Ecommerce: kaya.ro și confirmarea emailului

Cineva și-a făcut un cont pe un site de haine, kaya.ro, cu un email care nu-i aparținea. De ce ar face cineva așa ceva e un mister pentru mine. După care face o comandă, cu plata ramburs, desigur, și kaya.ro trimite pe mail detaliile comenzii. Pe mailul neconfirmat, pus la mișto.

Am întrebat oameni din industrie și mi s-a spus că e standard pentru magazine să nu confirme emailul.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

61 comentarii

  1. da.. hai sa implementam si multi-factor authentication, parole de 40+ caractere, validare la validarea mailul de validare… pentru toate cacaturile de site-uri de haine.

    00
    • dont be căcănar.

    • Chiar da, astea trebuite sa fie standard pt orice site, indiferent cat de mic. Sunt foarte rapid de implementat in orice framework decent.

      00
    • Miscare de PR a celor de la Kaya, pana acum nu am auzit de ei, Vali, sa treci pe la caserie.

      00
    • Orice pas suplimemtar pe care il adaugi la finalizarea unei comenzi iti scade, statistic, procentul de oameni care iti finalizeaza comanda. Egal, mai putine comenzi, mai putin cash. Stiu, stiu…. daca clientul vrea cu adevarat produsul o sa faca de toate, cu coduri, confirmari, jurat pe biblie etc. Doar ca nu e neaparat cazul, mai ales la achizitii de impuls(haine, bijuterii etc) De ce te-ai fute singur in gura? Ca sa ce? Sa eviti trimiterea eronata a unui email o data la 1000 de emailuri…ulterior plasarii comenzii poti confirma comanda prin apel, sms etc. Ca sa nu trimiti aiurea-n tren colete prin tara.

      00
    • @manole am vrut sa-ti dau downvote, ca nu-s de-acord cu tine, da’ totusi parerea ta e valida si comentariul nu-i nasol, asa ca-ti dau upvote si-ti zic de ce nu-s de-acord:

      Trebuie avut in vedere userul, intotdeauna. Daca nu-mi confirma mail-ul, mail-ul acela nu exista pen

      00
    • @zoso: fa ceva cu posibilitate de edit la commenturi, macar 10 minute…

      *mailul acela nu exista pentru mine si corespondez altfel cu cel ce a cumparat.

      Altfel, cum zicea @cosmin, orice pas in plus, inseamna un potential client pierdut.

      00
    • nu, un comentariu lăsat e un comentariu în piatră. nu ne răzgândim ulterior!

    • @cristian „Orice pas suplimemtar pe care il adaugi la finalizarea unei comenzi”
      – da, la finalizarea unei comenzi, daca ai fi un pas necesar ca sa plasezi comanda. Nu ca ar fi greu sa confirmi mailul dupa plasarea comenzii. Ceva gen:
      -> termini comanda, platesti/alegi rambursa, etc
      -> la final poti crea cont (daca ai deja, presupun ca ai trecut printr-un pas de confirmare a mailului, lucru care se face de obicei in faza aia cu activare / primirea unei parole initiale random) sau nu, mergi ca guest
      -> daca mailul e pentru prima data in sistem, intai trimiti un mail sa ceri confirmarea
      -> daca guestul confirma, atunci primeste si detaliile comenzii, ca si pas sa previi niste informatii personale sa ajunga din greseala cine stie pe unde.

      00
    • plm e greu sa faci un „login cu …” google de exemplu? sa nu tot fac sign up pentru fiecare site pe care intru de 2 ori pe an

      00
  2. pentru ca nu vrei sa pui piedici celor care vor sa cumpere.
    mai greseste omul emailul, mai sunt probleme de livrare in inbox, etc..
    asta ca sa nu spun de clickul (si modul in care trebuie facut el) inutil pentru confirmare.

    pana la urma.. important e nr de telefon.. pentru ca el rezolva orice.

    00
  3. Si uite asa, free advertising pe blogul tau din o “greseala” nevinovata

    00
    • „ești prost” nu e free advertising.

    • Era o vorba ca si reclama negativa tot reclama e…

      Peste 3 ani vrei sa-ti cumperi niste pantaloni online. Dai peste site-ul asta, si zici ok, comand de aici, ca parca am mai auzit de el pe undeva.

      00
    • Sau era „esti prost, nu e free advertising.”

      00
    • Stunt publicitar sau nu, tocmai mi-am cumparat si eu o rochie. Evident am dat mailul lui Vali.

      00
    • Am uitat deja cum se numește situl. Nu e un nume potrivit pt comerț online. In schimb aș intra sa cumpar momeală de pește și articole de pescuit de pe Kaya.ro

      00
  4. Din cauza ca Magento nu te lasa sa primesti comenzi fara e-mail-uri valide si din cauza ca foarte multi oameni nu au/nu isi cunosc/nu se bazeaza/nu folosesc decat foarte rar o adresa de e-mail, am trecut pe Shopify unde pot primi comenzi de la clienti doar pe baza numarului de telefon (+ adresa de livrare).
    Am descoperit ca cea mai mare parte a clientilor merg pe varianta cu telefon (primesc SMS-uri automate care le da acces la comanda/status/detalii). Practic cei care isi trec adresa de e-mail sunt undeva sub 50% din total.
    Plus ca, daca cineva face o gluma proasta, imediat primim telefon prin care suntem atentionati pentru ca poate un mail se poate duce-n spam si trece nevazut, dar SMS-ul cu siguranta nu trece asa usor nesesizat.

    Asadar, ca si concluzie: cand platforma nu iti permite sa inlocuiesti adresa de e-mail cu nimic altceva (ca si diferentiere), taci din gura si mergi asa decat sa cauti sa treci pe ceva mai bun. Ce e aia munca? Aia e pentru fraieri, tu trebuie sa faci bani. Repede.

    00
    • Ăla pare sa fie woo, dar posibil sa ma înșel

      00
    • @Paul are si woo asta, dar pe shopify modul platit face asta si scoate tampenia de email.
      Si pentru ca majoritatea de la tara au habar ce e ala email, dar ei cred ca e doar @yahoo sau @gmail …

      00
  5. Am patit acelasi lucru cu un site care vinde minere albastra, cont nou comanda eram pe pozitie am dat replay ca e o greaeala dupa 5 zile ma sunat gls sa ridic coletele.

    Nu am ridicat nimic iar dupa 1 sapt ma suna proprietaru magazinului sa ma intrebe de ce nu am ridicat comanda… ii explic si iei … era tare nelamurita nu intelegea

    00
  6. Ii intlegi pa aia de la kaya. Nu ma intereseaza confirmarea contulu de email. Ce ma intereseaza este adresa fizica si nr tel valid. Telefonul il verific sunand clientul. Multe cliente mai in varsta au dificultati in a-si face cont daca procesul este prea complicat de aceea am ales o metoda in cati mai. putini pasi.

    00
  7. Și platforma trimite parolele in clar pe mail?!

    00
  8. Cineva s-a inscris la Telekom cu adresa mea de mail.
    Nu am confirmat contul.
    Au trimis 3 sau 5 de remindere.
    Tot nu am confirmat.
    Acum aflu detaliile facturii, cat a intarziat, unde sta si ce numar de telefon are o persoana cu un nume similar cu al meu.

    00
  9. Hmm, mă întreb dacă nu cumva ăștia își țin datele pe Firebase, căci este mai ieftin… Poți crea useri valizi pt o resursă Firebase (db, storage) cu adrese de email fictive.

    00
    • Pana acum 6 (sase) mahniti si-au adus aminte cum le-au fost hacuite datele de pe cloud, si au sarit cu minusuri…

      #vaidecuruvostru

      00
  10. Ai prea mari asteptari de la un magazin oarecare ce foloseste emailul default de la woocomerce.
    O persoana si-a facut cont de netflix cu adresa mea de mail, a pus datele cardului probabil pentru free trial.
    Dupa o luna si-a uitat parola si a incercat sa o reseteze, ghinion. A platit vreo jumatate de an pana s-a gandit sa contacteze customer service sa anuleze contul.

    00
  11. Eu am primit odata 4 bilete la film la un multiplex… noroc ca exista si un nr de telefon, sa il sun pe zapacit sa-si ia biletele inapoi…

    00
  12. Ai suparat pe cineva.
    Samanta de scandal: au sperat sa vada sotia comanda si sa intrebe pentru cine e.

    00
  13. Cred ca e un standard comun la magazinele de haine. Si eu am primit pe mail-ul personal detalii despre mai multe livrari ramburs de rochii la una din Tecuci. Cu adresa exacta, Nume, prenume. De ce nu m-a interesat? Toate rochiile erau 3XXL. :D

    00
  14. „De ce ar face cineva așa ceva e un mister pentru mine.”
    E clar ca omul are o adresa de mail foarte asemanatoare cu a ta ( e.g. valip@ vs valipd@ ), si deci vorbim de un typo aici. In rest, hai sa vedem cine e responsabil cu GDPR la Kaya, pt ca merita promovat.

    00
  15. Ehee, cate comenzi am anulat , cate parole am resetat si cate conturi am anulat eu pana acum.
    Cel mai insistent era un rusnac ceva care isi tot lua bilet de tren parca, eu anulam, el platea, eu anulam, el platea.

    Oameni idioti si site-uri si mai idioate.

    Orice kkt de site – FUCKING VERIFY THE FUCKING EMAIL! Pana atunci read-only, nimic.

    00
    • eu am patit faza cu email de zeci de ori.

      fie sun la politie (doar pt vestul europei) si se face dosar pt furt de identitate, fie comand 10 frigidere.

      00
  16. Nu doar magazinele online fac chestia asta. Eu „urmaresc” o persoana de ani de zile care are acelasi nume cu mine si continua sa isi faca conturi cu emailul meu (probabil are un email similar). Stiu ca acum e in Germania, stiu si orasul, stiu ca lucreaza in constructii si a „uitat” sa isi plateasca ultima factura de lumina din UK.

    Confirmarea emailului mi se pare cea mai basic masura pe care o poti lua ca sa nu te trezesti cu conturi fake. Daca te intereseaza bineinteles acest aspect…

    00
  17. Eu nu am pățit niciodată așa ceva. Dar văd că mulți, da. Mai mult ca sigur din cauza faptului că am o adresă de email mai lungă. Mă refer la partea până în @.

    00
  18. Daaaa ? sa vezi ce misto e cand primesti mesaje de la:
    – banci din UK, Italia, Spania cu date destul de personale
    – Operatori de telecomunicatii din aceleasi tari + Franta
    – nu mai zic de Telekom romania de la care primesc saptamanal (aproape) mail cu intocmire de contract (nume diferit dar acelasi email). Raportat la Serviciul Clienti si bineinteles ca NU s-a rezolvat nici dupa 1 an

    Raportat la toate bancile si companiile de telecom de mai sus si… si…. NIMIC: continui sa primesc aceleasi rahaturi.

    Nu inteleg de ce nu implementeaza o confirmare de pe mail (care sa ateste ca emailul apartine celui care face contractul) ?

    #geez

    00
  19. Discutia e mult mai lunga decat pare. Eu am lucrat la o aplicatie web facuta pentru Ro si la inceput aveam sistem de autentificare cu mail + parola, adica cum se face de la daci incoace. Eh, am avut mari probleme cu inscrierea utilizatorilor pe site, pentru ca multi nu au sau nu isi mai stiu adresa de mail, plus ca tot procesul de confirmare parola e aparent prea greu de priceput pentru melteni. A trebuit sa renuntam la asta si sa trecem la nr de telefon + cod 6 cifre trimis prin SMS. Mult mai mare signup rate-ul dupa aceasta miscare.

    Probabil de asta si platforma respectiva nu confirma mailurile. Pentru ca 95% din cazuri oamenii aia vor sa cumpere nu sa isi bata capul cum se face cont in platforma (ceea ce oricum mi se pare degeaba, daca nu esti emag, nu imi cere sa imi fac cont ca sa cumpar de la tine, ca cel mai probabil cumpar o singura data).

    Asta e o chestie pe care tot incerc sa le-o spun programatorilor si „project managerilor” de multa vreme, sa inteleaga ca un produs trebuie facut pentru oameni, nu pentru tehnologia cu care lucrezi tu. Daca a nu valida mailul iti rezolva problema de checkout pt ~90% din cazuri si se mai gaseste cate un tampit o data la 3 luni sa isi puna mailul vecinulul, totally worth it.

    00
  20. Cineva si-a deschis cont la Raiffeisen cu emailul meu. Am primit _toate_ datele personale. Avem acelasi nume si probabil mailuri asemanatoare. I-am dat SMS sa anunt.

    00
  21. Bună podaru.vali,
    Această notificare confirmă că adresa ta de email pe Kaya a fost schimbată în podaru@valiasdas.ro.

    și ofc că domeniul nu există https://i.imgur.com/hCc8MH5.png

    • Hahaha, asdas e un fel de asdfdsasfd. Clar omul nu are treaba cu emailul daca si la facturare a dat așa.

      00
  22. Bună, Vali!

    Îți mulțumim că ne-ai atras atenția! Din păcate, clientele de pe site-ul kaya.ro au peste 50 de ani (drept dovadă nu ai auzit de noi) și nu de puține ori își roagă copiii/vecinii/colegii de muncă să plaseze comanda în locul lor pentru că efectiv nu se descurcă să plaseze o comandă. Ne cerem scuze pentru situația creată. Am pus câmpul de e-mail opțional ca să evităm să se mai întâmple această situație.

    00
    • E frumos ca ati reactionat in timp util si ati raspuns, dar nu e frumos ca incercati sa ne pacaliti, prin setarea campului de email optional NU evitati sa se mai intample aceasta situatie.

      Raspunsul trebuia sa fie: deocamdata tot ce am putut face a fost sa punem campul de email optional si o sa incercam sa validam si emailul.

      Chiar daca nu faceti nimic in privinta asta, tot e mai bine asa decat sa spuneti ca ati rezolvat problema desi nu ati facut-o.

      Nu de alta dar e pacat sa ratati aceasta oportunitate de PR din cauza unei exprimari mai nefericite.

      00
    • nu v_ati gandit sa implementati un sismtem prin care sa poti comanda fara sa ai neaparat cont?

      00
  23. tu te-ai uitat pe strada aia cine sta?

    uite aici familia care a vrut rochia, tu crezi ca astia au email?
    https://www.google.com/maps/@44.1918711,28.6282227,3a,61.6y,124.66h,77.35t/data=!3m6!1e1!3m4!1spdXTqo-MIrQa0httPzj9vQ!2e0!7i13312!8i6656

    sau rasuceste la dreapta sa vezi alti posibili clienti

    00
  24. Tot ce știu este că dacă validăm e-mailul, pierdem 100% clientele. E o nișă de oameni care încă învață cum să plaseze o comandă. Din punct de vedere tehnic, încă nu știu care este soluția, aștept să vorbesc cu programatorul nostru. Eu mă ocup doar de promovarea acestui magazin și mai mult decât să pun acest câmp opțional, nu știu ce să fac. Mi s-a părut firesc să reacționez rapid. Departe de mine ideea de a păcăli sau de a obține PR din această situație. Cum spuneam, doamnele care comandă, cu siguranță nu-l urmăresc pe Zoso și nici nu caută informații pe Google despre noi.

    00
  25. Peste 95% din clientii magazinelor online au o oroare in a completa e-mailuri si coduri postale (pe care ei de altfel nu le cunosc). Woocomerce default e si el cretin, atunci cand omul isi face cont, trimite automat parola pe mail, fara verificare e-mail sau altele. Sunt magazine online mai cu pretentii si cu probleme mai mari.

    00
  26. o idee sadica era sa mai comanzi ceva rapid, inca o bluza si eventual scriai in mesaj „anulati comanda dinainte, vreau varianta marime S”

    00
  27. Mai este un alt aspect. Emailul este din ce în ce mai rar folosit ca… mail. Este folosit ca formă de autentificare, nu de comunicare, așa cum nici telefonul nu mai este folosit pentru apeluri decât 5-10%. Mai ales generațiile tinere, dar nu numai. Deja la mine în firmă, în ciuda insistenței noastre, s-a ajuns ca undeva spre o treime din comunicările cu clienții să se facă pe Whatsapp. Și asta pentru că eu sunt B2B, dar am clienți care lucrează cu PF și acolo deja procentul este de 90%.
    Deci partea cu validarea emailului este o problemă reală. Doar că soluția aleasă este proastă. Site-urile trebuie să implementeze soluții bazate pe numerele de telefon, nu pe email. Desigur, că orice soluție la o problemă actuală devine o problemă viitoare.

    00
  28. Și etalonul eMag face asta, am avut problema cu un gălățean minor 1 an până l-am luat tare pe whatsapp… tot plasa comenzi cu o variantă fără punct a emailului de gmail.

    Si eu fac asta, exact din motivul expus de reprezentata kaya, procentul celor care nu au adresa valida este mare.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.