O fază mișto cu hibride

De la început vreau să stabilim că proprietarii de hibride sunt superiori muritorilor de rând. Ei au ales să salveze planeta, de aia conduc hibride, da, săracilor?

Din seria “you cant make this shit up”, treceam pe lângă Kaufland, pe jos. În zona de încărcare a mașinilor electrice, două stații, ambele locuri de parcare ocupate. În dreptul lor oprește o mașină, tipul se uită, vede ce vedea oricine: ăia parcaseră acolo, dar nu încărcau. Erau hibride (un Outlander și un Golf), dar de ce să caute parcare în altă parte?

Tipul s-a dat jos să cerceteze mai atent situația, iar eu am intrat în magazin și nu știu ce s-a întâmplat. Ar fi fost amuzant să înceapă să tragă de priză până la mașina lui. Sau să scoată un prelungitor, să pună la încărcat și să plece, blocându-i pe ăia doi să iasă.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

58 comentarii

  1. Planeta încă se mai poate salva, dar nu și prostia omenească.

    00
  2. Niste nesimtiti care parcheaza si nu incarca. Cat despre proprietarii de hibride care sunt superiori muritorilor de rând n-as prea zice, nu mai dureaza mult si va fi plin de hibride si electrice.

    00
  3. pai fix varianta 2… si cand apar aia le zici sa mai astepte un pic sa ti se ncarce… vreo 7 8 ore asa ca a trebuit s-o lasi in drum asa ca tii avariile pornite…

    00
  4. Eu as lua hibrida pentru consum, nu ca sa salvez planeta :))

    00
    • Stai lin, hibridele sunt doar un gimmick, consumul e fix acelasi. Cauta pe youtube, era un episod din top gear in care testau consumul unei benzinare vs hibride. Mergand cat mai economic posibil. Guess what :) hibrida s-a dus prima si cel mai mult a tinut un bmw. Pam pam pam.

      Daca vrei sa faci economie mergi full electric. Un plin 10-15 euro :P si te tine vreo 300 de kilometri. Un plin pe benzina la masina mea m-a tinut undeva la 500 de kilometri si m-a costat 3 milioane (aproape).

      00
    • Vezi ca TP testa ironic. Un bmw vs un prius, prius condus la limite si bmw-ul se deplasa la relanti. Clase diferite, perormante diferite. Este ca si cum ai compara o dacia 1300 carburatie pe circuit vs un golf diesel 2018. Pentru ca testul sa fie corect trebuiau ambele masini testate in mod normal prin oras si atunci s-ar fi vazut diferenta de consum, dar da, in anumite circumstante o masina cu motor mai mare poate fi mai mica decat o ascutitoare de 1 litru/hibrid de capacitate mica

      00
    • Testul ala nu a fost deloc pentru a compara consumul, a fost ca sa arate ca cel mai mult conteaza stilul de mers.

      Practic asta s-a si intamplat, un prius chinuit la max pe circuit a consumat mai mult decat un M3 mers relax.

      Evident ca la Top Gear este vb si despre show, comparatie egala la 80 pe ora mers constant ar fi fost super plictisitor.

      Am un coleg cu o hbrida, avantajul la consum e chiar acolo unde conteaza – in oras afara e tot cam acolo cu o benzinara clasica.

      00
    • Ionut, un plin de gpl la masina mea costa fix 15 euro si am autonomie 400 km in oras. Deci care faza wow cu 10-15 euro pentru curent si doar 300 km?

      00
    • Nu mai e chiar 15 euro acum, a mai crescut pretul la gaz. :D

      00
    • Ionut, aș încerca o regulă de trei simplă, ca să trag o concluzie, dar datele introduse de tine sunt prea relative:
      10-15€ (de la 10 până la 15 mai sunt 50% adăugate la prima valoare)
      300km sunt „vreo”
      500km sunt „până la”
      iar la final 3 (!) milioane
      Oricum, de la zece-cinsprezece la un ordin de mărime cu șase zerouri, ăsta da raport avantajos, oricâte variabile am introduce în ecuație.
      Mai rămânea să spui că hibridele sunt avantajoase și la prețul de achiziție, fie că e vorba de Toyota Auris sau Mercedes S Class.

      00
    • daca au zis aia de la top gear asa e. Conteaza experienta oamenilor?
      normal ca afara o sa consume la fel ca o benzinara: ca merge pe benzina. Dar, cand o bagi in oras? Cand franezi castigi, macar atat si tot e ceva.

      00
    • Cred ca ne-am uitat toti la alt clip. Ma refer la clipul in care invarteau toate masinile in cerc la relanti. Dar hey :) who cares :). Fiecare cu ale lui.

      @dan te rog sa ma scuzi :) promit sa scot Power Pointul data viitoare :P

      00
    • Nu mai gasesc clipul :) ok ma dau batut.

      Nu, nu ma refeream la clipul asta : /watch?v=Lvn3o1lT5Ac
      In fine, nu-mi pot sustine argumentul so…..

      00
    • Inca un motiv sa iei hibrida: in Bucuresti parchezi gratis la parcarile intretinute de primarie. Iar de cand au facut parcarea 10 lei ora in centru garantat gasesti un loc de parcare pe o raza de 100-200 de m unde ai treaba.

      00
    • @ovi: deci ai un smart pe gpl?

      00
  5. Nu fyty prosht, ascultati la Ionut, el stie, a vazut pe youtube ca hibridele e degeaba, nicio hibrida nu ii bate masina lui cu benzina. Daca ar fi si mai sarac si in loc de masina cu benzina si-ar permite „decat” un scuter cu benzina ar fi si mai tare, s-ar pisha cu stropi pe hibride, de 300 de lei ar merge 2 ani.

    00
    • Hibrida din romania poate suge cucul unei benzinare+gpl… sa nu uitam cati bani platesti in plus pentru o hibrida. La gpl e simplu, instalatia 3000 de lei + 2.8-2.9 litrul. In mod real hibrida ar trebui sa consume 4% urban(real nu pe hartie) ca sa echivaleze doar consumul gpl-ului, ce sa mai vorbim despre achizitie+mentenanta?

      00
    • Emisiunea aia Top Gear avea ceva ani vechime… Dupa aceeasi logica probabil ca nici cutii automate nu folosim că nu sunt fiabile…

      P.S. Exista vreo metodă să ne diferentiam unii de altii? Dacă mai fac comentarii cu „Radu” s-ar putea sa fiu confundat cu cel de sus și să zică lumea că am mintea odihnită.

      00
    • poți să fii tu radu M.

    • @Radu, pe bază de avatar

      00
    • Verdenpom … hibrida consuma maxim 6% in trafic de londra, maxim, iar problema cu traficul in londra e ca jumate e limitat la 30km/h si vezi biciclistii cum merg mai repede decat tine pt ca plm, asa voteaza unii

      00
    • @verdenpom Ma mir cum de nu s-a gandit nimeni sa mute o hibrida pe gpl. Ar fi practic cea mai apropiata chestie de un perpetuum mobile, la cum laudati GPL-ul.

      00
    • @Dragos, mai cauta pe forumuri ca s-a intamplat si asta se pune GPL pe priusuri.

      00
    • Hibridu’ e urât cu spume, inclusiv Aurisu’ pe care l am condus zilele ăstea.
      Dar: 3.5% urban, l-am chinuit la 70 la oră. Dacă stai sub 70, merge pe electric și atâta îi trebuie ca să dea curent. Mi-a ieșit un consum de 4.5% mixt, am facut 250 de kilometri.
      E urât, nu-mi place, e punctul meu de vedere. Dar…are avantajele lui și nici un benzinar n-o sa-l egaleze la economie, asta i clar.

      00
    • Hibrida consuma maxim 6% in londra. Ai hibrid in londra? Minim inseamna 0 nu? 6×5 lei=30 de lei suta de km, pe gpl imi mananca undeva la 10.5-11 oras pe 1.8 si automat cu viteza medie de 19-20 km/h (pana la urma media vitezei conteaza nu ca zici londra si circuli la 3 dimineata 10 semafoare fara sa calci frana) pe gpl, asa ca ghici ce? Crezi ca e rentabil hibrida in romania cand ai pretul la gpl sub 3 lei? Amandoi mergem pe acolo ca si consum asa ca hibrida este inutila in romania, Lasati-ma cu tampenii de genul ecologie (in romania) ca nu le crede nici un caine mort.

      00
    • @Dragos: am vazut chiar ieri un Prius pe GPL :-) Era taxi, deci omul dorea sa fie cat mai mic consumul. Cred ca un consum mai mic ar iesi doar daca sub capota ar fi un vietnamez care sa dea la pedale :-D

      00
    • Se scrie „nu fitz”. Da, ok inteleg ca ma luati la misto :) am zero experienta la electrice. SI masina mea consuma zici ca am X5 12 in oras si vreo 8 in afara.(Infernal i know imi vine sa o arunc la ghena direct).

      Dar oricum ai face calculul pe hartie electrica iese mult mai bine decat hibrida sau benzinara.
      Si aici vorbesc despre costuri in general nu doar de benzina. Atat zic : Ulei, filtre, sonde, tobe.

      Zicea aici verdenpom sau maroinfund nu mai stiu sigur, ca e diferenta mare de la 10 euro la 15….pai depinde de unde alimentezi, tara de exemplu ? furnizorul de curent? Esti la o statie de incarcare quick charging. Pizda masii uite Olanda, acolo curentul este foarte ieftin fata de Romania. Sau poate incarci de la hotel :) sau de acasa de la mama ta ca stai cu ea ca sa-ti cumperi hibrida ;). In fine

      00
    • Dan :) imi cer scuze. Dan zicea

      00
    • La statiile de incarcare curentul poate sa fie si de 4 ori mai scump decat daca ai incarca acasa (de la priza).
      Doar ca din pacate nu intotdeauna ai acces sursa de curent „privata”.

      00
  6. N-au inteles / nu i-a interesat conceptul locului ala de parcare. Acolo parchezi masini care au nevoie de incarcare CU CABLUL CONECTAT LA PRIZA.

    00
    • Ce te face sa crezi ca astia chiar inteleg asa concepte? Idem si cu locurile de parcare pentru cei cu handicap, sunt pentru cei ce chiar au handicap nu pentru toti handicapatii babuini din trafic.

      00
  7. Cum scrii tu cand apar unii pe aici cu opinii radicale bazate pe o o experiență proprie singulară? Mi-am adus aminte! Hai nu fi muist!

    00
  8. Asta e de fapt o problemă un pic mai subtilă și se întâmplă și la case mai mari. Pe scurt, șoferii nu își bat capul să încarce hibridele la priză, când pot încărca bateriile în timpul mersului.

    De-asta și voiau olandezii să scoată eco bonusul pentru achiziția de hibride, că foarte puțini se duceau la priză.

    00
    • Pai nu e chiar asa. Majoritatea hibridelor nu se pot incarca la priza. Cele care pot, se numesc plug-in hybrids si sunt un pic alta clasa.

      Sincer trebuie sa fii un pic idiot sa iei una si sa nu o incarci niciodata, pt. ca nu faci decat sa iti cresti consumul, dar probabil nu ar trebui sa ma mai mir la treburi d-astea.

      00
    • Alea 2 menționate de Vali sunt fix plug in hybrids. Și guvernul olandezi pentru hibridele plug-in voiau să scoată eco bonusul. Asta pentru că majoritatea cetățenilor deținători de mașini de genul erau, după cum zici tu, un pic idioți.

      00
  9. Sincer, din cate stiu eu Outlander e disponibil doar ca PHEV, deci se poate pune la incarcat. Acum ca proprietarul a ales sa fie un pic nesimtit si sa lase masina acolo desi nu avea de gand sa o incarce, e un pic altceva, dar tehnic avea voie sa fie acolo.

    Pe afara exista un termen pt. astia care blocheaza statiile de incarcare cu masini care nu se incarca: ICEholes (de la Internal Combustion Engine).

    Mie mi-ar placea un sistem cu un stalp ceva care sa se ridice automat cand ai parcat acolo si sa nu se coboare la loc decat daca ai conectat chargerul.

    00
  10. Hybrid electric nu ar trebui să se încarce in timp ce automobilul se deplasează, cu energia generată de motorul termic ? Full electricele au nevoie de încărcare la statie/punct de încărcare. Legat de post, zoso ne spune că românii sunt nesimțiți…zilele trecute ne spunea că sunt curve…hmm, nu prea sunt lucruri noi pe blogul ăsta..😀 și el mă întreaba dacă dau bani prin Patreon 😂😂😂😂 adică eu român, să plătesc pentru conținut 😂😂😂😂😂😂

    00
  11. outlander, golf = hibride PHEV

    00
  12. ma faci superior din primu paragraf :)
    trebuia sa incep ziua cu blogul asta, nu sa-l aman pana in pauza de masa

    00
  13. Oricum au avantaje in Bucuresti: masinile hibride si electrice parcheaza gratuit in parcarile primariei din Bucuresti, indiferent de pretul pe ora.
    http://acteinterne.pmb.ro/legis/acteinterne/AtachInt/H140_16.pdf

    00
  14. Ca tot veni vorba de hibride, foarte curand imi voi schimba masina si ma gandesc, printre altele, la un Lexus GS450h de prin 2009-2010. Din ce am vazut pe diverse siteuri, multe din ele au bateriile schimbate, mai toate avand garantie ani buni de acum incolo, ceea ce banuiesc ca este un plus.
    Are cineva experienta cu aceasta masina? M-am uitat pe https://www.spritmonitor.de/en/overview/26-Lexus/1273-GS_450h.html?constyear_s=2008&constyear_e=2010&powerunit=2 si vad consumuri de la 8 la 12 l/100km, ceea pentru o masina de 345 de cai, si cu cifrele ei de acceleratie, e mai mult decat decent.

    00
    • man, dacă consumă 12, nu prea mai e hibridă.

    • Consuma 12 la mers frumos, ca daca vrei sa vezi cum e cu aia 345 de cai,ai vreo 16 consum lejer.

      00
    • Nu mai bine cumperi un Pathfinder din 2000 ii lipesti litere LEXUS si ai si putere si consum si piese usor de gasit?

      00
    • Toyota/Lexus e singura marca in care asi avea incredere sa cumpar o masina hibrida. Ei sunt pionerii in domeniu. Google Prius taxi BC ca sa vezi experienta unui sofer de taxi din Canada cu un hibrid Prius in anii 2000. Economia de benzina de 2l as putea spune ca e realista. Am inchiriat un Ford Fusion (Mondeo in Europa) Titanium Hybrid si economia de benzina a fost in jur de 2l si ceva la 100 km fata de acelasi model pe benzina. Motorul electric e folosit la plecarea de pe loc (mai putin cand cel pe benzina e rece) si la viteze de pana la 50-60 Km/h. Incarcarea bateriei se face in mers. Dezavantajul la un hibrid e ca bateria ia spatiu. La Ford cam 2/3 din portabagaj pe o inaltime de 15-20 cm era ocupata de baterie. Fiind o masina mare nu o sa fie o problema. Singura problema pe care as putea sa o vad e daca e vreo diferenta de pret intre hibrida si versiunea normala. La un Ford nou e in jur de US$ 3K si ia cam 3 ani sa recuperezi diferenta. Cat despre Lexus e o marca fiabila si nu mi-as face probleme in privinta fiabilitatii, dar e bine sa o verifici la un dealer/mecanic inainte sa o cumperi.

      00
  15. @Robert3 Consuma 16l/100 km in oras. Pe autostrada poate sa fie 8l/100 km. Am un Ford Mustang cu motor de 3.7 l, 6 cil si consuma 8 l in afara si 14-15l in oras. Depinde si de c inseamna oras. Daca stai pe loc consuma si mai mult. Dar in oras de aia ar fi buna o hibrida. Alt dezavantaj la o masina mare e parcarea.

    00
  16. As zice ca problema este la Kaufland, nu la nesimtiti…nesimtiti sunt nesimtiti, nu ai ce le face…doar prin penalizari serioase (mare lucru sa blochezi roata daca nu e masina full electric si sa ceri 1000 lei pentru deblocare?). Dar pe ei nu ii intereseaza… probabil fac o campanie de PR ca ei au locuri speciale si gata, ce conteaza cine le foloseste?! Acelasi lucru este si locurile pt persoane cu dizabilitati: le-am trimis un mail celor de la Kaufland pe tema asta si era sa mor de ras la reply-ul lor….

    00
  17. Eu ce pot zice, cu hibrid diesel? :))

    Vreau să salvez planeta, dar mi-am adus aminte că totuşi sunt român, şi am luat diesel, dar hibrid :))

    Merge bine, consum 2l mai puţin în oraş, dar în rest nimic deosebit.

    Foarte bun la speriat babe în principiu.

    00
  18. masinile mentionate de tine sunt „plug-in hybrid”, cele mai multe au o autonomie pe modul electric de vreo 50 de km. Din pacate nu toti prorietarii de atfel de masini sau in cazul celor electrice inteleg sau respecta niste reguli de bun simt. Si prin tari cu mai multa apa calda se ajunge folosirea fortei sau macar niste injuraturi din cauza accesului la statiile de incarcare.
    Am condus peste 200.000 de km( in 6 ani) o masina hibrida ( fara plug-in), cred ca peste 5 ani toate masinile vor avea un fel de sistem hibrid. Dar pe viitor pentru masini de oras vor fir cele electrice si pentru calatorit intre orase cele cu hidrogen.

    00
  19. Stati bai sa va zic eu:
    2009 camry modelul de usa (actiunea in 2012 la bucuresti, iarna)
    Cu motoru de 2.4 consuma de’i vine rau ceva gen 10.
    Nu se baga in priza, fuge tare, are super interior dar:
    Bateriile doar la plecare si mers domol cu zero consumatori.
    Nu are fucking carlig de remorcare tractare.
    Iar cea mai de cacao faza, ca’i dai pe D ca’i dai pe B (are un kkt de b dupa d pe selector) babaetzi daca ai prins o roata pe gheata nu pleaca nici batuta nici fu*uta.
    Parcare? Plm am incercat eu s’o dau cu hibrida dar cum sa-i explici la meltean ce’i girafa?
    In rest beton masina, nenea la care am vandut’o o are si acum si e super multumit de ea.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.