din trafic

  • de ce, cand ai verde la semafor si intersectia e neteda si libera, pui frana? frana e noua acceleratie, se pare. e buna in orice situatie. ai drum liber in fata? pune frana! ai ajuns la 50km/h? pune frana!

  • de curiozitate, daca ma vezi venind pe banda 1 cu viteza dubla fata de cat ai tu si ajungem la un moment in care eu am un obstacol in fata (a) de ce accelerezi ca prostul si (b) ce crezi ca fac, incetinesc de la 150 la 70 si stau in spatele aluia, sau bag piciorul in ea pana la fund? bun, eu mi-am facut damblaua, dupa aia ai venit in spatele meu, la 20cm, si mi-ai dat flashuri. si dupa aia te-ai pus in fata mea si ai incercat sa mergi cu cat te tinea masina. si n-ai putut mai mult de 150. care e smecheria? ce ai realizat? asta trebuie sa te intrebi dupa ce faci manele din astea.

  • sunt curios, daca ploua un pic in oras inseamna ca nu mai respectam benzile deloc si mergem cum ne taie capul, pentru ca ploua? era sa dau peste o proasta cu beetle azi dimineata, care uitase ca e pe bulevard, si mergea in zigzag.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

39 comentarii

  1. ma bucur ca i-ai zis proasta si nu blonda. :lol:

    00
  2. Tot aia e. :P

    00
  3. NOU
    #3

    Frana te fereste de necazuri…..in cazuri cand nu esti sigur de situatie.

    00
  4. La primul punct am rezerve; in general eu incetinesc la intersectiile unde nu am vizibilitate, chiar daca totul pare/este verde si curat Poti sa dai peste un smecher (vezi bancul sau vezi Cristi Nemescu) sau pestre vreo ambulanta care merge doar cu girofarul (fara sirena). La restul punctelor sunt 100% de acord cu tine.

    00
  5. Se merge in zigzag pe orice vreme, nu doar pe ploaie :)

    00
  6. eu mi-am luat un bivol in spate in BV. Era verde si un mitica nu prea stia ce sa faca in stanga mea: sa imi ia fata sau nu… Eu am zis sa fiu baiat de comitet si sa ii dau voie sa intre. Numa ce vad in acelasi timp in oglinda un logan rosu (cu rotile tzepene, ca venea cam tarash) venind spre mine. Cre ca a apucat sa ajunga la 50 dupa ce a franat. Daca as fi avut 20-30 km/h macar, pagubele ar fi fost muult mai mici.

    00
  7. Cand ploua, la noi pe strazi se aplica regula barcii pe lac : Fara reguli.
    Cred ca unii au impresia ca daca le uda masina, se uda si ei, de aia se grabesc spre un adapost.

    00
  8. Primul punct nu e prostie. Se numeste conducere preventiva. Dar daca tu cand esti pe banda 1 accelerezi ca sa treci in fata celui de pe banda 2 cand vezi un obstacol, nu prea cred ca stii ce e aia. Mergand in acest ritm, iti urez noroc. E chestiune de timp pana la urmatorul accident. Care probabil nu se va intampla din vina ta, legal vorbind. Si nu, nu iti doresc asta, e doar common sense.

    00
  9. conducerea preventivă inseamna sa pui frana cand ai verde? genial!

  10. @Andrei: Presupun ca sugerezi sa franeze si sa dea semnal asteptand sa-l lase cel de pe banda 2 nu? Nu crezi ca ar fi mai bine sa-si sincronizeze viteza cu el si, in conditiile in care are suficient spatiu, sa semnalizeze si sa schimbe banda? just my2c…

    00
  11. La punctu’1 as zice ca depinde de viteza.
    Da daca merg cu un legal 80 prin oras, mai franez inainte sa intru in intersectie pe verde.
    Cand intersectia e aproximativ neteda creste mult riscu sa-l apuce pe unu care asteapta sa faca stanga sa se bage, vrun pieton sa-l apuce trecutu pe rosu, ca iete, vine doar o masina, are el timp.
    Chiar mi s-a intamplat asta. La lujerului. veneam dinspre sir si mergeam inainte spre plaza. unu care facea stanga s-a bagat si n-am avut nici pe unde sa-l evit nici sa ma opresc in timp util. Nu, n-aveam 90 :P, masinile au iesit doar usor sifonate. ce mi-a folosit ca el a fost de vina ?

    00
  12. De acord cu Ipo si Andrei, sunt atatia meseriasi la noi incat am invatat sa nu ma arunc aiurea in intersectie „doar” pt ca am verde. Si eu ridic usor piciorul de pe acc cand totul e verde si curat inainte – chiar daca am prioritate, stiu ca intru intr-o zona cu risc mai mare… riscul de tara.

    00
  13. Da, condusul preventiv poate sa insemne si sa reduci viteza cand intri in intersectie pe verde, vezi comentariul lui DanC.

    00
  14. Obligatiile conducatorului auto:

    7.Sa reduca viteza la cca 30 m de intersectie ;
    8.Sa schimbe viteza intr-o treapta inferioara la 5-10 m de intersectie

    Deci ai gresit si tu si el.

    00
  15. Tu nu o sa sfarsesti in patul tau.. Sper ca esti impacat cu asta

    00
  16. punctul b: sa inteleg ca pentru faptul ca ai viteza mai mare, pe banda 1, restul oamenilor tre sa mearga in asa fel incat sa te protejeze pe tine?

    Bai, macar daca faci tampenii, nu te lauda cu ele

    00
  17. In halul in care zici ca sofezi o sa intri si tu in ceea ce numesc „selkectie naturala” in randul soferilor imbecili. Sper sa nu omori si nevinovati. Ah si ar fi indicat sa te rogi sa nu ajungi pe mana vreunui doctor bugetar dupa eventualul accident, nu de alta dar sa nu munceasca si ei doar 75% din necesar ca sa-ti salveze viata.

    00
  18. Ma gandesc ca poate proasta cu Beetle mergea pe banda 1 cu viteza mai mare si avea un obstacol in fata…

    00
  19. O data pe saptamana se intampla sa fii cat pe ce sa dai peste vreun dobitoc/dobitoaca sau sa te impiedici de cate unul care merge prea incet pentru gustul tau. Tie nu ti se aprinde un beculet rosu?
    In Germania sau Austria conduci la fel?
    Chiar, ai avut vreun accident pana acum?

    De cand am un prieten care a fost facut zob intr-o intersectie de un meserias care a trecut pe rosu incetinesc inainte sa intru in orice intersectie. Ma doare fix in cur de ce crede ala din spatele meu, treaba lui este sa pastreze distanta regulamentara.
    Si doi, cand merg sunt atent la ce se intampla in fata mea, nu in spatele meu. Nu privesc oglinzile retrovizoare decat atunci cand schimb banda sau directia de mers. Asadar, din nou ma doare fix in cur de cum merg ceilalti pe celelalte benzi.
    Trei, cand imi face cate unul vreo schema de genul taiat fata in ultima secunda pun frana (spre indignarea aluia care vine cu viteza dubla din spate pe banda mea) , il las sa se bage si ii urez deces curand.

    00
    • @andrei: uimitor cum toti soferii buni si corecti se strang pe aici. toti sunt drepti si moralisti, si totusi romania e plina de accidente.

  20. eu ma astept ca tu de pe 1 sa franezi. Eu de pe 2 am obligatia sa merg in fata. in principiu, daca tu ai depasit pe 1 este de vina pentru depasirea, daca mergeai mai repede pe 1, e de vina 2 ca mergea pe banda 2 mai incet decat cei de pe 1.

    00
  21. Romania e plina de accidente pentru ca oamenii merg cu viteza, pentru ca se suie bauti la volan, pentru ca fumeaza/vorbesc la telefon in timp ce conduc.
    A, si pentru ca formatori de opinie isi fac si un titlu de glorie din chestia asta.

    00
  22. Da, ma consider un sofer mai prost/slab decat media. Este unul din motivele pentru care conduc mai atent si mai preventiv decat alti prieteni meseriasi. Si ma gandesc ca este si unul din motivele pentru care in atatia ani nu am facut nici un accident.

    00
  23. zoso. mai citeste odata.
    1. daca ai depasit pe 1… e vina ta
    2. daca mergeai pe 1 mai tare decat ala de pe 2….e vina aluilalt

    sunt doua cazuri diferite. presupun ca stii sa faci diferenta

    00
  24. Soferii sunt irascibili, oamenii mor pe capete, dintr-un singur motiv: drumuri proaste!!! Infrastructura ioc. Politie prost platita. Si corupta.

    00
  25. Eu nu am avut niciodata accident in multi km, foarte probabil mai multi decat tine. Tu ai avut o intalnire cu un TIR parca. Care din noi e sofer mai slab? Ah, eu, ca fac 10 min in plus fata de tine pe un drum de 2-300 km. OK…

    00
    • @Andrei: dat fiinca am carnet de vreo 11 ani, ma indoiesc ca ai mai multi. si, tot pe presupuneri, am evitat un tir, datorita reflexelor superioare. si tot datorita lor eu fac cu o ora mai putin decat tine pe 200km.

  26. Nu conduc nici eu de ieri, si nici nu conduc numai in oras.
    200 km se fac mergand nici prea tare nici prea incet in 2h30-2h45 (v medie intre 70-80 km/h) . Ca sa ajungi in mai putin de 2h ai nevoie de o medie orara de peste 100km/h. Daca tu faci asta in mod regulat, iti cresc considerabil sansele de a avea un accident, mai ales din vina legala a altuia.

    00
  27. de asta imi place mie argumentatia.
    – ai avut intalnire cu un
    – nu
    – ah, ok, atunci zic altceva, ignora ca am aruncat o vorba aiurea.

  28. Faptul ca nu ai lovit efectiv TIR-ul nu schimba prea mult lucrurile. A gresit sofeul TIR-ului (un bou ca multi altii de pe sosele), ai avut viteza prea mare ca sa te feresti altfel decat sarind in sant, ai facut masina praf („Pe scurt, maşina e muci, eu n-am nimic”).
    Argumentatie pentru mers cu medie de viteza > 100 km/h pe 200km pe soselele din RO gasesti? Ca zici ca-ti place argumentatia…

    00
  29. aha, deci eu sunt de vina, pentru ca mergeam repede. nu el. misto.

  30. uimitor cum toti soferii buni si corecti se strang pe aici. toti sunt drepti si moralisti, si totusi romania e plina de accidente.

    Nu e uimitor e logic :)
    Cei care sunt prudenti (drepti si moralisti) ajung sa comenteze pe forum. Teribilistii vitezomani care se asteapta ca toti cei din trafic sa-si ajusteze vitezele conform dorintelor „teribiliste” ajung mai devreme sau mai tarziu la spital sau morga, deci nu prea au cum sa vina pe forum.

    00
  31. Ai inteles fix pe dos. Speram sa intelegi din paranteza in care ziceam ca ala e bou. Problema e altfel. Daca mergi repede risti sa ti-o iei din cauza unui bou. Si daca mergi incet risti, dar mai putin.
    La fel cum sansele sa mori lovit de fulger sunt mici de tot. Dar daca stai intr-un un copac in mijlocul unui camp cand e furtuna cu fulgere nu mai sunt asa mici sansele.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.