Am luat-o acum 3 ani, am folosit-o, am mai uns-o, am mai reparat-o, i-am pus camere noi, dar e grea și nu mai am chef de ea. Are nevoie de un uns și de un întins de lanț. Cine o vrea trebuie să vină la Piața Bartolomeu după ea.
ps: nu vă spun ce mi-am luat, că știu că nu am făcut bine…
Sper ca ti-ai luat ceva gen Triban 100.
Trecand peste schimbatorul ala cretin (la modelul cu ghidon de cursiera, la cel flat habar n-am cum e schimbatorul), Triban 100 e o bicicleta excelenta pentru oras.
Exactly my point
Nu exista pe piata alt raport calitate/pret, cu garantia/intretinerea Decathlon, având in vedere si greutatea ei, eu zic ca Triban-ul flat bar este o alegere foarte buna in oras. Dupa un an, doi, intensivi, incepi sa cunosti si o sa vrei altceva, dar la inceput e bine sa nu te arunci la 1000 EUR bucata…
„nu vă spun ce mi-am luat”…trotinetă eleftrică, bag ghioamba în foc.
neah. tot biclă.
Vali, lasa teasing-ul, hai sa vedem ce ai luat si unde ai gresit.
Ai luat biclă electrică 😁
Bicicletă cu motor . Euro 6 să nu plătească taxa de centru .
o sui pe mașină și mă dau gratis prin bucurești.
biclă 26” , nu 20”
Daca nu s-a dat inca, ma ofer eu
Sper ca nu ti-ai luat cum am facut eu: prea profi pt nivelul meu, prea scumpa pentru cat imi permit. O folosesc mai putin decat as vrea si o sterg de praf mai des decat ai crede.
Ps: celelalte 3 biciclete sunt inca in beci, zilnic ma mint ca le pun la vanzare.
Pune-le aici la giveaway. Much more simple then it seems.
@Sly: *than
Thanks.
Sunt in drum spre piata..
Daca iese de-un miting ziceti ca Vali e organizatorul.
PS: nu particip.
Port-toporul l-ai demontat sa-l pui pe aia noua?
Câte kg suportă bicicleta? Ca dacă știe de numere compuse din 3 cifre m-ar interesa.
nu știe.
Pai, o iei pentru colega de apartament in cazul asta.
E cadru de otel deci daca nu e sudat de un dorel beat atunci nu-l rupi, sau daca e sa se rupa se rupe si cu 60 de kile.
câte kg ai? eu am 110kg, am pys bagaje pentru trei zile (cort etc.), și am băgat Varna-Constanta.
Aluminiu, nu oțel.
@Vali … GoPro-ul de pe ghidon e inclus cu bicicleta?
(„camere noi” include și GoPro-ul sau doar roțile? )
Cetin dădea o canapea zilele trecute… încă sunt nelămurit dacă pisica din poza aia e și ea inclusă în ofertă sau nu :p
Cred ca e un SJCAM.
nu e gopro, e sjcam, deci o să mi-l aduci înapoi.
ce ziceai ca ti-ai luat?
un panasonic g7
Me
Imi trebuie
Cum sa ai camera pe bicla si sa nu pui si tu un video pe blog? Cel putin nu imi aduc aminte sa fi vazut
n0am filmat nimic interesant. ce să pun?
count me in. ptr zilele in care vin in orasul natal (sic!), e buna la miscare.
spune ce bicla ti-ai luat, și de ce crezi că ai greșit.
(atenție cum am formulat: „crezi”)
sper ca nu ai luat bicicleta cu gratar inclus
se numește PORTBAGAJ! incultu-le!
Oare daca castig o sa imi incapa in masina?
Daca nu incape iti imprumuta Vali si masina lui, nu cred ca e problema!
nu, pt ca ai o cacofonie…
Ți-ai ‘loat’ tricicletă? Nebunaticule.
Te scap eu de ea, nu-ti face griji!
băi, deci vine mâine să o ia sau nu?!
Daca nu vine nimeni dupa ea, cauta o casa de copii din zona si da-o acolo – cred ca le-ai face o mare bucurie.
Acu ca veni vorba ce bicla sa imi iau si eu, de oras deci de viteza dar si putin offroad, ceva gen 1000 de euro. Nu electrica!
Cel mai bine te duci in Dechatlon si te sui pe fiecare si te invarti oleaca.
Cele MTB sunt foarte incomode, pozitia, saua, dar arata bine.
Cele urbane sunt cele mai comode si practice, insa nu arata bine, si nu prea merg offroad.
Frane pe disc neaparat.
Schimbatoare de la o firma renumita, Sram, Shimano, etc
Ca idee, am facut niste determinari cu un decelerometru montat pe bicicleta cu frana pe disc vs frana normala „V brake”. Diferentele sunt doar la pret. Pe de alta parte, daca aduceau ceva in plus le vedeai cu siguranta pe biclele din marile tururi.
