Dați la minutul 11:30. Tipul merge la 3 stații de încărcare și plânge că nu poate să-și încarce mașina. Ăștia sunt promotorii mașinilor electrice, oameni care nu au joburi fixe și nu au de ajuns nicăieri, deci au timp să fie cobai.
Problema mea e alta: ce muncește ăsta de a avut bani să își ia un Taycan de 100.000€, fiind în același timp destul de prost încât să nu vadă că, la momentul actual, el e doar un cobai pentru producătorii de mașini electrice?
L-ai jignit pe Shmee. Mai bine îl invitai în colectivul redacție, i pe partea de reviewuri auto :))
Garantat nu scria despre mașini cu cutie manuală
Hai ca stii si singur raspunsul, e suficient sa vezi cat de mare e canalul lui sa-ti dai seama ca e suficient cat sa castige decent din Youtube. Plus un pic de spaga pe langa de la diversi producatori.
Dar na, merge pentru deschis discutia, mai ales ca hate-ul pe masini electrice prinde bine zilele astea, mai ales la trafic.
@Andrei
Eu nu am nici o ura pe masina electrica. Dimpotriva as da niste bani daca as sti ca ar fi un inlocuitor de nadejde al unei masini cu motor termic. Si cand spun inlocuitor de nadejde ma refer la:
1. Autonomie minim 550 de km cu clima pornita indiferent de vreme.
2. Timp de incarcare de maxim 30 de minute hai 15 minute pentru fast charging gen 80%.
Problema care apare este ca singura care se apropie de aceste cerinte ar fi tesla(model 3 sau S) cu un range extender. Hai sa spunem ca poate m-as baga la un leasing sau o finantare decenta. Urmatoarea problema pe care o am sunt statiile de incarcare si mai ales faptul ca masina imi dicteaza programul intrucat trebuie sa fiu mega disciplinat pentru a nu ramane cu masina in pana. La motorul termic o rezolvai cu o canistra si aia e, nu ramaneai blocat. La orice masina din asta electrica a ramane fara combustibil are niste implicatii nasoale.
Stiu ca toate prezentarile sunt misto si arata bine, doar ca in realitate traim in Romania si sunt anumite portiuni unde nu ai benzinarii daramite statii de incarcare. Pur si simplu masina electrica este o jucarie scumpa pentru cei care isi permit banii si timpul. Iar genul asta de oameni sunt rari.
Ai prezentat aici o serie de dezavantaje ale masinii electrice. Avantajele pe care le vezi tu care sunt, ca sunt curios ce pui in balanta.
@ Asdad2005
Pe langa canistra de benzina pui si un generator de curent in portbagaj.
Problem solved ! (Khaby Lame face)
@Andrei
Avantajele masinii electrice fata de o masina cu motor termic sunt cam urmatoarele:
1. Ca si cost de combustibil este mai ieftin sa rulezi cu o masina electrica fata de una cu motor termic.
2. Din cauza faptului ca sunt mai putine parti mobile masina electrica are un cost mai scazut de intretinere si potentiale probleme. Practic ciclul de viata al unei masini electrice ar fi mai mare fata de una clasica.
3. In functie de trend exista posibilitatea ca masina sa primeasca un upgrade de soft si sa se miste mai frumos si sa aibe functionalitati noi. Tesla Auto-Pilot mi se pare o chestie interesanta si cu o oarecare utilitate. Faptul ca as putea sa-l activez contra unei sume de bani pe o perioada determinata de timp mi se pare ok. In acelasi timp daca as putea avea un range extender cand de exemplu plec in concediu pentru care sa platesc si apoi sa revin la vechea configuratie mi s-ar parea interesant.
4. Emisii zero de CO2 si poluare fonica redusa. Stau la bulevard, cred ca daca toate masinile ar avea motor electric ar fi mai ok pentru multa lume.
Toate aceste chestii palesc atunci cand realizezi ca mobilitatea ta are de suferit si mai mult esti prizonierul acelei masini deoarece nasol sa ramai fara combustibil. Este misto ideea si in functie de imboldul dat de autoritati masina electrica poate sa devina noua realitate. Insa cat timp problemele legate de combustibil nu dispar si mai mult nu apar altele(gen suprasarcina pe retea nationala electrica), pentru mine masina electrica este doar un moft si nimic mai mult.
Deocamdată pentru noi locuitorii suedezistanului mașinile hibride și plugin-hibride sunt soluția pentru următorii 30 de ani.
Nu știu dacă știți, dar la momentul asta alternativa la petrol este petrolul.
Dacă vrem să scăpăm de poluare, interzicerea înmatriculării mașinilor dizel din 2027 spre exemplu, un transport comun mai eficient, interzicerea înmatriculării mașinilor mai vechi de 10 ani și sub standardul euro5, scăderea consumului de resurse prin adăugarea de panouri de apă caldă pe case, încălzire centralizată modernă, stimulente pentru electrocasnice cu consum redus, interzicerea becurilor incandescente și alea economice, iar ledul să devină standard. Taxarea zonelor de tranzit, devierea traficului greu pe centurile orașelor, construcția de centuri, parcuri în orașe, plantații de pomi, de spații nu verde în orașe, limitarea înălțimii clădirilor in funcție de cum s-a dezvoltat zona.
Aplicarea legilor, ridicarea mașinilor parcate aiurea, ridicarea rablelor, amendarea cocalarilor, meltenilor.
La noi mașinile electrice nu au inca loc din cauza rețelei de distribuție. Nu aș vrea să am pene de curent sau probleme cu rețelele că niște capete de porc vor să își încarcr conservele. Plus că stațiile alea de încărcare nu sunt mici și bagă putere.
Am văzut la Auchan Bradu in Pitești clusterul de stații de încărcare Tesla. Băbăeț am văzut când s-au construit și ce cabluri de alimentare au, plus câtă mai containerele au în spate. No shit.
Nu e vorba de împiedicarea progresului, dar mai cu limită, cu o tranziție mai lină.
