De ce a devenit Google Alphabet

Partea proastă la mișcări atât de mari este că nici ăia de pe afară nu sunt mai destupați, și dacă nu își dă cu părerea un Arrington sau un Swisher, restul aberează cu insistență. Asta înseamnă că nici ai noștri nu au de unde traduce chestii competențe și trag adesea concluziile greșite. Mă așteptam la managerii noștri să fie mai pe subiect, dar Orlando e sec, iar Dragoș bate câmpii.

Hai să o luăm încet.

Google e un colos

A devenit atât de mare încât orice mișcare are nevoie de 10 semnături, de aceea orice inginer care are un pic de viziune vine cu entuziasm și fuge cât de repede poate, scârbit. Pentru că totul se mișcă prea încet, pentru că inovația s-a terminat, pentru că e pierdere de timp și toceală de nervi ca să încerci să faci ceva.

Aduceți-vă aminte de conversațiile astea din 2009. Oricine a lucrat într-o companie mare știe cât de frustrant e să faci ceva. Orice. Omoară orice creativitate și inovație să ai mereu 12 șefi de mulțumit de fiecare dată când ai nevoie de ceva.

Nest. Fondat de oameni plecați de la Apple. YouTube. Fondat de oameni plecați de la Paypal. Aduceți-vă aminte câte companii au fost cumpărate de companiile de la care fondatorii au plecat pentru că se săturaseră de birocrație și corporatism.

Google are probleme cu utilizatorii

Da, au mailul și search-ul în buzunar, dar absolut toate discuțiile pe care le-ați auzit pe tema Alfabet au fost despre corporație și bullshituri conexe, și aici zace problema. Utilizatorul a trecut pe planul doi, Google e ocupat să facă bani, să arate cifre și să cumpere companii.

În timpul ăsta, fiecare produs Google are o listă de plângeri de aici până pe Lună, inclusiv alea de pe urma cărora fac bani. Vreau să unesc două conturi de YouTube. Vreau să am filtre mai bune în Gmail. Vreau să îmi răspundă la mailul ăla din 2007, când aveam de încasat 200$ și fix cu o zi înainte de plată mi-au suspendat contul pentru clicuri frauduloase, și nu doar eu am pățit asta, ci alte zece mii de oameni. Vreau să se gândească la o modalitate să repare Android. Și așa mai departe.

De detectat spammerii din căutări sau de pe Blogger n-are rost să mai vorbim.

Cel mai bun exemplu de imbecilitate marca Google e ăsta: nu oferă rezultate mai bune pe căutări pentru că asta ar însemna că oameni ar folosi Google mai puțin, deci ar scădea veniturile din clickurile de pe reclamele din căutări.


Faza e așa: ambele probleme de mai sus sunt delicate. Nimeni nu vreau să fie nebunul care să le urle în piața mare. Pentru că, dacă mâine Google scade cu 15%, jumătate din companiile care freacă duda aiurea prin online vor avea nevoie de pamperși. Uitați-vă cât de disperați sunt presarii de pe afară că Apple a scăzut cu 5% în câteva zile. Nimeni nu vrea să zguduie barca. Nu-s eu mai deștept decât Arrington sau Fred Wilson, pur și simplu eu n-am interese în zona asta, așa că dacă barca se zguduie și prețul acțiunilor scad, eu nu pierd zeci de milioane.

 

 

bate-campii

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

11 comentarii

  1. O decizie inteleapta prin care cei de la Google isi asigura viitorul. In acest fel pot face si destul de multe „teste” pe diferite afaceri fara sa afecteze brandul Google.

    00
  2. Google este in momentul asta implicat in diverse procese anti-trust in Europa. Parlamentul European in votat in 2014 o motiune care cere o mai buna reglementare a pietei de search si sugereaza chiar ruperea google in produsul de search si restul. Bine, ori de cate ori EU sau una din tarile componente a incercat sa se bata cu google si-au luat-o grav. Sa ne aducem aminte de inchiderea Google News Spania si cam ce a insemnat asta pentru publisherii de acolo. Deci asta poate sa fie un fel de „nah, mah, hai sa nu ne mai certam”.

    00
    • așa, ți se pare că au separat search și restul? exact. ai vorbit ca să nu taci.

    • IT rules and regulations in the EU sunt un exemplu excelent de „asa nu”. A se vedea startupurile nonexistente din Schengen vs Londra (non schengen, cea mai dezvolata pe IT din UE) vs Silicon Valley (100x Londra). Acum cautati startup scene din Ger sau Fr. Si comparati putin pietele. Succesul lui Merkel si Hollande in IT se masoara in procese intentate (pe acelasi spirit ca patent trolls din SUA)

      00
  3. Google va scade cu 15% in favoarea lui Bing.

    00
  4. Dacă tot s-au împraștiat, să facă dracu’ și o divizie specială care să pună la loc tot ce era bun în fostul Google Maps. Hai, că se poate!

    00
  5. poate in toamna vine criza si stiu ei ceva

    00
  6. Google – ma refer la actualul GOOG, nu la motor, nu mai e de mult doar un motor. E intr-un fel un fond de investitii care acum s-a organizat pe divizii. Astfel, vor vedea mult mai corect care/ce/cum si cine se inchide, cine primeste finantari mai mari, cine se transforma. Actionarii vor avea o mai mare incredere in posibilitatea de generare a profitului si a free-cash-flow-ului -> pretul actiunii va creste. Plus ca diviziile sunt mult mai usor de vandut (pariez ca in primele 3 vandute o sa fie Fiber). Dintre cei mari din ITC, MSFT a fost prima firma care s-a organizat asa (stiu, saptamana viitoare da faliment, doar o zic toti analistii adevarati…si cu toate astea are profit non-stop).

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.