Citesc plin de speranță cum România va cumpăra din bani europeni un sistem performant de supraveghere video a traficului și va rupe cu amenzi șoferii indisciplinați. Și, la paragraful 3 văd asta
Astfel, a fost adoptată legea care înființează e-SIGUR – sistemul de monitorizare și supraveghere a traficului. Din bani europeni, vor fi cumpărate 1.000 de radare fixe, 300 de radare mobile și 600 de camere de supraveghere. Aceste sisteme vor detecta automat abaterile comise de șoferi în trafic. Datele vor fi colectate în centre regionale, iar decizia de a sancționa un șofer îi va aparține polițistului rutier care va analiza imaginile și informațiile trimise de noile dispozitive. (sursa)
Așadar, nimic. Decizia va fi la polițist, la fel cum e și până acum. Și el va decide că are un chef diseară cu niște interlopi și nu vrea să apară acolo obosit, așa că o să muncească săptămâna viitoare.
De asemenea, legea a rămas la fel, nu? Polițistul trimite notificare proprietarului mașinii filmate să spună cine era la volan, ăla spune, și apoi scrie amenda, nu? Că trebuie să îi ia și puncte.
Ar cam fi momentul, în ăștia 2 ani până e gata sistemul, să ceară cineva proceduri simplificate, dar nu-mi dau seama cine. Probabil ăia de la Europol sunt la manichiură, că au o petrecere de interlopi zilele astea, și nu se pot duce nepensați acolo, că se fac de râs.
Apropo, știți ce dar dau polițiștii la o nuntă de interlopi? Date din dosar.
Nu cred. E suficient sa puna in functiune radarele pe segmente de drum, care sa calculeze viteza medie pe acel sector, si sa inceapa sa dea amenzi. Chiar si daca doar 10% din contravenienti sunt amendati, si tot e un castig.
Efectul psihologic va conta imens, lumea va incepe sa circule in limita vitezei legale.
Pai problema este cum a spus si Zozoman: decizia este la politist!
Orice ar inregistra si semnala sistemul, decizia este la politist daca merge mai departe cu sanctionarea
Pai va trebui sa raporteze ceva rezultate dupa ce cheltuie banii aia europeni! Ca altfel trebuie sa-i dea (dam) inapoi!
Suficient?
Citat: „sa inceapa sa dea amenzi”. Sa inceapa. Aia e greu.
Pot incepe si acum, dar nu vor sa faca altceva decat sa caste gura.
Stau in trafic si se uita. Acum vor sta la monitor si se vor uita. Efortul e acelasi: ia datele si scrie amenda. Dar e nasol sa aplici altora regulile pentru ca se obisnuieste lumea si o sa ti se aplice si tie, dar tu nu vrei asta.
Si pentru aia care circula cu 40km/h pe un sector de 80 sau 100 ce facem? pe aia ii lasam in pace ca circula prudenti… dar astia care depasesc cu 30-40km/h peste limita ii ardem?
@Alin Mihai:
Pe aia ii depasesti.
@Alin Mihai:
Ai pus cea mai pertinentă întrebare. Ți-au dat dislike cârnații care merg cu 40 în drum drept, cu strada liberă în față, ca să nu se răstoarne.
Nici noi, aparent, nu vrem să se rezolve problema asta. Ce așteptări să avem de la Garcea?! E bine așa, să faci 400 km în șapte ore.
Tu vrei sa traiasca doar din salariu ? Pai de aia s-au făcut polițiști?
Pai la rovignete nu e la fel ?
Nu. La rovignete CNAIR trimite amenda acasă pe numele celui care apare în talon, fără să se obosească cu alte subtilități cum ar fi mașina are între timp alt proprietar care nu a schimbat talonul, etc.
la rovignete totul e automatizat, politistul doar scrie procesul verbal, dar nu prea ai ce contesta.
la radare probabil va fi la fel. in schimb cu partea de camere… cine are timp sa stea sa verifice ce si cum?! iar dupa sa stai sa cauti masina implicata, sa trimiti notificari… pai pentru asta te chinui 3 luni la campina ca sa devii politai?
E atât de automatizat încât CNAIR plătește juriști și avocați ca să îi reprezinte în cazurile în care trimit amenzi pe autoturisme vândute. Și mai fac și apel, că deh, facturează la oră.
@Radu sunt obligati prin lege sa faca apel :)…..cineva a scris o lege care obliga statul sa faca recurs pe toate caile posibile chit ca nu are logica si cazul e pierdut din start.
Dincolo de partea în care contestă PV-urile pentru mașinile vândute, nothing wrong IMO. Problemele din acest proces vin din alte părți decât CNAIR:
1. După cum zice și IonutO și din ce oameni mai cunosc, n-ar face asta dacă n-ar fi obligați de lege. Și ei știu că urmează să piardă.
2. Combinația DITL + DRCPIV unde la vânzare au termen de grație 30 zile să înmatriculeze mașina. Treaba aia cu scrisul că a fost înstrăinată nu ar trebui pur și simplu să fie analog pe o hârtie, ar trebui ca DITL (care pune viza pe contract) să notifice DRPCIV.
Acum, dpdmdv este o idee proastă să circuli cu o mașină proaspăt cumpărată dpdv RCA. Cel al fostului proprietar este cumva într-o zonă gri conform update-ului din legea nr. 132/2017. Să fii 100% safe, la fel cum este menționat termenii clauzei RCA, trebuie să anunți asiguratorul că s-au modificat datele contractului (a fost înstrăinat vehiculul) în ziua în care vinzi mașina. Din acel punct, RCA-ul nu mai este valabil și poți cere restutuirea restului de sumă dacă îndeplinești criteriile (nu ai avut daune în perioada contractului curent).
Sunt câteva cazuri în care diverși agenți ai asiguratorilor s-au folosit de clauza asta pentru a nu plăti, nu sunt multe cazuri, dar sunt. În acest moment, fostul proprietar este la risc că nu a notificat fostul asigurator.
Sunt și suficient de multe alte țări vestice unde RCA-ul nu este valabil la vânzare. La noi e cumva aproape în direcția asta. Problema e că în acele țări poți declara și înmatricula mașina de la același ghișeu, iar afară poți cumpăra RCA-ul.
IonutO, nu neaparat, juristul poate decide daca are sens sau nu sa continue actiunea. Majoritatea o fac pentru ca le e frica sa-si asume decizia (care trebuie probabil motivata solid).
Am avut proces cu Politia pentru anularea unui PV iar juristul Politiei a recunoscut ca am dreptate si a acceptat anularea lui cu conditia sa nu le cer si daune.
@Vlad asa ia zis avocatul de la casa de pensii mamei cand au facut recurs ca el trebuie sa faca recurs ca il obliga legea. Concluzia: carnat
Timișoara e împânzită de camere cu radar, intersecții cu camere pentru trecerea pe roșu și alte nebunii de genul, precum bobine în asfalt pentru detectarea traficului (nu par să funcționeze, dar sigur dau mișto prin ceva raportări), cu centru de monitorizare și tot tacâmul.
Și cu toate astea, știi câte amenzi s-au dat pentru viteză sau pentru trecerea pe roșu în cei vreo 5 sau 6 ani de când e sistemul funcțional? Exact, zero.
Și acolo tot bani europeni cheltuiți de pomană au fost, dacă nu mă înșel chiar cu schema clasică: depășit termene la proiect și dat apoi banii de la buget.
Pai in Timisoara politia a zis deja de mult ca ei nu pot da amenzi in baza camerelor respective pentru ca sunt ale primariei, iar conform legii nu le pot folosi decat daca sunt certificate, omologate si verificate metrologic si in dotarea politiei. Nefiind in dotarea politiei, ei nu le pot folosi. In al doilea rand, pentru ca trebuie ca un politist sa constate, probabil la fel, centrul de control nefiind al politiei, nu poate fi folosit de niciun politist.
Este o harababura de nedescris. Legea asta care a fost adoptata oare prevede la fel? Ca daca nu prevede ca pot fi folosite si echipamente care nu sunt in dotarea directa a politiei, atunci tot bani irositi degeaba sunt.
Intrebarea pe care mi-o pun eu, incercand sa o gandesc logic: sa presupunem ca intr-o intersectie cu astfel de camere ale primariei un om baga cutitul in alt om si il omoara, politia va folosi sau nu filmarea pentru identificarea faptasului? Sunt sigur ca da. Daca are loc un accident rutier, mor oameni, politia va folosi camerele respective pentru a afla cine l-a produs? Sunt sigur ca da.
Dar daca trece Gigel pe rosu, brusc politia nu mai poate face nimic. Dezamagire incomensurabila.
În Italia trebuie să comunici datele șoferului, în paralel cu plata amenzii. Nu spui cine a fost, amenda se dublează
Pare mai simplu să întreb aici decât să caut pe net.
Păi și dacă nu ai fost tu îți dau banii înapoi și plătește celălalt? Sau celălalt primește puncte de penalizare și tu te înțelegi cu el vs e lecție să nu mai împrumuți mașina?
Din păcate legislația rutieră de la noi spune că sancțiunile se dau în urma constatării de către un agent.
În plus există pericolul sa amendeze vreun parlamentar caz în care va apare o nouă lege care să anuleze sistemul (vezi faza cu panourile de atenționare pentru radar după ce a rămas un parlamentar fără permis).
Panourile cu presemenalizarea radarului sunt peste tot in europa.
@Miau: Da, dar poliția nu e obligată să stea doar în zona panoului cum era în legea noastră votată în parlament.
Bingo! @ic a punctat f bine: separatoarele de sens au fost amanate ani de zile pentru ca diversi bossi au dorit sa alerge ei sau soferii lor dupa cum (daca) li se scoala. Si nu incepeti cu aluzii, ca polonezii aia erau de vina ca au venit sa aglomereze soselele cand Bode zacea pe bancheta masinii de serviciu. Sa mai vorbim de bossulicii care au treaba spre Moldova, si cand nu sunt carnati sa tina taromul la sol pana ajung si ei, o iau agale pe E85, cu 180 km/h?
Vor face o pula. Inca avem legea aia tampita care zice ca soferul trebuie sa se afle la masina ca sa il poti amenda.
E fucking incredibil cum de inca exista asa ceva, in alte tari iei amenzi (in parbriz, acasa, etc.) de zeci de ani.
Asta se intampla cand legile se dau in functie de perioada alegerilor.
Ai masina, ai parcat prost ? 1000 de lei, scurt.
„Pai da boss, dar sunt 300.000 de locuri de parcare pentru 2 milioane de masini”
MA DOARE IN PULA, luati-va dreq cazanele si ardeti-le.
Biletul de RATB, Metrou, etc. – 1 euro/calatorie.
Eliminarea oricaror subventii sau gratuitati, un miliard de euro pe an fututi.
„Smiorc, pensionarii” – sa mearga pe jos, mai da-i in mortii lor de rapciugi. Sau sa stea dracului in casa.
In mod ideal, toti adultii ar trebui sa faca cursuri de comportare in afara locuintei: legislatie rutiera de baza, educatie civica de baza, lucruri simple (cum sa mergi pe trotuar, cum sa stai pe scarile rulante, cum sa fii constient de imprejurimi, cum sa nu fii un obstacol in calea celorlalti samd). Cine nu trece examenul pentru chestiile astea de baza sa stea in casa, nu avem nevoie de boi si vite care sa fie un pericol pentru ceilalti.
cel puțin la orele de vârf, cum e civilizat și normal.
„Ah, mă scuzați dle/dnă beizadea, n-am știut că sunteți dvs. Poftiți, uitați, nicio problemă. Salutați-l pe tatăl/unchiul/bunicul/whatever din partea mea. Nuu, nicio problemă, puteți s-o lăsați aici, o să mă iau de ăștia mici care nu pot să se apere, că e mai ușor.”
Înlocuiește beizadea cu interlop și cam același lucru.
La faza cu pensionarii, nu îți dai seama că vei deveni și tu unul peste câțiva anișori?
Ba da, si sa ma fereasca Dumnezeu sa devin o hoarca basita si entitled cum sunt multi dintre pensionarii de azi.
Bucurestiul e scump, deal with it, Ceausescu a crapat de 33 de ani.
@Mihai C „MA DOARE IN PULA” – atunci ia-ți tu părerea, oricare ar fi ea și băgați-o in cur. Și avem o discuție când ești dispus să asculți și alte păreri.
Tocmai a promulgat primul golfer al țării legea care da voie politiei locale să amendeze căutând în baza de date posesorul mașinii..
@BGDN cand aud asta cu educatia imi vine sa o iau razna… Da, are si ea rolul ei dar nesemnificativ in comparatie cu lipsa unui sistem de reguli aplicate corect.
@Mihai C + @Cipper În București se dau deja amenzi de către Poliția Locală fără să fie nimeni prezent la mașină. Și se puteau da de prin 2017 din câte știu, dar nu prea se făcea că era cu muncă.
Pașii sunt:
1. Primești aviz în geam că auto marca/numărul înmatriculare a fost surpins în zona x încălcând legea x.
2. Ai x zile să ridic PV-ul de la sediul Poliției. Este întocmit cu tot cu puncte de penalizare. Tu poți să nu-l ridici, el tot va fi emis.
Dacă nu se duce nimeni în x zile cât o fi pe acel aviz, se emite amenda către proprietarul mașinii.
Visez și eu puțin…
Sistemul o să constate automat infracțiunea și pune la dispoziția organului o listă cu link catre imagini.
Ofițerul de serviciu se apucă de treabă începând de la cea mai veche și atașază sau bifează in sistem sancțiunea aplicată sau ce a constatat el acolo.
La sfarșit de program , sau prin sondaj la o anumită perioadă, se uită șefu și vede ce a prestat în ziua aceea ofițerul de serviciu.
Nu mai zic de rapoarte in care poti vedea sumarizat ce a detectat sistemul si ce măsuri au fost luate și pe baza cărora să îi spui celui de la care ai cumparat sistemul ce trebuie îmbunatățit.
Vorbim de aceeasi Politie care nu are bani pentru hartie si pixuri in sectii? Sau pentru francat corespondenta?
Smecheria o sa fie cand o sa dea acces politiei locale la sistemul acesta, sa scrie ei amenzi si sa le incaseze.
În Buzău există ceva de genul primești un aviz în geam că poți plăti (încă) parcare pentru x ore prin SMS sau ceva aplicație. Dacă nu plătești primești amendă contravențională + blocarea roților dacă rămâi acolo și nu plătești.
Avizul respectiv conține o poză low-resolution cu mașina ta + număr/dată ora.
Sa vezi atunci bătaie pe posturile alea, ca doar îți trebuie ceva oameni sa poți verifica sute (poate mii) de contravenții/infracțiuni săptămânale. Iarna la căldurică, vara la aer condiționat, cafea in cana, un Solitaire între doua verificări de treceri pe rosu… mai ca pare jobul ideal.
Poliția aplica legile
Legile sunt date de parlament
Parlamentarii vor să meargă cu ce viteza vrea pwla lor fără sa fie amendați
Sistemele nu vor fi niciodată automate
Puteti sta linistiti, e nevoie sa se pape rapid fondurile europene si atat. e-Sigur da bine pe hartie si atat, se vor lua o gramada de camere si echipari si pa-pa. Nu au personal, nu vor avea personal.
Caz concret: Bucuresti e impanzit de camere, mergem la orice intersectie mai mare si gasim minim 2-3+. Nu v-ati intrebat niciodata cine/de ce le-a pus acolo si daca sunt si functionale si eficiente? Sunt o laie, au 5 ani+ si degeaba
https://www.juridice.ro/wp-content/uploads/2017/07/comunicat-pmb-2.pdf
Băi, trebuie să recunoașteți.
Doar statul român reușește să creeze și mai multe locuri de muncă prin informatizare și automatizare.
Se vor umple birourile de agenți care să stea să se uite 8 ore pe zi la camere să constate nereguli, să scrie procesul verbal de mână și să-l semneze de mână, apoi, evident, lovitura de grație…să-l ștampileze cu ștampila instituției.
După care le pune într-un dosar și îl trimite la superiori pentru a fi contra-semnat de încă alți 6 angajați ai instituției
plus spor de amețeli, că se uită 8 ore intr-un ecran. plus spor de stres.
Cand obosesc de privit in ecran, se mai pot lua de munca. E atat de simplu sa pui telefonul pe DND