@Radu – Sorry, dar tu vorbești din burtă și spui niște prostii cât tine de mari. Și mă abțin la duda cu ”firmă renumită”. Decathlon nu strălucesc la biciclete, dar au modele onorabile, făcute cu ceva cap, spre deosebire de copții din Intersport și Hervis pe mărci proprii. Nu știu cum zici tu că ”cele MTB sunt incomode”, când există o groază de modele diferite și contează mult în ce segment de preț te afli, că ălea ieftine o să fie tot timpul mai prietenoase și mai comode, iar ălea mai scumpe o să fie mai sportive, deci mai incomode. Oricum, e interesant că pentru tine ”arată bine” cu referire la MTB e un criteriu, ceea ce spune multe despre cât habar ai. Pari genul care recomandă huse de șa cu gel din Kaufland a.k.a. Moartea Pasiunii. Don’t.
”Frâne pe disc neapărat” e o inepție, fiindcă e important în ce segment de preț te afli și există frâne pe disc mai proaste decât unele frâne pe jantă, care adesea sunt absolut onorabile. Dacă te dai cu bicicleta numai prin oraș, nu ai nevoie de nici o frână pe disc. Și și pe munte te poți descurca fără. Frânele pe disc sunt mai puțin sensibile la umezeală, dar în oraș fac bicicleta ta de 10 ori mai interesantă pentru hoți.
@ Vasile – E important ce cu ce compari. Dacă ai comparat o frână mecanică cu disc de 160 mm, să zicem, Tektro Novela, cu un set de, să zicem, V-uri Deore, diferența va fi mică. Dacă o să compari însă una în patru pistoane, gen Shimano Saint M820 sau poate chiar o Magura MT7, o să afli că pe lângă ăstea V-urile sunt glume. Spun asta ca utilizator de cursă lungă a tuturor tipurilor de frâne: disc hidraulic/mecanic, V-brake, cantilever, caliper, U-brake, roller-brake, coaster etc.
În marile tururi oamenii se dau pe cursiere, iar pe cursiere vin montate așa-numite ”caliper brakes” cu doi pivoți, care sunt chiar mai puțin potente decât un V-brake. Motivul este conservatorismul hardcore al scenei de șosea, dar și faptul că UCI-ul a interzis o vreme frânele pe disc pe bicicletele de șosea, că niște tăntălăi care nu se știu da se tăiaseră în discurile de frână la căzături stupide. Dar o să vezi cum pe viitor o să meargă toți cu discuri! Oricum, cursierele cele mai la modă de azi, așa numitele ”gravel bikes”, sunt toate cu frâne pe disc, pe lângă geometria lor relaxată. La MTB nu s-au mai văzut în competiții frâne pe jantă de prin 2004-2005, de când au apărut sistemele pe disc superușoare.
Mx
@Maximilian
Apreciez oricand un raspuns documentat. Eu mi-am dat cu parerea nu neaparat ca un mare cunoscator in biciclete, referindu-ma mai mult la partea de eficacitate al unui sistem de franare, fie el pe disc sau clasic. Ambele sisteme fac cam acelasi lucru – blochează rotile, iar apoi diferenta e facuta de coeficientul de aderenta dintre pneu si calea de rulare. Atat timp cat cele pe disc inca nu au ceva echivalent unui ABS pt autovehicule, permite-mi sa ma indoiesc de superioritatea lor absoluta.
am peste suta de kile, plus bicla, plus pepeni și cartofi… am bicla din 2011, fără frâne pe disc, cu saboți de 15 lei perechea… nici o problemă de frânare până acum.
Pe ploaie, pe ninsoare… no problem.
@Vasile:
Există sisteme antiblocare, doar că ele sunt folosite pe V-brake-uri și pe frânele cu tambur, pentru biciclete de oraș. Seria Nexave de la Shimano avea așa ceva între 1997 și 2003-2004. Ele au dispărut la un moment dat, probabil fiindcă nu prea-și aveau sensul și nimeni nu le cerea. La frâne pe disc nu am văzut așa ceva niciodată. Ce e însă cert e că nu sistemul antiblocare face o frână să fie bună sau nu. Nici nu trebuie să mă crezi pe mine că frânele pe disc hidraulice sunt mai bune, ci trebuie doar să le încerci. Da, e o treabă de coeficient de frecare, dar nu uita că la o frână pe jantă janta este parte din mecanism, iar dacă ea nu mai e dreaptă sau e udă frânarea este afectată. La o frână pe disc treaba asta e complet separată. Ambele sisteme au avut timp să se rafineze, doar că la frâna pe jantă nu prea s-a mai avut ce rafina, de la un punct încolo. Apogeul frânei pe jantă e undeva la finele anilor ’90, când toată lumea bălea după Shimano XTR M950 sau Avid Arch Supreme, cu pivoți pe rulmenți și sistem de ghidare paralelă a sabotului către jantă; ultima era frezată CNC și arăta ca o bijuterie. În ce privește frecarea, tot în perioada aia roțile cele mai bune aveau pereți de frânare cu suprafață ceramică mai abrazivă. Evoluția frânei pe jantă s-a cam oprit acolo, până și frânele hidraulice pe jantă nemțești de la Magura au rămas în mare la fel din 1998 încoace.
