Guvernul tocmai i-a spart pe smecheraşi

"Pentru masini cu o capacitate cilindrica de peste 2.000 centimetri cubi va fi platit un impozit dublu", a spus Boc. El a prezentat ca exemplu in acest sens cazul unui autoturism Audi A6, pentru care impozitul va creste de la 468 lei la 936 lei. (sursa)

Au trecut două luni de când se câcâie cu măsura asta, care există în toate ţările civilizate. Cum ar veni, criza deschide ochii unor dobi din Guvern. Bă, stai un pic, parcă nu e ok să ai maşină cu motor de 5 litri şi să plăteşti 30 lei impozit.

Urmează impozitul pe a doua casă.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

159 comentarii

  1. te bucuri aiurea-n tramvai. nu e nici o chestie sa se puna un impozit. orice idiot poate sa stea in cur si sa ceara impozite pe orice. problema e: ce se face cu banii aia? ca daca de banii din impozite pe masini, benzina, etc s-a face niste strazi pe care sa se poata merge- atunci da, parca stii macar pt ce dai banii aia. dar de ce sa platesc eu o caruta de bani pe masina cu motor de 1mil de litri daca vreau, si sa n-am nici strada pe care sa merg? pai cum sa platesc impozit dublu si sa n-am cum sa ajung orinde in tara cu masina aia pe care platesc eu impozit?
    daca vreau sa-mi cumpar veyron – pai il iau cu banii mei, nu cu banii altuia. de ce sa ma oblige panaramele astea sa dau eu bani aiurea ca vor ei? unde e logica?

    00
    • @PCH: logica e ca luxul e impozitat corespunzator. numai la noi romanii se dau cu fundul de pamant ca n-au 3.000€ sa faca revizia la bentleyul de 200.000.

  2. Degeaba se maresc taxele astea daca nu se colecteaza. Si, daca se colecteaza, daca nu se folosesc cum trebuie.
    Eu nu sunt impotriva lor (a taxelor si impozitelor marite), dar sa fie folositi banii aia cum trebuie nu pe „cumetrii” :)
    Parerea mea.

    00
  3. la fel cu casele.
    pai daca eu am la poarta: apa, canalizare, curent, gaze, strada, iluminat public, servicii de politie, pompieri, etc si alte servicii d-astea comunitare – atunci da bre, ia-mi impozit pe casa.
    dar cind eu trebuie sa-mi fac post trafo pe banii mei, cind trebuie sa platesc eu si put de apa, si statie de epurare, si traseu de gaze sau rezervor gpl, plus o gramada de alte lucruri, pt ce rahat imi pune statul impozit pe casa? ce imi da statul de banii aia?

    00
  4. Sa dea Domnul ca acei care au masinile astea sa aiba si banii sa plateasca pentru ca asa cum ai mai spus si tu recent multe lucruri s-au cumparat de placere, nu pentru ca si le-au permis. Is curioasa doar cum alearga dupa ei, smecherii, sa le ia impozitul, cum le pune sechestru, etc, ca se stie…bratul lung al legii…este ciung demult.

    00
  5. s-a rezolvat si cu impozitul pe case.
    n-am link :D – dar de la a 2 proprietate neinchiriata se plateste in plus pana la 300% (parca asa imi aduc aminte). ce mi s-a parut stupid e ca ii spune taxa de solidaritate. solidaritatea cui cu cine?
    neinchiriata = contract de inchiriere inreg. la adm. fiscala (cu plata impozitului aferent)

    00
  6. Asta e prima masura luata cu cap. De cand a zis Berceanu ca vrea ca aia cu Q7 sa geama….. am asteptat masura. In sfarsit au avut tupeu. Si, sincer, aia pe care ii stiu cu masini mai scumpe, sunt de acord cu masura asta!. Nu toti, dar 75% dintre aia pe care ii stiu.

    00
    • @Vova: aia care au masini mari luate pe banii lor. aia care au masinile alea luate din tunuri normal ca nu sunt de acord.

  7. haha ce ma bucur!! adica ce e frate boieria asta, flat – more or less – fee?? coaie PCH, tu te revoltzi aiurea. ti se pare ca nu e normal sa platesti fiindca – in opinia ta – nu se face nimic cu banii. eh, nu e chiar asa. de acord, se pierde mult din ei, din deturnari probabil. dar in fond se fura un procent constant, sooo, cu cat se aduna mai mult in sac, desi se fura mai mult – ramane mai mult. deci, sfatul meu, sincer: daca nu iti convine regimul, pai du-te tata in germania si stai acolo, ca au drumuri de veyron.

    tu – si multi altii ca tine – nu va puneti de loc problema resurselor pe care un motor mai mare la o masina, sau o casa in plus, el consuma de la societate. tu ai senzatia ca daca iti faci casa pe camp atunci nu consumi nimic. ei bine, nu e chiar asa. eu zic sa mai citesti un pic, si dupa aia sa te plangi, daca nu oi gasi intre timp o tzara in care sa se caute de astia care vor sa plateasca impozite cat mai mici.

    00
  8. Stai sa vad daca am inteles. Tata e un smecheras ca umbla cu duba cu motor de 2.4? Si mie imi tot zicea ca nu are bani cand ii ceream.

    00
  9. pai daca e asa important sa faci revizia la masina, sa se dea o lege pt revizie, ca poate altii au bani si de bentley si de revizie.
    rar-ul ce pazeste? ce face politia rutiera cind gaseste o masina fara revizie corespunzatoare? citi mecanici de la rar au fost bagati la bulau pt spaga ca dau reviziile pe bani? aud?
    pai pt chestii d-astea bagi impozit? ii afectezi pe toti deopotriva? ia-l pe ala care merge fara revizie, nu te lua de mine care fac revizia la fiecare 15000km la servis autorizat.

    00
  10. der
    pai eu ce consum – fie cu masina, fie cu casa – tot eu platesc. eu am platit 1000e taxa de poluare la masina, si polueaza mai putin decit 80% din cazanele de pe strada.
    treaba cu: se stringe mai mult, deci ramine mai mult dupa furat – e priceless. daca ai iq sub 10, de ce te bagi in discutie?

    00
  11. Zoso, dar ce te face sa crezi ca masura asta a fost luata ca sa fim in rand cu tarile civilizate? A fost luata pt ca AU NEVOIE DE BANI! Da, si mie mi se pare normal ca impozitul pt masinile cu motoare de peste 2000 sa creasca, dar nici sa nu ne inbatam cu apa rece si sa credem ca motivul este alinierea la „bunul simt european”

    00
    • @zippo: ţările civilizate sunt civilizate (a se citi „au sosele, spitale, trenuri”) tocmai pentru ca au bani. de unde au bani? te las pe tine sa descoperi restul raţionamentului.

  12. degeaba va atacati cu luxul in sus, cu luxul in jos. luxul creeaza consum, creeaza productie, creeaza economie.

    00
  13. Da, ai perfecta dreptate, doar ca in afara exista un plan bine stabilit si aplicat de colectare si folosire a impozitelor, in timp ce la noi totul se face pe genunchi (vezi marirea tva, anuntata cu cateva zile inainte)

    00
  14. IMPOZITUL PE CASE :
    cu 65% mai mare, cei cu a doua locuinţă, un impozit cu 150% mai mare cei cu a treia locuinţă, şi cu 300% mai mare de la a treia în sus

    sa vezi ce o sa- si treaca romanii casele pe numele copiilor

    00
  15. Se dubleaza impozitul ????
    Sa inteleg ca se vor micsora de doua ori vanzarile sau numarul masinilor ce vor fi declarate?

    00
  16. Plange L-ul din PDL.

    00
  17. Prost e Badea ala, sa moara Voiculescu…

    Cica procurori nu au dreptul la o alta slujba….ok, dar cine plm dupa ce vine de la o slujba grea de 8-10 ore mai are TIMP si PUTERE pt o alta slujba?

    Lucrezi ca politsit si dupa 10 ore de serviciu vii acasa, te schimbi si mergi la celalat job? Si familia, odihna, amanta, etc?

    00
  18. @A.Dragos

    ce vrei sa zici cu „numarul masinilor ce vor fi declarate?” ???

    00
  19. Nu zic ca nu e ok taxa, dar parca prea joasa capacitatea cilindrica. O masina normala (nu construita neaparat sport) nu scoate mai mult de 150 de cai la 2000 cmc, iar 150 de cai nu vad sa fie cine stie ce lux. Oricum, nu masinile de 2000 cmc sunt afectate, alea au oficial 1996 cmc, sau ceva in gen :)

    00
    • @kNox:

      nu masinile de 2000 cmc sunt afectate, alea au oficial 1996 cmc, sau ceva in gen

      cand vezi ca tu ai masina cu motor de 2L si in acte scrie 1996, nu intri un pic la banuieli? nu te intrebi de ce se intampla asta?
      iti spun eu. masinile sunt facute de niste oameni din tari civilizate. unde motorul de 2L e considerat lux, si se impoziteaza ca atare. de ce crezi ca se inghesuie francezii si nemtii sa isi cumpere suv duster cu motor de 1.5?

  20. NOU
    #26

    Pfff… Ford Focus RS are motor de 2.5 fvck it. Bine macar ca Scirocco are motor mic.

    00
  21. pch, ma bag ca mi-e sile de de astia ca tine, care vor sa consume pe banii mei. vrei smecherie? scoate bistarii. vrei moca? mergi cu trabantu’. esti prea putin „subtil” ca sa intelegi, asa ca repet, special pentru tine (in istetmiea ta probabil ca nu intelegi nici cum e treaba cu impozitul progresiv). daca ai 100 de lei venit si 16% impozit, platesti 16 lei. la 1000 de lei, ai plati 160 lei. deci platesti mai mult? raspund eu pentru tine: da. e, prietene, e la fel si cu ce se fura si ce ramane. ramane MAI MULT. deci da, inca o data, vrei sa fii smecher? raus!

    oi avea eu iq sub 10 (bine, in judecata ta „ermetica”), dar exemplul tau „eu ce consum, fie cu masina, fie cu casa, eu platesc” e sincer de tot de http://www.pitzipoanca.org. asteapta-ne acolo, te rugam.

    00
  22. si pentru PCH inca o lamurire, ca sa nu creada omul ca am ceva cu el: exemplul din postul meu anterior, in care imi precizam dubiile cu privire la cat intelegi din impozitul progresiv, prezentand un exemplu cu impozitul flat, a fost special ca sa nu te complic prezentand avantajele impozitarii progresive, astfel incat am facut o paralela mai simpla, sa intelegi macar ceea ce spusesem in postul initial. sa ma scuzi.

    00
  23. NOU
    #29

    Dap, sa moara capra vecinului; e sport national.

    Ma indoiesc ca dintre cititori sunt multi care cunosc nivelul de impozitare actual la masini.
    Nu e chiar mic, e in trepte deja; dar nu e destul…

    Impozitarea actuala e mai jos, dublati valorile pt cilindree peste 2000 CMC.

    * motorete, scutere, motociclete si autoturisme cu capacitatea cilindrica de pana la 1.600 cm 3 inclusiv: 8 lei/200 cm 3 sau fractiune din aceasta;
    * autoturisme cu o capacitate cilindrica intre 1601 si 2000 cm 3: 18 lei/200cm 3 sau fractiune din aceasta;
    * autoturisme cu o capacitate cilindrica intre 2001 si 2600 cm 3 : 36 lei/200 cm 3 sau fractiune din aceasta;
    * autoturisme cu capacitatea cilindrica intre 2.601 si 3.000 cm 3: 72 lei/200 cm 3 sau fractiune din aceasta;
    * autoturismele cu o capacitate cilindrica de peste 3000 cm 3: 145 lei/200 cm 3 sau fractiune din aceasta;
    * remorci, semiremorci sau rulote, impozitul va fi cuprins intre 8 si 55 lei.

    Acum intelegem si noi de ce nemtii fac cilindree de 1.9 ;)

    Si.. cand te uiti la un Toareg 3l TDI, nu te gandi ca toti au dat pe el 80 000 euro, ci cam 30-40 000 euro, iar acum impozitul este 1079 RON/an, dar va fi 2159 RON/an.

    Da, asta e mult, oricat de orb ar fi guvernul, dar si invidiosii.
    Nu uitati de rata de depreciere a acestor masini „de lux”.

    Va urez la toti sa fiti considerati „bogati”. Veti vedea in urmatoarele 6 luni ca a fi bogat (legal) va insemna sa fi prost cu acte in regula.

    Eu urmatoarea masina prb mi-o voi lua cu ceva 1999 CMC si 2 turbine suparate, dar parca vad ca nu le ajunge si ne pun impozit pe caii putere, cum e in surata noastra socialista: Franta.

    Astept cu „nerabdare” moartea cotei unice si impozitarea in trepte.
    Toti „bogatii” ce castiga peste 3000 RON/luna sa fie impozitati 45%, vedem cine mai rade…

    Deja PFA e mort, urmeaza chiaburii.

    00
  24. @PCH

    Munca creează consum, producție, economie. Este o vorbă prin Ardeal: cine muncește nu moare de foame. Luxul creează fițe și bani în alte țări (adică pleacă de la noi, la ei).

    00
  25. Taxa pe prostia lor ar trebui. M-am saturat de Boc, vuvuzeaua lui Base.

    00
  26. knox: mai cauta. Alfa Romeo 2.0 JTDM sau VW Passat 2.0 TDI CR au 170 CP. Si astea nu-s masini sport. Sa zic si benzinare? Alfa Romeo 1.75 TBi – 200 CP, VW Passat 2.0 TFSi – 200 CP etc. Presimt ca vanzarile de masini cu motoare turbo o sa ia oarece avant in perioada urmatoare (cilindree mica – putere mare) fata de alea aspirate natural.

    Acilea unde stau eu nu exista impozit pe masini. Sau mie, cel putin, nu mi-a cerut nimeni niciodata bani pentru treaba asta (si am resedinta legala, masina inmatriculata aici etc). Dar RCA-ul e „respectabil”, adica dublu si ceva fata de Romania. Bani pe care statul ii impoziteaza si castiga de acolo. Pana la urma, e mai simplu pentru toata lumea – in loc sa virez eu banii astia catre stat si sa vireze si firma de asigurari impozit, impozitul meu pe masina e inclus (impropriu spus) in pretul RCA-ului, firma scade cheltuielile si plateste impozit pe profit. Care, apropo, este 15%.

    00
  27. NOU
    #33

    Bun, deci matizul meu cu 800 de cm cubi e in siguranta.

    Mi se pare una din putinele masuri bune luate de guvern. Acum sincer, daca iti iei un A6, cred ca nu e mare bai sa platesti aproape 10 milioane pe an. Ai vrut masina, acum plateste, mi se pare logic. Stiu ca sunt si prapaditi care isi iau X5-uri si dupa plang ca nu au bani de benzina si merg „pe rosu” tot timpul…asta le vine „in ajutor”. Oh, the joy…

    00
  28. sa-mi cumpar caruta?

    00
  29. În Vest e veche treaba, la limita celor 20100, se merge cu motor de 19circaceva, turbo. :)

    00
  30. N-am nimic cu masura, in mare parte mi se pare normala, parca as fi marit limita la 2.5 sau la 3l, ma rog, da in rest e ok, vrei mai mult platesti mai mult.

    Alta e problema, voua vi se pare normal ca pt o masina de 10.000 de euro sa platesti 250 euro pe an impozit iar pt un apartament de 2C la 60.000 de euro sa platesti 25 de euro impozit?

    00
  31. o lege normala . la case trebuie un impozit progresiv. o alta masura buna ar fi reducerea impozitului pe contractele de inchiriere … prea e o piata neagra , mai ales in bucuresti.

    00
  32. @Big: Fără maşină mergi cu mijloacele de transport în comun. Fără locuinţă unde stai? În gară? La hotel? Mi se pare normal ca la un bun indispensabil să fie impozitul mai mic decât la bunuri relativ dispensabile. Cât de mic, asta este o altă discuţie.

    00
  33. Traiasca Socialismul !!!

    00
  34. si uite asa vedem cine are masina de cocalarel si are nevoie sa compenseze lipsuri prin alte parti. :D

    pch, felicitari. esti primul pe lista. te banuiam eu din niste comentarii de la alt articol.

    00
  35. @zoso – Ma intreb cum te-ar coafa o marire de impozit la masinile cu motor intre 1.4 si 2l, stiind ca de acolo s-ar scoate cea mai mare suma de bani, datorita numarilor ridicat de masini. Daca e vorba de bani, pai hai sa strangem bani, nu? O majorare cu 15% a impozitului anual la categoria asta ar rezulta in incasari gramada.

    00
    • @Jordan:

      Ma intreb cum te-ar coafa o marire de impozit la masinile cu motor intre 1.4 si 2l, stiind ca de acolo s-ar scoate cea mai mare suma de bani, datorita numarilor ridicat de masini.

      sunt de acord. platesc 100 lei pentru renoul meu cu motor de 1.9. nu m-ar deranja sa platesc 3. e un bun de semi-lux. nu mai am 300 lei de impozit, 300 de rca si 4.000 de casco? il vand si imi iau polo, ca nu m-a nascut mama in bemveu.

  36. orice numai niste masuri reale sa nu fie

    00
  37. Smecherasul din mine ar fi preferat sa stie *inainte* de a cumpara masina ca va plati un impozit de 9 ori mai mare pentru fiecare 200 cmc decat un nesmecheras cu motor <1.6. Eu am motor de 2.4 nu din bogatie ci pur si simplu pentru ca nu exista alta motorizare pe benzina la vremea aia pentru modelul achizitionat.

    Si pentru informarea ta, in tarile civilizate (Germania de ex), impozitul auto este acelasi pentru fiecare 100 cmc. Diferenta e data de clasa de poluare.

    00
    • @Rumbu: eu voiam sa imi iau un murano cu motor de 3.6L (nu s-a putut pentru ca l-am anuntat pe proprietar ca vin peste doua zile sa il iau, si el voia sa mai negociem, desi cazusem de acord asupra pretului). nu ma deranja cosumul, pentru ca nu merg zi de zi cu ea. la fel si tu, cu 2.4.

  38. pe aia 3 cmc care fac diferenta o sa-i pretuiesc mai mult

    00
  39. multi vor achita taxa de smecher doar pentru a pastra bolidul de +2l parcat in fata blocului de garsoniere.

    chiar daca nu are legatura directa cu subiectul, vreau sa semnalez o alta anomalie romaneasca, adica inca o tepuiala de care m-am saturat.
    vreau sa iau bilete la un concert prin eventim. rezerv, completez online tot ce e nevoie. ajung la subiectul ‘plati’. dau ok si imi apare ca pentru efectuarea tranzactiei (2 belete) tre sa imi ia ei si o taxa suplimentara de 2%. vai pacatele noastre, in toata lumea nu am avut parte de asa mizerie. plata cu cardul e incurajata peste tot: exemplu, iau bilete de avion mai ieftine, electronice la pret prommotional. la ce mai vrea eventim inca 2%? sa-i faca si femeii de serviciu care le curata jegu o leafa? discover romania…

    00
  40. … uite si motivul pentru care posesorii de BMW vor iesi din sablonul romanesc: oare cei care vor plati impozitul pentru un BMW, vor mai fi etichetati drept cocalari?

    00
  41. NOU
    #50

    Singura problema cu masura asta, care e doar o taxa pe succes de fapt, e ca daca se aduna bani mai multi, e ca sa aiba de unde sa fure mai mult.
    Nu ca sa faca ceva in plus sau mai bun cu ei.

    00
  42. Are o tenta nitel comunista articolul tau. Ceva de stilul, iei, burghejii si-o iau la muie!

    00
  43. Zoso, mi se pare corect că au mărit impozitele pentru mașini cu motor mare. Nu era corect să ai mașină de 200.000 de euro și să dai impozit sub 1000 de dolari pe an. Totuși să știi că nu era chiar așa de mic impozitul. Un prieten cu un Audi cu motor de 3,2 dădea la primărie cam 2500 de lei pe an.

    00
  44. Da frumos asa ..

    00
  45. Vrei sa spui ca printesa care aseara a demarat in scartait de vapor un X6 in buricul targului o sa sufere foarte tare pt cei 900 de lei??? Cred ca o doare fix in pizda aia cu care a produs X6-ele

    00
    • @ACM: o sa sufere cate putin pentru fiecare. azi pentru masina, maine pentru viloi, poimaine pentru salariul de manageriţă.

  46. Ai dat-o rau in bara aici.

    Audi Q5 (si aici pui aproape orice model de la Audi), motorizare 2.0 (de fapt 19xx), impozit 180 RON, valoarea masinii ~45k euro.
    Aro 24, motor 3.2 diesel, impozit 4640 RON, valoarea masinii…tot cam pe atat.

    Cum era aia cu impozitarea luxului? Sa va mai spun ca Aro se foloseste la tara si Q5 la mers la mall si pe dorobanti?

    Daca erau destepti (evident nu e cazul lor) foloseau o impozitare bazata pe grilele de la asigurari. Si impozitezi la valoarea actuala, nu dupa propria impresie.

    00
  47. …parcă nu e ok să ai maşină cu motor de 5 litri şi să plăteşti 30 lei impozit.

    La o masina cu motor de 3.2 impozitul era 2500 RON, la 5 litri nici nu vreau sa ma gandesc. Pentru ce se dau banii astia? Ar putea macar sa asigure un loc de parcare pentru masina, dar nu…

    00
  48. ce ne mai bucuram cand moare capra vecinului cand avem megane 1.6 sau 1.9, las sa moara fraeru ala cu honda 2.2 140 de cai… gura mamii lui de hot care a furat si a vandalizat tara si care e snob..sa plateasca sa avem spitale ca din cauza la fitosi nu avem noi toate astea…. Si asta pana ne luam noi masina cu motor de 2.4 spre exemplu ca atunci se schimba treaba: baaa futui in gura pe boc si pe ai lui…crucea mamii lor ca nu le mai ajung taxele…huooooo hotii…imi cere mie bani multi de impozite…ca eu nu am bani mi-am luat mashina secand hand…ce daca touragu e 80.000 nou..eu l-am luat la jmen, la combinatie cun 318 i si am dat numa 20.000…deci de ce sa platesc io taxe mari?

    00
    • @alexa: despre care fraier vorbesti? despre ala care ma depaseste si se pisa pe mine cu motorul lui mare, ca eu sunt un amarat care conduce logan premium?

  49. NOU
    #61

    Nu stiu cu cat ne ajuta impozitul asta sa iesim din panarama asta de criza …
    bine ca au marit TVA-ul cu 24% :(

    00
  50. NOU
    #62

    Să înțeleg că vor scăpa aia cu motoare gen 1.8T? :D

    00
  51. moatre posesorilor de q7/x5 si alte masini asemenea.

    2l turbo ( benzina evident ) FTW !!! impozit mic putere mare :D

    00
  52. O masură absolut normală și bine venită. Nu e normal să mergi cu un Patrol în oraș, să sfidezi pe toată lumea, să poluezi, să ocupi mai mult spațiu și să nu plătești pentru asta. Impozitele pe mașinile de lux trebuie mărite și mai mult în schimb trebuie încurajat transportul în comun și deplasarea cu automobile de oraș, economice. E o măsură de eficiență a țării per ansamblu în condițiile în care importăm cea mai mare parte din energie (petrol, gaze).

    00
  53. foarte bine le-a facut….o masura mai mult decat binevenita

    00
  54. Masura in esenta ei nu e rea, dar impozitele pentru masinile cu motoare peste 2 litri oricum erau mari, nu asa cum zici – la motor de 5 litri platesti 30 lei.
    Cifrele erau cam asa pana acum:
    2.5 litri -> ~470 ron (asa platesc eu)
    3 litri -> ~900 ron
    3.5 litri -> 2400 ron
    Peste 3.5 litri – nu stiu, mult oricum.
    Pana in 2 litri – foarte putin (cred ca pana in 100 ron).

    Nu mi se pare cea mai buna metoda sa impozitezi masinile dupa capacitatea cilindrica, ar trebui ca impozitul sa fie in functie de valoarea masinii, si sa tina cont si de vechime (cum e la Casco).

    De fapt vad ca impozitele s-au marit cu mai mult, nu doar cu 100%. Si a crescut putin si pentru masinile cu motor mai mic de 2 litri.
    https://www.mediafax.ro/economic/impozitul-pentru-masini-cu-o-capacitate-cilindrica-de-peste-2-000-centimetri-cubi-a-fost-dublat-6468016

    00
  55. Bucuria nebunului.

    00
  56. daca punea de la 1800 in sus plateam si eu dublu pentru dacia mea de lux…

    00
  57. @autogreen: Imi pare rau, dar tu esti idiot. Si hai sa iti zic de ce:

    1) Nu a zis nimeni nimic de oras. Tot asa se va impozita si Aro-ul cu care se cara lemne in comuna Avantatii de Jos.

    2) Daca vrei sa impozitezi POLUAREA, atunci impoziteaza poluarea, nu spatiul ocupat sub capota de motor. Ce treaba are cilindreea cu valoarea masinii sau cu gazele emise in atmosfera?

    3) Ca sa incurajezi transportul in comun trebuie ca mai intai sa ai asa ceva. In Bucuresti nu exista. Eu platesc impozite, iar statul trebuie sa imi asigure conditii sa ma pot deplasa decent fara masina. Daca ne inghesuie pe toti in autobuze si tramvaie ca in India asta nu se numeste progres. Poate doar pentru trepanati.

    4) Inainte sa impozitezi pentru a 10-a oara un grup de oameni, nu ar fi de bun simt sa treci si pe la aia pe care nu i-ai impozitat niciodata? Stie toata lumea la ce minoritate ma refer.

    Mai scriu o data:
    Audi Q5 – 45.000 euro – impozit 180 RON
    Aro 24 – 1.600 euro – impozit 4640 RON

    Cum e cu luxul?

    00
  58. Zoso, aici ai facut precum majoritatea redactorilor de stiri pentru TV. Titlu de senzatie pentru un rahat de 3 lei. Guvernul nu a spart pe nimeni. Asta era (dupa cum ai spus si tu) o masura de bun simt. Nu e nimic revolutionar aici. Iar smecherasii bugetului nu sunt aia care plateau cu 450 RON mai putin pe an impozit pentru masina.

    00
  59. Mah… pe mine ma apuca dracii cand aud faza cu ” ţările civilizate sunt civilizate (a se citi “au sosele, spitale, trenuri”) tocmai pentru ca au bani” . Si la noi sunt bani. Multi. Se se pot lua si mai multi ( banii pe care-i plateste ROMANIA la UE sunt cu mult mai multi fata de banii pe care i-a luat de la UE) dar suntem:prosti, hoti, puturosi ca sa facem ceva cu ei.
    Tu te bucuri c-a murit capra vecinului acum ( nu … nu am Q7, am un VW cu 2000cm3 – sau 198.. si ceva cum e in talon).Crezi ca or sa faca ceva cu banii astia? Adica pentru tine, pentru mine, pentru toti? NUUUU… Or sa acopere gaurile pe care tot ei le-au creeat, in principiu pe afaceri clientelare ( numai eu stiu cateva, pe care restul nu le stiu, in afara celor publicate peste tot) . Cu astia ai nostrii putem pune impozit 100% pe masina ( din valoare masinii) si tot n-o sa avem drumuri, spitale, trenuri. Putem face TVA-ul 100%, putem impozita totul la sange ( sa nu mai aiba nimeni cu ce-si cumpara o paine in tzara asta) si TOT N-O SA AVEM DRUMURI, SPITALE, TRENURI. Stii ce-o sa avem? Sali de sport, patinoare si alte kkturi, in fiecare catun din tzara asta… Ring a bell?

    00
    • @geretus: eu propun sa nu mai platim impozite, ca tot nu se face nimic cu banii aia. asta asta, ca sa fie unii fericiti ca nu mai fura aia de la putere.

  60. @zoso – e prea mult sa ceri un amarat de loc de parcare? Vad ca esti impotriva a cere orice de la stat, oricat de neinsemnat ar fi. Dar statul pentru ce cere impozitele astea? Nu ar trebui sa ne ofere un beneficiu in contul banilor cotizati anual?

    Pentru ce ii platim?

    Ne-am obisnuit sa dam bani a prosti fara sa ne intrebam pentru ce ii dam.

    00
  61. O sa ne umplem de masini bulgaresti.

    00
  62. @Alex: Dacă ai un ARO înseamnă că îți permiți și să-l întreții, dacă îl folosești la cărat lemne înseamnă că faci bani și trebuie să plătești impozite. Nu ne interesează ineficiența unora, dacă ARO a scos acum 40 de ani 70 de cai dintr-un motor de 2.5 litri nu însemnă că noi trebuie să le suportăm fumurile unora. În țările alea la care visăm toți: Franța, Danemarca, Suedia, Norvegia impozitele sunt foarte mari pentru bogați.
    Vezi ce simplu e, chiar și pentru tine!

    00
  63. Vai de mamele voastre, bai ignorantilor… Informati-va si dupa aceea comentati! Impozitele pentru masinile cu capacitate peste 2 litri oricum erau mari:
    – 1080 lei/an pentru 3 l
    – 3625 lei/an pentru 5 l
    Acum se DUBLEAZA! Iar aceasta grila de impozitare creste exponential, nu liniar, ceea ce iarasi este de o idiotenie incredibila. Sunt destule masini cu motoare de 3 l care au undeva la 200 cai si care nu sunt de lux. Cu ce ne ajuta pe noi ca si popor chestia asta? Nu din asta se scot bani pentru buget! Sa se taxeze la puterea motorului, nu la capacitate cilindrica fiindca aceasta putere se obtine si prin alte cai (turbina). Asa ar fi cel mai corect. Unii oameni sunt pasionati de masini. Asta trebuie sa devina un lux? Se incearca sa ni se bage pe gat tuturor masinutele astea noi cu motorasele lor de 1.2 si 1.9 tedei care nu au nici cea mai mica personalitate si din care vezi 45355334 pe km patrat si sa renuntam la pasiune, la placerea de a conduce masini adevarate. Pacat. Inca odata guvernul dovedeste ca nu are nicio treaba cu acest domeniu si ca face legi pentru a se afla in treaba.

    00
  64. Nici eu nu inteleg 100% rationamentul dublei impozitari. Au existat in timp tot felul de taxe si impozite ciudate: pe numarul de ferestre la strada, pe sarea consumata, pe numarul de cosuri etc. Acum este impozit pe cilindree. Mie mult mai normal mi s-ar parea un impozit pe greutatea masinii sau pe suprafata de contact a cauciucurilor. Insa pe cilindree e un pic de neinteles. Ok, consuma mai mult deci poluare mai mare. Dar in benzina sau motorina exista deja taxe care practic „taxeaza” consumul! Plus ca platim taxa de drumuri si taxa de inmatriculare. Stiu stiu astea sunt taxe nu impozite, dar totusi…. practic sunt impozite la care sa mai adauga un impozit (plus impozitarea suplimentara prin TVA). Unde e logica economica?

    Guvernul (oricare din ele) nu reuseste sa colecteze taxele si impozitele: putem sa-i zicem Nodul Gordian al economiei romanesti. Pentru un om corect aceste taxe si impozite sunt sufocante si asa se ajunge la plati la negru, inmatriculari in bulgaria si mutarea firmelor prin alte tari. Introducerea acestor taxe si impozite suplimentare (cum e si impozitul minim pe firma) trebuie facuta in perioade de prosperitate, le fel si restructurarile de orice fel, pentru ca in perioade de criza sa ai de unde da drumul economiei sa produca, sa nu se sufoce. Daca in perioada de criza pui biruri suplimentare vei scadea veniturile la buget. Ca e asa se vede din cifrele pe primele 6 luni. Au crescut cheltuielile bugetare (pensionari anticipate mai multe, someri mai multi, functionari mai multi ca deh si gura pdl-ului trebuie sa manance) si au scazut veniturile (peste 300 de mii de firme inchise). Acum acest impozit suplimentar. Unde e logica economica?

    00
  65. @Autogreen – viseaza tu la tarile alea, ok? Si vezi ca visele naspa se numesc cosmaruri. In tarile alea cele mai tari masini le au taximetristii. In tarile alea, chiar daca esti bine platit si bun la ce faci, ai fie apartament misto fie masina buna, pentru ca nu-ti poti permite sa le ai pe ambele. In tarile alea impozitul pe venit ajunge pana la 62%. Fuck that. Alea sunt niste tari unde exista impozit pe succes deghizat sub forma unui impozit pe venit. Again, fuck that. Repeatedly si in toate orificiile. Vise placute. A, si inca ceva: de ce consideri tu ca te sfidez eu, posesor de SUV, pe tine, posesor de trotineta? Asa, din principiu?
    @ACM – poate o doare fix in capul ala cu care l-a produs. Mama cat de sigur esti ca nu putea sa-l scoata prin munca… si mama cat de tare te inseli. Grow up.
    @zoso – Megane e semi-lux? Nope. Dacie e minimul, Megane e normal, Mercedes e la limita de sus a normalului, masina de 200.000 EUR e lux.

    00
  66. Să o luam pe degete să înțeleagă toată lumea. O mașină cu cilindree mai mare consumă mai mult, ocupă mai mult spațiu, este mai grea, costă mai mult. Noi, societatea, trebuie să avem legi sustenabile care să stimuleze eficiența. Adică tu, un singur om care mergi într-un 4×4, ocupi jumatate de stradă, scoți fum și consumi o galeată de benzină trebuie să fii descurajat să faci asta. Noi, ceilalți nu putem să aplelăm la tine și să cerem să ne respecți, că poate îți lipsește bunul simț. Atunci statul trebuie să vină cu niște legi care să permită tuturor să aibă loc pe străzi, să păstrăm un aer cât de cât curat, să ne coste mai puțin transportul, să folosim eficient drumurile, etc. Toate lucrurile astea costă statul (adică pe noi toți) foarte mult, iar tu care te consideri miezu că ai un 4×4 află că pentru lucrurile astea muncesc milioane de oameni pe care trebuie să îi respecți.

    00
  67. Baietel, daca o numesti TAXA PE LUX atunci taxezi luxul, respectiv valoarea masinii, nu impresiile tale despre viata sau despre cat fum scoate un Aro.

    1) Credeam ca treaba cu poluarea am rezolvat-o deja. Mai ai si blog de masini. Un motor de 3L de acum polueaza mai putin decat un motor de 1.4L de acum 10 ani. Corect?

    Impozitezi emisiile de CO2 si ai rezolvat problema. Totusi, daca ala cu masina de 10 ani face 10.000km anual si ala cu masina de 3L face 50.000 km anual? Vezi cam cat de complexa e treaba? De asta e important sa ai oameni cu cap la conducere, nu corigenti fara logica.

    2) Memoria de scurta durata iti joaca feste (cu alte cuvinte, uiti de la mana pana la gura). Pai mai devreme ziceai ca nu te intereseaza saracia aluia de la tara care mere cu Aro, iar dupa aceea spui: moarte bogatasilor ca asa e in Vest. Te hotarasti?

    Daca ii omori pe bogatasi, ii omori si pe toti angajatii lor. Daca vrei sa ii impozitezi pe cei care si-au facut averile in mod ilicit atunci te duci direct la ei, nu iei toporul si tai la toti. De ce? Pentru ca sunt unii, cu afaceri complet legale, care dau de mancare la zeci sau sute de oameni. Astia, agasati de prostia cu care statul vine si le ia 101 impozite si taxe au mijloacele si banii sa se mute cu totul in alte tari. Si sa plateasca acolo impozite si taxe. Atunci, tu si altii ca tine, care au viziunea unei muste ce zboara spre un geam, veti constata ca ati ramas intr-o tara saraca, moarta de foame, dar fara poluare frate. Super tare, nu?

    Toate tarile alea cu apa calda de care spui au avut mai intai grija de un fenomen social extrem de complex si greu de explicat: sa nu moara oamenii de foame, bah! Si asta NU au facut cacandu-se impozite si taxe pentru cei care munceau ci incurajand pe cei care taiau frunza la caini sa munceasca si ei.

    Noi suntem o tara saraca. Trebuie sa incurajam oamenii care au facut bani in mod legal sa faca in continuare. Toate guvernele de dupa ’90 au luat bani de la cei care ii fac in mod legal si i-au sifonat catre afaceristii de partid. Nu e bine asa. Ce o sa se intample cu romanica cand o sa ramana doar afaceristii de partid si cu saracii in tara?

    00
  68. Pe aia care inca mai au masini d’astea… ca toti vor sa scape de ele cu criza asta :))

    00
  69. @DanielD, aici nu sunt de acord cu tine. Oriunde-n lume pentru hobby, sau pasiuni cum le spui tu se plateste. Si se plateste la greu. Masina pentru multi e o necesitate, pentru tine e o pasiune. Iti plac masinile cu putere mare, cu caluti multi sub capota, ei bine, marca banu. Pentru ca la fel de bine ti-ai putea face treaba si cu una mai mic, cu un motor decent. Deci din punctul asta de vedere sunt de acord cu o diferenta in a taxa masinile pe care unii si le iau efectiv pentru ca sunt pasionati, si masinile pe care oamenii le iau stric din necesitate, deplasare job-acasa, cumparaturi, la tara la parinti etc. Dar mi se pare de-un cretinism maxim incurajarea asta aberanta de-a se marii taxele. De ce? E simplu, omul n-are siguranta banului platit la stat cum il au cei din statele civilizate, ca tot ne place sa ne raportam la ei. De ce? Pai e simplu, un ministru sau un parlamentar dintr-o tara civilizata si-a decontat cu vreo cateva de mii de euro mai mult la niste cheltuieli pe care le-a avut cu modernizarea biroului. Ce s-a intamplat? Si-a dat demisia si-a dat banii inapoi. La noi s-a dovedit in nspea mii de cazuri cum s-au sifonat banii de la guvern pe diverse achizitii de servicii sau produse la preturi de 4-5 ori mai mari decat cele de pe piata. Ce s-a intamplat? Nimic. Asadar, daca in cazul masinilor se vor incasa ceva banuti in plus, in cazul caselor oamenii vor fenta lejer statu. Vor trece casa pe altcineva sau o vor inchiria, si nu pentru ca nu si-ar permite marirea de impozit, ci pentru ca n-au siguranta ca din banu respectiv li se va intoarce si lor macar o mica parte. Asadar, tre’ sa fii cretin sa sustii niste majorari de taxe ale unui guvern care au marit plafonul la achizitiile publice directe, adica fara licitatie.

    00
  70. @raul, e tare sa faci pe unul prost dupa ce nu ai inteles nimic din ce a spus.

    00
  71. Zoso, cata vreme eficienta utilizarii banilor din impozite se apropie de 0, nu cred ca are rost vreo discutie despre cresterea oricarei taxe.
    Hai sa cheltuim banii care exista deja eficient. Apoi vorbim de cresteri de taxe.
    Intrebare: care e logica impozitului pe masina ?
    Pt masina imi trebuie drumuri si oameni care sa le intretina.
    Pt lucrurile astea platesc accize la benzina, taxa de inmatriculare, rovigneta.
    Unde se duc banii din impozit ?
    In concluzie, chiar daca maine Boc ar veni cu cel mai bine gandit sistem de taxe din lume, ar fi egal cu 0 deoarece si-a pierdut orice credibilitate ca ar face ceva de banii aia.

    00
  72. pt cine nu pricepe, nu e bucurie ca moare capra vecinului. nu de alta dar personal mi-as permite masini mai bune decit o circa de romanasi care si-au facut credit/leasing si acum maninca iaurt cu piine ca sa aiba cine stie ce masina in fata blocului (ca n-au bani de benzina, s-o plimbe).

    e vorba de civilizarea manelarilor. in bucuresti sunt ca % muuuult mai multe suv-uri decit in orice oras din europa (europa = partea civilizata). si toti distrusii isi iau masini cu nspe mii de cai putere ca sa se simta barbati pe sosea – si dupa aia intra pe contra-sens ca-s incompetenti la volan si mai iau si vreun nevinovat cu ei.

    impozitele crescute pt multi cp o sa ii mai tempereze. daca politia nu e in stare sa-i curete de pe strada (ma refer inainte sa comita vreun accident, nu dupa aia, cu spaclu), poate impozitele sa-i mai imputineze.

    mai ales ca intr-un oras cu asa probleme de trafic numai de masini cit casa n-ai nevoie. de aia in paris si alte capitale vezi 60-70% masini micute, de oras: ca-s practice si gasesti mai usor loc de parcare.

    00
  73. Guvernul tocmai urmeaza sa ii sparga si pe cei cu PFA-uri :

    happy happy…joy joy!

    00
  74. @c3 – sa stii ca cei mai periculosi, cel putin in oras, sunt cei cu masini mici, care au senzatia ca incap chiar prin orice spatiu, si ca atare se baga prin orice spatiu, si cei cu masini de firma, pe care-i doare in cur de ele. Mai mult, admitand ca ai avea dreptate, nu asa faci educatie rutiera, masura e gresit aleasa.

    00
  75. @c3: esti retard ma, in primul rand esti gay daca ai Citroen C3; in al 2-lea rand ai scris asa: „impozitele crescute pt multi cp o sa ii mai tempereze” – impozitele, boule, sunt pe CILINDREE nu pe CP si de multe ori cilindree mare nu este egal cu cai multi (vezi exemplul de mai sus su aro 24 cu cilindree de 3200 si 75 de cai)….dobitoci.

    00
  76. Asa, de curiozitate, nu vi se pare ca socialismul asta (destul de basit, zic eu, dar cine sunt impotriva gloatei) miroase MULT mai tare a invidie decat a ceva fundamentat?

    00
    • @Ion: da si nu. invidie e atunci cand strangi 30.000 de oameni sa protestese in piata victoriei ca s-a decis sa iti scada salariul. fara sa realizezi ca a fost scazut si salariul altora. invidie e atunci cand iti iei un bmw seria 12 din 1990 si faci curse cu el, ca n-ai bani de o masina decenta. etc.

  77. S-a rezolvat şi cu casele, tot ieri

    Emil Boc: „Am adoptat o Ordonanţă de urgenţă aşa cum am spus, pentru a majora impozitul pe clădiri. Nu este vorba de cei care deţin o clădire în proprietate. Pentru aceştia impozitul va rămâne în continuare neschimbat. Dar, pentru cei care deţin mai multe proprietăţi, mai multe clădiri, mai multe apartamente, mai multe case, vor plăti un impozit suplimentar pentru perioada 1 iulie – 31 decembrie, după cum urmează: cu 65% mai mare pentru cel care deţine o a doua locuinţă, cu 150% pentru cel care deţine următoarea locuinţă şi cu 300% pentru a treia clădire şi următoarele în afara celei de la adresa de domiciliu.

    00
  78. masuri de dreapta astea cu impozitarea caselor. mai bine scot cota unica, decat sa ma impoziteze pe ce am acumulat eu si familia mea intr-o viata.

    00
  79. @Alexș Eu am impresia ca tu esti un cocalar, rupt in fund, cu cine stie ce rabla din 1900 toamna care te vezi in postura de a nu mai avea bani de seminte de floarea soarelui.

    00
  80. @Jordan: De ce consideri normal ca eu posesor de trotinetă să plătesc pentru drumurile pe care alergi tu cu SUV-ul?! Nu crezi că ar fi normal ca tu să plătești mai mult?! Am trăit in Europa de Vest, știu ce înseamnă fiscalitatea și normalitatea la ei.

    00
  81. @Autogreen: Baietel,

    Tie iti lipseste logica. Taxa pe combustibilul consumat exista deja: se numeste acciza si o platesti cand pui benzina. E cel mai corect: platesti cat consumi. In Londra se plateste taxa pentru a intra in centrul orasului, tocmai pentru a preveni ceea ce spui tu acolo. Taxa noastra numai asta nu face. Totusi, se gasesc niste nebuni care au impresia ca prin supra-taxare tara noastra va ajunge vreodata la nivelul celor din Vest. Continuati sa visati!

    Ai o obsesie stupida ca fumul ar fi direct proportional cu capacitatea cilindrica a motorului. Iti mai pun o data intrebarea:

    Ce polueaza mai mult. Un 1.4 de acum 10-15 ani sau un 3L modern?

    In final, explica-mi si mie cum se incadreaza cel care are Aro si il foloseste sa isi care lemnele in varful muntelui in tiparul: nesimtit care te sfideaza pe tine, posesor de motor 1.0, mergand singur in SUV-ul lui prin Bucuresti la ora de varf?

    00
  82. Intrebare simpla: DE CE exista impozite pe masini ?
    Prefer un raspuns argumentat, nu „pentru ca asa e in toata lumea”

    DE CE EXISTA IMPOZIT PE MASINI ORIUNDE IN LUME ?

    E destul de simplu:
    1. imi cumpar un frigider de 300 de EURO, statul ia TVA, adica 48 EURO calculat la vechiul prag de 19%. Din momentul ala statul a terminat cu mine. Vreau sa-l car ? Platesc firma de taximetrie. Vreau curent sa-l utilizez ? Platesc la firma de electricitate. Si tot asa…
    2. imi cumpar o masina de 10.000 EURO, statul ia TVA, adica 1.600 EURO. Vreau drumuri pe care sa merg ? Platesc vinieta. Vreau sa merg cu masina si sa poluez ? Platesc taxe de poluare (si inca o data de drum) in benzina, plus TVA ca benzina nu e scutita. Platesc RCA in cazul ca daram ceva cu masina etc.
    Tragand linie, eu PLATESC TVA cand cumpar masina si apoi platesc orice serviciu legat de ea. Adica am fost impozitat o data, si sunt impozitat pentru orice altceva legat de folosirea ei ulterioara.

    De aici, repet intrebarea: cum se justifica impozitul anual pe masina ?!
    De ce pe masina si nu pe frigider, TV, farfurii si chiloti ?

    As prefera ceva legat de capitalism/functionarea buna a societatii, nu comunisme gen „ai bani de masina tre’ sa ti-i luam da-te dracu de chiabur”.

    00
  83. @Alex: Pe mine nu mă interesează că el are ARO sau are RABA. NU mă interesează ineficiența motorului pe care-l are. Mă interesează să consume puțin, să scoată puține noxe și să ocupe puțin spațiu. Dacă are o Skoda Yeti cu motor de 1.2litri va plăti mai puțin prin prisma faptului că e eficient și poluează mai puțin. În principiu asta e ideea să te facă să alegi o mașină cu motor mic. Noi nu ne permitem să circulăm toți cu autobuzul personal, unii mai trebuie să meargă și cu tramvaiul altfel nu am avea loc pe străzi să ne mai mișcăm.

    00
  84. c3
    daca in capul tau impozitele sunt facute sa tempereze excesele altora – esti cel putin retard. excesele sunt temperate de politie si de justitie. daca mergi cu suvul si omori niste oameni trebuie sa faci pirnaie, nu sa platesti impozit mai mare, tu si toti care au acelasi suv, dar poate n-au omorit pe nimeni.
    daca am masina de lux, am pt ca vreau si pt ca imi permit. dar asta nu inseamna ca trebuie musai sa fiu de acord cu orice impozit inventat de imbecili.

    multi dintre voi imi pare ca nu vedeti padurea de copaci. toate impozitele si taxele care se maresc in perioada asta vor omori economia. nu conteaza ca sunt pe masini, pe case sau pe iachturi. raspunsul nu este in marirea impozitelor aiurea, ci in colectarea taxelor deja existente si in oprirea evaziunii. asta nu tine numai de aparatul fiscal ci si de cel de justitie. asta presupune un sistem care sa functioneze. la noi nici vorba de asa ceva. asta e problema de fond, nu cit plateste impozit un bogat care si-a luat veyron, ca din banii pe care i-a platit o gramada ajung si la stat si in salariile celor care au muncit sa creeze, sa produc, sa transporte, sa expuna, sa vinda, sa alimenteze veyronul ala.

    00
  85. @PCH: Uite că în Suedia, Norvegia și Franța nu au omorât deloc economia și la ei impozitele sunt mult mai mari ca la noi! Eu cred că impozitele și amenzile temperează excesele, cel puțin pe mine mă temperează al naiba de tare.

    00
  86. autogreen
    inainte sa faceti comparatii, verificati putin gradul de fiscalitate al tarilor europene. dupa asta, verificati si ce primesc platitorii de banii pe care ii dau.
    si garantez ca nu veti mai face vreodata comparatii intre romania si suedia,norvegia, franta.

    00
  87. @Autogreen – hai sa le luam pe rand. Platesc pentru faptul ca masina mea consuma 20 la suta cand alimentez. As putea plati pentru poluare daca ar fi o taxa bazata pe emisiile de noxe – nu este. Mi se pare aiurea sa fiu pus sa platesc extra cand poluez mai putin decat un Tico din 2000. Re spatiu, eu ocup tot un loc de parcare, ca si un Peugeot 407, Citroen C4 sau Skoda Yeti, SUV-ul meu fiind la fel de lung / lat ca si un BMW Seria 5 si locurile de parcare nefiind limitate pe verticala – deocamdata. In consecinta, mi se pare o taxa si o masura idioata. Idioata si comunista. Ma doare fix la 2m in fata pixului de banii astia in plus, dar ideea in sine e cretina.

    @zoso – aia 30.000 de oameni nu urlau de invidie, urlau ca ramaneau fara mancare. Evident, ar fi putut fi invidia celui fara mancare fata de cel cu mancare…

    00
  88. @PCH: Eu nu iau în discuție modul în care se cheltuiesc banii, asta e cu totul alt subiect. Spun doar că impozitele mari pentru lux (în cazul asta mașini cu motoare mari) sunt normale.

    00
  89. Adi si PCH: foarte bune argumente.

    Autogreen: intelege te rog ca acel om cu Aro poate il foloseste de cateva ori pe an. Ineficienta motorului o plateste deja in combustibil, el in rest nu deranjeaza cu nimic. Daca vrei sa-l impozitezi ca polueaza atunci masoara-i CO2-ul si ia-i bani pe ala. Daca vrei sa impozitezi dimensiunea, impoziteaz-o pe aia, dar ce treaba are cilindreea cu toate astea?

    00
  90. @Autogreen:
    1. „Mă interesează să consume puțin, să scoată puține noxe și să ocupe puțin spațiu. Dacă are o Skoda Yeti cu motor de 1.2litri…” – te-ai gandit ca sunt unele domenii de activitate si chiar locatii care necesita masini / utilaje supradimensionate? Daca-ti locuiesti intr-o zona mai defavorizata sau pe la minunatii nostri munti chiar ai nevoie de ceva mai rezistent, cum ar fi un SUV.
    2.”Uite că în Suedia, Norvegia….” – de unde si pana unde comparatia cu aceste tari, precum si cu tari ca Germania, Italia, Spania, Portugalia??? Chiar nu se vede ca NU avem nimic in comun cu ele?? Pana si cersetorii de acolo tot romani/suedeji sunt – hai sa terminam cu vorbe de genu „pai in X tara e nustiucum” kkt traim in romania, suntem platiti in romania, murim tot aici (asta dac nu ne vin idei BUNE de emigrare), deci hai sa ne gandim la solutii bune pentru noi, sa nu mai copiem orbeste tot ce au facut altii ca poate nu se aplica la noi.

    00
  91. @verde-stop: Da, m-ai prins. Stii care e chestia? Ca rabla mea din 1900 toamna, daca are motor de 2L, tot va fi mai putin impozitata decat acel SUV de prost gust (Aro ii zice) cu care respectivul isi care lemnele in varful muntelui. Si voi fi impozitat mai putin si decat masina cu motor de 3L produsa acum 2 ani si fata de care poluez de 10 ori mai mult. Nu-i asa ca noua taxa face tot ce zici tu?

    Stii cine sunt cei mai amuzanti? Cei care se duc in vest si se intorc fara sa inteleaga nimic din ce se intampla acolo. Trist. Niste bieti scribi care ar copia cuvant cu cuvant legile lor actuale, sperand sa obtina aceleasi efecte in romania. Trist.

    Observ ca in continuare pierzi substanta si te referi la eficienta, poluare desi, al dracu sa fiu, in noua lege nu am observat decat o singura unitate de masura: centimetrul cub.

    00
  92. @Alex: centimetru cub spune multe despre o mașină.

    00
  93. si ca sa nu ne mai pierdem timpul cu vorbe si sa trecem le chestiuni concrete, poftim situatie:
    eu am o companie care produce indeajuns incit sa platesc salarii la ceva oameni si sa ma plimb si eu cu masina de lux, ca cocalarul. pina acum, mi-am platit absolut toate impozitele, totul la zi, ba chiar si mai mult, ca asa e la noi sistemul fiscal.
    cu criza, evident ca au scazut incasarile. se munceste mai mult pe mai putini bani. acum cresc impozitele si taxele. concluzia: mut compania din tara. ce va mai primi statul roman de la mine: fix pla.
    ca mine mai sunt o gramada. dar nu-i problema. romanii sa fie multumiti ca cocalarii cu porsche platesc impozit dublu la masina, si e ok.
    si da, imi mut si masina din tara. eventual in seychelle, ca acolo posta cu amenzile ca am depasit limita de viteza de 30km/h ajunge mai greu. si nu, nu fac asta pt ca nu mi-as permite sa platesc noul impozit dublat sau triplat sau cit o fi, ci pt ca ma simt batjocorit de stat si pot sa aleg sa nu mai fiu bataia de joc a imbecililor care se cred mari oameni politici.

    00
  94. Am si io o intrebare: daca centimetrul cub spune multe de ce la autobuze, microbuze si alte asemenea auto-vehicule taxa s-a majorat simtitor mai putin fata de celelalte masini (SUV)?

    00
  95. @autogreen: si eu as plati 70 % din salariu la stat ca impozite daca:
    – nu ar trebui sa dau 1000 euro la nasterea copilului meu
    – nu ar trebui sa dau bani pe medicamente
    – nu ar trebui sa dau bani la dentist pana la 16 ani
    – nu ar trebui sa schimb amortizoare din 2 in doi ani
    S.A.M.D.

    00
  96. Si daca am un Mercedes din ’85, motor de 2,5 diesel, 90 de cai, 1600 de tone, te rogi de ea sa accelereze…ei bine, daca am asa ceva, sunt „smecheras”? Ma indoiesc.

    00
  97. eu as pune impozit pe suv-uri pt ca sunt USELESS si sunt conduse de handicapati care nu stiu sa conduca ;)
    as pune impozit pe pisicutele din 92 1.6i kit Mpower aer cu conditia sa fie geamu deschis, inmatriculate in bulgaria
    si lista poate sa continue :D

    00
  98. Burghezul din mine revine si va aminteste mai clar, in spiritul capitalismului:

    IMPOZITELE NU SUNT NISTE BANI PE CARE II DAI CAND ESTI MEGA BOGAT ASA, CA SA AIBA SI AIA MAI SARACI. Sunt niste bani pe care ii dai statului (o entitate destul de metaforica, care in functie de culoarea politica a administratiei, functioneaza mai mult inspre satisfactia individuala sau mai inspre cea comunitara, dar nici pe departe in spiritul Robin Hood) CONTRA UNOR SERVICII.

    Platesti impozite ==> primesti servicii.

    „platesti impozite” + „nu primesti nimic” = ilegal
    „platesti impozite de doua ori pentru acelasi serviciu” = ilegal;

    ==> „platesti impozite pentru ca <> si nu au oamenii bani, dar tu ai ceva mai multi” = cat se poate de ilegal.

    Apreciez foarte tare latura spirituala si „sufletul” din ideile sociale, insa daca trezesc burghezul din mine, pot la fel de bine sa spun ca de fapt VOI, astia care tipati sa „mareasca impozitele bogatasilor nenorociti care merg cu gipanele pe strazile mele” sunt de fapt cei care si-au depasit lungul nasului (ca sa nu zic de fapt ca au ajuns la oras cu cel putin o generatie prea devreme).

    00
  99. @lala: Autobuzul e un bun de interes public, consumul, costul si poluarea pe pasager este mult mai mică decat in cazul unui automobil. Cu alte cuvinte interesul celor 50 de oameni din autobuz este mai important decat interesul unui singur om din automobil.
    @mArius: Nu discutăm despre eficiența adinistrației, aici știm toți că se fură la greu.
    @io: dacă ai SUV nu înseamnă în niciun caz că ești handicapat
    @Ion: Bogatul nu crede săracului şi sătulul nu crede flămândului (proverb poplar) – nici noi nu cerem burghezului din tine să înțeleagă acest lucru.

    00
  100. NOU
    #115

    Sincer vorbind ma infioara naivitatea acestui articol , si multe din comentarii . Voi chiar credeti ca cei care’si permit o masina de lux si „sparg” pe zi 5-10 mil. lei vechi, chiar sunt afectati de aceasta decizie ? Cat de naiv sa fii sa crezi asa ceva ?! Si daca ce scrie aici „”Pentru masini cu o capacitate cilindrica de peste 2.000 centimetri cubi va fi platit un impozit dublu”” este adevarat , voi chiar nu va dati seama ca tot noi o sa platim prin simplul fapt ca si pretul intretinerii unui camion o sa creasca si prin urmare pretul oricarui aliment transportat astfel , o sa creasca . Si mai este un lucru care se pare ca nimeni nu’l intelege , orice impozit platit se va duce la peticirea bugetului ; incetati sa aveti sperante la drumuri , momentan nu avem „manageri” competenti sa gestioneze constructia unei infrastructuri (de orice fel) in Romania , va dau un exemplu simplu , Polonia plateste 4 mil euro pe Km de autostrada si noi 20 mil pe Km , Km cu acelasi grad de complexitatea a caii de comunicatie , in speta a reliefului , viaductelor , podurilor sau tunelurilor care fac parte din componenta acestui drum . Deci sincer , hai sa scadem un pic gradul de naivitat , doar nu traim intr’o cutie .

    00
  101. @lala – nu, pisi, pot sa-mi iau citroen c3 fara sa fiu gay, si nickname-ul meu nu vine de la masina. masina e o chestie care ma duce din pct A in pct B, nu un statement social. nu am nevoie de masina ca sa-mi ascund frustrarile/lipsurile sau ca sa par ca am mai mult decit am.

    am gresit cind am zis cp in loc de cc. dar ideea e aceeasi. un impozit mai mare ii mai tempereaza pe toti cocalareii si mai reduce din poluare.

    eu inteleg ca partea cu poluarea nu te afecteaza, ca daca tu (si cu amicu tau pch) ati iesit deja mutanti va doriti sa iasa si altii la fel, dar poate-s unii care nu vor sa-si hraneasca copiii cu noxe.

    si da, asta inseamna ca i-as rupe la impozite pe aia cu masini vechi si care polueaza mai mult decit o fabrica.

    00
  102. mare’i gradina, iar aurogreen e gradinar sef :)

    00
  103. NOU
    #118

    Mie mi-e si rusine cu „trotineta” mea de 1,4 l din parcare cand vad p`aci numai masculi potenti cu motoare de 3-5 litri.
    Au marit impozitul, l-au facut dublu, foarte bine. De-abia pote voi vedea mai putine rablamente Sh din 1900 toamna care fac raliuri prin oras cu manelel la maximum. Si poate si mai putine garsoniere pe roti, dar ma indoiesc-bine macar ca platesc mai mult!
    Si daca tot o bagati pe aia cu ARO , sa stiti ca in prezent aceste masini sunt exceptate de la acest impozit urias, asa ca dati alte exemple ca asta e expirat!

    00
  104. C3…unde reduce poluarea ?
    Cred ca pana la comentariul tau au mai spus si alti 3-4 oameni ce spun si eu acum: dimensiunea masinii nu e direct proportionala cu poluarea.
    Spaga la ITP e direct proportionala cu poluarea.
    Dar nu: tu vrei sa rezolvam problema spagii data la ITP de amaratii care merg cu Dacii + cativa cocalari cu BMW-uri de acu 10 ani prin cresterea impozitului masinilor cumparate de cei cu bani.
    LOGIC !!!

    00
  105. @viomobil: Mulțumesc,

    00
  106. @c3: „pot sa-mi iau citroen c3 fara sa fiu gay” – poate in KuRRlandia :)
    „…..poate-s unii care nu vor sa-si hraneasca copiii cu noxe.” – pai atunci vorba lui Zoso intr-un post anterior: muta-te la tara,acolo-i de tine sa te vad cum urci panta pana in curtea casei de la munte cu1.2-ul tau, iarna.

    Pot sa zic ca sunt de acord cu ultimul tau paragraf ala cu ruptul alora cu masini din anii 80.

    @thea cu th: poti sa argumentezi treaba aia cu Aro?

    00
  107. NOU
    #122

    Ceva normal , cu un motor v6 nu poti plati ca unul ce conduce o corsa de 1.2 .

    00
  108. Offtopic:
    Cand au bagat baietii peste 100 de comentarii?
    =))
    Se pare ca ai multi cititori direct afectati.
    Se aude la Audi? Sariti cu reclamele! :D
    Legat de problema prezentata:
    Oricine a cumparat masina cu motor mare trebuia sa se astepte la o asemenea masura. Taxa asta e mare in cam toate tarile UE, nu avea cum sa nu intre in vigoare si la noi in tara in cele din urma.

    00
  109. @thea cu th: din pacate nu o sa scapam de rablamentele din 1900 toamna, ca au motoare de maxim 2 litri, fortate la maxim , „tunate” ca sa zic asa, eventual cu numere de Ruse.
    Acuma, eu conduc o masina de 3200 cmc, motor V6 de 250 de cai din 2007 si nu e vreo mare fitza. Sint de acord sa platesc, dar sa stiu pentru ce, nu ca vine vreun frustrat si i se pare lui ca sint cocalari prea multi pe strada. Sau poate nu ati vazut Logane „tunate”? . Am platit taxa de prima inmatriculare de 2400E. Ca asa a vrut Tariceanu. Pina anul trecut am platit aproape 2000 de lei impozit. Anul asta a fost de vreo 2200. Plus ca ma obliga sa platesc inca 1000 de lei rest cum ar veni pina la sfirsitul anului. Per total, impozitul pe 2011 o sa fie de circa 4600 de RON. Care e logica?

    Si pina la urma de ce sa platesc eu pentru foamea statului roman? Am platit impozite anul trecut doar pe salariul meu 300 de milioane. Si am muncit de mi-au sarit capacele pentru banii aia. In ce masura banii platiti de mine s-au dus unde trebuie?
    Sariti de-ampulea cu totii ca sa plateasca ca au de unde. Da ia munciti si voi ca mine, platiti cit platesc eu si apoi sa va aud cum va cacati pe voi.

    00
  110. Pentru toate labele comuniste care se bucura de necazul altuia: inteleg la un motor de 2 ori mai mare sa platesc impozit de 2 ori mai mare. Ce nu inteleg eu, de ce sa platesc un impozit de 16 ori mai mare…

    Masina mea nu polueaza mai mult (normele euro sunt stabilite ca g/km), deja platesc in pretul benzinei faptul ca ea consuma mai mult, asigurarile sunt mult mai scumpe, nu beneficiez de niciun serviciu suplimentar din partea statului… deci care ar fi motivatia acelui 16x?

    00
  111. si tot pt naivii care’si dau cu parerea pe bloguri, drept dovada ca un cocalar ramane cocalar pana la moarte: oricat ar incerca cei din jur (prin vorba buna, bataie etc) sau statul (prin amenzi sau de ce nu bataie) sa’i schimbe, tocmai ce am aflat de la un baietas de cartier cum se poate rezolva si problema impozitului la administratia financiara, printr’o bifa intr’o aplicatie, contra unei ciocolati (acum si cu 25% mai mici) :) si puteti sa fiti siguri ca aia de buna credinta cu „masini de lux” de peste 2000cc (printre care cu mandrie ma numar si eu cu cei 2099cc ai mei) nu vor apela la astfel de subterfugii.

    00
  112. Va pierdeti timpul cu argumente slabe si cu entuziasmul copilaresc fata de gandul ca o sa ii vedeti pe smecherii cu gipane trasi pe dreapta, fiindca nu vor mai avea bani de impozite.

    neraprojects are dreptate, pierdeti din vedere niste lucruri mai importante. Adevarul e ca majorarea asta a taxelor ne va afecta pe noi mai mult decat ii va afecta pe smecheri.

    Sa va dau un exeplu. Din punctul meu de vedere, sunt doua tipuri de conducatori de masini oarecum noi cu motoare puternice: oamenii de business si cocalarii.

    Businessmanii au cu ce sa plateasca, fiindca produc bani si produc bani multi, in general pe carca voastra, a celor entuziasmati de stirea asta. De cealalta parte, sunt cocalarii fraieri, care traiesc ca niste capuse pe sub pielea parintilor, fie sunt cocalarii infractori, care fura, duc fete la prostituat in afara, fac trafic, in general nu isi fac griji pentru ziua de maine.

    In general, oamenii astia baga pe luna mai mult combustibil decat impozitul pe un an. Se asteptau la nivelul asta de cheltuieli cand si-au cumparat masinile. Credeti ca sufera acum sau ca trebuie sa isi regandeasca bugetul datorita aceste modificari a taxelor? Pun pariu ca multi nici nu vor baga de seama modificarea data viitoare cand vor merge sa plateasca impozitul.

    Hai sa ne bucuram mai putin de raul altuia si sa ne gandin mai mult cum putem sa ne facem viata noastra mai buna.

    00
  113. Misto. Gandire de dreapta. Putin socialista, dar de dreapta. Lasa, sa moara capra putere a vecinului !

    00
  114. Cred ca este pentru prima data in viata mea cand aud in Romania o discutie despre impozite si modul in care influenteaza ele cumpararea unui Bin. E bine.

    00
  115. *unui bun.

    00
  116. Era o vorba in US:
    Nu te intreba ce-ti poate oferi statul, intreaba-te ce poti oferi tu statului. :)

    00
  117. Problema se reduce la patru aspecte extrem de simple, demonstrabile empiric:

    1) Oamenii cu bani, odraslele lor și pițipoancele întreținute de aceștia nu vor resimți creșterea impozitului. Cel mai probabil, nici măcar nu vor observa această creștere, fie pentru că sunt mult prea proști ca să țină minte cât au plătit anul trecut, fie pentru că pun banii pe tejgheua casieriei în stil becalian, pac-pac!

    2) Cocalarii cu mașinile de lux ale anilor ’80-’90, cumpărate la mâna a 5-a și cu ultima revizie făcută acum 200k km, nu vor resimți creșterea impozitelor pentru simplu motiv că noțiunea de ”impozit” le-a fost, le este și le va fi străină. Cei cu mașini îmatriculate pe plaiuri nemioritice intră în aceeași categorie. Așadar, se pune problema colectării- cum recuperează statul banii de la cocalarii care nu plătesc impozitul?! Hai, micilor pionieri, v-aud? Aha, vă zic eu: îi recuperează fix din *ulă!

    3) Pasionații- și-au cumpărat mașina nu din snobism sau pentru că îi dădeau banii afară din vile, ci pentru că le place. Cel mai probabil fac sacrificii constante pentru a întreține mașina respectivă și nu vor renunța la obiectul pasiunii lor pentru simplul motiv că guvernul de dreapta (hai sictir) al micuțului Boc a mărit ilegal impozitul. Vor strânge și mai mult din dinți, vor circula mai puțin, nu vor mai merge în concediu și își vor plăti impozitul. Această categorie aparte o veți regăsi pe majoritatea forumurilor auto.

    4) Vehiculele utilizate în regim utilitar. Veți câștia foarte mult din suprataxarea vechiului ARO sau a dubiței matusalemice cu care țăranul român își care produsele la piață. Credeam că doar Bucurenci e în stare să pedaleze pe lângă un ARO încărcat cu pepeni de Dăbuleni și să-i strige țăranului (a nu se interpreta într-un registru peiorativ) ”oprește, nenorocitule! Ucizi pingunii! Cumpără-ți un Prius cu remorcă!”. Se pare însă că m-am înșelat.

    Ca să evităm discuțiile, vă spun din start că pe mine mă afectează cel mai mult noua grilă de impozitare: am o Octavia cu motor de 1.6, benzină. Hai, bucurați-vă! Guvernul ia de la ăia ”care au” și le dă celor care au nevoie, ca alde Blaga, Videanu, Berceanu, Udrea, etc. O să primiți și voi ceva ce se termină în UE, dar mai are o literă în față ;)

    00
  118. * A se neglija posibilele typos. Unii oameni mai au și alte treburi, deci nu pot să fie tot timpul bloggeri și deontologi.

    00
  119. Deviati tare de tot.

    Nu vorbim despre exemple sau despre efecte. E de CEA MAI MICA importanta cine ajunge sa nu isi mai ia o masina si de ce sau cum.

    Ideea este ca statul iti ia bani prin impozit fara sa iti dea inapoi ceva. Si chestia asta este ILEGALA, IMORALA, GRESITA, NECONSTUTIONALA, cum vreti voi. Pentru ca nu e treaba STATULUI cati bani ai tu si ce faci cu ei.

    Statul (si impozitele lui) e acolo pentru a oferi servicii si beneficii (invatamant, sanatate, strazi) INDIVIZILOR. Daca unul are mai multi bani, este treaba LUI, nu treaba celorlalti.

    Prosti nu sunt aia cu masini albe, prosti sunteti voi ca ii scuipati.

    00
  120. Masura este foarte buna. Aplicarea este de cosmar. Adica brusc, toate utilitarele cu motor de 2,5l devin masini de lux. Nu e rau, economia duduie, sa ii dam si un pumn in gura… Aro devine masina de lux. E firesc. Cu ce isi exhiba luxul o Honda Civic de 2,2l in fata unei alte masini similare cu motor de 2l?

    Ce vina are ala cu Hiluxul de 2 locuri, 2,5l care cara termopane? A devenit brusc sofer de masina de lux. Ce are cilindreea cu impozitul? Nimeni nu vede evidenta: ca sa ai o masina in momentul de fata in Romania platesti mult mai mult decat in orice alta tara din Europa. Indiferent de cilindree, pret, marime, vechime. Pur si simplu este strigator la cer sa ai o masina de 10 000 de euro si pe tine sa te coste impozite+taxe+rca+casco+rovigneta+altele mai bine de 2000 de euro pe an. Cine nu ma crede sa faca un calcul elementar. Cei mai vitregiti in momentul de fata sunt cei care aveau utilitare cu motor de 2,5l, dupa cum se stie utilitarele gen pick-up cu 2-4 locuri au motor minim de 2,5l. Daca si asta e lux.

    Ca sa fim si mai clari, sunt si scutiri de la impozit: citez din memorie: „mijloacele de transport ale institutiilor publice”. Care va sa zica, Tuaregurile si cu Audiurile A6 etc.au scapat. Democratie adevarata! Dar nu pentru catei… Dar ce ne miram? Asa e si cu geamurile fumurii, guvernantii au voie, sclavii nu. Ne meritam soarta.

    00
  121. si daca am o duba pentru dus marfa. aia daca are motor mic ma pot caca pe ea. sper ca doar autoturismele. ca si autoturism personal mi-ar fi de ajuns un motor de 1,6 – 1,9

    00
  122. A6, 2,5 TDI, Quattro – cumparata pentru ca are tractiune integrala atunci cand Dusterul nu exista pe „planseta”. Fara folie, fara manele, fara liniute, 15 ani de sofer fara amenzi si accidente, stil sportiv fara depasiri in curbe sau fortari. Eu sunt smecherasul din post?
    Cat venin arunca printre dinti unii dintre comentatori, e incredibil.
    Sa nu uit, masina asta nu m-a lasat inzapezit iarna trecuta iar daca doamne fereste, unii dintre cei care se bucura mai sus, pierde controlul si intra in mine o sa regrete ca nu au avut o masina mai mare. Platesc impozit mai mare dar raman in viata. Cred ca merita, Romania este plina de bizoni, o vedem in fiecare zi.
    Am luat masina acum 3 ani si am dat pe ea cat pe un Logan Diesel full.

    00
  123. NOU
    #138

    Si iata cum un nou post despre „auto” naste atatea polemici, pasiunea romanashilor e infinita cand vine vorba de masini, desi ei nu am ce manca acasa dar au logan nou in rate/leasing etc, un exemplu doar.
    Impozitele diferentiate nu sunt gresite, este chiar o metoda buna de a tine sub control poluarea de exemplu, la englezi se aplica cu succes si si in alte tari.
    Iti iei masina pe care ti-o permiti, asa este normal, daca nu-ti permiti decat logan, ok iei logan, dar daca tu castigi 20 mil pe luna de ce ai Seria 5 in parcare? Chiar si second hand?
    Ai seria 5 inseamna ca iti permiti sa platesti mai mult si asa cum spunea cineva mai sus, cand iti permiti nu mai conteaza cu cat se mareste impozitul atata timp cat e in limite normale si nu aberatii.
    Apoi, alta chestiune se refera la ce spuneau si altii mai sus din nou, daca statul nu-ti ofera nimic, atunci dece sa nu platim impozite si taxe, si asigurari si sa ne facem vacantele in niste state care merita? AKA Bulgaria?
    Merg de 3 ani de zile la Bulgari, vara in cocediu si toamna la Greci, In fiecare an am vazut schimbari la Bulgari, hoteluri mia bune, centura Sofiei, servicii mai bune la preturi normale, etc
    De ce nu as plati taxe si impozite unui stat care face ceva cu banii?
    A si vroiam sa va spun ca sunt mandru de viitoarele mele numere de Ruse.
    PEace si dormiti linistiti guvernul vegheaza sa nu mai aveti nici dpa ce bea apa.

    00
  124. „Smekerasii” cu 4×4 de la Extreme Adventure au salvat vieti asta-iarna cand guvernul dadea cu stangu-n dreptu’. Si ei merita sa fie arsi cu impozit dublu?

    00
  125. Alex, imi explici si mie cum ai ajuns la cifrele acelea pt q5 si aro? ca nu am inteles cum rabla aia poate sa aiba atata impozitul. La care versiuni ai calculat? la q5 de 2l si aro de 4 sau cat dreaq are?

    00
  126. De-al dracu’ o sa ma duc in bulgaria sa-mi inmatriculez masina cu peste 2000cmc.

    Am bani sa platesc impozitele in Romania, dar de ce? Pentru ce cacat sa fac asta? Ca sa nu am, nici pana-n ziua de azi cacatul ala de A2 terminat? Si asa platesc taxa pe combustibil dupa cat consum. Unde e logica taxei impozitului?

    Sa nu mai zic de taxa abuziva „de mediu”, care nu are nici o logica. Prefer sa duc totul la bulgari, ca alora le plac banii mei, romanii vor mult pentru nimic. Bulgarilor le dau putin pentru nimic. Unde ies mai bine?

  127. Aro cu motorul de 3.2L, iar Q5 cu motorul de 2L turbo-diesel.

    00
  128. NOU
    #143

    maestre, am un grand de 4,7 si un x5 de 4,8i, cumparate din america ca sa nu arunc banii in europa(sigur stii cum e cu pretul la aia…), ei bine de 3 anii aproape, tot arunc somatia lu ontanu la cos. ba nu platesc dar nici nu scot un sunet de cum si pe ce circul, dar nici un sunet, contemplu si gata:::)))(o sa apara vreun destep si o sa zica ca ma executa silit, dar sunt la coada care contine 10,000 minim de executari silite anuale care nu pot fi facute din lipsa de timp si proceduri lungi si contestabile, sau ma va arde cind vreau sa le vind, negativ, au casco si parca vreau o dauna totale, poate::))))

    00
  129. @rzv imi place cum gandesti. Nu e vorba ca imi place de tine, dar ai pus punctul pe i.

    Aia smecheri nu platesc nimic, si oricum n-or sa plateasca. De pui masina pe numele lu asociatu gica din israel, sau a lu firma avantu srl din cipru, nu mai ai ce rezolva. Succes la ambasada :). Pt frauda de sub 100 de milioane nu extradeaza nimeni pe nimeni. Poti sa fii si cersetor.

    La fel ca si alte masuri e o masura populista care loveste in cel mult 10000 de oameni din care doar 1000 contau, din care 300 li se rupe ca au de unde si 700 o rezolva. Si restul sufera aiurea. Ca si masura cu casele, sau pensiile „nesimtite”, care e si mai idioata.

    00
  130. LOL. M-am interesat, in Bulgaria impozitul e doar 15 de euro/an ca la ei e in functie de clasa de poluare, nu de capacitatea cilindrica. Si RCA-ul e juma’te :) Decat lui Boc 205 euro/an, mai bine bulgarului 15/an. Macar aia au facut 400 km de autostrada.

    Voi avea numere de Ruse in curand.

    00
  131. Si care va sa zica o sa platesca Videanu pentru masini … si din banii cui o sa plateasca Videanu ca el a lucrat numai la stat pe cate 2 poli salar si pe milioane cu statul …..In fine nu sunt bun sa fac glume. Stii de ce imi era totusi dor?! De o postare marca Zoso despre grasii de bugetari. De exemplu grasii de bugetari care salveaza acum vieti din spatele salariilor cu 25% mai mici. Asta da post care sa suscite atentia.

    00
  132. Ma da ce ma bucur ca ii impoziteaza pe astia de au bani din furaciuni, asta ca sa nu imi spuna mie ca au muncit ei ca mine si au avut de unde sa isi ia tot felul de lucruri de lux.

    Hai si cu impozitul pe a doua, a treia, …. etc proprietate ca inseamna ca esti instarit daca ai si hai cu tot ce era inainte pe timpul lu nea Nicu ca parca era mai frumos si omenesc.
    Chiar daca nu am apucat eu prea mult dar… multa lume plange dupa timpurile de odinioara.

    Apropo, atunci macar nu era nimic ca sa poti cumpara, acum sunt de toate, dar mai mult iti faci inima rea ca sunt dar nu poti sa iei, plm.

    Tara de rahat, pacat ca s-au trezit acum sa faca curat dupa ce si-au umflat buzunarele ….

    Ps: As vrea sa vad si vreo 10 trasi in teapa in Piata Universitatii, se poate?…. hai ca stiu ca sunt si din astia care ar trebui sa fie acolo….

    00
  133. trebuie sa fi oligofren sau frustrat sau poate ambele variante ca sa te bucuri de majorarea unor taxe mai ales uneia aberante ca asta… oricate taxe ai plati, banii nu se intorc niciodata dar NICIODATA la cetatean! Singurul efect vizibil va fi ca udrea va avea mai multi bani de posete, boc, base, videni si berceni mai multe fonduri de delapidat…

    00
  134. @rzv – zeule, fii capitanu nostru.

    00
  135. motor 3,2 – am belit-o!

    00
  136. @zoso
    Tu pui problema ( Hai sa nu mai platim taxe si impozite etc…) ca si cum pana acum nu am platit toti taxe si impozite…Am platit toti taxe si impozite pana acum…. si nu am inteles de ce…
    Aaaa… sa se fi facut o autostrada ( una… mai de doamne ajuta, mai lunga de 200 de km) sau spitale sau mai stiu io ce… si sa apara BOC acu sa zica… fratilor…. ne mai trebuie niste bani ca sa terminam ultimii 200 de km la autostrada aia de 1500 pe care am incepu-to si sa mai facem 2-3 spitale belea etc… Crezi ca mai comenta careva?

    00
  137. Honda Civic 2.2 CDTi
    – 2204 cmc
    – 140 CP
    – 18.600 EURO
    – consum declarat 6.6/4.3/5.1
    – emisii CO2 135 g/km
    – impozit 864 RON/an

    Honda Civic Type R
    – 1998 cmc
    – 201 CP
    – 26.000 EURO
    – consum declarat 12.7/7.0/9.1
    – emisii CO2 215 g/km
    – impozit 180 RON/an

    Mi se pare foarte corect. Este normal ca animalul poluator si figurant care si-a luat o compacta diesel de 140 CP si 19k euro care consuma 5 si elmina 135 g CO2 pe km sa plateasca de 5 ori mai mult decat omul decent care si-a luat un amarat de hot-hatch care costa doar 26k, consuma doar 9 si elimina doar 215 g CO2 pe km.

    Asta pentru inteligentii gen autogreen cu „cmc spun totul despre consum/poluare”.
    Si tot pentru ei: de fiecare data cand o sa ma uit cum indicatorul de consum instantaneu mi se blocheaza la 29,9 cand accelerez, o sa rad satisfacut ca 2.0 turbo benzinar al meu e impozitat la fel ca rasnitele lor 1.7 diesel de 75 CP.

    Ca doar conteaza doar capacitatea cilindrica, nu ?!

    00
  138. Apropo, am si alte idei de impozite care pot fi justficate usor:

    – impozit eco pentru oameni de peste 1,80m – cu cat esti mai mare, cu atat mai mult oxigen inhalezi si cu atat mai mult CO2 emani. Cu alte cuvinte, ne iei resursele. Alte categorii de oameni carora li se aplica – toti cei care desfasoara activitati sportive, pentru ca, nu-i asa, cand esti obosit respiri mai des si mai profund.
    – impozit de intretinere a trotuarelor pentru toti cei care depasesc 50kg. Mi se pare logic, cu cat esti mai greu cu atat distrugi trotuarele mai repede.
    – impozit bunuri lux pentru toti cei care au costume de firma care au costat peste 500 lei – sunt costume flacara si somesul perfect adecvate, la 300 de lei, orice peste e lux si inseamna ca-ti permiti sa si platesti impozit. Alte bunuri asupra carora s-ar putea aplica includ pantofi sport marca Adidas, Reebok sau Nike, tenisi Converse, ceasuri de mana de peste 50 EUR, orice bere consumata la sticla si nu la PET, orice vin care costa peste 11 RON sticla (frate, sunt vinuri supertari la Murfatlar si Cotnari, si Busuioaca de Bohotin rulz, alea italienesti si frantuzesti sunt fitze…) si covrigi cu sare de 1,5 RON bucata (toata lumea stie ca sunt covrigi cu sare de 1 RON bucata perfect ok, deci daca dai 1,5 inseamna ca esti smeker si meriti sa platesti.
    – impozit IQ – daca ai peste 110, plateste taxa, ce pana mea, ne-am saturat noi sa te dai smeker cu tabla aia a inmultirii pe care o stii pe de rost…
    – impozit aplicat pe modul din profit – asta ar asigura ca si firmele care au pierderi ar contribui la stat.
    – impozit pe roata de rezerva – o masina are nevoie de 4 roti. Tu ai 5. Cu alte cuvinte, esti smeker. Plateste.

    Lista ramane deschisa.

    00
  139. AAdi: in sfarsit o parere pertinenta, dar si ARGUMENTATA cu date concrete…asteptam „ideile” lui autogreen, traiasca traficul lu’ zoso.

    00
  140. Doamne cate frustrari aici…

    Va doresc tuturor un socialism placut.

    00
  141. Jordan, abia acum am citit comentariul tau.

    Ai surprins perfect mentalitatea din Romania si directia in care ne indreptam… sau unde ne intoarcem… :)

    00
  142. Prin tarile civilizate de care vorbesti taxe de genul asta sunt pentru motoare peste 3000 cmc sau in functie de putere, norma de poluare. In Romania au mai gasit o metoda de-ai fute pe aia care oricum plateau taxe babane.

    Inteleg impozitarea progresiva, mult iubita de socialisti, dar ce au facut baietii astia e deja impozitare „exponentiala” …

    00
  143. Zoso,
    Iti spun doar atat: gresit, gresi, gresit. Detin un ML 320. Vechiul impozit era 2000 ron/an. Mi se parea totusi rezonabil. Noul impozit e 4600 ron/an. E nesimtire. Prin urmare forma mea de protest va fi aceea de a-mi inmatricula masina pe un prieten in Italia, unde impozitul e ca cel vechi de la noi (500 euro). Daca as inmatricula-o in UK n-as plati deloc impozit, dar ca s-o inmatriculez acolo tre sa merg cu ea pana acolo sa-i fac MOT-ul (verificarea tehnica) si mi se pare cam departe. Desi nu zic niciodata nu.
    Si stii ce mai banuiesc? Multi altii vor face ca mine. Vor inmatricula pe Bulgaria, Ungaria, Moldova sau mai stiu eu ce. Ce inseamna asta? Masinile noastre vor continua sa cirucle pe drumurile romanesti, deci sa le uzeze, dar banii de impozit vor fi incasati de alte tari. Bine zicea Vladescu ca in viitor razboiul cel mai mare dintre state va fi de genul „cine ia rezidenta fisacala a cui”.
    Da la noi nu se pricepe. Vrea Berceanu sa „geama astia cu Q7”, pac se da o ordonanta. N-are decat Berceanu sa-si bage undeva Tiguanul lui de 2 litri. Eu ma duc sa-mi inmatriculez ML-ul in Italia (ca RCA-ul pot sa i-l fac aici pe seria de sasiu) si tot o sa-i rad in fata. Mama lui de prost. In loc sa se gandeasca cum sa faca intr-adevar rost de mai multi bani la buget stau si iau decizii ca in evul mediu, emotional si mai ales din invidie. Halal competenta.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile