Digi24 plâng pe umărul Ford, că au vândut doar 3 B-Max într-un an de zile în România, deși e produs în România.
Problema cu B-Max e nu ai ce face cu el. Vrei mașină mică? Cumperi o Fiesta. Vrei mai mare? Cumperi un Focus? Vrei un break? Cumperi un Focus.
MPV-urile nu sunt practice la noi. Pe afară funcționează ca a doua mașină pentru oameni care își duc 2-3 copii la școală. E un fel de “mașina ei”. La noi nu merge așa. Pentru că ea trebuie să iasă din mocirla din satele de pe lângă orașe (că acolo familia își permite două mașini) și planul se face cam așa: de 15.000€ mai punem două și luăm un Mokka sau un Sportage sau un Vitara și ai o mașină mai mare, mai sigură și cu ceva capabilități. Nu contează că un B-Max se parchează mai bine și e mai ieftin. Să îl ia taximetriștii, dacă e așa bun.
Dacă vă uitați pe afară, oamenii își iau mașini pentru scopuri zilnice. Am de făcut naveta și sunt doar eu? Îmi iau un hatchback. Stau la 20km de oraș? Îmi iau un Allroad sau un Duster. Românii nu sunt așa. Noi ne luăm mașină pentru acele câteva momente din viață: să avem loc când mergem la mare sau la munte, de 2-3 ori pe an, sau dacă ne căsătorim și facem doi copii. Nu avem în minte scopul zilnic al mașinii.
Altfel, urâtă mașină. Urâtă, motor mic, nema cutie automată. Sigur se vinde, că e ieftină.
as plusa chiar cu hidoasa
Are totusi un lucru bun masina asta – usile glisante de pe spate.
Uiti un lucru: pentru multi, masina e lux, deci sunt un pic proactivi si se gandesc si la ce o sa faca peste 2-3-4 ani. Masinile se devalorizeaza continuu si daca e sa o vanda, o sa mai aiba bani de alta mai mare, eventual mai buna, mai ales daca se aduna si rate la altele?
Stiu, esti adeptul frugalitatii, dar nu uita ca pentru multi, frugalitatea e involuntara.
Ai văzut ce e pe străzi? Cam multi își permit luxul ăsta. În București e plin de luxosi!
Pai normal, ne permitem pentru ca in Bucuresti avem carte, deci parte, avem servicii bine platite, aici s-au strans cei mai buni oameni din tara plus ceva ardeleni.
Pentru o familie cu un copil, in 99% din cazuri, o Fiesta e suficienta.
care copii bre mane?!!!
romanii au in medie 1 copil. revino-ti!
daca avea W in fata se vindea si mama ei de masina
si nici urata nu mai era
Corect. A se vedea flotele întregi de Sharan-uri la mâna a 3-a, a 4-a, importate de zor inclusiv de naţionalităţile conlocuitoare (cu mulţi puradei)
Urata cu crengi.
Ca un ciocan.
Ultima propozitie e o ironie, ca la 15k numai ieftina nu e
crezi?
15K e pretul minim. 12K te costa un Logan diesel cu toate dotarile. La 17K iti iei Duster cu toate dotarile. Dupa motoras si dotari, masina aia ar trebui sa fie pe la 10K, adica sa concureze cu Loganul.
Si vorba aia, nici Loganul nu se mai vinde in Romania ca la inceput, in 2004 – 2008.
Probabil Ford vrea sa aiba un cap de pod in Romania, altfel nu-mi explic de ce nu inchide fabrica.
Chiar m-am uitat in ultima perioada dupa o masina care sa inlocuiasca actualul family-car (Citroen Picasso). Masina ar fi condusa de sotie in timpul saptamanii, mers la lucru, dus-luat copii de la gradinita. Iar de mine condusa de mine in weekend la deplasirile in afara orasului si concedii (eu am pentru oras o alta masina de la lucru).
Iar acest B-max este de departe cea mai scumpa din zona ei. Era in show-room expusa una cu pret de lista vreo 30000 Euro si discount vreo 7500 euro. Un Focus break cu dotari peste medie era 18000 euro. Cred ca au pozitionat-o in zona gresita ca pret. Usile glisante nu sunt un asa mare motiv s-o cumpar, iar faptul ca e mai inalta decat un Focus doar ma incurca.
La 30 mii era S-Max. Si sigur nu o poti compara cu Focus.
Simplu
Prima generatie de romani care a evadat din ghearele saraciei si ale lipsurilor ante si post decembriste vrea neaparat sa dovedeasca lui, familiei si celor din anturaj ca el poate.
Cu fordul B-Max nu dovedesti nimic.
