Dacă face centuri ocolitoare pentru orașe.
Cetățeanului din orașul ocolit nu îi mai trec constant TIR-uri pe sub geam, poate circula liniștit prin orașul lui, se poate la cumpărături, nu mai are constant praf și minicutremure, și nu trebuie să se mai teamă de fiecare dată când trece strada sau șoseaua.
Ce trebuie să facă pentru asta? Să vândă fără prea mult scandal terenul pe unde va trece noua șosea.
Cetățeanului care tranzitează nu îi va mai fi frică nici de polițiștii care stau la pândă prin orașe, nici de bețivii locali, nici de copiii care aleargă, nici de bicicliștii cretini.
Va putea tranzita cu 90km/h orașe pe care altă dată le tranzita cu 30-50-60km/h. Mai țineți minte cum era să tranzitezi Sibiul acum niște ani? Sau Sebeșul? Acum le saluți de pe autostradă și îți aduci aminte cât de crunt era cum îți aduci aminte de cozile de pe vremea comunismului. Tataie, pe vremuri stăteai la Sebeș câte o oră când se mai arunca un prost pe trecerea de pietoni și TIRul nu putea să oprească la timp.
Nivelul de trai al ambelor categorii va crește simțitor. Poluarea din orașele tranzitate va scădea simțitor.
Nu stiu de ce dar am un oarecare feeling de speranta cu guvernul asta. Mai mult pe partea USR+ ului. Sper sa nu ma insel
Ma bucura ca sunt oameni competenti (cel putin pe hartie) la ministerele cheie detinute de USR+.
Partea proasta e ca au de guvernat in timpul unei crize medicale si financiare, iar asteptarile de la ei sunt ca de la Iisus
Asa e. Perioada de guvernare nu e chiar cea mai buna. Dar daca…
Eu sunt sincer cu mine, cu familia mea si cam vreau sa plec din tara. Am asta in plan pentru urmatorii 3-4 ani cat mai prinde mandra mea ceva experienta in domeniu. Si totusi…
Poate fac baietii ceva treaba buna si-mi schimba parerea. Am speranta cand ma uit pe hartie dar acum sa vedem si in practica ce fac.
> au de guvernat in timpul unei crize medicale si financiare
Nu este (si din cate spun specialistii nu va fi curand) o criza financiara, doar una economica. Bani sunt (disponibili in fonduri europene si pe pietele financiare) si nu sunt scumpi inca, dar trebuie pusi in miscare in directia buna: investitii in infrastructura care sa produca un efect economic pozitiv.
Sa speram ca actuala coalitie de guvernate va rezista tentatiei de a da rapid niste tunuri pentru prieteni, pana nu vin altii la putere si se va apuca sa faca lucruri mai cu cap si viziune mai lunga de 5-6 luni. Aceasta e marea asteptare de la USR+
Bani pentru prieteni se pot face si din investitii bine gandite, care sa ajute si restul oamenilor.
Hai sa vin eu sa stric zenul. La Sănătate e un economist care s-a remarcat prin interzicerea totala a transplantului pulmonar ca nu ii convenea lui birocratia si a pus stop total in timp ce oamenii asteptau pe liste.
La Justiție au pus unul care a închiriat 7,5 metri pătrați din casa părinților ca să poată obține o garsonieră de la instituția unde lucra mama lui. In plus in anul cand a devenit parlamentar Stelian Ion facea cam 3800 de lei net /luna ca avocat in Constanta. Super competent. La Cercetare, Inovație și Digitalizare e un geolog care ține cursuri de coaching și inteligență emoțională. La Economie e un baiat care in nenumarate randuri a venit cu propuneri imbecile, dar e ok ca e om nou si tanar . Numai zic de afacerea Motorola. La Transporturi va fi un it-ist care a invatat cum e cu infrastructura citind pe net.
@N: domnul meu, înțeleg că sunteți singurul personaj abilitat să judece competențele miniștrilor, sau cum?
@Margelatu, nu stiu de unde ti-ai creat impresia asta :))) Vroiam doar sa arat ca nu e nimic care sa ne dea sperante. Sperante ne-am pus si cand a candidat prima data Iohannis nu ? Mai tii minte cum era imediat dupa alegerile din2014 ? Hai mah ca a iesit nemtalaul, ne-am luat tara inapoi, facem Romania lucrului bine facut. Si a trecut timpul si proiectul „Romania Educata” strange praf prin sertare.
Sper sa ma insel, dar sincer nu prea vad sanse. Din toti cei de la USR+, doar Drula pare un pic mai rasarit, in sensul ca nici nu activez in domeniu , nici nu am auzit pe cineva sa il critice ca a vorbit prostii. Vedem.
@N: Cine a mai zis ceva de speranțe? Până în 2012 găsisem o modalitate de a ignora ce se întâmplă prin politică și să-mi văd de treabă. Când a început epoca Ponta mi-a fost clar că încă 50 de ani de socialism urmează cu brio, aia e. În perioada tehnocrată parcă începea să mai miște ceva, programe noi, idei de secol 21, infografice la guvern, Ghișeul.ro funcțional… etc.
În 2016 mi-a fost clar: emigrare sau ignoranță. Nu am mari așteptări acum de la PNL sau alții, dar măcar mai schimbă peisajul… vezi mai un hipster, un om mai citit… nu doar din categoria „a furat, dar a și făcut”.
Depinde de cât iese.
Eu cred ca ai vrut sa spui calitatea vietii. Nivelul de trai poate fi si el corelat cu ce ai spus, dar mult mai putin.
Grecii și portughezii au cele mai multe autostrăzi din UE pe cap de locuitor și sunt unele dintre cele mai sărace țări din UE, autostrăzile nu-ți garantează absolut nimic mai ales pt tari periferice care nu-s noduri de trafic pt comerțul european sau mondial.
Autostrazile iti garanteaza mai putini morti pe sosele. Ca acolo suntem campioni. Portugalia are 3000 km de Autostrazi la o suprafata de 2,5 ori mai mica.
@stefan – Romania într-adevăr e pe primele.locuri la Nr de morți din accidente de circulația insa aproape 50% sunt din cauza faptul că pietonii trec aiurea strada mult peste media ue, în rest Nr de morți e in media UE, iar problema asta se rezolva cu educație, pot sa faci cate autostrăzi vrei daca lumea traversează aiurea străzile prin localități.
Autostrada București-Constanța e făcută de 10 ani iar Dobrogea rămâne la fel de săraca cum era și înainte de a fi autostrada.
Iar Norvegia are jumătate număr de km de autostrada fata de Romania și e cea mai bogată tara din lume.
Bineînțeles că educația primează, însă pe DN și DJ mor de doua ori mai mulți pietoni decât pe străzi. O Românie cu 3000 km de autostadă ar însemna că, brusc, sute de localități scapă complet de trafic. Sute. Pe lângă scăderea evidentă a deceselor în rândul soferilor și pasagerilor, vei avea o grămadă de pietoni care nu vor mai muri/suferi accidentări grave în zona rurală sau în afara localității. Autostrăzile nu-și propun să scadă incidența pietonilor accidentați pe străzi, în oraș. Că de multe ori nici n-au cum.
@Stefan – adică cand vor fi autostrăzi nu va mai traversa populația aiurea dn-uri și dj-uri sau nu va mai fi nici o mașină pe ele că să nu-i accidenteze pe cei care trec aiurea ? Tu trăiești într-o lume utopică ?
Repet Nr mare de morți e exclusiv din lipsa de educație a pietonilor iar dpdv de vedere economic nu-ți garantează nimic autostrăzile Norvegia cu 400-500 km de autostrada e cea mai bogata tara din lume iar Nigeria și maroc au mii de km de autostrada și sunt printre cele mai sărace țări din lume.
Dud, suferi de ceva deficiență în a înțelege texte scrise? Ești incapabil să gândești altfel decât în extreme? Dacă traficul de pe segmentul de drum scade cu 90%, șansele să dai peste badea Ion care vine beat de la birt scad și ele considerabil. Dar ești prea fixat în ideile tale puține și proaste ca să poți înțelege asta.
O infrastructură rutieră și feroviară dezvoltată cumsecade ar însemna potențial enorm pentru zonele deservite. Ăsta e un fapt, nu ceva discutabil. Cum se valorifică acel potențial depinde apoi de fiecare administrație locală în parte. Norvegia e din acest punct de vedere un exemplu prost, fiindcă prosperitatea lor nu se bazează pe rutier/feroviar. Astept totuși să văd miile de kilometri de Autostrăzi din Nigeria și Maroc.
@stefan – e exact pe dos fata cum zici tu, numărul de.morti va creste pe.masura ce bizonii vor putea.merge cu viteze mai mari prin localități iar populația nu va renunța peste noapte sa traverseze aiurea doar pt că vor fi autostrăzi. Tocmai că acum traficul greoi ne ajuta ca bizonii sa fie ceva mai potoliti prin localități când traficul va fi lejer vor bate recordurile mondiale de viteza prin localitati.
@srefan – poți aștepta cat vrei – Nigeria are 2800 de km de autostrada iar Maroc 2200 km și ce folos ? Și nu-s sigurele exemple – Grecia are peste 2500 km și e una dintre cele mai sărace țări din Europa și toate tarile pigs (Portugalia, Italia Grecia și Spania) au mari probleme economice după ce au investit masiv in autostrăzi.
Grecia mi se pare un caz aiurea. Pentru am fost pe acolo indeajuns de mult incat sa-mi sara in ochi gramada de case si firme parasite de-a lungul autostrazilor. Autostrada ofera multe, dar cand turismul si micile afaceri sunt baza economiei se pare ca o autostrada e un lucru rau.
Insa ce cladirile parasite sunt doar pe autostrazile facute de-a lungul fostelor drumuri nationale.
ca să ai creștere economică ai nevoie de transport. Imaginează-ți că ești cucu șofer pe camion. Ai prefera să stai o zi întreagă să alergi contra cronometru pe drumurile patriei sau să stai relax cu cruise control pe autostradă?
dacă te uiți puțin la norvegia o să observi un lucru interesant: e înconjurat în proporție de 50% de apă și are în general orașe port, deci logica spune că transportă chestii pe MARE.
Astept si un articol despre ce poate face turcan la munca
Guvernul asta a început promițător -s-a făcut urmatorul pas din mărețul program iohanescian Romania educata pas cu pas după monumentul de competenta monica anisie acum îl avem pe șeful plagiatorilor Câmpeanu,unguri paznici la paduri, țurcan ministra la (ne)munca și fugarul câțu marioneta de serviciu.
