Și e teribil de vizibilă dacă circulați cu trenul în weekenduri, eventual dacă mai aveți și treabă. CFR e pur și simplu depășit de situație, pentru că managerii incompetenți puși acolo de politicieni la fel nu s-au gândit în 20 de ani să facă un sistem prin care să știe câte locuri au trenurile și câte bilete pot să vândă.
Așa că acum e o debandadă completă. Se stă în picioare zeci și sute de kilometri, se ceartă oamenii pe locuri, ca la orice chestie gratis, se trage de ea fără măsură.
Știu de ce PSD a făcut asta, pentru că speră să atragă studenți să îi voteze, și reușesc, pentru că gratuitatea pe tren e doar un pișcot aruncat să prindă gustul studentul, cu promisiunea că îi așteaptă lucruri mărețe, plus că și printre studenți sunt oameni care-și doresc să o ardă relaxant pe posturi de bugetari cu muncă puțină și nema responsabilitate.
O știți pe aia cu “au furat de au rupt, dar ne-au dat și nouă vouchere pentru biciclete și gratuitate pe tren”? Credeți că e nouă? Nu e. Bietul Ceaușescu, ne ținea pe întuneric, dar ne dădea locuri de muncă și case ieftine…
Ai dreptate in ceea ce zici dar nu ar trebui sa scapi din vedere si faptul ca fiecare bilet de student e decontat de stat si deci venituri în plus la CFR călători. Știu studenți care chiar călătoresc mai mult prin tara cu trenul daca tot e gratis
citește atent ce zic: călătoresc mai mult și călătorii plătitori nu mai au loc.
Infuzie cu bani în CFR și niște voturi pentru PSD de la studenții desprinși de realitate.
Două dintr-o lovitură.
Eu sunt student și călătoresc gratuit cu trenul pe distanțe scurte, dar dacă plătitorii de bilet nu au loc, mă ridic și stau în picioare.
Vali, treaba este simpla, vrei sa stai jos iți iei bilet cu loc din timp, nu te duci la ghișeu cu 5 minute înainte. Așa te asiguri ca ai loc.
Este la fel cu sentimentul de a te prinde ploaia fără umbrela deși ploua în fiecare zi de 2 săptămâni, dacă ești prost atunci plătești.
Apropo de mizeria comunista numita CFR, acum 4-5 ani am luat un tren din Sinaia spre Bușteni, 10 km la preț de 15 ron, mi s-a părut exagerat de mult.
Este bine ca studenții circula gratuit, undeva trebuie sa se cazeze deci mai multe camere ocupate in pensiuni, isi cumpăra mancare din stațiune deci mai multi bani la impozitul local.
@Vali: Citeste si tu atent: CFR primeste bani pentru „gratuitatea aia” … Deci daca singura problema e ca e prea aglomerat atunci nu e stupida masura, sunt stupizi cei de la CFR… Ahh, si sigur ca astia sunt niste bani bagati intr-un loc de unde se fura mai usor, dar si asta e alta problema.,…
Doar in treacat.. Nu poti admira orase vestice unde bicicleta si mijloacele de transport in comun sunt preferate masinii personale, dar sa fi contra unei astfel de masuri.. Efectiv nu are logica decat ca ai prins tu aglomerat te comporti ca un batranel ipocrit..
Si eu am inteles ca a fost o miscare cu doua consecinte: mituirea studentilor si o subventie mascata catre cfr
Realitatea e ca toti ati înțeles prost. CFR-ul o duce si mai rau de când a fost introdusa gratuitatea. Si culmea ca ultimul director Iosif Szentes a ridicat-o destul de mult pe profit si fara gratuitățile studentilor prin 2016-2017. Cum a venit alt director anul acesta, numit politic, cum s-a dus si mai rau la vale cu materialul rulant si conditiile de călătorie. Ce se mai revizuiesc acum sunt tot contracte de pe vremea fostului director. Pentru CFR gratuitatea e un ghimpe in coasta la cat sunt ei de subfinantati tot de guvern (subvențiile si decontarile intarzie pana la 6 luni de zile) iar firmele de reparație le dau cu flit fiindcă au contracte mai banoase in afara, ori vor mai mult cascaval instant, nu peste țspe luni.
Realitatea e ca CFR-ul e pe butuci, iar din toata treaba plătitorii de bilete sunt alungati, studenții se lafaie moca la mare si la munte, iar Dragnea are votanți asigurați. Degeaba va dati cu studentii care sufera oricum de elitism misecuvinist ca nu il vor vota. Asociatiile lor care au cerut mocangeala sigur o vor face. Sunt doar niste bule fade ale acestor studenți tefelisti care nu voteaza cu PSD, dar se crăcesc toata ziua prin tren. Studentii vehementi de pe net care nu voteaza cu PSD sunt doar firimituri cu ce mai e out there irl. In realitate e doar win win pentru Dragnea si noul public de asistati social.
Dacă este gratis măcar să le fii dat doar pentru călătoria fara loc .
Este nasol sa mergi de la București la Baia Mare în picioare plătind bilet iar studenții stau jos ca au bilet gratis cu loc!
Democratie socialistă!
Dar cu liberele pentru pensionari in mijloacele publice de transport local nu e la fel?
Ei circula tot pe banii tai de contribuabil.
Corect dar aici era vorba doar de studenți! Dar dacă e moca se poate ca pensionarii să devină studenți sa fie dublu gratis.
Aha, si care e diferenta daca sunt studenti?
Banii platiti de stat/minister nu vin tot de la contribuabili. Ca e posibil ca unii sa fie in „campul muncii”, e adevarat.
@cineva – eh, s-o fi gandit ca prostu’ca studentii, fiind tineri, pot sta mai usor in picioare….sau ca pensionarii tai stau jos maxim 20, nu 600km. Cine stie. In rest da, situatii identice.
Nu stiu cum mai e acum ca au trecut vreo 15 ani decand luam trenul in fiecare weekend sa ajung acasa, din Buc. Dar atunci, nici dracu nu cumara bilet (pe distante relativ scurte, Buc – Ploiesti, Buzau, Braila). Doar nasii ce-ar fi suferit daca se dadeau gratuit biletele.
Singura solutie daca vrei sa-ti iei bilet cu loc e sa ti-l cumperi cu cateva saptamani inainte, pentru ca beneficiezi si de reduceri. In mod surprinzator, merge sa ti-l iei online de pe site-ul CFR-ului.
E frumos in schimb ca nu gasesti bilete saptamana asta spre Cluj pe motiv de Untold. Dai cateva sute de lei pe cazare, concerte si mese, dar n-ai 160 de lei pentru un dus-intors pana la Bucuresti.
Secondez.
Am facut drumul Timisoara-Bucuresti si inapoi saptamana trecuta. Bilete luate cu vreo 3 saptamani in avans.
A fost distractiv, ca situl in cauza e facut ca pentru anii 80, dar a functionat totusi.
Vagonul de dormit .. decent. Daca ar mai si spala buda cu detergenti seriosi, sa nu mai puta a pisat, as zice ca ar fi de nota 10. A intarziat insa 40 de minute, de era sa nu mai ajungem la ora stabilita unde aveam treaba. Noroc cu un taximetrist care ne-a demonstrat un stil de condus a la Need for Speed Undergound. Din fericire numa’ ca amplasament pe drum, viteza a fost legala si nu a mers pe contrasens, macar.
Drumul de intors la clasa a doua (ca numa aia era), aprox. decent si el. A avut doar 20 de minute intarziere. Pentru ala de a coborat sa ia suc din Craiova si l-a lasat trenul in gara (ca a stat doar 3 minute din 10 programate), probabil nu a fost atat de placuta experienta …
teoretic da, practic nu toată lumea știe că o să aibă nevoie să plece cu trenul peste x zile, săptămâni, etc.
cât privește ”detergenții serioși”, de câte ori am plecat eu în ultimii ani cu trenul la vagon-cușetă, la plecat toatele miroseau a curat, sau să zicem nu miroseau a nimic. în maxim 2 ore minim una din vagon era înfundată și amândouă miroseau.
Trenul era pregatit de plecare. Buda fusese curatata, dar tot mirosea. Nu e doar de la utilizatori, nu se curata cum trebuie decat foarte rar, probabil
casele erau ieftine inainte de anii 90 peste tot prin lume, dar apoi s-a decis cresterea preturilor exponential.
Masonii, nu?
Basescu#
soros
Noroc cu tunelurile dacice pe sub Carpati
Sincer? E o mare tâmpenie cu gratuitatea biletelor pentru studenți. Cu ce sunt ei mai presus față de ăia care, să zicem, n-au șansa lor de a merge mai departe cu studiatul ? Cu ce e un student mai presus față de ăla care muncește imediat după ce a terminat liceul? N-aduc nimic folositor pe viitor, o freacă în perioada asta de studenție și după aia fug pe afară după cum e de așteptat.
Preferi să te opereze unul care a terminat facultatea sau unul care a început munca după liceu?
Nu muncești ? Nu meriți gratuități. De ce ai merita ?
DAVKO: nici nu avem nevoie de oameni cu facultate, nu?
Zi-mi cât te-a costat pe tine anul de școlarizare până ai terminat liceul.
Tu asta ai înțeles? Că nu avem nevoie de oameni cu facultate ? 😑 Tooot ce am zis e că nu văd de ce studenții ar merita gratuități. Hai să nu fim Dăncilă.
Pentru ca multi vin la Bucuresti sa studieze si nu-si permit ca-n fiecara vacanta sa se intoarca acasa cu biletul platit. Tu spui cu ce e mai presus ala cu facultate ? E mai presus fiindca e medic (salveaza vieti), avocat (te apara in instanta), inginer (mentine si construieste ce nu pot aia cu 12 clase), profesor (iti invata copii sa citeasca si sa calculeze). Fiecare ocupa un loc in societate sau va ocupa, iar societatea, dragul meu, e compusa ierarhic. Poate ai gasit tu cativa oameni de bani gata prin facultati, dar te asigur ca in anii studentiei slabe sanse sa ramai cu un sfant la sfarsitul lunii. Respecta fiecare om cu bune si rele, dar sa spui ca x care isi bate capul 4 ani, apoi inca cativa de practica (in functie de domeniu) nu e mai presus de ala care termina la liceul agricol din naiba unde, e prostesc. +ca-n perioada asta dai o multime de bani in caz ca ai ales o facultatea din bucuresti (chirie, mancare, taxe etc.)
Am crezut că ești troll, dar văd doar că ești gata, pământ de flori.
Fă o comparație: Romania vs Germania. Una dintre țări nu face aproape nimic pentru studenți și cealaltă decontează cheltuieli pentru facultate, gen laptop etc.
Care țară ți se pare că o duce mai bine?
Dacă iar nu înțelegi de ce atunci te las să îți vezi de biletele de tren liniștit.
@DAVKO – Orice adult poate fi student – deci nu esti exclus, te poti inscrie oricand la orice facultate vrei si sansa sa fii inmatriculat e cam de 80%, daca stii unde sa te duci e chiar 100%. Varsta nu conteaza, ei o sa-ti impinga in fata treaba cu 26 de ani, se poate scapa usor de asta daca umbli cu legea la tine (legea invatamantului care spune ca nu este discriminatoriu in functie de varsta).
@Vali Petcu – CFR face acele estimari ale fluxului de calatori DAR NU ARE VAGOANE. Foarte rar se misca ceva pentru ca CFR este o corabie ce ia apa de 30 de ani.
Explică-mi de ce merită :)) nu o mai învârte atât, lasă comparațiile. De ce susții cu atâta patos chestia asta? Ești cumva student ? :> Gratuitățile mereu duc spre abuz, spre nesimțire iar unul care nu muncește , nu merită gratuități, în cazul de față, mărețul student român .
@Dan Surpateanu
N-am avut atracție pt învățat (n-am avut probleme niciodată cu notele) și nu m-am gândit vreodată la facultate, nu e pentru mine, pur și simplu. Prefer o altfel de viață și nu regret nimic până acum. Decât să o ard ca boschetul cu gratuități, mai degrabă muncesc și îmi cumpăr „gratuitatea”. În fine, fiecare cu părerea lui, nu mai comentez pe tema asta.
@DAVKO: Iată și un efect secundar (pt că sunt convis că nu asta a fost intenția legiuitorului) benefic societății: e posibil ca această gratuitate să-i facă pe alții să prefere o altfel de viață! Una ce implică mai mult studiu.
Mi se pare ireal ca sunt atatia care au dat Like d-asta la o fraza care contine „N-aduc nimic folositor pe viitor” despre studenti.
Voi sunteti retardati? La modul cel mai serios. Ca mai sunt si lepre printre ei e una, dar cine cacat va vinde medicamente cand va e rau dupa berea la pet? Ca sigur DAVKO nu se pricepe, ca el are 12 clase.
Sau voi n-aveti nevoie de civilizatie, ca stati la tara? Si aveti impresia ca veterinarul a invatat cum sa dea injectii la gaini de pe YouTube, nu de la facultate.
Ne mai miram ca are PSD-ul fani.
@Teniescu majoritatea studentilor nu aduc nimic folositor pe viitor, cel putin nu in domeniul in care au fost „pregatiti”. Profesorii stiu ca elevii fac facultatea pentru diploma, elevii stiu asta chiar si parintii stiu asta. Adevarata formare profesionala vine din experienta practica intr-un loc de munca, chiar si pentru medici.
Marea problema e ca ai o armata de studenti la jurnalism, management, istorie etc. ce nu vor aduce nici o contributie in domeniul in care au fost formati. Pentru ei facultatea e degeaba iar pentru restul e o pierdere de bani aruncati pe gratuitati si burse.
Ai avea dreptate daca studentii de la facultatile mentionate de tine ar ocupa un procent mai mare din numarul total de studenti dar nu este cazul.
Din punctul meu de vedere ar trebui sa renunte la toate gratuitatile astea mizere si sa ofere burse serioase pentru cei care aleg domenii de care are nevoie tara asta. Este complet retard sa ofer in continuare locuri la buget pentru facultati de diploma in timp ce stundetii buni la medicina, de exemplu, mor de foame daca nu sunt ajutati de parinti sau daca nu muncesc.
Teniescule, ia zi și câți dintre studenții germani, după ce termină facultatea, se angajează și contribuie cu ceva, și câți mai trăiesc din șomaj+pensia părinților „că ei nu e sclavi”.
Pai e clar ca tu ai frecat menta toata viata si habar n-ai ce inseamna facultate.
Gratuitatea biletelor pentru studenti este o masura prin care PSD incearca sa impiedice studentii sa vina la vot, dandu-le posibiltatea sa opteze sa mearga mai degraba la plimbare, decat la vot.
Asta pentru o parte din studenti, cei „pe bune”, care n-ar vota cu PSD nici picati cu ceara.
Pentru cealalalta parte a studentilor, cei care sug la tata fabricilor de diplome patronate de mafia PSD, este o masura buna, placuta, necesara.
Studenții nu au gratuit și la clasa I deci daca vrei se poate.
stai liniștit, când e plin, ii trimite nașul și la clasa 1.
Stai liniștit ca au pensionarii. O placere sa călătorești cu ei la clasa I.
Apropo de clasa I, 80% din vagoanele de clasa a II-a arată mult mai bine și sunt mult mai confortabile decât cele de clasa I. Pentru că Rromania.
Dacă ai bilet cu loc, n-ai nicio problemă cu studenții.
Dacă ai abonament,… Ghinion.
Teoretic, nu gratuitatea biletelor e problema ci faptul ca CFR e la pamant si nu mai are vagoane suficiente. Au scazut foarte mult numarul de vagoane la fiecare tren sau baga vagoane de tren Regio (acelea cu etaj) pe Interregio, in special in weekend (sa incapa mai multi). Am mers in Polonia cu un tren ieftin (Interregio express), avea 21 de vagoane (cam ca ale noastre) si mergea constant cu 110-115 km/h. Anyway, daca CFR-ul nu cumpara repede vagoane (ati observat ca locomotivele sunt majoritatea de prin 1980?) iar statul nu baga banii datori pe biletele moka s-ar putea sa vedem un nou faliment.
@Vali: te contrazic la sistemul de vanzare al biletor si managementul locurilor. Functioneaza perfect doar ca exista optiunea de a vinde bilet fara loc (auzisem ca ar fi un 10% peste capacitatea de locuri dar nu bag mana in foc). In plus sunt si cei care au abonamente (mai ales pe ruta Bucuresti – Ploiesti) + cei care merg blat. Referitor la 2 bilete cu aceleasi loc, de unde apar scandalurile: fie nu se citeste corect locul, fie s-a gresit vagonul (aici CFR-ul are o mare vina ca nu marcheaza vizibil numarul vagonului pe exterior), fie locul este dat intre statii intermediare (de exemplu te poti urca la Bucuresti, dar loc ai abia de la Ploiesti mai departe) fie biletul este luat pentru alta zi (destul de des am intalnit asta), fie s-a gresit trenul (inclusiv intre companii, CFR vs. Transferoviar). Ok, mai este si posibilitatea ca o anumita garnitura de tren sa fie schimbata de urgenta (s-a stricat cea buna sau garnitura ce trebuia folosita are intarziere mare cu un alt tren – sa zicem 2,3,5 ore) iar vagoanele din compunere nu au locurile precum cea initiala unde s-au vandut biletele (am patit asta de 1 data si am primit sms pe telefon, de la CFR, ca mi-a fost schimbat locul – cumparasem bilet online). O chestie aiurea am vazut-o pe ruta Bucuresti – Brasov unde, la un moment dat prin ianuarie 2018, au schimbat trenurile Regio cu Regio Express (singura diferenta era ca iti puteai rezerva locul si plateai 2-3 lei in plus). A dus la adevarat scandaluri pt ca toti navetistii (de pe trenurile Regio) stiau ca „Personalul” este fara loc de pe timpul lui Ceausescu. Faceau ochii cat cepele cand le aratai biletul cu loc rezervat si mintea lor de comunisti efectiv nu putea sa perceapa o asemenea grozavie. Intre timp vad ca CFR-ul a schimbat din nou la situatia initiala, probabil s-a lasat cu bataie pe alocuri, dar aici nu-i CFR-ul de vina.
Exact, asta e marea problema, nu au vagoane, iar cand mai cumpara iau niste porcarii second hand. Cineva imi spunea ca jegurile alea argintii sunt interzise in Franta ca au asbest toxic, dar la noi mai circula.
Numarul de calatorii efectiv s-a dublat si in egala masura la fel s-a intamplat si veniturile companiei. Solutia e simpla: majorarea personalului din garile unde se formeaza cozi, punerea la punct a posibilitatii eliberarii online a biletelor pentru studenti (se lucreza la asta de vreo 17-18 luni deja… cica problema e la registrul unic matricol – noaptea mintii), respectiv punerea pe sine a mai multor vagoane. Nu e nimic SF si impaci pe toata lumea.
De fapt, s-a dorit acordarea unui ajutor de stat către CFR Călători, dar mai greu acum cu Comisia europeană la spate. Așa că au inventat chestia asta, care rămâne, fără doar și poate, un ajutor mascat.
Ma unge pe suflet ca ai ajuns si la problema asta. In ultimul an am fost nevoiti sa mergem des pe ruta Bucuresti-Fetesti…😁…ghinion..pe ruta spre mare.
Practic, in orice zi a saptamanii, nu poti gasi bilet fara a cumpara in avans cu cel putin 3-4 zile. Zicea cineva aici de weekenduri, dar acum nici in timpul sapt nu e mai bine. Si nu stiu de ce se vorbeste doar despre studenti, cand si elevii care n-au nici buletin merg cu cfr, de n-au nici o treaba.
Doamne fereste de o eventuala urgenta, sa ai nevoie de bilet de azi pe maine. Cozile la bilete sunt de vise negre. Alea de pe vreamea lui Ceasca sunt parfum, fata de ce e acum in Gara de Nord. Ce e bine, e ca poti cumpara online si asa eviti coada.
Sunt total desconsiderati clientii care iti platesc imediat biletul, dar sunt preferati cei care nu-ti aduc nimic sau pentru care se deconteaza la sfantu-asteapta. Mai bine ar plati toti si ar creste nivelul serviciilor.
Politicienii vor aduce firma asta in faliment.
Si eu circul des pe ruta bucuresti-fetesti. Nu am nimic impotriva studentilor care au bilet gratuit dar s-a ajuns la situatia ridicola in care mergi in picioare pentru ca nu mai gasesti loc. Ar trebui pusa o limita la locurile pentru studenti. Nu de alta dar nu mai e mult pana cand o sa ajungem ca pe vremuri cand se circula sus pe acoperisul de la vagonul de tren.
