La dus, la Ploiești, toți posesorii de abonamente s-au suit la clasa I, pentru că…de ce rahat să plătești 40% în plus să stai la clasa I, dacă tot cu ciobani ai de-a face? Adică, nu înțeleg mecanismul și logica celor de la CFR. Deci avem niște vagoane mai spălate, pe care le vindem mai scump. Și oamenii cumpără. Dar, dacă cumpără bilet la clasa inferioară, pot sta gratis acolo unde e frumos și curat, pentru că…nimic. Normal ar fi ca, dacă vor să stea acolo, să plătească în plus, că e mai curat, e mai spațios, e mai mișto. Vrem condiții de clasa I, dar prețuri de clasa a IIa. Vrem meritocrație, dar să nu ni se aplice nouă.
La întoarcere, n-am mai găsit loc la clasa I și am luat la clasa a doua. Spațiul pentru picioare la clasa a doua, pentru scaunele care stau față în față, i-ar face geloși pe ăia de la liniile aeriene low cost. Am stat în fața unei doamne cam la 1.60, eu 183, a fost teribil, dacă punea trenul o frână mai bruscă, genunchiul meu mă duce direct în #metoo.
Data viitoare cumpăr biletele online din timp.
Ultima oara cand am mers clasa a IIa disparuse – vagoanele- si erau disponibile doar cele de clasa I, reciclate. Un pic mai curate, dar tot nu cum ar trebui sa arate. E adevarat ca pe o linie secundara din sud-vest desi cred ca aspectul tinde sa fie general.
Ce interesant e cum descoperi Romania la fiecare iesire din casa
Imediat o sa spui ca se duce tara de rapa fiind ca nu se mai gaseste o cazma care sa nu rugineasca dupa 1 an sau te programezi la doctor peste 4+ luni.
Trecand la lucruri serioase cred ca oamenii din clasa de mijloc ar trebui sa iasa mai des din bula lor. Toti avem asigurari private, masina etc. Hai sa mai renuntam la ele in 20% din cazuri si lovindu-ne de problemele reale sa schimbam ceva. Eu de exemplu vreau sa schimb modul in care lucreaza jegosii de agenti imobiliari. Imi dedic 10 minute pe zi ca sa fac asta pana cand nu o sa mai pot.
și eu vreau. aș vrea o lege pentru exclusivitate. fie vinzi casa singur, fie o dai la o agenție. la o singură agenție. nu la 3. nu 3 agenții care fură anunțul. exclusivitate pe 3 sau 6 luni. în felul asta, agenția nu se mai cacă pe ea să nu pună poze din afara imobilului sau să spună zona exactă unde e.
PS: La articolul trecut am lasat un comment cu „noua” practica a imobiliarilor. Cel putin pentru mine e noua.
Ooo…agentii imobiliari sunt cam pe aceeasi treapta la jegosenie cu taximetristii.I-am si spus unuia, Gogule tu reprezinti vanzatorul adica interesele lui, el iti platesteste comisionul nu eu care sunt cumparator ca nu ma reprezinti pe mine.Daca este sa mergem pe logica tu vrei sa obtii de la mine cat mai multi bani.Nu a stiut ce sa zica.
Și ce faci în alea 10 minute? Aș vrea și eu idei, că urăsc cu patos agenții imobiliari. Am încercat să le copiez anunțurile, cu aceleași date, nr de tel, tot, dar cu prețuri mult mai mici. Nu prea a funcționat șmecheria, se pare că nu e așa simplu să pui anunțuri pe site-uri.
@ubercool gandeste-te ca au si eu un website, un telefon, un email… spam-ul se face usor in ziua de azi; si daca le copiezi anunturile incearca sa „vinzi” ceva mai cautat (in principiu cautat de multa lume).
Apropos de Imobiliare:
– exista 2 firme al caror obiect de activitate este ca in Fiecare zi sa cearna presa scrisa si Internetul, dupa anunturile particularilor (verifica nr de tel in baza lor de date). Dupa care VAND aceste anunuturi, pe baza de abonament, la firmele imobilare.
Una distre ele este paltforma imobiliara Argus, care uite ce mentioneaza in oferta:
„Este important de retinut ca datele de contact ale proprietarilor, nu vor fi sterse din program, indiferent ca anuntul a expirat sau daca proprietarul a specificat ca nu este interesat sa colaboreze cu agentiile imobiliare.”
Nu stiu daca GDPR s-ar aplica, dar asa ajunge anuntul unui particular la agentie care il copiaza si face un flood de apeluri pana cand te saturi si accepti oferta lor.
Ai rămas fără permis ? 🤭
dont be sausage. încă nu. dar pe valea prahovei se asfaltează și sunt turiști, e omor și n-am chef. plus, foresterul încă n-a venit, dar și când va veni…
a dat de bani, eu de fiecare data cand am vrut sa merg cu trenul m-am enervat cand am vazut pretul biletelor
e 140 lei dus intors cu clasa 1.
Stai asea….Xv-UL e de vanzare?
l-am vândut deja, era coadă. 4.000€ profit nu sunt de ici, de colo.
Bagi cucu..asta e..
Ma inscriu deja la Forester daca e benzina si automat.
nu cumpărăm diesel manual, că nu suntem sălbatici.
deci ai ajuns samsar
eram deja, de când am dat megane-ul
@Tractoristul: pe aici biletele de tren sint mai scumpe decit cele de avion.
Intrebare de baraj – esti acelasi „Tractorist” care activa si pe andreigheorghe.ro/forum si mai apoi pe dupablogurilegri?
iar ai permisul suspendat?
Tocmai ce-am ajuns acasă. Trenul a mers din aeroport Viena până-n Salzburg cu 220 km/h.
Curat, frumos, elegant.
Am uitat să menționez prețul biletului: 25,99€.
252 km făcuți în 2ore jumate. 😎
Viteza=220km/h. Distanta=252km. Timp=distanta/viteza. Hmmmm, nu prea iese la socoteală. 😁😁😁
A facut cruce cu un personal in St. Polten
Am avut onoarea sa fiu aproape de maestrul blogger cativa km?
stii de ce aia cu abonamente nu stau la clasa II? Pentru ca la clasa a doua e un jeg inuman, jeg, nu conditii sub clasa I.
Pe scaune jeg, pe jos jeg, oamenii PUT. Mirosul ala de plecat pe drum de dimineata de la 6 cand ultimul tau dus a fost saptamana trecuta.
sunt din aia cu abonament (in general stau in zona de biciclete).
Tu esti doamna aia cam la 1,60 ?
ai stat lângă mine, te uitai la walking dead.
Era vlog de survival.
Tinand cont de mirosurile descrise de doamna, cred ca mai degraba erau sitting dead
Sunt mai multe Romanii : 1) a racordatilor la buget – aia care se plimba nonșalant prin oraș la orice oră în mașini de zeci/sute de mii euro; 2) a celor care au business propriu și care nu au reușit să aibă contracte cu statul, incluzând pe toți indiferent de scara afacerii, și care aleargă toată ziua cu limba scoasă; 3) corporatiști cu venituri de la 500 la 5000 euro dar cu aceleași bășini, stil ‘fake IT till you make it’ dar in același timp hastag dar sa respecte alții regulile că eu sunt mai special și mai deștept; 4) plecatii din provincie la muncă în afară ; 5) non corporatiștii din urban , cu salarii mizere,locuitori ai ghetourilor urbane din cartierele dormitor comuniste 6) Ruralii (inclusiv bătrânii) din satul românesc care trebuie să moară 😉,care nu au plecat afară- majoritatea fac agricultura de subzistență ; 7) Bugetarii , împărțiți în aia care șpăgile mari și aia care iau mici sau nu iau și vor să ajungă să ia și eu de alea mari…în concluzie, țara pulii…
Tu din care faci parte?
Mai sunt și miejii, ăștia ca tine, care ii împart pe ceilalți in mojici și in misei.
8) invidiosii
Pfff… nicio poza de la Ploiesti
Daca vrei senzatii tari, incearca si ruta 500, cu oprire la cealalta mare gara a Ploiestiului. O sa vezi cat de diferita e o calatorie Bucuresti-Ploiesti pe ruta 500, fata de parfumul de pe ruta 300.
Poate lucrurile s-au mai schimbat, dar „pe vremea mea”, cand veneam la Ploiesti pe ruta cu moldoveni, nu prea gaseai loc pe scaun, iar culoarul era plin de bidoane de vin, gaini (inclusiv vii), saci de rafie cu malai, faina etc. si te dureau urechile de cat puteau sa vorbeasca oamenii aia.
Si era mai bine ca gainile sa fie moarte…poate si de 3 zile? Numa zic.
Ce sa pozeze la ploiesti? parca-s mai interesante Atelierele Grivita decat comuna aia banala, de tranzit.
Eu am auzit de Leo de la Strehaia, esti chiar tu sau doar te-ai inspirat?
Deci tu veneai de undeva la Ploiesti, dupa care te-ai stabilit la Ploiesti (ai fi vrut Bucuresti) dar nu te-a dus capul, om banal
Nu stiu ce sa zic. Anul trecut m-a pus naiba sa vin cu trenul de la Bucuresti la Ploiesti Sud, si am nimerit in vagon de clasa I cu unul care manca shaorma cu de toate. Puțea de-ți lua auzul.
Din nou, pe vremuri studentii care urcau in tren la Buzau, in sensul spre Bucuresti incuiai vagonul, faceau cheta, iar cand venea nasul ii prezentau caciula cu bani.
In alta ordine de idei, vreo 2 ani am stat in chirie cu 3 amici din Suceava. Ei 3 au alea sa stea toti intr-o camera, ca in tabara, iar eu in cealalta. Bai nene, stateau astia de vorba in fiecare seara, pana noaptea tarziu. Am crezut ca dupa 2-3 saptamani termina subiectele. Nici vorba. Au tinut-o sir mai ceva ca in 1001 de nopti.
Era sa uit: prin anul 2000 parca, s-a modernizat linia de cale ferata intre Bucuresti si Ploiesti. Pe vremea aia inca se fuma in vagon. Faceam 3-4 ore uneori intre cele doua orase, pe durata lucrarilor.
Odata a oprit trenul la Buftea, pentru o jumatate de ora. Era vara, cald de ti se topeau talpile. Vagon de clasa a II-a, cu compartimente. Stateam ca sardelele inauntru, cu geamul deschis ca sa intre aer. Pe culoar fumau baietii ca turcii.
Bai nene, la un moment dat se schimba directia vantului, si incepe sa bata dinspre crescatoria de porci. Astia cu tigarile ranjeau la ceilalti: mai iesim pe culoar sa fumam, sau ne rugati sa stam inauntru?
Chestia e ca dupa alte 5 minute, a mutat mecanicul trenul 100 de metri mai incolo. Ajunsese putoarea si la el.
Tineau si gainile cu ei in camera sau dormeai tu cu ele?
@Big0ne, creierii mei s-au dus la faza cu rața din Shogun.
N-o sa uit niciodata cum, pe vremea cand faceam naveta Ploiesti-Bucuresti, la o frana mai teapana, m-am trezit cu un sac de porumb in brate. Norocul meu ca erau boabe si nu stiuleti.
Sincer, mă așteptam la alta concluzie. Data viitoare…iau mașina.
Ce triste sunt pozele din galeria foto. Brrrr….
recomand și eu ca prostul , fără să fi încercat, dar ai luat în calcul vreo companie ferovială de-aia privată? poate e mai bine, nu știu!
nu mă ajutau cu orele la care ajungeau. dar da, sunt pentru ele, că sunt curate și spațioase.
Da, mergi cu „sageata” privata si ei vand si locuri in picioare, ca in tramvai. Si te simti ca draq, ca tu stai jos ca ai facut rezervare online, si langa tine sta o batranica in picioare care gafaie si pufaie si se vaita de sale si te inghionteste cu genunchii. Odata am mers si mi-a ajuns. Era trenul ca 41 la ora de varf. La intoarcere rapidul CFR clasa I mi s-a parut lux. (Stiu ca nu-i mai zice rapid dar am uitat cum ii zice si-mi e lene sa caut).
La „compania privată” acum câțiva ani aveau scăunele pliabile pentru călătorii care nu mai aveau loc pe scaunele normale.
holly shit! așa era acu’ cca 15 ani la microbuzul cu care mă duc acasă (scăunele-taburete de plastic). apoi au fost câteva accidente și muulte amenzi (posibil să fi supărat unii pe careva), de vreo 10 ani niciun om în plus față de numărul de scaune.
@Ionuț mai ieși din țară. Stau în Olanda și acolo trenurile au aceleași “opțiuni”.
„ferovială” … cei aia?
fluvială? jovială?
Lasă să mergi cu trenul de Miercurea Ciuc, regio, de la Brașov la Sfântu Gheorghe (sau la destinație; cel care trece pe la Tușnad și pleacă la 12:40 din Brașov). Am fost eu ieri. Arăta ca după război la clasa 2, două vagoane avea: clasa 1 și 2 cu cușetă ambele și mirosea a WC și mucegai din anii 1950 în tot vagonul de clasa 2. La întoarcere a venit rama de Deda; mult mai bine, dar acela: ferească Dumnezeu! Poate în India e mai bine ca în acea ramă!…
In the ghettoooo…
io m-am amuzat saptamana trecuta in trenul bucuresti satu mare. super aglomerat, oameni cu bilet fara loc stand in picioare, semana cu 41 la 7 dimineata. PANA la ploiesti! pana la prima! ca la ploiesti au coborat cel putin 50% din calatori. iar la campina, urmatoarea, inca jumate din ce ramasese. cate variante mai aveam? vreo 3, la pauze de ore…
Pentru ăștia care stați sau faceți naveta și treceți prin halta de la Titu.
Se mai pișă suedejii în vagon, de față cu lumea? Îi mai ocolește nașul și urlă numa la pielea albă, de corporatist, sub 80 de kile, cu moacă de șorecar, deși are bilet plătit?
Mi-aduce aminte de momentele când intram în poșta de la Mioveni și apăreau portoricani de Madagascar, care voiau formulare completate, dar toți aveau probleme cu vedea de aproape, nu că-s analfabeți.
Ce vremuri de 2019.
Faza cu navetistii care stau la clasa I sta cam asa: mai mult de jumatate din ei sunt CFR-isti. De asta ii lasa nasul sa stea la clasa I.
Navetistii cu abonament la tren regio au dreptul sa circule si la tren interregio, binenteles la clasa a II-a, la fel ca la trenul regio. Problema este ca se dau mai multe bilete la clasa a II-a decat la clasa I la trenul interregio, prin urmare posibilitatea de a te ridica cineva de pe loc la clasa a II-a este mai mere decat la clasa I. De aici si multimea navetistilor care merg la clasa I.
Sunt navetist de 9 ani.
Nu cred ca se poate merge cu trenul interregio daca ai abonament de regio. Pretul la abonamentul interregio e aproape dublu fata de cel la regio (294 lei fata de 154). Ambele sunt pentru clasa a II-a si fara loc, deci sunt 99% sigur ca nu sunt valabile. Invers e valabil: daca ai abonament la interregio poti merge si cu regio.
Pe anumite distanțe, la anumite trenuri sigur sunt valabile abonamentele pentru regional și la Interregio.
De exemplu pe ruta Iași – Pașcani.
Sunt navetist, nu vorbesc din auzite.
Eu am fost ăla care a tot mers cu trenul că l-a lăsat potera fără permis și oricum eu eram prea putoare să mă duc să-l recuperez. Și a fost okeiuț trenul până a dat gratis la studenți. Și toți ăia care zic că nu de la studenți e și explică cum statul, subvenție mascată și CFR și vrăjeală, n-au decât acum să sugă Euro4 de la mine prin nară și să explice în continuare cum e ok să dai chestii gratis pentru masa de manipulați juni care vor duce mai departe legenda că nu au absolvit o fabrică de diplome în timp ce fac call-center cu masterat.
nu, aici e vorba de băieții care rămân fără permis și o dau în chestii eco. eu cred că trotineta electrică e viitorul! de azi, doar pe biclă! condusul nu e rentabil! căcaturi din astea, orice, numai să nu admită că și-a pierdut permisul.
A wild rant appears.
Esti bine boss? Ti-au dat niste tinerei peste mana cand dadeai cuponu de pensie?
Nu ca as fi fan gratuitati. Da basini din astea ca nu merge bine cfr de cand cu gratuitatile sunt cusute cu ata alba.
Apropo trenul de buc – brasov a plecat cu 20 min intarziere. Tot nenorocitii aia de studenti sunt de vina?
@alxzen cand mergi cel putin saptamanal cu trenul sau daca esti navetist s-ar putea sa vezi ca ata e neagra si ti se cam ia sa tot auzi placa aia ca studentii n-au nicio vina (ma rog, gratuitatea lor). Tocmai ca Cefereul e varza si cu ei nu poate fi decat si murata.
Am abonament boss, merg zilnic cu trenul.
Cat timp nu mergi la Satu Mare, Iasi sau Mehedinti cu trenul, e ok. Pe ruta Craiova- Constanta e si Softrans, pe ruta Bucuresti- Brasov e Regiotans (dar nu recomand, e regio, adica personal si opreste si la Saftica), si mai este Astra Trans Carpatic care e mai dubios in sensul ca nu se pot rezerva bilete online (sau cel putin nu se puteau rezerva online). In rest rezervare online la CFR cu 2-3 saptamani inainte si se rezolva. Nu e chiar asa rau, doar ca oamenii nu se pot dezlipi de propriul volan.
(sau cel putin nu se puteau rezerva online ANUL TRECUT) *mea culpa pt dublu post.
Cu mirosu de pisu’ cum stam? Aceeasi aroma si prezenta?
n-am fost la budă, dar am ieșit pe culoar să fumez și erau fete care mergeau și nu păreau scârbite. poate aveau urielle
Aoleo? N-ai prins nici un betiv ce fute absolut tot ce inca functioneaza in tren dar cumva tot i se tolereaza prezenta si nu e dat jos doar pe tema asta?
Pai inseamna ca n-ai vazut inca nimic..
E o mare aventura sa călătorești azi cu cfr.
M-am întors dintr-un circuit și neavând alt mijloc de transport am fost obligat sa iau un tren pe la miezul nopții, nici vagoanele nu le mai numerotează, aveam bilete la vagonul 1 si toate vagoanele erau no.2, noroc de controlor, zice e no.1 mergeți la primul vagon chiar dacă și ala era tot 2
Aia era clasa
lol
1. Intotdeauna la CFR numerotarea vagoanelor mi s-a parut ca in glumita aia cu rosiile (-Mami, ce-s astea? -Rosii – Si de ce-s galbene? – Pentru ca sunt inca verzi)
2. Ultima data cand am mers cu trenul, am vrut bilet la clasa I si am renuntat, pentru ca vagoanele erau toate stil autobuz, am luat la clasa II, unde erau compartimente.
Vali, ai fost la Bucuresti sau la Magnitogorsk?
Sunt curios de o chestie. Sunt persoane care vând în tren bere, chipsuri, apa etc.. E voie sa vinzi alcool în tren?
E, conform legii (hazliu, stiu), ilegal sa consumi alcool cu exceptia vagoanelor restaurant. Nu s-a tinut cont vreodata de asa ceva.
Eu merg de vreo 2-4 ori pe an cu trenul bucuresti – predeal si n am remarcat nicio diferenta intre clasa 1 si clasa 2, dar niciuna. Am presupus ca sunt identice, doar ca la clasa 1 e mai liber datorita pretului. Eu pe ruta asta am fost super multumit de cfr, asta iarna au ajuns trenurile cu 5-10 min mai repede. Doar asa ca fapt divers, asta nu inseamna ca rupe norma cfr ul doar ca a fost ok la mine de cateva ori
Asteptat aseara la garade nord pe cineva, trenu intarziere 61 de minute, ok. Stau langa gara in masina, deci colcaia de sobolani, m0am baricadatin masina cu geamu putin intredeschis, ca dracu stie se suiau aia pe masina, in masina apoi, ora era cam 12.
In gara un ditamai gandacu traversa printre oameni nici un stres, aia care erau la ora aaia.
Gara denord arata ca o hala prost facuta de un tamplar chior, mizerabila plina de kitchuri si gherete de 2 lei, plin de biznisuri desuccesuri.
Plecat cu un gust amar.
Pe de alta parte, drumul buc-brasov cu trenu e mult mia ok decat sa mori naibii intrafic pe valaea prahovei.
CUM SA MERGI BA CU TRENUL ?!?!?!?!?!
#sărăcie #economii #agățpetren
Dezolante imaginile…reflecta starea României!