@Asdad2005: Ai făcut doar o înșiruire de stereotipuri. Combustibil mai ieftin? Fals! Da, e mai ieftin dacă ai panouri sau dacă încarci de la rețea. Dacă îl plătești în stație + timpul pierdut costă mai mult. Întreținere mai ieftină? Fals! Întreabă-l pe Buhnici cât îl costă întreținerea la Tesla și de câte ori a dus-o pe platformă în Austria. Un rahat de model 3 cu finisaje la nivel de Opel Insignia plimbat d-ampulea pe continent.
După modelul vegani sau Apple tot ce e hyped ajunge un model de luat pielea de pe fraieri. Uită-te numai cât costă un set de anvelope pentru i3, triplu față de o anvelopă de Polo. Sunt curios să văd cât costă Casco pentru o electrică, fac pariu că și ăla e mai scump doar pentru că piesele de caroserie ale mașinilor electrice sunt poleite cu aur sau plațină.
Vă ard ăștia la bani râzând în timp ce voi aplaudați ca niște foci.
@Asdad2005, te-am intrebat de avantaje ca eram curios de ceva. Daca faci parte din categoria celor 99% din cei care critica o masina electrica si nu au mers cu asa ceva. Si faci parte. Stii cum mi-am dat seama? In primul rand pentru ca la avantaje nu ai trecut cel mai misto avantaj: modul in care se conduce o masina electrica. Daca ai fi mers cu o masina electrica imediat ai fi observat asta. Ca trage instant, ca faci depasiri imediat, ca e silentioasa, ca nu ai vibratii.
Pe urma, pe masura ce detii o masina electrica incepi sa te prinzi si de lucruri mai subtile. De exemplu, ca, paradoxal, de fapt cu masina electrica pierzi mai putin timp decat cu termica pentru alimentat. In 90% din cazuri pui masina la incarcat acasa, adica dureaza cam cat dureaza sa-ti pui telefonul la incarcat, doar ca mult mai rar. Iar pentru tranzit, ca pierzi 40 de minute la un drum, la 10-15 drumuri pe an cand ai nevoie, iesi sub 10 ore. Te las pe tine sa calculezi cat timp pierzi la benzinarie daca alimentezi la fiecare 400-500 km si mergi vreo 25.000 km pe an. O sa ai o surpriza. Plus, in alea 40 de minute de incarcare cam poti face si ceva cu timpul tau. La benzinarie cand pierzi 10 minute sa alimentezi, cam ii pierzi efectiv cu alimentarea si plata si statul la coada etc.
Dar na, tu ai cel mai mult de pierdut pana la urma din ignoranta ta.
Andrei, ce se intampla cand coada aia de 4 5 masini care alimenteaza in 3 4 minute fiecare se transforma intr-o coada de 4 5 masini care alimenteaza in 30 40 de minute fiecare? ce zici? recuperezi incarcarile alea nocturne pe tot anul?
Ma apropiu de 100.000 de km cu un autobuz electric.Sa vezi la – 10 cu la un plin de baterie îți dă autonomie 40 de km.
@flowww
Toate stereotipurile alea sunt ceea ce in final urmaresc eu la o masina electrica. Povestea lui Buhnici este mai speciala intrucat omul si-a cumparat acel model 3 in niste vremuri in care Tesla nu avea reprezentanta in Romania si cam orice problema implica un drum pana la Viena. In zilele noastre avem reprezentata Tesla aici, ma gandesc ca nu mai trebuie sa fac drum la Viena cu platforma daca am probleme. Povestea cu asigurarile o vei avea la orice masina ce depaseste un anumit prag, totusi un model 3 costa vre 40-50k eur. Perfect de acord la povestea cu anvelopele, dar cam asa va fi in perioada asta de tranzitie.
Legat de faptul ca ne ard la bani, o vad ca pe o taxa indirecta a poluarii pe care o facem acum. Mai mult este foarte posibil ca in vreo 10-15 ani sa fie mai ieftin din punct de vedere al taxelor/impozite/rca sa detii o masina electrica fata de una cu motor termic. Este o tranzitie si nota de plata o platim toti.
@Andrei
Am condus masini electrice:Renault Zoe, Nissan Leaf, Skoda e-citigo. Jucarii foarte interesante, dar prea scumpe pentru nevoia mea curenta.Foarte misto acel cuplu instant, dar in foarte putine cazuri as avea nevoie de el(nu sunt mare vitezoman, prefer sa conduc cu o viteza constanta in detrimentul accelerarilor si franarilor bruste specifice romanilor). Mai mult nu stau la casa si prin urmare, incarcare peste noapte nu se aplica. Bineinteles exista o varianta sa ma organizez sa ma duc undeva s-o incarc, doar ca aici este punctul care ma deranjeaza: masina imi face programul, nu ea se pliaza dupa programul meu. Faptul ca daca am nevoie sa fac un drum urgent de 300-400 de km si ca pot alimenta in 10 minute masina indiferent de situatie, pentru mine este factorul decisiv. Inteleg ca daca pui pe hartie e clar ca motorul electric este mai ieftin, doar ca timpul pierdut pentru mine nu se merita. Stiu te poti optimiza/disciplina si sa folosesti util acel timp, eu prefer sa-mi conserv cat mai mult energia mea psihica si fizica. Nu toata lumea trebuie sa fie ca mine, dar in acest moment masina cu motor electric nu este pentru mine.
@Asdad2005 0 fi atent aici avantaj la o electrica de 30K … 11000 costul reparatiei la o lovitura care nu a declansat airbag-ul
https://0-100.ro/2020/08/27/accident-bmw-i3-reparatia/
Dacă ai nevoie sa mergi minim 550km, iei avionul sau trenul.
flat, bucuresti cluj. din momentul in care pleci iesi din casa pana cand intri in casa poate dura mai mult cu avionul. cheama un taxi, incarca si descarca bagaje, toate procedurile din aeroport (si cele caror te supui tu cat timp esti in aeroportul propriuzis cat si cele pe care le urmeaza avionul, atat la decolare cat si la aterizare), cheama alt taxi, iar plimbat de bagaje.
@theblack
Ai mers vreodata cu avionul bucuresti cluj? Ca eu am mers bucuresti iasi si o singura data a durat mai mult decat cu masina cand era ceata densa in iasi si ne-a redirectionat la suceava, unde am stat pe pista 2 ore.
In rest, din usa in usa, maxim 4 ore, din care ~30 de minute pierdute aiurea in aeroport la plecare, sa fiu din timp acolo. Am plecat din iasi la 6 ca la 9 sa deschid laptop la birou, la Victoriei (cu transfer aeroport victoriei cu autobuzul). Aditional, stat degeaba in drumul spre aeroport, in aeroport, in avion, etc. vs. condus + stres pe strazile patriei.
„Întreținere mai ieftină? Fals! Întreabă-l pe Buhnici cât îl costă întreținerea la Tesla și de câte ori a dus-o pe platformă în Austria. ”
Lasati un pic cazurile speciale legate de Tesla (masina de lux), de lipsa reprezentantei in Romania si asa mai departe.
Si priviti tehnologia. Un motor electric de tip motor asincron cu rotorul in scurtcircuit e la ani lumina ca randament, fiabilitate si posibilitate de control a turatiei fata de un motor termic. Bine dimensionat, un astfel de motor e fara moarte.
Partea legata de autonomie/baterie/incarcare sunt cele care tin tehnologia inca in spate. Daca aceste chestii se rezolva rezonabil cumva, trecerea va fi rapida si evidenta.
Șmi ăsta e cel mai enervant iutubăr auto.
Mai face si pe prostul. S-a dus la statie AC (7Kw) si zicea ca e statie rapida si facea ia uite nene cate ore dureaza sa incarci. Si pe la jumatatea episodului zice, dar exista statie super rapida de 50Kw….. CE? Delete block pa.
Înseamnă că nu l-ai văzut pe tipul de la VehicleVirgins.
Păi atunci când faci măcar un milion pe an din youtube, trebuie să ai și ceva de prezentat. Tom mai are și alte mici afaceri, adică venituri de niște milioane pe an, nu trebuie să-l plângem că nu are unde încăca Taycan-ul, că mai are cel puțin 10 mașini mai scumpe de-atât.
Cateva idei am si eu, probabil proaste…
Prima, nu as lua masina electrica fara o autonomie la drum intins de cel putin 500km si timp de incarcare maxim 15 minute. Stau la bloc deci nu am unde sa o incarc peste noapte. Iar timpul ala cred eu ca iti permite sa te duci la wc si sa cumperi o cafea cat timp se incarca masina. In plus, cu timp asa mic nici nu te mai lovesti de problema celui din clip, cu statii ocupate. Ca sa nu mai zic ca nu opresti fix cand se termina curentul, ci mai pe la 15-20% autonomie asa. Deci 500km zic eu ca e rezonabil.
A doua, daca nu se imbunatateste infrastructura/autonomia/timpul de incarcare pana in 2030 cand vor sa interzica in UE masinile cu motor pe combustie, fie vor amana, fie va fi haos.
A treia, nu pot sa nu remarc asemanarea cu pozitia unora de aici legata de locurile de parcare din orase, aglomeratia din ele, si masinile vechi. Toti dau cu pietre cand aud replica „Sa se faca, si apoi luam autobuzul/schimbam masina” si au o atitudine aroganta. Hai baieti, luati masina electrica acum! Ce mai stati? Schimbarea incepe cu voi.
Hai cu hate-ul.
FYI, daca toti posesorii de cazane pe ardere interna isi iau maine masini electrice, problemele cu traficul, parcarile etc. din orase nu se vor rezolva nici macar un pic. Cand spun unii sa iei autobuzul acum in loc de masina, se refera la faptul ca traficul nu va deveni mai lejer pana cand nu se atinge o masa critica de oameni care sa faca treaba asta si autobuzul nu va mai sta in trafic. Acolo da, schimbarea incepe cu tine, astepti degeaba sa iti rezolve autoritatile problema.
Masinile electrice in schimb nu pot sa inlocuiasca rablele normale mai devreme de cateva decade.
Vin eu cu hate-ul.
Nu-ti cumperi masina electrica daca stai la bloc. Punct
Ar trebui sa ai alte prioritati cu cei 100k EUR
masinile astea nu sunt pt tine. nici iphone in rate nu a fost de la inceput pt angajatii de la spalatoria auto, a trebuit intai sa devina mainstream
@Mihai, @mst, Masinile electrice nu sunt pentru cei care stau la bloc. Dar sunt bine venite pentru oras pentru a reduce poluarea. Orase in care majoritatea stau la bloc. Vedeti problema?
Mihai, lumineaza-ne. Ce ar trebui sa facem cu cei 100k astia care stam la bloc??
Prima
Autonomie de 500km, implica si incarcare de 45-60 min de la 0 la full, la un supercharger. Iar acasa vorbesti de 16-20 de ore, la priza normala.
Masina iti face traseul din supercharger in supercharger, si iti indica cat timp ai de incarcat pana la continuarea drumului, si in felul asta nu e necesar intotdeauna sa o incarci 100%.
Problema celui din clip cu statii ocupate tine si de managementul infrastructurii. De ex la Tesla cand e ocupata o statie full, iti pune automat incarcarea pana la un nivel mai jos, iar daca vrei sa incarci peste, te taxeaza si mai mult. In felul asta ai un motiv sa permiti urmatorilor sa isi incarce masina.
Nu opresti cand ai „15-20%” energie ramasa, ci cand energia ramasa nu e suficienta pentru a ajunge la urmatorul super charger.
Partea cu statul la bloc nu te ajuta, pentru ca e recomandat sa lasi masina in priza acasa, indiferent daca se incarca sau nu, pentru managementul bateriei.
A doua
Probabil se vor pune incarcatoare pe stalpii electrici.
A treia
Am luat.
@thebblack in niciun caz sa-i dai pe o masina, mai ales electrica.
Mihai, eu am intrebat serios., ca te vad baiat destept, educat, cu vorbele la purtator.
invata-ne si pe noi, sa fim si noi destepti.
cumva te referi ca ar trebui sa ne mutam la casa?
Zi cu o mana pe topor si una pe instagramul Alinei Ceusan ca daca ai avea bani nu ti-ai lua maine o electrica de top!!
Hahaha, nu o pulă.
dacă aș avea bani mi-aș instala acasă o stație de încărcare și apoi mi-aș lua o electrică.
As lua maine o electrica ca a doua masina pentru oras daca as avea banii. Chiar am planul in cap. Imi iau un Zoe sa zicem pe care il tin in fata blocului. La 5 minute de mine se construieste Park&Ride. As inchiria loc acolo in care sa tin masina actuala pentru drum lung. Vise tata…
Hai zis iz șmiiiiiiii….
M-am întrebat și eu de unde bănetul pe el, că a ars-o cu chestii turbate (BRABUS, de exemplu) de pe la începuturi. N-am găsit nimic relevant, dar de când i-a crescut canalul, sigur poate trăi doar din asta.
First world problems. Adică, plm, încă mai are man tits, deci sigur e bogat.
O sa-mi iau minusuri, dar in acest moment masina electrica este doar o trotineta electrica cu aer conditionat ce se preteaza eminante in oras. Stiu ca mai nou asa salvam planeta de incalzirea climatica si toate nebuniile, dar in acest moment aceste masini nu sunt un inlocuitor de incredere al celor cu motor termic.
Vrei sa ajungi din punctul A in B in cel mai scurt timp, masina electrica din pacate nu e solutia. Si abia astept certurile pe statiile de incarcare in locul celor pe locul de parcare. Asta inseamna sa fii avangardist.
Intr-un viitor indepartat, poate locurile de la primarie vor fi dotate si cu statie de incarcare.
Aceste mașini sunt și vor rămâne un moft, un rahat hipsteresc și nu reprezintă nici un fel de înlocuitor. Viitorul este tehnologia hibridă.
„Vrei sa ajungi din punctul A in B in cel mai scurt timp, masina electrica din pacate nu e solutia”
Well, depinde cat e distanta dintre A si B. Daca se incadreaza in 75% din autonomia masinii electrice si pleci de acasa cu plinul facut peste noapte, electrica va ajunge mai repede, pentru ca depasesti mult mai repede si mai usor. Cate drumuri zilnice se incadreaza in acei 75%? La mine cam 95%. La tine?
@Andrei
Intotdeauna diavolul sta in mici detalii. Pentru pulime distanta zilnica este undeva maxim 50 de km, ar mai fi si exceptii de genul 100 de km. Acea pulime sta in general la bloc si nu stiu pe unde locuiti voi, dar inca nu am vazut chargere prin parcari publice.
Cu bateria incarcata nu ai o problema cateva calatorii, dar daca nu ai un fast charger in proximitatea zonei in care stai, masina iti cam va face programul sau te apuci sa improvizezi. Practic confortul pe care il aveai inainte si pentru care plateai cam dispare. Stiu suntem in faze incipiente viitorul este luminos. Problema apare ca viitorul ala luminos are sanse sa se materializeze peste 10 ani. Pana atunci masina electrica reprezinta un moft pe care nu toata lumea si-l permite.
Mai e o utilitate: masina pentru naveta. La mine la sat curentul nu e atat de scump (comparat cu cat a crescut deja pretul la benzina), masina se poate incarca peste noapte, sau cand e consortu’ acas’. Naveta e 200 de KM dus / intors, deci ar intra in raza de autonomie (poate mai incarca la lucru, ca si acolo are timp). Ne tot gandim la faza asta de cateva saptamani, problema este ca o masina de genul e in jur de 30 de mii, deci nu stiu daca as lua-o sau tot una ieftina pe benzina, dar cu un consum o idee mai mic …
@Dojo
Calculul este foarte simplu. Iti faci o estimare cati kilometri/mile faci pe o perioada de timp si apoi te raportezi la cat te-ar costa benzina/curentu. In functie de suma si raportandu-te la orizontul de folosire al masinii vei afla singura raspunsul.
Personal am cochetat foarte mult cu ideea de a cumpara o masina electrica. Problema intotdeauna a aparut la faptul ca pentru cati bani dau ajung ca masina sa-mi organizeze timpul. Mi-am facut calculele si pe hartie clar masina electrica bate una cu motor termic desi costurile initiale sunt maricele. Problema a aparut exact la faptul ca nu ma pot folosi cand vreau si am nevoie de ea prin urmare am facut un compromis si am luat o masina hibrida.
Daca maine ar aparea o masina electrica ce in maxim 15 minute se incarca si as avea statii indeajuns de multe cat sa nu raman in pana, as face tranzitia. Cum nu suntem acolo si din ce vad o sa mai dureze minim 10 ani pana la acel moment, raman la poluantul motor termic in combinatie cu unul electric, dar cu care ma pot misca unde am treaba si cand vreau.
@Andrei cu masina electrica ajungi mai repede ca depasesti mai repede si mai usor? Nu zau (ma rog, nu in cazul in care nu vorbim de Tesla sau Taycan). La masina electrica (am avut sub fund un i3 mai mult de o luna) daca te grabesti (peste 110 km la ora – spuneaun si coleg cu Model 3) vei avea surpriza sa ti se termine bateria destul de repede. Si daca mai e si vara sau iarna, mai bine ii lasi pe altii sa te depaseasca.
Eu ma gandesc serios la o Dacia Spring pentru sotie, peste vreo doi ani cand o sa apara si SH. Autonomia aia de vreo 200km e arhisuficient pentru fatzait prin oras, mers la lucru si inapoi (daca lucrezi tot in oras si nu neaparat Bucuresti) si cateva cumparaturi.
Seara vii si o bagi in priza (daca stai la bloc, tragi un prelungitor cum am vazut prin poze, nu e nimic nou), dimineata o ai incarcata, ca rar faci aia 200km intr-o zi.
Da, e mica, nu trage tare, dar la ce aglomeratii sunt dimineata si seara, aia e ultima problema.
Un fel de culmea internetului. Un bloger care traieste din mii de cititori se intreaba din ce traieste un youtuber cu milioane de abonati
@Cristian – milioane au si altii insa nu si colectia aia de masini de cateva milioane de euro. Eu ma uit la Graham Stephan, omul are 3.3 mil de abonati si e in domeniul financiar, cel mai bine platit. Cred ca face 1.6 mil pe an insa nu sunt sigur, nu imi bat capul cu asa ceva.
Nenea asta are cam 2.3 mil de abonati si e in auto, care nu cred ca se plateste la fel de bine si in garaj am vazut masini de probabil 1.5+ milioane, nu imi spune ca baga toti banii din youtube in masini.
Mai iute e ceva gen Andy Popescu – a avut bani de acasa, a avut ceva masini si apoi a crescut si reinvestit.
Vinde mere si pere si odata, mai de mult l-a mostenit pe tatsu, care avea ca tot omul 100 milioane de euro intr-un fond pentru zile negre.
Dar cine e ecobioprogresist?
La ce colectie de masini are sigur nu e nici una din cele de mai sus.
E ca la telefon, se indoiae de cateva ori cablul langa mufa, se rup cativa conductori si gata, adio fast charging. In loc de 1h 30 min pana la full charge arata 5 ore. Inca cateva manevre de astea si nu mai incarca deloc. Solutia e simpla: schimbat cablu’
Pana nu se fac masinile astea cu mufa USB-C nu imi iau ca nu am curaj….sau bani …
„creator de continut si atat”, tu scrii el se filmeaza
eu nu inteleg cum a parcat masina in locul ala la final, de ce a ales locul ala. la tesla stiu ca exista summon si vine pleaca singura din loc, dar asta nu stiu ce dotari are
1. nu există dreptate pe lume
2. eu speram ca întrebarea aia să vă facă să vă dați seama de chestii.
Aa, tu vrei și feedback la punctul 2 ?
Ori desteptaciunea ta a iesit din stratosfera si oamenii nu mai inteleg ce scrii tu pe aici, ori egoul nu te lasa sa iti asumi greselile.
Ar fi interesant daca am avea masini electrice cu incarcare de 1 hr, ce 30 sau 15 min ? Momentan Tesla 3 se incarca in 5 ore.
Oricum masinile electrice sunt doar o moda trecatoare pana nu avem o noua solutie comerciala si viabila pentru baterii.
Tu nu stii in cat timp se incarca o Tesla dar stii ca masinile electrice sunt o moda trecatoare.
Avand in vedere ca la 250KW tot iti ia 1 ora sa faci plinul, masina electrica este imposibil de avut pentru toata lumea. Piedici: 1- Litiul (ca pret si cantitate/an), 2 – Retelele electrice ce nu sunt dezvoltate pentru asa ceva (ca putere de rezistenta la cresteri/scaderi de tensiune cauzate chiar de catre aceste masini, deoarece 4 Tesle conectate concomitent sunt 1MW), 3 – Retelele electrice ce nu au capacitatea de productie (mai ales ca in UE se pregateste inchiderea centralelor atomice, prostia cu hidrogenul care este doar un mediu de stocare cu mari pierderi de eficienta – cam 40%), 4 – puterea economica a cetatenilor UE (nici nu vorbim de Romania, dar multe tari dezvoltate nu au cetateni ce arunca 50k de euro pe o masina), 5 – infrastructura inexistenta de alimentare (statii de alimentare) cu slabe sanse de imbunatatire 6 – infrastructura inexistenta de service 7 – infrastructura inexistenta de ecologizare a bateriilor.
Legat de tweet-ul cu Dorian Popa — care-i faza cu podcasturile astea? Acum absolut toată lumea are podcast? Zilele trecute am văzut că are și Măruță, acum aflu că are și Smiley (bine, numele podcastului e de toată jena, dar mă rog). Cine-mi explică ce-i cu abundența asta de podcasturi pe toate gardurile?
Cetățenii pseudointelectuali, antreprenorii cu cifră de afaceri de zeci de sute de euro anual, făuritorii de fișiere xlsx, toți cu domiciliu în Drumul Taberei sau Militari au nevoie să afle ultimele ponturi în materie de succes.
Podcastulrile de genul oferă informații simple pentru oameni simpli, ascultătorii se simt mai bine consumând așa ceva în timp ce se prefac că viața lor are un sens d-ăla pe care tu nu-l înțelegi. Ei extrag informație în timp ce lucrează, înțelegi?
Vezi ca analizat Sector7 problema recent.. e gravvvv!
baietu asta are un video in care zice de unde are bani…mai are alte activitati ce ii aduc bani. Parca nu a zis exact ce face. Banii si inteligenta n-au aproape nici o legatura.
Merg de vreo 3 ani cu van-ul electric zilnic cel puțin 60 de mile și nu am nici o problema. Nu înțeleg faza cu Cobaiul, dar dacă ma uit la prețul ascendent al benzinei parca o înțeleg
Ieri am făcut am făcut un RS 6 să dea cu motorul si evacuarea deosebită de pământ , dar astea sunt detalii insignifiante.
PS: și ma mănâncă in fund enorm sa schimb CX-30-ul pe un MG (da nici eu nu cred) EV
Fă zilnic 600 și ne povestești apoi ce verde e iarba în jurul tău. La RS 6 i-ai furat roțile sau ți-a căzut de pe elevator?
@paco: Cine plm face 600 km zilnic (??) și nu e șofer profesionist pe tir? Cine?
Whatabouterism de autobaza: se discuta ceva și veniți cu argumentul cel mai bătut in cap posibil
Săriți ca niște măicuțe ca și cum ar veni preafericitul sa le spovedească cu falusul când habar nu aveți cu ce se mănânca: da saracule pe o distanță scurtă te căci in el de Skoda A6 /Dacia AMGpentru ca nu poți compara cuplu si puterea instanța cu timpul mort de la un motor cu ardere interna. E fizica dar presupun ca si acolo ești expert
Habar nu aveți sa mergeți pe o autostrada și aveți opinii? Hahahaha
Am condus prima dată pe autostradă în Germania când tu desenai bastonașe cu limba scoasă și muci la nas. Nu mi-ai explicat totuși faza cu RS 6. Ai ținut totuși să îmi explici despre cuplu și putere fără să ai măcar habar cu ce mă ocup în timpul liber. Și nu te ambala prea tare, că oricum sunt expert în orice.
Daca la Taycan faci asa rau, sa nu te uiti cand merge cu Senna pe Nurburgring 🤪
n-as zice ca e prost. pentru ca oricat de usor e sa faci bani, tot ai nevoie de ceva IQ.
e doar o victima a culturii woke (olimpiada victimizatilor).
iti garantez ca si-a cumparat masina aia doar sa se planga ca ce greu ii e lui
parca comentasem despre asta acu 2 zile la Stirea Zilei dar n-a mai aparut comentariul.:)
acum ai aflat și de ce.
Da, ms.
In toamna anului trecut sub numele de #electricromania mai multi oameni din media au fost invitati sa vada cum e sa conduci o electrica prin tara noastra. Nu imi aduc aminte ca sa fi avut vreunul vreo problema de genu, adica sa stai la coada ‘pompa’ pana-ti vine acru si cand ti-o bagi sa incarce un 5-10% si apoi sa dea eroare.
Ma gandesc la scenariul
E vare si un tatic merge de la Timisoara la Constanta cu EV din asta alaturi de nevasta si doi copii. Undeva dupa Sibiu, accident si stat in coloana vreo 3 ore si bateria e la 15% ca ai dat drumu la aerul conditionat. Ajungi la cu maxim emotii la Brasov si o pui la incarcat peste noapte. Dimineata pe la 10 cand vii la masina BOOM -An error has occurred si ai un13% charged, ca incarcase doar vreo 9%. Da, dupa o noapte intreaga in care a stat la incarcat .In acel moment ajunge si nevasta cu copiii cu bagajele facute si cu chef de Vama. Daca tu* ai fi tatil ce-ai face? tu*=oricare de aici
Scenariul e sf, vezi in aplicație, pe tel, stadiul incarcarii si poti primi notificare daca apare eroare. Deja mai toti producatorii auto ofera si aplicatiile astea, mai mult sau mai putin utile, dar care ofera macar info de baza.
@gogu: si primesti notificare noaptea la 1, ce faci, te plimbi prin oras si dormi in masina, ca sa o incarci in alt loc pana dimineata? Esti numa’ bun de condus a doua zi.
Scenariul nu e asa SF, e posibil ca statiile de incarcare sa nu tina pasul cu numarul de masini electrice.
https://www.businessinsider.com/tesla-fsd-full-self-driving-subscription-hardware-upgrade-cost-2021-7
Ma unge la suflet acest articol.
Cum adoption curve-ul la automobile electrice incepe sa devina tot mai abrupt, comentariile de mai sus (alea contra) nici n-ar fi aparut daca acum eram in 2024+.
Ca si posesor de masina electrica, chiar va rog sa-mi adresati cat mai multe intrebari, poate mai demontam impreuna niste “urban legends”
O pompa de benzina poate alimenta cu 25 litri combustibil, necesari parcugerii a unei distante aproximativ egale cu un full charge la o electrica, circa 6 masini intr-o ora.
Sa spunem ca o benzinarie are 8 astfel de pompe, deci se poate descurca cu 48 de clienti intr-o ora. In 8 ore de trafic intens ar putea pleca de acolo aproape 400 de clienti fericiti.
-De cate statii de incarcare e nevoie pentru a incarca 400 masini electrice in 8 ore?
Mai pune la asta si faptu ca daca iti pui masina electrica la incarcat nu o muti de acolo in urmatoarele 5 minute. Poate o pui la incarcat si mergi la ski sau la mall si tii locul ocupat chiar daca ai aplicatie minune care-ti spune ca e 100%charged, doar n-o sa iesi de la film sa-ti muti minunea.
astea sunt probleme de saraci boss.
Stai la bloc in militari? Stai la residence in prelungirea ghencea si nu ai loc nici de bicicleta? AUTOBUZ TATI!
Astea sunt pentru astia mai smecheri cu contor si cablaj facut deja la locu de parcare din subteran, sau aia de stau la casa.
A tu zici de electrice pentru mase? pai mai stai TATI, ca orice new tech e subventionat intai de aia cu buzunaru gross. Pana sa apara primele clone decente la Iphone daca erai sarac inca butonai la nokia.
@Psionics: hai sa-ti pun un “secret”. Exista mai multe prize in Romania (si oriunde in lume) decat pompe de benzina.
Also … Masina electrica + panouri fotovoltaice = love.
@alxzen: electricele pentru mase vin in 3-5 ani. Gen Dacia Spring, care vor fi incarcate de la etajul 10 al unui bloc vechi cu un prelungitor iffy.
@Undertaker
Am cateva intrebari:
1. Cat te costa asigurarile vorbesc de RCA+Casco?
2. Cat te costa anvelopele si mai ales cat de des le schimbi?
3. Cam care este cea mai mare distanta parcursa intr-o zi?
Bai, unul nu ar spune ca daca MAINE trec pe electric 100.000 de masini in Bucuresti, cade reteaua …
@Asdad2005: 1. RCA-ul in fucntie de bonus malus, in cazul meu, undeva pe la 350 lei / an. Casco nu am avut si nu voi avea, dar in principiu ca si la orice masina noua, este un anumit procent (mic) din valoarea masinii la cumparare in primul an si ulterior scade.
2. Le-am schimbat imediat dupa ce am luat masina, cu niste all seasonuri michelin. De atunci am facut 25k, nu mi se pare ca se tocesc mai repede decat la o masina termica. Dar nah, n-am tesla
3. 990 km, Timisoara-Sibiu (incarcare 40 minute)-Transfagarasan-Rm Valcea (incarcare 30 minute)-Transalpina-Sebes-Deva (incarcare 50 minute)-Timisoara. Contrar parerii generale, masinile electrice chiar stralucesc pe serpentine / urcari abrupte. Este un deliciu “soferistic” sa parcurgi drumuri virajate cu una.
@Adib: dar n-o sa treaca peste noapte, cum spuneam, de abia anul acesta incepe sa se accelereze curba de adoptie. Pentru Romania asta inseamna cateva mii de full electrice la nivel national. Pe an. Din putinele mele cunostiinte care au electrica, toti, dar toti, au facut, mai devreme, sau mai tarziu, ce am facut eu din start. Fotovoltaice. Daca faci acest pas si incarci cand trebuie (aka cand este soare puternic afara), consumul din retea (si implicit impactul asupra retelei nationale de electricitate) este zero.
@Psionics
Daca mergi la mall, cu orice masina ai merge, tot sta pe locul de parcare, deci se poate si incarca. Daca stai 2 ore la un film + 30 de minute dus-intors prin mall, tot ai 2.5 ore in care masina se incarca.
8 pompe de benzina se pot inlocui lejer cu 2 stalpi ce deservesc 8 locuri de parcare. Fiindca parcarea efectiva e mai mica decat spatiul necesar pentru pompe (si distanta dintre ele), eu zic ca mai incap inca 2 stalpi cu 8 locuri, deci 16 masini. Nu se vor incarca la 100% dar, din punctul meu de vedere, oricum e o aberatie sa te astepti ca o masina electrica sa se incarce 100% la „electrecarie”.
Singura problema adevarata cu masinile electrice, asa cum o vad eu, e ca infrastructura de transmisie (cea oraseneasca si cea nationala) nu face fata, nu lipsa statiilor de incarcare. Si daca pun prize pe toti stalpii din oras, sa poata oricine incarca oriunde, tot nu se poate.
Maximul istoric de consum in romania e de ~10.000MW. Daca incarci masina la 3kWh (cat duce o priza normala) si o faci pentru inca 3,3 milioane de alte masini, deja ai acest consum (care a fost un maxim spot, vs cerere sustinuta).
In momentul in care am scris comentariul, pe site-ul transelectrica, consumul national e de ~7700MW, deci toata tara consuma in momentul asta cat ar avea nevoie 2.5 milioane de masini incarcate la o priza normala, din care ai scos masina de spalat si ai pus prelungitorul spre masina.
Dacia Spring se incarca la maxim 6.6kW, la o priza normala. Asta injumatateste numarul de masini de mai sus. O statie normala (cum sunt in parcarile Kaufland) are 22kW. Maximul istoric la nivel national ar fi fost suficient pentru ~450.000 de masini, sau 5% din parcul auto national.
„fiind în același timp destul de prost încât să nu vadă că, la momentul actual, el e doar un cobai pentru producătorii de mașini electrice?” ce te face sa crezi ca nu stie? Adica, daca ar sti sigur nu ar face pentru ca doar prostii vor sa fie cobai?
E o alegere, sunt deja milioane de masini electrice si unora le merge mai bine decat altora. Cu masinile „normale” cum a fost la vremea lor? Unul cate unul isi mai lua cate una, nu erau statii de benzina peste tot, mai carai cu bidonul, iti aduceai prietenii sa-si faca o poza in ea. Diferenta majora fiind ca atunci o masina exploda inainte sa ia foc, una electrica nu.
Si asa a invatat lumea cu ce se mananca, care-s problemele, au invatat si producatorii ce ajuta, etc, ca-ti trebuie centura, ca nu merge sa te pisi in rezervor, etc.
@Marius sa te fereasca Sfantu’ de un accident cu fisurarea bateriei… N571UP (UPS Airlines Flight 6) e mic copil. Nu te mai stinge o unitate intreaga de pompieri.
Dar da, si eu ma uit la electrice. Momentan, daca mi-as da masina la buyback (are vreo 2 ani jumate) si as lua una cu spatiu interior echivalent, cu tot ajutorul de stat, diferenta in 5 ani (credit nevoi personale) e cu 30% mai mare decat costul meu lunar cu benzina (fac cam 25.000km/an).
Asta daca incarc electrica gratis. Si benzina de 98+ sta la ~7lei. Si am pus si reviziile pe urmatorii 5 ani…
vazand titlul am crezut ca articolul e despre vaccinuri anti-covid
Boss, baiatu din clip are cateva mclaren-uri in garaj si daily driver un ferarri. Hai sa ne cacam pe noi ca are probleme cu incarcarea si range anxiety.
Sa moara bibi daca nu mergi prin londra ca un bazat cu ferarriu, ce range anxiety?
la banu lui isi trage singur supercharger in garaj. Da TOCMAI DE AIA prezinta taycan nu tesla, ca tesla e de saraci, si range e problema de saraci.
„ce munceste asta” – zice chiar el ca a inceput cu vanzari de electronice pe ebay, e video-ul feature al canalului, unde isi prezenta schmuugarajul
Autonomia la curent e în funcție de temperatura.Daca eu cu bus-ul la cca 14 grade am autonomie peste 200 de m, la – 10 am sub 50 de km.Siguranta electrica ce încălzește lichidul are 1500 de wați.Se duc liniutele la baterie precum romanii din tara.
*de km, nu de metri.
Cata ura ai pe Buhnici ala :)))
Stiti prima intrebare prin companii?
– Cui vindem noi astea?
– In primul rand cui are bani.
Asa si cu electricele.
Sunt mii de tik-tok-eri milionari in state… asta in conditiile in care Tik Tok e destul de recent…
Boss trollezi? Taycanul e cea mai ieftină mașină pe care o are în garaj. Il urmăresc de când fugea pe jos după mașini pe strada în Londra.
Off-topic
Sunt intr-o dilema legată de înlocuirea cu o mașina de tip hibrid, a unui Golf7 (1.4 tsi DSG) utiiizat preponderent in oraș. Am un buget de max. 20.000 euro si am identificat doua opțiuni: mașina noua. – Honda Jazz (hibrid clasic cu o tehnologie noua și multe dotări de siguranța, 5 ani garanție/150.000 km,) și mașina second hand – BMW 225 xe Iperformance (hibrid de tip plug in, tracțiune integrala, 2 ani garanție, 60.000 km). La revanzarea de peste 3 ani, care va avea o depreciere mai mică a prețului? Multumesc
Da o fuga pe la Seat. Un Leon FR hybrid (204CP putere totala) s-ar putea sa se incadreze in buget. Nou.
” ce muncește ăsta de a avut bani […] fiind în același timp destul de prost” – nu ma pricep la masini nu ma pasioneaza subiectul, dar aici e mare logic fallacy ca aia de au bani sunt destepti (sau vice-versa).
depinde unde stai, unde lucrezi si pentru ce iti cumperi o masina electrica
daca iti iei o tesla(sau orice masina full electric) si stai la bloc esti cobai
daca iti iei ceva de genul vw up si stai la bloc dar poti s-o incarci la munca e ok
daca stai la casa o tesla e buna dar nu te astepta sa faci dumuri lungi prin romania sau alte tari ca timpul pe drum o sa se dubleze
acum stau sa ma gandesc ca nici daca toate masinile de acum ar fi electrice si toate benzinariile s-ar transforma intr-o parcare cu incarcatoare nu ar face fata si probabil ca trebuie spatii mari de parcari cu incarcatoare rapide
daca ai bani solutia e sa-ti iei o electrica mica pentru oras si o benzinara pentru drumuri lungi sau o singura masina dar hybrid
Uhm, exista superchargere functionale in Timisoara, Sibiu, Bucuresti (si urmeaza Constanta). La o Tesla model 3/Y, chiar si-n Romania (mai nou, datorita superchargerelor), timpul de parcurs este de maxim +5% / 100 km fata de o masina cu motor termic. Si asta doar daca km totali de parcurs „golesc” bateria. Ceea ce in cazul unui Model 3 LR 2021, inseamna o autonomie de 500 km in conditii normale de mers.
La o non-Tesla, cum am eu, la un drum lung (adica mai mult de 350 km, cat are masina mea autonomie reala la mers cu maxim +10 % fata de viteza legala), timpul de parcurs per 100 de km creste cu 10 %. C-o fi mult, c-o fi putin, decide fiecare. But remember, it’s (still) free.
Ah da, si-n Pitesti mai e SC
https://i.imgur.com/p2KqXTg.png
ultima plimbare pana in Scotia si inapoi acum 2 saptamani, cu Tesla Model 3 Performance (am facut un review acum 2 ani aici). Mers blana pe drumuri super faine, virajate, fara trafic.
1425mile (2280km) parcursi
492KWh incarcati (inclusiv plecat de la 100% si ajuns acasa reincarcat inapoi la 100%)
– 437 KWh la Tesla superchargers, pe drum in timpul zilei (inclusiv pauze de meses), cost £155.46
– 19.89 KWh la chargere publice (ChargePlace Scotland) la finalul zilei cat eram la hotel, cost £4.17
– 45 KWh incarcati acasa, peste noapte, cost £2.25
total cost pe mila = £0.0115
28 ore 20min de condus si 7h de incarcare „pe drum” (nu la destinatie sau acasa, aia nu se pun). Incluzand pauze de masa sau pipi. Rezulta 15 min timp incarcare la fiecare 1h de condus in medie, de fapt a fost cam 30min pauza la fiecare 2h condus ceea e chiar relaxant (ai timp sa faci pauze asa cum trebuie facute, cu relaxare, la drum lung).
Nu ma laud sau nu impun nimanui nimic. Trageti concluziile care le vreti. Dar multe din comentariile de mai sus sunt total aeriene cu privire la viata cu o masina electrica!
am incurcat un pic costul per mila (O sa am o discutie cu calculatorul meu!)
£0.115 nu £0.0115, adica 11.5 pence per mila sau 0.41 RON pe KM.
Dacă ai mașină normală, motor termic, cu un consum de 6l/100km la costul de 7 lei/litru, iesi la 0.42 RON/km.
foarte bine, e un pret foarte bun pentru o masina normala conducand normal. dar nu ai citit sau inteles tot textul meu.. eu nu am condus normal!! daca o faceam ieseam la jumatate
IN tara unde TDI-ul a fost ‘rege’ nu putem avea asteptari prea mari de la electrice.
Una peste alta mai au si portbagaje mici… ce sa mai, niste pocnitori cu baterie.
Putin exagerat sa spui „cobai” cand masina chiar nu are nicio vina. Da, e jale cu infrastructura. Din punctul meu de vedere asta e si singura problema a acestor masini. Apare Ioniq 5 indata, incarcare 5 minute 100km sau 25 minute 20% -> 80%. Problema e ca nu ai in Romania unde sa incarci la viteza respectiva dar cei din Coreea au. Asta inseamna ca cei din Coreea is cobai ca ei vor sta 15 minute la incarcat ca sa mearga 300+km ? Am statie de 50kW langa bloc (parcare LIDL) Dureaza 1 ora si putin o incarcare si intre timp pot sa fac si cumparaturi. La un rulaj de 40km zilnic as putea incarca o data la 12 zile. Cumparaturile le fac o data pe staptamana in weekend, deci pot sa incarc mai repede si am si rezerve in caz de nevoie.
Cei care stau la tara intre judete si au motor termic, 30km+ pana la prima benzinarie, nu le-ar fi mai buna o masina electrica ? Ei nu sufera de infrastructura benzinariilor ? Ar fi o rezolvare pentru ei ? Garantat. La oras nu ai cum sa suferi cu masina electrica. La tara nu ai cum sa suferi cu masina electrica. Eu cel putin nu vad niciun dezavantaj mai ales cand in Romania inca exista statii cu incarcare gratuita.
Cate sexcursii faci intr-un an pe distante lungi si foarte lungi ? Imi permit Testal Model X dar nu-mi permit sa plec in mai mult de 2 vacante pe an. Daca as pleca, nu mi-as mai permite Model X.
PS: Nu am masina electrica dar urmeaza sa achizitionez. Intradevar m-am gandit si razgandit la 100 ori dar mi-am dat seama intr-un final ca am practic doar avantaje.
Excelent, Cataline. Iti va depasi asteptarile, daca iei ce trebuie.
Am facut 37000km in 10 luni cu un porsche taycan si am platit 200 euro revizia. Din experienta Pot spune ca am gasit libere de fiecare data statiile la care se plateste! Ocupate sunt cele gratuite din parcarile supermarketurilor! Pe traseul Bacau -Bucuresti pe care il parcurg ,sunt multe statii de de 75kw si 50kw si tot apar mai multe periodic! Daca incarci acasa, la birou sau la hotel nu ai probleme de range!
Si cea mai buna veste e ca Elon Musk va face anul acesta reteaua Supercharger accesibila pentru toate masinile electrice!