E noapte şi e viscol, ce faci?

Nu mai pun titlul cu pietonul şi mă-sa, că o să zică lumea ca sunt gerontofil.

12/13 - Snow at Night by Cliff Johnson

Bun, ninge de rupe. E noapte. Bulevardul nu e luminat decâ slab de tot. Vizibilitate redusă Eşti îmbrăcat în negru. De fapt, nu contează, totul e negru. Vrei să traversezi pe zebră. Ce faci? Păi, ieşi că din pi*da mă-tii în faţa maşinilor, grăbit şi fără să te asiguri că boul ăla cu maşina poate să opreasca. Căcaaat! Repede, dă-i a doua, pişcă un pic frâna, maşina nu se oprea deloc. Într-o nanosecundă mi-a trecut prin cap cum ar fi viaţa la Rahova sau la Jilava. Ce conta că el a răsărit de după o dubă parcată pe trecerea de pietoni? El era pe trecere! Maşina a început să danseze din fund pe gheaţă. Să moară, dau cu ea în duba, dar nu îl calc pe bou. Bă, oare am farurile aprinse? Că poate nu m-a vazut! Ah, le am! Cardesc de volan, evit boul care n-avea nici o treabă, trec pe lângă dubă şi răsuflu uşurat.

Ca 200m mai încolo să văd doi boi care transportau o masă. Pe întuneric. Pe viscol. Printre maşini. Noaptea!

Cum pana mea să nu iubeşti pietonii?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

54 comentarii

  1. da’ voi nu incetiniti cand urmeaza o trecere de pietoni?

    00
  2. Interesant e ca am vazut posesori de carnet de conducere care fac exact la fel cand sunt pietoni: se arunca fara sa priveasca macar (nu sa se asigure, sa PRIVEASCA) spre cine vine pe 4 roti.

    E o chestie de sinapse, daca le ai sau nu :))

    00
  3. Joi seara era sa dau si eu peste o dobitoaca de asta.Ploua de rupea si abia am vazut-o, ca m-a orbit unul de pe contrasens cu farurile (parca era o lege sa nu ai becuri de putere mai mare ca cele cu care a iesit masina din fabrica, dar nu o mai respecta nimeni) sa nu trec peste ea.
    Culmea, tot ea a incepu sa urle ca-m sparge geamurile, ca ea era pe trecere. In loc sa-i multumeasca domnului ca nu i-am rupt picioarele!

    00
  4. exact acelasi lucru l-am patit aseara cand am plecat de la birou; am senzatia ca unii vor sa se sinucida pe trecerea de pietoni; si oricat de prudent ai conduce, cand iti sare unul de asta in fata, esti la mana sortii

    00
  5. este a2a oara cand vad acest gen de articol in mai putin de 1 saptamana la tine zoso – hai incearca exercitiul asta:
    repeta rar: p i e t o n u l este n u m a r u l 1. spune-o ca si cum ar fii maica-ta in povestea de mai sus, spune-o ca si cum ai fii tu suparat pe strada si d-abia mai nimeresti pe unde calci, spune-o si nu uita ca tu poti sa-l omori, pe cand el mai mult de un picior in masina nu are ce sa-ti faca. restul sunt discutii de oameni care nu au ce discuta.

    00
  6. Selectia Naturala..

    Eu zic ca trebuia sa-l calci.

    00
  7. Ania draga, tu ai condus vreodata?
    Oricat de incet mergi pe polei si zapada, ai toate sansele sa derapezi cand pui frana. Si daca derapezi ai toate sansele sa intri in ceva/ cineva.

    00
  8. Bai, stii cum e? Ca si cum unu’ incaltat cu pantofi de strada il injura pe un patinator ca el (ala imbracat normal) aluneca pe patinoar. Iar cel cu patinele se loveste de el.

    Atunci cand e noapte si gheata pe jos, pietonii se tin pe picioarele lor. Tu aluneci cu masina. Dar sa mor daca au ei vreo vina in povestea asta :) Nici macar faptul ca tu nu poti sa incetinesti ca oamenii la trecere nu te califica. Pentru ca nu e treaba pietonului.

    Intr-o lume ideala, nimeni nu e de vina. In lumea noastra, insa, fiecare are partea sa de buba. Si tu, si ei.

    00
  9. gerontofil ? asta i unu greu. bai Zoso (apropo, la multi ani :D) tu iar i ai citit blogul lui Chirila ? :D

    00
  10. cam .. acum
    ar trebui sa apara unul sa zica de selectie naturala

    00
  11. @ impartialul si zoso – Impartialule, zoso are dreptatea lui, foarte multi pietoni sunt de-a dreptul inconstienti. Isi risca viata cu convingerea tampita ca daca sunt pe trecerea de pietoni nu trebuie sa se mai asigure.
    Zilele trecute coboram cu 5 km/h pe o strada complet inghetata, am vazut-o pe una la 50m in fata cum se parcheaza cu spatele, am incetinit si cand am ajuns langa ea am vrut sa opresc si efectiv n-am putut pentru ca alunecam in continuare… A trebuit sa ma strecor pe langa (noroc ca ea aproape isi terminase manevra si am avut spatiu).

    00
  12. Ii doare-n cur. La fel cum ii doare si pe multi soferi.

    00
  13. prietene, imi pare rau sa-ti spun, dar constat ca problemele ti se acutizeaza: toti sunt cretini, tu esti singurul genial. in codul rutier scrie ca la apropierea de o trecere de pietoni trebuie sa reduci viteza pina la limita evitarii oricarui pericol. repet, pina la limita evitarii oricarui pericol. nu se mentioneaza cu cit sa frinezi (5, 10, 100 km.). da, oricine poate sari pe zebra, e de datoria soferului sa evite un accident. vai, vai, vai ce oropsit esti tu si cum merita toti sa fie injurati… fa-te pieton daca nu-ti convine. sictir

    p.s. am carnet din 1993 si aproximativ 300.000 de kilometri la volan

    00
  14. @impartialul: prietene, esti prost. din aia 300.000km cati sunt facuti pe sosea sau pe strada? cati pe viscol? cati pe gheata? cati noaptea?

  15. geniule, proportional.

    00
  16. esti sigur ca nu i-ai facut in nfs? pentru ca nu prea pare ca i-ai facut pe sosea.

  17. Ce fac eu în situaţia asta? Reduc viteza înainte să-mi apară pietonul. Nu e chiar plăcut la Jilava ( totuşi nu ai faima lui Păunescu să scapi)

    00
  18. esti baiat destept, dar te strica infatuarea. cum ai ramas fara argumente, cum ai inceput sa te strici la stomac si sa improsti cu zoaie.

    p.s. este tot o replica la primul tau raspuns. pe al doilea nu-l iau in considerara. ironia nu pare sa fie punctul tau forte.

    00
  19. @ impartialul – Bah, tu cu cei 300.000 km experienta ce ai fi facut in situatia asta? La cat reduceai viteza?

    https://youtube.com/watch?v=wHfIi6TBets

    00
  20. @impartialul: am oroare de oamenii care deschid gura doar pentru a fi contra. si singurul argument este ca …”si eu am condus”.

  21. zoso, omule, ai nevoie de terapie (si, crede-ma, chiar nu vreau sa te jignesc). tu vorbesti???? tocmai tu???? uita-te prin arhiva propriul blog si spune-mi cite postari sunt laudative si cite emana miros de hazna????

    p.s. eu am adus un argument solid in disputa cu trecerea de pietoni – codul rutier. care este argumentul tau? pe cele speculative (sunt prost si imi plac jocurile pe calculator) cred ca nu le ia nimeni in serios

    00
  22. care argument solid? ca ai condus 300.000KM in nfs?
    codul rutier spune ca trebuie sa reduci viteza. hai sa calculam, era noapte, gheata pe jos, eu aveam 120km/h, nu? cel putin atata dupa calculele tale de specialist. ce ne facem insa daca mergem cu 30km/h si ne sare unul in fata si tu aluneci mai ceva ca pizda pe tocuri? in cei sute de mii de km condusi nu ti s-a instampla niciodata asta?

    cauta pe undeva manualul de educatie civica, undeva pe acolo spune, in caz ca n-ai avut parinti care sa o faca, ca tu trebuie sa te asiguri ca esti vazut de sofer inainte sa traversezi. desigur, asta tine si de logica, ca eu nu am cum sa te evit daca nu te vad!

    dar, din nou, eu nu am 300.000km condusi si am carnet de 3 luni.

  23. @impartialul: 300k km? Si vrei sa ne zici ca nu ai o problema cu pietonii indisciplinati? Nu ai cum in 300 mii sa nu-ti fi sarit pietoni aiurea fara sa se asigure. Da, pietonul trebuie sa se asigure inainte de traversare, chiar daca e pe trecere. Ori nu ai carnet, ori ai fost lovit pe trecere si acuma inca esti in sub efectul accidentului…

    00
  24. @impartialul: apropos, spune-mi ca nu lucrezi la gsp.

  25. @Impartialul – vezi aici, interviu acordat cu ocazia promulgarii noului cod rutier, cam al 4-lea paragraf din josul paginii (ante-ante-penultimul, cred)

    https://www.crainou.ro/?module=displaystory&story_id=8598&edition_id=4317&format=html

    E primul rezultat pe google la „codul rutier reducerea vitezei pana la evitarea oricarui pericol”.

    00
  26. Pacat ca manualul ala de educatie civica nu are aceeasi importanta ca si codul rutier in instanta. Priveste asa – daca pietonul nu se asigura, il calci ? Ce, el e smecher ?

    Daca nu se asigura, tu trebuie sa te asiguri. Nu cred ca politia te intreaba daca era gheata pe jos si nu daca puteai pune frana sau nu. La trecerea de pietoni, ei sunt sefii. Ca sunt inconstienti si nu se asigura, aia nu e bilet de scapare daca il lovesti pe trecere.

    Am patit si eu sa imi sara inima din piept cand a sarit omul in fata mea, si am inghetat si eu pe trecere cand a oprit la 5 cm de mine masina cu scartait de roti, asa ca stiu aproximativ cum e.

    00
  27. nu. nu mi s-a intimplat vreodata. gheata, intuneric, duba in fata zebrei = reduci la 5-10 kilometri pe ora. asta daca esti sofer. daca esti un tembel inconstient iti meriti anii la jilava sau rahova. asta nu presupune ca pietonul (care se confrunta cu acelasi decor) nu isi merita fracturile sau cosciugul.

    p.s. am remarcat si argumentul de netagaduit „in caz ca n-ai avut parinti care sa o faca”. felicitari

    00
  28. Impartialule, faptul ca esti tanar si cu 300.000 de km la activ te califica pentru statutul de sofer. Mai multe nu-ti spun, ca sa nu te confuzez.

    00
  29. Imparţialule, io îs şofer începător cu aprope 4000 de Km conduşi. Merg şi ziua pe lumină ca o babă chioară şi nici bătut nu-i dau mai mult de a 3-a în oraş sau a 4-a în afară. Am condus şi pe polaie şi pe viscol, şi ziua şi noaptea, etc. Dar dacă mie îmi sare un pieton în faţă pe viscol şi drum acoperit de polei şi io merg cu 30 tot am 8 metri pe secundă. Dacă îs la 15 metri de trecere zi-mi şi mie ce să fac, că-s curios…

    Mai bine, merg cu 20 şi unu mă vede că merg încet şi se-apucă să treacă şi maşina nu se opreşte, că e oglindă pe jos. Zi-mi tu mie că trebuie să merg cu 5 Km pe oră pe toate drumurile unde sunt treceri de pietoni…

    00
  30. @Impartialul – respectiva prevedere cu ‘pana la evitarea oricarui pericol’ s-a scos din codul rutier de ani buni, fiindca era o prevedere cretina, care se asigura ca toata raspunderea cade pe sofer, acesta neputand sa se justifice in nici un fel. Evitarea ORICARUI pericol = daca eu am 2 km pe ora, vine un pieton orb, surd si schiop, care se intoarce de 5 ori pe trecere si pe care il ating usor pe pantalon cu varful barii din fata si ala moare de atac de cord, eu sunt vinovat ca si sofer pentru ca nu am redus viteza pana la evitarea oricarui pericol….

    In orice caz, e super tare cum sunt oameni care stiu unde este fiecare trecere de pietoni (eu nu stiu, va spun sincer, si sa franez pana la 10-20 la ora oriunde vad o duba e contraproductiv, mai ales ca ma lovesc baietii din spate de 9 ori din zece daca ma apuc sa franez asa, de verificare), piloti care franeaza fara sa derapeze pe gheata de 50 ori / km (eu nu pot, chiar cu 4×4 si traction control, dar evident tine de mine – altii opresc harbul fara ABS cu puterea mintii), genii care vad pietonul prin tabla dubelor parcate etc.

    @ania, lucian, etc. – nu e vorba de cine are dreptate LEGAL. e vorba de cine ajunge cu bine acasa. Din nou ma va nevoit sa va aduc aminte – suntem oameni, deci TOTI gresim. Tot ce conteaza e ca atunci cand eu, soferul, gresesc, pietonul sa fie pe faza, si viceversa, adica sa nu gresim amandoi deodata….

    Mai este o problema, care dincolo, in lumea civilizata, e una intalnita doar in cazul copiiilor de pana la 8 ani, ceilalti fiind special instruiti pentru evitarea ei in clasele I-II -> pietonul sta dupa duba, se uita la mine, ma vede, se minuneaza cat de bine seaman cu un Sean Connery tanar si trece ca un bou / o vaca, fara sa astepte o confirmare vizuala, o intalnire de priviri, un gest, care sa arate ca I-AM VAZUT SI EU. El trece, insensibil la faptul ca, daca el m-a vazut, nu inseamna ca l-am vazut si eu, el trece, netinand cont de faptul ca nu e nici un bec deasupra lui care sa-mi ofere lumina necesara pentru a-l vedea, netinand cont de faptul ca mult mai usor ma vede el pe mine (masina mare, faruri etc) decat eu pe el (o umbra mascata dupa o duba, noaptea, cand nici nu pot sa-i vad picioarele pe sub duba), netinand cont de faptul ca dureaza minim o secunda de cand il vad pana cand franez, el trece, fiindca nimeni nu l-a invatat ca poarta si el o raspundere in ceea ce priveste siguranta lui, si, mai presus de toate, el trece ca e DREPTUL LUI.

    Pentru toti cei care cititi blogul lui zoso, un sfat: indiferent de cine are dreptate in dezbaterea asta, cautati o confirmare cum ca soferul v-a vazut inainte de a va angaja in traversare, indiferent pe unde traversati. Dureaza putin si ajuta.

    00
  31. jordan, esti in eroare in privinta codului rutier.

    horea, robintel, sunteti doi gogi analfabeti si prosti (zoso, ar trebui sa patentezi expresia asta). va imaginati ca daca va bagati in seama si ii pupati rozeta lui zoso sunteti la acelasi nivel cu el sau cu mine. va inselati amarnic

    zoso, nu pot sa nu remarc timingul corului care iti ia apararea

    00
  32. @ last post – pardon, al doilea rezultat, si e antepenultimul paragraf :)

    00
  33. @impartialul: esti prea bun pentru noi. mergi pe blog la nandos si scuteste-ne.

  34. „Ca 200m mai încolo să văd doi boi care transportau o masă. Pe întuneric. Pe viscol. Printre maşini. Noaptea! ” – clar ca au ciordit-o >:)

    00
  35. I feel you zoso!

    Cea mai mare oroare a mea, ca sofer, sunt pietonii.
    De ce? Pentru ca unele treceri de pietoni nu sunt iluminate bine (noaptea, evident), multi dobitoci parcheaza ditamai masinile langa trecerile de pietoni de nu-i vezi cand vor sa treaca, decat cand iti ajung in fata masinii si unii pietoni pur si simplu baga mecla in pamant si trec (kamikaze – „frate, ce o fi o fi”).

    Pietonii, la fel ca soferii, au si ei obligatii si anume de a se asigura ca au fost vazuti de catre soferii si ca ca acestia incetinesc, nu te arunci ca dobitocu’ in fata masinii.

    00
  36. Adevarul e ca vina cea mai mare e a boului care a parcat pe trecere, daca intr-adevar asta a fost scenariul.

    00
  37. din lege s-a scos aia cu reducerea pana la evitarea oricarui tocmai pe motiv ca era stupida. Se specifica clar trebuie sa reduci la 30/h maxim in apropierea trecerilor

    00
  38. Bai, va certati ca babele in piata :) Inainte sa va replicati inca de vreo 67 de ori, ganditi-va la asta: unii se uita la ce scrieti aici si rad de se caca pe ei.

    Ce dreacu e atat de greu de inteles? Adevarul e dincolo de noi. Reactia fiecaruia depinde de viteza vantului si de directia fulgilor in momentul respectiv. Zoso, apropo de aia cu masa: daca erai Bacovia, luai Nobelul pentru literatura si blog.

    Terminati naibii, ca va faceti de rahao.