@Conasu nu stiu cum e cu Campeanu ca niciodata nu m-au impresionat acuzatiile de plagiat fata de ce smecherii pe mil de euro au facut altii. Dar Turcan ca ministru al muncii e EPIC. Cineva a avut simtul umorului.
Mda, ce ar fi mers o Rovana say Olguta:)) Rovana ffs.
Glumesc. Nu stiu cine o tine in brate pe Turcan(bine ca a disparut Gorghiu) dar e mai bine decat oricare pesedescian.
Păi hai să vedem ce promite programul de guvernare în ceea ce privește ocolitoarele. La final de mandat tragem linie și vedem ce s-a făcut:
„Accesibilitatea polilor locali de dezvoltare economică prin implementarea unui program de construcție a unui număr de aprox. 370 km de variante de ocolire în perioada 2021- 2024, în valoare de 5,5 miliarde de Lei, fără TVA, ca de exemplu:
* continuarea proiectelor de construcție variante ocolitoare (VO; Centuri ocolitoare):
* DNCB (Drumul Național Centura Municipiului București, cu intervențiile la cele 4 pasaje Domnești, Berceni, Oltenița și Mogoșoaia);
* VO Bârlad;
* VO Timișoara Sud;
* VO Zalău;
* VO Satu Mare;
* VO Târgu Jiu,
* VO Galați;
* VO Tecuci,
* VO Mihăilești,
* VO Târgu Mureș;
* Demararea unor proiecte noi:
* Centura Metropolitană Cluj-Napoca,
* VO Sighișoara;
* VO Vaslui;
* VO Giurgiu;
* VO Sf. Gheorghe;
* VO Pitești Vest,
* VO Timișoara Vest;
* VO Râmnicu Vâlcea;
* Implementarea în baza unor parteneriate cu autoritățile administrației publice locale a unui program de construire de variante de ocolire (VO Sibiu Sud, VO Mediaș, VO Salonta, VO Arad Est, precum și alte proiecte, a căror fundamentare economico-socială le susține);”
Pentru VO Bîrlad îți spun de pe acuma că e circ cu jmekeria lui Constantinescu, fost primar besede cu ”Centrul de afaceri Tutova” plantat exact pe traseul șoselei, că știa omul pe unde va trece…
Cred ca USR-ul e de fapt speranta din guvernul nou, nu PNL. PNL = aproape PSD
Bani au, pare ca este si vointa, vom vedea.
Daca nici USR-ul nu va performa sau coalitia nu rezista, nu va mai exista vreo speranta pentru Romania.
PNL s-a miscat decent spre bine pe zona de infrastructura anul asta… (nu comentez toate celalalte decizii).
USRPLUS vrei sa zici.
Dar sa nu ne facem sperante prea mari, ca or fi ei baieti buni dar parca prea oportunisti, putin cam mincinosi si prea patrunsi de mesianism.
Ghinea, a fugit din Romania la Bruxelles, acum se intoarce ca vrea ministru, vrea functie.
Vlad Voiculescu, s-a tot tinguit ca nu il pune Nicusor viceprimar, acum s-a sucit, nu mai vrea local la Bucuresti, vrea direct ministru la sanatate. Eu, ca bucurestean, l-as fi vrut viceprimar, ca de aia a candidat si de aia l-a votat lumea si cred ca s-ar fi gasit in USRPLUS alt baiat bun de ministru la sanatate.
Ce incredere sa mai am in genul asta de oameni veleitari? Dupa cum ziceam, sint ok ca ministri dar sint 100% sigur ca nu ei vor transforma Romania.
@Martha Logu: „Vlad Voiculescu, s-a tot tinguit ca nu il pune Nicusor viceprimar, acum s-a sucit… Eu, ca bucurestean, l-as fi vrut viceprimar, ca de aia a candidat” Cand m-am uitat ultima data pe buletinul de vot, nu aveam vreun loc pe care sa pun stampila la viceprimar…Cat despre intarziere in numirea ca viceprimar, eu imi amintesc ca tocmai VV zicea ca se datoreaza unor contestatii, nu lui ND. Iar recent, ar fi motivat si de ce s-a retras: ND nu i-a mai raspuns la telefon, dupa alegeri. Deci avea premisele unei colaborari „fructuoase”. Omul s-a simtit si s-a dat la o parte, ca si la candidatura la primarie.
@Bipbip pe bune ? Adica tu nu ai observat disperarea cu care unii din USR+ se agata de functii, nu doar VV ? Ghinea era europarlamentar si si-a dat demisia ca sa devina acum ministru. L-am votat sa stea in plm acolo sa faca treaba pana la finalul mandatului. Nu, nu ma intereseaza ca asa au facut si altii de la PSD, PNL etc inainte. Astia se laudau ca sunt altfel. In plus nu ai cum ca partid sa cresti oameni noi si competenti cand aceleasi persoane monopolizeaza discutia de fiecare data.
Mie îmi place la maxim liber-schimbismul vostru în ceea ce privește evaluarea membrilor USR-PLUS.
Intră la guvernare: „păi se agață de funcții, nu vezi cum aleargă după funcții?”
Nu intră la guvernare: „niște lași! Păi îi votăm mereu ca să scoată 12-15% și să stea în opoziție? Să pună osu la treabă!”
Hai băieți, fiți mai hotărâți, vreți să vă dau linkuri de pe youtube cu Viorica Vasilica? Poate vă era dor de unii competenți gen Daea.
@N : pe cat pariem ca daca puneau la fonduri pe altcineva, ai fi comentat ca nu are competenta. Mie mi se par foarte ok ministri USR-PLUS, si mai toti au dovedit ca au competenta pe domeniile pe care au fost numiti. Cat despre goana dupa ciolan: din cate stiu salariul si beneficiile de europarlamentar sunt mult mai ok si cu mult mai putina bataie de cap decat cel de ministru in Guvernul Romaniei.
@Bipbip, tocmai asta zic, ca fie nu au sau si daca au (sunt sigur ca sunt si oameni mai bine pregatiti acolo) nu sunt promovati mai mult. Pe economie e doar Nasui, pe transporturi doar Drula, Ghinea e tovarasul lui Barna (nu am nicio idee cu ce s-a remarcat daca stiti please share), VV eternul milog „dati-mi si mie o functie”. Legat de beneficii, da salariile sunt mai mari acolo, dar ca ministru te trag de maneca diversi bisnitzmeni sa le dai si lor un contract. Vedem, sper sa ma insel si sa iasa bine.
@BipBip, ce bine ca la ministerul sanatatii nu se simte dat la o parte. Tare asta „bine, ma, daca nu ma vreti viceprimar ma duc ministru”
Trebuie sa stii si ce vrei pentru ca sint oameni care se uita la cit de consecventi sint politicienii. Nu poti sa ma acuzi ca sint liber-schimbist ca il acuz pe Voiculescu de duplicitate din moment ce a asteptat sa vada cum merg negocierile si, cind i-a iesit combinatia, si-a pus palma-n cur si a fugit ministru la sanatate.
Trebuia sa renunte demult sa fie viceprimar, de cind a vazut ca Nicusor il saboteaza, nu atunci cind i s-a oferit functie la sigur. Sau si mai bine, nu renunta deloc, si raminea sa se bata si sa-si impuna programul si ideile, pentru asta l-as fi apreciat mai mult.
Am inredere ca va face treaba la Sanatate, dar ca el mai sint si altii prin USRPLUS, nu e el singurul priceput.
Nu caut moralitate si verticalitate in politica, dar Vlad Voiculescu ar trebui sa fie mai atent cum isi construieste imaginea publica.
@Margelatu’ Ghinea si Voiculescu nu sint singurii ministeriabili din USRPLUS, mai sint si altii care pot face fata cu brio in guvern. De ce trebuie sa fie mereu aceiasi pe care sa-i vad si la minister, si la primarie, si in parlament, si la Bruxelles? Voiculescu putea sa ramina viceprimar si PLUS putea sa nominalizeze alt ministru la sanatate. Ghinea trebuia sa ramina europarlamentar si USR putea numi pe altcineva la Fonduri Europene (pe Barna de exemplu, ca stie si el cu astea ) Nu au venit ei cu oameni noi in politica? Unde sint, ca vreau sa-i vad?
Senzatia mea e ca oricum ar da-o, nu au sapca, din ce spuneti voi: Daca au aratat ca pot face ceva, vezi Ghinea si Voiculescu: de ce nu pun oameni mai noi, ca astia se agata de ciolan. De parca astia ar fi guvernat tara in ultimii 31 ani, nu PSD si PNL…. Daca ii schimba, vezi cazul Gotiu: pai omul ala a dovedit ca se poate lupta, de ce l-ati schimbat cu oameni noi care inca nu au dovedit nimic. Ma mir ca nu i-ati gasit si lui Drula defectul ca e prea vizibil cu infrastructura, si ca sa lase pe unul din esalonul 2. Sau lui Stelian Ion ca ar fi bine sa ramana parlamentar, ca prea se agata si el de ciolan, cu guvernul.
Si nici macar nu e o descoperire epocala. O stim de mult dar de abia de vreun 1 se misca lucrurile concret si aici as da cu reticenta credit PNL (Centura Bacaului, Centura A0 Bucuresti inceputa in sfarsit, pasajele long overdue la Mogosoaia, Berceni, Domnesti in sfarsit se misca vizibil). Exemplele Sibiu si Brasov dovedesc fara umbra de indoiala ca o centura ocolitoare moderna pot rezolva macar partial problema traficului si pot deschise oportunitati in plan economic. Tot nu imi explic cum o guvernare PSD cu majoritate istorica si Consilii locale si judetene nu reusit sa dea drumul sau sa finalizeze proiecte mari de infrastructura. Probabil energia mergea catre „Reforma” justitiei..as adauga la masuri pentru ridicarea nivelului de trai si trenurile metropolitane care pot e libera traficul din zona pre oraseneasca si costa mult mai putin decat o linie de metrou. Daca francezii si nemtii fac naveta cu trenurile ieftin si civilizat, romanii sunt inca prizonierii ideii ca daca nu ti iei SUV ul la munca in fiecare zi, viata nu merita traita.
„Să vândă fără prea mult scandal terenul pe unde va trece noua șosea.”
Caz cu teren agricol în Pitești:
„Bună ziua, vă expropiem, ca pe aici va trece drumul”.
„Ok, câti bani?”
„Bani? Nu nu nu, primiți actiuni la Fondul Proprietatea in valoare de cât zicem noi și nu reușiți să vă mai scoateți ceva de acolo, lol.