Prima generatie de romani cu ceva bani vrea casa in Ilfov, loc de munca pe calea Victoriei si A6, fie ele cumparate pe credite in CHF care se-ntind pe 2 decenii.
Exista prea multe optiuni, de ce sa te opresti tocmai la un B-Max?
Oare la Ecosport ce vanzari au? Asta da masina hidoasa.
Top 3 modele Ford vândute în România, în primul trimestru al acestui an: Focus 446 de unități, Transit -346, Fiesta 341 (toate 3 sunt mașini practice). B-Max nu se vinde bine nicăieri tocmai pentru că mașina nu e practică.
Nu e problemă românească: în Europa îți cumperi x5 sau cayenne și stai singur în cozi in oraș, iar în state f140 chiar dacă locuiești în nord California și nu Arkansas sau Texas și stai ca prostul singur blocat pe 101.
Am fost curios și am întrebat, am zis chai că nu toți putem motociclete, dar de ce să plimbi 3 tone jumate de fier când poți să îți iei o mașină mică și ușoară? Răspunsul variază în jurul clișeului: mașina e un status și cine știe când am de pus 4 geamantane și un porc in portbagaj
Si banuiesc ca locuiesti intr-o garsoniera, nu ca ceilalti in 3 camere tocmai pentru ca au de primit rude in celelalte camere si le trebuie spatiu.
Adică ce vrei să spui, mașina nu o cumperi să moară dușmanii de ciudă? O cumperi să-ți fie de folos? Nu cred că înțeleg conceptul ăsta, poți detalia?
Da… Sincer sunt și eu mirat, Vali. De unde ideile astea, că îți iei mașină pentru că îți trebuie?
Exact, daca lumea ar achizitiona masini gandind rational, toti ar avea Dacia alba. Astea…bmw, audi, etc n-ar exista. Decizia de a lua masina A sau B se face emotional (ce o sa zica lumea, cum o sa fiu vazut in ea, etc) nu cat de mare e portbagaju, consum, la ce o foloseste. Pe baza acestora o sa justifice achizitia cand ii intrebi…”ca incape toata familia”…yeah right…familia incape si in MCV nu-ti trebuie Q3
uff cate prejudecati pe aici
nu uita ca e jalnic facuta, la interior ma refer…. se vede ca e ieftin si cu tehnologii invechite…
Ford B-Max este mini MPV.
sa fim seriosi ford a produs ultimele masini in 1930. Restul sunt direct scrap
Pai boss, B-Max e urita. E subiectiva opinia. Nu-mi place.
Apoi, portbagaj mic.
Cel mai probabil pret peste concurenta. 14200 euro.
Interior oribil tipic ford. Subiectiv, dar plasticul ala argintiu prezent pe acolo ma omoara.
Motoare doar ca sa fie. Da, 1.0 ecoboost
Nu stiu cit mai costa reviziile. De cutie AT nu vorbim ca nu are rost.
Concurenta e simpla: Suzuki Vitara. La 13500 iei una care are ceva mai mult decit B-Max. Si la 15300 o iei si cu 4×4. Plus reviziile la preturi decente. Afisate la vedere pe site.
Sa nu mai spunem de variante SH pt MPV unde ofertele exista si sint si la preturi sa spunem decente.
Am fost interesati de ea la inceput cand a fost lansata , intr-atat incat sa mergem sa ne uitam la ea in showroom.
Principalul motiv erau exact acele usi glisante pentru copii , insa doar cu atat a ramas. e lunga, inalta si ingusta , vizbilitatea prin luneta e cel putin ciudata.
Am optat pentru Fiesta , much better
Nu se vinde ca arata ca un CUR
Da si nu.
Da – românul nu cumpară mașină după nevoie, ci să-i ia fața vecinului, in general.
Nu – eu locuiesc ‘pe afară’ și încerc să-mi aduc aminte câte mașini de-astea văd pe stradă.
Răspuns: puține.
Motivul? Clasa din care face parte e in scădere (dovada aici apoi mașina in sine are vânzări slabe la nivel global – http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/ford/ford-bmax/ ).
Concluzia? Mașina nu e tocmai printre cele mai reușite ca si raport preț/aspect/calitate.
Fata de ofertele dacia cum ii?
Nu am inteles niciodata de ce nu se ocupa Fordul si de utlilitare. Doua trei modele bine facute, facute aici deci mai ieftine ar lua mare parte din piata care e dominata acum de sh-uri.
De pe ce planetă vii? Ford Transit a fost una dintre primele dube din lume. Ford are acum gamă completă de utilitare, iar Ford Otosan din Turcia asamblează și camioane (da, din alea mari)
Cred ca omul intreba de ce nu se fac utilitare Ford accesibile ca pret AICI. Adica in locul B-Max, la Craiova.
