Dacă filmați un accident, opriți-vă și dați-le filmarea

O vită oprește aiurea la ieșirea dintr-un pasaj, pentru că voia să facă stânga și pentru că a dus-o capul să își ia mașină de 50.000€, dar nu și să se uite în oglindă. E izbită din spate de un Fiat.

Omul care filmează povestește:

locație: ieșire pasaj Unirii spre Tineretului
Nimeni nu știe de ce a frânat doamna cu Mercedes.
Omul cu Fiat și-a turtit bine botul mașinii. Avea și copil în mașină, erau toți panicați.

După ce am făcut schimb de numere de telefon cu omul cu Fiat, și am plecat, doamna cu Mercedes o dădea la întors, că era în mers când a fost lovită. La politie, domnul cu Fiat s-a prezentat cu filmarea pe care i-am trimis-o, și a ieșit în câștig de cauză. Fără filmare, era bun de plată. Când a aflat de filmare, doamna s-a îngălbenit la față.

Am observat și eu tendința asta de a frâna stupid fără motiv. Nu ca să te lovească ăla din spate și să îți repari mașina pe asigurarea lui, ci pentru că ești idiot și atât te duce capul.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

109 comentarii

  1. nu era vorba ca filmarile nu sunt acceptate ca probe? acum sunt acceptate sau depinde de ce politist dai?

    00
    • Daca nu le accepta politistul, le accepta instanta sigur. Are de ales intre a se uita pe filmare si a trage concluzii sau a se prezenta in instanta, pierdere de timp, etc. Cred ca depinde ce fel de om e politistul ala.
      Dar eu tot nu inteleg cum ar avea castig de cauza cel cu fiatul. Aia cu SUV-ul poate invoca orice: i s-a facut brusc rau, i s-a blocat presul pe pedala, i s-a parut ca vede o groapa/pisica etc. si scapa nevinovata.
      Stiu ca moral nu are nici o vina, dar legal, ma mira ca a avut castig de cauza.

      00
    • NOU
      #3

      sunt acceptate, sa fie needitate e foarte important

      P.S. felicitari celui care a filmat si a dat filmarea

      00
    • Eu am dus poze facute cu telefonul, trase la imprimanta alb-negru ca atat am avut la indemana si le-a pus politistu la dosar. deci da, se accepta.

      00
    • Am aceeasi dilema ca @Zarax.
      Cum poate avea castig de cauza cel cu Fiat-ul, in conditiile in care doamna cu SUV-ul putea invoca orice motiv ?

      00
    • întreabă un polițist ce motive poți invoca. și apoi uită-te la filmare și vezi câte sunt valabile.

    • Intamplator sunt al naibii de bine informata, dupa ce acum o luna m-a izbit unul in timp ce asteptam la semafor (pe drum national, cu limita de viteza 70, ala nu a franat deloc si m-a izbit in plin, de-a impins masina din inertie vreo 10 metri in intersectie). Eu ok, masina din pacate distrusa.
      Ce-am aflat cu ocazia asta: franarea fara motiv – adica nu semafor, nu indicator, nu trecere de pietoni, nu cale ferata etc – se pedepseste aprioric. Doar daca soferul care a franat poate argumenta de ce (iminenta de accident, de exemplu, a vrut sa evite un zabauc samd).
      DAR: chiar si asa, cel din spate trebuia sa fi fost la o distanta suficienta incat sa poata frana in siguranta.
      Vina ar trebui sa se imparta la 2. Cel putin in Germania asa se judeca astfel de cazuri.

      00
    • La iesirea spre Tineretului din Pasajul Unirii din Germania, e cum zice Ingrid, va pot confirma.

      00
    • RandomGuy, probabil sinapsele sunt tot random…
      Nu puteam da un exemplu din codul rutier romanesc, pentru ca nu mai stiu toate prevederile. Dar astea sunt, in buna parte, universale.
      Buna dimineata neuronului tau :)
      PS: chestia cu Germania va face sa dati minusuri? A fost doar pentru a-mi valida comentariul (in Romania poate nu e prevederea asta, habar n-am). Lasa, am votat duminica, stati pe pace.

      00
    • Pentru cei care se intreaba cum de a cazut vinovata femeia, citit mai bine ce a declarant: ca era in mers. Adica a mintit.

      00
  2. eroare a sistemului automat de frânare, a confundat stâlpii cu pietonii.

    la frânare pare că se aprind şi avariile

    00
    • la masini mai acatarii se aprind automat avariile in caz de franare brusca. fara impact, doar franare brusca.

      00
    • Nu dati negativ degeaba, poate fi eroare a RADAR-ului, o fi crezut ca are obstacol in fata si a franat automat.

      Sansele sa se intample asta sunt de 1:100 000 000 :)

      00
  3. Intradevar si pe mine m-a scos o filmare din c*cat. Tot o domnisoara la intrare in pasaj pune frana, ca s-a speriat, si o iau pe sus. Arat la politist filmarea, imi da permisul inapoi, dam declaratii, primesc asigurarea domnisoarei si imi vad de drum. Domnisoara nici acum nu stie ce s-a intamplat si nu stie de ce a pus frana, desi a vazut filmarea

    00
    • Am avut 3 evenimente de 4 ani de când am camera de bord. De fiecare data s au uitat pe filmare și după au pus verdictul. De 2 ori s a adunat tot biroul sa se uite la filmare.

      00
    • Intradevar…. si filmarea mea a ajuns la comandant

      00
    • eu aveam filmat un destept care s-a gandit sa imi ridice stergatoarele, desi asta nu se putea face fara sa tragi de ele si sa le strici. nu era loc interzis sau locul lui de parcare.
      am depus plangere si a doua zi ma suna seful sectiei de politie. ma si gandeam ce rapid se misca baietii, cand colo el vroia numa sa stie ce camera folosesc pentru ca ii place cum filmeaza :)). pentru plangerea in sine a sunat un politist dupa vreao 2-3 saptamani!

      00
    • @Dragos: Si? Nu ne spui si noua ce camera ai? Ne lasi pe toti in suspans aici? :D

      00
  4. Da ce frana sanatoasa a tras tanti :) s-a urcat pe pedala.

    00
  5. Bai, treburile astea se solutioneaza in majoritatea cazurilor cu vina exclusiva a celui din spate ca nu a pastrat distanta regulamentara.

    Eu nu inteleg la ce a ajutat filmarea si ce regula de circulatie a incalcat doaman cu vaporul.

    Nu ca ii tin partea (o consider moral vinovata) dar sunt curios. E vreun articol in codul rutier care iti interzice sa pui frana?

    00
    • parcă țin minte că era ceva pe tema asta prin codul rutier. la fel cum e și pentru circulația cu viteză mică fără motiv.

    • NOU
      #22

      Exista ceva:

      HG 1391/2006
      ART. 122
      Se interzice conducătorilor de vehicule să reducă brusc viteza ori să efectueze o oprire neaşteptată, fără motiv întemeiat.

      00
    • E un articol cu reducerea vitezei fara motiv si oprirea nejustificata. Acum aia nu a fost chiar o franare brusca si motive se pot inventa. De la furnici care trec strada pana la soare care iti intra in ochi.

      00
    • aici intră filmarea. unde se vede că nu avea motiv.

    • Culpa comuna sau fiat (frânare fara motiv / nerespectarea distantei de siguranță) plus depășirea limitei de viteză (in pasajul respectiv e 40km/h).

      00
    • Ca iti intra soarele in ochi nu se vede pe filmare.

      00
    • „Aia nu a fost o franare brusca”, ba esti beat sau orb? De unde plm apareti ma?

      00
    • Bai inca o data, nu tin partea tutei, dar imi e foarte greu sa cred ca politia nu a scos vinovata masina din spate, mi se pare doar ca proprietarul filmarii se lauda cu un impact mai mare decat trebuie al actiunii civice pe care a intreprins-o.

      Conform legii, mi se pare ca au fost intrunite toate conditiile incadrarii la „nerespectarea distantei”. Sunt 2,5 secunde de la aprinderea stopurilor pana la oprirea vaporului, de aia zic ca nu e chiar o franare brusca. Daca ignoram limitarea la 40 din zona aia si presupunem ca mergeau cu 60 km/h, fiatul trebuia sa aiba vreo 50m distanta fata de vapor. Daca luam in seama limitarea, trebuia sa aiba 25m. Si in imagini arevreo 8m distanta.

      00
    • Bre rumbule, e deja clar ca esti daltonist, imi pare rau sa fiu primul care ti-o zice. La secunda 18 se aprind stopuri, deja la secunda 19 e oprit. De unde 2.5 secunde? De ce tot insisti sa-ti argumentezi ceva ce nu e real?

      00
    • NOU
      #30

      Rumbule sigur nu esti judecatoarea aia din completul de 5 care l-a achitat pe Dragnea ?

      00
    • Toti avocatii cu litera legii in brate „ca se pot inventa motive”, bine boss.

      00
    • Asa e.. nu avea motiv. Dar chiar si asa, mie tot mi se pare culpa comuna. Daca ar fi avut motiv? Ar fi oprit cel din spate mai repede si nu s-ar fi lovit?

      10
    • @rumbu

      „Sunt 2,5 secunde de la aprinderea stopurilor pana la oprirea vaporului, de aia zic ca nu e chiar o franare brusca.”

      pentru că, nu-i așa, în logica ta mașina trebuie să se oprească instant în momentul în care șoferul apasă pedala frânei, chiar dacă are ~șaizeci la oră

      fvck logic

      00
  6. În față frâne bune, în spate distanță mică și reflexe vagi.

    10
    • Facem un pariu ca daca era invers, Fiat in fata si Mertzan in spate, nu se mai loveau, orice frâna ar fi pus Fiat-ul? Atunci când va faceti bugetul pentru masina luati in calcul break assist! Si,atenției, de la ce viteza intra in functiune. La unele de la 5 km/h la altele de la 30. Diferența e mare si contează. Oricum, merita banii!

      00
  7. Mi-se pare stupid! De ce sa franezi? Nu a redus viteza, a franat pur si simplu. Sa-i fi intrat soarele in ochi? Cea cu SUV-ul e vinovata, plus ca e pe banda a doua. Desi legea spune ca trebuie sa circuli pana la evitarea oricarui pericol nu prea se aplica acum. De bun simt trebuia sa porneasca avarile.

    00
  8. Stationare interzisa pe linie continua. Asta a facut gagica cu Mercedesul.

    00
    • Siiigur, staționare, adică oprire cu durată mai mare de 5 minute? Asta ai văzut sau nu știi ce e aia staționare? :)

      00
  9. F bun sfat, cu oprit si dat date de contact pt filmare. Eu o fac, chiar opresc sa ajut si cu altele (pana, etc), dar nivelul indolentei este alarmant in tara asta…

    00
  10. Cum ajung doamnele astea să conducă așa ceva ?:)) Iar pe deasupra să mai și mintă la secție. Rușinică!!!

    00
  11. „doamna cu Mercedes o dădea la întors, că era în mers când a fost lovită”
    Ce nesimitita!

    00
  12. Am trecut prin fix asta. Urcam o bretea de acces pe un pod, cu locuri de parcare pe margine. Doamna din fata mea franeaza brusc fiindca vede o masina parcata pe dreapta care da semnal sa iasa din parcare (masina oprita complet, nu iesise in strada deloc). Opreste brusc si lovesc din spate. Eu n-am avut filmare, am fost bun de plata fmm.

    00
  13. hgr 1391/2006
    ART. 122 Se interzice conducătorilor de vehicule să reducă brusc viteza ori să efectueze o oprire neaşteptată, fără motiv întemeiat.

    00
    • Da mah nene am priceput. Si tot conducatorilor auto li se cere prin lege sa pastreze o distanta suficienta fata de masina din fata.

      10
    • Ba, da voi astia cu distanta aia regulamentara care trebuie pastrata, ia ma, care e aia dupa codul nostru rutier? In orice unitate de masura vreti, cm, mm, mile, foot, inch, dumnezei, hamsteri, banane. Ca la voi si daca e unul la doua sate distante in spatele vostru, tot nu pastreaza distanta regulamentara.

      10
  14. Vinovati moral amandoi.
    Vita cu suv-ul opreste ca proasta, boul cu Fiat inca accelera smecher cand suv-ul punea frana. Cand te bagi in curul unei masini, se pot intampla astfel de neplacute.