Mult nu mai e pana acolo…am ajuns sa plecam din Gara Obor, in disperare de cauza, la trenuri fara loc rezervat. Cred ca nici in statie la Victoriei spre Pipera, la ora de varf, n-am calatorit ca atunci, claie peste gramada.
Culmea e ca am zis „sa fim multumiti ca am urcat si in ala de navetisti”, asa de rau de se circula.
a explicat valcov acu vreo doua saptamani ca e o strategie pe termen lung: studentii prind gustul calatoriei cu trenul si dupa facultate, ca oameni ai muncii, vor continua sa calatoreasca cu trenul, platind bilete si astfel ajutand financiar cfr-ul. ah, si chiar credea asta
strategie de fidelizare. dacă merge pe droguri de ce nu si pe calatoria cu trenul?
N-ar trebui sa fie gratuit decit in timpul scolii si doar vineri de la ora 14 pina luni la ora 8. Gratuitatea ar trebui sa vizeze si directia de mers, vineri spre domiciliu, duminica spre localitatea de studii.
si doar sosete albe cu pantofi negri
#spitalul9
Cred că PSD sunt tâmpiți dacă ei cred că vor câștiga voturi din gratuitate la studenți. Nu știu ce procent de studenți va vota „biletele gratuite”. în plus, problema gratuității nu ar fi chiar o problemă dacă ar pune vagoane in plus.
Nu înțeleg de ce nu se fac vagoane speciale care să fie „gratuite”. S-au umplut vagoanele „gratuite”, la revedere, ia alt tren.
Nu vor vota foarte multi studenti PENTRU cei care le-au dat bilete moca, insa vor vota foarte multi studenti si parintii lor CONTRA celor care vor anunta ca vor sa elimine gratuitatea
Cei care vor circula efectiv cu trenul si vor vedea dezastrul din el nu va vota PSD nici in ruptul capului… E putin cam stupid sa crezi ca tinerii cu minime pretentii (ca deh, se presupune ca de asta fac facultate) vor privi cu ochii buni ceea ce se intampla pe timpul calatoriei…
Insa parintii si bunicii vor pune botul la „uite’ dom’le ca PSD s-a gandit si la ei”;
In plus, si cel mai important factor din spatele deciziei, sunt niste bani trimisi din partea statului spre o companie buna doar la a fura
maxima mi se paruse o faza cu un tip ce a adunat inca 5 carnete de student de la prieteni si „a cumparat” biletele dintr-un compartiment intreg ca sa poata dormi in liniste…
Dar stii ca biletul este valabil doar daca posesorul legitimatiei de student este prezent in tren. Altfel, chiar poti primi amenda pentru folosirea fara drept a unei legitimatii. Si oricum, cine ii opreste pe altii (fara loc) sa se aseze pe locurile goale?
Danyzus, vorbesti prostii. Nimeni nu controleaza/verifica daca studentul se prezinta sau nu in tren. Nu este posibil din punct de vedere tehnic macar. Iar prostii care platesc raman pe dinafara.
@ady – tu gandesti bine dar aplici prost. ghita studentul a cumparat 6 locuri, el se duce in vagon si ocupa 1 loc, vin inca 5 oameni care nu au loc – se aseaza pe locurile ramase libere si se umple vagonul. ghita studetul cu 6 carnete o ia in brate ca daca locurile sunt libere nu poate spune ca asteapta pe altul. singura chestie ar fi sa mearga ghita studentul cu 6 carnete si cu inca 5 trecuti de studentie care si-au luat bilete fara locuri si sa ocupe acele 6 locuri dar nu are sens
@vali „CFR e pur și simplu depășit de situație, pentru că managerii incompetenți puși acolo de politicieni la fel nu s-au gândit în 20 de ani să facă un sistem prin care să știe câte locuri au trenurile și câte bilete pot să vândă” – e un sistem numit Xsell care iti spune exact unde ce si cum este vandut, cand vinzi un bilet selectezi vagonul – iti selecteaza automat un compartiment pe care il blocheaza in soft (in felul asta 2 casierite nu pot elibera acelasi loc), cand termina de vandut cele x bilete daca sunt mai putin de 6, locurile ramase libere se deblocheaza. softul e ok facut, e activ din 1995.
cum a zis @Danyzus sunt si erori, patita de mine de 2 ori sa iau bilete Constanta – Brasov cu schimbare in Bucuresti, si cand mergeam la iau locuri din Bucuresti primeam rezervare pana in Ploiesti Vest, de acolo 1 ora jumate pana in Brasov te ridica lumea. mai e cretinatatea (rara) cu vagoane inlocuite unde te trezesti ca locul tau nu exista si cam atat,
mai e de fapt o exceptie la exceptiile de mai sus, daca una din statii pierde conexiunea la reteaua de date atunci acea statie primeste un numar de locuri, de genul primeste 4 compartimente (o statie mica 24 de persoane) care sunt blocate de Bucuresti in sistem ca fiind ocupate. statia respectiva trece pe modul manual de rezervare in care dau de mana acele locuri, si daca sunt 2 casierite si una greseste si da un loc deja dat uite suprapunerea
pentru echilibrarea spatiului calatorilor, pana si bilete fara loc sunt date cu mentionarea unui vagon, in felul asta nu ai toti aia fara loc in vagonul 1, ci ii ai raspanditi prin tot trenul, de multe ori insa oamenii sunt prosti si stau toti in vagonul din spate cand e plecarea din nord, sau la centrul peronului in statiile obisnuite
daca ai nelamuriri despre cfr da un mesaj pe email si te ajut cu informatii ca sa nu mai spui prostii
aici mi-ai dat-o la temelie. rău.
ce sa zic, ai scris numai prostii acolo, m-am oferit sa te lamuresc daca ai neclaritati cu o adresa absolut valida cu care tot comentez pe la tine, daca vrei sa ramai ignorat si sa pozezi in blonda de pe net care spune prostii e treaba ta
ti-am explicat in postarea asta, la fel a facut si Danyzus, cum sta treaba cu eliberarea de bilete
lumea e libera sa aleaga, creierul e pe capul tau, il folosesti sau nu e treaba ta, tu alegi ce public vrei, oameni idioti care cred orice elucrubatie cretina pe care o emiti sau ceva adevarat care ajuta cu ceva
oricum nu or să pice studenții în „capcana asta”
Gratuitatea pentru studenți a fost o metoda mascată de a ajuta CFR-ul, pentru ca legea nu permite ca statul să finanțeze companiile fie ele si de stat… astfel au găsit o portiță sa mai dea o gură de aer unei societati muribunde.
Cum ar fi “ai gratuit, daca mai sunt locuri”? Unde scrie ca dai dai gratuitate inseamna ca au dreptul sa se urce in vagoane in care nu mai sunt locuri? Gratuitatea este un loc pe care nu trebuie sa-l platesti, nu permis de trecere universal.
merge bine rezervarea la cfr, in mod normal parca 10-15% se dau locuri fara loc (la un moment dat iti scriau si vagonul in care sa stai in picioare sa fie oarecum echilibrata faza dar putini respectau)
am patit de 2 ori sa vad oameni cu locuri suprapuse sau cu bilete pe locuri inexistente, de fiecare data am inteles ca au fost vandute locurile alea (din motive diverse) in mod „manual”- se intampla super rar, dar toata lumea a intalnit situatia asta si a vazut pe unii care au luat tzeapa. cand sistemul functioneaza nu are cum sa se intample asta, in momentul in care selectezi trenul si bifezi numarul de locuri se blocheaza cate 1 compartiment si daca alta vanzatoare incearca sa dea un numar de locuri sistemul sare in urmatorul compartiment. se poate selecta manual un compartiment in cazul in care cineva vrea cu „un prieten” care are deja loc, dar 90% din vanzatoare habar nu au sa o faca.
referitor la gratuitate – orice ar zice cei de aici este un ajutor imens pentru cfr calatori (care plateste sume imense pentru folosirea liniilor catre cfr sa, acelasi cfr calatori plateste sume imense pentru reparare vagoane in vreo cateva firme in tara, deci e o subventie partial ascunsa pentru zeci de companii care ar fi aproape falimentare)
solutia e simpla, sa mai cumpere niste vagoane si sa fie locuri, asta e tot
Probleme globale ale omenirii
A făcut tata infarct, mama a trebuit să vină în cel mai scurt timp la București să mergem la el. Nu avea cum să își programeze călătoria, așa cum dau sfaturi deștepții de mai sus. S-a dus la gară să își cumpere bilet, nu exista. Nici măcar făra loc. Din cauza studenților aparent. A plătit biletul pentru un tren de a doua zi și s-a urcat în trenul respectiv. 6 ore în picioare. Ăsta e oful.
Teoretic, gratuitatea a fost dată pentru ca studenții să poată merge acasă să își vadă părinții, să își ia mâncare de acasă, să le ușureze viața de student chipurile. Soluția ar fi ca biletele gratuite, pe baza buletinului care să dovedească rezidența, să fie date doar pe o sigură rută, cea către casă. Că nu cred că rolul gratuității a fost acela de a se deplasa studentii la EC, la Untold, la mare și peste tot. Gratuitatea e tot un ajutor social, dar, aparent, ăștia care merg în fiecare weekend la mare nu par că ar avea nevoie de ajutor social.
Urata experienta in familia ta. Uite cat de buna e gratuitatea. Numai rau a facut de cand a fost introdusa. A insemnat distrugerea oricarei urme de civilizatie in trenurile CFR (adica alea IR). Pe langa faptul ca asa ceva nu poate fi aprobat tot de niste putori sau tot felul de trantori hashtagisti care au fost invatati ca li se cuvine totul de la stat, in timp ce in mod ipocrit injura muepsd toata ziua. Plus acei inconstienti care oricum nu merg cu trenul dar li se pare lor ca studentii sunt deosebit de merituosi de la primul la ultimul ca sa nu plece din tara (oricum clar trenul ii va tine) si culmea ca se mai si bucura ca niste plavani apti de munca se plimba pe spinarea lor prin tara ca sa se vada cu gagici de pe Facebook. Tara lucrului bine facut. Daca gratuitatea macar ajuta intr-adevar CFR-ul, daca statul pompa banii la timp si investea in el (existand vagoane pentru toata lumea – mai ales aia care mai si plateste – ceva rar si exotic intalnit in ultima perioada) chiar mai ziceam, dar culmea ca nicidecum! S-a urmarit atent distrugerea transportului feroviar si norocul romanilor e ca nu le pasa. Pe principiul daca e tren, bine, daca nu e tren, iar bine. Eu merg saptamanal cu trenul (din necesitate) si stiu foarte bine ce vad, mai ales cati studenti vesnic obositi vad mereu cracindu-se incaltati pe alte scaune si altii stau in picioare. Si spun asta cu atata regret pentru ca stiu ca dinainte de gratuitate chiar mergeam fara niciun stres (nu trebuia sa cumpar biletul cu o saptamana inainte sau sa ma cert pe locuri si sa aud pareri de sclifositi pomanagii care se plang ca merge trenul si incet sau ca indrazneste sa intarzie). Bineinteines ca vina apartine fix guvernului mult iubit de toata lumea, dar aparent lumea e preocupata cu alte mizilicuri care sustin doar opozitia si nimic mai mult, nu conteaza ca intre timp serviciile de stat ajung praf si pulbere, n-are nimeni ochi pentru asta, in afara de aia care le si folosesc (prea putini).
Sunt STUDENTA si sunt mandra de asta. Sunt mahnita pentru cata lipsa de respect primim ca am avem niste privilegii, pe care nu le-am avea ne-ar fi greu atat parintilor cat si noua. Credeti-ma ca nu toti studentii sunt din familii de bani gata, nu toti sunt niste lepre. Si sa stiti ca studentii care muncesc sunt ca sa se intretina le este greu se ocupe de facultate pentru a deveni niste profesionisti. Daaa, noi daca nu am avea aceste privilegii si ar trebui sa muncim, nu ne-am presta muncii, ce presupun muncii mai complexe. V-ati gandit ca sunt studentii care nu au ce manca sau care sa isi cumpere haine. Sau ce inseamna pentru parinti sa isi intretina copiii la facultate. Si daca au o viata decenta pentru care sa isi permita mai multe e o problema. De ce sa fie oameni care o duc mai bine. Daca o duc altii rau sa o duca toata lumea. Mentaliltatea romaneasca: „Sa moara capra vecinilor”. Ne doare ca o duc altii bine, nu de cei care o duc rau.
Acum si studentii incep sa se simta discriminati. Toti redusii mintali carora le asigura parintii toate mofturile. Hai mars.
Ai mentalitate de asistat. Asta s-a și dorit, de altfel. Într-un stat nimic nu e gratis, biletul tău e plătit de alți călători. Numărul de călătorii trebuie limitate la una pe lună și doar la/de la localitatea de domiciliu. Nici cu limba română nu stai mai bine decât cu bunul simț.
Aveți pretenția de a trai intr-o țara civilizata și europeană, ei bine, sa știți ca in marile tari europene civilizate, studenții au gratuitate si la mijloacele de transport in comun precum metrou și autobuz. Comentariile la adresa studenților celor ce se afla in treaba stau degeaba și așteaptă o minune de sus.
Fiecare cu nemultumirile lui…dupa cum au spus si altii poti sa iti cumperi un bilet din timp.Sunt oameni care vor educatie si merg in alt oras pentru studii si poate nu isi pot permite o mie de drumuri de acasa la facultate si invers.Mult egoism vad din postarea ta.Nu sunt studenta, insa sunt sigura ca exista multi studenti care nu au o situatie financiara prea stralucita, dar vor un viitor, vor o facultate, vor educatie.E imposibil sa nu treaca si pe acasa din cand in cand, sa primeasca pachetele cu mancare si ce mai au nevoie. Si intervine aici si dorul de familie.Pe timpul vacantelor , la fel, ei se intorc acasa.Cred ca studiile sunt mult mai importante decat un egoism de al tau pentru un drum de cateva ore.Aduna cheltuielile care ar fi putut fi suportate de studenti, mai degraba de parintii lor, pe saptamana, pe luna, pe an, cum vrei tu, in cadrul acestor calatorii cu trenul si apoi consulta portofelul tau si vezi ce parere are.Si daca are o parere buna cumpara si tu un sofer personal, o masina, da de carnet sau ce alte idei iti mai vin tie!
Bun, hai sa va zic cum sta faza.
Prima oara cand am auzit htararea mi s-a parut o mare tampenie. De fiecare data mi s-a aratat ca am dreptate. De ce sa dea la studenti, ce beneficiu sau urgenta extraordinara au ei de a fost necesara actiunea asta intr-o economie care e pe moarte? De ce nu li sa dat de exemplu gratuitate parintior sau bunicilor nostri care au muncit zi de zi si care prin calatorie ar contribui in orasul vizitat ptr economia locului? You kno’ cei care si-au sacrificat viata ptr noi, nu unii care merg 200km sa manance o mamaliga de a mami sau fac couchsurfing la unii ca ei.
Studentii NU merg numai 1 data pe luna sau ca au nevoie la parinti, ca nu se poate fără țâța mamii, dar saptamanal, oriunde vad cu ochii ptr ca daca au primit un privilegiu pe nici un merit, de ce sa nu profite. Un fel de pensii speciale ptr analfabeții din PSD, exact asta e. Asa ca in loc sa vezi in Bucuresti cate 2-3 pers la coada la cele 10 case, vezi cate 30 la fiecare, din care, 90% ati ghicit, studenti. Și nu numai ca nu sunt recunoscatori ca reduc zeci de milioane din banii parintilor dar ei sunt cei mai guralivi, ipocriti si nemultumiti din tot trenul, de fiecare data.
Hai sa va dau si 2 din zeci de exemple:
1. Stateam la coada. Asteptam dupa 10 pers sa imi iau un bilet ptr ziua respectiva. Cand intrun final ajunge la casa fata din fata spune: Va rog un bilet pentru 20.. hmm.. si dati-mi va rog unul si pentru 21.. da… tot dimineata. Imi puteti da si ptr 22, nu stiu sigur cand plec. Si casierita constincioasa i-a dat 3 bilete GRATUITE ptr ca duduia n stia ea cand va pleca. 3 in plm, 3
2. Alta data eram in tren. Vine controlorul. Unul din minunati nu avea bilet. Cand controlorul i-l cere respectuos el incepe sa zbiere recalcitrant ca de ce i-l cere cand are gratuitate. Controlorul ii spune frumos ca desi are gratuitate, e nevoie de bilet pe baza de legitimatie. Stiti ce spune studentul nostru?
Ca de ce sa stea el la coada cu „toti aia” (aia fiind noi, toti prostii care platesc sau sunt studenti dar stau frumos la coada) ca el are gratuit si ca nu are nici un drept sa ii ceara. Ma rog, controlorul se retrage si el comenteaa in spate tot drumul ca ce neindreptatit e el cand batrani stateau in picioare si platisera bilet.
Ghiciti ce, si eu sunt student. Si dupa o ora in care o doamna mai in varsta statea pe hol ca o refugiata desi platise bilet, ii ofer locul meu, ca nu-s cretin sa nu-mi stiu locul si raman uimit ce recunostinta si uimire se citea pe fata doamnei. Se vede ca nu era un gest obisnuit prin tren. Si imi explica ca mergea catre un control sa vada daca are nevoie de o operatie. Deci asta urgenta.
Sa mai spun ca in jumatae din cazur acolo unde stau gratuitii se gasesc gunoaie pe unde au stat? O data a vazut si seminte pe jos, atat de discriminati sunt saracutii studenti.
Eu zic ca ar trebui sa lasam ipocrizia si sa vedem ce e corect nu ce ne convine si sa gasim scuze penibile care sa ne facasa parem si mai stupizi ca sustinem asemenea legi.
Nu sunt student, prietena este. Cazul 1 a fost valabil la inceputuri. De multa vreme nu se mai poate face asta, se verifica daca ai bilet deja luat in intervalul orar in care mai soliciti un altul.
Dar altfel, sunt foarte de acord cu tine.
Și uite de asta pleacă toți studenții in străinătate și după va mirați ca vai domne, cum sa ii facem sa ramana. Da, tocmai de asta, pentru ca va place sa comentați aiurea. Am citit tot felul de comentarii ca domne studentul nici măcar nu muncește, face o facultate degeaba. Pentru cei ce au comentat astfel de lucruri este clar ca au maxim 12 clase și este mai greu sa înțeleagă dar voi încerca sa explic cât mai pe înțeles.
In primul rând, un student fie ca vrea fie ca nu trebuie sa muncească din anul 2 respectiv 3 al facultății ca parte a practicii de care are nevoie pentru a termina acea facultate. Unii își iau o slujba și pentru ca sunt nevoiți.
In al doilea rând, faptul ca sunt și studenti care fac facultatea doar pentru diploma ca apoi sa muncească la firma lui tata, desigur, sunt anumite cazuri, dar nu putem generaliza acest lucru. Pentru ca acel student care face o facultate doar pentru diploma și apoi ajunge pe banii lui tata, nici nu se va uita la tren ca doar are bani pe care ii sa ii cheltuiască pe orice tâmpenii.
Gratuitatea este special introdusă pentru a le face viața mai usoara studenților care nu locuiesc in orașul in care au și facultatea. Pe lângă faptul ca fiind intr’un oraș nou, mediu nou, vor apărea multe cheltuieli, mult stres macar acest lucru sa fie in ajutorul lor.
Am tot citit și comentarii de genu ca studenții au bilet pe gratis și cei care îl plătesc stau in picioare, pai stați puțin, asta e fix problema acelor persoane și nu a studenților. Normal ca dacă îți iei un bilet cu 2 minute înainte, ai mari șanse sa stai in picioare și cel care si’a luat cu o luna înainte va sta jos…
@CIneVA În acest caz gratuitatea ar trebui acordată doar pentru ruta care duce spre localitatea de domiciliu/proveniență, în nici un caz acordată gratuitate pentru călătorii spre destinații în scopuri turistice sau alte scopuri. Cine face turism, găsește bani și pentru drum.
Eu sunt de acord cu gratuitate doar pe ruta domiciliu – facultate. Ca si student pot sa spun ca da, in cea mai mare parte studentii sunt nulitati. De la profilul tehnic de la care am absolvit maxim 50% (si asta cu FOARTE mare indulgenta) sunt in vreun fel angajabili sau capabili sa rezolve chiar si cele mai simple probleme din domeniu. Nici nu vreau sa imi imaginez ce se intampla pe la facultati cu profil uman.
Nu vad nici un motiv pentru care statul (si prin extensie cei ce contribuie la buget) ar trebui sa subventioneze transportul ca se distreze unii pe la Untold.