„Păi nu vreau așa, ca sunteți mârlani.”
„Cealaltă variantă e să primiți teren la schimb”
„Ok”
„Lol, nu mai e teren disponibil în Argeș ca s-a dat, rămâneți la coadă și vă dăm noi teren când mai avem”.
Il exploatai terenul?
@venom
Puneam grau non-bio, am fost bolnav cand eram mic, am trecut odata pe rosu, un copil s-a impiedicat de un sarpe odata pe teren, iarna nu am dat zapada din fata blocului, am complotat impotriva clasei muncitoare, ce mai, chiar meritam sa imi fie luat al naibii burghez ce sunt.
@venom
Ce relevanta are in cazul de fata ce face cu terenul? Vorbim de o proprietate.
Daca pamantul era exploatat sau nu crezi ca puneau problema diferit?
Nu mai functioneaza de ceva vreme asa cum zici tu. Statul nu mai vine sa intrebe daca vrei sa vinzi, pur si simplu blocheaza suprafata de care are nevoie in cartea funciara si apoi incepe procedurile de despagubire, in functie de ce teren era (agricol, agricol intravilan, intravilan construibil etc), pe niste grile pe care le are deja. Daca ti se pare ca meriti mai mult, te poti duce in instanta, dar statul isi continua treaba cu „deposedarea pentru utilitate publica”.
@fluture Sunt complet de acord sa se intample cum zici tu. Iar in conditiile astea “Să vândă fără prea mult scandal terenul pe unde va trece noua șosea.” este irelevant. Si asa trebuie sa se intample.
Pe mine m-a secat interactiunea de mai sus cand s-a intamplat, atunci am inteles de ce sunt probleme cu expropierea, variantele de despagubire oferite erau inacceptabile si pentru cel mai „ma sacrific pentru tara” cetatean. D’apai pentru echipa „asta e pamantul primit de strabunicul ca a luptat in razboiul de reintregire”.
Nu e vorba sa fii de acord cu ce zic eu. Iti spun doar cum se intampla astazi. Exista legislatia pentru expropriere, functioneaza. Primesti notificari acasa ca s-a operat blocarea a X m2 din suprafata. In general, le primesti dupa termenul la care te poti opune inscrierii in cartea funciara. Dar dureaza mult pâna statul, prin functionarii lui, ii gaseste pe proprietari. Lenea, combinata cu lipsa documentelor lasate de functionarii dinaintea ta, fac ca si acum statul sa astepte câteodata si ani de zile ca primariile sa dea lista tuturor proprietarilor (pe Centura Bucuresti, exista si acum terenuri la care scrie „proprietar neidentificat”; iti dai seama, daca primaria, care gestioneaza si a improprietarit oamenii in zona aia NU STIE al cui e terenul). E vorba de coordonare, care e foarte dificila intre diversele institutii ale statului. Nu mai are legatura cu proprietarul.
Pe de alta parte, mai sunt cazurile izolate când intervine nu stiu ce minister care spune ca intr-o zona anume e o specie protejata sau sit arheologic. Trebuie mai multe avize, iar se opreste trenul in câmp. Apoi se schimba oamenii, cel care vine in loc poate e si mai incompetent si mai lenes, si iar treneaza câtiva ani.
Dar, repet, nu mai e „vina” proprietarilor de ceva vreme.
@baliverne
Vezi ce scrie fluture mai jos.
„expropriere” e un cuvânt foarte urat. La fel și naționalizare.
@fluture
Aia cu „deposedare pentru utilitate publică” e folosita doar pentru găinari dintr-aia mici. Cu aia mari se negociază întotdeauna.
Apropo, nu s-ar putea „deposeda pentru utilitate publică” drepturile legate de noile vaccinuri anti covid?
Evident ca exista si smecheri care au cumparat inainte, avand informatii din interior. Dar singura „schema” e ca ei iau ieftin terenul agricol si fac un PUZ (proiect) pe el, il aduc in intravilan si apoi au multiplicat pretul cu 10. Iar daca mai trântesc si o constructie pâna se pune in miscare exproprierea, au facut si mai multi bani.
PS. m-am exprimat gresit cu „deposedare”, ii zice „expropriere pentru utilitate publica”.
@fluture
Deci expropriem și noi un vaccin pentru utilitate publica?
https://www.hotnews.ro/stiri-coronavirus-24476329-vaccin-anti-covid-esec-omc-privire-drepturile-proprietate-intelectuala.htm
fluture, la fel de legal NU se poate face nimic din ce zici tu acolo („Dar singura “schema” e ca ei iau ieftin terenul agricol si fac un PUZ (proiect) pe el, il aduc in intravilan si apoi au multiplicat pretul cu 10. Iar daca mai trântesc si o constructie pâna se pune in miscare exproprierea, au facut si mai multi bani.”)
pentru ca legal toate alea ar trebui facute inainte de blocarea terenurilor la cadastru, pentru ca in momentul ala nu mai pot fi tranzactionate si nu se mai acorda avize pentru nimic. iar intre studiul de fezabilitate care zice ce cum si pe unde si blocarea la cadastru nu se poate face nimic pentru ca astea doua sunt oarecum concomitente.
altfel spus informatiile alea din interior trebuie avute cu mult timp inainte ca sa se intample ce zici tu. de unde rezulta o posibila explicatie pentru lungirea la limita absurdului a acestor etape.
thebblack, reciteste comentariul meu. Am scris negru pe alb ca pot face asta cei care au „informatii din interior”.
In 2006, am reusit sa fac rost de harta cu proiectele centurii Bucuresti (largire) si chiar proiectul celei de-a doua centuri (nici nu stiu daca mai e valabil acum). O harta color, format A1, vedeai exact pe unde erau proiectate sa treaca soselele. Repet, era un proiect, daca te apucai sa cumperi era pe barba ta. Erau insa oameni din interior (PNL, PDL daca nu ma insel) care aveau puterea sa modifice „un pic” traseul soselei (sau a iesirilor de pe centura, a intersectiilor cu drumurile existente etc). Eu am ales sa nu cumpar, mergând pe ideea ca nefiind conectat politic risc sa ramân blocat ca prostul. Agentii mei au intermediat (aveam o agentie imobiliara) pentru diverse personaje cumparari de terenuri in unele zone (DN4), care veneau cu informatii precise, gen „vreau sa cumpar terenul asta sau asta, gasiti-mi proprietarul”. La un moment dat, unul din agenti a venit cu Bercea Mondialu’ care, ce sa vezi, stia si el informatii si cerea sa vada terenuri in zonele alea. De unde le avea, nu stiu. Ce stiu e ca nu s-a facut nicio tranzactie cu personajul asta, care acaparase total agentul si-l folosea ca pe angajatul lui, pâna când am pus piciorul in prag si l-am trimis sa ne caute in alta parte.
Acum, asa, de dragul speculatiei, zic ca pâna nu ai primit despagubirile, ai posibilitatea sa faci ce vrei tu pe terenul tau, chiar daca scrie ce scrie in cartea funciara. Iti dau exemplu un teren cu deschidere la soseaua de centura (caz real). Are 15.000 m2, 3 loturi distincte, 2 proprietari pe loturi distincte, deschidere 23 ml la centura. Fiecare lot are vreo 10 m retragere de la sosea, pentru largire. Inscrisi in cartea funciara de stat in vederea exproprierii. Cei doi proprietari fac PUZ pe toata suprafata. Nu e obligatia lor sa faca dezmembrare pentru cei 10 ml retragere. Vor tine cont de ei la PUZ, vor respecta retragerea, dar PUZ-ul va fi pe toata suprafata, având in vedere ca nu exista dezmembrare. Când terenul va fi declarat intravilan, va fi declarat in totalitate, nu „cu exceptia celor 10 x 23 ml, care ramân extravilan agricol pentru ca statul nu vrea sa plateasca despagubiri mai mari”. Repet, speculez, mi s-ar parea normal asa, mai ales ca statului ii ia câteodata si 10 ani de la data notarii in cartea funciara la plata despagubirilor.
fluture, nu te contraziceam, doar intram un pic mai in detaliu.
in ce priveste insa dreptul tau de a face ce vrei cu terenul, nu e chiar asa. poti face pe/cu el ce vrei atat timp cat e „degrevat de sarcini”. asta inseamna ca nu e parte a unui uzufruct, uzucapiuni, servituti etc. sau vizat in vreun un caz de mostenire, partaj, expropriere sau orice alta situatie care ii poate schimba situatia juridica sau proprietarul.
ca la noi se intampla altfel…
Nu rezolvă nimic centura. Orașul în care stau are centură și traficul tot e crunt, poluarea la fel, iar dacă încerci să ieși pe centură mai ales la oră de vârf e crâncen, înainte de pandemie am făcut într-o vineri o oră jumate de la Arcul de Triumf până la ieșirea dinspre Otopeni
Bucurestiul nu are centura (inca): chestia aceea plina de treceri de puetoni, intersectii tampite, giratorii, etc nu se poate numi centura.
Ahaha, bucuresti style. Acolo va fi traficul lejer pe strazi cand va trece lumea la masini zburatoare.
Daca vrei sa vezi ce inseamna centura vezi bvd Periferique (centura Parisului) sau alte orase. Centura inseamna minim 2 benzi pe sens, bretele pentru cartiere si eventual semafoare sincronizate, nu ce are Bucurestiul. Vezi ocolitoarele Sibiu si Brasov ca exemplu pozitiv la noi.
A spus cineva in alt comentariu: le dai sosele oamenilor, ei le vor umple. Indiferent de numarul de benzi.
Perifericul Parisului, asa lat cum e el, fara treceri de pietoni aberante e moarte de om la orele de vârf. Sa stai o ora in trafic, pe Centura Parisului e ceva intrat in sângele francezilor/parizienilor, daca stau mai putin zic ca au noroc in viata. So, nu sunt sigur ca solutia este mereu „hai sa mai facem niste sosele”.
@fluture, mult-prea-laudatul Bolojan nu e de acord cu tine Si eu cred ca daca faci parcari, drumuri oricat de multe si de late tendinta pe termen lung e sa se inmulteasca nr de masini.
„le dai sosele oamenilor, ei le vor umple” ăsta este cel mai retardat argument văzut vreodată. Logic că se umple, că de aia o faci, pentru că infrastructura existentă nu face față, căcat. Mai bine forțezi oameni să își trăiască viața pe niște drumuri de căcat, pentru că dacă faci un drum nou, va fi folosit?
Ca si adaugire la articol:
– sa ii dea afara (adica concediat din ala pe bune) pe toti aia de la CNAIR/CAIR sau cum ma-sa se cheama, ca aia au fost mereu maxim impotriva constructiei de drumuri noi.
– sa vorbeasca cu sef’su si sa nu si-o mai arda prost cu avize de la nus’ce alte ministere pentru autostrazi. Ai desenat-o, o faci. Fara aviz de la mediu, cultura, slbz. Ai dat de ursi, faci tunel la fiecare km ca e suficient de ieftin sa fie costul neglijabil.
– Studiile de “fezabilitate”: doar sa stie constructorul ce materiale sa foloseasca si sa faca oferta in mod corespunzator, ca acum nu mai este cazul de “nu putem s-o facem pe acolo ca motive” – exista tehnologie sa faci pe oriunde vrei. Si alea sa le faca constructorii.
„sa ii dea afara … pe aia” .
Asta in sine e o chestie extrem de grea. E greu de dat afara chiar si la privat (adica pe banii tai) ca daca nu stii ve faci te acuza „aia” ca esti rasist si antighei si te trezesti ca trebuie sa-i mai dai si despagubiri pe langa salariu.
La stat e chiar mai greu: trebuie sa te asiguri ca aia care fac actele pentru dat afara nu sunt o combinatie de incompetenta si rea intentie…
Pe de alta parte, nici macar nu terbuie sa-i dai afara; trebuie doar sa-i pui la munca si sa-i instruiesti…
Ar merge făcut ceva și pentru E85.
Ce? Sa prelungeasca portiunea de 2 benzi alternative?
Acel ceva se numește A7.
@Dan Pandrea: si cei care stau intre SIndrilita si Buzau ce fac?
@punKreas: se bucură de un DN2 fără moldoveni.
@Dan Pandrea: majoritatea moldovenilor stau in estul si sudul Bucurestiului. Nu o sa faca nimeni 2 ore pana la Ploiesti ca sa mearga pe A7 :))
@punkreas: îmi place că ești foarte sigur pe ce spui, dar realitatea din teren te contrazice un pic. Traseul Doamna Ghica – Petricani – A3 – Mizil – Buzău este din ce în ce mai aglomerat. În vreo 4-5 ani, când vom avea autostradă cel puțin până la Buzău, aproape tot traficul de pe Urziceni se va muta pe A7. Și cei care locuiesc în estul și în sudul Capitalei vor putea ajunge mai ușor acasă prin A0, care cam în aceeași perioadă ar trebui să fie gata.
Majoritatea moldovenilor stau în Moldova
Știi ce o să gândească românașul dacă se eliberează o parte din oraș? Că este timpul să-și mai cumpere o mașină.
Centurile trebuie corelate neapărat cu politici sustenabile în interiorul orașului.
nu coaie
Drula din ce stiu , este cel mai competent om din Ro cand vine vorba despre infrastructura . Din pacate mereu a fost dat la o parte . Acum va avea, sper , toate parghiile sa faca totul posibil .
Nici nu conteaza ce face guvernul , insa daca pun pe jos 1000km de drumuri Romania , clar o va duce putin mai bine .
Observ in Guvern multi oameni de pe vremea lui Ciolos. Observ in acelasi timp multi oameni in comentarii, care-si pun mari sperante in ei.
Deci oamenii au mai fost in Guvern, nu prea au facut mare lucru. Si aveau tot Guvernul. Nu doar o treime. Si atunci, si acum, nu poti spune ca au un parlament prietenos.
Dar cumva acum, hai ca mai tragem o fisa. Poate o sa fie bine.
Lasă boss, că a făcut PSDu bine, d-aia ești azi în țara asta bogată.
Emmm… Dau doar un exemplu: ei au introdus plata cu cardul la ghișeul anaf. În anul 2016. Ce au așteptat guvernele pre-Cioloș pentru această implementare banală?
Ca și comparație, după ce a plecat guvernul Cioloș, Psd a scos plata cu cardul. Oare de ce?
Mai sunt multe exemple.
Ce poate sa faca un guvern minoritar?
La Drajna se asfalteaza in ajun de craciun, dupa ce a plouat si gropile sunt pline de apa. Fix azi i-a apucat harnicia…
Cred ca problema nu e neaparat cu vandut o parte din teren. Marea problema e ca bucata de teren de multe ori e pe la mijlocul parcelei si asta inseamna ca pentru a-ti lucra terenul fie trebuie sa traversezi centura sau ce drum o fi ala, daca e posibil, fie sa ocolesti pana unde este o pasarela ceva. Brusc risti sa ai de facut ceva km cu tractorul pana pe bucata cealalta de teren.
Cum se șterg postările critice și se lasă doar postările care lauda mărețele planuri penelisto-useriste, de parcă ar fi prima și ultima dată în România când diverși politicieni promit mii de km de autostrada pt că apoi să nu se facă mai nimic.
Conasule, eu sterg unele postari ale tale. Esti pur si simplu penibil cu injuraturile tale la adresa PNL-ului, USR-ului, UDMR-ului si a lui Iohanis. Penibil. Deranjant. Ai câte 3-4 comentarii identice, la foc automat, in care scuipi in directia guvernului, aliantei cu UDMR sau alte marote de-ale tale.
Corect, fluture baga și o cântarea României pt drula și usere.
Vezi, exact despre asta era vorba. Cine nu e de acord cu tine, pupa-n cur pe Drula, PNL, USR, UDMR.
Sa nu uitam de jegurile de la Avocatul Poporului si CCR. Institutiile astea pot pune bete serioase in roatele guvernului.
Nimeni nu merge la Sebes, si nici la Sibiu pentru ca ambele „orase” au fost inchise in timpul Marii Desteptari.
Ah, pardon, am vorbit prea repede.
Mda, deja începe sa se trezească din mahmureală.
https://www.g4media.ro/drula-reduce-viteza-pe-autostrada-cei-1-000-de-kilometri-din-programul-de-guvernare-includ-si-proiecte-in-derulare-nu-vor-fi-finalizati-toti-in-4-ani-in-programul-de-guvernare-noi-avem-o-viziune-pe.html#comments
Îmi place aia cu „viziunea”. 15000 de specialiști ai cdr reloaded
Vezi că te baneaza fluture daca îndrăznești să pui la îndoiala mărețele planuri cincinale useristo-peneliste care se vor finaliza în mai puțin de 4 ani.
Să vedeți cum vor dispărea pe sestache zecile de spitale promise în campania electorală și celelalte baliverne electorale pt fraieri, usr nu mai scoate nici un cuvințel de eliminarea taxelor pe salariu minim că minciunile lui orban doar johanis le mai crede – declarație Orban 2008 din postura de ministru transporturilor – in 8 ani Romania va avea 2000km de autostrada, au trecut de atunci 12 nu 8 ani.
Ce, si astia au promis zeci de spitale? Ai un link cu asta? Au zis sa pluseze la cele 8 spitale regionale pe care le-a construit PSD in 2016-2020?
@bipbop – se găsește pe net programul de guvernare, pe lângă miile de km de autostrada, mai apar și astea:
„- 10 spitale, inclusiv maternități, cu o valoare de 4 miliarde de Lei – CONSTRUIRE DE LA 0;
– 25 spitale județene, cu o valoare de 2 miliarde Lei – reabilitare;
– 110 spitale orășenești, cu o valoare de 4 miliarde Lei – reabilitare.”
@conasul
Vad ca încă nu m-a banat.
Cat despre spitale (8, 10 sau câte or fi în plan) as putea spune ca România nu are nevoie de asa ceva. Principalele probleme ale sistemului sanitar în România sunt legate de asistenta primara și de lipsa de personal, nu de lipsa spitalelor.
Avem exemplul stadioanelor de fotbal. Faptul ca am construit arena națională (o porcărie care nu poate fi folosita decât pentru fotbal și concerte) ne-a făcut automat naționala de fotbal mai buna? Sau Cluj arena sau noul oblemenco, noul Ilie Oana? Sau proiectalele stadioane „noul Ghencea”, „noul giulesti” vor aduce automat performante mai bune și spectatori mai mulți? Nu prea cred. În schimb acolo unde s-a investit în oameni (de exemplu la scrimă sau la tenis de masa) se mențin rezultate rezonabile. Ca tot am adus vorba de sport sunt curios dacă noul ministru al sportului, ciclistul Novak va bloca cedarea velodromului din Ștefan cel Mare către huliganii lui SC F C Dinamo (aia de apărau PSD în 2017) va să facă acolo „stadion fără pista” pentru 200 de spectatori pe meci.
sunt sofer frecvent pe drumurile din jurul bucurestiului, undeva intre 15 si 20 de mii de kilometri fara sa ies din ilfov si acolo rar pana la peris sau snagov in ultimul an. din acesta postura, in acest inetrval am vazut ca se lucreaza, nu cat de intens s-ar putea, dar se lucreaza constant si se vad avansari ale lucrarii pe centura bucurestiului. au inceput recent, deocamdata sunt la stadiul de lucrari preliminare, a0 (a doua centura). ca lucrari mai mici au fost incepute si se apropie de sfrasit sau chiar au fost finalizate diverse drumuri locale. au fost finalizate rapid lucrari care fusesera incepute inainte si care stagnau aiurea (cel mai graitor exemplu este calea giurgiului/dn5, care a stat la stadiul de drum in lucru, fara marcaje, fara intersectii, fara semnalizare, mai mult de 2 ani, acum a fost finalizat in cateva luni). au fost usor imbunatatite multe intersectii notorii (dncb/tunari ar fi un exemplu).
ca exemplu negativ pot spune ca firma mea a tras ultimii trei ani sa reabiliteze un drum de 30 de kilometri. nu din reavointa sau incompetenta ci pentru ca efectiv astia au fost banii primiti. si oricum lucrarea e pe minus la final.
evident o parte din astea tin de ministerul trasnporturlior/cnair, altele de autoritatile locale. trebuie mentionat ca majoritatea localitatilor unde s-au vazut schimbari majore aveau primari de la pnl. probabil s-a deschis robinetul.
sa vedem ce urmeaza.
ps daca ma injura careva ca fac propaganda penelista, amice, esti idiot. fac propaganda faptului ca se lucreaza, ca mai iesim din mocirla. as vota si serpilieni in conditiile astea.
E clar, germanii tremura deja de frică că-i depășim la km de autostrada.
conasule, exact. dar te rog, mai citeste o data ultimul paragraf. si inca o data. si inca o data. poate la un moment dat te prinzi.