Ce e mișto la o frână bună pe disc de astăzi? În afară de faptul că forța de frânare nu mai depinde de vreme și de cât de dreaptă ți-e roata, nici nu o mai pierzi prin cămăși de cablu murdare. Spre deosebire de frânele pe jantă, puterea lor e mult mai eficient de dozat, sunt modulabile. Frânele pe disc sunt super simplu de montat și reglat, au devenit foarte fiabile în timp, iar scurgerile în sistem apar rar, plăcuțele sunt foarte lejer de schimbat, iar dacă e nevoie să le aerisești, poți face asta și singur acasă, cu ceva atenție. Vara trecută pe vremea asta eram la tură cu două nemțoaice și în ziua de pauză mi-au arătat ele cum își aerisesc frânele. Da, erau niște fete ceva mai hotărâte, care-și modificaseră un T5 singure, dar altfel nu prea aveau mare treabă cu reparatul la bicicletă, ca majoritatea oamenilor. Doar că nevoia le-a învățat că treaba asta e super simplu de făcut. Și probabil și costul manoperei în Germania. Long story short: frânele pe disc hidraulice sunt superioare pe orice palier față de cele pe jantă; e cam diferența dintre un Logan cu motor din ăla bun și o Tesla. Probleme la discurile hidraulice apar atunci când pătrunde aer în sistem, se supraîncălzesc și pierd cursă și punctul de contact cu plăcuțele se modifică. De asemenea, dacă ești la mama dracului, e posibil să fie mai ușor să improvizezi o soluție pentru o frână pe cablu, deși cel mai probabil e că te vei da fără frână/frâne.
Ca să închei, dacă ar fi să fac un test de laborator strict pe forță de frânare, aș folosi ălea două frâne pe jantă de mai sus de le-am pomenit, dar cu aceiași saboți pe aceeași jantă și cu același cablu prin aceeași cămașă, și le-aș pune față în față cu o frână hidraulică Magura HS-33 pe aceeași jantă, o frână mecanică pe disc Avid BB7 sau TRP Spyre și o frână pe disc hidraulică Shimano Deore XT M8000 în 2 pistoane. Aș folosi la toate frânele pe disc dimensiuni medii de discuri de 180/185 mm. Există frâne mai puternice decât XT-ul de mai sus, inclusiv versiunea lui în 4 pistoane, dar îl putem lua
pe ăsta lejer drept etalon actual. Ca fapt divers, în Cupa Mondială de Downhill, pe trasee foarte abrupte precum Vallnord/Andorra sau Val di Sole/Italia se folosesc și discuri mari mari de 220 mm
Da, știu, e plictisitor dar asta e,
Mx
Ieftin: o polivalenta de la decathlon (am o riverside 500, merg cu ea psi prin jurul Bucureștiului (Băneasa, Cernica etc.), excelenta! Bunicica și pe sosea, nu „pierd”, cu ea, mai mult de. 5km/h fata de cea de sosea (un gravel u cauciucuri de sosea)
Scumpa dar mai profi (dar și mai incomoda și mai atractiva pt un hoți): o gravel bike (cursiera „all road”).
S-a dus inca o oportunitate, pierdut mocangeala, oh, ce inseamna sa stai departe
cine sta departe? tu sau Vali?
Lantul întins se schimba.
Salut. Trimiti prin curier boss? Da’ cu deschidere la livrare sa nu fie cartofi inauntru..
Asta pare luata de pe emag. Parca ei aveau ceva brand asemanator. Am si eu una, e destul de slaba, lasa impresia de ieftin si e grea. Otel.
Daca l-ai urmarit pe Marius de la bucharestBIKEtraffic probabil ai un Cross. Aia pare achizitia perfecta. La decathlon ai ocazia sa le incerci, dar din ce zice sunt mai scumpe si componente mai slabe.
Mi’ar placea sa ii dau o tura. Copii (2,9 respectiv 9 luni) au bicicleta ..eu ba.
Daca nu a veni nimeni după ea, mâine la 9 fără un sfert vin să o ridic.
Te scapam de ea in week-end ca eram prin Brasov in vizita. De venit dupa ea nu pot ca e cale lunga de batut. Dar platesc transportul prin curier. Chiar ieri am cautat o bicicleta prin anunturile locale.
Salut, dacă nu ai dat-o, astăzi la ora 15 pot sa vin la piața bartolomeu.
man with the plan. vorbim pe mail?
Ok, ai adresa mea.
Acum putin timp mi-au furat bicicleta din scara blocului. Am cumparat alta cu roti de 29, dar e prea mare pentru significant other. A ta ar fi perfecta pentru ea.
Daca nu s-a dat sunt interesat si eu Sunt din Targu Secuiesc dar pot veni dupa amiaza.
Partikip
da da da. Acum merg la birou cu una imprumutata. I need
Daca e 26 ma bag si eu, ma si miram ce ai fi facut tu cu una de 20, dar daca asa era titlul… O modalitate mai cu stil de a imi pune capat zilelor. Era sa crap de doua ori in acelasi loc fara sa fie vina mea cu vreo 14 ani in urma si de atunci am renuntat la bicla.
s-a dat.