Tatal meu, desi traieste singur, si-a cumparat acum 10 ani un break ca daca trebuie da transporte un frigider sau televizor… 😜
E scumpa…daca era in jur de 12000 euro, se vindea si la noi…asa la peste 15000 , sunt multe alternative
De ce nu se vinde B-Max în România (sau orice alt MPV)
Pt ca daca ceva functioneaza intr-un loc nu inseamna ca e bun oriunde. Adica daca afara se vinde genul asta de masina eu nu trag concluzia ca gata …”iei e destepti si noi dam in gropi de prosti. Si nu vreau sa aud de faza cu cocalarul roman care-si ia masina ca sa impresioneze. Stiu ca exista specia asta dar sa nu generalizam. De ce nu as lua-o eu? E prea mica. E misto ideea cu usile glisante pe spate dar cu asta se termina punctele bune. Din punctul meu de vedere.Asta e o fiesta un pic mai mare.Si mai scumpa. Nu arata rau dar parca pt banii aia se gasesc optiuni mai bune.
Ref la :”Nu avem în minte scopul zilnic al mașinii.” vreau sa spun decat atat. SUntem un popor mai pasional si ne place sa conducem. Si uneori alegem masini doar pt ca ne plac nu doar pe considerente practice. Si uita-te si la tine-n ograda. Chiar nu puteai lua si altceva ? Dar sincer. Nu incerc sa-ti judec alegerea. Doar sa demonstrez ca si tu faci parte din spatiul asta care se cheama Romania. SI poate exista un pic din cocalaru’ cu A6 de sta in garsoniera in fiecare. depinde doar de noi daca-l lasam sau nu sa iasa la suprafata.
la mine trec și 6 zile când nu conduc. brașovul e prea mic și eu prea comod
stii ce ma ia pe mine de cap? demarcatia asta a ta despre calitatea unei masini… rosie, rotunda, cu 4 roti, diesel sau subacvatica… daca are cutie automata e minunea lumii, daca are cutie manuala e un gunoi.
nu asta e criteriul calitatii. o cutie manuala folosita corespunzator va fi oricand superioara uneia automate. faptul ca majoritatea soferilor romani (inclusiv aia care au pretentii de mecanici sau ingineri) habarnau de modul de functionare al unui motor cu ardere interna si iti conduc motoare otto in 700 de ture sau diesel-uri in 7000 (evident si cifrele astea pot fi corecte in cazuri punctuale) nu inseamna ca una e mai buna decat alta.
pentru femeia de 45 de ani, ochelarista si vag autista care intoarce din 3 manevre in giratoriu e evident ca cutia automata e mai buna. dar in final nu ramane decat sa ne intrebam cate cutii automate au castigat f1 sau le mans-ul… pana mea, ma duc prea departe cu pretentiile…. stefan cel mare nu e nurburgring… dar presupun ca iubitorii de motoare inteleg ce vreau sa spun.
Te inseli – cutiile automate moderne sunt _in medie_ net superioare soferilor statistic ‘obisnuiti’ care conduc CV manuale.
Comparatia cu F1 si LeMans e stupida – drumurile publice nu sunt menite raliurilor – de aceea sunt ‘publice’. Deci si femeia de 45 ani la care faci tu referire are fix tot atatea drepturi ca si tine. Daca nu intelegi sau accepti acest concept – atunci lasa-ma sa-ti spun: condusul e un privilegiu, nu un drept. Citat care e scris pe permisul de conducere in multe tari civilizate.
Revenind la masinile de raliu – acestea au foarte putin in comun cu masinile de serie. Multi CP, mult tuning, customizare pentru fiecare circuit in parte, solicitare maxima, simplificarea reparatiilor pe traseu, si multe altele.
Am o intrebare: tu cand faci o poza cu smartphone-ul, folosesti modul manual, sau cel automatic sau adaptat ptr. diverse scene (deci semi-automatic)?
Vorbiti de B, poate permiteti o vorba de C :))
Noi ne-am trezit cu gemeni, pe langa cei doi copii de scoala, asa ca am schimbat masina de nevoie. Pentru 6+1 locuri variantele sunt mai mult decat limitate, si decat un second mai ieftin am ramas pana la urma la Grand C-Max- evident, noua. A doua vanduta in tara, emotii mari, pret maricel (la gandul ca n-o vom schimba curand, am echipat-o de „drum lung”).
Pe scurt, dupa 9 luni pare sa fi fost cea mai buna alegere pentru familia extinsa, de la consum la confort.
Si, da, usile glisante sunt aur curat!
Deci daca B nu-i ce trebuie, poate aruncati o privire la o litera mai incolo. Chiar si fara Grand, ca nu toti au satra, ca noi.
dacă ai luat varianta cu cutie automată, dau o bere/suc/ce vrei tu contra unui review pe blog
Cutie automata.
Daca vrei, mesteresc o coproductie cu sotul meu, care invarte covrigul. E fotograf, asa ca i-o face si niste poze (Doamne ajuta sa ploua, suntem zgarciti!)
Doua beri, doua sucuri si doua biberoane cu lapte e perfect.
dap
urata masina? hmm, pai e adevarat top-model daca o compari cu forester care arata ca un gandac strivit (e unul parcat chiar langa blocul meu, mereu ma intreb cam ce utilitate poate sa aiba cu rotile acelea de scuter)
te rog frumos să nu mai vorbești urât de șifonierul meu!
Interesant ca s-au vandut doar 3 bucati si totusi sunt mai multi oameni care comenteaza ca e asa si pe dincolo. Si motorul , ca motorul ala ecoboost nu e bun. E a treia oara cand repet pe aici parerea mea despre masina asta pe care am condus-o si incepe sa-mi fie rusine , dar pentru ce conteaza, cred ca era o partida buna sa fi cumparat una anul trecut cand mi-am schimbat rabla, se incadra si in buget si m-am gandit la ea, dar na, cand iti schimbi masina ca ti-a murit Fordul, e greu sa iei in considerare tot Ford. Problematic, fara cutie automata, zic eu acum, dar nu imposibil de condus, sau ceva, super consum, la cum arata sta incredibil de bine pe sosea, inclusiv la viteze de 160-190 ( da cu motorul ala ecoboost), spatiul e mai mic decat la Logan si nici in gropi nu sta asa de bine, confortul si finisajele nu se compara, cu tot cu parerea celor care zic ca e naspa si arata urat -gen , o fi, nu ma pricep la estetica, mie-mi pare ok.
Dar da, e de nisa, ca totusi spatiul ala mai mare decat intr-un Fiesta , nu e si mai mare decat intr-un Focus .
Zicea cineva mai sus de C-max , am condus-o si eu pe aia manuala, da, e altceva, da merge clar de familie.
Zici de :
E o problema de saracie. Daca stai in chirie stii ca te costa mult sa iei o firma de mutat cu un camion, duba si stii ca vei trebui sa o faci cu masina ta.
Daca ai de gand sa mergi o data pe an, iarna, esti prea sarac sa iti permiti sa inchiriezi o masina potrivita .
Nu e neaparat rau , suntem un pic mai asemanatori cu americanii decat cu europenii, doar ca mult mai saraci.
Asta se vede si la „masina ei”, care destul de des, daca cara copiii la scoala e un SUV ,ceva gen aia mare,nu aia mica. Eu asa am observat la familiile cu copii care isi permit 2 masini.
Poa` sa aibe si 3 roti si urata de-i cade table de pe ea, daca are sigla Vw se va vinde ca painea calda. Mai ales prin zonele rurale.
Eu consider ca la cati km pe an face un roman, nu renteaza absolut deloc sa cumperi o masina noua, doar daca ai vreo firma si o amortizezi acolo. Strict parerea mea, sa nu sariti pe mine! Personal as cumpara masina noua doar daca as face in jur de 50 000 km pe an sau mai mult. In rest prefer oricand o masina premium de dimensiune medie decat acest model de Ford.
Am B Max din septembrie 2013. După 3 ani concluziile sunt cam asa:
– consum foarte bun, motorul face fata cu brio utilizării curente, însă la viteze de peste 150 km/h consumul e foarte mare.
– Ținuta de drum este excelenta, silențioasă, frâne decente, timoneria cutiei de viteze cu mici probleme in sensul ca intra destul de greu în marșarier. Cu trecerea timpului a dispărut problema sau am învățat sa manevram levierul ;
– Fără nici o problema în afara unui reglaj la yala potbagajului care în perioada de iarna troncanea.
Per ansamblu suntem mulțumiți de mașină, este agila, docila, eficienta și justifica banii. Cred ca Ford nu a promovat suficient masina care este ignorată în mod nemeritat. Ce nu mi a plăcut a fost politica de preturi. La prima discuție dealerul a cerut o suma aiuritiare și treptat a oferit discount important de vreo 3000 euro. Cred ca abordarea e gresita, dacă ar fi spus direct care este prețul mașinii probabil ca ar fi avut vânzări clar mai mari.
Un B-Max alb inscriptionat cu „Registrul Auto Roman” am vazut la R.A.R. Cal. Grivitei. Te pomenesti ca alea 3 vandute le-a cumparat defapt RAR-ul…
Si opel meriva nu e aceiasi mancare de peste?