    10
    • NOU
      #50

      Aia cu mertu a oprit pe banda 2! Nu avea nimic in fata ei.(Asa i ca daca esti pe autostrada si opresti aia din spate nu respecta distanta daca te lovesc?) ‘Boul’ cu fiat ca sa iasa din pasaj normal ca accelera ca sa urce dealul. Voi nici cu filmu in fata nu sunteti in stare sa vedeti faptele. Vai mama voastra de soferi.

      00
    • ice, gândește-te că conduci cu ei zi de zi pe șosele.

    • NOU
      #52

      Am mai dat odata play la film la viteza 50% se vede clar in momentul impactului ca mertu avea roata oprita.(nu se mai invart spitele) Daca fiatu era „in curul” mertului, cum zice colegul sofer Vio de mai sus, s-ar fi oprit aproape simultan.

      00
  15. O fi obisnuita cu manuala…

    00
  16. NOU
    #54

    Este iar un caz clasic de „cumul de factori care a dus la accident”. Nu exista o singura cauza.

    Depasirea vitezei maxime pe portiunea de drum de catre ambii soferi, franarea fara motiv, nerespectarea distantei de sigurata pentru franare.

    Deci 3 legi incalcate.

    Culpa comuna, decizia a ramas la „organ”, dupa ce a vazut filmarea.

    00
    • 3 articole in plm.
      Nu legi.
      Ca nu exista Legea 1965467/2019 pt. Depasirea vitezei maxime sau Legea 6512365/2016 pt. franarea fara motiv.

      In rest, de acord.

      00
  17. Mama ce nervi iti fac asemenea faze. Dupa ce ca esti complet imbelica si stii ca ai gresit, mai ai si tupeu sa minti. De ce in plm? Ai bani de mercedes dar te caci pe tine la asigurare? Sau e instinctul de vrajeala si lasa ca rezolv eu pe pile si manerii?

    00
    • Pana sa ajung ala politie – ca pe loc habar n-au ce-au facut – le invata unul/altul ce sa spuna. Am patit la fel acum multi ani de zile, pe o straduta in Crangasi, pe o ghiata sticloasa, am intrat intr-o masina condusa de-o proasta care iesise cu spatele din parcare
      fix cand treceam eu pe acolo. Mergeam incet ( era polei pe jos) am dat 50 de claxoane, faruri etc – nu s-a sinchisit. La politie a spus ca de fapt masina ei statea – nu mergea …

      00
  18. Also, mașină de 30.000 de euro, n-are bani să schimbe plăcuțele de frână.

    • nu cred ca placutele sunt de vina neaparat. sau nu ca si uzura neaparat, iti dai seama ca placutele de la un SUV Mercedes sunt proiectate sa opreasca 2 tone care merg cu 250km/h iar cele de la Fiat probabil 1t la max 180km/h. Apoi daca ar fi sa insir cam ce gen de soferi am vazut cu masini de genul, imi fac dusmani si iau minusuri :)

      00
  19. SUVul mai avea vreo 5 metri pana sa poata fizic sa faca stanga. De ce naiba a franat?

    00
  20. Inainte daca loveai din spate pe cineva oprit chiar si in loc interzis erai de vina pt nerespectarea distantei.

    00
  21. Ce traiste :))) Ce nu va convine, fra? Ca am zis ca e si vina aluia din spate? Pai este, era prea aproape de masina din fata.
    Sa stiti ca eu nu am Mercedes, de fapt – dupa accidentul facut de iresponsabilul care n-a franat DELOC – nu mai am masina. Ce va bagati unghia in gat si dati minusuri ca disperatii? :))) Mai recapitulati codul rutier, asta in timp ce debordati de simt civic.

    00
    • Pai de ce ai frana fara motiv?

      00
    • NOU
      #65

      De acord. Aia e o vită care nu știe de ea, iar ăla din spate nu cred că a auzit de regula celor două secunde

      00
    • Pai pentru ca sicana. Se intampla mai des decat ai crede.
      Am condus cate 2.000 de km pe luna, timp de 6 ani. Cred ca as putea scrie o carte cu ce-am vazut in trafic….

      00
    • Ai primit minusuri fiindca ai aberat, calm your titties, ca vad ca te defineste un scor dat de anonimi pe net.

