400 lei la noi este 5200… Unde o fi diferanta? Aia prospera, noi regresam.
Daca am avea un impozit decent si nu am avea taxa de mediu, Romania ar castiga.
In loc sa fim suparati pe cei cu masini inmatriculate in alta parte, n-o fi mai bine sa fim pe cei care ne-au adus in situatia asta prin taxe???
Eu am o masina 4×4 de 3700 benzina la care platesc 5200 pe an. Am masina 4×4 din cauza sistemului bandit de deszapezire si al sistemului ticalosit de asfaltare… O fi corect ca tot eu sa fiu ala care platesc???
Ma gandesc serios sa o pun pe Bulgaria si sa le dau alora banii ca aici oricum nu-i vad investiti in nimic…