W-S.ro: Ce ai remarcat pe piata de online, de publishing, in ultimii ani?
DN: E o chestiune de sistem. Multi se axeaza pe producerea de continut slab, doar pentru motoarele de cautare, si foarte putini creeaza valoare pentru utilizatori. Si asta este in concordanta cu mersul pietei.
W-S.ro: Ce segment merge bine pe online-ul romanesc, in prezent, din punctul tau de vedere?
DN: Cupoanele. Am pierdut numarul site-urilor pe la 30-40. Publishing-ul merge, atata timp cat tii costul CPM-ului foarte jos. De aia nu se mai creeaza valoare, toata lumea face push pe afisari – oameni platiti putin care sa scrie cat mai multe articole si cat mai vizualizate. In business-ul asta castiga cine are CPM-ul cel mai ieftin. Este o piata de supravietuire astazi, cunosc foarte multe site-uri cu probleme. De fapt, daca ma gandesc mai bine, nu stiu de un site care sa o duca foarte bine.
Dintr-un interviu pe wall-street.ro
Agentiile nu vin cu banii lor, vin cu banii clientului. Problema e aici, ca oamenii din .ro au avut cam 10 ani sa-l educe pe sus-numitul client, dar nimeni nu a facut nimic, toti au stat cu ea in mana, csza, astfel incat in anul de gratie 2011 ne mandrim cu site-uri de tipul prosport, gsp sau sport.ro care sunt primele in categoriile lor din cauza (ca datorita nu pot zice) afisarii de pornache.
Poate citesc si agentiile interviul asta. Poate ca unele si pricep ceva. Poate.
m-am uitat si eu la job-uri pentru vara acum vreo cateva sapatamani si am dat peste multe care angajau „copywriter” care sa scrie 100 de articole minim pe luna (asta in prima luna, apoi crestea numarul). Asa se face la noi continut de rahat
Clientul nu este prin natura lui educabil doar de catre o companie sau de catre un grup de companii; poate fi cel mult maniplat pentru a lua anumite decizii de cumparare. Microsoft a investit sume uriase pentru „educatie”, pentru a invata clientii cum sa nu se viruseze, cum sa isi protejeze intimitatea sau cum sa nu cada prada celor mai comune „scam”-uri din online – cu rezultate dezamagitoare. Apple si-a transformat toti clientii in prizonieri, le-a dat interfete fool-proof si aplicatii trecute doar prin filtrul lor; evident ca filtrul a functionat si in sensul de a bloca programe care ar fi oferit features pe care ei le doreau incluse in versiunile urmatoare ale sistemelor de operare. Realitatea e ca Apple face bani iar Microsoft nu prea mai face semn ca paradigma „lucreaza cu ce ai si mulge prostu’ pana la ultima centima” chiar functioneaza.
Problema e ca motoarele de cautare nu sunt facute pentru continutul de cacat cum il numiti voi. Ele iau o pagina de buna indiferent cate gogmanii ar fi scrise in ea. NU evalueaza continutul ei ci doar valoarea cuvintelor in parte. NU e un sistem perfect, dar deasta ajungem in primele pozitii ale cautarii. Logic e ca daca un site are mai multe pagini are mai multe cuvinte mai multe subiecte etc. Si se poate potrivi de minune la multe dintre ele, in schimb ce tu, cum micul tau site axat pe un singur subiect poti ajunge in top doar pe subiectul tau.
Continut de rahat=valoare si vizualizari.
@Indiferentul: troll detected.
Eu zic ca daca pornesti un site, blog, etc trebuie sa-ti placa ceea ce faci. Eu nu cred, spre exemplu ca zoso a inceput cu acest blog gandindu-se doar la bani. Cred ca l-a pornit din placere, pentru ca voia sa spuna ceva, si apoi si-a dat seama ca poate fi o oportunitate pentru a castiga niste(mai multi) bani. Asa ca, sfatul meu e sa faceti din placere ceea ce faceti, si apoi toate vin de la sine. Respect
@Vitaclub: neah. oamenii pornesc afaceri pe nişe pe care le cunosc sau care le plac.
dap, zoso-i rege pe nisa de hateri! :))
wrong. nu cupoanele merg ci serviciile care sunt construite ca afaceri.
nu copiatoare sau typing monkeys. pot sa dau suficiente exemple.
Siteul meu, pilotmagazin.ro este relativ in top pe subiectul aviatie. Insa nimeni nu se uita la un site de nisa. Apare la multe cautari pe prima pagina din goagal…insa daca nu se injura lumea in comentarii si nu se scrie despre simona senzual…degeaba….