      01
    • Venom, fii atat de bun si explica-mi aberatia.
      Cat despre ce ma defineste pe mine, uite momentan gasesc prostia a fi amuzanta :)

      10
    • Ai spus „m-a izbit unul in timp ce asteptam la semafor”. Nu este aceeasi situatie. In cazul de fata nu apare nici un semafor. Deci, nu esti bine informata. :))

      01
    • plus ca in bucuresti se aplica (teoretic) legile romanesti, nu alea din germania

      00
    • ”plus ca in bucuresti se aplica (teoretic) legile romanesti, nu alea din germania”.

      Am răspuns mai sus, la exact chestia asta.

      00
    • @Marian, mă refeream la vinovăția într-un context de ciocnire din spate pe motiv de nerespectarea distanței de siguranță.
      Mura-n gură nu era acasă, dar dacă fără ea nu se poate…

      00
    • NOU
      #73

      „Am răspuns mai sus, la exact chestia asta.”
      Dupa care ai cerut sa ti se explice din nou.

      00
    • A fost postat mai tarziu – unele comentarii intra in moderare, altele nu.
      Sincer, mai bine-mi zici direct ca-s proasta, ca doar asta consideri si scutim timp.
      Eu am incheiat aici. Vad oricum ca foarte multi sunt de parere ca soferul Fiatului nu a avut absolut nicio vina. Le doresc, prin urmare, cat mai multe situatii specifice in trafic, unde sa li se confirme aceasta idee.

      00
    • NOU
      #75

      „mai bine-mi zici direct ca-s proasta, ca doar asta consideri”
      Nu zic si nici nu consider.

      00
  22. O sa las asta aici: https://www.google.com/maps/@44.4308952,26.1035614,3a,37.5y,189.86h,94.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1syTL9-5o5QWEqFV-jEgXTJA!2e0!7i13312!8i6656?shorturl=1
    Nu e o scuza pentru franatul ala deampulea. Dar nu degeaba e limitarea aia. Nu o data se intampla sa fie coloana in pasaj si sa vina sulica tare pe coborare in pasaj si sa rupa franele sau sa buseasca din spate. Dovada sta in nenumaratele postari de pe InfoTrafic cu faza asta (si acolo clar nu sunt postate toate, statistic vorbind)

    In rest, da, e moral sa te opresti si sa ajuti.

    00
  23. Intrebare: in ce conditii Fiat-ul putea fi acuzat ca nu a pastrat distanta regulamentara/ nu a adaptat viteza?

    00
    • In conditiile de mai sus, minus filmarea.

      00
    • Fals. In orice situatie poate fi acuzat ca nu a pastrat distanta. Filmarea o acuza si pe vita.. atat. Nu-l scuteste de vina pe cel din spate.

      00
    • @Marius – nu sunt de acord cu tine. Pe orice drum cu mai multe mașini daca pui frana brusca o să se infiga ăla din spate in fundul tau. Nu ai cum să eviți asta, regula cu 3 secunde merge daca ăla din fata încetinește insa daca se înfige în frana brusca oare cate secunde îți trebuie sa te oprești de la 50-60 la ora sau 120 pe autostrada?

      00
    • E prea putin important cu ce esti tu de acord. Nici eu nu sunt de acord.. dar asa e legea. Idioata.

      00
    • Legea-n sat la mine e că, la o viteză de peste 80 km/h, distanța legală trebuie să fie jumătate din viteza cu care circuli. Ai 120/h, ca-n exemplul tău, Bigbear – trebuie să fii la 60 de metri de mașina din față. Și atunci frânezi fără probleme inclusiv la frâna bruscă a celui din fața ta.
      Idioată sau nu, asta e legea. Și dacă te uiți pe autostrăzile ăstora, nu prea funcționează, recunosc. Dar știi cum e – câtă vreme nu se-ntâmplă nimic, e totul fain-frumos…
      Disclaimer: regula de mai sus nu se aplică la camioane, acolo au alte cifre și reglementări.

      10
    • @bigbear, regula cu 3 secunde (btw, eu stiam de 2) merge oriunde, oricand, daca belesti ochii inainte si vehiculele sunt in conditii tehnice optime. Alea 2 sau 3 secunde (si rezulta dintr-un calcul complicat cu timpi, distante si diferentele de viteza din momentul in care primul incepe franarea) sunt pentru timpul tau de reactie, oprirea efectiva a vehiculelor facundu-se in aproximativ aceleasi distante si timpi.

      00
    • Am patit o faza de genul asta in Germania, pe autostrada cu 2 benzi. Prima banda era plina, pe banda a doua se mergea cam cu 160. La un moment dat, se hotaraste un tir sa intre in depasire si iese pe banda a doua cu viteza mult prea mica. S-a declansat un efect de armonica in care toata lumea de pe banda a doua pur si simplu a calcat frana pana la fund din toate puterile. Eu m-am oprit la vreo 10 cm de cel din fata mea, practic toti ne-am oprit complet, dar n-a atins nimeni pe cel din fata. Franare de la 160km/h la zero, dupa care toti am plecat mai departe fara incidente (ma rog, am iesit apoi la prima benzinarie sa fac ordine prin masina si sa-mi revina pulsul la normal). Atunci am inteles cu adevarat de ce trebuie sa pastrezi suficienta distanta fata de cel din fata. Si de ce nu e bine sa ai obiecte neasigurate prin masina (daca-mi pun de ex geanta pe locul din dreapta, trag centura peste ea, sa nu zboare in caz de ceva).

      10
  24. ce vita e aia cu merzanu !

    00
  25. Fin, frumos, doar că e culpă comună. Don cașchetă i-a dat căștig de cauză la Feat, pen că 100 % duamna cu tractor de lucs s-a luat cu el în gură și a început cu figuri și mișcări concemtrice din Vuiton. Nu cutez să pun la îndoială cunoștințele celor care au declarat că decăt cucoana e de vină, dar nenea cu faifhundret alb, dacă nu se proptea în spatele la duamnă, se dădea peste cap, că îi ieșea piciorul prin podeaua lui Flinstonmobil și îi intra degetul mare într-o gaură dintr-un capac de canal. Chiar, voi ca șoferi nu observați din dinamica frănării , că ăla e prea aproape ?

    10
  26. Ăștia de pe aici, cu distanța – ce distanță păstrați în București în condițiile de trafic bară la bară? Nu-i așa că lăsați cate 20 de metri distanță?

  27. Suv-ul pare un mercedess glc din ~2016.
    E posibil sa aiba optiunea de driving assistance – pre safe brake.
    Tanti putea sa invoce ca i-a pus masina singura frana (deh, se mai intampla, plm, romania, conditii netestate de producator).
    Tanti avea sanse bune sa scape.
    Doar ca daca pe tanti o ducea capu la chestia asta, precis nu facea imbecilitatea aia.

    00
    • NOU
      #94

      Chiar si asa, nu cred ca poti sa invoci la organ „mi-a frinat masina singura”, ca ala o sa zica ca ce plua lui de masina e aia care pune in pericol pe ceilalti participanti la trafic.

      00
  28. Filmarea asta va vinde multe camere video auto. Oare de ce nu vin standard sau ca opțiune pe toate mașinile noi și trebuie să te chinui să le agăți prin parbriz?

    00
    • Daca te chinui sa iti montezi o camera in parbriz ar trebui sa lasi covrigul acasa si sa iti puta mana a bara de ratb…

      00
  29. Similar, zic eu, dar asta o decid zeii volanului de pe acest blog.. Semafor, 4 benzi , 2 și 2 prevăzute cu insulă și cu trecere de pietoni. Prima mașină la semafor ceva Peugeot 3007, în spate un Faveu Golf 3. Se face verde, Pejo pleacă și brusc frăna…Golf trosc in spate, juma de volvagin zob. Trag ambilii pe dreapta, două doamne, schimb de acte, madam cu Pejou dă sa plece, doamna cu Golfu începe să o înjure. Pejo sună la poliție, vine poliția.După 10 minute de discuții , Golf rămîne cu masca crapată că își ia amendă. Pentru că Pejou a frănat din cauză că un actor grăbit i-a sărit în față pe trecerea de pietoni , deși avea roșu la semaforul de pietoni. Pietonul. In momentul de zgomot de fiare contorsionate, mă aflam pe trotuar cam la fel ca camera de filmat evenimente în trafic și nu numai. Treaba cu pietonul am aflat-o cănd am tras cu urechea la discuțiile cu organul, treabă confirmată de martori.

    00
  30. Initial am cuti comentariile si m-am gandit ca se putea speria femeia de ceva, sau poate a incetinit mai brusc. Nu vere ea s-a oprit in mijlocu pasajului.

    00
  31. NOU
    #100

    probabil ca purceaua era sotie de corupt si nu voia sa-i fie numarati banii dati pe masina

    01
  32. Purcea. This is gold :))

    00
  33. Doi proști mai puțin pe șosea.

    00
  34. NOU
    #103

    Fara filmare situatia e clara. Nepastearea distantei, conduita ne preventiva, bla bla bla, fiat repara hardughia.

    Cu filmare, se complica. In ordine aleatoare:
    1 suv a franat intentionat pentru impact, dosar penal si puscarie in functie de consecinte, vatamari corporale, daune materiale, etc. Fiat ca mai sus.

    2 suv a franat ca sa faca stanga, dosar penal pentru intoarcere prin loc nepermis, linie dubla, etc, vatamari, daune si alte eventuale minuni din culpa. Fiat tot asa.

    3 masina a franat singura pentru ca sistemul de siguranta x…. Ridicarea talonului, ridicarea masinii pentru expertiza tehnica si eventual anularea inmatricularii si omologarii in caz ca sistemul a functionat in parametri pentru ca evident este defectuos si pune in pericol ceilalti participanti la trafic. Fiat la fel.

    4 proasta a fost orbita de soare. Anularea permisului eventual cu imposibilitatea redobandirii vreodata pentru ca este in mod evident incapabila sa observe, analizeze si inteleaga factorii de teafic din jurul ei fiind astfel un permanent pericol pentru cei din jur. Se vede clar pe filmarea de pe bordul unei masini mai mici si aflate mai jos pe deal, deci o pozitie mult mai dezavantajoasa decat ochii mateacucei, ca drumul era liber in fata si ca in momentul presupusei orbiri ar fi fost suficienta o usoara incetinire pentru a fi pregatita pentru oricece ar fi avut in fata dupa cele cateva zecimi de secunda si metri cand si-ar fi recapatat vederea. Fiat la fel.

    01
    • pe metoda asta de lucru as putea sa garantez ca in 2 luni bucurestiul coboara de la 1.5 milioane de masini la vreo 200 mii, iar de permise le duci in 200 mii maxim si pe ele

      1 – trebuie dovedite motivele, nu se face puscarie pentru asta e cel mult contraventie, despre ce dosar (de urmarire penala) discutam ?

      2 – si eu azi dimineata cand veneam spre munca am vazut ceva gagicuta intr-o fustita perfecta si imi imaginam diverse, „ca sa faca” nu inseamna ca a si facut, nu inseamna ca „gandul de a face” se pedepseste – auzi si dosar (de urmarie) penal(a)

      3 – cu asta sunt de acord, ieri am postat tot aici pe blog un alt caz in care cineva a patit fix in locul respectiv cu un x5 aceeasi problema, cei de la bmw romania au spus ca stalpul negru a fost identificat ca pieton – problema este ca sistemele astea de asistenta sunt vandute peste tot „pe proprie raspundere”, inclusiv tesla spune ca soferul e vinovat si ei doar incearca sa ajute, etc, dar nu isi asuma nimic legal. e ceva loc de discutie si intr-adevar e o problema daca sistemele astea baga in kkt alti participanti la trafic (care la randul lor daca ar fi mers absolut perfect – in zona aia viteza 40km/h distanta decenta – nu ar fi patit nimic)

      4 – prostia daca ar fi pedepsita s-ar intampla ce am zis la inceputul comentariului, 80% din bucuresteni ar disparea din trafic ( 90% din alba, 95% din harghita, etc )

      ps. e prima data cand aud de regula de 2-3 secunde, eu in trafic sunt calm si relaxat, las distanta decenta, las oamenii sa ma depaseasca, etc si am fost aproape sa-l pocnesc pe unul din spate din cauza unei frane extrem de brutale, atunci mi-am dat seama ce inseamna diferenta dintr 50 si 90 in oras, si distanta de 50 metrii cat aveam pana la el. se mergea destul de alert, eu lasasem putin spatiu dar eram la 90 si m-am oprit la 20-30cm de cel de pe banda mea, pe banda de langa nu imi explic cum o octavie a reusit sa se opreasca probabil tot la vreo cativa cm cu toate ca era lipit de ala din fata – genial soferul pe reactia aia. ce se intamplase de au oprit toti ? un mos prost a scos masina duminica si cand a trecut pe sub un pod in constructie a oprit de la poate 50 (ca restul oarecum depaseau) cu o manevra brusca spre banda a 2a sa vorbeasca cu un muncitor ) aici era problema mea: https://www.google.ro/maps/@45.6663842,25.5925591,3a,75y,254.4h,87.02t/data=!3m5!1e1!3m3!1sd6L_ip4Y99cqyq8dULoOZA!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3Dd6L_ip4Y99cqyq8dULoOZA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D68.38645%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100

      10
    • NOU
      #105

      rott, cele 4 situatii erau posibile explicatii ale incidentului rezultate in urma unei cercetari mai amuntite ale politiei. urmate de pedepse probabile/dezirabile pentru restul cetatenilor normali. ca tot urla toti ca militienii stau la panda in boschet. sa puna mana sa cerceteze si rezolve situatia corect si in folosul general, nu din 3 vorbe plictisite sa nu supere vreun mahar.

      iar daca tu mai vezi vreuna suplimentara esti liber sa o adaugi, deasemenea si cum crezi ca ar fi sau ar trebui pedepsita.

      iar la faza cu „ar disparea 80%” esti amuzant. da, asa e, ar disparea 80%. si care ar fi problema? sau esti adeptul dictonului „daca toata lumea fura, nimeni nu fura”? legea e clara (ma rog, mai putin acolo unde nu e clara, ca suntem in romania). o poti respecta? daca da, uite permisul, daca nu, s-au inventat autobuze, trenuri, biciclete, taxiuri, si am citit intr-o publicatie straina, de ultimul ragnet in materie, mersul pe jos.

      00
  35. Nu exista nici o lege care sa impiedice politistul care cerceteaza accidentul sa tina cont de faptele din video pentru a stabili cine e de vina. Daca vita contesta si se ajunge in instanta poate fi alta discutie. Dar in fata evidentei nu prea se mai judeca nimeni.

    00
  36. Mai e si aspectul ca romanului ii place sa se deplaseze in curul celui din fata.

    Totodata:

    „Se recomandă ca distanța față de autovehiculul din față să fie una suficientă astfel încât să se evite eventualele coliziuni produse în urma unor reduceri ale vitezei sau a unor frânări bruște.”.

    „Conducătorilor de vehicule le este interzis să reducă brusc viteza ori să efectueze o oprire neaşteptată, fără un motiv întemeiat.”

    Recomandarile nu se afla in codul rutier pentru ca nu aveau ce sa faca cu cerneala.

    Da, exista vite si boi care conduc masini, dar exista si inapti cu guse, hrapareti infecti. Nu am avut de gand sa decid a cui a fost vina, dar trasaturile societatii se reflecta si pe sosele iar ponoasele se impart frateste. Mai naspa pentru victimele colaterale.

    00
  37. Exista culpa comuna in cazul in care se incalca regulile de circulatie de ambii participanti la trafic. Fiat 500 nu a incalcat nicio regula de circulatie – distanta necorespunzatoare e atat de relativa, ca nu intra in discutie asa din simplul fapt ca soferul din spate nu putea sa anticipeze.
    Vita a incalcat hgr 1391/2006 ART. 122, iar in momentul de fata si daca nu demonstreaza care era pericolul imediat, ramane cu buza umflata. Faptul ca i-a cazut tigara din mana si a franat ca sa nu ii intre in orificii, nu se pune.
    Daca declara minciuni, cum ca a fost lovita in mers, se adauga si fals in declaratii, care intra in sfera penalului si atunci se maroneste treaba.

    Concluzia?
    1. Vita primeste amenda
    2. Fiat 500 primeste asigurarea vitei.

    01
    • NOU
      #109

      lasa mai, nu vezi ca sunt unii care parca regreta ca n-a murit nimeni, ca sa fie scos vinovat?

      01

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile

Alte linkuri (mostly NSFW)