    00
  39. Prietene, nu esti gerontofil, esti efectiv, cum zicea Alexandra-Storcescu, esti efectiv penibil. Ai o absconsa problema cu pietonii, tu, care nu ai o masina personala, ca sa ma exprim in termeni apropiati problemei. Tu, pieton cu masini de complezenta, te plangi de pietoni care nu au sansa ta sa se plimbe cu masini de imprumut, ca sa nu ma repet. Pietonule cu majuscule, du-te-n zorii zilei, ca sa nu te prind eu prin Rromania, vorba Arhiereului, la volan, tu traversand o strada. Sa nu te prind. Ca-mi vei fi prima victima ! Te conjur si incerc sa te injur in acelasi timp, deoarece fiindca caci nu posezi sau posedezi minime cunostinte despre si cu sofat versus pietoni. Deci, cum zicea tata, esti varza, prietene care te pricepi la tot si in acelasi timp la… nimic…

    00
  40. Mă, atunci când ninge, se schimbă mult regulile! Trebuie să prezentăm ceva mai multă atentie cu totii! Dar mai ales noi, soferii! Eu cred asta în continuare! Că există bătrâni, orbi sau copii pe drum! Si riscăm cam mult!

    Dar într-adevăr: noaptea, pe viscol, pe gheată mai ales, e altfel! Pe gheată o ia maşina la plimbare…de nu îti vine să crezi! Mai bine să spunem: Doamne fereste!

    00
  41. @Bogdan: esti sigur ca nu am o masina personala?

  42. @impartialul: Ăsta e argumentul tău? :)) Halal! :)) Hai sănătate, adio şi la gară.

    00
  43. Eu recunosc ca am devenit pieton responsabil in momentul in care am luat permisul de conducere (in urma cu 16 ani, cand totusi nu erau atat de multe masini, nici atatia jmekeri la volan, nici atatia pietoni nesimtiti pe strada). Poate ca mult preaincarcata programa scolara ar putea renunta la unele cursuri inutile si ar introduce cateva ore de educatie rutiera, ca de-acasa slabe sperante sa invete cineva… Fapt divers: in fiecare dimineata astept masina de serviciu in apropierea unei treceri de pietoni foarte utilizate de copii in drum spre scoala. Cei de clasele 1-4 sunt adesea insotiti de nemernice numite mame, care traverseaza cu 2-3m PE LANGA trecere. Am incercat de atatea ori sa le atrag atentia. Sa va povestesc replicile auzite??? „ce-ai, femeie, nu vezi ca-i de mana?”… „Sa opreasca boul, ca daca are bani de masina, are bani si de avocat” etc… Copilul respectiv asa vede, asa creste, asa va face…

    00
  44. zoso, ai, n-ai masina personala, nu asta e problema mea. din partea mea sa ai cate o masina pentru fiecare post nou pe care-l scrii. dar faptul ca vorbesti despre pietoni de pe piedestalul de mare conducator auto al tarii, pe care te urci singur-singurel, cu niste argumente hilare si penibile, asta da, asta e problema mea, daca chiar as avea vreo problema eu ;)

    00
  45. @Bogdan: pai se pare ca ai. si e pacat. nu imi spune, si tu ai condus cateva sute de mii de km?

  46. zoso, mi-am adus subit aminte de remarca ta, la initiaticul tau post in care ii trimiteai initial pe pietoni la origini:
    cireasa a scris pe 25 Ianuarie 2009, 10:51 pm
    De curiozitate zoso, cate sute de mii de km ai tu la activ? Ca de la o vreme esti mare sofer
    zoso a scris pe 25 Ianuarie 2009, 10:57 pm
    @cireasa: 2-3. e indeajuns?
    Q.E.D. si lema: lauda de sine nu miroase, pute rau. Si corolarul meu: ai totusi mare atentie la pietoni, ca si conducator auto. Ca e pacat sa nu.

    00
  47. @Bogdan: eu nu scot ochii altora cu experienta mea. e o diferenta. asta una

    apoi, daca nu intelegem ce vrea autorul sa zica, e pacat sa ne bagam aiurea in seama. de control. si mie imi place sa ma aud vorbind, dar uneori imi place sa ma aud tăcând.

  48. Tot ii trag unii cu comentarii despre obligatia de a incetini pina la limita evitarii oricarui pericol. Aceasta prevedere a fost scoasa din Cod acum multi ani pe motiv de neconstitutionalitate (respectiv, se inducea practic o prezumtie de vinovatie cind se considera ca accidentul produs pe trecere se datoreaza exclusiv faptului ca n-ai redus viteza destul de mult). Deci acum nu mai exista.
    Eu personal as introduce o reglementare asemanatoare, intrucit si atunci cind nu cedezi prioritatea in intersectie unei alte masini trebuie sa platesti, CU EXCEPTIA cazului cind demonstrezi ca celalalt a luat-o razna. Ceva de genul asta ar trebui si la trecerile de pietoni.
    Nu in ultimul rind, sa mergi intr-a treia pe viscol STIIND ca acolo este o trecere de pietoni este o asumare implicita a Jilavei sau cum s-o mai fi chemind. Se mai cheama intentie indirecta si ridica presiunea imobiliara pe Jilava et comp in mod simtitor. Din cpacate sau din fericire, prin oras mai circula si pietoni, si ei trebuie sa ajunga la destinatie ca si soferii, si cel mai puternic (protejat de o carcasa, in cazul asta) trebuie intotdeauna sa il protejeze pe cel mai slab.

    00
  49. Din pacate, chiar si atunci cind pietonul ti-o face intentionat si sare, asa un pic, in fata ta ca sa te bage in sperieti, n-ai ce-i face decit sa-l injuri in gind.
    Statutul de sofer iti impune, in cazul meu cel putin, o mare responsabilitate, si anume cea a linistii noptilor care vor urma. Tu esti in masina, sofer destept si cu experienta. El e pe trotuar, pieton prost si neglijent. Tu „esti pe felie”, e dreptul tau sa mergi inainte, bagi a treia si o calci. El o calca, la rindul lui. Trecerea. Tu treci peste el… Cum vei trai de acum inainte? Daca are si el o fata ca a mea, care abia ma asteapta sa ajung seara acasa si care ar suferi enorm sa stie ca nu ma mai intorc? Sau poate parintii lui il asteapta la msasa… si multe alte intrebari…
    Personal prefer sa il privilegiez pe pieton si sa il las sa treaca prin fata mea, chiar si atunci cind o ia aiurea, pentru ca linistea noptilor mele costa infinit mai mult. E optiunea mea personala.

    00
  50. noah n-ar strica sa faci educatie si cu bizonii care merg cu ceata aprinsa non stop.
    poate macar aia care te citesc renunta la treba asta.

    00
  51. @Lucian: Da, pietonul este numarul unu. Intotdeauna. Nici Zoso nu neaga acest fapt. Problema este ca exista o serie de factori care te fac orice sofer din oricare oras din Romania sa treaca zilnic prin ceea ce descrie Zoso aici. Duba parcata pe trecere sau in apropierea ei nu te lasa sa vezi pietonul decat daca ar avea mai mult de 3 m inaltime. Pietonul, stiind ca are prioritate la trecere, e suficient de pueril incat sa tasneasca, fara sa se asigure. Mai mult, 90% dintre pietoni sunt imbracati in culori inchise iar cele mai multe strazi nu sunt luminate suficient incat sa ii vezi cand se apropie macar de trecere. Urmarea? Pietonul tasneste, tu il vezi in ultima clipa, pui frana si daca ai noroc nu te buseste nimeni din spate si reusesti sa eviti si pietonul. Si asta pentru toti factorii enumerati mai sus.

    00
  52. de ce pana mea nu ai cauciucuri de iarna?!

    00
  53. Mie imi e frica de mor de dubite & microbuze parcate in apropierea zebrelor si mai ales de bezmeticii care „tasnesc” dintre ele cu mobilul lipit de ureche.

    00
  54. mai oameni, nu mai vb tampenii, va rog eu frumos :)
    cu CAUCIUCURI DE IARNA, si putin SIMT, pe care ar trebui sa le aveti din moment ce conduceti IARNA, PE GHEATA, astfel de situatii nu ar trebui sa existe. si da, inainte de trecerile de pietoni trebuie sa fiti atenti. chiar si in rest. nu stiu cat de mandri at fi daca ati calca un pieton pe interzis, iar el ar muri, dar voi ati fi nevinovati. eu ma asigur si inaintea intersectiilor in care am prioritate..trebuie sa fim constienti ca exista multi prosti.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile