Feexers – aplicație de meseriași, cu buget

Știți că am mai scris asta: principala problemă a aplicațiilor și site-urilor de genul ăsta sunt că le lipsește o viziune pe termen lung. Adică au pornit cu ideea, au făcut site-ul și/sau aplicația și așteaptă să prindă. Buget de promovare, ca să adune meseriași care să se înscrie, și să atragă astfel oameni pe site/app zero.

Feexers a pornit la drum cu site și app, dar și cu o campanie măricică de outdoor, iar momentan au în platformă instalatori, electricieni, zugravi și servicii de beauty. Sunt aproape 100 meseriași în platformă și probabil vor mai apărea în timp.

Modul de lucru e simpatic: clientul publică o lucrare, meseriașii din zonă o văd și cine vrea sau e liber depune o ofertă de preț și clientul se decide în funcție de preț și review.

Din păcate, momentan este doar în București. Aștept cu nerăbdare să apară și în Brașov.

feexers

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

56 comentarii

  1. Mda, ultima moda, facem site care sa te oblige sa instalezi aplicatia ca in 2019 nu mai e la moda sa folosesti doar browserul. K, thnx, bye.

    11
  2. Un fel de pieseauto.ro varianta meseriasi. Imi place!

    00
  3. Aventura mea de anul asta, cand m-am hotarat sa renovez balconul:
    – gasesc o firma care sa-mi schimbe geamurile termopan cu ceva mai nou, termen livrare 2 saptamani. La 14 zile + 1 , sun; „ne este stricata masina, dupa ce iese din service venim”. Vine dupa o saptamana, face lucrarea. Nu reparara spaletii pentru ca ei se ocupa doar cu geamuri. All good.
    – gasesc un meserias ca sa repare spaletii. Vine, vede lucrarea, zice X sute de lei.
    – iau materiale, dupa doua saptamani de rugat de meseriash, vine si face 80% din lucrare. Ii dau 80% din bani, nu mai vine, nu mai raspunde la telefon, etc.
    – caut meseriasi pe OLX. trimit poze cu lucrarea incompleta si primesc raspunsuri de genul „aaa, is puse gresit geamurile, eu nu lucrez asa” sau „nu-mi place cum a izolat meseriasul dinainte”… plus preturi de 3 * X sute de lei
    – caut meseriasi pe marketplace pe facebook – evaluari la 2 * X sute de lei; ok hai sa facem. Zice ca vine marti, nu ca miercuri , nu ca sambata. Sambata nu ma duc la o cabana ca bine meseriasul. Ma suna, „is plecat la tara, nu mai pot veni”.

    In momentul de fata sunt in acelasi stadiu ca in august. Deja m’am scarbit.

    PS. Am vb cu feexers de cateva luni, „ne pare rau , doar in Bucuresti”.

    00
    • ce te opreste sa faci singur restul de 20%? gasesti destule how to pe net, o sa-ti ia mai mult timp, o sa iasa mai urat, dar macar e facut de tine.

      00
    • Da-le in plm de termopane. De banii aia cate espadrile la 20 de lei iti poti cumpara?

      00
    • Pai de ce nu zici ca esti scurt la punga

      00
    • Haha. Welcome in club. La balconul mare mi-am facut singur spaletii și montat pervaz interior. Arată de parcă ar fi manjit papuasii un bordei, cu mainile. Da’ aia e, e facut de mâna. E „hand made” are tușă personala. Serios, îi chiar funny.

      00
    • scurt la punga ? 6 metri liniari de termopan au fost 3.700 lei iar finisajele (spaleti, izolater, glet, lavabil, parchet) costa inca 2000 de lei. Deci peste 1000 EUR un balcon de 4mp, da’o’n’sula de bascula.

      Abia astept sa vina criza, cand o sa se roage ei de tine sa le dai de lucru. Acuma’s pe val toti , toata lumea cumpara, renoveaza, tranzactioneaza si au de lucru… nu ajungi la nasul lor, nu au timp.

      Ma duc la Staer.ro sa vad de niste mobila… aaa.. pai puteti sa comandati si platiti dar livrarea va fi in a doua jumatate a luni IANUARIE !

      00
  4. @Varucule, fii atent schemă! Poți trimite push notifications și din browser! :D

    00
  5. Pentru un rahat de balcon mă chinui de 1 lună.
    Nu am găsit pe nimeni sa îmi râcâie niște pereți. Făcut de mine pe apucate, atât cât am avut timp. Hai sa caut electrician: pentru 4 prinse, 1 bec și 1 întrerupător îmi cere 400 de lei. Facem pentru că mă grăbesc. nu mai vine. am făcut eu într-o săptămână ce făcea el într-o zi.
    Vorbesc cu 2 meseriași să îmi modifice ceva la apă. Am rezolvat cu al treilea. Al treilea îmi leagă apă rece pe apă caldă la centrală. A mai durat o săptămână până mi-a reparat.
    La gaze vorbesc cu meseriașu și vine după 2 săptămâni că are de terminat 1 gard. Vine și face. Vorbesc cu ăla de pune faianța. Ăsta a fost ok. 15 metri de placi 600 de lei. Am făcut.
    Ăla cu mobila mă minte de 2 săptămâni. Nici acum nu a apărut.
    Sper că până la revelion să închei. Wish me noroc.
    Toporu stă bine in mașină. Încă nu am pierdut răbdarea.

    01
    • Nu am înțeles la ce vei folosi toporul.Ai de tăiat lemne sau iarbă la cîini?

      10
    • E bun de alergat papagali, care vin și promit că rezolvă. Încurcă, suni după ei, ei zic că apar, dar nu o fac. Apoi nu mai răspund la telefon.
      Pe urmă tot ei se supără că ai făcut cu altul. Joac-o p-asta.
      Nu s-ar supăra nimeni daca ar spune că nu are timp.
      Mă enervează băgatul în seamă și apoi nu mai apar.
      Singurele locuri unde dădeam banii înainte erau două: la eMag și la curve.
      Acum o fac doar in al doilea loc.
      Nu risc să dau banii și apoi să nu mai vină, cum a pățit-o un vecin cu meșterii.

      01
    • Da, sigur că te crede cineva.

      01
  6. De ce e tanti aia din poza cu un foehn in mana? Ce repara cu el? Parul ud?

    00
  7. homerun funcționează la nivel național, l-am testat azi, totul pare bine

    00
  8. din pacate pentru ei, proiecte de genul feexers nu prind pentru ca olx-ul si restul de saituri de anunturi sunt pline de meseriasi care fac aceasi treaba pe mai putini bani,fara bon fara factura, la mica intelegere. alta problema pe care o au TOTI e ca nu sunt seriosi la modul ca stabilesti o data si o ora si mai niciodata nu e respectata. am patit recent asta cu o firma serioasa care da factura tot ce vrei, aveam o problema cu un aer conditionat am sunat si am facut programare in ziua urmatoare la ora 2. mi am facut programul … pl, a venit ala la 5 jumate si mi a scos si ochii ca in mod normal programul lui i s a terminat si vezi domne mi a facut o favoare ca a venit la mine, batea apropouri sa i las si lui o spaga. cat a facut exact atat am platit, nimic in plus. frate, daca stii ca intr-o zi poti sa faci 3 lucrari atunci ia doar 3 lucrari nu lua 6 lucrari ca „te descurci” tu si ii rezolvi pe toti. acelasi lucru e valabil si la orice service auto, mai mic sau mai mare. poate sunt eu extrem ca tin la maruntisurile astea dar pentru mine e important. eu daca stabilesc cu tine o ora fac pe dracu in patru sa ma tin de cuvant si daca nu pot te sun eu inainte si imi cer scuze si iti explic ca nu mai pot sau intarzii. nu sunt extrem, traiesc in bucuresti si stiu ca timpul trece imediat,aglomeratie, etc dar plm in toate cazurile trebuie sa suni toti tu dupa ei sa i intrebi „mai vii????!!”.
    sunt lucruri elementare si care tin de seriozitate. ai spus ca vii la ora x -> vino la ora x. ai spus ca dureaza 1 saptamana lucrarea-> descurca te sa termini in 1 saptamana. etc

    00
  9. Aceeasi idee ca mybuilder.com la prima vedere.

    00
  10. Race to the bottom, varianta meseriași. Mișto.

    Pentru specialiștii de mai sus: iOS are câteva limitări (și) în zona PWA, printre care și faptul că nu poți trimite notificări în browser.

    00
    • Stai linistit ca cei priceputi nu vor sta prea mult pe astfel de site-uri sau nu se vor baga la proiecte ieftine… la fel ca si pe site-urile de freelancer

      00
  11. După comentariile de aici începi să înțelegi de ce românul se pricepe la toate. Nu găsește meseriași serioși pentru nimic…le face el cum știe. Mai un DIY pe YouTube, mai vine tata socru, un vecin etc.

    00
    • cine era bun nu mai e in tara, deasta nu gasiti mesterii pe care ii vreti

      00
    • Numa clientii care au ramas sunt oameni buni si care ar plati corect. În schimb meseriașii domneeeeee…
      Toata lumea care a rămas e in aceiasi oală, băiat.
      Meseriașii exista ca si inainte, dar nu mai stau la cârciumă sa astepte sa-i chemi tu, ci au slujbe 9to5 ca si tine. Si sunt extrem de buni, si pe electric si pe HVAC si pe prelucrare/amenajari, pe cam toate planurile. Pune mana si vb cu firma, asuma-ti cost si primesti contract, deci termeni fermi si garantie.

      10
    • @Foorysh
      La fel cum lucrează la firmă, lucrează și peste program. Prost, in bătaie de joc, fără respect pentru client.
      Sunt și oameni foarte buni și corecți, dar sunt foarte greu de prins. Și să îți mai vând un pont: multe firme nu se bagă pentru lucrări de mici amploare. Am testat-o eu.

      00
  12. ”am aflat și numărul critic. 200. 200 morți și încep să se schimbe lucrurile și în românia. bit.ly/2N6OdQt”

    Două sute la copii, selectiv. Tot nu e ăla numărul…

    00
    • Putem să extragem un rezultat preliminar din asta:

      200*2 + media de vârstă în România (ce văd eu, 75.1 de ani)

      SAU

      200*3 + media de vârstă în România (ce văd eu, 75.1 de ani)

      =====

      Numărul critic (preliminar), luat din știrea cu vaccinurile (care mie mi se pare tot selectiv, nu e isteria aia haotică) este între 475 și 675.

      Între 475-675 (+ câte-o moarte sigură din familiile de șefi/patroni/demnitari/„domni/doamne”/corporatiști ș.a.) ar face de o schimbare oarecum imediată dpdv teoretic.

      00
  13. Proiect postat pe homerun pentru reparat o reclama luminoasa, proiect mic de cateva sute de lei. M-au sunt 3-4 electricieni in cateva minute. 2 dintre ei nu erau autorizati si unul mi-a zis ca nu-mi da factura pe o suma asa mica. A ramas al 4 lea care a zis ca vine in weekend dar sa nu-i dau aprobare la proiect in platforma ca nu vrea sa plateasca comision, cotatia era de 100 de lei dar proiectul facea mai mult.

    Am sunat la Ajusto si am rezolvat in 2 zile ca au trebuit sa comande nu stiu ce piese, am platit direct factura la Ajusto. Mult mai scump dar treaba a fost facuta bine.

    Recomand Ajusto si pentru proiecte de renovari si mai ales pe Marian de la ei.

    10
    • Alex are dreptate, pe anumite platforme de tipul acesta sunt destul de dese situațiile precum cea descrisă. Sunt neplăcute atât pentru client, cât și pentru competiție.
      Într-adevăr, pe HomeRun au fost cel mai des întâlnite situațiile acestea. Știm din experiență proprie și din feedback-ul unor clienți care au ajuns în final la noi din alte surse.
      Evident, vina este împărțită la trei, prestator, client, platformă, proporția depinde de la caz la caz.
      Pe scurt, iată de ce:
      – PRESTATOR: prestatorul nu vrea să plătească un comision sau comisionul integral. De aceea sublicitează sau roagă clientul să bată palma în afara platformei. La HomeRun, prestatorul plătește atât comision din valoarea lucrării, cât și „o taxă” pentru a trimite oferta. Prestatorul o plătește indiferent dacă obține sau nu lucrarea. Probabil platforma vrea să se asigure că măcar încasează ceva dacă cei doi o sar și comisionul nu e plătit.
      – CLIENT: prestatorul trimite oferta inițială mică, șanse mai mari de acceptare, comision mai mic etc., clientul se bucură că a făcut afacere, la fața locului prețul crește din X motive. În cazurile nefericite până la capăt, prețul crește după ce treaba este începută sau făcută pe jumătate. Aici lucrurile sunt iar împărțite: prestator de rea credință, detalii incomplete sau false de la client în privința lucrării pentru a obține un preț mai mic etc.
      – PLATFORMĂ: acceptă prestatori persoane fizice, fără o formă juridică de înregistrare, fără obligații la taxe și impozite. Apoi, plata nu se face prin aplicație, deci pot fi ocoliți ușor dacă prestatorul și clientul nu sunt de bună credință.

      Așadar, sunt afectați clienții – primesc servicii slabe, experiențe neplăcute, pierd timp cu tot felul de artificii propuse de prestator -, sunt afectați prestatorii de bună credință și înregistrați legal, este afectată platforma – nu încasează comision, bad reputation etc.

      Pentru a întreține dezbaterea, lăsăm mai jos trei puncte de discuție, valabile indiferent de domeniul serviciilor:
      – prestatorul e întotdeauna meseriaș și nu e neserios. Poate mări prețul că așa are chef, munca lui e cea mai bună, dacă „intră” o comandă mai mare poate anula orice altă comandă mai mică pentru că știe mai bine cum stă treaba cu afacerile și cu client service-ul.
      – clientul are întotdeauna dreptate: prestatorii sunt neserioși și nu sunt meseriași. Meseriașii nu mai există în România. Clientului i se cuvine cel mai mic preț și cea mai bună calitate. Întotdeauna știe mai bine cât valorează munca altuia. Clientul poate anula o comandă/programare oricând și din orice motiv, nu e niciodată neserios.
      – nu e adevărat, celălalt greșește.

      Cele bune,
      #uniicuduba

      00
  14. Văd că bursa-de-mesteri.ro nu mai există.

    00
    • au fost cel puțin 5 site-uri asemănătoare, dar fără buget de promovare mor. că degeaba aflu eu și cu tine de site dacă nu sunt meseriași înscriși pe el.

  15. Nu o sa prinda pt ca in acest moment sunt multe lucrari si putini meseriasi. Te rogi de ei pe banii tai si nu vin.

    00
  16. NOU
    #51

    One-word horror stories:

    Meseriasi.

    00
  17. Pentru Brașov și alte județe din Ardeal poți încerca asta: https://play.google.com/store/apps/details?id=net.reea.instalatorapp

    00
  18. Nu zic ca nu asa ar fi corect si normal… dar nu stiu cati vor gasi

    „Ai nevoie de:

    Experienţă în serviciile pe care le oferi
    Diploma sau certificat de calificare
    Capacitate de comunicare
    Inregistrare ca persoană juridică (PFA sau SRL)”

    00
  19. Am incercat sa folosesc aplicatia, din pacate in momentul de fata e mai degraba un forum si nu are UX dedicat pentru ce vor sa faca:

    – nu exista niciun fel de liste si elemente smart, sunt peste tot doar text fields in care sa scrii ce ai nevoie etc.
    – pentru detaliile mai fine pe care trebuie sa le discuti cu un posibil mester se face dute-vino prin ei

    Mai au ceva de lucrat la experienta cu utilizarea dar ideea e clar buna.

    00
  20. Salutare Vali, vad ca toata lumea comenteaza despre cum nu o sa mearga afacerea sau cum nu functioneaza aplicatia, dar nimeni nu a incercat-o. Hai sa spun cum a fost in cazul meu care am citit la tine pe blog despre aplicatie. Ma rugam de 2 luni de diversi meseriasi (pe gaz in cazul meu) sa vina sa schimbe o electrovana. Cand am citit articolul pe blogul tau am instalat aplicatia, am postat job-ul si in 30 de minute am avut 2 oferte. Am ales una dintre ele si in 2 zile am rezolvat treaba. Simplu si curat! Ce am apreciat este faptul ca nu interactionez cu meseriasul la plata banilor deloc. Totul se face prin aplicatie. Daca nu imi convine ceva la lucrare nu autorizez plata si se incepe negocierea prin intermediul celor de la feexers. Foarte important este sa postezi poze de la lucrare si sa dai cat mai multe detalii despre ce doresti sa se realizeze ca sa nu existe discutii ulterioare. Mersi

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube