Fermoar în Brașov

Luați de aici, bucureștenilor, că tot va minunați de chestii normale.

Mă gândeam la o chestie zilele astea: avem nevoie de o normă la mașini care să spună că semnalizatorul trebuie să fie minim 1/3 din mărimea farului, că aparent e o modă să îl faci 10% din mărimea farului, eventual și pus aiurea, să nu vezi când șoferul chiar dă semnal.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

45 comentarii

  1. coadă la draiv-tru ?

    un sens giratoriu rezolvă elegant problema, fără eventuale neplăceri de neacordare de prioritate având semnul STOP.

    00
  2. Adevarul e ca se si compara numarul de masini….

    00
  3. „semnalizatorul trebuie să fie minim 1/3 din mărimea farulu” iar la mașinile de București să le scoată de tot

    00
    • La BMW, Audi semnalizatorul nu exista deloc. Cica se da doar la extraoptiuni.

      00
    • Păi nici n-ai nevoie , faci semn, elegant, cu degetul mijlociu, pumnul sau bâta

      00
    • Taci ca am vazut azi ultima moda, mai intai a tras soferul de volan si a bagat duba in fata altuia care era destul de aproape, fara macar sa semnalizeze sau ceva, apoi a pus avariile in semn de multumire.

      00
  4. Asa, asa, fa reclama la Brasov, poate se mai muta din taranii din Bucuresti, asa mai avem si noi loc de ei.

    Diferenta de trafic si mai ales de locuri de parcare intre weekend si restul saptamanii e imensa.

    00
  5. in fiecare dimineata ne trezim si ne gandim ” mama, ce chestii minunate sunt la moldovenii aia din brasov, incredibil, suntem atat de invidiosi, sa mai scriem un articol”. said no one, ever.

  6. Văzut un SUV-uleț gama premium, nu am reținut modelul, în schimb am sesizat că are semnalizatoare pe spate fix cât un LED de câțiva wați. Nu matrice de LED-uri, pur și simplu un punct mai mare. Ca unul care am fost lovit de câteva ori din spate de șoferi care „nu m-au văzut” (deși am niște stopuri mari), mă întreb: de ce mi-aș cumpăra așa ceva?

    00
  7. In Bucuresti daca esti pe prima banda si semnalizezi intentia de a trece pe a doua in 90% din cazuri race driverul aflat pe banda doi accelereaza in curul aluia din fata ca nu cumva sa i iei randul .

    00
    • #amin. eu, ca sa ies din noroaiele unde locuiesc, trebuie sa fac dreapta pe un bulevard aglomerat. se vad FIZIC cum accelereaza schumacherii de la distanta de 100 de metri, doar ca nu cumva sa le ocup spatiul pe care l-au mostenit de la ma-sa

    • regulile de circulatie sunt reguli, iar bunul simt e optional, si se aplica de ambele parti: tu daca esti pe 1 sau parcat langa trotuar, trebuie sa dai prioritate, daca e aglomerat … astepti; nasol, ghinion cum spunea unu’ deunazi, dar sa afirmi ca e de vina ala ca nu te lasa….. e de maxim cocalarism, tu ce vrei de fapt, sa se opreasca circulatia ca un snowflake vrea sa schimbe banda?

      00
    • fals, chiar cred ca procentul e invers, 90% te lasa

      eu nu las pe cei care depasesc coloana voit si vor sa se bage in fata fix la mine, si nici pe taximetristi in nici o situatie, in rest daca omul semnalizeaza il las fara stres

      00
    • @ gigi . Comentariul tau e de un maxim “ cocalarism “ . N am spus ca trebuie sa se opreasca ala sa ma lase sa ma bag pe banda doi , am spus doar ca daca pana atunci mergea cu o anumita viteza si avea o lungime de doua masini sau mai mult fata de masina din fata, fix atunci cand semnalizez intentia de a schimba banda se trezeste pilotul din el si accelereaza . Despre desenul animat cu opritul circulatiei nu mai comentez nimic . Cred ca si aia care procedeaza cum am descris mai sus gandesc la fel ca tine . Sanatate noua !

      00
    • @Lex eu cred ca exagerezi, eu nu am intalnit multi care sa faca asa ceva
      apoi sa stii ca treaba cu politetea nu functioneaza tot timpul pentru ca sunt destui care abuzeaza si ajung sa creada ca li se cuvine din oficiu…

      00
  8. O buna vina o are si Waze-ul care, in multe zone din Bucuresti, mai ales sectoarele cu lacuri si parcuri mari, te ruteaza pe stradutele din jurul arterelor mari doar ca sa te bage in fata fluxului principal, ingreunandu-l. El nu are algoritmii care sa trateze si fairness-ul, are o metrica simpla, bazata pe durata de timp.
    In mod similar si ironic, se intampla la intrarea in Comarnic: acolo, in weekend, tot timpul se produce o mica coada din cauza trecerii de pietoni. Waze-ul e prompt si te baga prin Breaza, sa fii tu smecher si sa iesi chiar inainte de Comarnic, scurtand 5 min. Problema este ca toti cei care vin in continuare pe DN, nevoiti sau politicosi sa-i lase pe aia din Breaza, fac coada si mai mare, pana dincolo de Nistoresti. Deci, in loc sa stam cu totii 15-20 de min, aia care vin pe DN1 stau 40 de minute minim.
    De aia in Bucuresti, unde stiu ca exista rute de Waze care te arunca in bulevardele mari, nu le folosesc ba, mai mult, nu-i las nici pe aia „descurcareti” cu Waze.

    00
  9. În SUA există legislație în această privință. Din acest motiv nu o să vezi la ei efectul frumos de semnalizare de la Audi Matrix.

    00
  10. Băi Vali, înțeleg că ești în extaz, că la Brașov se poate circula mai bine decât la București (încă), dar pe bune, nu mai tot glorifica sistemul de circulație din Brașov, că e făcut de idioți și e o bombă cu ceas pe cale să explodeze. Ăia de la comisia de circulație sunt rupți de realitate aproape complet, lucrează cu peticeli, nu cu strategii coerente pe termen lung – ca toți românii practic. Dacă nu mă crezi, du-te într-o marți pe la 9-10 la primărie și asistă la o ședință. Eu am fost la câteva și m-am crucit. Ei încă visează ”fluidizarea traficului” (o religie la Brașov, întâmplător super populistă) și le-ar face giratorii și parcări tip ”spic” și mamelor lor în cimitir, că atâta îi duce capul. Problema traficului în creștere o ”rezolvă” tot lățind șoseele pe care se înghesuie mai multe mașini și rezultatul e același. Asta ca să nu mai pomenesc de chestii mișto precum ”Ăăă, suntem Radisson, ne facem hotel, dar nu facem și parcare și băgăm shuttle până la Spitalul Militar la parcarea voastră. (wink-wink)” la care se răspunde cu ”Ah, deci să facem o parcare mare sub parc, peste drum de hotelul vostru, nu? (wink-wink)”

    Pe bune acum, Brașovul e o mare problemă de trafic în devenire și nu mai e amuzant deloc. O să observi asta și singur în mai puțin timp decât îți va plăcea să recunoști. Religia ”mașina să meargă pe peste tot, că mașina e mai importantă decât omul” e cât se poate de greșită.

    Numai bine
    Mx

    00
    • max, am mai vorbit pe tema asta. tu spui ce spui din postura de brașovean care a trecut ocazional prin bucurești. eu o spun din postura de bucureștean care a prins bucureștiul în 1999, în 2005 și în 2008.
      da, brașovul s-a futut mult în ultimii doi ani, de când s-a eliminat taxa auto, dar totuși se întâmplă chestii bune.

    • @Vali – Fair enough. Dar nu pot scrie decât din postura asta, că alta n-am. Dar orașul ăsta e jertfit mașinilor și șoferilor și chestia e că mai sunt și alți oameni care locuiesc în el. Ironia e că însăși șoferii sunt adesea și pietoni și bicicliști și simt pe piele lor efectul politicilor de peticeală și fără viziune ale administrației. Uite, azi după ce am dat ”send” comentariului de mai sus, am mers din centrul civic până-n Coresi cu cursiera. Am ajuns mult mai rapid decât unul cu mașina, dar a fost ceva mai palpitant decât speciala cea mai grea de la ultimul concurs de MTB la care am participat. Și asta e doar o frântură de zi. Concluzia cred că e evidentă. Cheers.

      00
    • eu sunt pentru reintroducerea taxei auto sau a unei formei mai exagerate de control al mașinilor, că s-a dublat numărul de mașini in orașe.

    • eu am o problema cu 60% din biciclisti in brasov, observ cateva elemente nasoale la ei care le maresc sansele de probleme in trafic:
      – biciclistul la slalom – trece printre masini pe stanga si dreapta, se asteapta la respect in trafic,se supara daca nu ii faci loc, dar iti vine mai ceva ca un ninja pe stanga. ex trafic pe nicolae balcescu in coloana la 20-30km/h vine schumacher cu bicicleta crosetand toata zona
      – biciclistul justitiar – opresti in anumite zone unde nu ai cum sa o faci decat pe pista de biciclisti (ex. iuliu maniu, str de mijloc ) si chiar daca au spatiu incredibil de mult pe unde sa treaca se opresc in paralel cu tine si incep sa se certe, sa te ameninte cu camera din dotarea, cu telefonul, cu matusa, etc
      – inca o problema la biciclisti – in brasov prin oras peste 60% nu au casca, peste 90% nu au vesta reflectorizanta (in bucuresti/alte orase avem peste 90% cu vesta, la brasov e fix invers), lumini si stopuri noaptea sunt iarasi rara-avis (ex. ora pamantului, un cretin s-a gandit sa faca si o plimbare cu „masa critica” a biciclistilor din livada postei pe o directie necunoscuta, … mi-au trecut 2 ninja de-astia fara nicio lumina, vesta, semnalizare,nimic – pe Nicolae Iorga pe trecerea de pietoni ei pedalau spre parc, si la intrarea in livada postei dinspre cineva astra la fel – ninja curati. peste fix o ora cand coboram din poiana mi-au trecut prin fata 4 biciclisti idioti, de fapt 2 + 2 copii, nu aveau absolut nimic luminat pe ei iar copii veneau pe banda din fata statiei din livada postei paralel cu casa armatei spre cinema astra, ideea este ca cei doi copii erau trecuti in banda a 3a de mers spre oras,noroc ca eram in prima banda ca voiam sa urc pe muresenilor )

      traficul in brasov este problematic in 3 situatii: 1 dimineata cand isi duc toti copii la scoala intre 7:30 si 8:30 apoi se elibereaza aproape complet 2. cand ploua/ninge(doar in prima zi ca in rest se calmeaza lumea) 3. la plecarea spre casa 4:30 la 6:00 si asta in anumite zone prost gandite

      ps. astept cu groaza noul afi de la hidromecanica

      00
  11. si functia daylight sa aprinda in plm si stopurile….
    joi pe a1, pe o ploaie torentiala, cel putin 3 idioti doar cu daylight

    00
    • De când cu DRL-urile, după părerea proprie niște mizerii, lumea a uitat de fază scurtă.

      La epavele din 2000, ce morții lor DRL-uri mai au? Ale nu au semnalizare, dar să fie văzuți în trafic?

      Cineva măcănea mai sus de moldovenii de București.
      Cei mai proști dintre șoferii pământeni tot oltenii mei sunt, mai ales ăia de Argeș, Olt și Dâmbovița. Eu printre ei.
      București, iubitul București e o mare groapă cu căcat.

      00
  12. NOU
    #41

    Prefer nasturii, ca fermoarul e periculos.

    00
  13. Unde-i colegu’ care nu credea daca nu vede video?

    00
  14. De ce ar incerca vreodata cineva sa le explice bucurestenilor cum e cu civilizatia?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile