Atunci când un specialist social media sau expert de Facebook spune că nu toate companiile pot face succes în social media e ok și adevărat.
Atunci când un specialist social media sau expert de Facebook spune că trebuie să ai un produs bun ca să poți face succes în social media e ok și adevărat.
Diferența dintre cele două este că în varianta a doua nu ai nevoie de el. Pentru că produsul bun se vinde oricum.
Atunci când folosești niște bani ca să transmiți mesajul tău către 80.000 fani ai unei pagini și primești în schimb 400 vizitatori pe site nu poți vorbi de un succes, ci de un eșec al tău și al sistemului pe care îl folosești (Facebook în cazul nostru).
Explicație pentru expertul de facebook: ai avut un CTR infect pe un teren propice – oameni care au dat like paginii și deci sunt interesați de subiect. Asta dacă nu cumva sunt fani-strânsură. Ca să fac o paralelă, e ca și cum ai avea 80.000 oameni într-un magazin și doar 400 cumpără.
“social media” via shutterstock
Stii cum e? Fara promovarea aia nu i-ai avea nici pe aia 400 care sa cumpere, deci oricum e un castig. Depinde acum daca cei 400 scot din buzunar atat cat sa-ti acoperi cheltuielile. Si daca iei 1 leu in plus e win. Mic, dar e.
Daca nu-ti iese nici macar 1 leu, apuca-te de altceva.
o dilema personala, se poate sterge daca nu-i ok…
mie nu-mi suna bine, „sa faci success”, imo successul nu se face, se „poseda”, adica ii corect sa spui „sa ai success”.
Intradevar, o limba evolueaza, apar cuvinte si formulari noi, poate aceasta este una din ele. Fuck, ma transform intr’un grumpy old dude.
Cei 80,000 cred că sunt cei care văd un panou publicitar pe un bulevard. Ci 400 care se gândesc să meargă în acel magazin. Şi câţi vor cumpăra… vedem noi.
cei 400 sunt vizitatori. sigur nu cumpără toți.
exista experti de facebook?!
Doar pentru ca job-ul nu-mi permite sa calatoresc, nu inseamna ca nu am voie sa dau like la agentiile de turism.
P-aia cu „produsul bun se vinde singur” nu am inteles-o. Uite, am vazut ca esti consumator de produse Ferrero. Exista un produs pe care l-au adus in Romania si l-au retras de pe piata, pentru ca nu a „facut succes”. Iar eu stiu din sursa sigura, cum a fost promovat. Mai bine zis cum NU a fost promovat. Poate ti-l mai aduci aminte si tu. Este vorba despre asta: https://www.ferrero.it/prodotti/fuori-pasto-dolce/duplo/?IDT=1912
Ştii cum e asta, Vali? E ca şi cum te-ai mira că dintre cei 10.000 de vizitatori unici ai tăi nu dau click toţi pe bannerul ăla mare din header.
E mişto să fim ironici. Dar produsele bune nu se vând oricum. Dacă ai putea să dezvolţi chestia asta puţin, ca să înţelegem raţionamentul, ar fi bine.
@Alexandru Negrea: păi, pe raționamentul ăsta, dacă eu am 10.000 unici, tu ai 6 milioane
raționamentul e simplu: tu vrei să acreditezi ideea că dacă, dacă marfa se vinde, e meritul tau. dacă nu, e produsul prost și oricum pe fb nu se vinde, se face doar client service.
@vali petcu: Chestia asta cu „produsele bune oricum se vand de la sine” e departe de adevar Vali. Sunt o gramada de oameni care au idei geniale si nu ajung niciodata sa le puna in practica. Nu neaparat pentru ca n-au avut bani sa le implementeze ci pentru ca n-a aflat vreodata un posibil investitor de acestea. De asemenea, sunt producatori care fac produse foarte bune dar nu au bani sa investeasca in promovare si acestea nu se vand. Sigur, daca ne raportam la BMW lucrurile par foarte clare, dar tu faci abstractie de faptul ca BMW are poate peste 100 de ani de prezenta pe piata in care investitiile in publicitate au fost enorme. Poate nu fac promoted posts pe Facebook pentru ca nu au nevoie, e un brand despre care cam toti aud si exista deja afinitatile create. Daca urmarim un calcul de ROI (unde return inseamna vanzari) pe orice mediu de promovare o sa vedem ca rezultatul pare dezastruos, dar stii si tu ca nu spotul, bannerul, billboard-ul sau orice alt vehicul publicitar sunt cele care vand, awareness-ul e cel care conteaza si de aici ai brand recognition si brand recall. Asta ca sa nu mai spun de recomandarile care iti vin organic de la prieteni. Daca tu intri pe Facebook si vezi un post promovat, nu conteaza neaparat daca ai dat like. E mai important ca l-ai vazut. Uneori nici nu-l constientizezi dar mesajul ramane acolo undeva si se activeaza poate cand vezi spotul la TV sau un panou stradal. Si dupa aceea te miri ca ai o senzatie de deja-vu. Da, internetul e masurabil si e simplu sa tragem concluzii urmarind cifrele, dar in realitatea nimeni nu cumpara BMW-uri si excavatoare de pe net. Sau poate or fi 2-3 dar si-asa tot e bine. :)) Procesul decizional e unul lung si diferit de la un produs la altul iar noi aici discutam doar despre o singura etapa din cinci. Reach-ul e outcome-ul care se obtine aici, mai departe pana la cumpararea propriu-zisa mai avem de lucrat si de cele mai multe ori treaba asta nu se face pe Facebook.
Nu vreau să acreditez nimic. Încercam să înţeleg ce vrei să zici cu „produsele bune se vând oricum”. Adică fără publicitate, sau cum?
@Alexandru Negrea: bmw face sponsored posts?
îți mai fac o dată schema asta simplă. eu vând excavatoare. îmi fac o pagină de fb, plătesc pentru a strânge un public pe ea, sper că este publicul interesat excavatoarele mele și apoi mai plătesc o dată ca să împing mesajul meu către ei. și culmea, din 80.000, câți au dat like, doar 400 își exprimă dorința de a afla mai multe despre excavatorul meu. poate 2 cumpără. fă o paralelă cu google ads sau, căcat, cu televiziunea clasică. cu 200€ pui 4 clipuri în prime time în poziția 5 din calupul publicitar și atingi, ai ghicit, minim 1 milion de oameni.
Mie mi se pare un pic naiv să crezi că expunerea afacerii tale pe fb va avea un efect de trambulină. Am aflat de fermele alea de likeri aici, dar şi pînă să ştiu de ele… eşti pe fb, în plm. Ca şi cum ai face reclamă la excavatoare bleu, pe plajă, în plin August. Expunere la greu, oamenii consideră că excavatoarele bleu sînt ceva foarte tare. Dar sînt în concediu, într-un moment în care nu-i prea interesează mare lucru.
Cîţi oameni, din consumatorii de fb, intră pe fb cu gîndul să cumpere ceva?
Eu sunt de aceeași părere cu V. Petcu.
BMW? Acum cine dă exemple de companii gigant? Zi-mi şi de Starbucks.
Pentru o firmă mică cu buget de 100$ pentru publicitate, Ad-urile Facebook reprezintă o variantă bună. Iar dacă produsul e ok oamenii vor reacţiona. Asta era ideea ieri, dar e mai mişto să facem glume.
@Alexandru Negrea: succes la cursuri, alex.
Sa vedem cum stati cu matematica: 0,01$-0,02$ / website click cu 1.5-2% rata de conversie pe produse cu adaos comercial de 15-20$? Cum suna? Si intamplarea face sa fie din Fb. Puteti discuta pana in 2015, momentan e tot cum zice Avinash: „And data still beats opinion”.
Is singurul pe care nu-l intereseaza catusi de putin posturile sponsorizate de pe fb?
Nu am dat niciodata click pe niciunul din ele.
Doar in dreapta sus > cancel.
Nu e o regula generala, clar nu e, insa din cate am observat cu Promoted Posts pe Facebook e mai bine sa targetezi oameni ce nu sunt deja fani ai paginii (rezulta un CTR destul de bun, chiar si pt campanii cu buget mic). In schimb Domain Fb Ad nu renteaza de nicio culoare, clar din cauza ca reclama e pusa in sidebar. Sponsored Stories are iarasi rezultate bunicele, dar nu cum teoretic ar trebui. Cu Remarketing sunt sigur ca toate devin rentabile, in masura in care bugetul este suficient.
Insa nici una din variantele de mai sus nu se compara cu Adwords sau cel putin pana acum nu mi s-a intamplat ca pe un buget egal pentru ambele, Fb Ads sa aduca cel putin la fel de multe conversii/vanzari ca Adwords.
subscriu alin,nu am dat clik pe niciunul din ele.
adblock has spoiled me, am peste 4 milioane de adds blocate daca e sa il cred. Si peste 300 de persoane carora le-am instalat extensia in 2013. Adblock, for a cleaner internet.
Produsele care se vând singure EXISTĂ. Nu prea multe, nu prea des, dar există. La fel ca şi reclamele virale. Este vorba despre produse bune (cuvânt pe care fiecare-l interpretează cum vrea) care reuşesc să răspundă unei nevoi latente, adesea inconştiente, a consumatorului.
Un exemplu pe care-l cunosc mai de aproape este de acum 15-20 de ani, când polonezii de la La Festa au lansat Cappuccino la plic. A fost un succes instant, vânzările au atins volume neaşteptat de mari din primul moment în care au ajuns la raft. Asta fără publicitate, nici măcar postere n-au tipărit până nu au apărut produse similare în oferta concurenţei (Elite şi mai apoi Jakobs).
Pe vremea aceea internetul erau numai pentru „cunoscători”, interactivitatea era aproape inexistentă pe net, cu atât mai puţin reţelele sociale.
Dacă pe rafturi există 100 de mărci de iaurt iar tu lucrezi la compania care lansează a 101-a marcă (fie el şi Ferrero), este firesc să crezi că produsul care se vinde singur „e departe de adevăr”. Dacă însă reuşeşti să identifici (sau să ai noroc să nimereşti) o nişă existentă în subconştientul consumatorului dar neacoperită de piaţă, succesul este garantat, ai descoperit produsul care se vinde de la sine. Faci averi până se trezeşte concurenţa şi oricum vei menţine pentru multă vreme poziţia de lider de piaţă pe acel segment.
Lamborghini are 6.7 milioane de fani. Ar fi bine si daca 1% ar fi cumparatori.